Voor zoveel duizenden aan hi-fi apparatuur kopen en dan kraakt het nog van alle kanten.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:37 schreef Seam het volgende:
Het hoeft niet belachelijk duur te zijn en echte audiofielen luisteren toch liever vinyl
Daar heeft het niks mee te maken wijze MASDquote:Op woensdag 9 september 2009 22:41 schreef MASD het volgende:
[..]
Voor zoveel duizenden aan hi-fi apparatuur kopen en dan kraakt het nog van alle kanten.
Het is niet het prijskaartje dat ergens aanhangt, maar de juiste combinatie. Daarentegen zijn speakerkabels met een prijs van ongeveer 10/15% van de totale aanschafprijs geen overbodige luxe.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:41 schreef Technofreakzz het volgende:
tjah ik ken ook mensen die hebben een geluidsset van 20K in huis staan en vind mijn eigen speakers nog mooier klinken.. en no way dat ik ooit 3000 eu voor een paar speakerkabels ga betalen
V0 mp3's is ook nog te doen hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper
Klopt. Je kan beter naar een draadrecorder luisteren. Ziet er ook veel indrukwekkender uit dan een plastic CD-spelertje.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef EchoAlpha het volgende:
Audiofielen die zeggen dat je CD's moet luisteren op gigantisch dure hardware houden zichzelf keihard voor de gek
Het zit vooral tussen je oren zeker.quote:Geluidskwaliteit is namelijk deels meetbaar maar vooral een subjectief iets.
Laminaat is een vorm van vloerbedekkingquote:Op woensdag 9 september 2009 22:59 schreef perezoso het volgende:
Laminaat erin beinvloed het geluid negatief, dempende objecten zijn een must voor fatsoenlijk geluid uit je hifi, zoals vloerbedekking, stoffen banken, gordijnen etc etc.
Vooral afhankelijk van hoe lang je in je jeugd naar een te hard spelende mp3 spelert met oordoppies hebt geluisterdquote:Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Toempf het volgende:
[..]
Het zit vooral tussen je oren zeker.
Ow christ, jij bent er toch niet zo'n eentje die speakerkabel van ¤50 p/m of meer koopt?quote:Op woensdag 9 september 2009 22:43 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het is niet het prijskaartje dat ergens aanhangt, maar de juiste combinatie. Daarentegen zijn speakerkabels met een prijs van ongeveer 10/15% van de totale aanschafprijs geen overbodige luxe.
Je snapt wat ik bedoel wiseguyquote:Op woensdag 9 september 2009 23:03 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Laminaat is een vorm van vloerbedekking(net zoals bijvoorbeeld tapijt, plavuizen en vinyl)
@ the momentquote:Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Ruis het volgende:
[..]
Ow christ, jij bent er toch niet zo'n eentje die speakerkabel van ¤50 p/m of meer koopt?
Nee, want als je plavuizen neerlegt als vloerbedekking, dan heeft dit meestal geen positieve bijdrage aan de demping van een omgeving, dus verklaar u nader?quote:
Leg mij dan 's uit waarom precies? Wat voor verschil zit er tussen je huidige kabel en die zooi die 10x zo duur is?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:08 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
@ the moment
Denon versterker van 18 jaar oud, ooit gekocht voor ¤ 250, Mission speakers setje voor ¤ 300 en wat koperkabel (ca 10 meter) van volgens mij ¤ 3,- p/mMaar als er iets nieuws komt, dan zullen de speakerkabels zeker afgestemd worden met de total set, ja. Het verschil is dermate groot dat het zonde is om juist op deze schakel te gaan besparen.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er dikkere aders in zouden zitten. Maar voordat je voor 50 euro aan koper in een meter kabel hebt gefrot kun je beter even je plinten wat ruimer gaan ontwerpen. Integreren met de zitbank ofzo.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
Leg mij dan 's uit waarom precies? Wat voor verschil zit er tussen je huidige kabel en die zooi die 10x zo duur is?
ze zien er mooier uit?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
Leg mij dan 's uit waarom precies? Wat voor verschil zit er tussen je huidige kabel en die zooi die 10x zo duur is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |