Naah.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:14 schreef wimderon het volgende:
Albert bijna in tranen omdat hij een paar rondes uitgejouwd wordt en als het zo moet gaat hij op de weg koersen, kortom, nog eens een typische Albert-reactie![]()
Hooow waarom weer zo zwart wit..quote:Op woensdag 11 november 2009 17:29 schreef wimderon het volgende:
Albert ondervindt hier een paar rondjes (!) wat Boom (en Groenendaal) bijna het hele jaar door in België hebben ondervonden, om dan met tranen in je ogen te melden dat als het zo moet de keuze voor de weg snel gemaakt is, is gewoon sterk overdreven ja. Het is nu door die ongelukkig uitziende manoeuvre, maar als hij, zeker als Nys straks wegvalt, overal met een minuut voorsprong wint, gaat dat alleen maar erger worden, omdat het publiek kiest nu eenmaal partij voor de underdog.
Over dronken josties in het geval van Booom heb je mij in ieder geval niets zien zeggen, dat waren gewoon chauvinisten die het niet konden verkroppen dat een buitenlander ze zelfs in het veldrijden de baas is, dat was in de tijd van Groenendaal niet anders. Boom haalde daar trouwens alleen maar motivatie uit, keek erdoorheen en kon erom lachen, won alles wat hij wilde winnen in het veldrijden en is toen vertrokken naar de weg, wat altijd al het plan was. Ik zie de vergelijking niet echt.
Ik wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb geen tranen in ogen gezien
Hij kwam vrij serieus over.quote:en die opmerking van naar de weg gaan was duidelijk niet serieus.
Ik zie niet wat hier anders aan te interpreteren valt of in een andere context gezien moet worden, dan te constateren wat Albert feitelijk zegt, zeker als Albert er in elk antwoord op een vraag van Renaat op terugkomt.quote:Alles wat Albert zegt of doet, wordt nogal frequent zo negatief mogelijk belicht of geïnterpreteerd.
Het lijkt Evans wel.
Albert heeft een grote bek, maar daar zit meestal een hoop context bij die om mysterieuze redenen altijd wordt weggelaten.
Zwart wit?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hooow waarom weer zo zwart wit..
Dit is dan de eerste keer dat het uitgesproken wordt, zowel door Albert zelf, als zijn manager, als de commentatoren. Ook de eerste keer dat het uberhaupt op tv te horen was trouwens.quote:Volgens Albert zelf is dit al weken aan de gang.
Wat maakt dat precies uit dan? Lijkt me gewoon hetzelfde, uitgejouwd worden door mensen die fan van een ander zijn.quote:En het maakt wel uit of je door je streekgenoten wordt uitgejouwd, of door wat maffe buitenlanders.
Ik schrijf ook nergens dat het altijd zo is. In de regel wel.quote:Publiek kiest helemaal niet altijd partij voor de underdog.
Leg uit.quote:Daarbij is er een verschil tussen partij kiezen en wat er gebeurde.
Klopt, hij heeft ook wel vaker niet gewonnen terwijl hij wel wilde winnen.quote:Boom won niet alles wat hij wilde winnen, hij kondigde in 2007 al aan dat hij ging voor het WK in Hoogerheide. Hij werd 20ste.
Oh? Heb je daar concrete voorbeelden van, behalve Boom, waar het altijd al het plan was dat hij de weg op zou gaan? Albert heeft het daar trouwens ook al vaker over gehad, ook in de zomermaanden. De enige manier om die mensen terug te pakken is om gewoon te blijven winnen.quote:Ja z'n reactie was overdreven, maar je moet de context in ogenschouw nemen. Hij is onterecht uitgejoeld en heeft net aan verloren. De enige manier waarop je veldrijfans kan terugpakken -waar hij op kwam- is door te zeggen dat je wegwielrennen toffer vindt.
quote:Mongolen 'ontgoocheld en overdonderd'
De vier Mongoolse poulains van Johan Museeuw mochten in Niel een eerste keer proeven van het Belgische veldritgeweld. Het kwartet hield het zo'n 25 tot 45 minuten vol, maar was nadien "ontgoocheld en overdonderd".
Baasankhu, Bolbaatar, Naran en Ariunbold: alle vier werden ze behoorlijk hard aangemoedigd tijdens hun veldritdoop. Niet dat het hen veel hielp. De laatste van de vier zag na 25 minuten Nys en co voorbijflitsen, de beste van het viertal hield het 45 minuten vol. Meer dan heel wat mensen voorspeld hadden, maar toch waren de Mongolen na de wedstrijd behoorlijk ontgoocheld.
"Ze hadden verwacht om op zijn minst de wedstrijd uit te rijden", weet coach Naran, de tolk van de vier. "Maar dat lukte niet, dus zijn ze ontgoocheld. Ze keken ook hun ogen uit op de 'ongelooflijke techniek van de toppers'. Niemand van hen had bijvoorbeeld verwacht dat Nys en co de Rupeldijk boven zouden fietsen."
"Daarnaast waren de vier ook overdonderd door de menigte die hen toeschreeuwde in Niel. Ook al bekeken ze de voorbije maanden al beelden van de wedstrijd, toch hadden ze nooit zo'n publieke opkomst of een dergelijke organisatie verwacht. Ze keken de ogen uit."
"Ze waren ook verwonderd over de intensiteit van de cross. 'Dit was onwaarschijnlijk vermoeiend', puften ze nadien. Ze hadden niet verwacht dat er van bij de start zo snel gefietst zou worden."
"ALLE TOPCROSSEN"
Ploegleider Johan Museeuw kon het debuut van de Mongoolse veldrijders niet meemaken. "Te druk met zijn fietsmerk bezig", verontschuldigde initiatiefnemer Tom Lanhove. Die was niet ontevreden met het optreden van de vier. "De jongste van de vier hield toch 45 minuten stand in zijn eerste optreden op topniveau."
"Het komt er nu op aan om zo snel mogelijk een wedstrijd uit te rijden. Dit weekend is er Dottenijs en Gavere, daarna alle topcrossen. We willen hen zoveel mogelijk niveau laten opdoen, zoveel mogelijk verschillende ondergronden doen opsnuiven. Dan kunnen ze deze zomer met de vergaarde leerstof aan het werk in het thuisland."
"De vier waren erg nerveus vooraf. Maar dat durfden ze - hun machocultuur indachtig - niet toegeven. Dat ze ontgoocheld zijn na vandaag is normaal: hun eergevoel is gekrengt. Straks analyseren we de wedstrijd, en probeer ik hen uit te leggen dat dit resultaat niet meer dan normaal is."
De context dat Albert een impulsief ventje is wiens interviews vlak na een cross al jaren nergens op slaan en puur entertainment zijn? Dat plots serieus gaan nemen vind ik nogal kleurrijke interpretatie.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:23 schreef wimderon het volgende:
Ik zie niet wat hier anders aan te interpreteren valt of in een andere context gezien moet worden, dan te constateren wat Albert feitelijk zegt, zeker als Albert er in elk antwoord op een vraag van Renaat op terugkomt.
Op zich toch geen onaardig debuut , 45 minuten is langer dan al die Zimbabwezen van De Vlaeminck het uithielden bv ...quote:
Het is vaak impulsief en aangedikt ja, maar er zit altijd een zekere kern van waarheid in bij Albert.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De context dat Albert een impulsief ventje is wiens interviews vlak na een cross al jaren nergens op slaan en puur entertainment zijn? Dat plots serieus gaan nemen vind ik nogal kleurrijke interpretatie.
Het probleem is natuurlijk dat hij voor een kleine ploeg met veel kleine sponsors rijdt en die uiteraard allemaal hun naam op die trui moeten zien ...quote:Op woensdag 11 november 2009 02:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf die regenboogtrui van Albert verschrikkelijk vinden.
Teveel sponsors en teveel zwart (waardoor te weinig wit) waardoor de regenboog een beetje ondersneeuwt.
quote:Roodhooft: "Natuurlijk blijft Niels crossen"
Niels Albert heeft weinig pret beleefd aan de cross in Niel. De wereldkampioen werd uitgejouwd omdat hij Sven Nys de pas zou hebben afgesneden. "Misschien stap ik over naar de weg", klonk het. Zijn manager Christophe Roodhooft en Bart Wellens, die spreekt uit ervaring, nuanceren de uitspraken.
Het was voor sommigen even schrikken toen Niels Albert ermee dreigde om over te stappen naar de weg. Volgens Christophe Roodhooft, de manager van de wereldkampioen, zal het zeker zo'n vaart niet lopen.
"Daar is geen sprake van", reageert hij. "Natuurlijk blijft Niels crossen. Maar het is wennen. Vorig jaar was hij nog "kleine" Albert die tegen de "grote" Nys reed."
"Nys heeft al jaren de meeste fans en daar zal Niels mee moeten leren leven. Toch hoop ik dat die Nys-supporters in de toekomst hun energie niet gebruiken om anderen uit te jouwen."
Wellens: "Dat is zijn temperament"
Bart Wellens heeft ervaring met negatieve reacties van fans. Zo deelde hij enkele jaren terug een karatetrap uit in Overijse. Het Laatste Nieuws vroeg zijn mening.
"Ik zag geen kwaad opzet. Niels had gewoon de pech dat op die plaats zoveel fans stonden. Nys heeft er nog altijd meer dan Albert. En met dat armgebaar zweepte Niels het publiek nog eens op. Ik spreek uit ervaring, na die "farce" in Overijse."
"Ik heb al vaker tegen Niels gezegd: "Reageer niet en fiets gewoon voort." We zullen het maar toeschrijven aan zijn jonge leeftijd en zijn temperament. Wegrenner worden? Dat kan hij zich niet veroorloven."
quote:Op woensdag 11 november 2009 18:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zwart wit?
[..]
Dit is dan de eerste keer dat het uitgesproken wordt, zowel door Albert zelf, als zijn manager, als de commentatoren. Ook de eerste keer dat het uberhaupt op tv te horen was trouwens.
[..]
Wat maakt dat precies uit dan? Lijkt me gewoon hetzelfde, uitgejouwd worden door mensen die fan van een ander zijn.
[..]
Ik schrijf ook nergens dat het altijd zo is. In de regel wel.
[..]
Leg uit.
[..]
Klopt, hij heeft ook wel vaker niet gewonnen terwijl hij wel wilde winnen.
[..]
Oh? Heb je daar concrete voorbeelden van, behalve Boom, waar het altijd al het plan was dat hij de weg op zou gaan? Albert heeft het daar trouwens ook al vaker over gehad, ook in de zomermaanden. De enige manier om die mensen terug te pakken is om gewoon te blijven winnen.
Als Albert hier al slecht mee kan omgaan dan gaat hij het lastig krijgen om de echte kampioen te zijn die hij wil zijn.
Evans is geweldig, Albert is het andere uiterste. Je kiest niet voor de middenweg.quote:Zwart/wit denken
Iemand die zwart/wit denkt, denkt in uitersten.
Waar haal je beide opvattingen vandaan? Ik vind Evans helemaal niet geweldig en Albert helemaal niet het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Evans is geweldig, Albert is het andere uiterste. Je kiest niet voor de middenweg.
In dit geval een verschil in opvatting. Waar het voorheen fans van anderen waren die die anderen liever zagen winnen, waren het nu diezelfde fans van anderen die zich tegen Albert keerden.quote:Moeilijk te zeggen, we waren er niet bij. Dus het is jouw woord tegen Alberts woord.
Weinig. Die mensen die geen fan van Albert zijn staan net zo dicht bij Albert, als de mensen die geen fan zijn van Boom bij Boom stonden.quote:Als jouw vriendin je een klootzak noemt, doet dat je meer dan als ik dat doe bijvoorbeeldHoe dichter mensen bij je staan, hoe erger het is als je ze kwetsen. Daarbij, als buitenlanders het doen, zoals bij Boom, dan kan je het afschuiven op nationalisme, big deal. Als landgenoten het doen doen is dat veel meer op je persoonlijkheid gericht. Zie je daar écht geen verschil tussen?
![]()
Je maakt geen onderscheid tussen de fans die ze hebben en mensen die er neutraal instaan. Fans van Nys zullen uiteraard altijd voor Nys kiezen, fans van Bart Aernouts of Freddy de Meester zullen in meerderheid kiezen voor de underdog. Dat is niet eens mijn mening, dat is een bekend fenomeen.quote:Tiger Woods? Roger Federer? Barcelona? En in het veldrijden Sven Nys? Was ook in de jaren dat hij domineerde zeer populair. Dat publiek voor de underdog kiest, gaat in láng niet alle gevallen op, véél meer factoren spelen een rol.
Dat is dus precies wat ik aangeef. Voorheen was het eerste het geval, gisteren het tweede.quote:Het maakt verschil of men iets harder juicht voor de ander dan voor jou, of dat er voor de 1 keihard gejuicht wordt, en de ander keihard wordt uitgejouwd.
Dat doe je niet door jezelf voor schut te zetten zoals Albert doet, of zoals Wellens verbitterd te reageren in en buiten de wedstrijd. Dat doe je door schijt aan de reacties te hebben en gewoon je eigen ding te doen.quote:Je bent op dat moment boos, wil ze op dat moment terugpakken, dat doe je niet door volgende week en daarop te winnen. Denk je op dat moment hé, ik zeg niet dat dat zo is.
En ik wil alleen maar zeggen dat ik nergens heb gezegd dat het zo'n rare reactie was. Wel dom en kinderachtig, waar ik een opmerking over maak. Verder ben ik niet degene die er een big deal van maakt.quote:Ik wil alleen maar zeggen dat de gevoelens van Albert vrij gewoon waren. Een intelligenter of minder temperamentvol persoon (Nys bijvoorbeeld) houdt het dan voor zich, types als Albert kunnen dat niet. Dat is het enige dat er gebeurde, nou big deal.
Wat dan? Dat hij niet graag wordt uitgejouwd? Dat lijkt me nogal evident.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
Voilà, de reactie blijkt overdreven te zijn geweest, maar de kern van het verhaal blijft staan:
Dat hij daar erg slecht mee om kan gaan.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat dan? Dat hij niet graag wordt uitgejouwd? Dat lijkt me nogal evident.
Dat weg-verhaal speelt al het hele jaar, volslagen onzin is het dus sowieso niet. Niet alleen Albert zelf, maar ook z'n iets minder impulsieve manager, die niet alles zegt wat hij denkt, heeft het daar al over gehad. Dat daar nu geen sprake van is lijkt me niet meer dan logisch, maar Albert haalde het niet voor niets aan.quote:Maar het gebral over overstappen naar de weg was dus zoals verwacht volslagen nonsens en conclusies over de mentale weerbaarheid van Albert erg voorbarig.
Het zijn de verzamelde Vlaamse journalisten die al een heel jaar (nou ja, sinds de Ronde van België) over de weg bezig zijn. Albert zelf zegt altijd dat daar mogelijkheden liggen, maar dat hij het veldrijden nooit zal verlaten en dat dat altijd zijn prioriteit zal blijven. Hij doet het veel te graag.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hij daar erg slecht mee om kan gaan.
[..]
Dat weg-verhaal speelt al het hele jaar, volslagen onzin is het dus sowieso niet. Niet alleen Albert zelf, maar ook z'n iets minder impulsieve manager, die niet alles zegt wat hij denkt, heeft het daar al over gehad. Dat daar nu geen sprake van is lijkt me niet meer dan logisch, maar Albert haalde het niet voor niets aan.
I stand corrected. Ik ging er vanuit dat het een wispelturige dramaqueen was, maar het blijkt een veel koppigere dramaqueen. Misschien hij eens aan Armstrong vragen over ze iedereen op een col naar boven roepen.quote:Albert: 'Ik heb geen spijt van mijn woorden'
Niels Albert blijft erbij: als boegeroep aanhoudt, stapt hij over naar de weg
Nadat hij woensdag werd uitgefloten, blijft wereldkampioen Niels Albert bij zijn standpunt. 'Mijn uitspraken na de koers waren geen opwelling. Ik blijf erbij: als dit blijft duren, stap ik over naar de weg. Want zo beleef ik geen plezier aan mijn job.'
'Slecht geslapen? Neen, bijlange niet. Waarom misschien?' Niels Albert begint met een kwinkslag als we hem vragen hoe hij Niel verteerde. Maar naarmate het interview vordert, blijkt dat het toch diep zit bij de wereldkampioen. 'Ik had het er daarnet nog met mijn ploegmaat Simunek over: Dat ze een buitenlander uitfluiten, dat kan ik nog enigszins begrijpen , zei hij. Maar een wereldkampioen in eigen huis? Dat had hij, en ik ook, nog nóóit gezien. Weet je, Niel is 25 kilometer van mijn deur, hé. En dan hoor je Boe! Sukkel! en krijg je drank over je rug. (zucht) Ja, ik ben ik daar echt van geschrokken.'
Nochtans was het niet de eerste keer. In Ruddervoorde, waar Nys won, werd Albert door een kransje supporters uitgefloten tijdens de podiumceremonie. Wie die mensen zijn, weet de wereldkampioen niet. Maar het is wel duidelijk dat er bij een deel van het publiek een sterke vijandigheid heerst.
'Waarom? Dat weet ik niet. Ik heb bij sommigen het imago een arrogante dikke nek te zijn. Ik weet niet waar ze dat halen. Maar wie mij kent, weet dat dat niet zo is. Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen. Ik wil met iedereen op de foto, vul het vriendenboek in van een klein manneke, probeer zoveel mogelijk te doen voor de pers,. Bovendien let ik dit jaar echt op mijn uitspraken. Vorig seizoen was ik daarin arroganter, nu probeer ik niet te hoog van de toren te blazen. Maar ja, dat helpt blijkbaar niet. Ik weet niet wat ik er nog aan moet veranderen.'
Kenny van Hummel
Albert voelt zich dus - ook na een nachtje goed slapen - nog altijd onheus behandeld, en heeft dan ook geen spijt van zijn uitdagende actie van gisteren. 'Dat opzwepend handje had ik misschien niet moeten doen. Maar: deed ik daar iets verkeerd? Ik heb ze gewoon aangemoedigd om wat harder te roepen, want op die plaats riepen ze al negen ronden lang op mij. Dat hoeft toch ook niet?'
Ook achter zijn opvallende uitspraken blijft hij staan. 'Ik blijf erbij: als dit nog twee jaar duurt, stap ik over naar de weg. Kijk, ik ben iemand die honderd procent voor zijn vak leeft. Ik word misschien wel aanzien als een nonchalante flierefluiter, maar ik weet van mezelf dat ik enorm professioneel met mijn sport bezig ben. Ik offer alles daarvoor op, ik steek mijn hart en ziel daarin. Maar als ik daar geen respect voor krijg en geen plezier meer beleef aan mijn sport, dan denk ik: Waar ben ik in godsnaam mee bezig? Ik wil mensen een leuke namiddag bezorgen door spanning en spektakel te brengen. Ik wil hen níet plezieren door me te laten uitjouwen. Dat hou ik niet vol. Als jij elke dag moet gaan werken tegen je zin, en ze roepen daar dat je een sukkel bent, dan hou je dat ook niet vol. (zucht) Neen, dan is het op de weg beter. Daar roepen ze op een col iedereen naar boven, van Contador tot Kenny van Hummel.'
Precies. Alleen is daar bijna niemand toe in staat gebleken. Groenendaal niet, Wellens niet, Albert dus ook niet. Wellicht Boom, die leek (ik zeg leek) daar zijn reet mee af te vegen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:22 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, Albert moet het misschien positief zien. Die supporters fluiten hem uit omdat ze hem als bedreiging zien. Was ie een onbeduidende coureur, dan had ie wellicht minder vijanden.
Toch al eentje die uitgereden heeft.quote:De vier Mongolen bewezen in Dottenijs dat ze op termijn hun plaatsje in het veldritwereldje kunnen veroveren. Hun beste man kon zelfs de koers uitrijden zonder gedubbeld te worden door Niels Albert.
Mongolen passen voor Gavere
De prestatie van de Mongolen in Dottenijs mocht gezien worden. Maar voor Gavere past het viertal. "We moeten geen miserie zoeken", klinkt het bij Tom Lanhove.
Bezieler Tom Lanhove was opgetogen met hun prestatie. "Vooral onze twee beloften doen het prima. Niet vergeten dat die jongens pas aan hun tweede veldrit ooit toe zijn." In Dottenijs was alvast duidelijk dat ze niets aan gedrevenheid en inzet missen.
NIET IN GAVERE
Opmerkelijk is dat Museeuw (in tegenstelling tot in Niel wel aanwezig in Dottenijs, red.) en Lanhove vandaag beslisten hun jongens niet te laten starten in de Gaverse Superprestigemanche. "De wedstrijd in Gavere is een brug te ver op dit moment", weet Lanhove. "Enerzijds te zwaar en te technisch voor hen. Anderzijds wil ik ook niet dat ze de andere deelnemers in gevaar brengen wanneer ze zouden gedubbeld worden."
"Maar geen nood", gaat Lanhove voort. "Dit is een meerjarig project. Gent en Brugge zijn ook niet op één dag gebouwd." Enig nadeel is dat de vier Mongolen door weg te blijven uit Gavere wel wat startgeld missen. "300 euro voor de groep om precies te zijn, uitgerekend 75 euro per renner. Voor hen zijn dat veel centen waar ze toch een beetje op rekenen. Maar dat wordt voor die ene keer gecompenseerd door onze sponsors."
En intussen is hij alleen vertrokken.quote:Op zondag 15 november 2009 15:10 schreef wimderon het volgende:
Albert draait voorlopig vierkant op de gevaarlijke stukken, wellicht speelt die val van vorig jaar daar nog in mee.
quote:
Amai, mijn fiets voelt heel wat lichterquote:VANTORNOUT VERLIEST ACHTERWIEL IN CROSS
Klaas Vantornout zorgde zondag in Gave-
re voor het beeld van de dag: de veld-
rijder van Sunweb-Projob verloor plots
zijn achterwiel toen hij in de laatste
ronde de lange helling opliep.
"Ik had het zelf niet meteen opgemerkt.
Ik dacht nog: amai, mijn fiets voelt
heel wat lichter", zei Vantornout na de
cross. "Toen ik achterom keek, zag ik
dat ik mijn achterwiel had verloren."
"Natuurlijk ben ik doorgelopen, ik kon
toch moeilijk terugkeren om dat wiel op
te halen", zegt Vantornout. "Op de top
van de helling kon ik snel wisselen van
fiets en mijn ereplaats veiligstellen."
Toch goed dat er nog eens een niet Belg of Tsjech voor het crossen gaat. Al kan het ook best een financiële keuze zijn, aangezien hij op de weg weinig potten kon breken.quote:Enrico Franzoi wordt teammaat van Niels Albert
Enrico Franzoi heeft een contract voor twee seizoenen ondertekend bij de BKCP-Powerplus-ploeg. Hij wordt er ploegmaat van wereldkampioen Albert. "Franzoi kan de druk van mijn schouders wat wegnemen", zegt de wereldkampioen.
De 27-jarige Franzoi probeerde het bij zijn vorige ploeg Liquigas ook op de weg te maken, maar kiest nu opnieuw voluit voor het veld. "Het veldrijden wordt mijn prioriteit, wat niet wegneemt dat ik nog zo'n 40 dagen per jaar op de weg wil uitkomen", zei Franzoi aan Sporza.
"Met BKCP kies ik voor een sterke ploeg en zelf wil ik snel mijn oude niveau terugvinden." Franzoi rijdt in Baal op 1 januari zijn eerste cross voor BKCP.
Bij BKCP zal Italiaans kampioen Franzoi in steun van wereldkampioen Niels Albert rijden. "Ik ben blij met de komst van Enrico", zegt Albert. "Hij kan de druk van mijn schouders wat wegnemen."
Christophe Roodhooft, manager van BKCP, zegt dit over zijn aanwinst: "Met Franzoi halen we een topper in huis. Vorig jaar viel Albert weg en hadden we niemand die mee kon strijden voor de prijzen. Dat vangen we nu op met de komst van Franzoi, toch een oud-wereldkampioen bij de beloften."
"Met Franzoi erbij moet het ook makkelijker worden om een deftig programma op de weg af te kunnen haspelen. We mikken op kleinere rittenkoersen en zo blijft onze sponsor het jaar door in beeld."![]()
Als Wellens terug op zijn niveau komt, dan is die wellicht gelijkwaardig aan Stybar en kan die nog wel een paar jaar mee.quote:Op maandag 16 november 2009 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Franzoi kan misschien een vaste waarde van het kliekje van Vantornout en Pauwels worden als hij zich volledig op cyclocross richt, degenen die net onder de absolute top zitten.
Sowieso zie ik de komende jaren niemand de hegemonie van Albert/Nys/Stybar(/Boom) doorbreken.
quote:Bart Wellens maakt zijn rentree in Koksijde
Bart Wellens heeft op een persconferentie bekendgemaakt dat hij twee weken vroeger dan verwacht weer zal crossen. Na zijn cytomegalovirus wordt niet de GvA-cross in Essen (12/12) zijn rentree, maar wel de wereldbekerwedstrijd in Koksijde (28/11).
"De uitslag van de testen was positief en mijn trainingen verlopen goed. Daarom keer ik vroeger terug. Als ik in Koksijde en Igorre rijd, kan ik mijn startpositie op het WK misschien nog verbeteren", zegt Wellens aan Sporza.
"Dat ik achteraan moet starten, is geen probleem. Ik kom zonder druk aan de start, niks moet", klinkt het bij Wellens, die voor Koksijde in de voorselectie van bondscoach Rudy De Bie zit.
"Ik zal me beperken tot één wedstrijd per week en zal me vooral concentreren op de wereldbekerwedstrijden. Om extra druk te vermijden, zal ik niet starten in wedstrijden waar startgeld betaald wordt."
Januari is in het veldrijden de tijd van de kampioenschappen. Wellens zal dan wellicht de meest frisse renner zijn die aan de start verschijnt.
"Ja, dat klopt, maar als de conditie niet goed is, komt je niet vooruit. Als ik geen dipje krijg, kan januari een mooie maand worden. Topconditie krijg je enkel door te koersen. Ik hoop tegen het WK zover te zijn", zegt Wellens.
"Momenteel ben ik klaar voor de koers, maar nog niet op het niveau van Albert, Nys of Stybar. Ik voel me goed, ik heb nog geen slechte dag gehad sinds ik weer op de fiets zit. Dat is erg leuk."
Dokter: "Ik ben ontzettend verwonderd"
Bart Wellens maakt dus twee weken vroeger dan verwacht zijn rentree in het veld. Peter T'Seyen, de dokter van Wellens, gelooft dat de renner er klaar voor is.
"Bart heeft een goed gevoel en zijn testen zijn in orde. We moeten nu enkel afwachten hoe zijn lichaam zal reageren op een inspanning, want een wedstrijd is toch anders dan een training", vertelt T'Seyen aan Sporza.
"Ik ben wel ontzettend verwonderd dat hij in vijf weken training nog geen slechte dag had. Toch moeten we rekening houden met een terugval. Als dat zo is, dan mag hij de kampioenschappen wel vergeten."
"En als Wellens slechte signalen zou krijgen van zijn lichaam, dan halen we hem sowieso meteen weer uit competitie. We moeten toch ook aan de rest van zijn carrière denken."
Ik vind dat ze wel een punt hebben.quote:Protest tegen terugkeer Bart Wellens
Bart Wellens wil graag in Koksijde zijn rentree maken in het veldrijderspeloton, maar dat plan stuit onverwacht op nogal wat weerstand bij enkele collega-renners.
Koksijde is immers een wereldbekercross en een eventuele terugkeer van Wellens betekent dus automatisch dat een andere Belg uit de boot valt.
Jan Verstraeten, Rob Peeters en Dieter Vanthourenhout voelen de bui al hangen en tekenen bezwaar aan. Zondag lichten ze op een persconferentie hun ongenoegen toe.
Hans Van Kasteren reageert enigszins verbaasd op het protest.
'Ik vind dit jammer', zegt hij aan Sporza. 'Het tijdperk Nys-Wellens heeft zoveel betekend voor het veldrijden dat Bart een kans verdient op dat niveau om renners te vervangen. Met alle respect voor Jan Verstraeten, maar hij heeft nog niet op WB-niveau gereden. Bovendien haalt Bart momenteel zeker het WB-niveau.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |