abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:22:36 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74664416
Dat boegeroep is echt zo infantiel. Net als in het voetbal, jammer dat de gemiddelde veldritsupporter zich tot dat niveau verlaagd heeft.

Okee, Niels moet er maar mee leren leven, net zoals alle voetballers, maar het blijft daarom niet minder verachtelijk.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:54:06 #177
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74665433
Ik had toch gedacht dat het cyclocross-publiek zelfregulariserender zou zijn. Dat boeroepers meteen de volle laag kregen van de echte liefhebbers die er rond stonden. Maar ja, het is misschien niet zo eenvoudig om een grote bek te gaan opzetten als ze met heel veel zijn en allemaal identieke jassen dragen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74698540
Albert wint de GP Dottignies voor Mourey en Franzoi.

Geen Nys en Stybar aan de start. Morgen Asper-Gavere.
pi_74712170
quote:
De vier Mongolen bewezen in Dottenijs dat ze op termijn hun plaatsje in het veldritwereldje kunnen veroveren. Hun beste man kon zelfs de koers uitrijden zonder gedubbeld te worden door Niels Albert.

Mongolen passen voor Gavere
De prestatie van de Mongolen in Dottenijs mocht gezien worden. Maar voor Gavere past het viertal. "We moeten geen miserie zoeken", klinkt het bij Tom Lanhove.

Bezieler Tom Lanhove was opgetogen met hun prestatie. "Vooral onze twee beloften doen het prima. Niet vergeten dat die jongens pas aan hun tweede veldrit ooit toe zijn." In Dottenijs was alvast duidelijk dat ze niets aan gedrevenheid en inzet missen.

NIET IN GAVERE

Opmerkelijk is dat Museeuw (in tegenstelling tot in Niel wel aanwezig in Dottenijs, red.) en Lanhove vandaag beslisten hun jongens niet te laten starten in de Gaverse Superprestigemanche. "De wedstrijd in Gavere is een brug te ver op dit moment", weet Lanhove. "Enerzijds te zwaar en te technisch voor hen. Anderzijds wil ik ook niet dat ze de andere deelnemers in gevaar brengen wanneer ze zouden gedubbeld worden."

"Maar geen nood", gaat Lanhove voort. "Dit is een meerjarig project. Gent en Brugge zijn ook niet op ้้n dag gebouwd." Enig nadeel is dat de vier Mongolen door weg te blijven uit Gavere wel wat startgeld missen. "300 euro voor de groep om precies te zijn, uitgerekend 75 euro per renner. Voor hen zijn dat veel centen waar ze toch een beetje op rekenen. Maar dat wordt voor die ene keer gecompenseerd door onze sponsors."
Toch al eentje die uitgereden heeft.
pi_74716618
Albert draait voorlopig vierkant op de gevaarlijke stukken, wellicht speelt die val van vorig jaar daar nog in mee.
  zondag 15 november 2009 @ 15:22:17 #181
67640 SaintOfKillers
pi_74716882
Dit lijkt weer zo'n Gavere versie waar de 2e niet binnen de minuut gaat eindigen.

Nys lijkt geen al te beste dag te hebben en voor dit soort crossen is Stybar gewoon te zwak, zoiets gaat die nooit winnen (toch niet zonder pech bij anderen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74716884
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:10 schreef wimderon het volgende:
Albert draait voorlopig vierkant op de gevaarlijke stukken, wellicht speelt die val van vorig jaar daar nog in mee.
En intussen is hij alleen vertrokken.
pi_74717456
En intussen is Nys aangesloten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_74717475
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:47 schreef franklop het volgende:
En intussen is Nys aangesloten
Vet!

Waar is het te zien?
pi_74717539
Nys is aangesloten, maar hij rijdt direct lek. Hoe bedoel je een slecht moment.
pi_74717579
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vet!

Waar is het te zien?
http://www.vt4.be/superprestige?quicktabs_1=2
pi_74717801
Daar gaat je achterwiel

Albert wint
pi_74744585
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:03 schreef franklop het volgende:
Daar gaat je achterwiel
quote:
VANTORNOUT VERLIEST ACHTERWIEL IN CROSS
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Klaas Vantornout zorgde zondag in Gave-
re voor het beeld van de dag: de veld-
rijder van Sunweb-Projob verloor plots
zijn achterwiel toen hij in de laatste
ronde de lange helling opliep.

"Ik had het zelf niet meteen opgemerkt.
Ik dacht nog: amai, mijn fiets voelt
heel wat lichter", zei Vantornout na de
cross. "Toen ik achterom keek, zag ik
dat ik mijn achterwiel had verloren."

"Natuurlijk ben ik doorgelopen, ik kon
toch moeilijk terugkeren om dat wiel op
te halen", zegt Vantornout. "Op de top
van de helling kon ik snel wisselen van
fiets en mijn ereplaats veiligstellen."
Amai, mijn fiets voelt heel wat lichter
pi_74759869
Dat van dat achterwiel zat zelfs in DWDD .
sig verwijderd door FA
pi_74760178
quote:
Enrico Franzoi wordt teammaat van Niels Albert

Enrico Franzoi heeft een contract voor twee seizoenen ondertekend bij de BKCP-Powerplus-ploeg. Hij wordt er ploegmaat van wereldkampioen Albert. "Franzoi kan de druk van mijn schouders wat wegnemen", zegt de wereldkampioen.

De 27-jarige Franzoi probeerde het bij zijn vorige ploeg Liquigas ook op de weg te maken, maar kiest nu opnieuw voluit voor het veld. "Het veldrijden wordt mijn prioriteit, wat niet wegneemt dat ik nog zo'n 40 dagen per jaar op de weg wil uitkomen", zei Franzoi aan Sporza.

"Met BKCP kies ik voor een sterke ploeg en zelf wil ik snel mijn oude niveau terugvinden." Franzoi rijdt in Baal op 1 januari zijn eerste cross voor BKCP.

Bij BKCP zal Italiaans kampioen Franzoi in steun van wereldkampioen Niels Albert rijden. "Ik ben blij met de komst van Enrico", zegt Albert. "Hij kan de druk van mijn schouders wat wegnemen."

Christophe Roodhooft, manager van BKCP, zegt dit over zijn aanwinst: "Met Franzoi halen we een topper in huis. Vorig jaar viel Albert weg en hadden we niemand die mee kon strijden voor de prijzen. Dat vangen we nu op met de komst van Franzoi, toch een oud-wereldkampioen bij de beloften."

"Met Franzoi erbij moet het ook makkelijker worden om een deftig programma op de weg af te kunnen haspelen. We mikken op kleinere rittenkoersen en zo blijft onze sponsor het jaar door in beeld."

Toch goed dat er nog eens een niet Belg of Tsjech voor het crossen gaat. Al kan het ook best een financi๋le keuze zijn, aangezien hij op de weg weinig potten kon breken.
  maandag 16 november 2009 @ 21:23:57 #191
67640 SaintOfKillers
pi_74762421
Franzoi kan misschien een vaste waarde van het kliekje van Vantornout en Pauwels worden als hij zich volledig op cyclocross richt, degenen die net onder de absolute top zitten.

Sowieso zie ik de komende jaren niemand de hegemonie van Albert/Nys/Stybar(/Boom) doorbreken.
pi_74763228
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Franzoi kan misschien een vaste waarde van het kliekje van Vantornout en Pauwels worden als hij zich volledig op cyclocross richt, degenen die net onder de absolute top zitten.

Sowieso zie ik de komende jaren niemand de hegemonie van Albert/Nys/Stybar(/Boom) doorbreken.
Als Wellens terug op zijn niveau komt, dan is die wellicht gelijkwaardig aan Stybar en kan die nog wel een paar jaar mee.
pi_74902423
quote:
Bart Wellens maakt zijn rentree in Koksijde

Bart Wellens heeft op een persconferentie bekendgemaakt dat hij twee weken vroeger dan verwacht weer zal crossen. Na zijn cytomegalovirus wordt niet de GvA-cross in Essen (12/12) zijn rentree, maar wel de wereldbekerwedstrijd in Koksijde (28/11).

"De uitslag van de testen was positief en mijn trainingen verlopen goed. Daarom keer ik vroeger terug. Als ik in Koksijde en Igorre rijd, kan ik mijn startpositie op het WK misschien nog verbeteren", zegt Wellens aan Sporza.

"Dat ik achteraan moet starten, is geen probleem. Ik kom zonder druk aan de start, niks moet", klinkt het bij Wellens, die voor Koksijde in de voorselectie van bondscoach Rudy De Bie zit.

"Ik zal me beperken tot ้้n wedstrijd per week en zal me vooral concentreren op de wereldbekerwedstrijden. Om extra druk te vermijden, zal ik niet starten in wedstrijden waar startgeld betaald wordt."

Januari is in het veldrijden de tijd van de kampioenschappen. Wellens zal dan wellicht de meest frisse renner zijn die aan de start verschijnt.

"Ja, dat klopt, maar als de conditie niet goed is, komt je niet vooruit. Als ik geen dipje krijg, kan januari een mooie maand worden. Topconditie krijg je enkel door te koersen. Ik hoop tegen het WK zover te zijn", zegt Wellens.

"Momenteel ben ik klaar voor de koers, maar nog niet op het niveau van Albert, Nys of Stybar. Ik voel me goed, ik heb nog geen slechte dag gehad sinds ik weer op de fiets zit. Dat is erg leuk."

Dokter: "Ik ben ontzettend verwonderd"
Bart Wellens maakt dus twee weken vroeger dan verwacht zijn rentree in het veld. Peter T'Seyen, de dokter van Wellens, gelooft dat de renner er klaar voor is.

"Bart heeft een goed gevoel en zijn testen zijn in orde. We moeten nu enkel afwachten hoe zijn lichaam zal reageren op een inspanning, want een wedstrijd is toch anders dan een training", vertelt T'Seyen aan Sporza.

"Ik ben wel ontzettend verwonderd dat hij in vijf weken training nog geen slechte dag had. Toch moeten we rekening houden met een terugval. Als dat zo is, dan mag hij de kampioenschappen wel vergeten."

"En als Wellens slechte signalen zou krijgen van zijn lichaam, dan halen we hem sowieso meteen weer uit competitie. We moeten toch ook aan de rest van zijn carri่re denken."
pi_74908703
Albert voor het eerst niet bij de eerste 2! Edoch derde .

Styber won vandaag de GVA in Hasselt.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:30:14 #195
67640 SaintOfKillers
pi_74908889
Enigszins ironisch dat het waarschijnlijk een van de zwakste crossen van Stybar was dit jaar. Wel ideaal gebruik gemaakt van de omstandigheden.
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:49:12 #196
67640 SaintOfKillers
pi_74909505
quote:
Protest tegen terugkeer Bart Wellens

Bart Wellens wil graag in Koksijde zijn rentree maken in het veldrijderspeloton, maar dat plan stuit onverwacht op nogal wat weerstand bij enkele collega-renners.

Koksijde is immers een wereldbekercross en een eventuele terugkeer van Wellens betekent dus automatisch dat een andere Belg uit de boot valt.

Jan Verstraeten, Rob Peeters en Dieter Vanthourenhout voelen de bui al hangen en tekenen bezwaar aan. Zondag lichten ze op een persconferentie hun ongenoegen toe.

Hans Van Kasteren reageert enigszins verbaasd op het protest.

'Ik vind dit jammer', zegt hij aan Sporza. 'Het tijdperk Nys-Wellens heeft zoveel betekend voor het veldrijden dat Bart een kans verdient op dat niveau om renners te vervangen. Met alle respect voor Jan Verstraeten, maar hij heeft nog niet op WB-niveau gereden. Bovendien haalt Bart momenteel zeker het WB-niveau.'
Ik vind dat ze wel een punt hebben.

Het Wellenskamp spreekt zichzelf ook tegen. Hij wil niet starten in GVA of SP omdat hij daar (veel) startgeld ontvangt en het niet netjes vindt om geld te incasseren voor zijn nog te lage niveau. Bewonderenswaardige mentaliteit, maar om een WB-selectie te rechtvaardigen zou hij dan plots wel WB-niveau halen. Het is het ้้n of het ander.
pi_74909924
Tja, ik vind het wel logisch dat Wellens zijn plek in de Wereldbeker meteen krijgt. Die heeft bewezen mee te doen om de podiumplaatsen tussen de toppers, de drie die nu protesteren mogen blij zijn met een top-10, of zelfs minder. Als je ziet wat Verstraeten vandaag doet en dan niet eens uitrijdt, nadat hij al helemaal naar achteren was gewaaid heb je ook weinig recht van spreken. Ik mag aannemen dat ze Wellens niet laten starten zonder dat hij een bepaald niveau heeft. Dan heb je, ook al met het oog op de startposities op het WK, meer aan Wellens die 12e wordt dan Rob Peeters die 12e wordt.
  zondag 22 november 2009 @ 17:04:05 #198
67640 SaintOfKillers
pi_74910724
Stybar wint opnieuw in Hamme.

Hij heeft het de voorbije maanden aanvallender geprobeerd, maar hij heeft blijkbaar vastgesteld dat zijn goede oude tactiek van het professioneel zuigen van het wiel de meest effectieve is.
pi_74911178
Dat Albert minder is dan begin dit seizoen heeft er natuurlijk ook mee te maken. En de staat van de parcoursen vandaag en gisteren.
  zondag 22 november 2009 @ 17:28:07 #200
67640 SaintOfKillers
pi_74911735
Nah, Stybar rijdt al een heel seizoen op de manier zoals Bart Aernouts het dit weekend deed, elke keer dat het stil viel, ging hij aanvallen. Hij probeerde mee de koers te maken, maar eigenlijk is dat niet zijn ding.

Nu blijft hij gewoon tot de laatste ronde zitten en meteen wint hij twee keer. Sprints die hij voorheen verloor, wint hij nu omdat hij zichzelf niet heeft leeg gereden met vrij zinloze acties. Zo moet hij het ook doen, zoals Vervecken en De Clercq vroeger, je moet ze er maar afrijden en als het niet lukt, verslaan ze je in de sprint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')