abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:37 #251
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_72602735
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Te Heet Gewassen - Roosbeef
Keukenkastje in een ruimteschip
pi_72602758
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:06 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Er kan zo veel gebeuren in een mensenleven. Iemand kan gelukkig sterven op z'n 21e, iemand kan ongelukkig 93 jaar worden. Iemand kan een genie worden die een medicijn bedenkt tegen AIDS, of een massamoordenaar. Je kunt niet op voorhand voorspellen wat voor leven iemand krijgt. Iemand kan te vroeg geboren - en een gelukkig lang leven leiden, of niet. Iemand kan keurig op tijd geboren worden, en op z'n 17e zelfmoord plegen.

Het is niet aan jou, de ouders of een arts om uit te maken of iemand wel of niet recht heeft op leven.

De vraag is natuurlijk wel hoe ver je moet gaan om iemand in leven te houden, of dat er nog sprake is van leven wanneer dat voor 99,9 % kunstmatig in stand moet worden gehouden. Maar dan heb je het over het heden, niet op de kans op een succesvol leven in de toekomst.
Indeed, Usually nature takes its course anyway. als zo een kindje niet bestemd is om lang door te leven zal het waarschijnlijk ook niet gebeuren, van zich zelf al. de beste artsen hulp ten spijt.
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
  donderdag 10 september 2009 @ 00:09:34 #253
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_72602761
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar ja, dat had je dan ook weer niet geweten... Van je nichtje, bedoel ik.

Ik denk dat mijn milde afkeer voor het idee zelf vooral afstamt van mijn afkeer voor het grenzeloze egoisme van ouders. En dat elk leven maar heilig moet zijn. De moeder in kwestie zei zelf dat door het relatief hoge aantal vroeggeboortes van de laatste jaren het aantal afwijkingen zoals ADHD en PDD NOS ook zijn gestegen. Ik ga er maar vanuit dat ze gelijk heeft. En dan kun je je wel gaan afvragen wat je nu eigenlijk "redt" met zo'n couveuse. Een leven lang problemen en een aanslag op de zorg?
Ik zit denk ik echt op een ander vlak qua mening hierover. Ik vind het juist egoistisch klinken om een kind dan maar te laten sterven omdat je de zorgen niet wil hebben. Wat de statistieken betreft met die ADHD en PDD NOS weet ik niks, maar het lijkt me absoluut geen reden om een vroeggeboren baby maar te laten doodgaan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:10:09 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72602772
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:06 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Er kan zo veel gebeuren in een mensenleven. Iemand kan gelukkig sterven op z'n 21e, iemand kan ongelukkig 93 jaar worden. Iemand kan een genie worden die een medicijn bedenkt tegen AIDS, of een massamoordenaar. Je kunt niet op voorhand voorspellen wat voor leven iemand krijgt. Iemand kan te vroeg geboren - en een gelukkig lang leven leiden, of niet. Iemand kan keurig op tijd geboren worden, en op z'n 17e zelfmoord plegen.

Het is niet aan jou, de ouders of een arts om uit te maken of iemand wel of niet recht heeft op leven.

De vraag is natuurlijk wel hoe ver je moet gaan om iemand in leven te houden, of dat er nog sprake is van leven wanneer dat voor 99,9 % kunstmatig in stand moet worden gehouden. Maar dan heb je het over het heden, niet op de kans op een succesvol leven in de toekomst.
Maar je kunt wel een "risicoanalyse" maken. Anders kun je abortus ook wel gaan verbieden, want je weet nooit of je misschien niet de loterij wint volgend jaar zodat je je kind WEL kunt onderhouden. Als de kans te groot is op een verneukt leven, moet je het niet koste wat kost in stand willen houden. Vind ik dan, he?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_72602775
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jij bent een en al probleem, dat had je zelf al vastgesteld een paar pagina's terug
hehe gelukkig valt dat allemaal wel mee
en wat mn broertje betreft..
ik voel me gewoon erg genaaid door mn familie, maar ik wens m uiteraerd alle goeds
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_72602781
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jij bent een en al probleem, dat had je zelf al vastgesteld een paar pagina's terug
Ach... het is negeer-Bartjebart dag vandaag.

Succes ermee
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_72602817
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

deze keer leuk:-)

andere keer van 2 'oude' kale nichten met vieze ideeén
pi_72602824
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Succes ermee:)
Awww haha... awww.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:12:21 #259
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_72602840
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar je kunt wel een "risicoanalyse" maken. Anders kun je abortus ook wel gaan verbieden, want je weet nooit of je misschien niet de loterij wint volgend jaar zodat je je kind WEL kunt onderhouden. Als de kans te groot is op een verneukt leven, moet je het niet koste wat kost in stand willen houden. Vind ik dan, he?
Ik weet niet precies hoe het zit met abortus, maar dat mag toch maar tot een bepaalde tijd? Want in het begin kan je nog niet spreken van een kindje, als de vrucht nog zo onderontwikkeld heeft dat het niet herkenbaar is ofzo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_72602845
alleen God beslist over leven en dood!
pi_72602853
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:11 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Awww haha... awww.
Waarom awww?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_72602865
quote:

[..]

Succes ermee
huh?
what?
wie?
is er wat poepedoepje?
pi_72602891
ik ga douchen!
tosso
pi_72602895
quote:

[..]

Succes ermee
Ik dacht al, wat ben je stil. Maar je bent genegeerd aan het worden. .
pi_72602898
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:13 schreef Xiance het volgende:

[..]

huh?
what?
wie?
is er wat poepedoepje?

Helemaal niks hoor ik merk alleen iets op. verder niks. interesseert me ook niks
pi_72602913
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:14 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Ik dacht al, wat ben je stil. Maar je bent genegeerd aan het worden. .
Ja ik denk... ik schik me ff in die rol
  donderdag 10 september 2009 @ 00:15:29 #267
71919 wonderer
pi_72602924
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik zit denk ik echt op een ander vlak qua mening hierover. Ik vind het juist egoistisch klinken om een kind dan maar te laten sterven omdat je de zorgen niet wil hebben. Wat de statistieken betreft met die ADHD en PDD NOS weet ik niks, maar het lijkt me absoluut geen reden om een vroeggeboren baby maar te laten doodgaan.
Nou ja, niet alleen "ik", maar je zadelt de hele samenleving er mee op. Daar mogen ouders best eens over nadenken. En zo'n foetus merkt er natuurlijk sowieso niks van.

Niet dat ik vind dat iedereen met welke afwijking dan ook maar moet worden geaborteerd hoor, postnataal. Maar als je voor die keus komt te staan... ik krijg toch het idee dat "ik heb recht op een kind" meestal prevaleert. Begrijpelijk, zonder die hormonen en gevoelens zou het menselijk ras snel uitsterven (hoewel ik me afvraag hoe erg dat eigenlijk is ), maar is het ook wenselijk? Voor mij niet, altijd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_72602934
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

wel simpel bedacht van je hor, wat voor risicoanalyse zie je dan voor je? in hoeverre kan dat ?

wat als daaruit komt 60% kán dit of dat krijgen, 30 % kán zorgeloos leven. hoe ga je dan weten wat wat is?...dan kan je dus ongewild bij een 30%tje de stekker eruithalen. pas bij een 100% zekerheid zou er wat voor te kunnen zeggen zijn i think

en wat als men zo zou denken over transgender mensen?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:16:14 #269
71919 wonderer
pi_72602940
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het zit met abortus, maar dat mag toch maar tot een bepaalde tijd? Want in het begin kan je nog niet spreken van een kindje, als de vrucht nog zo onderontwikkeld heeft dat het niet herkenbaar is ofzo.
24 weken. Net nog opgezocht want ik dacht dat het 20 weken was.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:18:00 #270
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_72602995
Ik wil aandacht!

Danku
pi_72603004
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:14 schreef Xiance het volgende:
ik ga douchen!
tosso
Geniet ervan!

Oh, is natuurlijk al weg
pi_72603037
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:18 schreef Keukenkast het volgende:
Ik wil aandacht!

Danku
Wat voor aandacht had u gewenst?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:19:50 #273
71919 wonderer
pi_72603048
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:15 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

wel simpel bedacht van je hor, wat voor risicoanalyse zie je dan voor je? in hoeverre kan dat ?

wat als daaruit komt 60% kán dit of dat krijgen, 30 % kán zorgeloos leven. hoe ga je dan weten wat wat is?...dan kan je dus ongewild bij een 30%tje de stekker eruithalen. pas bij een 100% zekerheid zou er wat voor te kunnen zeggen zijn i think

en wat als men zo zou denken over transgender mensen?
Dat moeten mensen natuurlijk voor zichzelf uitmaken, hoeveel procent wel of niet gaat werken. Ik zou 60% kans op een zeer levensbeperkende aandoening wel een reden vinden om het dan maar opnieuw te proberen.

En wat als ze zo zouden denken over homo's? Hm? Of mensen met voedselallergie? Ook zo lastig.

Ik heb het hier over dingen die een flinke impact hebben op de omgeving van de persoon en op het zorgstelsel, niet iets triviaals als genderdysforie of homoseksualiteit.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:20:10 #274
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_72603057
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:19 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat voor aandacht had u gewenst?
Lieve.

Nachtzusterachtige aandacht, bijvoorbeeld.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:20:41 #275
71919 wonderer
pi_72603070
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:20 schreef Keukenkast het volgende:

[..]

Lieve.

Nachtzusterachtige aandacht, bijvoorbeeld.
*knuffel*

Voel je al weer wat beter vergeleken met daarstraks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')