Schoolregelement heeft niets te maken met leerplicht, dus ja dat mag.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:05 schreef Rensebrink het volgende:
Hoi, Ik ben 18 jaar en ik zit op het 6e jaar VWO.
Ik vroeg me af of mijn school mij eigenlijk wel straf mag geven wanneer ik te laat kom op school, in dit geval 1 minuut (ja mijn school is kinderachtig), aangezien ik niet leerplichtig ben?
Jij was zeker vaak te laat of niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:10 schreef Sakura het volgende:
Niet zijken, moet je maar op tijd komen kutjong.
Heb je ergens last van ofzo? Kneusquote:Op woensdag 9 september 2009 17:10 schreef Sakura het volgende:
Niet zijken, moet je maar op tijd komen kutjong.
Dus je bent al vaker een minuut te laat geweest.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:19 schreef Rensebrink het volgende:
Dat is kut voor mij...moet morgen namelijk anderhalf uur eerder op school komen omdat de bel ging toen ik net de deurmat op liep. En de directeur is opeens zo'n naaier dat hij voor de deur staat te wachten voor iedereen die te laat is, terwijl dat in 6 jaar nog nooit een probleem is geweest als je een minuut te laat was
.
Zo'n directeur had ik een paar jaar geleden ook, dit hield hij maar een paar weken vol. Dus misschien is het over een tijdje wel afgelopenquote:Op woensdag 9 september 2009 17:19 schreef Rensebrink het volgende:
[..]
Heb je ergens last van ofzo? Kneus
Maarja naast die fage vage reactie....
Dat is kut voor mij...moet morgen namelijk anderhalf uur eerder op school komen omdat de bel ging toen ik net de deurmat op liep. En de directeur is opeens zo'n naaier dat hij voor de deur staat te wachten voor iedereen die te laat is, terwijl dat in 6 jaar nog nooit een probleem is geweest als je een minuut te laat was
.
Nee dat is niet helemaal zoquote:Op woensdag 9 september 2009 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus je bent al vaker een minuut te laat geweest.
Misschien is het een accumulatie van alle minuten; de druppel die de emmer deed overlopen.
Of jouw minuut is stiekem toch 10 minuten, wat me niet zou verbazen.
Wat ga jij het nog moeilijk krijgen als je een baan hebt...quote:
Denken dat TS een baan gaat krijgenquote:Op woensdag 9 september 2009 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat ga jij het nog moeilijk krijgen als je een baan hebt...
En dat ook ja.quote:
Jup.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef alors het volgende:
Volgens mij is de leerplicht opgeschroefd en moet je nu minimaal een mbo2, havo of vwo diploma hebben.
Misschien werk ik al sinds mijn 12e.... En uit mijn ervaring vind ik je woorden nogal onzinnigquote:Op woensdag 9 september 2009 17:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat ga jij het nog moeilijk krijgen als je een baan hebt...
Een krantenwijk is geen werk.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:35 schreef Rensebrink het volgende:
Misschien werk ik al sinds mijn 12e.... En uit mijn ervaring vind ik je woorden nogal onzinnig
Wat gelijk staat aan moord.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:43 schreef Renesite het volgende:
De kern is: ze mogen je het maken, anders kunnen ze je van school aftrappen.
Of aan een verspeeld jaar, gewoon wekker 1 min eerder zetten of tot een compromis komen als het komt door de bus oid.quote:
Hij is waarschijnlijk nog gewent dat na het speelkwartier de bel gaat en hij dan met zijn vriendje hand in hand netjes met de rest van de kindertjes uit zijn klas 2 aan 2 in de rij moet gaan staan en pas als de juf het zegt en de rij netjes recht is naar binnen mag.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een krantenwijk is geen werk.
En wat jij aan ervaring meeneemt in je 18 jaartjes is nogal miniem, gezien je OP.
Vier woorden, 3 fouten.quote:
Sinds 2007 is er inderdaad een kwalificatieplicht. Tot aan je 18de moet je minimaal door blijven studeren totdat je minimaal een MBO2-, HAVO- of VWO-diploma hebt.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef alors het volgende:
Volgens mij is de leerplicht opgeschroefd en moet je nu minimaal een mbo2, havo of vwo diploma hebben.
Nee, wel kun je kiezen voor het volwassenenonderwijs om je VWO-diploma te bemachtigen. Daar heerst de opvoedende en disciplinerende cultuur niet meer.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:05 schreef Rensebrink het volgende:
Hoi, Ik ben 18 jaar en ik zit op het 6e jaar VWO.
Ik vroeg me af of mijn school mij eigenlijk wel straf mag geven wanneer ik te laat kom op school, in dit geval 1 minuut (ja mijn school is kinderachtig), aangezien ik niet leerplichtig ben?
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:43 schreef Renesite het volgende:
Goed..
De kern is: ze mogen je het maken, anders kunnen ze je van school aftrappen.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:01 schreef UltraR het volgende:
.
Niet zo zeiken, voor een 18 8-jarige heb je nog een hoop te leren.
TS is 18, en heeft dus geen kwalificatieplicht.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sinds 2007 is er inderdaad een kwalificatieplicht. Tot aan je 18de moet je minimaal door blijven studeren totdat je minimaal een MBO2-, HAVO- of VWO-diploma hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |