Wat ik heb gelezen over zo min mogelijk eten, klopt dan niet? Heb je een bron?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, je mag af en toe best wel eens wat extra's eten als je het maar geen gewoonte maakt door te gaan verspillen enzo, je mag genieten van je eten, de profeet at zo vaak omdat hij dol was op zoete dingen etc. Het gaat er meer om dat je ook de mensen om je heen eten geeft, dat zij niet honger lijden en dat je je lichaam goed verzorgd.
Ik weet dat Mohammed met regelmaat zijn favoriete dingen at, wanneer hij de kans kreeg. Heb jij een bron ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen over zo min mogelijk eten, klopt dan niet? Heb je een bron?
De eerste ondeugd die het kind bedreigt, is gulzigheid bij het eten, dus zou het geholpen moeten worden om die te overwinnen door het bijvoorbeeld alleen met de rechterhand te laten eten. Door het “Bismillaah” (in naam van Allah) te laten zeggen vòòr het met eten begint; door het te laten eten wat zich voor hem/haar bevindt en het te laten beginnen nadat anderen al met eten begonnen zijn. Ook is het van belang niet naar het eten of naar het eten van anderen te blijven staren, het eten niet naar binnen te schrokken maar goed te kauwen, geen eten op de kleding te morsen of de handen vol te smeren, soms genoegen te nemen met een eenvoudige broodmaaltijd en uitgebreide maaltijden of dagelijkse vleesconsumptie niet als noodzakelijk te laten ervaren. We moeten onze kinderen uitleggen hoe slecht het is meer te eten dan je op kunt en dat mensen die zichzelf overeten op dieren lijken; door aanmerkingen te maken op kinderen die netjes en weinig eten te prijzen in hun bijzijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet dat Mohammed met regelmaat zijn favoriete dingen at, wanneer hij de kans kreeg. Heb jij een bron ?
Ik ga zo slapen Bil, morgen verder?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
De eerste ondeugd die het kind bedreigt, is gulzigheid bij het eten, dus zou het geholpen moeten worden om die te overwinnen door het bijvoorbeeld alleen met de rechterhand te laten eten. Door het “Bismillaah” (in naam van Allah) te laten zeggen vòòr het met eten begint; door het te laten eten wat zich voor hem/haar bevindt en het te laten beginnen nadat anderen al met eten begonnen zijn. Ook is het van belang niet naar het eten of naar het eten van anderen te blijven staren, het eten niet naar binnen te schrokken maar goed te kauwen, geen eten op de kleding te morsen of de handen vol te smeren, soms genoegen te nemen met een eenvoudige broodmaaltijd en uitgebreide maaltijden of dagelijkse vleesconsumptie niet als noodzakelijk te laten ervaren. We moeten onze kinderen uitleggen hoe slecht het is meer te eten dan je op kunt en dat mensen die zichzelf overeten op dieren lijken; door aanmerkingen te maken op kinderen die netjes en weinig eten te prijzen in hun bijzijn.
hier heb je natuurlijk niets aan, maar ik had een andere bron, ik ga even verder zoeken
Post morgen wel de bron als ik tijd heb, vragen over de islam zijn verboden, tot ik m'n cijfers heb opgehaald. Welterusten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga zo slapen Bil, morgen verder?
huh?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Post morgen wel de bron als ik tijd heb, vragen over de islam zijn verboden, tot ik m'n cijfers heb opgehaald. Welterusten.
zonder zondigen leven, lijkt me sowieso erg lastigquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:45 schreef Bortecinem het volgende:
Het zou wel grappig zijn als we naar de hel zouden moeten alleen omdat we hebben geëpileerd.
cijfers gaat over school hequote:Op dinsdag 17 november 2009 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
huh?
ik zou zeggen PM ze, puur om Burakius te etteren
Was een grapje.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
cijfers gaat over school he
Waarom zou ik Burakius (willen) etteren en wat heeft dit met hem te maken?
Dat was de grapquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
maar waarom staat Burakius in je grapje
misschien weet hij dat ook gewoon, het is m'n buurjongen he ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij denkt te weten wat voor jou legitiem is vandaar
[Centraal] Vragen over de Islam #8
al is het je broertje, iedereen gaat over zijn eigen legitieme bronnen en verwijzingen, daarnaast is het niet als fatwa geroepen, maar goed, ik zal voortaan verantwoorde grappen maken conform je exacte juistheid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
misschien weet hij dat ook gewoon, het is m'n buurjongen he ...
ik zou 'm niet willen etteren, kan ook niet lachen om zo'n grap
dus op een manier van, je kunt er zelf mee komen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
al is het je broertje, iedereen gaat over zijn eigen legitieme bronnen en verwijzingen, daarnaast is het niet als fatwa geroepen, maar goed, ik zal voortaan verantwoorde grappen maken conform je exacte juistheid.
de individu geeft zelf aan wat hij / zij erkent, niet een ander voor de ander.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dus op een manier van, je kunt er zelf mee komen?
het kan zijn dat ik er niet genoeg over weet en dat hij er daarom over begint of ben jij zo individualistisch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de individu geeft zelf aan wat hij / zij erkent, niet een ander voor de ander.
Dus de mogelijkheid dat er een 'Hadith' tussen is gekomen, die noch tegen de Koran noch tegen andere Ahadith ingaat, maar die aan Mohammed wordt toegeschreven terwijl het niet van hem afkomstig is, is uitgesloten?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alle regels van de Islam zijn van toepassing tenzij het wordt geannuleerd door een ander vers of hadith in de koran.
Klopt niet helemaal wat je nu zegt denk ik. Ik wil graag expliciet een hadis waarin de profeet (vzmh) stelt dat overgewicht een ziekte is (zou best wel zoiets kunnen zijn in die trant). Ik weet dat het overgewicht niet gepast is voor een Moslim (behalve als hij/zij hier niets aan kan doen). En dat door overgewicht je nefs sterker wordt/is. Verder weten we natuurlijk allen de regel van je maag die dient te bevatten: 1/3 lucht , 1/3 eten , 1/3 water.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar wil je precies heen? Mohammed beschouwde overgewicht als een ziekte en het verspillen van eten is een zonde, hij at altijd van wat voor hem zat zonder zijn hand te ver uit te steken en anderen lastig te vallen en als hij iets niet lustte zweeg hij om andere niet te beïnvloeden of storen.
Kom nou niet met je Salafistische troep aanzetten. Diezelfde troep die jou van het juiste pad heeft afgeholpen. Ze is een Hanafi, Maduri, Soenniet , of jij dat nou wil of niet. En ja dat zeg IK voor haar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de individu geeft zelf aan wat hij / zij erkent, niet een ander voor de ander.
Een keten die hem niet bereikt mag sowieso niet sahieh benoemd worden.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus de mogelijkheid dat er een 'Hadith' tussen is gekomen, die noch tegen de Koran noch tegen andere Ahadith ingaat, maar die aan Mohammed wordt toegeschreven terwijl het niet van hem afkomstig is, is uitgesloten?
quote:Op woensdag 18 november 2009 01:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Kom nou niet met je Salafistische troep aanzetten. Diezelfde troep die jou van het juiste pad heeft afgeholpen.
Mooi, geef jij dan in het vervolg antwoord op haar.quote:Ze is een Hanafi, Maduri, Soenniet , of jij dat nou wil of niet. En ja dat zeg IK voor haar.
Dat jij je zelf niet hebt ontdekt betekent niet dat een ander voor jou en mij maar de voorwaarden moet bepalen hoe de antwoorden worden gegeven, dat heeft weinig met niet-genoeg weten te maken, eerder met voor je laten praten. Of dat de persoon in kwestie die dat doet jou zo graag zou willen zien en daarom uitspraken over jou doet op een niveau dat helemaal niet eens mag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
het kan zijn dat ik er niet genoeg over weet en dat hij er daarom over begint of ben jij zo individualistisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |