Wat is er extremistisch aan? Ben jij niet bereid te sterven voor je vrijheid? Voor je manier van leven?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat niet wat extremistisch in het licht van iets wat je gelooft?
Nuanceren is mij niet vreemd, maar er wordt hier nogal snel ingespeeld op wat iets is ja of de nee, door Meki wordt ik al verguisd als ik zeg dat ik PVV stem, en de rest van de dingen achterwege laat. Hoe moet ik dan in dat voorbeeld nog verder nuanceren? Toegegeven, ik had kunnen zeggen Hamas in dat voorbeeld, en dat was wellicht beter geweest want dan waren we nu niet deze discussie aan het voeren, maar stellen dat ik hele bevolkingsgroepen of de Islam over de kling wil jagen is simpelweg onjuist, en net zo ongenuanceerd als mijn posts.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat genuanceerd posten (op een normale toon) niet aan je besteed is? Acht je dat gewoonweg teveel moeite? Is het zo moeilijk om specifiek over een groep te praten? Als je Hamas bedoeld dan zeg je Hamas - als je daarna zegt "mwuh die onschuldige slachtoffers die er dan bij vallen, dat boeit me niet", dan laat je heel snel de verdenking over je heen dat je hen allemaal het liefst dood wil hebben. Helemaal als je het ervoor nog hebt over B52 bommenwerpers die even de klus moeten klaren. Je bent aan het radicaliseren zonder dat je het door hebt.
[..]
Dus is mijn reactie meteen serieus bedoeld?quote:Triggershot had het over Westerlingen die een Frans vliegtuig daarin zouden laten vliegen, dat was uiteraard geen serieuze reactie, maar je reageerde er vrij serieus op. Net als de eerste zin "nee dat is alleen weggelegd voor idioten a la moslims". Je hapte gewoon keihard in een valstrik van Triggershot imo.
je moet die vraag aan Focker stellen...quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:55 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat ze dat al van huis uit kunnen of dat ze geboren worden met die kennis?
Dat zou pas discriminerend zijn.
Ik zou graag willen zien dat je dat weer doet. Je rent nu met de ergste extremisten en trollen mee en dat siert je niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nuanceren is mij niet vreemd,
Nuanceren is je niet vreemd? Dat moet mijns inziens nog blijken. Hoe zou jij denken als een moslim zo over joden zou praten of over Westerlingen? Ik durf te wedden dat je hem meteen wegzet als extremistische jodenhater, en als je iets "grappigs wilt zeggen" maak dat dan op zijn minst duidelijk door (zoals iedereen dat doet) het gebruik van de PI.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nuanceren is mij niet vreemd, maar er wordt hier nogal snel ingespeeld op wat iets is ja of de nee, door Meki wordt ik al verguisd als ik zeg dat ik PVV stem, en de rest van de dingen achterwege laat. Hoe moet ik dan in dat voorbeeld nog verder nuanceren? Toegegeven, ik had kunnen zeggen Hamas in dat voorbeeld, en dat was wellicht beter geweest want dan waren we nu niet deze discussie aan het voeren, maar stellen dat ik hele bevolkingsgroepen of de Islam over de kling wil jagen is simpelweg onjuist, en net zo ongenuanceerd als mijn posts.
Uit niets blijkt dat je het niet meent.quote:Dus is mijn reactie meteen serieus bedoeld?
Zie jij islam als jouw ultieme vrijheid dan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er extremistisch aan? Ben jij niet bereid te sterven voor je vrijheid? Voor je manier van leven?
Het kiezen voor onderwerping heeft heel veel te maken met vrijheid. Overigens betekent het onderwerping aan God, wat in essentie de kern is van de monotheïstische religies.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:15 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Zie jij islam als jouw ultieme vrijheid dan?
islam betekend onderwerping. Ik zie niet in wat dit te maken heeft met vrijheid?
Lijkt me een uitstekend plan. Dat jij doodgaat bij het verdedigen van je achterlijke intolerante fascistische religieuze overtuiging, bedoel ik dan.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is vrij logisch dat ik nooit en te nimmer mijn religieuze overtuiging gedwongen ga opgeven, dan sterf ik nog liever inderdaad.
Ja de meeste mensen die die mening koesteren over westerlingen of over Joden zet ik ook weg als extremistisch, daar gaat toch ook mijn hele betoog over? Dat ik mensen als dat niet kan waarderen en dat ze wat mij betreft hard aangepakt mogen worden. Over de mensen die net als ik met een open hand naar een moslim/westerling kunnen lopen heb ik niks geen problemen, ik ben zelfs van plan een half jaar door te brengen in een streng Islamitisch land puur omdat ik gefascineerd ben door de mensen en leefwijze.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nuanceren is je niet vreemd? Dat moet mijns inziens nog blijken. Hoe zou jij denken als een moslim zo over joden zou praten of over Westerlingen? Ik durf te wedden dat je hem meteen wegzet als extremistische jodenhater, en als je iets "grappigs wilt zeggen" maak dat dan op zijn minst duidelijk door (zoals iedereen dat doet) het gebruik van de PI.
[..]
Ik weet niet hoe je mij ziet dan, blijkbaar niet in een al te helder licht, maar ik kan je vertellen dat ik wel van mening ben dat atoombommen op steden gooien inhumaan en geen optie is. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat mensen deze mening wel deelden, en het als grap zouden zien. Maargoed, blijkbaar niet dus.quote:Uit niets blijkt dat je het niet meent.
ohhh, dus god mag mijn vrijheid bepalen? Oh top, ik ga me gelijk bekerenquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het kiezen voor onderwerping heeft heel veel te maken met vrijheid. Overigens betekent het onderwerping aan God, wat in essentie de kern is van de monotheïstische religies.
God heeft je alle vrijheid gegeven hoor. Ook de vrijheid om niet te geloven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
ohhh, dus god mag mijn vrijheid bepalen? Oh top, ik ga me gelijk bekeren![]()
Maar als ik niet geloof ben ik toch een ongelovige? Wat vertelt de koran mij hierover?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
God heeft je alle vrijheid gegeven hoor. Ook de vrijheid om niet te geloven.
Ik had het over de manier waarop jij discussieerde in dat topic. Als een moslim dat nu had gezegd over de andere kant (Israël et cetera), dan had jij je er kennelijk net zo over uitgelaten als ik nu doe.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ja de meeste mensen die die mening koesteren over westerlingen of over Joden zet ik ook weg als extremistisch, daar gaat toch ook mijn hele betoog over? Dat ik mensen als dat niet kan waarderen en dat ze wat mij betreft hard aangepakt mogen worden. Over de mensen die net als ik met een open hand naar een moslim/westerling kunnen lopen heb ik niks geen problemen, ik ben zelfs van plan een half jaar door te brengen in een streng Islamitisch land puur omdat ik gefascineerd ben door de mensen en leefwijze.
Het is op Fok niet vreemd om dergelijke uitspraken te menen. Er zijn zat mensen die atoombommen op voornamelijk islamitische steden best wel zien zitten.quote:Ik weet niet hoe je mij ziet dan, blijkbaar niet in een al te helder licht, maar ik kan je vertellen dat ik wel van mening ben dat atoombommen op steden gooien inhumaan en geen optie is. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat mensen deze mening wel deelden, en het als grap zouden zien. Maargoed, blijkbaar niet dus.
En de boodschappers van het geloof?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
God heeft je alle vrijheid gegeven hoor. Ook de vrijheid om niet te geloven.
Dat je het recht hebt om niet te geloven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:24 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Maar als ik niet geloof ben ik toch een ongelovige? Wat vertelt de koran mij hierover?
Oh, wat vreemd. Ik lees anders dit:quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je het recht hebt om niet te geloven.
Correct, ik zeg toch ook nergens dat ik je veroordeel dat je zo reageert?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het over de manier waarop jij discussieerde in dat topic. Als een moslim dat nu had gezegd over de andere kant (Israël et cetera), dan had jij je er kennelijk net zo over uitgelaten als ik nu doe.
[..]
Ik hoop dat ik toch wat meer aanzien geniet/genoot.quote:Het is op Fok niet vreemd om dergelijke uitspraken te menen. Er zijn zat mensen die atoombommen op voornamelijk islamitische steden best wel zien zitten.
Ik vind het erg knap hoe jij dergelijke verzen gebruikt in dit soort discussies. Zeg nu zelf, waar gaan deze verzen over, concreet. Hint: Er gebeurd wat tussen ongelovigen en gelovigen. Hint: Het heeft te maken met wat ik eerder postte over gedwongen mijn religie opgeven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:29 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, wat vreemd. Ik lees anders dit:
12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
bron: http://www.koranonline.nl/koran/nl/?subaction=showfull&id=1099093424&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL
En verder....
13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.
14. Dat is (uw straf), ondergaat haar daarom en weet dat er voor de ongelovigen de straf van het Vuur is.
15. O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
16. En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Zit niet echt veel vrijheid voor me in, of wel?
Hint: er staat gewoon wat er staat. Misschien moet je eens opnieuw leren lezen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap hoe jij dergelijke verzen gebruikt in dit soort discussies. Zeg nu zelf, waar gaan deze verzen over, concreet. Hint: Er gebeurd wat tussen ongelovigen en gelovigen. Hint: Het heeft te maken met wat ik eerder postte over gedwongen mijn religie opgeven.
Ok, ik zal proberen mijn hoofd erbij te houden. Ik zie niet graag dat mijn kop gaat rollen....quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap hoe jij dergelijke verzen gebruikt in dit soort discussies. Zeg nu zelf, waar gaan deze verzen over, concreet. Hint: Er gebeurd wat tussen ongelovigen en gelovigen. Hint: Het heeft te maken met wat ik eerder postte over gedwongen mijn religie opgeven.
Ik neem aan dat jij niet van plan bent om Mekka te bombarderen. Of om moslims de oorlog te verklaren? Dan gelden die verzen niet voor jou.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:34 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Ok, ik zal proberen mijn hoofd erbij te houden. Ik zie niet graag dat mijn kop gaat rollen....
Jezus, wat ben jij toch eigenlijk een kruiperige gaylord. Een hoop praatjes, maar als het erop aankomt kruip je in elkaar en vraag je de moslim om vergiffenis. Je staat echt op het randje van dhimmificatie, maar hebt het zelf niet door.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Correct, ik zeg toch ook nergens dat ik je veroordeel dat je zo reageert?
[..]
Ik hoop dat ik toch wat meer aanzien geniet/genoot.
Zeg, volgens de een ben ik dikke racist, en volgens de ander een dhimmi. Ik wil niet veel zeggen maar ik ben nog altijd mezelf, en alle meningen die ik verkondigd heb sta ik nog steeds achter, wat jij of Mutant01 ook zeggen. Ik mag echter toch wel uitleg verschaffen als die gevraagd word, of moet ik alles beantwoorden met "fuck you mutant"?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij toch eigenlijk een kruiperige gaylord. Een hoop praatjes, maar als het erop aankomt kruip je in elkaar en vraag je de moslim om vergiffenis. Je staat echt op het randje van dhimmificatie, maar hebt het zelf niet door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |