abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 17:32:19 #76
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73185198
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:25 schreef Trippii het volgende:

[..]

Lekker belangrijk of de hersenen zoveel % kunnen gebruiken of niet. Als het de hersenen niet zijn is het wel iets anders. Er zijn gewoon simpelweg 'geniale' dingen die wij niet kunnen bevatten. Of dat door een eventueel tekort in onze verwerkingsprocessen van de hersenen zit of iets anders doet er niet echt toe. Door evolutie zal dit wel steeds duidelijker worden.
??? Ik begrijp je argument niet echt. Het strookt niet met hetgeen ik zei namelijk.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_73185422
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:32 schreef mediaconsument het volgende:[..]
Een erg duidelijk beeld dat overeenkomt met mijn ideeën over dit verhaal. Echter valt het me op dat jij de term "het echte denken" gebruikt naast de term denken. Hiervoor kun je denk ik beter bewustzijn gebruiken. Denken is onderdeel van dit bewustzijn, oftewel de baby denkt al na als hij geboren is. Hij legt al verbanden.

Het is dan voor mij de vraag wat het verschil is tussen bewust en onderbewust denken. Dat het bewustzijn pas na enkel jaren levenservaring zichtbare vormen begint aan te nemen, betekend namelijk niet dat het er niet is. Het is dan ook een goede vraag wanneer het hele proces van informatie vergaren, denken en uiten zou beginnen.
De baby heeft al voor de geboorte dingen opgeslagen.
Zoals de stem van de moeder.

Vlak na de geboorte wordt ook al alles opgeslagen.
(baby's die een persoon hebben gezien hebben daarna meer reactie op een plaatje van die persoon dan een niet gezien iemand)

Er wordt eigenlijk vrij veel getest op baby's.
En ze kunnen vet veel leren en onthouden.
(duh ?)

Het gaat bij pasgeboren mensen om het snoeien van alle verbindingen die niet relevant blijken.

En dan heb je wel een rijbewijs nodig, maar kinderen krijgen mag zomaar.
pi_73185502
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

??? Ik begrijp je argument niet echt. Het strookt niet met hetgeen ik zei namelijk.
Dat doet het dus wel. Maakt voorderest niet uit, maar dat zegt wel dat jij zo goed als alleen in je eigen wereldje en waarheden zit. Bijvoorbeeld met wat je mee krijgt uit de media.

Mediaconsument snapt dat punt wel, vandaar dat hij zich iets afvroeg over de geboorte.
  maandag 28 september 2009 @ 17:57:26 #79
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73185915
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:42 schreef Trippii het volgende:

[..]

Dat doet het dus wel. Maakt voorderest niet uit, maar dat zegt wel dat jij zo goed als alleen in je eigen wereldje en waarheden zit. Bijvoorbeeld met wat je mee krijgt uit de media.

Mediaconsument snapt dat punt wel, vandaar dat hij zich iets afvroeg over de geboorte.
waar heb je het over??? serieus gast
pi_73186170
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

waar heb je het over??? serieus gast
Aangezien ik zo'n reactie al had verwacht zei ik al 'Het maakt voorderest niks uit'.

Maar goed, een tipje voor jou: Begin eens met lezen en proberen te begrijpen in plaats van lezen en kijken wat er in jou denkbeeld past.
  maandag 28 september 2009 @ 18:12:45 #81
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73186359
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:06 schreef Trippii het volgende:

[..]

Aangezien ik zo'n reactie al had verwacht zei ik al 'Het maakt voorderest niks uit'.

Maar goed, een tipje voor jou: Begin eens met lezen en proberen te begrijpen in plaats van lezen en kijken wat er in jou denkbeeld past.
Nogmaals.. waar heb je het over? serieus.
M.a.w. hou er maar over op, hier is geen touw aan vast te knopen, sorry
pi_73186387
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:42 schreef Trippii het volgende:

[..]

Nogal arrogant om zoiets over Michielos te zeggen.
En laten we het maar niet over een eigen wereldje en eigen waarheden hebben
pi_73186427
Niks arrogants aan, dat maak je er zelf van.

En het gaat er niet om of je in een eigen wereldje met je eigen waarheid leeft, maar voor om het open staan voor andere werelden en waarheden.
  maandag 28 september 2009 @ 18:16:09 #84
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73186438
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nogal arrogant om zoiets over Michielos te zeggen.
En laten we het maar niet over een eigen wereldje en eigen waarheden hebben
ook dit dus..
  maandag 28 september 2009 @ 18:38:18 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73187072
Ok verder OT dan maar doen? Iets minder persoonlijk Trippii?
The truth was in here.
pi_73187421
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:38 schreef Bastard het volgende:
Ok verder OT dan maar doen? Iets minder persoonlijk Trippii?
Okidoki.

Maar goed, standpunt was dus dat er word gesproken over iets wat een mythe zou zijn met betrekking tot onze/de hersencapaciteit en dat het er helemaal niet toe doet. Bewezen dit, bewezen dat, tot het tegendeel bewezen wordt of er een andere waarheid doorheen vliegt.
  maandag 28 september 2009 @ 18:50:55 #87
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73187552
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:47 schreef Trippii het volgende:

[..]

Okidoki.

Maar goed, standpunt was dus dat er word gesproken over iets wat een mythe zou zijn met betrekking tot onze/de hersencapaciteit en dat het er helemaal niet toe doet. Bewezen dit, bewezen dat, tot het tegendeel bewezen wordt of er een andere waarheid doorheen vliegt.
Ik gaf enkel aan dat het gestelde een der bekendste neurofabelen is(gevolgd door de "je gebruikt voornamelijk je linker/rechter hersenhelft" mythe).
Je hoeft het niet aan te nemen of te geloven ofzo hoor/ Ik neem alleen sneller iets aan van neuropsychologen/neurologen dan van iemand op een fok forum (tenzij hier een reden voor is ofcourse ).
pi_73187756
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik gaf enkel aan dat het gestelde een der bekendste neurofabelen is(gevolgd door de "je gebruikt voornamelijk je linker/rechter hersenhelft" mythe).
Je hoeft het niet aan te nemen of te geloven ofzo hoor/ Ik neem alleen sneller iets aan van neuropsychologen/neurologen dan van iemand op een fok forum (tenzij hier een reden voor is ofcourse ).
En wat anders denk je dat ik tegen je zeg heel de tijd. Die reden moet je zelf uitzoeken, maar ach, jij voelt je liever aangevallen en probeert je gelijk te zoeken zodat je niet de moeite hoeft te doen om ook maar een klein stapje verder te komen in het leven. Kort samengevat; Jij schiet er niks mee op, ik schiet er niks mee op, de rest schiet er niks mee op. Conclusie: Nutteloos? Andere conclusie: Je ego is sterker dan je ware ik.
  maandag 28 september 2009 @ 18:57:41 #89
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_73187839
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:55 schreef Trippii het volgende:

[..]

En wat anders denk je dat ik tegen je zeg heel de tijd. Die reden moet je zelf uitzoeken, maar ach, jij voelt je liever aangevallen en probeert je gelijk te zoeken zodat je niet de moeite hoeft te doen om ook maar een klein stapje verder te komen in het leven. Kort samengevat; Jij schiet er niks mee op, ik schiet er niks mee op, de rest schiet er niks mee op. Conclusie: Nutteloos? Andere conclusie: Je ego is sterker dan je ware ik.
Ik denk dat ik ver genoeg kom in het leven Daar ben ik ook absoluut niet bang voor ofzo. back OT dan maar?
pi_73188151
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:57 schreef Michielos het volgende:[..]Ik denk dat ik ver genoeg kom in het leven
Shoot beyond the Crown.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:45:13 #91
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73229185
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:25 schreef Trippii het volgende:

[..]

Lekker belangrijk of de hersenen zoveel % kunnen gebruiken of niet. Als het de hersenen niet zijn is het wel iets anders. Er zijn gewoon simpelweg 'geniale' dingen die wij niet kunnen bevatten. Of dat door een eventueel tekort in onze verwerkingsprocessen van de hersenen zit of iets anders doet er niet echt toe. Door evolutie zal dit wel steeds duidelijker worden.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar dat is niet waar deze discussie op drijft. Persoonlijk geloof ik niet zo in buitengewone 'geniale dingen' en denk dat er wel een logische verklaring voor mogelijk moet zijn. Al zijn er sommige gevallen waarbij je toch gaat denken... Neem bijvoorbeeld een handjevol mensen die het getal Pi tot tig cijfers achter de komma uitrekenen zonder écht te rekenen. Ze zien een kleur of vage vorm/wat dan ook en dat koppelen ze aan een cijfer enz.
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Om ons van wat denkwerk te voorzien?

Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')