abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72567869
Nieuwe topics zijn zeldzaam op dit moment.

Echter heb ik een vraag:

Wat is denken?

Ik wil eerst een aantal reacties zien van mensen die daadwerkelijk hebben nagedacht over deze vraag. Hierna ga ik mijn idee over dit verhaal geven. Samen moet het mogelijk zijn om hier een goed verhaal van te maken.

Succes!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72567906
Tjah wat is leven?
Wat is liefde? Wat is sex? Wat is ademhalen...gelukkig kunnen we nadenken maar we weten het nog steeds niet!
Haha!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:58:59 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_72567965
logische reacties op woorden.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_72567971
'Denken kan omschreven worden als een innerlijk of mentaal proces waarbij een beeld of voorstelling (van iets of iemand), herinnering (van iets of iemand), of idee (inzicht, begrip, plan) wordt gevormd. Nadenken, overwegen, zich te binnen roepen zijn aan denken verwante begrippen.'
pi_72567989
Denken is tijdelijk in trance zijn.
pi_72568010
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Tjah wat is leven?
Wat is liefde? Wat is sex? Wat is ademhalen...gelukkig kunnen we nadenken maar we weten het nog steeds niet!
Haha!
The truth is in here.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72568045
Kom maar met je verhaal
pi_72568192
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef Anchor het volgende:
Kom maar met je verhaal
Ik heb nog niet veel degelijke uitleg kunnen lezen. Dus ik ga het nog even bij vragen houden.

Mijn vraag aan jou: Hoe past informatie in jouw verhaal over denken?
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:04:32 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_72568196
zal je nog steeds kunnen nadenken als je dood bent?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_72568324
Denken is.....UH........ Daar moet ik ff over nadenken.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:10:54 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72568440
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:59 schreef Blackf1re het volgende:
'Denken kan omschreven worden als een innerlijk of mentaal proces waarbij een beeld of voorstelling (van iets of iemand), herinnering (van iets of iemand), of idee (inzicht, begrip, plan) wordt gevormd. Nadenken, overwegen, zich te binnen roepen zijn aan denken verwante begrippen.'
exacto
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72568448
De term valt samen te vatten in een paar moeilijke woorden, maar echt weten doen we het niet. We "denken" het echter alleen. Het is een cirkel die tijdloos doorgaat, tenzij de wetenschap zó ver is dat we het daarwerkelijk kunnen ontcijferen. Denken is goed voor de mens. Het heeft ons gebracht waar we nu zijn en we zullen er in de toekomst alleen maar verder mee gaan. Nieuwsgierigheid is er een mooi voorbeeld van. Of denk ik nu verkeerd? Wat denk jij?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_72568522
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:08 schreef -CRASH- het volgende:
Denken is.....UH........ Daar moet ik ff over nadenken.
En toen dacht ik aan youtube.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_72569102
Denken is een leerproces/herkenningsproces van je neuronen.
Als die de letters niet herkennen en in de goede volgorde kunnen zetten.
dan zou ik deze tekst niet kunnen typen.en jij het niet begrijpen.
Of iets herkennen dat het een emotie, geluid (muziek), boek, of auto is.

Dat denk ik
pi_72569352
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:26 schreef -CRASH- het volgende:

Dat denk ik
Voel je nu ook iets dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:34:15 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72569380
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:26 schreef -CRASH- het volgende:

Dat denk ik
je hresnen zjin wel zo gopregraemerd dat ze lterers knunen lzeen als dzee door ekalar satan , mtis de eretse en de latatse lteter maar op dzeelfde pelk satan !

[ Bericht 0% gewijzigd door Michielos op 08-09-2009 23:41:03 ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:39:16 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72569566
Hier ga ik ff over nadenken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:41:40 #18
177810 Evenveel
en niet minder
pi_72569653
Denken is een Nederlands werkwoord.
Doei.
pi_72569808
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:04 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik heb nog niet veel degelijke uitleg kunnen lezen. Dus ik ga het nog even bij vragen houden.

Mijn vraag aan jou: Hoe past informatie in jouw verhaal over denken?
Dan is je bewustzijn naar binnen gekeerd en word je je dus meer bewust van je innerlijk zoals emoties e.d.
Overigens wordt je bewustzijn vaak gestuurd door je onbewuste welke op diens beurt weer handelt naar ervaring.
pi_72570374
Enkele vragen om het topic nog iets te sturen, morgen kom ik met mijn idee:

Waarom denken wij?

Wat zijn de verschillende soorten manieren denken?

Mijn vraag over informatie was niet geheel duidelijk denk ik. Daarom een extra vraag:

Wat is het verband tussen informatie en energie en hoe past dit binnen het fenomeen denken?
pi_72570565
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:04 schreef mediaconsument het volgende:
[Bladiebla]

Daarom een extra vraag:

Wat is het verband tussen informatie en energie en hoe past dit binnen het fenomeen denken?
Energie is informatie

Oftewel; je ziet iets, daarvan ontvang je informatie (zien,voelen enz.), je krijgt er een gevoel bij en dat is dus de energie die het onderwerp afgeeft.

Opgelost
pi_72572490
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:04 schreef mediaconsument het volgende:

Waarom denken wij?

Wat zijn de verschillende soorten manieren denken?

Mijn vraag over informatie was niet geheel duidelijk denk ik. Daarom een extra vraag:

Waarom? --> evolutionair voordeel
Verschillen? --> denken is denken, meestal met woorden of beelden.
Wat heeft energie hier mee te maken?
There is no reality in the absence of observation.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:01:49 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72573885
Denken komt voort uit de stroming onbewuste informatie in je hoofd.
Het aansturen van je lichaam zorgt ervoor dat je grip hebt op deze informatie.
Toch zorgt je levenswijze en je levens kennis ervoor hoe je lichaam reageert op deze stroming informatie.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72574072
... "Je bent niet wat je denkt" ...

Maw je 'ziel' is niet gelijk aan je denkproces.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:20:04 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72574197
Ik snap de link tussen denken en TRU niet helemaal.

Socratische gesprekstechniek proberen te oefenen zoals deze, kan immers ook in Relaties & Psychologie.

Energie heeft ook geen zak met cognitie te maken. We weten allemaal nog steeds niet wat of welke energie het is (niemand die het me kan vertellen), dus waarom wordt dan wel de conclusie getrokken?
  woensdag 9 september 2009 @ 09:24:15 #26
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72574275
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:01 schreef Ticker het volgende:
Denken komt voort uit de stroming onbewuste informatie in je hoofd.
Het aansturen van je lichaam zorgt ervoor dat je grip hebt op deze informatie.
Toch zorgt je levenswijze en je levens kennis ervoor hoe je lichaam reageert op deze stroming informatie.
Dit vind ik persoonlijk ook een goede. !
Ik wil eraan toevoegen: Niet alleen je levenswijze en kennis maar ook je interesses en ervaringen. Een boswachter ziet bijvoorbeeld vogels in een bos, waar een autofabrikant deze niet ziet maar wel een losse knalpijp ergens ziet liggen (ze krijgen allebei dezelfde visuele informatie e.d.). Dit noemt men in de psychologie "selectieve perceptie" en in NLP ( ) "negatieve hallucinatie" .

Of het 100% met denken/ cognitie te maken heeft, weet ik echter niet omdat dit toch een voornamelijk onbewust "iets" is. Bij denken zelf, denk ik aan een sturing die je zelf maakt, het bewust ordenen van deze stroom informatie.

[ Bericht 39% gewijzigd door Michielos op 09-09-2009 09:30:08 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 09:29:54 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72574367
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:20 schreef Michielos het volgende:
Ik snap de link tussen denken en TRU niet helemaal.

Socratische gesprekstechniek proberen te oefenen zoals deze, kan immers ook in Relaties & Psychologie.

Energie heeft ook geen zak met cognitie te maken. We weten allemaal nog steeds niet wat of welke energie het is (niemand die het me kan vertellen), dus waarom wordt dan wel de conclusie getrokken?
Verschillende subforum gebruikers met verschillende antwoorden en manier van denken!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72574396
Er beginnen wat goede reacties te komen, ik wacht nog even af, en dan kom ik met mijn verhaal.

Ik zou het dan ook fijn vinden als mensen zelf dingen bedenken, in plaats van achter ideeën te gaan staan die anderen verteld hebben. Hierdoor kun je niet laten zien dat je weet waar je mee bezig bent.

Nog een vraag om de boel wat te sturen. Hoe staat zelfvertrouwen in verband met denken?
pi_72574440
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:29 schreef Ticker het volgende:

[..]

Verschillende subforum gebruikers met verschillende antwoorden en manier van denken!
Jij snapt hem.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:34:37 #30
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72574457
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:31 schreef mediaconsument het volgende:
Er beginnen wat goede reacties te komen, ik wacht nog even af, en dan kom ik met mijn verhaal.

Ik zou het dan ook fijn vinden als mensen zelf dingen bedenken, in plaats van achter ideeën te gaan staan die anderen verteld hebben. Hierdoor kun je niet laten zien dat je weet waar je mee bezig bent.
waarom moet je het wiel opnieuw uitvinden? Ik weet wel degelijk waar ik mee bezig ben , omdat ik hier 24 uur per dag mee bezig ben. Je laat juist zien dat je NIET weet waar je mee bezig bent, als je niet vanuit een gedegen theoretisch kader iets vertelt maar iets ter plekke lult en verzint.

Ik sta achter ideeën en theorieën die collega's 100den jaren lang onderzocht hebben, niet achter theorieën die iemand anders ter plekke verzint(aka: ik geloof niet elke nut met een story, vooral niet als onderzoek dit tegenspreekt).
pi_72574507
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

waarom moet je het wiel opnieuw uitvinden? Ik weet wel degelijk waar ik mee bezig ben , omdat ik hier 24 uur per dag mee bezig ben. Je laat juist zien dat je NIET weet waar je mee bezig bent, als je niet vanuit een gedegen theoretisch kader iets vertelt maar iets ter plekke lult en verzint.

Ik sta achter ideeën en theorieën die collega's 100den jaren lang onderzocht hebben, niet achter theorieën die iemand anders ter plekke verzint(aka: ik geloof niet elke nut met een story, vooral niet als onderzoek dit tegenspreekt).
Ik ben niet van plan om iemand aan te vallen in dit topic. Deze melding maakte ik dan ook om er zeker van te zijn dat zoveel mogelijk posts binnen dit topic ontopic zijn, en de mensen meegaan met het verhaal.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:38:59 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72574542
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om iemand aan te vallen in dit topic. Deze melding maakte ik dan ook om er zeker van te zijn dat zoveel mogelijk posts binnen dit topic ontopic zijn, en de mensen meegaan met het verhaal.
en dat doe ik ook, maar ik doe het vanuit mijn visie. Als jij zelf je eigen theorieën wil verzinnen, is dat jou goed recht, maar ik reageer toch liever vanuit kennis en een theoretische basis.
pi_72574543
Ik heb overigens een idee over dit geheel waar ik erg veel vertrouwen in heb. Als je dit idee niet wilt leren kennen, dan post/lees je niet in dit topic. De insteek is dan ook voornamelijk filosofisch.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:42:38 #34
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72574607
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:38 schreef mediaconsument het volgende:
Ik heb overigens een idee over dit geheel waar ik erg veel vertrouwen in heb. Als je dit idee niet wilt leren kennen, dan post/lees je niet in dit topic. De insteek is dan ook voornamelijk filosofisch.
Filosofisch kan op meerdere manieren, je hebt positivisme e.d. Ik reageer dus vanuit een andere filosofische invalshoek. Filosofisch is niet "brabbel zoveel mogelijk zweverig in de rondte" ofzo, mocht je dat denken.

ps. ik wil je theorie mbt denken natuurlijk graag lezen, dat staat ook niet ter discussie.
pi_72574809
Denken is.
Op zoek gaan naar een beter antwoord dan waar je intuïtie mee op de proppen kwam. Het denken is dus de intuïtie voorbij. Dat maakt ons mensen anders dan (de meeste) dieren.

Denken is ook een volcontinue proces; het stopt nooit. De neuronen in je hersenpan geven altijd elektrische stroompjes door aan elkaar, ook als je in coma ligt. Denken (informatie-opname en -verwerking) en elektriciteit/energie liggen dus ook dicht bij elkaar. Je zou dus door middel van elektrische stimuli het denkproces kunnen veranderen.
In de wetenschap gebeurt dit ook - elektromagneten worden gebruikt om hersenactiviteit te 'sturen'.

Denken is sowieso een subjectieve aangelegenheid. Wat dacht je nou zelf??!
pi_72578789
Denken is herzien en nog eens herzien; dat doe je in je hersienen (herzienen).
pi_72579006
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:35 schreef Roccolife het volgende:
Denken is herzien en nog eens herzien; dat doe je in je hersienen (herzienen).
Waarom denken we dan?

Wat is het verband tussen intelligentie, oftewel bewustzijn, en denken?
  woensdag 9 september 2009 @ 18:41:01 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72590601
Denken is een cognitief proces waarbij cognitieve representaties gemanipuleerd worden om de wereld te begrijpen en problemen op te lossen. Het is een onmisbaar ingredient bij veel van wat we doen.

Brysbaert psychologie, hoofdstuk 9 : denken
  woensdag 9 september 2009 @ 18:49:19 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72590844
Denken is oponthoud.
The truth was in here.
  woensdag 9 september 2009 @ 18:54:25 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72591006
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:49 schreef Bastard het volgende:
Denken is oponthoud.

mijn inziens is het een hogere variant van intuïtie die naar betere , meer geconstueerde en specifiekere data/uitkomsten leid.

Dat het voor sommige oponthoud is, kan ik best begrijpen. Ligt ook geheel aan de situatie.
  woensdag 9 september 2009 @ 18:58:21 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72591117
Maar het zit me serieus wel eens in de weg! Met name bij het bezig zijn van zaken als kaarten leggen, pendelen, mediteren, reiki behandelingen, automatisch schrift.. daar probeer ik denken uit te zetten om het zuiver te krijgen.
Een ingeving komt zonder denken, zonder de logische conclusie van iets.. een ingeving is zuiver.
The truth was in here.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:12:20 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72591577
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

mijn inziens is het een hogere variant van intuïtie die naar betere , meer geconstueerde en specifiekere data/uitkomsten leid.

Dat het voor sommige oponthoud is, kan ik best begrijpen. Ligt ook geheel aan de situatie.
Volgens mij kan denken met regelmaat in de weg zitten van intuïtie. Zoals mensen vaak genoeg zeggen, de eerste keus is meestal de beste, die komt vanuit de intuïtie en zodra het denken eroverheen gaat kom je tot een andere conclusie die dan mogelijk vaker fout is dan de eerste ingeving.

Aan de andere kant heb je denken wel nodig voor het plannen van zaken natuurlijk. spontaan op wereldreis gaan ala minuut en er in het vliegtuig erachter komen dat je eigenlijk helemaal geen geld hebt is een slechte zaak wat betreft de tijdsduur van die reis .

Anyway: Vooruit denken is dus iets noodzakelijks voor ons mensen maar het is ook makkelijk om jezelf in de put te denken of jezelf een fobie aan te meten ( niet bewust natuurlijk ) of wat dan ook.

En wat het nou daadwerkelijk is? Een mentale reactie op een verzameling ervaringen die je hebt meegemaakt of wat je is aangeleerd. Daarbij speelt het voor de denker geen rol of hetgeen wat is aangeleerd nou daadwerkelijk het beste is of niet. Of als je geluk hebt is het (ook) een methode om bijvoorbeeld ingevingen uit te werken waardoor je tot iets nieuws komt. De meest briljante uitvindingen komen ook voort uit het denken naar aanleiding van een idee, waar het idee vandaan komt is dan weer een tweede natuurlijk, vanuit jezelf of de cosmos zegmaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_72591627
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:56 schreef mediaconsument het volgende:Wat is denken?
Een kaart van de beweging die tot gevoel kwam.

Kortom, een afgeleide.
Een dimensie meer.
de Ruach.
in mijn optiek afgeschermd door het trio chesed-geburah-tiphareth.
begrip/binah is subtieler dan denken.
wijsheid/chokma is subtieler dan begrip.
pi_72592895
Denken is een subjectieve beoordeling

denk daar maar eens over na
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72593244
ik tvp deze even

Ik merk dat als ik over de vraag nadenk, ik alle kanten op wil gaan met mijn antwoord. Bovenstaande van bassos deed mij bv denken: hoe zit de tree of life ook al weer in elkaar?
Andere elementen in dit topic deden mij denken aan Tolle's boeken.

Maar wat denken is.. handig en vervelend tegelijk. Een hulpmiddel dat het inmiddels geschopt lijkt te hebben tot overheerser, maar het blijft een onbeteugelt hulpmiddel.
Kun je met denken ooit iets zeker weten? Of is dat het denken dat het zekere voor het onzekere neemt?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72593456
Internet is het nieuwe denken. Alle electronische hulpmiddelen zijn onderdeel van het nieuwe denken.

Van hieruit kan het 2 kanten op. Beide kanten hebben zo hun voors en tegens.

1e kant > Al het cognitieve laten we uiteindelijk "uitvoeren" door een A.I. een Artificial Intelligence. Hierdoor hebben we zelf de volledige ruimte voor onze gevoelskant en ons instinct. Een leven geleid door intuitie, ingeving.

2e kant > Denken en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt. Emoties uiten we via deze (electronische) hulpmiddelen die bedoeld zijn ter gebruik met kennis. We raken vervreemd van ons "bewustzijn" en worden emotionele-pariahs, pure logica-"machines"

Maar dat is mijn kijk (en insteek naar TRU )
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72594239
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:54 schreef Boswachtertje het volgende:
ik tvp deze even
Ondanks dat meerdere mods het ook doen; ik dacht dat tvp tegen forum regels is ?
quote:
Ik merk dat als ik over de vraag nadenk, ik alle kanten op wil gaan met mijn antwoord. Bovenstaande van bassos deed mij bv denken: hoe zit de tree of life ook al weer in elkaar?
Materiele werkelijkheid. Feiten. de daadwerkelijke ervaring, onge-edit.
Malkuth; 10.

Gevoel, dromen, astrale wereld, illusies, fantastische beelden.
Yesod; 9

Kennis, weten, eigenschappen van dingen, mechanica.
Hod; 8

Meer gefocussed op vorm dan inhoud, de daadwerkelijke wereld, samen met hod kennis van de vorm en functie.
Netzach; 7

De samenkomst van een zwart gat en lege ruimte; een gele zon.
Harmonie, balans, hogere zelf (lol , eenheid >> hoger)
Tiphareth; 6.

Kracht, handeling, verandering.
Geburah; 5.

Nirvana.
Chesed; 4

Begrip.
Binah; 3

wijsheid.
Chokma; 2

eenheid (naja, niet helemaal)
kether; 1
pi_72594304
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:17 schreef bassos het volgende:

[..]

Ondanks dat meerdere mods het ook doen; ik dacht dat tvp tegen forum regels is ?
[..]

Materiele werkelijkheid. Feiten. de daadwerkelijke ervaring, onge-edit.
Malkuth; 10.

Gevoel, dromen, astrale wereld, illusies, fantastische beelden.
Yesod; 9

Kennis, weten, eigenschappen van dingen, mechanica.
Hod; 8

Meer gefocussed op vorm dan inhoud, de daadwerkelijke wereld, samen met hod kennis van de vorm en functie.
Netzach; 7

De samenkomst van een zwart gat en lege ruimte; een gele zon.
Harmonie, balans, hogere zelf (lol , eenheid >> hoger)
Tiphareth; 6.

Kracht, handeling, verandering.
Geburah; 5.

Nirvana.
Chesed; 4

Begrip.
Binah; 3

wijsheid.
Chokma; 2

eenheid (naja, niet helemaal)
kether; 1
Ah lol ik vraag onbewust en u deelt bewust
thnx!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72594356
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:19 schreef Boswachtertje het volgende:[..]Ah lol ik vraag onbewust en u deelt bewust
thnx!
Ze post U tegen me
pi_72594402
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:49 schreef Bastard het volgende:
Denken is oponthoud.
Dit is een van de richtingen die ik uit wil.

Om deze reden heb ik ook de vraag gesteld wat jullie denken dat verschillende manieren van denken zijn.
Voor mij zijn dit op dit moment 2 mogelijkheden. Bewust en Onbewust denken. Om deze reden vind ik dit dan ook een goed antwoord, omdat het omschrijft wat bewust denken doet, het laat je twijfelen of je onbewuste denken goed genoeg was. Echter het onbewuste denken wordt hiermee ontzien.

Denken en verwerken hebben naar mijn idee een vergelijkbare betekenis. Op de vraag wat er verwerkt word heb ik ook al antwoord gekregen. Dit aangaande mijn vraag wat het de verbanden zijn tussen informatie en energie. Het antwoord dat ik hierop kreeg was: Informatie = Energie.

Nou is dus mijn vraag, op welke manieren verwerken wij informatie met ons lichaam?

En daaropvolgend, welke plaats heeft het denken binnen het zelfvertrouwen?

Mijn belangrijkste doel van dit topic is overigens een goede discussie op te starten mbt. dit fenomeen. Om deze reden zal ik proberen mijn antwoorden niet te uitgebreid te omschrijven, zodat iedereen een mogelijkheid heeft iets aan het verhaal toe te voegen. Uiteindelijk moet ik ook nog veel leren over dit onderwerp, dus alwetend ofzo ben ik niet. Het lijkt mij echter wel een goede manier om dmv. vragen dit denkproces op gang te brengen, om er zodoende wat meer over te weten te komen.

De antwoorden en dus de discussie beginnen al leuke vormen aan te nemen overigens, bedankt.

Owja, bassos, bedankt voor je toevoegingen uit de kabbalah, echter wil ik proberen in dit topic de taal zo duidelijk mogelijk te houden. Oftewel dat iedereen dit kan lezen zonder eerst op onderzoek uit te moeten. Oftewel de filosofische insteek. Een bron als de kabbalah ondersteuning is uiteraard geen probleem natuurlijk, mits het goed uitgelegd word, wat je uiteraard al goed doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 09-09-2009 20:29:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')