Bedankt, dit soort overzichtjes kan ik wel waarderen. Echter wat ik mij afvraag als strategisch consultant, betekend het net als binnen de opleiding het ene rapport naar de ander schrijven of valt dat in praktijk wel mee?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:46 schreef kevin7 het volgende:
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
Mckinsey
Bain
OC&C
Accenture
-> http://careers-in-business.com/consulting/mc.htm
Aangezien ik niet in de industrie werk, ik studeer nog, kan je mijn worden met een korreltje zout nemen. Maar wat ik heb begrepen is dat je veel met de klant bezig bent. Je zult dus wel veel reizen, zoals Drive-r zei zal het in London vooral binnen de stad zijn, maar in nederland waarschijnlijk wat meer met het vliegtuig.quote:als strategisch consultant, betekend het net als binnen de opleiding de ene rapport naar de ander schrijven of valt dat in praktijk wel mee?
Gaaf het reizen aspect en bezig zijn met de klant bevalt mij wel, alleen heb ik eigenlijk niet heel erg veel zin meer om voor mijn werk rapporten tussen de 20 en 50 bladzijden te schrijven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:58 schreef kevin7 het volgende:
[..]
Aangezien ik niet in de industrie werk, ik studeer nog, kan je mijn worden met een korreltje zout nemen. Maar wat ik heb begrepen is dat je veel met de klant bezig bent. Je zult dus wel veel reizen, zoals Drive-r zei zal het in London vooral binnen de stad zijn, maar in nederland waarschijnlijk wat meer met het vliegtuig.
Je zal wel veel research doen en daarmee ook rapporten schrijven. Ik weet verder niet in welke mate.
Ik ga toch ook niet voor IB en ben daar veel te vindenquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:27 schreef kevin7 het volgende:
[..]
Dan lopen er wel 2 dingen door elkaar. Ik heb het idee dat de mensen in het IB forum, voor IB gaan(wat logisch is) en minder voor strategy consulting. Maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen
Dat ben je dus wel hele dag aan het doen. Niet echt rapporten meestal trouwens, vaker grote presentaties.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Gaaf het reizen aspect en bezig zijn met de klant bevalt mij wel, alleen heb ik eigenlijk niet heel erg veel zin meer om voor mijn werk rapporten tussen de 20 en 50 bladzijden te schrijven.
Frustratie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Vrouwen maken trouwens ook goede kans op een baan als strategyconsultant (vereisten: blond koppie, powerpointskills, nietszeggende extra-curriculaire activiteiten en een MBA als senior) . En dan worden ze aangenomen om het vrouw zijn. Ergens aanwezig zijn met vrouwen heeft namelijk strategische waarde omdat je met vrouwen in het gezelschap een pijnlijke boodschap minder vijandig kunt brengen.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:46 schreef kevin7 het volgende:
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
McKinsey
Bain
OC&C
Accenture
Roland Berger
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:46 schreef kevin7 het volgende:
Bedrijven:
A.T. Kearney
Accenture
Arthur D. Little
Bain & Co.
Booz & Co.
Boston Consulting Group
LEK Consulting
McKinsey & Co.
Monitor
OC&C Strategy Consultants
Roland Berger Strategy Consultants
Booz heet toch Booz Allen Hamilton? LEK heeft volgens mij geen kantoor in Nederland en Monitor heeft zijn kantoor vorig jaar volgens mij gesloten.quote:
Ik werk nu in Beijing met een van deze clubs, deels met ze en deels als opdrachtgever.quote:Op zondag 7 november 2010 13:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het heeft voor- en nadelen. Nadeel is dat je voornamelijk in Londen werkt, je reist minder omdat veel klanten gewoon in de buurt zitten. Misschien is dat wat je wil, dan is het een voordeel. Verder maakt het niet enorm uit, maar Londen is inderdaad een leuke werkplek. McK A'dam is echter ook niet verkeerd, je reist best wat als je leuke projecten hebt en het is een vrij groot kantoor.
Sinds 2008 gesplitst. Booz & Co is de S.C.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Booz heet toch Booz Allen Hamilton? LEK heeft volgens mij geen kantoor in Nederland en Monitor heeft zijn kantoor vorig jaar volgens mij gesloten.
Met 9-23 doe je nog maar 70 uur door de week en 6 uur in het weekend, dus 70-80 uur gemiddeld.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik werk nu in Beijing met een van deze clubs, deels met ze en deels als opdrachtgever.
De uren die ze hier draaien zijn absurd ( 9 - 23 is tot nu toe het gemiddelde), en een halve dag in het weekend..
Amsterdam is binnen dit bedrijf het kantoor waar de meeste mensen naar toe willen voor een Short Term rotatie, omdat de uren daar zo relaxed zijn (Piek weken van 80 a 90 uur, ipv gemiddeld).
Ik ken de kantoren in Amsterdam zelf niet/nauwelijks, ik weet alleen dat ze (BCG, ATK) claimen dat ze gemiddeld 55-60 uur maken (en dus pieken zeker wel naar de 80, maar niet structureel).quote:Op woensdag 1 december 2010 09:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Met 9-23 doe je nog maar 70 uur door de week en 6 uur in het weekend, dus 70-80 uur gemiddeld.
Ligt aan het kantoor wellicht, maar die uren zie je ook in A'dam. Ik werk zelf regelmatig met ATK, McK, OC&C, Bain, BCG en LEK.
Uren bij McKinsey verschillen, kunnen tussen 50 en 70 uur per week zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:58 schreef Ambitious het volgende:
Weet iemand concreet wat de uren en salarissen bij kantoren als McKinsey, Bain, BCG voor juniors zijn?
Ik lees veel verschillende schattingen op internet, maar het meest realistisch lijkt mij ma-do 12 uur/dag en vrijdag 8 uur. Samen 56 uur dus, plus de reistijd van maandag heen en donderdag terug. Startsalaris 50-60k euro schat ik? Hoewel hier iemand zegt $200k te hebben gekregen: http://tech.mit.edu/V130/N16/dubai.html
Zijn er hier mensen met andere schattingen?
Dat is dan na je bachelor toch? Of na je master (niet MBA) ?quote:Als je pre-MBA binnenstapt als Business Analyst (niet Research Analyst)
Bachelor inderdaad.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:59 schreef kevin7 het volgende:
[..]
Dat is dan na je bachelor toch? Of na je master (niet MBA) ?
Nee, alhoewel het er bij nader inzien wat ongelukkig uitkwam vind ik het wel opvallend dat er veel meer vrouwen bij strategieconsultants werken dan in het algemeen bij de bedrijfstakken die er toe doen. Ik kan de meerwaarde van het vrouw zijn niet direct toeschrijven aan de kwaliteiten van deze vrouwen afgezien van het vrouw zijn. Daarom lijkt het er op dat vrouwen in het gezelschap gewoon strategische waarde hebben (is overigens geen nieuw inzicht) en imo makkelijker aan de slag kunnen dan een man bij een sollicitatieronde. De post was dus bedoeld als tip.quote:
Uitvinder van supply chain managementquote:Op woensdag 1 december 2010 08:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Booz heet toch Booz Allen Hamilton? LEK heeft volgens mij geen kantoor in Nederland en Monitor heeft zijn kantoor vorig jaar volgens mij gesloten.
gewoon waar, tijdens presentaties wordt het ook benadrukt, dat het toch wel een erg mannelijke sector is en dat ze dat graag zien veranderenquote:
Ik merk wel dat er iets meer vrouwen bij consultants werken dan in andere takken, maar het zijn er nog steeds minder dan 50%. In dat opzicht lijkt het me vreemd om te stellen dat ze daar voor een bepaalde reden zijn, dat zou pas gaan gelden als er bijvoorbeeld 60% vrouwen rond liepen. Vrouwen hebben volgens mij dezelfde waarde als mannen in deze rol, dus waarom zou het niet richting de 50% gaan?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:48 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nee, alhoewel het er bij nader inzien wat ongelukkig uitkwam vind ik het wel opvallend dat er veel meer vrouwen bij strategieconsultants werken dan in het algemeen bij de bedrijfstakken die er toe doen. Ik kan de meerwaarde van het vrouw zijn niet direct toeschrijven aan de kwaliteiten van deze vrouwen afgezien van het vrouw zijn. Daarom lijkt het er op dat vrouwen in het gezelschap gewoon strategische waarde hebben (is overigens geen nieuw inzicht) en imo makkelijker aan de slag kunnen dan een man bij een sollicitatieronde. De post was dus bedoeld als tip.
Merk jij het zelf niet overigens?
Dat ze graag meer vrouwen zien is waar en ook normaal, de beschrijving was vrij ongelukkig imho.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:25 schreef Outlined het volgende:
[..]
gewoon waar, tijdens presentaties wordt het ook benadrukt, dat het toch wel een erg mannelijke sector is en dat ze dat graag zien veranderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |