abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88352628
Ik zou me sowieso niet zo bezig houdig met een startsalaris. Ten eerste krijg je bij de consultants altijd wel prima betaald op een leeftijd waar je weinig geld nodig hebt. Ten tweede zit je na 2/3 jaar alweer in een compleet andere categorie, dus wat boeit je salaris dan nog? Als je het echt belangrijk vindt, denk ik dat het niet echt de juiste richting is trouwens...

Anyway, een starter zal rond de 50-60 zitten, daarna groeit het heel hard.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88354318
Je maakt als Associate/Fellow of hoe dat dan ook mag heten (verschilt per bedrijf) rond de 50 - 60 uur per week (in Nederland). Ongeveer iedere dag van 8 tot 6, soms 7, en een a twee avonden per week erbij. Rond de deadline loopt het aantal uren op, aan de andere kant is er heus wel af en toe een rustig dagje. Afhankelijk van het project breng je best veel tijd door met reizen, je zit toch wel 2 tot 3 dagen per week bij de klant en afhankelijk van waar dat is sta je veel of weinig in de file.

Voordeel hierin is dat je, als je niet bij de klant hoeft te zijn en verder geen afspraken hebt, best een middagje thuis mag werken en sowieso je uren wel zelf mag indelen. Als het werk maar afkomt.

Verschil met investment banking bijvoorbeeld is wel dat het aantal uren wat je maakt niet terugloopt naarmate je doorgroeit. Partners maken over het algemeen de meeste uren.

[ Bericht 14% gewijzigd door leysha op 05-11-2010 09:45:36 ]
pi_88368250
Tvp voor later dan maar. Lijkt me een erg interessante bedrijfstak, maar dat is nu nog niet aan de orde.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88372532
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:39 schreef leysha het volgende:
Je maakt als Associate/Fellow of hoe dat dan ook mag heten (verschilt per bedrijf) rond de 50 - 60 uur per week (in Nederland). Ongeveer iedere dag van 8 tot 6, soms 7, en een a twee avonden per week erbij. Rond de deadline loopt het aantal uren op, aan de andere kant is er heus wel af en toe een rustig dagje. Afhankelijk van het project breng je best veel tijd door met reizen, je zit toch wel 2 tot 3 dagen per week bij de klant en afhankelijk van waar dat is sta je veel of weinig in de file.

Voordeel hierin is dat je, als je niet bij de klant hoeft te zijn en verder geen afspraken hebt, best een middagje thuis mag werken en sowieso je uren wel zelf mag indelen. Als het werk maar afkomt.

Verschil met investment banking bijvoorbeeld is wel dat het aantal uren wat je maakt niet terugloopt naarmate je doorgroeit. Partners maken over het algemeen de meeste uren.
Bedankt, hier was ik naar opzoek! Dit is, zoals ik al dacht, toch anders dan het Amerikaanse verhaal, waarbij je maandag het vliegtuig heen en donderdag het vliegtuig terug pakt. (als de sites kloppen)
pi_88376456
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:10 schreef Ambitious het volgende:

[..]

Bedankt, hier was ik naar opzoek! Dit is, zoals ik al dacht, toch anders dan het Amerikaanse verhaal, waarbij je maandag het vliegtuig heen en donderdag het vliegtuig terug pakt. (als de sites kloppen)
Ik hoor van mensen uit de business wel dat het er in Nederland rustig aan toe gaat vergeleken met bijvoorbeeld Londen of New York. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook hier voorkomen dat je een project hebt ergens in verwegkistan en iedere moment klaar moet staan om die kant op te vliegen. Maar dat is natuurlijk ook wel eens leuk.
pi_88376607
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:03 schreef leysha het volgende:

[..]

Ik hoor van mensen uit de business wel dat het er in Nederland rustig aan toe gaat vergeleken met bijvoorbeeld Londen of New York. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook hier voorkomen dat je een project hebt ergens in verwegkistan en iedere moment klaar moet staan om die kant op te vliegen. Maar dat is natuurlijk ook wel eens leuk.
Dat dus. Zo groot is het verschil ook niet, een goeie vriend van me heeft zowel bij McK A'dam en Londen gewerkt, dus kan het redelijk vergelijken. Het hangt ook een beetje af van je projecten. Je twee jaar voor je MBA kan je besteden aan vier projecten die toevallig ver weg zijn, of aan wat projecten voor de Nederlandse overheid en vrij goeie uren draaien. Het verschil tussen Anglosaksische landen en Nederland is met de werk "attitude". De uren op zich zijn redelijk hetzelfde, je bent als junior alleen wat minder "waard" en dus voel je je wat minder in controle van je eigen schema. Dan vallen dezelfde uren je zwaarder, kan ik je vertellen.
pi_88430024
ik dacht dus ook dat de uren verschilden tussen bijv. londen en a'dam. Toch lijkt het me wel gaaf om in london te werken. Het is daar toch allemaal wat grootser lijkt mij dan in amsterdam.
pi_88430578
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef kevin7 het volgende:
ik dacht dus ook dat de uren verschilden tussen bijv. londen en a'dam. Toch lijkt het me wel gaaf om in london te werken. Het is daar toch allemaal wat grootser lijkt mij dan in amsterdam.
Het heeft voor- en nadelen. Nadeel is dat je voornamelijk in Londen werkt, je reist minder omdat veel klanten gewoon in de buurt zitten. Misschien is dat wat je wil, dan is het een voordeel. Verder maakt het niet enorm uit, maar Londen is inderdaad een leuke werkplek. McK A'dam is echter ook niet verkeerd, je reist best wat als je leuke projecten hebt en het is een vrij groot kantoor.
pi_88430668
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:05 schreef kevin7 het volgende:
Uiteindelijk is het werk dat je doet overal hetzelfde...
pi_88537414
Laatst nog naar een presentatie van iemand van McKinsey geweest. Er schijnen daar verhoudingsgewijs vrij veel promovendi te werken. Het leuke zal em vooral zitten in het feit dat je gelijk veel verantwoordelijkheid krijgt, veel mag reizen en dat het een stuk concreter is dan veel academisch onderzoek. Aan de andere kant gaf hij wel aan dat hij vaak "op z'n tenen moest lopen". Je zult dus wel stressbestendig moeten zijn.

Persoonlijk lijkt het me leuk om voor de afwisseling te doen en te kijken of het bevalt, maar ik denk eigenlijk dat ik er niet de geschikte persoon voor ben. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Haushofer op 10-11-2010 09:23:18 ]
pi_88545026
Ben geselecteerd voor een business course eind november! Heb tot nu toe vooral heel veel geleerd over het selectieproces en hoe het voelt om dat te doorlopen...

(ik ben nogal privacy/internet-paranoide dus ik wil mijn ervaringen graag delen maar alleen via pm :) )
pi_88616021
Wat gaaf. Van een BBM bedrijf?
pi_88624702
Nee, van een kleiner kantoor (bewuste keuze, wil graag eens proeven of de sfeer daar anders is). Wellicht dat ik later dit jaar nog eens wil kijken bij McK.
pi_88639596
Maak je kans als je wiskunde master afrondt en ernaast ook econometrie schakelprogramma? Ook al he bje geen bovengemiddele cijfers?
pi_88641624
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:33 schreef simounadi het volgende:
Maak je kans als je wiskunde master afrondt en ernaast ook econometrie schakelprogramma? Ook al he bje geen bovengemiddele cijfers?
Ja, mits je cijfers ook niet dramatisch zijn (7 is denk ik toch wel minimaal) en je voldoende overige ervaring (bestuurswerk, vrijwilligerswerk, buitenland, etc) hebt. Als je minder goed bent in een bepaald opzicht (academisch in jouw geval) kun je dat prima compenseren door op een ander vlak bijzonder te zijn. Bovendien gaat het erom dat je analytisch genoeg bent, en met een afgeronde wiskunde master ben je sowieso analytisch sterk is het idee natuurlijk.
pi_88655592
TVP, zit zelf te twijfelen tussen deze sector en de financiële wereld.
pi_88664245
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:17 schreef RQPS het volgende:
TVP, zit zelf te twijfelen tussen deze sector en de financiële wereld.
Ik heb hetzelfde. Het lijken mij beiden erg interessant sectoren
pi_88673891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Consultants worden overigens niet altijd even vriendelijk behandeld, en soms als lesser man gezien door de mensen die het echte werk verzetten. Of je moet houden van brallerige types. Uitzonderingen daargelaten..

[ afbeelding ]
Ik vind als leek het allemaal gebakken lucht }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88675039
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:44 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik vind als leek het allemaal gebakken lucht }:|
Dat vinden ze zelf ook. Maakt het niet minder leuk.
pi_89346428
Jammer dat dit topic niet zo goed loopt. Ligt toch meer bij mijn interesses dan investment banking.
pi_89354945
quote:
Jammer dat dit topic niet zo goed loopt. Ligt toch meer bij mijn interesses dan investment banking.
Yes, het is jammer dat het niet zo goed loopt. Misschien dat weinig mensen er kennis van hebben?
pi_89355984
Misschien is het verstandig om dit in het investment banking topic te gooien? Het is immers niet alleen investment banking sinds dat ook niet mijn 1e prioriteit is. Ik zit liever in de hoek research/traden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89357237
quote:
Misschien is het verstandig om dit in het investment banking topic te gooien
Dan lopen er wel 2 dingen door elkaar. Ik heb het idee dat de mensen in het IB forum, voor IB gaan(wat logisch is) en minder voor strategy consulting. Maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen
pi_89357417
Aan wat voor bedrijven kan ik denken en welke verschillende type banen heb je omtrent strategieconsultancy? Ik zal eerlijk zeggen dat ik nu mijn master Strategy & Innovation (MBA, maar dan de MSc variant) aan het afronden ben maar eigenlijk geen idee heb waar ik met dit diploma terecht kan, en welke baan opties ik heb. Deze opleiding heb ik eigenlijk puur gedaan als verbreding van mijn horizon :')

-edit: heb het topic niet doorgelezen, doch zal een overzicht met bedrijven en bijbehorende banen in een tabel vorm niet mistaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Apekoek op 30-11-2010 20:45:52 ]
pi_89358158
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
Mckinsey
Bain
OC&C
Accenture

-> http://careers-in-business.com/consulting/mc.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: