Enigszins in navolging van het topic
investment banker worden, wellicht samen de twee branches die het meest tot de verbeelding spreken? Discussie over deze branche bleef iig maar opkomen, vandaar dat ik besloot er een topic over te openen zodat het in de andere niet off-topic gaat.

Alle tips, vragen en onzin over the road to McKinsey, Bain, BCG, Roland Berger, OC&C, Booz of misschien Accenture, Boer & Croon etc. etc. kan dan nu ook hier!
Laatste relevante posts uit het andere topic:
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:43 schreef Finitio het volgende:[..]
*Volg dit topic al maanden
Dit soort guesstimates kun je mij ook wel toevertrouwen, is inderdaad alleen maar leuk.
Zit zelf te twijfelen wat ik het liefst zou doen, consultancy of investment banking,
aangezien je bij de grote consultants nauwelijks stages kunt doen zit ik dus net als sitting elfling een beetje te kijken naar summer internships, dan vooral om te zien of de bankenwereld bij me past.
Het studietraject dat ik volg (mrdrs) duurt echter 5/6 jaar, wat is dan een geschikt moment om zo'n stage te doen?
Ik ben nu derdejaars, dit jaar maak ik mijn bachelor economie en jaar 2 rechten af, volgende zomer zou ik best willen kijken of het wat is, maar daarna zou ik dan dus nog 2/3 jaar doorstuderen alvorens ik bij een bank zou gaan werken. Zou dat kunnen, of zouden ze niet iemand toelaten die nog zo lang door wil studeren?
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:40 schreef Matthijs- het volgende:@ Finitio
Zijn de stagemogelijkheden bij de grote consultancy's werkelijk zo slecht dan? Want ze bieden allen toch wel wat aan, of laten ze gewoon érg weinig mensen toe?
Is er trouwens misschien ook een soort concultancy-Drive-r actief op het forum..?
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:37 schreef Finitio het volgende:[..]
Je hebt gelijk, is sowieso een poging waard.. als het nu dan niet lukt heb ik me er in ieder geval voor volgende jaren vast in verdiept.. zal me de komende weken eens orienteren op de mogelijkheden.
@ Matthijs
Hoorde vorig jaar van een BCG'er dat zij geen stages aanboden, maar kennelijk klopt dat niet. (BCG is de consultant die mij het meest aanspreekt)
quote:
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:19 schreef Matthijs- het volgende:Had je toevallig Bain al gechecked? Zij bieden enkele Nederlanders een stage aan in Boston, Sydney, Singapore en nog ergens!
Wat doet jou overigens meer neigen naar BCG dan, ik zeg maar wat, McK? Ik heb (nog) geen idee waarin deze kantoren nou daadwerkelijk verschillen.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:21 schreef Public_NME het volgende:[..]
Je moet zo'n beetje over water kunnen lopen wil je één van deze stages binnen halen...

[..]
Ik ben persoonlijk van mening dat de mensen van McK erg goed zijn, maar dat ze dat ook iets teveel van zichzelf vinden. M.a.w. een patsercultuurtje.
BCG is ook erg goed, en wat meer down-to-earth heb ik het idee. Tenminste uit de workshops die ik gehad heb... Vond AT Kearney ook wel aardig.
Zelf zou ik zeker Roland Berger niet vergeten, heb een erg leuke cost-killing case met ze gedaan tijdens mijn Master. Zijn down-to-earth maar hebben zeker de brains, veel beta's volgens mij. Maarja gaat niet echt over de banking sector
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:45 schreef Matthijs- het volgende:@ pne
Roland Berger trok ook al mijn aandacht. Doen volgens mij ook veel meer aan implementatie na afloop. Misschien een extra topic?
Verder:
Werken bij een strategische consultant (Fok!)The Concultancy GroupCareers in Management Consulting