abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73162093
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:04 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel keuzemogelijkheden je krijgt,
voor een tweekeuzetentamen is 75% best normaal, immers, als je alles gokt hoor je al 50% goed te hebben.
Ja, dat snap ik. Maar ik dacht dat dit ook zo was bij bijvoorbeeld drie- of vierkeuzetentamens, maar dat is dus niet zo begrijp ik?
pi_73163358
Wat een verschrikkelijk irritant Introduction to business boek heeft IBA zeg, in elk hoofdstuk worden wel 10 redenen gegeven waarom Amerika het beste land van de wereld is. Tenenkrommend om steeds die uitspraken weer te lezen.
Cool story, Hansel.
pi_73164106
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:32 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik dacht dat dit ook zo was bij bijvoorbeeld drie- of vierkeuzetentamens, maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Klopt, dat heb ik nooit meegemaakt in ieder geval. Bij inleiding accounting (3 en 4-keuze vragen) had je in mijn jaar bijvoorbeeld zelfs met 50% goed een 6 ofzo.
pi_73164829
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:03 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik nooit meegemaakt in ieder geval. Bij inleiding accounting (3 en 4-keuze vragen) had je in mijn jaar bijvoorbeeld zelfs met 50% goed een 6 ofzo.
Dat zou wel heel voordelig uit kunnen pakken, mooi!

[ Bericht 18% gewijzigd door Conversatie op 27-09-2009 22:19:26 ]
  maandag 28 september 2009 @ 09:26:04 #105
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73172862
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:03 schreef Finitio het volgende:

[..]

Wij hebben woensdag de tussentoets, daar moet je geloof ik 20 van de 30 vragen goed hebben. Bij het echte tentamen is het volgens onze practicadocente 30 van de 40.
pi_73173611
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:26 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Wij hebben woensdag de tussentoets, daar moet je geloof ik 20 van de 30 vragen goed hebben. Bij het echte tentamen is het volgens onze practicadocente 30 van de 40.
Hmz dan is het nog steeds rond de 75%, maar ja. We zien wel
pi_73249568
Bedrijfskunde heeft als enige opleiding een voorlichtingsmiddag, discriminatie !
pi_73257697
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:04 schreef Cahir het volgende:
Bedrijfskunde heeft als enige opleiding een voorlichtingsmiddag, discriminatie !
Die moeten ook wat compenseren natuurlijk
pi_73258297
Finitio, weet jij toevallig welke verslagen beter zijn; SIR of Yoho? Ik hoorde van iemand dat Yoho niet echt betrouwbaar was.

Ik heb die SIR dingen trouwens proberen te bestellen, maar ze staan nog helemaal niet op sirbis.nl...
Cool story, Hansel.
pi_73258801
SIR zijn verslagen van hoorcolleges en werkgroepen, erg handig. Joho heeft verslagen van boeken dus dat is weer een andere tak van sport. Ik weet niet of dit voor jouw studie ook geldt, maar Slim Studeren heeft ook boekverslagen, die zijn voor de rechtenstudie in ieder geval beter dan die van Joho imo.

Omdat het blok nog niet is afgelopen, zijn de verslagen van Sir er dus nog niet trouwens.
Spoilers!
pi_73259021
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
SIR zijn verslagen van hoorcolleges en werkgroepen, erg handig. Joho heeft verslagen van boeken dus dat is weer een andere tak van sport. Ik weet niet of dit voor jouw studie ook geldt, maar Slim Studeren heeft ook boekverslagen, die zijn voor de rechtenstudie in ieder geval beter dan die van Joho imo.

Omdat het blok nog niet is afgelopen, zijn de verslagen van Sir er dus nog niet trouwens.
Ah, ik dacht dat SIR-verslagen een combinatie van boek- en collegeverslagen waren en dat ze elk jaar ongeveer hetzelfde zouden zijn. Worden die dingen dan gewoon door een studie(jaar)genoot geschreven?
Cool story, Hansel.
pi_73259173
Net tussententamen (25% van het eindcijfer) gehad voor Inleiding Accounting. Waren 26 vragen met telkens 3 of 4 keuzemogelijkheden. Heb het volgens mij wel redelijk gedaan, dus nu hopen dat die normering hetzelfde is als destijds bij finitio.

Was mijn tentamen-ontgroening overigens.

Edit: De laatste twee vragen waren overigens de enigen die ik echt niet wist. Bleek dat je dat alleen kon weten als je naar de colleges was geweest (ging over paradigma's, stond niet in het boek), dus het was misschien toch niet zo een sterke keuze om daar wekenlang weg te blijven. Nu maar hopen dat ik daar goed gegokt heb.
Oh really?
pi_73259354
SIR-verslagen: Hoorcolleges en practica
slimstuderen.nl: Boek verslagen.
pi_73260055
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:38 schreef artm het volgende:
SIR-verslagen: Hoorcolleges en practica
slimstuderen.nl: Boek verslagen.
Klopt.

Zelf volg ik alleen colleges als er een verplichting is, dus voor mij is de SIR het handigst, maar meestal koop ik de SS ook.

De JOHO geeft ook boekverslagen uit en van sommige vakken bundels met oude tentamens, maar de boekverslagen van de JOHO zijn vrijwel altijd van zeer slechte kwaliteit, die gebruik ik nooit.
pi_73260123
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:33 schreef Matthijs- het volgende:
Net tussententamen (25% van het eindcijfer) gehad voor Inleiding Accounting. Waren 26 vragen met telkens 3 of 4 keuzemogelijkheden. Heb het volgens mij wel redelijk gedaan, dus nu hopen dat die normering hetzelfde is als destijds bij finitio.

Was mijn tentamen-ontgroening overigens.

Edit: De laatste twee vragen waren overigens de enigen die ik echt niet wist. Bleek dat je dat alleen kon weten als je naar de colleges was geweest (ging over paradigma's, stond niet in het boek), dus het was misschien toch niet zo een sterke keuze om daar wekenlang weg te blijven. Nu maar hopen dat ik daar goed gegokt heb.
Ja , voor die vragen lees je zo'n SIR-verslag .. meestal leer je er niet zoveel van, maar sommige docenten moeten per se zelf een paar dingen toevoegen.

Owja en laat natuurlijk ff weten hoe je het gemaakt hebt! (bij accounting kan het vaak alle kanten op, omdat veel vragen achteraf strikvragen blijken te zijn)
pi_73260341
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:29 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat SIR-verslagen een combinatie van boek- en collegeverslagen waren en dat ze elk jaar ongeveer hetzelfde zouden zijn. Worden die dingen dan gewoon door een studie(jaar)genoot geschreven?
Yep, die worden inderdaad door studenten geschreven. Dat kan nog aardig wat opleveren geloof ik. Ik heb zelf ook ooit eens het plan gehad om mijn aantekeningen te gaan verkopen, maar dat is er nooit van gekomen...
Spoilers!
pi_73260733
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:57 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja , voor die vragen lees je zo'n SIR-verslag .. meestal leer je er niet zoveel van, maar sommige docenten moeten per se zelf een paar dingen toevoegen.

Owja en laat natuurlijk ff weten hoe je het gemaakt hebt! (bij accounting kan het vaak alle kanten op, omdat veel vragen achteraf strikvragen blijken te zijn)
Ok thanks, ga ik vanaf nu doen dus.

Hoe lang duurt het overigens gemiddeld eer ze het nagekeken hebben?
Oh really?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:14:51 #118
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73265650
Die vraag over de paradigma's wist ik ook niet, hoewel ik er wel bij was tijdens dat college
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:18:36 #119
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73275982
De voorlopige antwoorden staan al online. Ik had van de 26 vragen 21 goed en 5 fout. Viel een beetje tegen, aangezien ik dacht maar 2 fouten te hebben. Maar goed, van tevoren zou ik ervoor tekenen aangezien ik geen zak had uitgevreten. Volgende keer beter. Heb overigens geen idee wat de normering gaat worden, maar verwacht ergens rond de 7,0 te eindigen?
Oh really?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:30:09 #120
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73276340
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:05 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Hmz dan is het nog steeds rond de 75%, maar ja. We zien wel
Als je serieus 75% goed moet hebben voor een 5,5 zit ik met 80.8% nog redelijk slecht.
Oh really?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:12:20 #121
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73277789
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:30 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Als je serieus 75% goed moet hebben voor een 5,5 zit ik met 80.8% nog redelijk slecht.
Volgens mij moeten ze de normering nog vaststellen. Denk dat ik zelf rond de 7 fout heb
pi_73279877
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:30 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Nee, met 5 fouten op 26 3,5 keuzevragen zou ik verwachten dat je een 7.6 hebt gehaald. Maargoed, geen garanties natuurlijk

(volgens die berekening zou Boerbert op een 6.6 uitkomen)
pi_73279990
Ik heb 4 fout, erg blij mee. Ben benieuwd naar het cijfer
pi_73320222
Ik loop alweer flink achter met hoofdstukken lezen (en aantekeningen daarvan maken) en wiskunde-opgaven maken . Ik ga dit weekend maar eens hard aan de slag, denk ik. Hoop ik.
Cool story, Hansel.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:31:19 #125
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73484633
Kan je ergens op Woudestein verslagen inbinden?
quote:
The report has to be handed in nicely bounded with a
transparent cover and on the end cover, inside, you
need to glue an envelope with your CD with all the
data in this project.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73484795
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:31 schreef eleusis het volgende:
Kan je ergens op Woudestein verslagen inbinden?
[..]

In het H-gebouw zit er een het eind van de winkelstraat volgens mij zo'n inbindbedrijf. In het L-gebouw op de begane grond ook (achter kopieermachines), die kunnen inbinden tot 75 pagina's dacht ik.

Is het zo'n speciaal verslag dat ze willen dat je kosten maakt om het in te binden of is dit standaard? Ik heb gelukkig nog nooit dat verzoek gehad, een nietje/snelhechter is voldoende in de gevallen dat we een papieren versie moeten inleveren.
Spoilers!
pi_73493710
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

In het H-gebouw zit er een het eind van de winkelstraat volgens mij zo'n inbindbedrijf. In het L-gebouw op de begane grond ook (achter kopieermachines), die kunnen inbinden tot 75 pagina's dacht ik.

Is het zo'n speciaal verslag dat ze willen dat je kosten maakt om het in te binden of is dit standaard? Ik heb gelukkig nog nooit dat verzoek gehad, een nietje/snelhechter is voldoende in de gevallen dat we een papieren versie moeten inleveren.
Ja, vaak ziet het er nog wetenschappelijker uit ook als je bijvoorbeeld alleen een paperclip inzet.
In laten binden bij de Copyshop ziet er wel heel mooi uit overigens.
pi_73494391
Bij die in H kan je alles laten fixen. Heb zelf geen brander en mijn masterthesis moest ik ook als PDF op CD-Rom inleveren. Dan kan je dat daar ook laten doen bijvoorbeeld.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:59:46 #129
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73497931
Dank jullie, fijne mensen.
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach de kosten zijn het probleem niet, maar er wordt wel wat verwacht ja, afgelopen vrijdag werd ook rondgemaild dat we een presentatie moeten doen Had wel wat eerder gemogen.

Als ik er zelf trots op ben vind ik het ook wel gaaf om het mooi in te binden en af te ronden, dan zit je echt met zo'n lul ernaar te kijken, maar ik weet nog niet of dat hier het geval gaat zijn wegens een beetje magere inhoud
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73500450
Zijn er hier toevallig Rotterdammers die in een flat van stadswonen wonen? Ik ga morgen het contract ondertekenen en hoorde dat je als EUR-student gratis internet kon krijgen. blijkbaar kan je ook via wat providers internet aanvragen, maar wat googlen levert niks op qua aanbiedingen/snelheden/prijzen. Hoe zit het daarmee?
Cool story, Hansel.
pi_73500942
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Zijn er hier toevallig Rotterdammers die in een flat van stadswonen wonen? Ik ga morgen het contract ondertekenen en hoorde dat je als EUR-student gratis internet kon krijgen. blijkbaar kan je ook via wat providers internet aanvragen, maar wat googlen levert niks op qua aanbiedingen/snelheden/prijzen. Hoe zit het daarmee?
Gratis internet van stadswonen is redelijk goed, glasvezel, heb net nog een 15 GB-bestand in 5 uur gedownload.
pi_73501028
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:17 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gratis internet van stadswonen is redelijk goed, glasvezel, heb net nog een 15 GB-bestand in 5 uur gedownload.
Minder dan een MB per seconde valt mij nog tegen voor glasvezel. Uit wat voor snelheden en prijzen kan je kiezen als je een provider neemt?
Cool story, Hansel.
pi_73506952
Ik heb ook weleens over inbinden nagedacht, maar wij moeten zoveel papers inleveren dat inbinden teveel tijd en geld gaat kosten. En bij ons geven ze er dus gelukkig niet om, dat scheelt.

Vriend van me heeft trouwens in een stadswonen een glasvezelverbinding die echt asociaal snel is. Weet even de snelheden niet, zal t eens vragen als ik hem spreek.
Spoilers!
pi_73507090
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook weleens over inbinden nagedacht, maar wij moeten zoveel papers inleveren dat inbinden teveel tijd en geld gaat kosten. En bij ons geven ze er dus gelukkig niet om, dat scheelt.

Vriend van me heeft trouwens in een stadswonen een glasvezelverbinding die echt asociaal snel is. Weet even de snelheden niet, zal t eens vragen als ik hem spreek.
Ik heb zelf het liefst zo snel mogelijk uiteraard , dat heb ik wel verdiend.
Cool story, Hansel.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:14:41 #135
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73713296
De cijfers van het tussententamen accounting zijn eindelijk bekend, ik heb zelf een 7,5. Mag niet klagen gezien de uiterst marginale voorbereiding.

De normering bleek uiteindelijk overigens erg simpel; gewoon voor elke fout een halve punt van het cijfer af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Matthijs- op 15-10-2009 14:55:57 ]
Oh really?
pi_73742806
weet iemand toevallig hoe je tegenwoordig bij de oude tentamens komt?
(vroeger was het via SIN-Online > Course Guide > .. > Blackboard.)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:20:33 #137
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73742899
Kan dat uberhaupt dan? Dan ben ik ook wel nieuwsgierig!
Oh really?
pi_73744372
Ik wist ook niet dat dat kon. Mij is door een tweedejaars verteld dat niet alle vakken oude tentamens vrijgeven.
Cool story, Hansel.
pi_73814890
Weet iemand toevallig of het mogelijk/toegestaan is als 3e jaars economie ook gewoon 69 ECTS in een jaar te doen(extra keuzevakken, vandaar) en hoe dat verwerkt wordt op je diploma?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:42:12 #140
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73871334
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:13 schreef artm het volgende:
Weet iemand toevallig of het mogelijk/toegestaan is als 3e jaars economie ook gewoon 69 ECTS in een jaar te doen(extra keuzevakken, vandaar) en hoe dat verwerkt wordt op je diploma?
Ik dacht eerlijk gezegd dat je altijd extra vakken kon volgen, maar ik weet het niet zeker. Even naar een studieadviseur bellen is waarschijnlijk het makkelijkst.

Is er hier iemand die oude tentamens heeft liggen van fiscale economie? (het tweedejaarsvak van economie&bedrijfseconomie). Zou erg handig zijn.
pi_73880340
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:42 schreef piepschuimblok het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd dat je altijd extra vakken kon volgen, maar ik weet het niet zeker. Even naar een studieadviseur bellen is waarschijnlijk het makkelijkst.

Is er hier iemand die oude tentamens heeft liggen van fiscale economie? (het tweedejaarsvak van economie&bedrijfseconomie). Zou erg handig zijn.
Die mocht ik vorig jaar niet meenemen na het tentamen, later kwamen alleen de MPC-antwoorden online, nee dus.
pi_73881307
Ik ben diep teleurgesteld in mezelf, ik ben namelijk een slechte student aan het worden (lees: colleges overslaan omdat ik vaak net zo goed het boek kan lezen) terwijl ik mezelf toch echt had voorgenomen om netjes naar (bijna) alle colleges te gaan.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:16:24 #143
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73885100
Nu pas?
Oh really?
pi_73888303
Overmorgen voor het laatst een bezoek denk ik. Bul ophalen en afzwaaien
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73888912
En dan mag je je nu in de wondere wereld, het bedrijfsleven, begeven.
Cool story, Hansel.
pi_73888978
Ik werk al bijna een maand nu . Beter studeren hoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:16:01 #147
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73889015
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:33 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben diep teleurgesteld in mezelf, ik ben namelijk een slechte student aan het worden (lees: colleges overslaan omdat ik vaak net zo goed het boek kan lezen) terwijl ik mezelf toch echt had voorgenomen om netjes naar (bijna) alle colleges te gaan.
Ik had ook weer mooie plannen. Elk blok weer, al 10 jaar! Moehahaha! Maar ik kan er ook niets aan doen dat ze colleges midden in de nacht (om 9:00) plannen. Dan vraag je er ook om.

In Delft hadden ze nog het fatsoen om vooral eerste- en tweedejaarsvakken op 9:00 in te plannen, hoe verder je kwam hoe minder vroeg je eruit moest.
pi_73890423
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:16 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik had ook weer mooie plannen. Elk blok weer, al 10 jaar! Moehahaha! Maar ik kan er ook niets aan doen dat ze colleges midden in de nacht (om 9:00) plannen. Dan vraag je er ook om.

In Delft hadden ze nog het fatsoen om vooral eerste- en tweedejaarsvakken op 9:00 in te plannen, hoe verder je kwam hoe minder vroeg je eruit moest.
Daar heb ik mijzelf ook op betrapt: colleges die om 9:00 beginnen sla ik uit principe over . 11 uur is dan weer wel goed te doen. Mischien zou het wat motiverender zijn als de colleges wat interessanter en kwalitatiever waren.
Cool story, Hansel.
pi_73893156
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:16 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal voor studies gevolgd dan? Of neem je het er gewoon lekker van

* Conversatie is hard aan het leren voor zijn eerste 2 tentamens
  woensdag 21 oktober 2009 @ 13:29:10 #150
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73911806
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:59 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal voor studies gevolgd dan? Of neem je het er gewoon lekker van

* Conversatie is hard aan het leren voor zijn eerste 2 tentamens
Wat leer jij nu nog? Lees jij je boeken nog helemaal door? Of heb jij uberhaupt niks gelezen tijdens de lesweken?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:19:37 #151
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73920160
Financial Accounting net afgelezen. Management Accounting ben ik pas bij hoofdstuk 6. Hoofdstuk 6 t/m 10 vandaag nog ff doorlezen zit er niet in. Heb wel zo'n samenvatting van slimstuderen.nl van management accounting, die ga ik zo gauw ff doorwerken. Op het oefententamen had ik overigens 25 goed en 15 fout. Daar gaat mijn 7,5 voor het tussententamen... Wiskunde ben ik nu bij hoofdstuk 7 van de 13. Ga ik morgen na het tentamen nog gauw even leren.

Aaargh, volgende keer meer doen.
Oh really?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22:11 #152
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73920230
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:19 schreef Matthijs- het volgende:
Financial Accounting net afgelezen. Management Accounting ben ik pas bij hoofdstuk 6. Hoofdstuk 6 t/m 10 vandaag nog ff doorlezen zit er niet in. Heb wel zo'n samenvatting van slimstuderen.nl van management accounting, die ga ik zo gauw ff doorwerken. Op het oefententamen had ik overigens 25 goed en 15 fout. Daar gaat mijn 7,5 voor het tussententamen... Wiskunde ben ik nu bij hoofdstuk 7 van de 13. Ga ik morgen na het tentamen nog gauw even leren.

Hmm, ik heb voor wiskunde alleen nog maar zo'n formuleblad gemaakt Accounting had ik sowieso wel aardig bijgehouden (maandag m'n laatste hoofdstukjes gelezen) en ook vrijwel alle colleges gevolgd. Zijn alleen wat dingen zoals de stepmethod en effecten enzo die ik nog even wat beter moet bestuderen, maar die oefentoets ging geloof ik best aardig.
pi_73920260
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:19 schreef Matthijs- het volgende:

Je hebt nog níets gedaan aan h8 tm 13? Ook niet bijgehouden oid, damn
Dit topic wordt wel gekaapt trouwens door het wel en wee van eerstejaars haha.

* Conversatie is bijna klaar met accounting Wiskunde moet lukken.
quote:
Wat leer jij nu nog? Lees jij je boeken nog helemaal door? Of heb jij uberhaupt niks gelezen tijdens de lesweken?
Ik oefen gewoon opgaven en lees nog even door wat ik niet goed blijk te kunnen En heb alles sowieso 1 keer doorgelezen tijdens de lesweken
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:02:52 #154
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73921254
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:23 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Je hebt nog níets gedaan aan h8 tm 13? Ook niet bijgehouden oid, damn
Dit topic wordt wel gekaapt trouwens door het wel en wee van eerstejaars haha.

* Conversatie is bijna klaar met accounting Wiskunde moet lukken.
[..]

Nou ja, ik heb wel de wiskundepractica gevolgd, dus ik weet wat er zoal in voorkomt ongeveer.

Maar van management accounting heb ik écht geen flauw idee wat in hoofdstuk 6 t/m 10 staat.

En dat laatste is waar, maar dat valt enkel toe te juichen. Eerstejaars ftw.
Oh really?
pi_73921783
Om maar weer een keer te posten na meer dan een half jaar geen fok . Zijn er toevallig fiscalisten in dit topic? Weet dat ik het in de OP zou kunnen vinden, maar ik weet niet of die nog uptodate is, voor mij klopt het iig niet meer.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:01:58 #156
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73923097
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:23 schreef Conversatie het volgende:
Ik oefen gewoon opgaven en lees nog even door wat ik niet goed blijk te kunnen En heb alles sowieso 1 keer doorgelezen tijdens de lesweken
Kijk nu oefententamen na, maar alleen Bouwer heeft uitwerkingen vrijgegeven terwijl het financial accounting gedeelte wel prima ging. Staan er nergens uitwerkingen van het MA-gedeelte??
Oh really?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:08:04 #157
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73923306
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:01 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Kijk nu oefententamen na, maar alleen Bouwer heeft uitwerkingen vrijgegeven terwijl het financial accounting gedeelte wel prima ging. Staan er nergens uitwerkingen van het MA-gedeelte??
Dat gedeelte heeft hij tijdens zijn laatste college besproken (alleen 1 vriend van mij is geweest), en dat zou niet online komen. Misschien dat iemand het heeft overgeschreven en daarna online heeft gezet ergens, maar ik denk dat dat niet te vinden is. (Jammer genoeg, want bij vraag 30 kom ik wel op 3,9 mln uit, maar niet op 390.000 )
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:13:48 #158
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73923496
Oh hele dikke bummer... Van MA had ik 22, 28, 32, 34-36 en 38-40 fout. Had ook nog nooit van die termen gehoord, zal wel in hoofdstuk 6-10 staan.

Trouwens vraag 30:

Opbrengst = (0,4 x 0,6 x 6.000.000) + (0,3 x 0,7 x 5.000.000) = 2.490.000
Kosten zijn gegeven = 2.100.000

> 2.490.000 - 2.100.000 = 390.000 = antwoord D

Ik denk dat je ergens een nulletje teveel hebt ingetikt.
Oh really?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:18:11 #159
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73923647
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:13 schreef Matthijs- het volgende:
Oh hele dikke bummer... Van MA had ik 22, 28, 32, 34-36 en 38-40 fout. Had ook nog nooit van die termen gehoord, zal wel in hoofdstuk 6-10 staan.

Trouwens vraag 30:

Opbrengst = (0,4 x 0,6 x 6.000.000) + (0,3 x 0,7 x 5.000.000) = 2.490.000
Kosten zijn gegeven = 2.100.000

> 2.490.000 - 2.100.000 = 390.000 = antwoord D

Ik denk dat je ergens een nulletje teveel hebt ingetikt.
Haha, bedankt. De ene keer deed ik niks met die contr.marge (dom ja ), andere keer weer niks met die 2,1 mln

Ik had ook de meeste moeite met Hilton, hoewel ik juist had verwacht dat ik dat wel zou redden
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:48:26 #160
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73924774
Weet jij wellicht de uitwerkingen van de antwoorden op vraag: 34, 35, 39 en/of 40? De enige vragen waar ik na nakijjken nog steeds niet uitkom.
Oh really?
pi_73925140
Apart dat de antwoorden niet in het boek staan, of zijn het oefententamens waar jullie het over hebben?
Cool story, Hansel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:05:57 #162
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73925441
Ja.

(Maar grappig genoeg staan in het boek ook geen antwoorden op de vragen inderdaad.. Die kwamen gelukkig wel online als ze als hw waren opgegeven voor de practica.)
Oh really?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:08:39 #163
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73925530
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Najir het volgende:
Om maar weer een keer te posten na meer dan een half jaar geen fok . Zijn er toevallig fiscalisten in dit topic? Weet dat ik het in de OP zou kunnen vinden, maar ik weet niet of die nog uptodate is, voor mij klopt het iig niet meer.
Ik volg nu het vak fiscaal, maar wel voor Economie&Bedrijfseconomie, dus wellicht niet waar jij naar op zoek bent?
pi_73925557
Net trouwens mijn eerste tentamen gehad, ik was al na 50 minuten van de toegestane 90 klaar. Redelijk makkelijk dus .
Cool story, Hansel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:01:14 #165
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73932727
Goed bezig Wik!

Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 8, kan nog wel eens een lange nacht gaan worden. Gelukkig heb ik dan wel het zonnige vooruitzicht dat ik na het tentamen de hele dag/avond/nacht wiskunde mag gaan doen, omdat ik daarvan nog de helft van alle hoofdstukken te gaan heb.
Oh really?
pi_73932884
Klinkt leuk.
Cool story, Hansel.
pi_73935583
Wow, hebben jullie nu al tentamens? Wij gelukkig pas over 1,5 week. Moet er nog even flink tegenaan helaas. Er is dit blok nog niet veel van gekomen door een grote opdracht en dan gaat alle tijd in dat ene vak zitten. Maar ik hou de moed erin, ben vandaag lekker opgeschoten.

Zijn het deeltentamens ofzo die jullie nu hebben? Bij ons zijn ze namelijk altijd 3 uur, ik lees hierboven iets over 1,5 uur.
Spoilers!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:31:31 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73935834
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:59 schreef Conversatie het volgende:
Mja, dat is een lang verhaal. Eerst proberen in te loten bij geneeskunde (twee keer uitgeloot), en ondertussen civiele techniek gedaan waar ik voor m'n P mee gekapt ben omdat ik er niet verder in wilde (geen idee waarom ik het gekozen had eigenlijk). Daarna een bachelor informatica in Delft en de hele tijd ook fulltime gewerkt aan mijn eigen bedrijf. Nu toch maar een master doen omdat ik toch wat "miste", en ik kan het me nu financieel wel veroorloven om minder te werken... Een beetje rare volgorde dus, maar gelukkig lopen op de master wel meer ouwe lullen rond.
quote:
Conversatie is hard aan het leren voor zijn eerste 2 tentamens
Succes

Mijn mondeling vanmiddag ging goed
pi_73940083
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, hebben jullie nu al tentamens? Wij gelukkig pas over 1,5 week. Moet er nog even flink tegenaan helaas. Er is dit blok nog niet veel van gekomen door een grote opdracht en dan gaat alle tijd in dat ene vak zitten. Maar ik hou de moed erin, ben vandaag lekker opgeschoten.

Zijn het deeltentamens ofzo die jullie nu hebben? Bij ons zijn ze namelijk altijd 3 uur, ik lees hierboven iets over 1,5 uur.
Een mid-term van 1,5 uur . De echte tentamens beginnen pas over 3 weken, en om de een of andere reden heb ik geen week 'studievrij', wat wel vervelend is.
Cool story, Hansel.
pi_73940722
Nee, wij hebben ook geen studievrij helaas

Nou ja, succes met de tentamens dan nog deze week!
Spoilers!
pi_73941037
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, wij hebben ook geen studievrij helaas

Nou ja, succes met de tentamens dan nog deze week!
Alhoewel, ik keek net naar mijn rooster en ik heb wel 3 dagen vrij voor elk examen.
Cool story, Hansel.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:13:25 #172
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73944882
Ik had net wel een afsluitend 3-uurs-examen (bij economie is het jaar verdeeld in 5 periodes waardoor ze elkaar redelijk snel opvolgen).

Geen idee of het goed of slecht ging. Gezien de voorbereiding mag ik blij zijn met een voldoende. Nu gauw aan de bak voor wiskunde. Morgen is het tentamen en ik moet nog de helft van alle stof doornemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:19:49 #173
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73949258
Antwoordenmodel van accountancy staat al online, maar dit maal mochten we de tentamens niet meenemen dus kan ik het heul niet nakijken.
Oh really?
pi_73949593
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mja, dat is een lang verhaal. Eerst proberen in te loten bij geneeskunde (twee keer uitgeloot), en ondertussen civiele techniek gedaan waar ik voor m'n P mee gekapt ben omdat ik er niet verder in wilde (geen idee waarom ik het gekozen had eigenlijk). Daarna een bachelor informatica in Delft en de hele tijd ook fulltime gewerkt aan mijn eigen bedrijf. Nu toch maar een master doen omdat ik toch wat "miste", en ik kan het me nu financieel wel veroorloven om minder te werken... Een beetje rare volgorde dus, maar gelukkig lopen op de master wel meer ouwe lullen rond.
Ah oke, jammer van geneeskunde, maar als je nu eigen bedrijf hebt en bezig bent met je master, is het toch wel aardig goed gekomen . Wat heb je voor bedrijf? Veel met je studie te maken? En je hebt dus geen economische bachelor, maar een informatica bachelor?

Ik had overigens een score van 30 uit 39 voor dat tentamen van vandaag, neem aan voldoende Vond hem wel érg lastig. Iemand anders die zijn score al weet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Conversatie op 22-10-2009 14:34:04 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:33:18 #175
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73949776
Netjes. Had je een kladblaadje mee naar huis genomen of kan jij de vragen ergens zien?
Oh really?
pi_73949826
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:33 schreef Matthijs- het volgende:
Netjes. Had je een kladblaadje mee naar huis genomen of kan jij de vragen ergens zien?
Ik mocht mijn kladblaadje meenemen, maar mijn opgavenblaadje moest ik met naam inleveren
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:38:11 #177
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73949948
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:13 schreef Matthijs- het volgende:
Ik had net wel een afsluitend 3-uurs-examen (bij economie is het jaar verdeeld in 5 periodes waardoor ze elkaar redelijk snel opvolgen).

Geen idee of het goed of slecht ging. Gezien de voorbereiding mag ik blij zijn met een voldoende. Nu gauw aan de bak voor wiskunde. Morgen is het tentamen en ik moet nog de helft van alle stof doornemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten eerste sorry dat ik je vraag niet meer zag over die opgaves van de oefentoets

En bij mij ging het vrij slecht. Zal wel een onvoldoende worden Heb ook totaal geen zin om wiskunde te doen.
pi_73952121
ik heb hem net ook gemaakt heb alleen de vragen nodig... heeft iemand die toevallig meegenomen/ meegekregen. Ik moet hem inleveren dus ga er van uit dat het niet zo is, maar ik wil zooo graag weten wat ik heb, denk onvoldoende maar zeker weten is altijd lekker!
pi_73953963
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:08 schreef piepschuimblok het volgende:

[..]

Ik volg nu het vak fiscaal, maar wel voor Economie&Bedrijfseconomie, dus wellicht niet waar jij naar op zoek bent?
Nee eigenlijk niet, vind het vak fiscaal zelf wel leuk, daarom dat ik er misschien verder in wil gaan, vandaar. Hoe ging het tentamen bij jou?
pi_73958708
niemand? ik wil heel graag weten wat mijn score is..
pi_73959517
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:00 schreef jojo91 het volgende:
niemand? ik wil heel graag weten wat mijn score is..
Niemand mocht het opgavenblad meenemen.
pi_73959885
ik weet niet of dit voor iemand de tweede keer is dat hij tentamens maakt, maar weet iemand of de opgaven er in de loop van de week/ weekend op komen? of is dit iets dat pas na het bekend worden van het cijfer openbaar wordt gemaakt?
alvast bedankt voor de informatie!
pi_73960335
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:41 schreef jojo91 het volgende:
ik weet niet of dit voor iemand de tweede keer is dat hij tentamens maakt, maar weet iemand of de opgaven er in de loop van de week/ weekend op komen? of is dit iets dat pas na het bekend worden van het cijfer openbaar wordt gemaakt?
alvast bedankt voor de informatie!
IK heb zelden meegemaakt dat het tentamen zelf NA het tentamen op Blackboard wordt gezet. Meestal komt er een excel-sheet met de juiste antwoorden. Het is verstandiger om je antwoorden op een kladbladje te schrijven, als je het tentamen zelf niet mee mag nemen.
pi_73963863
Wat Najir zegt, je mag altijd je kladblaadjes meenemen dus als je nog wat tijd over hebt is het vooral bij meerkeuze verstandig om je antwoorden over te nemen.
Spoilers!
pi_73964883
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat Najir zegt, je mag altijd je kladblaadjes meenemen dus als je nog wat tijd over hebt is het vooral bij meerkeuze verstandig om je antwoorden over te nemen.
Klopt. Ik ken ook wel mensen die het gewoon afwachten, zoveel geduld heb ik zelf jammer genoeg nooit.
pi_73965456
Ik laat mn kladblaadje ook weleens een paar weken op mijn bureau liggen tot ik het lef op heb gebracht om mijn cijfer te gaan bekijken
Maar ik heb geloof ik in 4 jaar tijd 5 meerkeuzetentamens gehad, dus zo vaak komt het ook niet voor.
Spoilers!
pi_73966138
Zit nu nog voor wiskunde te leren lkijkt een hopeloze zaak...
Accountancy heb ik meegenomen en alles nagekeken, lijk er 15/16 fout te hebben dus een voldoende zit er nog maar heeeeeel misschien in, moest een 5,3 halen..

voortaan maar eerder beginnen met studeren
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:19:05 #188
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73968261
Wellicht zit je nét aan de goede kant!

Het blijft trouwens grappig: zo heb ik 6 a 7 weken lang echt he-le-maal niets voor wiskunde gedaan, kan ik me er ook totaal niet toe zetten, en vandaag (de dag voor het tentamen) is het geen enkel probleem om van 13:00 tot 24:00 eraan te werken. __! Ik zou moeten gaan leven alsof elke dag mijn laatste kans was, dan was dit niet nodig.
Oh really?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:03:39 #189
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73969687
Ja, die laatste dagen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:04:10 #190
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73969701
Vecht of vlucht reactie
pi_73970434
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:19 schreef Matthijs- het volgende:
Wellicht zit je nét aan de goede kant!

Het blijft trouwens grappig: zo heb ik 6 a 7 weken lang echt he-le-maal niets voor wiskunde gedaan, kan ik me er ook totaal niet toe zetten, en vandaag (de dag voor het tentamen) is het geen enkel probleem om van 13:00 tot 24:00 eraan te werken. __! Ik zou moeten gaan leven alsof elke dag mijn laatste kans was, dan was dit niet nodig.
Ik vroeg me al af waarom je struikelde over van die simpele dingen. Maar die extreme voornemens slaan ook nergens op. Gewoon elke dag normaal aan werken.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:17:03 #192
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73973012
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:23 schreef Pnel het volgende:
Zit nu nog voor wiskunde te leren lkijkt een hopeloze zaak...
Accountancy heb ik meegenomen en alles nagekeken, lijk er 15/16 fout te hebben dus een voldoende zit er nog maar heeeeeel misschien in, moest een 5,3 halen..

voortaan maar eerder beginnen met studeren
Ik hoor steeds dat je bij 11 of meer fout een onvoldoende hebt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:39:37 #193
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73973532
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waarom je struikelde over van die simpele dingen. Maar die extreme voornemens slaan ook nergens op. Gewoon elke dag normaal aan werken.
Focus ligt na uuuuren wiskunde wellicht wat lager.

@ boerbert

Meen je niet? Dan zou je 3/4 goed moeten hebben ipv 2/3, dat zou wel heel zwaar zijn..! Hoop toch dat dat niet het geval is.
Oh really?
pi_73984621
met 16 fouten een voldoende zou betekenen dat de norm 60% is.
Met 15 fout is het ongeveer hetzelfde als bij de tussentoets..

Maar goed ik heb goede voornemens en een studieplanning voor komende periode opgesteld van 26 uur per week incl. colleges en practica.
Hoop dat het lukt de volgende keer.

Alsnog is 26 uur per week maar 6,5 ect
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:57:45 #195
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73985034
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 08:39 schreef Matthijs- het volgende:
@ boerbert

Meen je niet? Dan zou je 3/4 goed moeten hebben ipv 2/3, dat zou wel heel zwaar zijn..! Hoop toch dat dat niet het geval is.
Vind ik ook te zwaar, maar ze hebben de gokkans weer doorberekend ofzo
pi_73989604
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:46 schreef Pnel het volgende:

Maar goed ik heb goede voornemens en een studieplanning voor komende periode opgesteld van 26 uur per week incl. colleges en practica.
Hoop dat het lukt de volgende keer.

Alsnog is 26 uur per week maar 6,5 ect
Is nog steeds aan de zeer hoge kant, je kunt beter in het begin weinig tot niets doen en vanaf een/twee weken voor het tentamen vlammen. Dan zit alles nog fris in het geheugen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:44:35 #197
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73994505
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:27 schreef Najir het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet, vind het vak fiscaal zelf wel leuk, daarom dat ik er misschien verder in wil gaan, vandaar. Hoe ging het tentamen bij jou?
Tentamen vond ik eerlijk gezegd wel iets lastiger dan de oefenvragen van de sommencolleges, maar aan de andere kant was er volgens mij wel erg veel op te zoeken in de wettenbundel. Gecombineerd met de practica zou ik me wel moeten schamen als ik het vak niet gehaald heb, maar je weet het maar nooit.

Ik blijf het gek vinden dat een aantal docenten niet gewoon even de antwoorden op blackboard gooien na het tentamen. Is zo weinig moeite, en zo veel fijner voor de studenten.
pi_73997836
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:54 schreef Finitio het volgende:

[..]

Is nog steeds aan de zeer hoge kant, je kunt beter in het begin weinig tot niets doen en vanaf een/twee weken voor het tentamen vlammen. Dan zit alles nog fris in het geheugen.

Als je gewoon met de stof meeleest is het veel makkelijk op te pakken voor het tentamen.
Geen referral hier.
pi_74010620
Wiskunde was wel érg moeilijk
pi_74012662
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als je gewoon met de stof meeleest is het veel makkelijk op te pakken voor het tentamen.
Natuurlijk is het een voordeel als je alles al een keer door hebt gelezen, de baten hiervan wegen imo echter niet op tegen de kosten (vele uren lezen). Met eerder genoemde methode heb ik altijd zeer goed gepresteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')