Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)cht-sinterklaas.htmlquote:De intocht van Sinterklaas in Amsterdam dreigt dit jaar te stranden. De sponsors laten het na zeventig jaar afweten, schrijft De Telegraaf dinsdag. Voor de jaarlijkse intocht van de goedheiligman is driehonderdduizend euro nodig. De helft bestaat uit giften in natura, maar de andere helft moet door sponsors bij elkaar worden gebracht. Een particuliere sponsor die jaarlijks 33 duizend euro stort, heeft zich teruggetrokken. Ook veel kleinere geldschieters zouden dit jaar niet bijdragen.
Tot nu toe zouden sponsors nog maar vijftigduizend euro hebben toegezegd. De gemeente draagt nog eens dertigduizend euro bij, waardoor er nog een gat van zeventigduizend euro overblijft. Het Amsterdamse gemeenteraadslid Daniel Sajet (PvdA) zegt in de krant dat burgemeester Job Cohen moet ingrijpen. Volgens hem willen sponsors steeds vaker een tegenprestatie, bijvoorbeeld dat een spandoek met hun bedrijfsnaam wordt opgehangen. Dat is bij de intocht niet gebruikelijk en dat wil Sajet zo houden.
En ook nog eens onze kinderen iets geeft om het hele jaar naar uit te kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:18 schreef BasEnAad het volgende:
Als er geld is voor al die multiculti-onzin en cultuurblabla, dan zou ik toch zeker niet moeilijk doen over geld voor een feest als Sinterklaas, dat echt werkelijk niets kwaads in de zin heeft.
Ik dacht, de sint geeft alleen maar, blijkbaar neemt ie ookquote:De helft bestaat uit giften in natura
Nou, daar vergis je je in. Het is een feest waarbij onvoldoende rekening gehouden wordt met de culturele gevoeligheden van minderheden (die de laatste tijd dankzij Wilders toch al in de verdrukking zitten), sterker nog: met zijn tabberd en donkere slaafjes draagt de Sint (die naam alleen al!) een kolonialistische boodschap uit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:18 schreef BasEnAad het volgende:
Als er geld is voor al die multiculti-onzin en cultuurblabla, dan zou ik toch zeker niet moeilijk doen over geld voor een feest als Sinterklaas, dat echt werkelijk niets kwaads in de zin heeft.
En de banken zonder veel vragen met miljarden gesteund worden. Of die voetballers die dit bedrag in 2 weken tijd verdienen. Zoveel is ¤ 300.000,- toch niet?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef kL0j00h het volgende:
Triest
Wel apart dat er altijd genoeg geld is voor al die multiculturele bullshit
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, daar vergis je je in. Het is een feest waarbij onvoldoende rekening gehouden wordt met de culturele gevoeligheden van minderheden (die de laatste tijd dankzij Wilders toch al in de verdrukking zitten), sterker nog: met zijn tabberd draagt de Sint (die naam alleen al!) een kolonialistische boodschap uit.
Amsterdam = pauperdorp?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Antaresje het volgende:
Dit gaat over één enkel pauperdorp dat geen intocht meer kan betalen. In de rest van het land gaat Sinterklaas nog lang niet dood.
Het gaat erom dat dit het begin is. Of het nou in Amsterdam, Rotterdam, Breda of Groningen is, dat maakt toch geen reet uit man.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Antaresje het volgende:
Dit gaat over één enkel pauperdorp dat geen intocht meer kan betalen. In de rest van het land gaat Sinterklaas nog lang niet dood.
Als ze niet eens een boottochtje voor een paard en een man met een baard kunnen betalen lijkt me dat wel duidelijk.quote:
Huilies als jij zorgen ervoor dat Maxima inderdaad kan zeggen dat we geen cultuur hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, daar vergis je je in. Het is een feest waarbij onvoldoende rekening gehouden wordt met de culturele gevoeligheden van minderheden (die de laatste tijd dankzij Wilders toch al in de verdrukking zitten), sterker nog: met zijn tabberd en donkere slaafjes draagt de Sint (die naam alleen al!) een kolonialistische boodschap uit.
Ik geef een PvdA'er niet graag gelijk maar in dit geval hoop ik dat Sajet voet bij stuk houdt. Nare opdringerigheid van bedrijven met hun goedkope spandoekerij.quote:Volgens hem willen sponsors steeds vaker een tegenprestatie, bijvoorbeeld dat een spandoek met hun bedrijfsnaam wordt opgehangen. Dat is bij de intocht niet gebruikelijk en dat wil Sajet zo houden.
Dat is nou juist het hele probleem. Moet iedereen nou gevoelig en gekwetst gaan zitten doen? In wat voor land leven we dan? Vrijheid betekent ook dat je dingen van anderen respecteert. Niemand heeft de bedoeling een of ander koloniaal feest van Sinterklaas te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou, daar vergis je je in. Het is een feest waarbij onvoldoende rekening gehouden wordt met de culturele gevoeligheden van minderheden (die de laatste tijd dankzij Wilders toch al in de verdrukking zitten), sterker nog: met zijn tabberd en donkere slaafjes draagt de Sint (die naam alleen al!) een kolonialistische boodschap uit.
Ja en alle basisschool kinderen denken inderdaad dat ze hun negroide vriendje dan ook minderwaardig dienen te behandelen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Of van de knul die de negerzoenen toch wel erg racistisch vond. Vraag me nogsteeds af wanneer de roetmoppen aangepakt worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja en alle basisschool kinderen denken inderdaad dat ze hun negroide vriendje dan ook minderwaardig dienen te behandelen.![]()
Al dat negatieve gedoe rondom sinterklaas is propaganda van die sesamstraatexcuusnegerin.
Echt, voor dat soort mensen mag je middeleeuwse martelmethodes best weer invoeren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of van de knul die de negerzoenen toch wel erg racistisch vond.
Het is inderdaad een unieke kans om de harten van de kinderen te winnen! Het zou mooi zijn als ik genoeg geld daarvoor had.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef Mylene het volgende:
Harry Mens ziet hiermee zijn kans om opnieuw in de media te komen en zal de grote geldschieter worden.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of van de knul die de negerzoenen toch wel erg racistisch vond.
hoe is dit nu weer in godsvredesnaam de schuld van de Islam???quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Gareelloper het volgende:
Mooi symbolisch voor het Christendom in Turkije dat na een paar eeuwen ook door de islam is uitgeroeid.
Dat is niet relevant. Het gaat erom dat je je cultuur niet oplegt aan andere culturen, en dat gebeurt hier.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Huilies als jij zorgen ervoor dat Maxima inderdaad kan zeggen dat we geen cultuur hebben.
Laat Sinterklaas op een kameel het land inlopenquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Gareelloper het volgende:
Mooi symbolisch voor het Christendom in Turkije dat na een paar eeuwen ook door de islam is uitgeroeid.
opleggen? zij wonen hier, het is verdomme ONS feest.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. Het gaat erom dat je je cultuur niet oplegt aan andere culturen, en dat gebeurt hier.
Het gaat om de onderliggende boodschap.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja en alle basisschool kinderen denken inderdaad dat ze hun negroide vriendje dan ook minderwaardig dienen te behandelen.![]()
Al dat negatieve gedoe rondom sinterklaas is propaganda van die sesamstraatexcuusnegerin.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laat Sinterklaas op een kameel het land inlopen
wat lul je nou???quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
opleggen? zij wonen hier, het is verdomme ONS feest.![]()
Als wij als Nederlanders gaan klagen in Turkije dat we de Ramadan niet tof vinden, schaffen ze dat daar dan ook af? Houden ze dan ook rekening met ons?
Of we in Irak gaan zeiken over het lawaai van het ochtendgebed?
Ja laten we ons conformeren aan de zuinigheid voor het enige nationale feest voor kinderen dat we in onze cultuur kennenquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef oxylus11 het volgende:
Kan er niet gewoon een goedkopere intocht komen? Dus een paar honderd Pieten minder, Intocht op een geleend jacht ipv een stoomboot (daar heeft Sint vast een leuke smoes voor). Geen liveuitzending op TV, 50% minder snoepgoed dat wordt uitgedeeld? Voor 200.00 kan je best een leuke intoch organiseren hoor.
En als reactie hier op, Sinterklaas = oernederlands.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zal anders de OP is voor je samenvatten in het simpel
De intocht van de goedheiligman kost geld.
Nederlanders houden van geld
Crisis kost geld
Goedheiligman krijgt geen geld meer
Of boek het af op de Noord-Zuidlijn, in die bodemloze put vind je die 3 ton toch niet terugquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef Prosac het volgende:
Haal maar wat geld uit het gemeentelijke potje voor feesten en partijen voor niet nederlandse culturen.
Het gaat mij hier niet om de islam, dat begrijp je verkeerd. Ik geef toevallig daaruit twee voorbeelden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat lul je nou???
gaat het hier om islamitische geldschieters die niet meer willen betalen maar dat van jou wel moeten of wat?
ik snap niet zo heel goed wat Turkije of de Ramadan of Irak met dit topic te maken heeft
ik zal anders de OP is voor je samenvatten in het simpel
De intocht van de goedheiligman kost geld.
Nederlanders houden van geld
Crisis kost geld
Goedheiligman krijgt geen geld meer
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:49 schreef Fastmatti het volgende:
Dus Sinterklaas moet uit onze eigen zak betaald worden en al die multi-kul krijgt wel subsidie?
Ook 30 miljoen is daar echt niet meer te traceren hoor. ben je voor 100 jaar klaar, of één door Tarantino geregisseerde intocht.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Of boek het af op de Noord-Zuidlijn, in die bodemloze put vind je die 3 ton toch niet terug
Ik wilde zo'n klauterneger wordenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Trouwens, wie heeft van jullie als ukkie van 4 jaar oud wel eens een zwarte als mindere mens gezien door sinterklaasNou ik niet, ik dacht gewoon: zwarte piet helpt sinterklaas. Veel verder denk je niet als f**ing kleuter
Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:49 schreef Fastmatti het volgende:
Dus Sinterklaas moet uit onze eigen zak betaald worden en al die multi-kul krijgt wel subsidie?
Ik heb altijd geleerd dat ze zwart waren van het graven in de speelgoedberg naar speelgoed en dat ze dat er niet meer af konden wassen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Trouwens, wie heeft van jullie als ukkie van 4 jaar oud wel eens een zwarte als mindere mens gezien door sinterklaasNou ik niet, ik dacht gewoon: zwarte piet helpt sinterklaas. Veel verder denk je niet als f**ing kleuter
Ik stond er niet eens bij stil dat "ze" zwart zijn. Het waren gewoon coole mensen die de Sint mochten helpen. Zag het dus als een eer!quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[sarcasme]quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik stond er niet eens bij stil dat "ze" zwart zijn. Het waren gewoon coole mensen die de Sint mochten helpen. Zag het dus als een eer!
Dan is elk feest dom te noemenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:13 schreef Sjarrel78 het volgende:
Blij toe..! Dom feest...
Iconisch voor onze consumptiedrift
Wat?! oh ja...en ook iets met gezelligheid...
Nou daar heb ik hem niet voor nodig hoor verzin zelf wel een leuke
reden om bij elkaar te komen
Je hebt zeker geen kinderenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Sjarrel78 het volgende:
Hoezo? Het is niet bij elk feest zo dat men zo massaal naar de winkels rent om dingen te kopen waarvan je je af kan vragen of je er nou zo veel gelukkiger van wordt.
Dat is maar wat je er zelf van maakt. Wij hebben altijd juist normaal gedaan met Sinterklaas.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Sjarrel78 het volgende:
Hoezo? Het is niet bij elk feest zo dat men zo massaal naar de winkels rent om dingen te kopen waarvan je je af kan vragen of je er nou zo veel gelukkiger van wordt.
Ook apart dat de overheid niet doorheeft dat allochtonen knuffelen in Nederland juist averechts werkt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:28 schreef bijdehand het volgende:
Belachelijk. Waarom mogen die allochtonen wel kutfeesten geven op kosten van de overheid en moet Sinterklaas in de kou staan?
Vermoedelijk omdat die allochtonen ook moeite hebben om sponsoring rond te krijgen. Geen probleem natuurlijk, maar dan mag nu het Sinterklaas feest ook uit dat potje.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:28 schreef bijdehand het volgende:
Belachelijk. Waarom mogen die allochtonen wel kutfeesten geven op kosten van de overheid en moet Sinterklaas in de kou staan?
Gelukkig staan rappers niet bekend om hun intelligentie en relativeringsvermogen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
deze rapper vind sinterklaas een 'viering der slavernij'
Als je gewoon gelezen had, maar goed dat doe je niet, dat zie je staan dat de gemeente Amsterdam 30.000 euro geeft. Sowieso zie ik de relevantie met andere gesubsidieerde "multikul" feestjes niet. Waarom moet de intocht zoveel kosten ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:28 schreef bijdehand het volgende:
Omdat het traditie is. Honderden dingen worden voor allochtonen georganiseerd en betaald maar het enige evenement voor autochtonen heeft geldgebrek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je gewoon gelezen had, maar goed dat doe je niet, dat zie je staan dat de gemeente Amsterdam 30.000 euro geeft. Sowieso zie ik de relevantie met andere gesubsidieerde "multikul" feestjes niet. Waarom moet de intocht zoveel kosten ?
En als het de hardwerkende blanke burgerman echt zo aangrijpt stort ie toch zelf 10% van z'n inkomen ? Sinterklaas is een commercieel feest geworden, waarom moet daar oveheidsgeld naar toe ?
Sinterklaas is toch een blanke koloniale racist? Dat kan ik niet rijmen met het Turkzijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nou dat was echt een makkelijk bruggetje. Sinterklaas (Nicolaas van Myra) was een Turk en ene Wilders wil alle Turken uitzetten.
Het enige evenement voor de autochtoon, spoor je wel ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat het traditie is. Honderden dingen worden voor allochtonen georganiseerd en betaald maar het enige evenement voor autochtonen heeft geldgebrek.
Nederlanders zijn anders genoeg bereid geld neer te pleuren voor een feestje, sterker nog, we staan er bekend om.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
En als het de hardwerkende blanke burgerman echt zo aangrijpt stort ie toch zelf 10% van z'n inkomen ? Sinterklaas is een commercieel feest geworden, waarom moet daar oveheidsgeld naar toe ?
Dan is er geen probleem zou je zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nederlanders zijn anders genoeg bereid geld neer te pleuren voor een feestje, sterker nog, we staan er bekend om.
Dat is het dan ook niet, ik neem aan dat het gemeente geld van Amsterdam gemeenschaps geld is nietwaar? Gebruik het daar dan voor, dan levert iedereen in voor een evenement als deze.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan is er geen probleem zou je zeggen.
Want Sinterklaas komt niet aan in de tig andere gemeenten die Nederland kent, inclusief een nationale intocht bekostigd door de overheid ? Waarom moet een man op een paard met wat knechten 3 ton kosten ? Dan bezuinigen ze maar wat op de poespas eromheen. Of ze hangen toch maar die reclameuitingen op, wat maakt het die kinderen uit ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is het dan ook niet, ik neem aan dat het gemeente geld van Amsterdam gemeenschaps geld is nietwaar? Gebruik het daar dan voor, dan levert iedereen in voor een evenement als deze.
Hij was een koloniale hurk, maar van origine gewoon een Turk. (jij wou een rijmpje)quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Sinterklaas is toch een blanke koloniale racist? Dat kan ik niet rijmen met het Turkzijn.
Ik zeg toch ook dat ze het uit de gemeenschaps kas moeten halen, dat heeft alleen betrekking op Amsterdam, en verder niks. En waarom moet het per se ingeperkt worden naar minder dan 3 ton om de poespas er om heen, Amsterdam geeft regelmatig mulit-kulti evenementen en daar worden deze eisen ook niet zo zwaar aan gesteld, waarom zou dat voor Sinterklaas wel zo moeten zijn?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Want Sinterklaas komt niet aan in de tig andere gemeenten die Nederland kent, inclusief een nationale intocht bekostigd door de overheid ? Waarom moet een man op een paard met wat knechten 3 ton kosten ? Dan bezuinigen ze maar wat op de poespas eromheen.
Je roept de hele tijd wel dit soort dingen, maar enige onderbouwing voor dit soort boude uitspraken ontbreek dan weer. Andere evenementen krijgen ook niet onbeperkt subsidie en zijn ook afhankelijk van sponsors.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Amsterdam geeft regelmatig mulit-kulti evenementen en daar worden deze eisen ook niet zo zwaar aan gesteld,
Ik zeg dan ook schrap een multi-kulti project en spendeer dat geld aan een Nederlandse traditie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Je roept de hele tijd wel dit soort dingen, maar enige onderbouwing voor dit soort boude uitspraken ontbreek dan weer. Andere evenementen krijgen ook niet onbeperkt subsidie en zijn ook afhankelijk van sponsors.
Misschien moet jij Laurentien even opzoeken, die probeert iets te doen aan functioneel analfabeten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Huilies als jij zorgen ervoor dat Maxima inderdaad kan zeggen dat we geen cultuur hebben.
waarom? maak gewoon 'ergens' geld vrij voor het in stand houden van deze traditie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook schrap een multi-kulti project en spendeer dat geld aan een Nederlandse traditie.
De NoordZuid Lijn is geen geld meer vrij hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
waarom? maak gewoon 'ergens' geld vrij voor het in stand houden van deze traditie.
De NoordzuidLijn bijvoorbeeld
Omdat ik Sinterklaas belangrijker vind dan een paar dansende mensen in stro-rokjes die op trommeltjes slaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
waarom? maak gewoon 'ergens' geld vrij voor het in stand houden van deze traditie.
De traditie blijft gewoon in stand hoor, ook als de Sint geen intocht krijgt van 3 ton. Zou ook een waardeloze traditie zijn als het daarvan afhankelijk is nietwaar ? De overheid hoeft niet steeds geld te pompen in dit soort dingen als er gewoon simpele alternatieven zijn als een wat soberder aankleding of sponsoruitingen. Het blijft immers een commercieel feest.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Had Sinterklaas maar in de zomer moeten komen als hij geen kou wil. Maar wat verwacht je dan ook van een Turkse geestelijke die immigratiewetgeving ontloopt door te zeggen dat hij uit Spanje komt met cadeautjes die zijn Afrikaanse bootvluchtelingen via piraterij hebben gejat. Met zijn stinkbaard.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:28 schreef bijdehand het volgende:
gejat van het sinterklaasbudget dusquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
De NoordZuid Lijn is geen geld meer vrij hoor.![]()
Al het van tevoren gereserveerde geld is al 2x op.
Geil. Waar?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
een paar dansende mensen in stro-rokjes die op trommeltjes slaan.
Mens, hoe kom je er toch bij ? De gemeente bezuinigt niet op het feest, de sponsors laten het afweten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
gejat van het sinterklaasbudget dus
Tja.. ik vind zoveel belangrijker.... Het gaat toch om het geheel? Bij DSB bank valt ook vast nog ergens 30.000 van een bonusje te halen, of bij IceSave etc etc. Of we doen Sail wat minder geld of Ajax verkoopt Suarez, levert net 28.000 op, kan toch iemand wel die laatste 2000 bijlappen of watquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat ik Sinterklaas belangrijker vind dan een paar dansende mensen in stro-rokjes die op trommeltjes slaan.
Edit: En de Noord-Zuid lijn is nog 10x belangrijker dan die trommeltjes.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Mens, hoe kom je er toch bij ? De gemeente bezuinigt niet op het feest, de sponsors laten het afweten.
Dat is inderdaad retedom van mij. Excuses.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]Dat je mijn post uberhaupt serieus nam
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja.. ik vind zoveel belangrijker.... Het gaat toch om het geheel? Bij DSB bank valt ook vast nog ergens 30.000 van een bonusje te halen, of bij IceSave etc etc. Of we doen Sail wat minder geld of Ajax verkoopt Suarez, levert net 28.000 op, kan toch iemand wel die laatste 2000 bijlappen of wat
Je bedoelt de Turk die Nederland jaarlijks aandoet met zijn bootje?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:10 schreef isogram het volgende:
De intocht van de sint wordt dit jaar beperkt tot het drinken van een kopje thee bij de burgemeester. Dat doet Cohen namelijk graag; thee drinken met religieuze mannen met baarden in jurken.
Je hamert nu al wel heel lang op het Turk zijn of niet?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:14 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je bedoelt de Turk die Nederland jaarlijks aandoet met zijn bootje?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:46 schreef Gareelloper het volgende:
3 Ton voor de intocht van de goede Sint, zit hij op Bonfire of zo?
De paradoxen vliegen me hier om de oren. Ik denk dat Wilders uiteindelijk inderdaad graag dit oerhollandse feest laat verbieden nu hij dit weet. want hij heeft iets tegen islamitisch kolonialisme en tegen Turken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hij was een koloniale hurk, maar van origine gewoon een Turk. (jij wou een rijmpje)
Ik denk het wel. Wilders begon eens te denken aan wie hij die drie ton liever zou schenken. Niet aan zo'n allochtoon, dat verdient alleen maar hoon. Het is klaar, dit geld moet worden gegeven aan iemand met blond haar!quote:Goed genoeg? Widers al kamervragen gesteld over een Turk die met drie ton subsidie Amsterdam binnen wil varen?
Laten we gewoon geld uit het budget van de concert en muziekhallen halen, daar gaat per jaar 50 miljoen heen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef oxylus11 het volgende:
Kan er niet gewoon een goedkopere intocht komen? Dus een paar honderd Pieten minder, Intocht op een geleend jacht ipv een stoomboot (daar heeft Sint vast een leuke smoes voor). Geen liveuitzending op TV, 50% minder snoepgoed dat wordt uitgedeeld? Voor 200.00 kan je best een leuke intoch organiseren hoor.
Ziekelijk grappig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:45 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk het wel. Wilders begon eens te denken aan wie hij die drie ton liever zou schenken. Niet aan zo'n allochtoon, dat verdient alleen maar hoon. Het is klaar, dit geld moet worden gegeven aan iemand met blond haar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |