willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:20 |
Hoe moeilijk is het nu om in te voegen? Dagelijks maak ik het mee dat gasten op de invoegstrook rijden en naar links willen om op de rijbaan te komen. Daar rijd ik dan lekker relaxed. Als men goed kijkt kan men mijn snelheid inschatten, zelf wat gas bijgeven en voor mij invoegen (of gas loslaten en achter mij invoegen). Maar nee, niemand die dat begrijpt. Iedereen gaat er vanuit dat je naar de linkerbaan gaat, maar het is mijn probleem toch niet dat iemand wil invoegen en waarom zou ik ruimte maken als er voor mij en achter mij genoeg ruimte is? Als je het een beetje inschat kan je prima invoegen, gewoon wat harder gaan rijden of juist wat zachter dan ik rijd. Echt, vanochtend 2 keer weer van die oude bokken die pas op het laatse moment kijken, schrikken dat ik naast ze zit en dan maar keihard op de rem trappen ![]() Verder nog een oude tak die met 30 op een eenbaansweg reed terwijl je er 70 mag ![]() Echt, ik moet gewoon in de spits gaan rijden, dan heb je in iedergeval meer gasten die weten hoe je een auto moet besturen. | |
Luco | dinsdag 8 september 2009 @ 12:21 |
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat ![]() | |
2koe4u | dinsdag 8 september 2009 @ 12:23 |
gewoon bejaarden van de weg af halen, of ze moeten kunnen aantonen dat ze kunnen rijden | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 12:23 |
quote:Inderdaad, als het voor jou geen moeite is om naar links te gaan doe je dat. En als je daar te lam voor bent hoor je niet op de weg thuis. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:23 |
quote:Dat is in wezen zelfs verboden, onnodig links rijden. De invoeger moet maar een plekje zoeken hoor. Invoegen is een bijzondere verrichting en de invoeger moet al het overige verkeer voor laten gaan. Topic 2004 hierover. Opgelost, slotje. | |
Billy_Talent | dinsdag 8 september 2009 @ 12:24 |
Als er ruimte is ga ik wel even opzij om die mensen er tussen te laten. Een kleine moeite en wel zo sociaal. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:24 |
quote: ![]() Ik verwacht echt niet dat mensen voor mij naar links gaan. Ik pas mijn snelheid aan en zoek een plekje. | |
Trannellius | dinsdag 8 september 2009 @ 12:24 |
quote:Mjah, als er voor en achter je zeeen van ruimte is, dan kan de invoeger ook natuurlijk gewoon daar rijden..Ik vind het persoonlijk best ergerlijk (en dan ben ik nog aan het lessen, laat staanw anneer ik wat meer ervaring heb) wanneer mensen bij een invoegstrook alvast een baan naar links opschuiven, terwijl er niks aan komt ![]() | |
CasB | dinsdag 8 september 2009 @ 12:25 |
quote:Omdat het niet hoeft. Verkeer op de invoegstrook heeft geen voorrang, dus die moeten gewoon een plek vinden om netjes in te voegen, dat wil zeggen, invoegen met dezelfde snelheid als het overige verkeer. Helaas snappen een hoop mensen dat niet, voegen ze in met 80 en gaan pas op de snelweg gas geven. ![]() | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 12:25 |
quote:Het heeft niks te maken met regeltjes, het heeft alles te maken met elkaar ruimte gunnen. Je bent niet in je eentje op de weg. Een ander helpen kan echt geen kwaad hoor. | |
TNA | dinsdag 8 september 2009 @ 12:25 |
quote:Ach, als ik een hele rij auto's achter elkaar aan zie komen om in te voegen en ik hinder niemand ermee, ga ik ook wel even naar links. Per se nodig? Nee. Sociaal? Ja. | |
Cryothic | dinsdag 8 september 2009 @ 12:26 |
quote:Wat hij zegt. We rijden met z'n allen... als er gewoon ruimte is aan links, schuif dan ff 1 baantje op, zo is het voor iedereen makkelijker. | |
Repeat | dinsdag 8 september 2009 @ 12:26 |
Eens met TS. Vaak dezelfde kutsenioren met bloemkoolneus in hun Opel Astra die je geen ruimte geven om te ritsen ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:26 |
quote:Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto? | |
Sachertorte | dinsdag 8 september 2009 @ 12:27 |
Nee, dat doe je zo: http://www.dumpert.nl/med(...)angereden_op_a7.html | |
DiRadical | dinsdag 8 september 2009 @ 12:27 |
quote:Bullshit. Als jij moet invoegen hoeft ik echt niet naar links te gaan. Daar is geen enkele, maar dan ook geen enkele, reden voor. Wat een onzin | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:27 |
Je hoeft inderdaad niet een baan op te schuiven, maar dat zijn van die ongeschreven wetten in het verkeer. Als er genoeg ruimte is doe je dat gewoon. | |
RemcoDelft | dinsdag 8 september 2009 @ 12:28 |
1 woord: tijd voor verplichte herexamens! Lekker rustige wegen ![]() | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 12:28 |
quote:Wajooo, jij hebt echt mensenkennis gek! Ik doe inderdaad exact 800 km per jaar en ik rij in een Suzuki Alto. Jij bent koning! ![]() Edit: Wel grappig dat je met zo'n simpel klein topicje een heel goed onderscheid kunt maken tussen de asobiggen op de weg en de sociale rijders. | |
Joppy | dinsdag 8 september 2009 @ 12:29 |
quote:Door deze instelling is auto rijden in NL zo kut, mensen gunnen elkaar geen ruimte. Uiteraard moet het wel van 2 kanten komen, als mensen in willen voegen moeten ze dat wel op een fatsoenlijke snelheid doen. | |
TNA | dinsdag 8 september 2009 @ 12:30 |
quote:De ambulance was wel snel ter plaatse ![]() | |
Krogzar | dinsdag 8 september 2009 @ 12:30 |
quote:nee joh, die alto die haalt de linkerbaan niet... OT: kleine moeite om als de linker baan leeg is, om ff naar links te gaan... kutklacht! | |
Cat_Tank | dinsdag 8 september 2009 @ 12:30 |
quote:Wat boeit het hoeveel kilometers iemand maakt. Jij doet moeilijk over even naar links gaan als je ziet dat mensen niet zo'n fantastische coureur zijn als jij bent. Wat een held ben jij ![]() | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 12:30 |
Terechte klacht. Er zijn te veel mensen op de weg die niet in kunnen voegen.... quote:Lulkoek, dan kun je blijkbaar niet normaal invoegen. Het zegt wel iets over je verkeersinzicht en inschattinsvermogen. | |
RemcoDelft | dinsdag 8 september 2009 @ 12:31 |
quote:Juist niet! Als er weinig ruimte is om in te voegen, schuif je op, als er voldoende ruimte is om in te voegen, blijf je gewoon doorrijden, dat geeft een heel rustig en duidelijk beeld. | |
DjCeekay | dinsdag 8 september 2009 @ 12:31 |
wat boeit het trouwens in wat voor auto je rijdt als je in een susuki alto rijd kan je dan minder rijden ofzo echt zo`n bullshit is dat he | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 12:31 |
quote:Vroeger werd het je zelfs verboden tijdens het rijlessen/ examen! En er zijn genoeg situaties waar een doorgetrokken streep je verhindert dit soort strapatsen uit te halen. En niet voor niks. Ik ga soms wel aan de kant, maar soms vertik ik het ook gewoon... Just for the hell of it! ![]() | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:31 |
quote:Uit zelfbescherming kan ik toch beter naar links gaan, straks heb ik zo'n malloot die ook niet kijkt en hem gewoon de snelweg op gooit, zou me niks verbazen na wat ik vandaag heb meegemaakt (normaal ga ik altijd naar links, maar ik dacht aan een uitspraak van mijn rijleraar ooit: het is hun probleem dat ze moeten invoegen, daar moet je niet jouw probleem van maken, dus gewoon blijven rijden waar je rijdt op dat moment). | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:32 |
quote:Dat dacht ik dus ook ! Maar straks rijdt er zo'n malloot die niet kan invoegen tegen jouw auto aan en heb je dat gezeik weer. Ik woon in Friesland, maar ben vaak in de randstad. Echt, de helft van de lui hier op de weg zou niet kunnen rijden op een drukke snelweg in de randstad zonder brokken te maken ![]() | |
3rdStrike | dinsdag 8 september 2009 @ 12:33 |
Waar ik me aan irriteer zijn mensen die hun knipperlicht al aan hebben voor ze uberhaubt kunnen invoegen (dus al ver voor de blokken o.i.d.) Alsof ik niet snap dat ze willen invoegen... mijn idee bij een knipperlicht is: let op, ik kom eraan. Niet: maak es ruimte. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:35 |
Inderdaad, het is ook zelfbescherming. Vaak zat meegemaakt dat zo'n malloot voor je rijdt op de invoegstrook en vrolijk 80 blijft rijden zodat ik in de ankers moet. Dan schuif ik liever even een baan op, hem inhalen doe ik uiteindelijk toch wel. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 12:36 |
quote:Dat ook, maar daarnaast: wat is er nou in hemelsnaam mis met het helpen van anderen? Misschien zijn dat mensen die niet vaak op de snelweg zitten of zo. Dat wil toch niet ineens zeggen dat ze de snelweg niet meer op mogen? Ego's... Kijk als het drukker is op de weg wordt het een heel ander verhaal hoor... | |
Trannellius | dinsdag 8 september 2009 @ 12:36 |
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat jullie allemaal in- en uitvoegen door elkaar halen.....De verbindingswegen tegen snelwegen moet je als voegwerk tussen tegels (de woonwijken) zien. Als je tussen vanaf zo'n weg op de snelweg gaat, ben je aan het uitvoegen (je gaat immers de voeg af). | |
Zwansen | dinsdag 8 september 2009 @ 12:37 |
Je kunt een hoop zeggen over die Amerikanen, maar die weten tenminste wel hoe je mensen in het verkeer moet behandelen. Echt een verademing om daar te rijden. Hier gunt men elkaar helemaal niets. ![]() | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 12:37 |
quote:O ja, daar komt die goede instelling dus vandaan. Iedereen in het verkeer denkt "jouw probleem". En dan zelf schelden op een ander omdat je er niet tussen wordt gelaten omdat je te langzaam rijdt ![]() | |
Luco | dinsdag 8 september 2009 @ 12:37 |
quote:Zeg ik iets over mijn invoegcapaciteiten? Als er op de baan links van je geen auto rijdt, is het zoals ook door anderen veel gezegd een kleine moeite om even een baan op te schuiven zodat de persoon op de invoegstrook ook makkelijker in kan voegen. Dat je dit vertikt zegt genoeg over je instelling | |
Joppy | dinsdag 8 september 2009 @ 12:38 |
quote: ![]() | |
Sachertorte | dinsdag 8 september 2009 @ 12:38 |
quote:Goede timing inderdaad. | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Lekker fuckin belangrijk. ![]() | |
Cat_Tank | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Of je voegt het verkeer 'in' als je de snelweg op gaat en 'uit' als je eraf gaat. SPOILER | |
Trannellius | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Dus je bent aan het tussenvoegen? ![]() | |
CasB | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Nouja, je hoeft niet op te schuiven. Ik doe het meestal ook wel als er links van me niemand rijdt, maar het ligt ook aan de snelheid waarmee diegene op de oprit rijdt. Als ik zie dat hij bijna even hard rijdt als ik en waarschijnlijk zonder problemen kan invoegen dan ga ik niet naar links. Als hij 80 rijdt dan vertrouw ik het sowieso niet en dan kies ik voor m'n eigen veiligheid. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Zorg jij er eerst maar eens voor dat je je rijbewijs haalt, voordat je de betweter uit gaat hangen. | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 12:39 |
quote:Was jij die lul gisterochtend waar ik bijna opknalde toen ik lekker met 120 op de linker baan tufte en er ineens een of andere idioot vlak voor me met 100 van rechts de baan opschoot om "ruimte te maken voor de invoeger"...... | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:41 |
quote:Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen om in te voegen, zelfs met mijn 1.3 liter motortje waarbij je toch goed moet inschatten wat je doet omdat hij niet supersnel optrekt. Maar ik rijd ook geen 80 op een invoegstrook als op de rechterbaan 120 gereden wordt. En wie heeft het over schelden? En waarom ben ik een stumpert? Omdat ik rechts blijf rijden als er echt 200 meter voor en 200 meter achter mij ruimte is? Als je invoegt zie je mij toch rjiden? Dan geef je wat gas of laat je gas los, maar ga je toch niet even hard rijden als ik terwijl je naast mij zit en dan een pas kijken en schrikken? Dan kan je gewoon niet rijden. | |
Trannellius | dinsdag 8 september 2009 @ 12:42 |
quote:Ik heb dan geen rijbewijs, maar ben iig wel geslaagd voor VWO-Nederlands. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:42 |
quote:Ah, dus jij was die mongool die met 120 over de linkerbaan reed vanochtend. Ga eens snel naar rechts voortaan, bejaarde. | |
CasB | dinsdag 8 september 2009 @ 12:43 |
quote:Dan zou je toch het verschil moeten weten tussen in- en uitvoegen en een brug die open of dicht is. | |
Cat_Tank | dinsdag 8 september 2009 @ 12:44 |
Wel jammer: mensen die willen invoegen op de snelweg, en steevast even hard blijven rijden als jij en naast je blijven rijden. En je dan zo aankijken van 'He, jij daar. Ga aan de kant ![]() | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 12:44 |
quote:Bejaarden rijden, net als jij blijkbaar, 100 op de rechterbaan waar 120 is toegestaan, geen 120 op de linkerbaan. Doorstroming heet dat ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 8 september 2009 @ 12:44 |
quote:Nou heeft natuurlijk ook niet iedereen een auto die al 120 doet aan het begin van de invoegstrook. Als ik hier de dichtstbijzijnde snelwegoprit op ga rijd ik bij plankgas misschien net 90 als ik aan het begin van de invoegstrook kom. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:45 |
quote:Mijn regel is 120 op de rechterbaan en 140 op de linkerbaan, zo zorg je voor een optimale doorstroming. | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:46 |
quote:Op de linkerbaan rijd ik minimaal 120, maar ben nu even een brandstoftestje aan het doen deze week en rijd daardoor tijdelijk alleen op de langzame baan. Als ik tussen de 100 en 110 rijd, dan haal ik 1 op 16,5 en bij 130 rijd ik 1 op 14,6, dus ben even aan het zien hoeveel ik nu bespaar over een week. Op jaarbasis ben ik dan meer dan 300 euro goedkoper uit en ik ben maar een paar minuten later op het werk. Alleen kan ik beter harder rijden omdat ik mij anders erger aan dit soort dingen, met 130 km/uur heb ik nergens last van ![]() | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 12:46 |
quote:Aangezien jouw instelling is "jouw probleem is niet mijn probleem" concludeer ik dat je waarschijnlijk nooit iets zult doen in het verkeer om de ander te helpen. Waarschijnlijk maak jij ook weleens een fout in het verkeer waarbij je afhankelijk bent van de reactie van de ander. Wanneer deze jouw benadert met dezelfde instelling acht ik de kans aanwezig dat er een "godverdommetje" valt. Oftewel, staar je niet blind op wat je rij-instructeur je ooit hebt verteld, het is ook weleens goed om een ander te helpen. | |
Joppy | dinsdag 8 september 2009 @ 12:47 |
quote:Idd, zo ontstaan ergernissen in het verkeer en dat leidt weer tot onnodige files. Hou eens rekening met elkaar. Als je met caravan een vrachtwagen in wil halen, duik eens niet zomaar in het eerste de beste gaatje, maar kijk eens wat daar nog achter aan komt. Het zou zo kunnen zijn dat als je drie/vier auto's afwacht, je heel rustig en zonder mensen te hinderen die vrachtwagen in kan halen. Als je in wilt voegen, doe dat dan ook op de snelheid van de betreffende weg, is prettiger voor degenen op de weg. Als er iemand in wilt voegen, maak eens ruimte, is prettiger voor de mensen die in willen voegen. Dat leidt allemaal tot mensen die lekkerder in de auto zitten en dus tot beter minder asociaal weggedrag. | |
CasB | dinsdag 8 september 2009 @ 12:47 |
quote:Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk). ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:48 |
quote:Bij een invoegstrook die op een scherpe bocht aansluit + een fiat panda is dat natuurlijk niet altijd mogelijk. | |
Grrrrrrrr | dinsdag 8 september 2009 @ 12:49 |
quote:En niet te vergeten dat er heel wal auto's rondrijden die langzamer zijn als waar ik doorgaans in rijd. | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 12:50 |
Het is btw 9 van de 10 nog relaxter ook om te schuiven voor een invoeger omdat daar op de rechterbaan het altijd opstroopt met invoegers die 100 rijden.. | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:51 |
quote:Nee, dat klopt niet. Normaal ga ik altijd naar links en ben ik erg sociaal in het verkeer (meestal dan). Maar ik test nu of ik zuiniger kan rijden en dan rijd ik op de rechterhelft veel en stoor ik mij aan gasten die niet kunnen invoegen. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:51 |
quote:Daar moet je gewoon schijt aan hebben. Laat ze het maar lekker uitzoeken, die falers. Niet jouw probleem. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 12:52 |
quote: ![]() Dus je mag af en toe die van je vader lenen! En dan rijd je daar in alsof je er altijd in rijdt en koning van de weg bent!?! ![]() Ik zeg, het moet wel van twee kanten komen. Als ik een knuppel zie die zonder te kijken over een invoegstrook baggert, meteen zijn knipperlicht uitgooit en zonder eerst een rustig de tijd te nemen om op snelheid te komen en te kijken waar en wanneer er ergens ruimte is ga ik er niet voor aan de kant. Als iemand echt 'in de problemen' komt omdat de strook korter is dan normaal of omdat het heel druk is op rechts, dan wil wel aan de kant gaan. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 12:54 |
Ik snap trouwens het probleem niet van al die zogenaamde bestuurders hier, 9 van de 10 keer haal je een invoegende auto namelijk in. Dus dan is het sowieso handig om al naar links te gaan. Of je moet als een oud wijf rijden natuurlijk. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 12:54 |
quote:welke spits is dat want in mijn spits kom ik ook alleen maar idioten tegen ![]() maar jij bent er net zo eentje. als er ruimte is. schuif dan gewoon die baan opzij.... gun een ander eens iets! ![]() ben het zeker met je eens dat er teveel mensen niet kunnen inschatten hoe of wat. iedereen wilt ook altijd bij de eerste meters van de blokmarkering al van baan verwisseld zijn, terwijl de oprit/afrit dan vaak nog lang doorloopt... ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 12:55 |
quote:normaal ben je sociaal. maar nu je test of je zuiniger kan rijden kan iedereen de tering krijgen? ![]() | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 12:56 |
quote:Aha ok, dus je hebt wel een goede instelling. Naja dat bleek nergens uit. Misschien kan je beter op je trekker in Friesland blijven.. | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 12:56 |
quote:In de voorbeelden die ik noem gaat het over verdomd lange invoegstroken, niet van die korte dingen, maar echt hele lange van een paar honderd meter die met een flauwe bocht indraaien op de weg, dus echt tijd genoeg om zelfs met een 1 liter motortje 120 te gaan rijden. | |
harry-de-aso | dinsdag 8 september 2009 @ 12:56 |
quote: De invoegstroken zijn in NL over het algemeen lang genoeg om nog even door te trekken. Invoegen beneden de 100 km/u is zo'n dikke faal. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 12:57 |
quote:Kikoooooo krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet... ![]() Wat jullie? | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:58 |
quote:Ja en waarom zou ik mij dan moeten aanpassen, door naar links te gaan, omdat die falers niets snappen van invoegen? Dan maakt de ander van zijn probleem, mijn probleem. Als het echt niet anders kan, ga ik echt wel naar links, maar op een rustige weg, of een weg met voldoende ruimte, ga ik echt niet zigzaggend over de weg omdat er mongolen zijn die niets van de verkeersregels snappen. | |
SimtekF1 | dinsdag 8 september 2009 @ 12:58 |
Hetzelfde als die kut mongolen die niet begrijpen dat het niet veilig is als je met 60 de snelweg op rijdt. Geef godverdomme gewoon gas en voeg normaal in, stelletje mongolen. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 12:58 |
quote:Iedereen die het hier mee eens is krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet... ![]() Wat jullie? | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 12:59 |
quote:Omdat? ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 12:59 |
quote:als jij even opschuift naar links, en weer terug gaat naar rechts. dan is er geen probleem. en heb je iemand zelfs geholpen. jij maakt er nu een probleem van. maar dat leer je met de tijd wel ![]() | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 13:00 |
quote:Omdat je niet sociaal bent... En nogmaals, dat heeft niets met regeltjes te maken... | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 13:00 |
quote:Wat rijdt kikooo A. Golf B. Civic C. Impreza D. Brommer en doet alsof ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:01 |
quote:Ik herhaal het nogmaals: Ik hou me aan de regels, ik heb verkeersinzicht, maar omdat ik niet aan de kant ga voor mensen die dat niet hebben, ben ik 'niet sociaal'? ![]() | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 13:01 |
quote:Ik rijd momenteel ook een Golf TDI. ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:02 |
quote:als je goed rijdt, dan anticipeer je. anticiperen is je aanpassen aan de omgeving.... als je dit niet doet rij je dus ook niet goed. maar dat leer je met de tijd wel ![]() ik weet dat er een hoop niet kunnen rijden, maar hoe helpt jouw kinderachtige gedrag aan een betere doorstroming? geen ene moer. ![]() | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 13:02 |
quote:Helemaal juist! En het was nog niet eens multiple choice! | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:03 |
quote:Zoals ik al zei: quote: | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:03 |
quote:dan zie je dat er een situatie dreigt te ontstaan die je zelf kan vermijden.... doe dat dan, anders heb je niks aan dat zogenaamde inzicht van je ![]() | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 13:04 |
quote:Ik ben het met je eens, maar ik ben toch bang dat er een keer zo'n oude gek tegen mij aan zit omdat hij niet oplet en dan kan ik dus toch beter naar links om dat te voorkomen. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:04 |
quote:juist op een rustige weg heb je alle ruimte om extra ruimte voor die persoon te maken.... poe poe, dan moet je wel even een baan naar links en weer terug... de horror ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:04 |
quote:Wat een krom wereldbeeld heb jij zeg ![]() ![]() Prima als jij dat doet, maar ik weiger dat. | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 13:04 |
quote: ![]() ![]() Principes he... | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:04 |
quote:Jij hebt de reclame over ritsen nog nooit gezien? Net doen alsof anderen asociaal zijn terwijl je zelf een geure aso bent. | |
lighted | dinsdag 8 september 2009 @ 13:06 |
quote:Je best doen = een baantje schuiven? Krom wereldbeeld? Blijven bij je principes is jouw wereldbeeld? ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:07 |
quote:Omdat ik weiger bij elke invoegstrook naar links te gaan voor mensen die niet kunnen invoegen, ben ik gelijk een aociaal? ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:07 |
quote:degene die weten hoe het moet, jij dus... als die niet eens de moeite nemen om het goede voorbeeld te geven.... hoe moeten de dombo's het dan ooit leren? denk daar eens over na, meneer wereldwijs ![]() want ze hebben al een rijbewijs.. dus we zitten met ze opgezadeld... nee laten we die mensen nog even meer in paniek brengen... dat helpt onze doorstroming ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:08 |
quote:Ik geef het goede voorbeeld door lekker op mijn baan te blijven en hunzelf een plek te leren zoeken, ipv te verwachten dat iedereen maar voor ze naar links gaat. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 13:08 |
Nou... ik ben wel weer klaar met deze discussie. ![]() Volgens mij hebben veel mensen hier nog geen 2 jaar hun rijbewijs. Ook zij zullen het vanzelf wel leren. Maar aan de andere kant... Sommige jeugd is niet te redden... | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:09 |
quote:nee dat niet. je bent gewoon dom want je werkt niet mee aan een prettige doorstroming. waardoor je uiteindelijk samen met die dombo's het probleem vormt.... kijk ik leg het even uit voor je.... Dombo + iemand die de dombo's fout oplost = geen probleem. Dombo + eigenwijs die de dombo nog meer laat stressen = file! dus diegene die zogenaamd zo goed is (jij) maar het niet laat zien, is eigenlijk samen met de dombo..... een dombo ![]() | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:10 |
quote:Stel er rijden auto's achter een vrachtwagen op de invoegstrook, dan ga je toch ff naar links om ze in te laten voegen? Conclusie is iig dat jij hier de gene bent die geen verkeersinzicht heeft. ![]() Mensen als jij veroorzaken ongelukken omdat je alleen maar aan je eigen denkt. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:10 |
quote:heerlijk naief ![]() die mensen hebben het tijdens het leren rijden al niet geleerd, jouw actie zal ze wel even de ogen openen ![]() | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:11 |
quote:Rekening houden met verkeer wat al op de linkerbaan zit en een vlotte rijstijl hanteert is er zeker ook niet meer bij ![]() Mensen die bij elke invoeger meteen de linkerstrook opschieten zijn ontzettend veel irritanter als mensen die gewoon netjes rechts blijven. Vooral mensen die met 110 de linkerbaan op gaan of mensen die totaal geen snelheid en afstand kunnen inschatten en naar links gaan terwijl ze de invoegende auto al 300 meter voorbij zijn op het moment dat die daadwerkelijk gaat invoegen. Gevolg is altijd dat ik zwaar in de ankers moet. ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:12 |
quote:Waarschijnlijk heb je het toch tegen pubers die nooit verder zijn gekomen dan een bromfietscertificaat, maar goede uitleg. ![]() ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:12 |
quote:Jonge, haal die poep eens uit je ogen en lees eens terug. quote: | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:15 |
quote:Het is veel beter voor de verkeersveiligheid om gewoon rechts te blijven. De meeste ongelukken op de snelweg gebeuren bij het baan wisselen. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:16 |
GeenStijl AutoRijschool. Cursus Invoegen Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed... http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html Zo is het, en niet anders. | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 13:16 |
quote:Juist, gewoon netjes je snelheid aanpassen aan het verkeer dat al op de snelweg rijdt, een mooi plekje uitzoeken waar je tussen kan en invoegen dus. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:17 |
quote:Feit blijft dat je gewoon rekening moet houden met je medeweggebruikers. Wat is het nou voor moeite om pro-actief te zijn? Zeker niet opgelet bij je rijlessen. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:17 |
quote:GeenStijl ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:19 |
quote:Ze hebben anders wel gelijk. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:19 |
quote: duidelijk ![]() ![]() ![]() | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:19 |
quote:Geen Stijl heeft in deze wel gelijk. je leert het namelijk ook zo. | |
AlligatorNL | dinsdag 8 september 2009 @ 13:21 |
Links rijden om ruimte te geven voor invoegers heeft _niks_ te maken met onnodig links rijden. Je bent tenminste sociaal bezig en houdt rekening met je medeweggebruikers. Daarnaast het verhaal van 120 rechts en 140 links is gewoon bullshit, je mag officieel overal maar 120 rijden (met uitzonderingen ofc), dus 120 rijders links hebben hun goed recht daarvoor. Slotje, opgelost, ruimte maken voor invoegers is sociaal en so 2009, dus gewoon blijven doen ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:21 |
quote:Nee. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:21 |
quote:Pff, bijna alles wat je leerde tijdens je rijlessen leer je uiteindelijk af. Dat is bij dit ook zo... | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:22 |
quote: ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:22 |
quote:fuck die maximale snelheid! ![]() als er ruimte is knal ik gewoon zo hard als dat ik zelf nog oke vind.... maar tijdens de spits moeten we toch echt allemaal samen werken en dan hou je rekening met elkaar... gewoon, omdat je niet in de file wilt staan toch? ![]() | |
AlligatorNL | dinsdag 8 september 2009 @ 13:23 |
quote:Natuurlijk fuck de snelheid, ben het compleet ermee eens. Maar mensen die de linkerbaan zichzelf TOE EIGENEN omdat ze vinden dat je daar minimaal 140 moet rijden, is gewoon bullshit. | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:24 |
quote:Oohh, dus jij kijkt geen spiegels meer, geeft geen richting aan. Snelheidsbeperkingen in de bebouwde kom zijn jouw ook vreemd. 3 seconden afstand nooit van gehoord? Waar rij jij vooral, dan weet ik waar ik uit de buurt moet blijven. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:24 |
quote:Mensen die met 125 inhalen, dat is pas bullshit. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:24 |
quote:Sociaal is nooit onnodig!?! ![]() Ik zeg, invoegers doen het zelf maar! | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:25 |
quote:Best moeilijk als het stikt van die kankeraso's die het presteren op een compleet verlaten snelweg precies naast je te gaan rijden op het einde van de invoegstrook. | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 13:25 |
quote: ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:25 |
quote:het is ten eerste 2 seconde ![]() en op de snelweg is 2 seconde veels teveel, dan duikt iedereen ertussen ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:25 |
quote:Alleen omdat het jou nu goed uitkomt in de discussie ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:26 |
quote:Ik bedoel er meer mee dat je rijstijl compleet anders wordt zodra je dat papiertje hebt. Of zit jij ook nog steeds krampachtig altijd met 2 handjes aan het stuur terwijl je inmiddels een dubbele nekhernia hebt opgelopen van al dat nutteloze gekijk? | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:26 |
quote:Mensen die de auto last minute op de linkerbaan gooien met 120 terwijl je daar net aankomt rijden met pak hem beet 140. DAT IS PAS BULL SHIT. | |
Prosac | dinsdag 8 september 2009 @ 13:26 |
Irritanter is het gebrek aan het gebruik van de richtingaanwijzers. Voorts ben je inderdaad niet verplicht naar links te gaan voor die slakkeninvoegers, ik doe het vaak wel, maar puur voor mijn eigen veiligheid, niet omdat ik het sociaal vind ofzo. ![]() | |
CasB | dinsdag 8 september 2009 @ 13:27 |
Jullie kunnen nu wel gaan huilen over Geenstijl, maar zo hoort het gewoon. Het probleem (wat hier ook al een paar keer aangegeven is), wat je krijgt als mensen een baan opschuiven, is dat mensen die niet kunnen invoegen dat na een tijdje verwachten, en dus altijd met een sukkeldraf blijven invoegen en zo gevaarlijke situaties creëren. | |
AlligatorNL | dinsdag 8 september 2009 @ 13:27 |
quote:Als de rechtsrijder 100 rijdt, en jij haalt in met 125 is het doodnormaal. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:27 |
quote:Vooral vol blijven houden, die boete voor kleven komt vanzelf! ![]() @Speknek Inderdaad bloed irritant dat die invoeger, bij een lege snelweg het nog steeds presteert om naast je te rijden aan het einde van die strook. ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:27 |
quote:Dat stuk van GeenStijl staat boordevol goedkope argumenten, mocht het je ontgaan zijn. | |
AlligatorNL | dinsdag 8 september 2009 @ 13:28 |
quote:Ik zeg dat links rijden niet onnodig is als het gaat om ruimte geven voor invoegers. L2READ. | |
Joppy | dinsdag 8 september 2009 @ 13:28 |
quote:Maar ik heb ook geleerd dat de moeilijkheid van het autorijden voornamelijk zit in je medeweggebruikers. Aangezien je nooit precies weet wat ze gaan doen, moet je op alles voorbereid zijn en proactief reageren. Iemand die op de oprit rijdt kan wel eens niet kijken en direct de snelweg opknallen. Daar moet je op voorbereid zijn, dat kan in veel gevallen door een baan op te schuiven (mits daar ruimte voor is). In de scheepvaartregelementen heb je zo iets als goed zeemanschap, dat gaat boven elke regel op het water. Als het strikt volgen van de geldende regels op het water zou kunnen leiden tot een gevaarlijke situatie, dan ben je strafbaar, omdat je geen goed zeemanschap vertoont. Zoiets zou je eigenlijk ook op de weg moeten hebben, maarja dat gaat natuurlijk nooit werken als iedereen de 'dat is jouw probleem' instelling heeft. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:28 |
quote:Zoals? Ze zetten precies neer hoe je hoort in te voegen, niet anders. Dat jij dat niet wilt aannemen, is jouw probleem, niet de mijne. Ik gedraag me op de weg zoals dat stuk. Uitzonderingen, zoals eerder genoemd, daargelaten. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:29 |
quote:Als er voor en achter je niemand rijdt is dat absoluut onnodig! ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:30 |
quote:en dan moet je de boel maar gaan gallen? ![]() ik snap ook wel dat ze irritant zijn, maar ik kies daar niet voor. jij ook niet... stel ik rij daarachter.... dan maakt die dombo een fout, jij straft hem die dombo heeft niks geleerd.. maar ik rij daarachter en krijg uiteindelijk de straf.... die ik niet zou krijgen als jij gewoon even opzij zou gaan..... "want jij doet niks fout volgens de regels" nou bedankt maar weer ASO ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:30 |
quote:Misschien is het probleem dat teveel automobilisten denken dat ze met een boot aan het varen zijn op de snelweg ![]() | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:30 |
quote:Tuurlijk ontwikkeld iedereen zijn eigen rijstijl. Dat is prima. Maar doe hier niet alsof mensen die rechts blijven rijden asociaal zijn. Dat is pertinent onjuist. Als er genoeg ruimte voor of achter die persoon is, kan een invoeger prima invoegen. Alleen gaan de meeste mensen veel te langzaam invoegen, en dat is veel en veel asocialer als mensen die gewoon rechts blijven rijden. Hoevaak ik niet achter mensen zit bij het invoegen die totaal geen snelheid maken, dat is zo ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:30 |
quote: quote:Wat wil GeenStijl dus? Nog meer files... Kijk, het hele sociale aspect van ruimte maken zal mij aan m'n reet roesten. Zoals al eerder aangegeven doe ik het in de eerste plaats om m'n eigen veiligheid, om die van andere bestuurders, om files te voorkomen en 9 van de 10 keer haal je de invoegende bestuurder toch in dus dan kan je beter maar alvast links gaan rijden. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:31 |
quote:Klopt, maar waarom zou je niet een beetje sociaal gedrag vertonen? Ook juist als er ruimte voor is? | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:32 |
quote:Zozo, dus het stuk staat 'boordevol' goedkope argumenten en dat haal je eruit? ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:32 |
quote:Zo zou het moeten, maar zo doet niet iedereen het. En dan kan je daar maar beter op anticiperen, in plaats van de asociale kneus uit te gaan hangen. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:33 |
quote:Ik gal niet altijd; wel in boven beschreven situatie. Je 'stel' gaat al niet op voor de hierboven beschreven situatie! ![]() Ik ben soms best aso ja, heerlijk! ![]() ![]() ![]() | |
AlligatorNL | dinsdag 8 september 2009 @ 13:33 |
quote:Niet als de invoeger op dezelfde hoogte van de snelweg uitkomt als jij. Dan moet hij extra gas geven/afremmen om naar links te gaan en dat resulteert in meer benzineverbruik -> snellere uitputting duurzame energie -> etc. etc. ![]() | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:34 |
quote:als jij opzij gaat is er niks aan de hand. als jij ernaast blijft gaat die persoon ineens op de remmen... en iedereen daarachter is de pineut... dus iemand anders doet het verkeerd, maar door jou reactie daarop is de rest de pineut... en bedankt ![]() de enige die je uiteindelijk straft is de rest! ![]() | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 13:34 |
quote:Dat is er al lang, nl. artikel 5 in de VWV (1994): Artikel 5 Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinder | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:34 |
quote:Had je maar naar links moeten gaan. Of je gas een klein beetje harder of minder hard intrappen. De invoeger komt net uit een bocht, moet in z'n drie planken waardoor z'n auto de snelheid bepaalt, terwijl hij zowel voor, achter als naast zich moet kijken en snelheden die compleet anders dan z'n eigen zijn in moet schatten. Niet zo'n heel groot probleem, maar cognitief veel zwaarder dan op een lege snelweg zitten. Aan het einde van de invoegstrook gelijk uitkomen met de invoeger is hufterig gedrag van de snelwegberijder. Dan kun je ermee gaan schermen dat je geen ruimte hoeft te maken, maar geef dan tenminste gewoon toe dat je een eikel bent. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:35 |
quote: | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:35 |
quote:Leuke edit maak je ervan ![]() Ik zou zeggen: kijk eens op pagina 32, Artikel 54 En ga je theorieboeken weer eens lezen quote: ![]() | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:35 |
quote:Dus omdat je normaal rijdt, ben je ineens een asociale kneus? Jij kan gewoon niet invoegen en iedereen moet jouw gebrekkige rijstijl compenseren door naar links te gaan. lekkeren een ben jij | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:36 |
quote:F*ck dat! De invoeger kan er net zo goed voor kiezen om zijn gas iets harder of iets minder hard in te trappen! Als dat 'te moeilijk' is hoor je geen rijbewijs te hebben. ![]() En ik ben een hufter. ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:36 |
quote:Nou sorry hoor, maar als je als invoeger aan het eind van de strook komt en je zit nog naast iemand op een verder lege snelweg, dan ben je toch ook niet bepaald het helderste lichtje in de kerstboom. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:36 |
quote:Jij was langzaam met reageren, had mn tekst al aangepast, aangezien pauper Acrobat hier niet op gedeeltelijke woorden zocht ![]() Dan nog, ooit van sociaal inzicht gehoord? Nee meneer is een vieze egoïst. | |
Joppy | dinsdag 8 september 2009 @ 13:37 |
quote:Klopt, maar in de praktijk komt er dus niks van terecht. Het moet in de mentaliteit van de automobilist worden geprent. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:37 |
quote:Je rijdt niet normaal, je anticipeert namelijk niet op je medeweggebruiker. | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 13:37 |
quote:Dus jij bent er zo eentje die regelmatig motorrijders van de sokken rijdt, geen rekening houdt met verkeer in de dode hoek en fietsers uberhaupt niet ziet. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 13:38 |
quote:die invoeger kan het niet. jij wel. laat dat dan zien ![]() je straft die invoeger namelijk niet, die doet morgen weer hetzelfde... maar als ik daarachter rij straf je mij. want er zou niks aan de hand zijn als je opzij ging.... natuurlijk zou het pas echt goed zijn als iedereen kon invoegen, dat kunnen ze helaas niet.... daar zitten we mee opgescheept.. probeer die ellende dan iig te verminderen.... maar wat doe jij? je maakt het erger ik hoop dat je dat wel kan begrijpen ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:38 |
quote:Want die heeft nooit een rijbewijs gehaald of wat? | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 13:39 |
quote:Zolang je 1 seconde aanhoudt, ziet de KLPD het niet als kleven. Onder de 0.5 seconden is de kans wat groter (en de kans op een aanrijding natuurlijk ook). | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:39 |
quote:Als je op een lege snelweg waar je al geruime tijd dezelfde snelheid aanhoudt niet in kunt schatten dat je tegelijkertijd uitkomt met een invoeger hoor je geen rijbewijs te hebben ![]() Ik zeg niet dat het te moeilijk is. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:39 |
quote: ![]() ![]() Flikker toch op, met je zwakke kul argumentatie die je precies draait zoals het jou uitkomt ![]() | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 13:40 |
quote:Als daar ruimte voor is, dan maak ik het niet erger. Zoals ik al eerder zei zal ik het niet doen bij drukte op de rechter baan of bij een lastig korte invoegstrook. ![]() Ik kan me ook echt kapot ergeren aan mensen die 100m voor een invoegstrook naar links blazen, ongeacht wie/ wat er hoe hard op die invoegstrook rijdt... | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:40 |
quote:Klopt. De invoeger kan niet rijden, maar de snelwegrijder is een eikel. (overigens is dit een beetje een nondiscussie zolang er in Nederland vrijwel nooit een verder lege snelweg is, maar goed) | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:41 |
quote:Daar is Leo de Haas het in elk geval niet met je over eens. ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:41 |
quote:Volgens mij leer je tijdens je rijlessen om 2 keer binnen, buiten, dode hoek te kijken alvorens je een bocht neemt. Neem van mij maar aan dat niemand dat meer doet hoor zodra ze een paar weken het rijbewijs hebben. | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:42 |
quote:Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Of heb je dat bij een pakje boter gekregen? De invoeger dient voldoende snelheid te maken voor het betreden van de snelweg. Haalt hij dit niet voor het einde van de invoegstrook, dan mag hij gewoon nog een extra stukje vluchtstrook gebruiken tot hij op een normale manier kan invoegen. Mensen die remmen op een invoegstrook zonder dat daar en reden voor is ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:42 |
quote:Waarschijnlijker: een vrouw. Die zie ik echt nooit aan de kant gaan voor dit soort dingen iig ![]() | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:44 |
quote:Jij negeert artikel 5 dat hier eerder al werd gegeven, omdat het jou uitkomt? Rijd jij überhaupt wel eens op een snelweg waar je mensen wel MOET laten invoegen omdat ze anders over de vluchtstrook moeten doorrijden? | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:46 |
quote:Neehoor, maar je aan de regels houden, dus op de rechterbaan blijven als iemand probeert in te voegen kun je nimmer een artikel 5 krijgen hoor ![]() Verder MOET je mensen dus niet in laten voegen, kijk nog maar eens in het door jou geposte pdfje van de wegenverkeerswet ![]() | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 13:46 |
quote:2 keer? Volgens mij heb ik geleerd om dat 1 keer te doen (maar ja, dat was wel 20 jaar geleden). En als dat kijken weggesleten is (wat inderdaad gebeurt, had ik ook), dan wordt het misschien tijd voor wat motorrijlessen. Dan wordt je je pas echt bewust hoeveel je eigenlijk altijd mist(e) bij het kijken... | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:47 |
quote:Dat heeft de invoeger dan altijd aan zichzelf te danken. Bij hem ligt alle verantwoordelijkheid, want hij voert een manoeuvre uit. Van de mensen op de snelweg wordt niks anders verwacht dan dat ze gewoon hun snelheid houden en geen rare dingen doen. | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 13:49 |
quote:Sjees, dat was vroeger. Die regel is al heel lang geleden afgeschaft (ik dacht in 1994, maar dat weet ik neit zeker). Gebruik van de vluchtstrook hiervoor is tegenwoordig absoluut verboden. | |
lyolyrc | dinsdag 8 september 2009 @ 13:49 |
quote:De pipo in die gele auto mogen ze zijn rijbewijs afpakken. Het meest essentiële van autorijden beheerst hij niet: kijken! ![]() En OT: mensen die moeite hebben met invoegen zijn op zijn minst toe aan een opfriscursus, want het is een bijzonder simpele verrichting. Zelf schuif ik zelden op, maar het is in de regel ook niet nodig. Ik heb het wel eens gedaan voor een zwaar beladen vrachtwagen die moeilijk op snelheid kwam. Dat werd overduidelijk gewaardeerd. ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:49 |
quote:Ja maar dan ben je niet sociaal bezig ![]() ![]() ![]() | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:50 |
quote:2 keer ja, 1 keer voordat je het knipperlicht aandoet en gelijk daarna nog een keer. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 13:50 |
quote:Ben de discussie blijven volgen en er is totaal niets veranderd, sinds ik niet meer gepost heb. Deze discussie heeft dus helemaal geen zin. Mensen zijn zoals ze zijn en denken altijd dat zij zelf gelijk hebben. Punt. Het dikgedrukte hierboven is wel ontzettend waar overigens! Iedereen zou inderdaad eens wat motorrijlessen moeten nemen. Daardoor ga je ook beter autorijden. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:51 |
Ach ja, het verval van normen en waarden in NL wordt zelfs in een discussie over verkeer duidelijk. Er zijn mensen die zichzelf 'king of the hill' vinden en niet omkijken naar anderen. Doe lekker je ding kikoooo. | |
Boris_Karloff | dinsdag 8 september 2009 @ 13:51 |
quote: Eindelijk iemand die het snapt. ![]() Dat betekent niet dat bij een lege snelweg ik ook gewoon naar links ga. Helaas heb ik niet zo vaak een lege snelweg, en meestal moet ik ook rekening houden met mensen die veel sneller over de linkerbaan rijden (of ik rijdt er zelf veel sneller). En dan is het gewoon gevaarlijk om hem met 120 plotsklap op de linkerbaan te gooien. | |
Loohcs | dinsdag 8 september 2009 @ 13:52 |
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet. ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:52 |
quote:Wel ja joh. Straks komt het nog door de moslims. | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 13:52 |
DO: DON'T: | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 13:53 |
quote:Je bent dus echt uitgeluld. Heerlijk ![]() Eerst kom je met de wegenverkeerswet. Vervolgens sla ik je om de oren met die regels. Dan is je argument INEENS sociaal inzicht, en vervolgens haal je ook nog eens de normen en waarden ( ![]() Je bent echt compleet uitgeluld volgens mij. | |
Kopbal | dinsdag 8 september 2009 @ 13:53 |
quote:Heeft ook pas 3 maanden z'n rijbewijs zie ik nu. ![]() | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:53 |
quote:Eerst tien meter voor de bocht, voordat je je knipperlicht aanzet, en dan zodra je de bocht maakt. Vond het zelfs tijdens de rijlessen al wat overbodig. Zeker als je twee keer in je dode hoek moet kijken terwijl je al twee kilometer op een rechte weg naast een berm rijdt ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 13:54 |
quote:Ja, mooi he. Alsof daar opeens een fietsend gezin in je dode hoek is gespawned ofzo ![]() | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 13:58 |
quote:omg ![]() | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 13:59 |
quote:Heerlijk he, maar zelf niet ingaan op artikel 5, maar het gewoon met zielig commentaar aan de kant schuiven. Artikel 5 is zeker van toepassing bij in- uitvoegen, dus ook bij degene die zelf geen bijzondere verrichting verricht. | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 14:03 |
quote:Volgens mij is dat vooral omdat je als lesser nog niet in staat wordt geacht om meerdere dingen tegelijk te doen, zoals schakelen/knipperlicht aanzetten en kijken. Dan dus eerste kijken, dan je ding doen, dan (inmiddels zijn er natuurlijk alweer 20 seconden verder) nogmaals kijken, en dan gaan. Ik mag toch hopen dat je, als je wat ervaring hebt, je altijd weet wat er om je heen gebeurt in het verkeer (dus achter je, naast je en op het naastliggende fietspad). Weet je dat niet, dan kijk je niet goed of niet vaak genoeg. Zo heb ik ook ooit geleerd om bij het naderen van een (rood) verkeerslicht alvast naar 2 terug te schakelen. Als het licht dan op groen springt terwijl je nog rijdt, kun je meteen verder. Ook dat is iets wat er alleen voor bedoeld is om te voorkomen dat onervaren bestuurders plotseling van alles tegelijk moeten doen. Later hoeft dat echt niet meer, zoals de rijinstructeur bij mijn rijopleiding bij de KMar wist te vertellen. | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 14:04 |
quote:Als je op de snelweg expres je snelheid aanpast aan een invoeger en hem daarmee verhindert in te voegen, is artikel 5 inderdaad van toepassing. En als het druk is en iemand wil vlak voor of achter je invoegen en je geeft 'em wat ruimte is daar natuurlijk ook niks mis mee. Maar het slaat echt nergens op om met artikel 5 aan te komen zetten als jij gewoon je snelheid houdt en er verder ruimte genoeg is om in te voegen. Dan ligt alle verantwoordelijkheid bij de invoeger. Hij doet een manoeuvre, dus hij moet zorgen dat 'ie uitkomt. Klaar als koek. | |
leetzors | dinsdag 8 september 2009 @ 14:04 |
In de spits zijn het die mongolen die de file veroorzaken. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 14:05 |
quote:Daar ben ik al op in gegaan. Artikel 5 is totaal niet van toepassing op dit topic. Hoogstens voor de INVOEGER. Wanneer ik gewoon op mijn baan blijf, veroorzaak ik geen hinder/gevaar. Wanneer de INVOEGER hem ervoor gooit, veroorzaakt hij een gevaarlijke situatie en kan artikel 5 van toepassing zijn. ![]() Hier ging ik er dus al op in: quote:Heb je nog meer bullshitargumentatie voor handen, of was dit het wel zo'n beetje? | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 14:08 |
quote:Zou het niet zijn omdat je pas knipperlicht mag aangeven als je daadwerkelijk voornemens bent een bocht te maken, en dat pas mag als het vrij is? Op de snelweg doe ik ook al wel eens eerder dan dat m'n knipperlicht aan, gewoon om duidelijk te maken dat ze even in moeten schikken om me er tussen te laten, maar technisch gezien mag dat volgens mij niet. quote:Oh dat heb ik ook geleerd, maar dacht dat het met het nije riedn te maken had. | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 14:09 |
quote:Ja dat dacht ik ook. Gebruik makend van je rollende snelheid, om makkelijker en zuiniger te kunnen optrekken. | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 14:11 |
quote:je snapt het echt niet he, kankerdom ![]() | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 14:12 |
quote:Kijk, dat is de beste bijdrage tot zover ![]() | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 14:13 |
quote:Maar als je wat meer ervaring hebt is het een kleine moeite om 'm even in de 2 te zetten als je ziet dat het stoplicht groen wordt. Ik had het dus over alleen schakelen, zonder de koppeling op te laten komen. Dus eigenlijk alleen om de versnelling vast klaar te zetten. | |
Jeej | dinsdag 8 september 2009 @ 14:15 |
Wat nog veel erger is, is dat wanneer je gaat invoegen er iemand op de linkerrijstrook rijdt die zonder waarschuwing ineens naar de rechterrijstrook rijdt en jou zo bijna van de weg afknalt ![]() | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 14:16 |
quote:Heb 4 maanden mij rijbewijs ![]() Maar ik zeg nergens dat ik een extreem goede rijder ben hoor, erger me alleen aan die slome gasten bij het invoegen. En ik weet het inderdaad beter dan een deel van de bestuurders, hoe die ooit hun rijbewijs gehaald hebben? Ik snap het niet. Maak wel 3000 tot 5000 km per maand, beschouw mezelf niet meer als een beginner, maar gewoon een standaard autorijder. | |
DiRadical | dinsdag 8 september 2009 @ 14:17 |
quote:De beste manier om al het overige verkeer te helpen is door lekker rechts te blijven rijden en het achteropkomende verkeer niet lastig te vallen met een stumper die niet kan invoegen. Zoals eerder gezegd. Blijf in je baan als je niet hoeft in te halen. Dat zorgt voor een verkeersbeeld dat een stuk rustiger is. Ik wil best mijn gas even loslaten, of wat gas bijgeven, om de auto iets meer ruimte te maken voor het invoegen. Maar ik ga niet naar rechts. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 14:18 |
quote:Goed, mensen die op de rechter rijbaan rijden vallen dus niet onder de noemer 'alle weggebruikers'? Ik zal het onthouden. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 14:18 |
quote:Dat mag ook volgens een hoop mensen in dit topic. ![]() Zolang je je maar veilig gedraagt op de snelweg is het goed. De invoegstrook staat daar helemaal buiten. Invoegen is andermans probleem... | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 14:19 |
quote:Mensen als mijn opa moesten ongeveer 500 meter rijden, zonder enige ervaring, zonder iemand naast zich, want die stond buiten en dan hadden ze hun rijbewijs ![]() | |
speknek | dinsdag 8 september 2009 @ 14:19 |
quote:Terechte klacht. Alle invoeggebieden zouden van zulke lijnen voorzien moeten worden. ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 14:22 |
quote:In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeld ![]() ![]() | |
Jeej | dinsdag 8 september 2009 @ 14:22 |
quote:T wordt ook jouw probleem als je door je waardeloze rijgedrag met 100 per uur in een botsing terechtkomt terwijl je kinderen op de achterbank zitten | |
rival | dinsdag 8 september 2009 @ 14:22 |
quote: ![]() ![]() en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 8 september 2009 @ 14:23 |
quote:Je wilt het echt niet snappen hè ![]() Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde: quote:Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze: quote: | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 14:25 |
quote:Je hoeft mij niet te overtuigen hoor! Ik ga zelfs nooit een baan naar rechts als er op de baan naast de baan waar ik heen wil nog iemand rijdt. | |
Masegate | dinsdag 8 september 2009 @ 14:26 |
quote:Jij wil ook nog steeds niet snappen dat deze discussie niet om regeltjes gaat... | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 14:29 |
quote:Heb er inmiddels 18000 km opzitten en zeg nergens dat ik een 100% goede rijder ben, iedereen maakt zijn fouten. Maar ik hoop niet dat ik over pakweg 10 jaar net zo aan het rijden ben als de gasten die ik vandaag tegen kwam, want het lijkt er niet op dat mensen die langer het rijbewijs hebben beter gaan rijden, althans niet hier op de weg. | |
DiRadical | dinsdag 8 september 2009 @ 14:29 |
quote:Is een half miljoen kilometers, waarvan 160.000 km in de laatste 3 jaar, wel voldoende. Gelukkig dit jaar wat minder, maar in 2007 en 2008 reed in resp 80.000 en 60.000 km. Zonder grote ongelukken. Mijn laatste echt bijna grote ongeluk was toen een vrachtwagen plotseling naar links ging op de A28 Natuurlijk om een andere vrachtwagen te laten invoegen op de snelweg. ![]() En ik was 'm net aan het inhalen en alleen door fllink te remmen, met 2 mijn linkerwielen in de middenberm, kon ik nog voorkomen dat ik van de weg werd gedrukt. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 14:50 |
quote:Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5. En gut, egocentrische a-holes maken nooit een foutje he? | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 14:51 |
quote:Klopt, op de A1 door Hilversum/Bussum bijvoorbeeld ![]() | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 14:54 |
In de randstad spits is dit probleem niet aan de orde! Daar staat iedereen stil en hoef je dus geen gang te maken om in te voegen! Hoewel sommige mensen nog moeten leren de hele strook te gebruiken en hem, ook tijdens files, niet aan het begin meteen de schuin derin te parkeren. | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 14:55 |
quote:Daar ben ik het dan ook weer mee eens. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij geen ruimte wordt gegeven om in te voegen (bumper op bumper rijden bijna) en waar mensen dus wel door moeten rijden op de vluchtstrook. Ik zie het bijna dagelijks gebeuren. Zelf ben ik nogal proactief en ram ik mijn bak in een ruimte als ik er één zie, ook al is deze te klein/ | |
r8ality | dinsdag 8 september 2009 @ 15:10 |
Mensen die denken dat ze naar links moeten om een invoeger ruimte te geven kunnen al net zomin rijden als degene die op de invoegstrook verkeerd uitkomen. Wat ook altijd wel grappig is zijn van die mensen die koste wat kost voor het einde van de invoegstrook op de autobaan willen zitten. Want die denken namelijk dat er bij elke invoegstrook in Nederland een agent staat die ze meteen op de bon slingert voor over de vluchtstrook rijden. Terwijl het juist mag als je aan het einde van de invoegstrook het niet haalt. Die horen ook bij de eerder genoemde categorie. | |
nerd4sale | dinsdag 8 september 2009 @ 15:15 |
quote:Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie. | |
r8ality | dinsdag 8 september 2009 @ 15:23 |
quote:Dus jij twijfelt aan de verkeerskennis van mijn examinator. Oke. | |
SicSicSics | dinsdag 8 september 2009 @ 15:23 |
Hier en nou kappen! ![]() | |
r8ality | dinsdag 8 september 2009 @ 15:49 |
Examinator had het dus fout. Redelijk kansloos. Desalniettemin zal geen agent je een boete geven. Al denken al die lieve schattige schaaprijdertjes dat ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 8 september 2009 @ 16:05 |
quote:Das vrij kansloos ![]() | |
Heroinjunk | dinsdag 8 september 2009 @ 16:20 |
quote:Jawel. Ik ben nu bezig met mijn rijlessen (JAWEL MENSEN, IK BEN NU BEZIG, DUS IK WEET HET BETER DAN JULLIE ALLEMAAL). Ik moet snelheid maken op de invoegstrook en netjes blijven wachten tot ik kan invoegen. En kan ik niet invoegen en ben ik op het einde van de strook, moet ik WACHTEN tot ik kan invoegen. Naar links gaan omdat iemand wil invoegen, is vaak gevaarlijker voor de linkerstrook. | |
r8ality | dinsdag 8 september 2009 @ 16:21 |
Wachten aan het einde van invoegstrook is inderdaad veeeel veiliger ![]() ![]() | |
error_404 | dinsdag 8 september 2009 @ 16:28 |
quote:Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen. Om die reden zie je ook vaak op die wegen dat het gros van de auto's links rijdt en het rechts bijna leeg is. Wanneer ze namelijk naar links opschuiven voor een invoeger, vergeten ze weer lekker terug te gaan naar de rechterbaan en verstoppen de linkerbaan.... | |
JeMoeder | dinsdag 8 september 2009 @ 16:35 |
quote:Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren. | |
willempjewever | dinsdag 8 september 2009 @ 17:27 |
quote:Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan ![]() Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven. | |
cvboer | dinsdag 8 september 2009 @ 17:52 |
quote:Wat TNA zegt, als iederen zich wat socialer zou gedragen ook de weg zou het een stuk beter worden. Het is maar een kleine moeite. | |
cvboer | dinsdag 8 september 2009 @ 17:54 |
quote:Rechts inhalen is een reactie op langzaam rijgedrag op de linker baan. | |
r8ality | dinsdag 8 september 2009 @ 17:56 |
quote:En dan prop ik em alsnog ertussen ![]() | |
cvboer | dinsdag 8 september 2009 @ 17:58 |
quote:Welke VOLSLAGEN ZAK HOOI gaat er nou WACHTEN aan het einde van de invoegstrook? Benut dan de vluchtstrook, Kennelijk net je eerste les gehad.en er zullen nog veel nodig zijn | |
NoBody122 | dinsdag 8 september 2009 @ 18:20 |
quote:Waarom moet ik fouten van anderen steeds opvangen door naar links te gaan? Het is allemaal wel aardig bedoeld, sociaal, etc. maar ondertussen leert men dus mooi niet fatsoenlijk invoegen, want 'mensen gaan toch wel naar links' en dan komen er dus, langzaam maar zeker, alleen maar meer debielen op de weg die niet kunnen invoegen.. Door fouten niet steeds op te vangen brengen die lui zichzelf in de nesten, i.p.v. anderen, door niet fatsoenlijk in te voegen. Dáár leert men van! En voor diegenen met een botte kop, die het dan nog steeds niet willen leren, blijft het probleem in ieder geval mooi aan hun kant ![]() [edit] Overigens geldt bovenstaande alleen voor ander snel verkeer.. Bij zwaardere voertuigen dan wel combinaties, die niet zo snel kunnen optrekken en natuurlijk een lagere snelheidslimiet hebben, ligt de situatie anders ![]() | |
vipergts | dinsdag 8 september 2009 @ 18:57 |
Het is zo simpel met invoegen snelheid maken en invoegen. Ik heb het zelfs eens gehad met de vrachtwagen. Zo'n treuzelaar voor me en de weg was vrij die heb ik dus even ingehaald. Hij reed 70 had daar geen zin in. Voor degene die denken dat kan niet met een vrachtwagen met een lege auto en 660 pk dus wel | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 19:04 |
quote:Dat is sinds 1990 verboden, maar okay. | |
NoBody122 | dinsdag 8 september 2009 @ 20:42 |
quote:Nee precies, je kan je beter aan de regels houden en met 1 KM/u invoegen omdat je op het einde bent gestrand, dan dat je een stukje vluchtstrook meeneemt. | |
Tijn | dinsdag 8 september 2009 @ 20:57 |
quote:Uiteraard rem je niet tot stilstand tijdens het invoegen en ik heb zelf ook wel eens een stukje vluchtstrook gepakt toen het erg druk was op de snelweg. Maar dat het zou mogen of zelfs door instructeurs en examinators goedgekeurd is natuurlijk waanzin. | |
Mikkie | dinsdag 8 september 2009 @ 21:12 |
TS denkt het allemaal te weten met een paar maanden zijn rijbewijs ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 8 september 2009 @ 21:13 |
quote:Het is juist waanzin om aan het einde te stoppen omdat je er echt ff niet tussen komt.. Elke examinator of instructeur die zelfs dan nog het opvolgen van de regels voorop stelt, is volslagen achterlijk. | |
Asgard | dinsdag 8 september 2009 @ 21:18 |
quote:Idd ![]() | |
ouderejongere | dinsdag 8 september 2009 @ 21:40 |
Een topic over het verkeer! Dat zie je hier bijna nooit! | |
NoBody122 | dinsdag 8 september 2009 @ 21:41 |
quote:En het worden er alleen maar minder, aangezien Fok! verpubert. Straks alleen nog maar topics van scooterrijders over kutfietsers ![]() | |
willempjewever | donderdag 10 september 2009 @ 09:57 |
quote:Lul toch niet met je 21 jaar man, net of jij je rijbewijs al lang hebt ![]() Trieste figuren hier altijd, het maakt geen ene reet uit hoe lang ik mijn rijbewijs heb, zegt totaal niks. Net of ik socialer ga worden als ik langer mijn rijbewijs heb? En waarom zou ik sociaal doen als iemand niet kan invoegen? Is dat mijn probleem? | |
rival | donderdag 10 september 2009 @ 10:58 |
quote:op een gegeven moment besef je dat je je als een bosmongool gedraagt en dan verander je ja! ![]() | |
JeMoeder | donderdag 10 september 2009 @ 11:00 |
quote:Hoelang je je rijbewijs hebt zegt zeker iets. Jij begint net, en dan kan je risico's nog niet zo goed inschatten als mensen die bijvoorbeeld 2 of 3 jaar hun rijbewijs hebben. Daarbij komt dat je zekerder zult worden achter het stuur en dat je beter kan anticiperen op acties van medeweggebruikers naar gelang je je rijbewijs langer hebt. | |
Metro2005 | donderdag 10 september 2009 @ 11:04 |
terechte klacht, mensen moeten eens wat meer gas geven op de invoegstrook en kijken waar ze er tussen kunnen zonder het verkeer wat er al rijdt te hinderen. | |
willempjewever | donderdag 10 september 2009 @ 11:39 |
quote:Nou, die vaardigheden heb ik nu al prima. Maar ben al in de 30, dus dat zal ook wel meetellen. De eerste 2000 km reed ik trouwens wel slechter dan nu, maar ik denk niet dat ik nu nog veel zal kunnen verbeteren. Maar als ik op mijn 18e was begonnen was het zeker anders geweest. Na mijn experiment ga ik nu maar gewoon weer naar rechts, vandaag weer iemand die met 50 gaat invoegen op een snelweg. En dan gewoon de rechterbaan oprijden met die snelheid terwijl de invoegstroog nog 300 meter doorliep ![]() De kuns is het om je niet te ergeren aan de andere weggebruikers, ziten zoveel kneuzen tussen die geen richting aangeven op rotondes, 80 rijden waar je 100 mag en dan op eenbaanswegen en irritante fietsers die aan de verkeerde kant van de weg rijden en de fiets gewoon voor je auto gooien en maar hopen dat je het ziet. | |
rival | donderdag 10 september 2009 @ 11:58 |
quote:ja je zit toch met mongolen opgescheept, het enige dat je kan doen is alles zo vlot mogelijk te laten verlopen... helaas betekent dat dat je af en toe iets moet doen wat eigenlijk niet hoeft... maar dat doe je voor jezelf en de rest ![]() | |
MobileSuit | donderdag 10 september 2009 @ 12:01 |
quote:Raar, in 2003 reed ik af en moest tijdens mijn examen over de vluchtstrook ivm het verkeer wat mij er niet tussen liet. Kreeg tijdens het nabespreken van de examinator een dikke pluim ( ![]() | |
kikoooooo | donderdag 10 september 2009 @ 12:06 |
quote:Post eens een foto van jezelf. Dan kunnen wij even kijken wat de examinator dacht. | |
willempjewever | donderdag 10 september 2009 @ 12:28 |
quote:Het is al sinds 1990 verboden, heb het even nagevraagd aan de rij instructeurs / examinatoren van o.a. het CBR hier (don't ask ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 10 september 2009 @ 12:29 |
quote:Ja maar ze had 2 pluspunten die compenseerden. | |
willempjewever | donderdag 10 september 2009 @ 12:53 |
quote:Of ze had per ongeluk de verkeerde pook te pakken bij het schakelen | |
Asgard | donderdag 10 september 2009 @ 13:33 |
quote: | |
Mikkie | donderdag 10 september 2009 @ 17:29 |
quote:Buiten het feit je in m'n fobo had kunnen zien dat de laatste update van 2006 was (en die leeftijd dus ook), vind ik leeftijd niet eens relevant. Het aantal jaren rijervaring maakt juist een hoop uit. Je leert heel anders rijden en kijken naar situaties. Ik rij nu ook een heel stuk anders dan toen ik ruim zes jaar terug m'n rijbewijs haalde. Je leert te kijken naar het verkeer en het in te schatten, je aan te passen aan de situatie. Da's in mijn optiek beter dan iemand die maar rigide de regels volgt 'omdat ie het zo geleerd heeft'. En laat dat nu precies zijn wat jij zo hard roept. quote:Het mag misschien niet, maar het getuigt van verkeersinzicht. Het is veiliger dan stoppen aan het eind van de invoegstrook en dan ineens proberen vanuit stilstand een gat te krijgen waarin je vanaf 0 kan invoegen. | |
Tijn | donderdag 10 september 2009 @ 17:32 |
quote:Hoe getuigt het van verkeersinzicht als je aan het eind van de invoegstrook bent en je zit nog niet op de snelweg? ![]() | |
cvboer | donderdag 10 september 2009 @ 19:01 |
quote: En zo is het niet ![]() Juist doordat het niet alle auto's heel snel op snelheid zijn geef je elkaar de ruimte. Ik ben dan met een auto gezegend die aan het begin van de invoegstrook op de 160 km kan zijn. daarom pas ik mij aan aan het verkeer wat er al rijd. Nogmaals, het is normaal om een ander de ruimte geven. Kikoooo kijkt vanaf de achterbank mee en trekt daar zijn conclusies uit. Ik spreek je wel weer als voldoende rijervaring hebt opgedaan. Oja, Kikooo=regeltjesneuker | |
Mikkie | donderdag 10 september 2009 @ 19:15 |
quote:Nee, dan ben je ook een sukkel ![]() ![]() | |
willempjewever | donderdag 10 september 2009 @ 21:26 |
quote:Bij van die weefstroken heb ik het soms wel, voor het werk kom ik dagelijks langs een weefstrook die voorafgegaan wordt door een bijna 90 graden bocht (staat ook een 30km / uur bord en is een afslag van een snelweg). Maar die komen gelukkig niet veel voor. Sowieso weefstroken, mag ik ook wel een klaagbaktopic over openen ![]() ![]() De knakker die dat bedacht heeft... Er sneuvelen trouwens ook veel gasten voor het rijexamen daar, je moet gewoon wat geluk hebben lijkt het wel (zo beschrijven die examinatoren het ook die ik erover gesproken heb). Of een auto die kan optrekken, maar die heb ik niet ![]() |