Inderdaad, als het voor jou geen moeite is om naar links te gaan doe je dat. En als je daar te lam voor bent hoor je niet op de weg thuis.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Dat is in wezen zelfs verboden, onnodig links rijden. De invoeger moet maar een plekje zoeken hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:23 schreef Masegate het volgende:
[..]
Inderdaad, als het voor jou geen moeite is om naar links te gaan doe je dat. En als je daar te lam voor bent hoor je niet op de weg thuis.
Mjah, als er voor en achter je zeeen van ruimte is, dan kan de invoeger ook natuurlijk gewoon daar rijden..Ik vind het persoonlijk best ergerlijk (en dan ben ik nog aan het lessen, laat staanw anneer ik wat meer ervaring heb) wanneer mensen bij een invoegstrook alvast een baan naar links opschuiven, terwijl er niks aan komtquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Omdat het niet hoeft. Verkeer op de invoegstrook heeft geen voorrang, dus die moeten gewoon een plek vinden om netjes in te voegen, dat wil zeggen, invoegen met dezelfde snelheid als het overige verkeer. Helaas snappen een hoop mensen dat niet, voegen ze in met 80 en gaan pas op de snelweg gas geven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Het heeft niks te maken met regeltjes, het heeft alles te maken met elkaar ruimte gunnen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is in wezen zelfs verboden, onnodig links rijden. De invoeger moet maar een plekje zoeken hoor.
Invoegen is een bijzondere verrichting en de invoeger moet al het overige verkeer voor laten gaan.
Topic 2004 hierover. Opgelost, slotje.
Ach, als ik een hele rij auto's achter elkaar aan zie komen om in te voegen en ik hinder niemand ermee, ga ik ook wel even naar links. Per se nodig? Nee. Sociaal? Ja.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is in wezen zelfs verboden, onnodig links rijden. De invoeger moet maar een plekje zoeken hoor.
Invoegen is een bijzondere verrichting en de invoeger moet al het overige verkeer voor laten gaan.
Topic 2004 hierover. Opgelost, slotje.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:25 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met regeltjes, het heeft alles te maken met elkaar ruimte gunnen.
Je bent niet in je eentje op de weg. Een ander helpen kan echt geen kwaad hoor.
Bullshit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Wajooo, jij hebt echt mensenkennis gek! Ik doe inderdaad exact 800 km per jaar en ik rij in een Suzuki Alto. Jij bent koning!quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto?
Door deze instelling is auto rijden in NL zo kut, mensen gunnen elkaar geen ruimte.quote:
De ambulance was wel snel ter plaatsequote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
Nee, dat doe je zo:
http://www.dumpert.nl/med(...)angereden_op_a7.html
nee joh, die alto die haalt de linkerbaan niet...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto?
Wat boeit het hoeveel kilometers iemand maakt. Jij doet moeilijk over even naar links gaan als je ziet dat mensen niet zo'n fantastische coureur zijn als jij bent. Wat een held ben jijquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto?
Lulkoek, dan kun je blijkbaar niet normaal invoegen. Het zegt wel iets over je verkeersinzicht en inschattinsvermogen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:21 schreef Luco het volgende:
Als er naast jou ook ruimte is, wat voor verdomde asociaal ben je dan als je niet eventjes aan de kant gaat
Juist niet! Als er weinig ruimte is om in te voegen, schuif je op, als er voldoende ruimte is om in te voegen, blijf je gewoon doorrijden, dat geeft een heel rustig en duidelijk beeld.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef Kopbal het volgende:
Je hoeft inderdaad niet een baan op te schuiven, maar dat zijn van die ongeschreven wetten in het verkeer.
Als er genoeg ruimte is doe je dat gewoon.
Vroeger werd het je zelfs verboden tijdens het rijlessen/ examen! En er zijn genoeg situaties waar een doorgetrokken streep je verhindert dit soort strapatsen uit te halen. En niet voor niks.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef DiRadical het volgende:
Bullshit.
Als jij moet invoegen hoeft ik echt niet naar links te gaan.
Daar is geen enkele, maar dan ook geen enkele, reden voor.
Wat een onzin
Uit zelfbescherming kan ik toch beter naar links gaan, straks heb ik zo'n malloot die ook niet kijkt en hem gewoon de snelweg op gooit, zou me niks verbazen na wat ik vandaag heb meegemaakt (normaal ga ik altijd naar links, maar ik dacht aan een uitspraak van mijn rijleraar ooit: het is hun probleem dat ze moeten invoegen, daar moet je niet jouw probleem van maken, dus gewoon blijven rijden waar je rijdt op dat moment).quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Bullshit.
Als jij moet invoegen hoeft ik echt niet naar links te gaan.
Daar is geen enkele, maar dan ook geen enkele, reden voor.
Wat een onzin
Dat dacht ik dus ook ! Maar straks rijdt er zo'n malloot die niet kan invoegen tegen jouw auto aan en heb je dat gezeik weer.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:31 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ga soms aan de kant, maar soms vertik ik het ook gewoon... Just for the hell of it!
Dat ook, maar daarnaast: wat is er nou in hemelsnaam mis met het helpen van anderen? Misschien zijn dat mensen die niet vaak op de snelweg zitten of zo. Dat wil toch niet ineens zeggen dat ze de snelweg niet meer op mogen? Ego's...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:32 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook ! Maar straks rijdt er zo'n malloot die niet kan invoegen tegen jouw auto aan en heb je dat gezeik weer.
O ja, daar komt die goede instelling dus vandaan. Iedereen in het verkeer denkt "jouw probleem". En dan zelf schelden op een ander omdat je er niet tussen wordt gelaten omdat je te langzaam rijdtquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:31 schreef willempjewever het volgende:
[..]
maar ik dacht aan een uitspraak van mijn rijleraar ooit: het is hun probleem dat ze moeten invoegen, daar moet je niet jouw probleem van maken, dus gewoon blijven rijden waar je rijdt op dat moment).
Zeg ik iets over mijn invoegcapaciteiten? Als er op de baan links van je geen auto rijdt, is het zoals ook door anderen veel gezegd een kleine moeite om even een baan op te schuiven zodat de persoon op de invoegstrook ook makkelijker in kan voegen. Dat je dit vertikt zegt genoeg over je instellingquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:30 schreef error_404 het volgende:
Terechte klacht.
Er zijn te veel mensen op de weg die niet in kunnen voegen....
[..]
Lulkoek, dan kun je blijkbaar niet normaal invoegen. Het zegt wel iets over je verkeersinzicht en inschattinsvermogen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:36 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat jullie allemaal in- en uitvoegen door elkaar halen.....De verbindingswegen tegen snelwegen moet je als voegwerk tussen tegels (de woonwijken) zien. Als je tussen vanaf zo'n weg op de snelweg gaat, ben je aan het uitvoegen (je gaat immers de voeg af).
Goede timing inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:30 schreef TNA het volgende:
[..]
De ambulance was wel snel ter plaatse
Lekker fuckin belangrijk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:36 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat jullie allemaal in- en uitvoegen door elkaar halen.....De verbindingswegen tegen snelwegen moet je als voegwerk tussen tegels (de woonwijken) zien. Als je tussen vanaf zo'n weg op de snelweg gaat, ben je aan het uitvoegen (je gaat immers de voeg af).
Of je voegt het verkeer 'in' als je de snelweg op gaat en 'uit' als je eraf gaat.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:36 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat jullie allemaal in- en uitvoegen door elkaar halen.....De verbindingswegen tegen snelwegen moet je als voegwerk tussen tegels (de woonwijken) zien. Als je tussen vanaf zo'n weg op de snelweg gaat, ben je aan het uitvoegen (je gaat immers de voeg af).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
Dus je bent aan het tussenvoegen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:38 schreef Joppy het volgende:
[..]Maar je voegt je zelf tussen het verkeer op de snelweg.
Nouja, je hoeft niet op te schuiven. Ik doe het meestal ook wel als er links van me niemand rijdt, maar het ligt ook aan de snelheid waarmee diegene op de oprit rijdt. Als ik zie dat hij bijna even hard rijdt als ik en waarschijnlijk zonder problemen kan invoegen dan ga ik niet naar links. Als hij 80 rijdt dan vertrouw ik het sowieso niet en dan kies ik voor m'n eigen veiligheid.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:37 schreef Luco het volgende:
[..]
Zeg ik iets over mijn invoegcapaciteiten? Als er op de baan links van je geen auto rijdt, is het zoals ook door anderen veel gezegd een kleine moeite om even een baan op te schuiven zodat de persoon op de invoegstrook ook makkelijker in kan voegen. Dat je dit vertikt zegt genoeg over je instelling
Zorg jij er eerst maar eens voor dat je je rijbewijs haalt, voordat je de betweter uit gaat hangen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:36 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat jullie allemaal in- en uitvoegen door elkaar halen.....De verbindingswegen tegen snelwegen moet je als voegwerk tussen tegels (de woonwijken) zien. Als je tussen vanaf zo'n weg op de snelweg gaat, ben je aan het uitvoegen (je gaat immers de voeg af).
Was jij die lul gisterochtend waar ik bijna opknalde toen ik lekker met 120 op de linker baan tufte en er ineens een of andere idioot vlak voor me met 100 van rechts de baan opschoot om "ruimte te maken voor de invoeger"......quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:31 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Uit zelfbescherming kan ik toch beter naar links gaan, straks heb ik zo'n malloot die ook niet kijkt en hem gewoon de snelweg op gooit, zou me niks verbazen na wat ik vandaag heb meegemaakt (normaal ga ik altijd naar links, maar ik dacht aan een uitspraak van mijn rijleraar ooit: het is hun probleem dat ze moeten invoegen, daar moet je niet jouw probleem van maken, dus gewoon blijven rijden waar je rijdt op dat moment).
Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen om in te voegen, zelfs met mijn 1.3 liter motortje waarbij je toch goed moet inschatten wat je doet omdat hij niet supersnel optrekt. Maar ik rijd ook geen 80 op een invoegstrook als op de rechterbaan 120 gereden wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:37 schreef lighted het volgende:
O ja, daar komt die goede instelling dus vandaan. Iedereen in het verkeer denkt "jouw probleem". En dan zelf schelden op een ander omdat je er niet tussen wordt gelaten omdat je te langzaam rijdt, stumpert.
Ik heb dan geen rijbewijs, maar ben iig wel geslaagd voor VWO-Nederlands.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zorg jij er eerst maar eens voor dat je je rijbewijs haalt, voordat je de betweter uit gaat hangen.
Ah, dus jij was die mongool die met 120 over de linkerbaan reed vanochtend. Ga eens snel naar rechts voortaan, bejaarde.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef error_404 het volgende:
[..]
Was jij die lul gisterochtend waar ik bijna opknalde toen ik lekker met 120 op de linker baan tufte en er ineens een of andere idioot vlak voor me met 100 van rechts de baan opschoot om "ruimte te maken voor de invoeger"......
Dan zou je toch het verschil moeten weten tussen in- en uitvoegen en een brug die open of dicht is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik heb dan geen rijbewijs, maar ben iig wel geslaagd voor VWO-Nederlands.
Bejaarden rijden, net als jij blijkbaar, 100 op de rechterbaan waar 120 is toegestaan, geen 120 op de linkerbaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:42 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ah, dus jij was die mongool die met 120 over de linkerbaan reed vanochtend. Ga eens snel naar rechts voortaan, bejaarde.
Nou heeft natuurlijk ook niet iedereen een auto die al 120 doet aan het begin van de invoegstrook. Als ik hier de dichtstbijzijnde snelwegoprit op ga rijd ik bij plankgas misschien net 90 als ik aan het begin van de invoegstrook kom.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:25 schreef CasB het volgende:
[..]
Omdat het niet hoeft. Verkeer op de invoegstrook heeft geen voorrang, dus die moeten gewoon een plek vinden om netjes in te voegen, dat wil zeggen, invoegen met dezelfde snelheid als het overige verkeer. Helaas snappen een hoop mensen dat niet, voegen ze in met 80 en gaan pas op de snelweg gas geven.
Mijn regel is 120 op de rechterbaan en 140 op de linkerbaan, zo zorg je voor een optimale doorstroming.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:44 schreef error_404 het volgende:
[..]
Bejaarden rijden, net als jij blijkbaar, 100 op de rechterbaan waar 120 is toegestaan, geen 120 op de linkerbaan.
Doorstroming heet dat
Op de linkerbaan rijd ik minimaal 120, maar ben nu even een brandstoftestje aan het doen deze week en rijd daardoor tijdelijk alleen op de langzame baan. Als ik tussen de 100 en 110 rijd, dan haal ik 1 op 16,5 en bij 130 rijd ik 1 op 14,6, dus ben even aan het zien hoeveel ik nu bespaar over een week. Op jaarbasis ben ik dan meer dan 300 euro goedkoper uit en ik ben maar een paar minuten later op het werk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef error_404 het volgende:
Was jij die lul gisterochtend waar ik bijna opknalde toen ik lekker met 120 op de linker baan tufte en er ineens een of andere idioot vlak voor me met 100 van rechts de baan opschoot om "ruimte te maken voor de invoeger"......
Aangezien jouw instelling is "jouw probleem is niet mijn probleem" concludeer ik dat je waarschijnlijk nooit iets zult doen in het verkeer om de ander te helpen. Waarschijnlijk maak jij ook weleens een fout in het verkeer waarbij je afhankelijk bent van de reactie van de ander. Wanneer deze jouw benadert met dezelfde instelling acht ik de kans aanwezig dat er een "godverdommetje" valt. Oftewel, staar je niet blind op wat je rij-instructeur je ooit hebt verteld, het is ook weleens goed om een ander te helpen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
En wie heeft het over schelden? En waarom ben ik een stumpert? Omdat ik rechts blijf rijden als er echt 200 meter voor en 200 meter achter mij ruimte is? Als je invoegt zie je mij toch rjiden? Dan geef je wat gas of laat je gas los, maar ga je toch niet even hard rijden als ik terwijl je naast mij zit en dan een pas kijken en schrikken? Dan kan je gewoon niet rijden.
Idd, zo ontstaan ergernissen in het verkeer en dat leidt weer tot onnodige files. Hou eens rekening met elkaar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:37 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja, daar komt die goede instelling dus vandaan. Iedereen in het verkeer denkt "jouw probleem". En dan zelf schelden op een ander omdat je er niet tussen wordt gelaten omdat je te langzaam rijdt, stumpert.
Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk).quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou heeft natuurlijk ook niet iedereen een auto die al 120 doet aan het begin van de invoegstrook. Als ik hier de dichtstbijzijnde snelwegoprit op ga rijd ik bij plankgas misschien net 90 als ik aan het begin van de invoegstrook kom.
Bij een invoegstrook die op een scherpe bocht aansluit + een fiat panda is dat natuurlijk niet altijd mogelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:47 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk).
En niet te vergeten dat er heel wal auto's rondrijden die langzamer zijn als waar ik doorgaans in rijd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:47 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk).
Nee, dat klopt niet. Normaal ga ik altijd naar links en ben ik erg sociaal in het verkeer (meestal dan). Maar ik test nu of ik zuiniger kan rijden en dan rijd ik op de rechterhelft veel en stoor ik mij aan gasten die niet kunnen invoegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef lighted het volgende:
Aangezien jouw instelling is "jouw probleem is niet mijn probleem" concludeer ik dat je waarschijnlijk nooit iets zult doen in het verkeer om de ander te helpen.
Daar moet je gewoon schijt aan hebben. Laat ze het maar lekker uitzoeken, die falers. Niet jouw probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:44 schreef Cat_Tank het volgende:
Wel jammer: mensen die willen invoegen op de snelweg, en steevast even hard blijven rijden als jij en naast je blijven rijden. En je dan zo aankijken van 'He, jij daar. Ga aan de kant' terwijl dit niet kan. Of gewoon het moment dat ze kunnen invoegen zonder te kijken hun richtingaanwijzer uitgooien zodat iedereen op de rechterbaan zich het leplazerus schrikt.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat er heel wal auto's rondrijden die langzamer zijn als waar ik doorgaans in rijd.
welke spits is dat want in mijn spits kom ik ook alleen maar idioten tegenquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:20 schreef willempjewever het volgende:
Echt, ik moet gewoon in de spits gaan rijden, dan heb je in iedergeval meer gasten die weten hoe je een auto moet besturen.
normaal ben je sociaal. maar nu je test of je zuiniger kan rijden kan iedereen de tering krijgen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:51 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Normaal ga ik altijd naar links en ben ik erg sociaal in het verkeer (meestal dan). Maar ik test nu of ik zuiniger kan rijden en dan rijd ik op de rechterhelft veel en stoor ik mij aan gasten die niet kunnen invoegen.
Aha ok, dus je hebt wel een goede instelling. Naja dat bleek nergens uit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:51 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Normaal ga ik altijd naar links en ben ik erg sociaal in het verkeer (meestal dan). Maar ik test nu of ik zuiniger kan rijden en dan rijd ik op de rechterhelft veel en stoor ik mij aan gasten die niet kunnen invoegen.
In de voorbeelden die ik noem gaat het over verdomd lange invoegstroken, niet van die korte dingen, maar echt hele lange van een paar honderd meter die met een flauwe bocht indraaien op de weg, dus echt tijd genoeg om zelfs met een 1 liter motortje 120 te gaan rijden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:47 schreef CasB het volgende:
Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk).
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:47 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik heb ook geen wonderbaarlijk snelle auto, maar het lukt mij altijd wel om minimaal 100 te rijden aan het begin van de invoegstrook (ligt er ook wel aan uit wat voor situatie je komt natuurlijk).
Kikoooooo krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar moet je gewoon schijt aan hebben. Laat ze het maar lekker uitzoeken, die falers. Niet jouw probleem.
Ja en waarom zou ik mij dan moeten aanpassen, door naar links te gaan, omdat die falers niets snappen van invoegen? Dan maakt de ander van zijn probleem, mijn probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:54 schreef rival het volgende:
[..]
ben het zeker met je eens dat er teveel mensen niet kunnen inschatten hoe of wat. iedereen wilt ook altijd bij de eerste meters van de blokmarkering al van baan verwisseld zijn, terwijl de oprit/afrit dan vaak nog lang doorloopt...
Iedereen die het hier mee eens is krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Kikoooooo krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet...
Wat jullie?
Omdat?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Kikoooooo krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet...
Wat jullie?
als jij even opschuift naar links, en weer terug gaat naar rechts. dan is er geen probleem. en heb je iemand zelfs geholpen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en waarom zou ik mij dan moeten aanpassen, door naar links te gaan, omdat die falers niets snappen van invoegen? Dan maakt de ander van zijn probleem, mijn probleem.
Als het echt niet anders kan, ga ik echt wel naar links, maar op een rustige weg, of een weg met voldoende ruimte, ga ik echt niet zigzaggend over de weg omdat er mongolen zijn die niets van de verkeersregels snappen.
Omdat je niet sociaal bent... En nogmaals, dat heeft niets met regeltjes te maken...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Omdat?Omdat ik weet hoe ik moet invoegen? Omdat ik me weiger aan te passen aan mensen die niets van de verkeersregels snappen, of waar verkeersinzicht totaal ontbreekt?
Wat rijdt kikoooquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Kikoooooo krijgt wat mij betreft de TMF Award voor de bestuurder die als eerste van de weg af moet...
Wat jullie?
Ik herhaal het nogmaals:quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:00 schreef Masegate het volgende:
[..]
Omdat je niet sociaal bent... En nogmaals, dat heeft niets met regeltjes te maken...
Ik rijd momenteel ook een Golf TDI.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:00 schreef lighted het volgende:
[..]
Wat rijdt kikooo
A. Golf
B. Civic
C. Impreza
D. Brommer en doet alsof
als je goed rijdt, dan anticipeer je. anticiperen is je aanpassen aan de omgeving....quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Omdat?Omdat ik weet hoe ik moet invoegen? Omdat ik me weiger aan te passen aan mensen die niets van de verkeersregels snappen, of waar verkeersinzicht totaal ontbreekt?
Helemaal juist! En het was nog niet eens multiple choice!quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik herhaal het nogmaals:
Ik hou me aan de regels, ik heb verkeersinzicht, maar omdat ik niet aan de kant ga voor mensen die dat niet hebben, ben ik 'niet sociaal'?
Zoals ik al zei:quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:02 schreef rival het volgende:
[..]
als je goed rijdt, dan anticipeer je. anticiperen is je aanpassen aan de omgeving....
als je dit niet doet rij je dus ook niet goed.
maar dat leer je met de tijd wel
ik weet dat er een hoop niet kunnen rijden, maar hoe helpt jouw kinderachtige gedrag aan een betere doorstroming? geen ene moer.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als het echt niet anders kan, ga ik echt wel naar links, maar op een rustige weg, of een weg met voldoende ruimte, ga ik echt niet zigzaggend over de weg omdat er mongolen zijn die niets van de verkeersregels snappen.
dan zie je dat er een situatie dreigt te ontstaan die je zelf kan vermijden....quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:01 schreef kikoooooo het volgende:
ik heb verkeersinzicht,
Ik ben het met je eens, maar ik ben toch bang dat er een keer zo'n oude gek tegen mij aan zit omdat hij niet oplet en dan kan ik dus toch beter naar links om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik herhaal het nogmaals:
Ik hou me aan de regels, ik heb verkeersinzicht, maar omdat ik niet aan de kant ga voor mensen die dat niet hebben, ben ik 'niet sociaal'?
juist op een rustige weg heb je alle ruimte om extra ruimte voor die persoon te maken....quote:
Wat een krom wereldbeeld heb jij zegquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:02 schreef Masegate het volgende:
[..]
Helemaal juist! En het was nog niet eens multiple choice!
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
dan zie je dat er een situatie dreigt te ontstaan die je zelf kan vermijden....
doe dat dan, anders heb je niks aan dat zogenaamde inzicht van je
Jij hebt de reclame over ritsen nog nooit gezien? Net doen alsof anderen asociaal zijn terwijl je zelf een geure aso bent.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij snapt er niets van. Laat me raden, 800 kilometer per jaar in je suzuki alto?
Je best doen = een baantje schuiven?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat een krom wereldbeeld heb jij zegIk moet dus de hele dag mijn best doen, om mensen die geen verkeersinzicht maar gewoon te ontlasten en lekker hun gang te laten gaan?
Prima als jij dat doet, maar ik weiger dat.
Omdat ik weiger bij elke invoegstrook naar links te gaan voor mensen die niet kunnen invoegen, ben ik gelijk een aociaal?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij hebt de reclame over ritsen nog nooit gezien? Net doen alsof anderen asociaal zijn terwijl je zelf een geure aso bent.
degene die weten hoe het moet, jij dus... als die niet eens de moeite nemen om het goede voorbeeld te geven....quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat een krom wereldbeeld heb jij zegIk moet dus de hele dag mijn best doen, om mensen die geen verkeersinzicht maar gewoon te ontlasten en lekker hun gang te laten gaan?
Prima als jij dat doet, maar ik weiger dat.
Ik geef het goede voorbeeld door lekker op mijn baan te blijven en hunzelf een plek te leren zoeken, ipv te verwachten dat iedereen maar voor ze naar links gaat.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:07 schreef rival het volgende:
[..]
degene die weten hoe het moet, jij dus... als die niet eens de moeite nemen om het goede voorbeeld te geven....
hoe moeten de dombo's het dan ooit leren?
denk daar eens over na, meneer wereldwijs
nee dat niet. je bent gewoon dom want je werkt niet mee aan een prettige doorstroming.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Omdat ik weiger bij elke invoegstrook naar links te gaan voor mensen die niet kunnen invoegen, ben ik gelijk een aociaal?
Stel er rijden auto's achter een vrachtwagen op de invoegstrook, dan ga je toch ff naar links om ze in te laten voegen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Omdat ik weiger bij elke invoegstrook naar links te gaan voor mensen die niet kunnen invoegen, ben ik gelijk een aociaal?
heerlijk naiefquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik geef het goede voorbeeld door lekker op mijn baan te blijven en hunzelf een plek te leren zoeken, ipv te verwachten dat iedereen maar voor ze naar links gaat.
Rekening houden met verkeer wat al op de linkerbaan zit en een vlotte rijstijl hanteert is er zeker ook niet meer bijquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:23 schreef Masegate het volgende:
[..]
Inderdaad, als het voor jou geen moeite is om naar links te gaan doe je dat. En als je daar te lam voor bent hoor je niet op de weg thuis.
Waarschijnlijk heb je het toch tegen pubers die nooit verder zijn gekomen dan een bromfietscertificaat, maar goede uitleg.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:09 schreef rival het volgende:
[..]
nee dat niet. je bent gewoon dom want je werkt niet mee aan een prettige doorstroming.
waardoor je uiteindelijk samen met die dombo's het probleem vormt....
kijk ik leg het even uit voor je....
Dombo + iemand die de dombo's fout oplost = geen probleem.
Dombo + eigenwijs die de dombo nog meer laat stressen = file!
dus diegene die zogenaamd zo goed is (jij) maar het niet laat zien, is eigenlijk samen met de dombo..... een dombo
Jonge, haal die poep eens uit je ogen en lees eens terug.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Stel er rijden auto's achter een vrachtwagen op de invoegstrook, dan ga je toch ff naar links om ze in te laten voegen?
Conclusie is iig dat jij hier de gene bent die geen verkeersinzicht heeft.
Mensen als jij veroorzaken ongelukken omdat je alleen maar aan je eigen denkt.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als het echt niet anders kan, ga ik echt wel naar links, maar op een rustige weg, of een weg met voldoende ruimte, ga ik echt niet zigzaggend over de weg omdat er mongolen zijn die niets van de verkeersregels snappen.
Het is veel beter voor de verkeersveiligheid om gewoon rechts te blijven. De meeste ongelukken op de snelweg gebeuren bij het baan wisselen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik herhaal het nogmaals:
Ik hou me aan de regels, ik heb verkeersinzicht, maar omdat ik niet aan de kant ga voor mensen die dat niet hebben, ben ik 'niet sociaal'?
Juist, gewoon netjes je snelheid aanpassen aan het verkeer dat al op de snelweg rijdt, een mooi plekje uitzoeken waar je tussen kan en invoegen dus.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:02 schreef rival het volgende:
als je goed rijdt, dan anticipeer je. anticiperen is je aanpassen aan de omgeving....
als je dit niet doet rij je dus ook niet goed.
Feit blijft dat je gewoon rekening moet houden met je medeweggebruikers. Wat is het nou voor moeite om pro-actief te zijn? Zeker niet opgelet bij je rijlessen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jonge, haal die poep eens uit je ogen en lees eens terug.
[..]
GeenStijlquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
GeenStijl AutoRijschool. Cursus Invoegen
Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html
Zo is het, en niet anders.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
GeenStijl
Zo is het, en niet anders.
Geen Stijl heeft in deze wel gelijk. je leert het namelijk ook zo.quote:
Pff, bijna alles wat je leerde tijdens je rijlessen leer je uiteindelijk af. Dat is bij dit ook zo...quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Geen Stijl heeft in deze wel gelijk. je leert het namelijk ook zo.
fuck die maximale snelheid!quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef AlligatorNL het volgende:
Links rijden om ruimte te geven voor invoegers heeft _niks_ te maken met onnodig links rijden. Je bent tenminste sociaal bezig en houdt rekening met je medeweggebruikers. Daarnaast het verhaal van 120 rechts en 140 links is gewoon bullshit, je mag officieel overal maar 120 rijden, dus 120 rijders links hebben hun goed recht daarvoor.
Slotje, opgelost, ruimte maken voor invoegers is sociaal en so 2009, dus gewoon blijven doen.
Natuurlijk fuck de snelheid, ben het compleet ermee eens. Maar mensen die de linkerbaan zichzelf TOE EIGENEN omdat ze vinden dat je daar minimaal 140 moet rijden, is gewoon bullshit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
fuck die maximale snelheid!![]()
als er ruimte is knal ik gewoon zo hard als dat ik zelf nog oke vind....
maar tijdens de spits moeten we toch echt allemaal samen werken en dan hou je rekening met elkaar... gewoon, omdat je niet in de file wilt staan toch?
Oohh, dus jij kijkt geen spiegels meer, geeft geen richting aan. Snelheidsbeperkingen in de bebouwde kom zijn jouw ook vreemd. 3 seconden afstand nooit van gehoord?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Pff, bijna alles wat je leerde tijdens je rijlessen leer je uiteindelijk af. Dat is bij dit ook zo...
Mensen die met 125 inhalen, dat is pas bullshit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Natuurlijk fuck de snelheid, ben het compleet ermee eens. Maar mensen die de linkerbaan zichzelf TOE EIGENEN omdat ze vinden dat je daar minimaal 140 moet rijden, is gewoon bullshit.
Sociaal is nooit onnodig!?!quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef AlligatorNL het volgende:
Links rijden om ruimte te geven voor invoegers heeft _niks_ te maken met onnodig links rijden. Je bent tenminste sociaal bezig en houdt rekening met je medeweggebruikers.
Best moeilijk als het stikt van die kankeraso's die het presteren op een compleet verlaten snelweg precies naast je te gaan rijden op het einde van de invoegstrook.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:20 schreef willempjewever het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om in te voegen?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
GeenStijl AutoRijschool. Cursus Invoegen
het is ten eerste 2 secondequote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
3 seconden afstand nooit van gehoord?
Alleen omdat het jou nu goed uitkomt in de discussiequote:Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Pff, bijna alles wat je leerde tijdens je rijlessen leer je uiteindelijk af. Dat is bij dit ook zo...
Ik bedoel er meer mee dat je rijstijl compleet anders wordt zodra je dat papiertje hebt. Of zit jij ook nog steeds krampachtig altijd met 2 handjes aan het stuur terwijl je inmiddels een dubbele nekhernia hebt opgelopen van al dat nutteloze gekijk?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Oohh, dus jij kijkt geen spiegels meer, geeft geen richting aan. Snelheidsbeperkingen in de bebouwde kom zijn jouw ook vreemd. 3 seconden afstand nooit van gehoord?
Waar rij jij vooral, dan weet ik waar ik uit de buurt moet blijven.
Mensen die de auto last minute op de linkerbaan gooien met 120 terwijl je daar net aankomt rijden met pak hem beet 140. DAT IS PAS BULL SHIT.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Natuurlijk fuck de snelheid, ben het compleet ermee eens. Maar mensen die de linkerbaan zichzelf TOE EIGENEN omdat ze vinden dat je daar minimaal 140 moet rijden, is gewoon bullshit.
Als de rechtsrijder 100 rijdt, en jij haalt in met 125 is het doodnormaal.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Mensen die met 125 inhalen, dat is pas bullshit.
Vooral vol blijven houden, die boete voor kleven komt vanzelf!quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:25 schreef rival het volgende:
en op de snelweg is 2 seconde veels teveel, dan duikt iedereen ertussen
Dat stuk van GeenStijl staat boordevol goedkope argumenten, mocht het je ontgaan zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Alleen omdat het jou nu goed uitkomt in de discussieWat een goedkoop argument.
Ik zeg dat links rijden niet onnodig is als het gaat om ruimte geven voor invoegers. L2READ.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sociaal is nooit onnodig!?!
Ik zeg, invoegers doen het zelf maar!
Maar ik heb ook geleerd dat de moeilijkheid van het autorijden voornamelijk zit in je medeweggebruikers. Aangezien je nooit precies weet wat ze gaan doen, moet je op alles voorbereid zijn en proactief reageren. Iemand die op de oprit rijdt kan wel eens niet kijken en direct de snelweg opknallen. Daar moet je op voorbereid zijn, dat kan in veel gevallen door een baan op te schuiven (mits daar ruimte voor is).quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Geen Stijl heeft in deze wel gelijk. je leert het namelijk ook zo.
Zoals? Ze zetten precies neer hoe je hoort in te voegen, niet anders. Dat jij dat niet wilt aannemen, is jouw probleem, niet de mijne.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dat stuk van GeenStijl staat boordevol goedkope argumenten, mocht het je ontgaan zijn.
Als er voor en achter je niemand rijdt is dat absoluut onnodig!quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef AlligatorNL het volgende:
Ik zeg dat links rijden niet onnodig is als het gaat om ruimte geven voor invoegers. L2READ.
en dan moet je de boel maar gaan gallen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
Inderdaad bloed irritant dat die invoeger, bij een lege snelweg het nog steeds presteert om naast je te rijden aan het einde van die strook.
Misschien is het probleem dat teveel automobilisten denken dat ze met een boot aan het varen zijn op de snelwegquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef Joppy het volgende:
[..]
In de scheepvaartregelementen heb je zo iets als goed zeemanschap, dat gaat boven elke regel op het water. Als het strikt volgen van de geldende regels op het water zou kunnen leiden tot een gevaarlijke situatie, dan ben je strafbaar, omdat je geen goed zeemanschap vertoont.
Zoiets zou je eigenlijk ook op de weg moeten hebben, maarja dat gaat natuurlijk nooit werken als iedereen de 'dat is jouw probleem' instelling heeft.
Tuurlijk ontwikkeld iedereen zijn eigen rijstijl. Dat is prima. Maar doe hier niet alsof mensen die rechts blijven rijden asociaal zijn. Dat is pertinent onjuist. Als er genoeg ruimte voor of achter die persoon is, kan een invoeger prima invoegen. Alleen gaan de meeste mensen veel te langzaam invoegen, en dat is veel en veel asocialer als mensen die gewoon rechts blijven rijden. Hoevaak ik niet achter mensen zit bij het invoegen die totaal geen snelheid maken, dat is zoquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik bedoel er meer mee dat je rijstijl compleet anders wordt zodra je dat papiertje hebt. Of zit jij ook nog steeds krampachtig altijd met 2 handjes aan het stuur terwijl je inmiddels een dubbele nekhernia hebt opgelopen van al dat nutteloze gekijk?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals? Ze zetten precies neer hoe je hoort in te voegen, niet anders. Dat jij dat niet wilt aannemen, is jouw probleem, niet de mijne.
Ik gedraag me op de weg zoals dat stuk. Uitzonderingen, zoals eerder genoemd, daargelaten.
Wat wil GeenStijl dus? Nog meer files...quote:Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is.
Klopt, maar waarom zou je niet een beetje sociaal gedrag vertonen? Ook juist als er ruimte voor is?quote:
Zozo, dus het stuk staat 'boordevol' goedkope argumenten en dat haal je eruit?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
[..]
Wat wil GeenStijl dus? Nog meer files...
Zo zou het moeten, maar zo doet niet iedereen het. En dan kan je daar maar beter op anticiperen, in plaats van de asociale kneus uit te gaan hangen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals? Ze zetten precies neer hoe je hoort in te voegen, niet anders.
Ik gal niet altijd; wel in boven beschreven situatie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:30 schreef rival het volgende:
en dan moet je de boel maar gaan gallen?![]()
ik snap ook wel dat ze irritant zijn, maar ik kies daar niet voor. jij ook niet... stel ik rij daarachter.... dan maakt die dombo een fout, jij straft hem die dombo heeft niks geleerd.. maar ik rij daarachter en krijg uiteindelijk de straf....
die ik niet zou krijgen als jij gewoon even opzij zou gaan.....
"want jij doet niks fout volgens de regels"
nou bedankt maar weer ASO
Niet als de invoeger op dezelfde hoogte van de snelweg uitkomt als jij. Dan moet hij extra gas geven/afremmen om naar links te gaan en dat resulteert in meer benzineverbruik -> snellere uitputting duurzame energie -> etc. etc.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als er voor en achter je niemand rijdt is dat absoluut onnodig!
als jij opzij gaat is er niks aan de hand. als jij ernaast blijft gaat die persoon ineens op de remmen...quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk ontwikkeld iedereen zijn eigen rijstijl. Dat is prima. Maar doe hier niet alsof mensen die rechts blijven rijden asociaal zijn. Dat is pertinent onjuist. Als er genoeg ruimte voor of achter die persoon is, kan een invoeger prima invoegen. Alleen gaan de meeste mensen veel te langzaam invoegen, en dat is veel en veel asocialer als mensen die gewoon rechts blijven rijden. Hoevaak ik niet achter mensen zit bij het invoegen die totaal geen snelheid maken, dat is zo.
Dat is er al lang, nl. artikel 5 in de VWV (1994):quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef Joppy het volgende:
[..]
In de scheepvaartregelementen heb je zo iets als goed zeemanschap, dat gaat boven elke regel op het water. Als het strikt volgen van de geldende regels op het water zou kunnen leiden tot een gevaarlijke situatie, dan ben je strafbaar, omdat je geen goed zeemanschap vertoont.
Zoiets zou je eigenlijk ook op de weg moeten hebben, maarja dat gaat natuurlijk nooit werken als iedereen de 'dat is jouw probleem' instelling heeft.
Had je maar naar links moeten gaan. Of je gas een klein beetje harder of minder hard intrappen. De invoeger komt net uit een bocht, moet in z'n drie planken waardoor z'n auto de snelheid bepaalt, terwijl hij zowel voor, achter als naast zich moet kijken en snelheden die compleet anders dan z'n eigen zijn in moet schatten. Niet zo'n heel groot probleem, maar cognitief veel zwaarder dan op een lege snelweg zitten. Aan het einde van de invoegstrook gelijk uitkomen met de invoeger is hufterig gedrag van de snelwegberijder. Dan kun je ermee gaan schermen dat je geen ruimte hoeft te maken, maar geef dan tenminste gewoon toe dat je een eikel bent.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
@Speknek
Inderdaad bloed irritant dat die invoeger, bij een lege snelweg het nog steeds presteert om naast je te rijden aan het einde van die strook.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Had je maar naar links moeten gaan. Of je gas een klein beetje harder of minder hard intrappen. De invoeger komt net uit een bocht, moet in z'n drie planken waardoor z'n auto de snelheid bepaalt, terwijl hij zowel voor, achter als naast zich moet kijken en snelheden die compleet anders dan z'n eigen zijn in moet schatten. Niet zo'n heel groot probleem, maar cognitief veel zwaarder dan op een lege snelweg zitten. Aan het einde van de invoegstrook gelijk uitkomen met de invoeger is hufterig gedrag van de snelwegbereider. Dan kun je ermee gaan schermen dat je geen ruimte hoeft te maken, maar geef dan tenminste gewoon toe dat je een eikel bent.
Leuke edit maak je ervanquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh ja? Wijs dat hier eens aan dan? Ik kan het hier niet terugvinden.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom zou je niet een beetje sociaal gedrag vertonen? Ook juist als er ruimte voor is?
Dus omdat je normaal rijdt, ben je ineens een asociale kneus?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:32 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zo zou het moeten, maar zo doet niet iedereen het. En dan kan je daar maar beter op anticiperen, in plaats van de asociale kneus uit te gaan hangen.
F*ck dat! De invoeger kan er net zo goed voor kiezen om zijn gas iets harder of iets minder hard in te trappen! Als dat 'te moeilijk' is hoor je geen rijbewijs te hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Had je maar naar links moeten gaan. Of je gas een klein beetje harder of minder hard intrappen. De invoeger komt net uit een bocht, moet in z'n drie planken waardoor z'n auto de snelheid bepaalt, terwijl hij zowel voor, achter als naast zich moet kijken en snelheden die compleet anders dan z'n eigen zijn in moet schatten. Niet zo'n heel groot probleem, maar cognitief veel zwaarder dan op een lege snelweg zitten. Aan het einde van de invoegstrook gelijk uitkomen met de invoeger is hufterig gedrag van de snelwegbereider. Dan kun je ermee gaan schermen dat je geen ruimte hoeft te maken, maar geef dan tenminste gewoon toe dat je een eikel bent.
Nou sorry hoor, maar als je als invoeger aan het eind van de strook komt en je zit nog naast iemand op een verder lege snelweg, dan ben je toch ook niet bepaald het helderste lichtje in de kerstboom.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Had je maar naar links moeten gaan. Of je gas een klein beetje harder of minder hard intrappen. De invoeger komt net uit een bocht, moet in z'n drie planken waardoor z'n auto de snelheid bepaalt, terwijl hij zowel voor, achter als naast zich moet kijken en snelheden die compleet anders dan z'n eigen zijn in moet schatten. Niet zo'n heel groot probleem, maar cognitief veel zwaarder dan op een lege snelweg zitten. Aan het einde van de invoegstrook gelijk uitkomen met de invoeger is hufterig gedrag van de snelwegbereider. Dan kun je ermee gaan schermen dat je geen ruimte hoeft te maken, maar geef dan tenminste gewoon toe dat je een eikel bent.
Jij was langzaam met reageren, had mn tekst al aangepast, aangezien pauper Acrobat hier niet op gedeeltelijke woorden zochtquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Leuke edit maak je ervanGelukkig had ik hem al gequote.
Ik zou zeggen: kijk eens op pagina 32, Artikel 54
En ga je theorieboeken weer eens lezen
Klopt, maar in de praktijk komt er dus niks van terecht. Het moet in de mentaliteit van de automobilist worden geprent.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is er al lang, nl. artikel 5 in de VWV (1994):
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinder
Je rijdt niet normaal, je anticipeert namelijk niet op je medeweggebruiker.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus omdat je normaal rijdt, ben je ineens een asociale kneus?
Dus jij bent er zo eentje die regelmatig motorrijders van de sokken rijdt, geen rekening houdt met verkeer in de dode hoek en fietsers uberhaupt niet ziet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik bedoel er meer mee dat je rijstijl compleet anders wordt zodra je dat papiertje hebt. Of zit jij ook nog steeds krampachtig altijd met 2 handjes aan het stuur terwijl je inmiddels een dubbele nekhernia hebt opgelopen van al dat nutteloze gekijk?
die invoeger kan het niet. jij wel. laat dat dan zienquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
F*ck dat! De invoeger kan er net zo goed voor kiezen om zijn gas iets harder of iets minder hard in te trappen! Als dat 'te moeilijk' is hoor je geen rijbewijs te hebben.![]()
En ik ben een hufter.
Zolang je 1 seconde aanhoudt, ziet de KLPD het niet als kleven. Onder de 0.5 seconden is de kans wat groter (en de kans op een aanrijding natuurlijk ook).quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vooral vol blijven houden, die boete voor kleven komt vanzelf!![]()
Als je op een lege snelweg waar je al geruime tijd dezelfde snelheid aanhoudt niet in kunt schatten dat je tegelijkertijd uitkomt met een invoeger hoor je geen rijbewijs te hebbenquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
F*ck dat! De invoeger kan er net zo goed voor kiezen om zijn gas iets harder of iets minder hard in te trappen! Als dat 'te moeilijk' is hoor je geen rijbewijs te hebben.![]()
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij was langzaam met reageren, had mn tekst al aangepast, aangezien pauper Acrobat hier niet op gedeeltelijke woorden zocht
Dan nog, ooit van sociaal inzicht gehoord? Nee meneer is een vieze egoïst.
Als daar ruimte voor is, dan maak ik het niet erger. Zoals ik al eerder zei zal ik het niet doen bij drukte op de rechter baan of bij een lastig korte invoegstrook.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:38 schreef rival het volgende:
[..]
die invoeger kan het niet. jij wel. laat dat dan zien
je straft die invoeger namelijk niet, die doet morgen weer hetzelfde...
maar als ik daarachter rij straf je mij. want er zou niks aan de hand zijn als je opzij ging....
natuurlijk zou het pas echt goed zijn als iedereen kon invoegen, dat kunnen ze helaas niet.... daar zitten we mee opgescheept.. probeer die ellende dan iig te verminderen.... maar wat doe jij? je maakt het erger
ik hoop dat je dat wel kan begrijpen
Klopt. De invoeger kan niet rijden, maar de snelwegrijder is een eikel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:36 schreef Tijn het volgende:
Nou sorry hoor, maar als je als invoeger aan het eind van de strook komt en je zit nog naast iemand op een verder lege snelweg, dan ben je toch ook niet bepaald het helderste lichtje in de kerstboom.
Daar is Leo de Haas het in elk geval niet met je over eens.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je op een lege snelweg waar je al geruime tijd dezelfde snelheid aanhoudt niet in kunt schatten dat je tegelijkertijd uitkomt met een invoeger hoor je geen rijbewijs te hebben.
Volgens mij leer je tijdens je rijlessen om 2 keer binnen, buiten, dode hoek te kijken alvorens je een bocht neemt. Neem van mij maar aan dat niemand dat meer doet hoor zodra ze een paar weken het rijbewijs hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:37 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dus jij bent er zo eentje die regelmatig motorrijders van de sokken rijdt, geen rekening houdt met verkeer in de dode hoek en fietsers uberhaupt niet ziet.
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Of heb je dat bij een pakje boter gekregen? De invoeger dient voldoende snelheid te maken voor het betreden van de snelweg. Haalt hij dit niet voor het einde van de invoegstrook, dan mag hij gewoon nog een extra stukje vluchtstrook gebruiken tot hij op een normale manier kan invoegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:34 schreef rival het volgende:
[..]
als jij opzij gaat is er niks aan de hand. als jij ernaast blijft gaat die persoon ineens op de remmen...
en iedereen daarachter is de pineut...
dus iemand anders doet het verkeerd, maar door jou reactie daarop is de rest de pineut...
en bedankt
de enige die je uiteindelijk straft is de rest!![]()
Jij negeert artikel 5 dat hier eerder al werd gegeven, omdat het jou uitkomt?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:39 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Dus eerst ga je met de wegenverkeerswet zwaaien, maar vervolgens als diezelfde regels jou niet uitkomen, gooi je het op 'sociaal inzicht'?
Flikker toch op, met je zwakke kul argumentatie die je precies draait zoals het jou uitkomt
Neehoor, maar je aan de regels houden, dus op de rechterbaan blijven als iemand probeert in te voegen kun je nimmer een artikel 5 krijgen hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij negeert artikel 5 dat hier eerder al werd gegeven, omdat het jou uitkomt?
Rijd jij überhaupt wel eens op een snelweg waar je mensen wel MOET laten invoegen omdat ze anders over de vluchtstrook moeten doorrijden?
2 keer? Volgens mij heb ik geleerd om dat 1 keer te doen (maar ja, dat was wel 20 jaar geleden).quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:41 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Volgens mij leer je tijdens je rijlessen om 2 keer binnen, buiten, dode hoek te kijken alvorens je een bocht neemt. Neem van mij maar aan dat niemand dat meer doet hoor zodra ze een paar weken het rijbewijs hebben.
Dat heeft de invoeger dan altijd aan zichzelf te danken. Bij hem ligt alle verantwoordelijkheid, want hij voert een manoeuvre uit. Van de mensen op de snelweg wordt niks anders verwacht dan dat ze gewoon hun snelheid houden en geen rare dingen doen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Rijd jij überhaupt wel eens op een snelweg waar je mensen wel MOET laten invoegen omdat ze anders over de vluchtstrook moeten doorrijden?
Sjees, dat was vroeger. Die regel is al heel lang geleden afgeschaft (ik dacht in 1994, maar dat weet ik neit zeker).quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Of heb je dat bij een pakje boter gekregen? De invoeger dient voldoende snelheid te maken voor het betreden van de snelweg. Haalt hij dit niet voor het einde van de invoegstrook, dan mag hij gewoon nog een extra stukje vluchtstrook gebruiken tot hij op een normale manier kan invoegen.
De pipo in die gele auto mogen ze zijn rijbewijs afpakken. Het meest essentiële van autorijden beheerst hij niet: kijken!quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
Nee, dat doe je zo:
http://www.dumpert.nl/med(...)angereden_op_a7.html
Ja maar dan ben je niet sociaal bezigquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft de invoeger dan altijd aan zichzelf te danken. Bij hem ligt alle verantwoordelijkheid, want hij voert een manoeuvre uit. Van de mensen op de snelweg wordt niks anders verwacht dan dat ze gewoon hun snelheid houden en geen rare dingen doen.
2 keer ja, 1 keer voordat je het knipperlicht aandoet en gelijk daarna nog een keer.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
2 keer? Volgens mij heb ik geleerd om dat 1 keer te doen (maar ja, dat was wel 20 jaar geleden).
En als dat kijken weggesleten is (wat inderdaad gebeurt, had ik ook), dan wordt het misschien tijd voor wat motorrijlessen. Dan wordt je je pas echt bewust hoeveel je eigenlijk altijd mist(e) bij het kijken...
Ben de discussie blijven volgen en er is totaal niets veranderd, sinds ik niet meer gepost heb. Deze discussie heeft dus helemaal geen zin. Mensen zijn zoals ze zijn en denken altijd dat zij zelf gelijk hebben. Punt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
2 keer? Volgens mij heb ik geleerd om dat 1 keer te doen (maar ja, dat was wel 20 jaar geleden).
En als dat kijken weggesleten is (wat inderdaad gebeurt, had ik ook), dan wordt het misschien tijd voor wat motorrijlessen. Dan wordt je je pas echt bewust hoeveel je eigenlijk altijd mist(e) bij het kijken...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft de invoeger dan altijd aan zichzelf te danken. Bij hem ligt alle verantwoordelijkheid, want hij voert een manoeuvre uit. Van de mensen op de snelweg wordt niks anders verwacht dan dat ze gewoon hun snelheid houden en geen rare dingen doen.
Wel ja joh. Straks komt het nog door de moslims.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:51 schreef JeMoeder het volgende:
Ach ja, het verval van normen en waarden in NL wordt zelfs in een discussie over verkeer duidelijk. Er zijn mensen die zichzelf 'king of the hill' vinden en niet omkijken naar anderen. Doe lekker je ding kikoooo.
Je bent dus echt uitgeluld. Heerlijkquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:51 schreef JeMoeder het volgende:
Ach ja, het verval van normen en waarden in NL wordt zelfs in een discussie over verkeer duidelijk. Er zijn mensen die zichzelf 'king of the hill' vinden en niet omkijken naar anderen. Doe lekker je ding kikoooo.
Heeft ook pas 3 maanden z'n rijbewijs zie ik nu.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet.
Eerst tien meter voor de bocht, voordat je je knipperlicht aanzet, en dan zodra je de bocht maakt. Vond het zelfs tijdens de rijlessen al wat overbodig. Zeker als je twee keer in je dode hoek moet kijken terwijl je al twee kilometer op een rechte weg naast een berm rijdtquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
2 keer? Volgens mij heb ik geleerd om dat 1 keer te doen (maar ja, dat was wel 20 jaar geleden).
Ja, mooi he. Alsof daar opeens een fietsend gezin in je dode hoek is gespawned ofzoquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeker als je twee keer in je dode hoek moet kijken terwijl je al twee kilometer op een rechte weg naast een berm rijdt.
omgquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Kopbal het volgende:
Heeft ook pas 3 maanden z'n rijbewijs zie ik nu.
Heerlijk he, maar zelf niet ingaan op artikel 5, maar het gewoon met zielig commentaar aan de kant schuiven. Artikel 5 is zeker van toepassing bij in- uitvoegen, dus ook bij degene die zelf geen bijzondere verrichting verricht.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je bent dus echt uitgeluld. Heerlijk
Eerst kom je met de wegenverkeerswet. Vervolgens sla ik je om de oren met die regels. Dan is je argument INEENS sociaal inzicht, en vervolgens haal je ook nog eens de normen en waarden () erbij.
Je bent echt compleet uitgeluld volgens mij.
Volgens mij is dat vooral omdat je als lesser nog niet in staat wordt geacht om meerdere dingen tegelijk te doen, zoals schakelen/knipperlicht aanzetten en kijken. Dan dus eerste kijken, dan je ding doen, dan (inmiddels zijn er natuurlijk alweer 20 seconden verder) nogmaals kijken, en dan gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Eerst tien meter voor de bocht, voordat je je knipperlicht aanzet, en dan zodra je de bocht maakt. Vond het zelfs tijdens de rijlessen al wat overbodig. Zeker als je twee keer in je dode hoek moet kijken terwijl je al twee kilometer op een rechte weg naast een berm rijdt.
Als je op de snelweg expres je snelheid aanpast aan een invoeger en hem daarmee verhindert in te voegen, is artikel 5 inderdaad van toepassing. En als het druk is en iemand wil vlak voor of achter je invoegen en je geeft 'em wat ruimte is daar natuurlijk ook niks mis mee. Maar het slaat echt nergens op om met artikel 5 aan te komen zetten als jij gewoon je snelheid houdt en er verder ruimte genoeg is om in te voegen. Dan ligt alle verantwoordelijkheid bij de invoeger. Hij doet een manoeuvre, dus hij moet zorgen dat 'ie uitkomt. Klaar als koek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Heerlijk he, maar zelf niet ingaan op artikel 5, maar het gewoon met zielig commentaar aan de kant schuiven. Artikel 5 is zeker van toepassing bij in- uitvoegen, dus ook bij degene die zelf geen bijzondere verrichting verricht.
Daar ben ik al op in gegaan. Artikel 5 is totaal niet van toepassing op dit topic. Hoogstens voor de INVOEGER. Wanneer ik gewoon op mijn baan blijf, veroorzaak ik geen hinder/gevaar. Wanneer de INVOEGER hem ervoor gooit, veroorzaakt hij een gevaarlijke situatie en kan artikel 5 van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Heerlijk he, maar zelf niet ingaan op artikel 5, maar het gewoon met zielig commentaar aan de kant schuiven. Artikel 5 is zeker van toepassing bij in- uitvoegen, dus ook bij degene die zelf geen bijzondere verrichting verricht.
Heb je nog meer bullshitargumentatie voor handen, of was dit het wel zo'n beetje?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Neehoor, maar je aan de regels houden, dus op de rechterbaan blijven als iemand probeert in te voegen kun je nimmer een artikel 5 krijgen hoor
Verder MOET je mensen dus niet in laten voegen, kijk nog maar eens in het door jou geposte pdfje van de wegenverkeerswet
Zou het niet zijn omdat je pas knipperlicht mag aangeven als je daadwerkelijk voornemens bent een bocht te maken, en dat pas mag als het vrij is? Op de snelweg doe ik ook al wel eens eerder dan dat m'n knipperlicht aan, gewoon om duidelijk te maken dat ze even in moeten schikken om me er tussen te laten, maar technisch gezien mag dat volgens mij niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:03 schreef nerd4sale het volgende:
Volgens mij is dat vooral omdat je als lesser nog niet in staat wordt geacht om meerdere dingen tegelijk te doen, zoals schakelen/knipperlicht aanzetten en kijken. Dan dus eerste kijken, dan je ding doen, dan (inmiddels zijn er natuurlijk alweer 20 seconden verder) nogmaals kijken, en dan gaan.
Ik mag toch hopen dat je, als je wat ervaring hebt, je altijd weet wat er om je heen gebeurt in het verkeer (dus achter je, naast je en op het naastliggende fietspad). Weet je dat niet, dan kijk je niet goed of niet vaak genoeg.
Oh dat heb ik ook geleerd, maar dacht dat het met het nije riedn te maken had.quote:Zo heb ik ook ooit geleerd om bij het naderen van een (rood) verkeerslicht alvast naar 2 terug te schakelen. Als het licht dan op groen springt terwijl je nog rijdt, kun je meteen verder. Ook dat is iets wat er alleen voor bedoeld is om te voorkomen dat onervaren bestuurders plotseling van alles tegelijk moeten doen. Later hoeft dat echt niet meer, zoals de rijinstructeur bij mijn rijopleiding bij de KMar wist te vertellen.
Ja dat dacht ik ook. Gebruik makend van je rollende snelheid, om makkelijker en zuiniger te kunnen optrekken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Zou het niet zijn omdat je pas knipperlicht mag aangeven als je daadwerkelijk voornemens bent een bocht te maken, en dat pas mag als het vrij is? Op de snelweg doe ik ook al wel eens eerder dan dat m'n knipperlicht aan, gewoon om duidelijk te maken dat ze even in moeten schikken om me er tussen te laten, maar technisch gezien mag dat volgens mij niet.
[..]
Oh dat heb ik ook geleerd, maar dacht dat het met het nije riedn te maken had.
je snapt het echt niet he, kankerdomquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Of heb je dat bij een pakje boter gekregen? De invoeger dient voldoende snelheid te maken voor het betreden van de snelweg. Haalt hij dit niet voor het einde van de invoegstrook, dan mag hij gewoon nog een extra stukje vluchtstrook gebruiken tot hij op een normale manier kan invoegen.
Mensen die remmen op een invoegstrook zonder dat daar en reden voor is
Kijk, dat is de beste bijdrage tot zoverquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef leetzors het volgende:
In de spits zijn het die mongolen die de file veroorzaken.
Maar als je wat meer ervaring hebt is het een kleine moeite om 'm even in de 2 te zetten als je ziet dat het stoplicht groen wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Gebruik makend van je rollende snelheid, om makkelijker en zuiniger te kunnen optrekken.
Heb 4 maanden mij rijbewijsquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet.
De beste manier om al het overige verkeer te helpen is door lekker rechts te blijven rijden en het achteropkomende verkeer niet lastig te vallen met een stumper die niet kan invoegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef lighted het volgende:
[..]
Aangezien jouw instelling is "jouw probleem is niet mijn probleem" concludeer ik dat je waarschijnlijk nooit iets zult doen in het verkeer om de ander te helpen. Waarschijnlijk maak jij ook weleens een fout in het verkeer waarbij je afhankelijk bent van de reactie van de ander. Wanneer deze jouw benadert met dezelfde instelling acht ik de kans aanwezig dat er een "godverdommetje" valt. Oftewel, staar je niet blind op wat je rij-instructeur je ooit hebt verteld, het is ook weleens goed om een ander te helpen.
Goed, mensen die op de rechter rijbaan rijden vallen dus niet onder de noemer 'alle weggebruikers'? Ik zal het onthouden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar ben ik al op in gegaan. Artikel 5 is totaal niet van toepassing op dit topic. Hoogstens voor de INVOEGER. Wanneer ik gewoon op mijn baan blijf, veroorzaak ik geen hinder/gevaar. Wanneer de INVOEGER hem ervoor gooit, veroorzaakt hij een gevaarlijke situatie en kan artikel 5 van toepassing zijn.
Hier ging ik er dus al op in:
[..]
Heb je nog meer bullshitargumentatie voor handen, of was dit het wel zo'n beetje?
Dat mag ook volgens een hoop mensen in dit topic.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:15 schreef Jeej het volgende:
Wat nog veel erger is, is dat wanneer je gaat invoegen er iemand op de linkerrijstrook rijdt die zonder waarschuwing ineens naar de rechterrijstrook rijdt en jou zo bijna van de weg afknalt
Mensen als mijn opa moesten ongeveer 500 meter rijden, zonder enige ervaring, zonder iemand naast zich, want die stond buiten en dan hadden ze hun rijbewijsquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb 4 maanden mij rijbewijs![]()
Maar ik zeg nergens dat ik een extreem goede rijder ben hoor, erger me alleen aan die slome gasten bij het invoegen. En ik weet het inderdaad beter dan een deel van de bestuurders, hoe die ooit hun rijbewijs gehaald hebben? Ik snap het niet.
Terechte klacht. Alle invoeggebieden zouden van zulke lijnen voorzien moeten worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:15 schreef Jeej het volgende:
Wat nog veel erger is, is dat wanneer je gaat invoegen er iemand op de linkerrijstrook rijdt die zonder waarschuwing ineens naar de rechterrijstrook rijdt en jou zo bijna van de weg afknalt
In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeldquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Terechte klacht. Alle invoeggebieden zouden van zulke lijnen voorzien moeten worden.
[ afbeelding ]
T wordt ook jouw probleem als je door je waardeloze rijgedrag met 100 per uur in een botsing terechtkomt terwijl je kinderen op de achterbank zittenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef Masegate het volgende:
[..]
Dat mag ook volgens een hoop mensen in dit topic.
Zolang je je maar veilig gedraagt op de snelweg is het goed. De invoegstrook staat daar helemaal buiten. Invoegen is andermans probleem...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet.
Je wilt het echt niet snappen hèquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Goed, mensen die op de rechter rijbaan rijden vallen dus niet onder de noemer 'alle weggebruikers'? Ik zal het onthouden.
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:quote:RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens Artikel 54
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:
Wegrijden
Achteruit rijden
Van een uitrit de weg oprijden, of van een weg een inrit oprijden. (voorkeur verdient: de bestuurder die uit de uitrit komt, vóór laten gaan)
De doorgaande rijbaan=autosnelweg via de invoegstrook oprijden en de doorgaande rijbaan via de uitrijstrook verlaten.
Wisselen van rijstrook (daarom altijd goed over de schouder kijken en in de 'dode hoek')
Keren (dit geldt dus ook bij de uitvoering van de bijzondere verrichting)
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op de snelweg expres je snelheid aanpast aan een invoeger en hem daarmee verhindert in te voegen, is artikel 5 inderdaad van toepassing. En als het druk is en iemand wil vlak voor of achter je invoegen en je geeft 'em wat ruimte is daar natuurlijk ook niks mis mee. Maar het slaat echt nergens op om met artikel 5 aan te komen zetten als jij gewoon je snelheid houdt en er verder ruimte genoeg is om in te voegen. Dan ligt alle verantwoordelijkheid bij de invoeger. Hij doet een manoeuvre, dus hij moet zorgen dat 'ie uitkomt. Klaar als koek.
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor!quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Jeej het volgende:
[..]
T wordt ook jouw probleem als je door je waardeloze rijgedrag met 100 per uur in een botsing terechtkomt terwijl je kinderen op de achterbank zitten
Jij wil ook nog steeds niet snappen dat deze discussie niet om regeltjes gaat...quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet snappen hè
Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]
Heb er inmiddels 18000 km opzitten en zeg nergens dat ik een 100% goede rijder ben, iedereen maakt zijn fouten. Maar ik hoop niet dat ik over pakweg 10 jaar net zo aan het rijden ben als de gasten die ik vandaag tegen kwam, want het lijkt er niet op dat mensen die langer het rijbewijs hebben beter gaan rijden, althans niet hier op de weg.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:
![]()
![]()
en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Is een half miljoen kilometers, waarvan 160.000 km in de laatste 3 jaar, wel voldoende.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:
[..]
![]()
![]()
en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet snappen hè
Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]
Klopt, op de A1 door Hilversum/Bussum bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeldDus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens
Daar ben ik het dan ook weer mee eens. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij geen ruimte wordt gegeven om in te voegen (bumper op bumper rijden bijna) en waar mensen dus wel door moeten rijden op de vluchtstrook. Ik zie het bijna dagelijks gebeuren. Zelf ben ik nogal proactief en ram ik mijn bak in een ruimte als ik er één zie, ook al is deze te klein/quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
In de randstad spits is dit probleem niet aan de orde! Daar staat iedereen stil en hoef je dus geen gang te maken om in te voegen!
Hoewel sommige mensen nog moeten leren de hele strook te gebruiken en hem, ook tijdens files, niet aan het begin meteen de schuin derin te parkeren.
Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:10 schreef r8ality het volgende:
Wat ook altijd wel grappig is zijn van die mensen die koste wat kost voor het einde van de invoegstrook op de autobaan willen zitten. Want die denken namelijk dat er bij elke invoegstrook in Nederland een agent staat die ze meteen op de bon slingert voor over de vluchtstrook rijden. Terwijl het juist mag als je aan het einde van de invoegstrook het niet haalt. Die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Dus jij twijfelt aan de verkeerskennis van mijn examinator. Oke.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:15 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Das vrij kansloosquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeldDus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens
Jawel.quote:
Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.
En gut, egocentrische a-holes maken nooit een foutje he?
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:28 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.
Om die reden zie je ook vaak op die wegen dat het gros van de auto's links rijdt en het rechts bijna leeg is.
Wanneer ze namelijk naar links opschuiven voor een invoeger, vergeten ze weer lekker terug te gaan naar de rechterbaan en verstoppen de linkerbaan....
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaanquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef JeMoeder het volgende:
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.
Wat TNA zegt, als iederen zich wat socialer zou gedragen ook de weg zou het een stuk beter worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ach, als ik een hele rij auto's achter elkaar aan zie komen om in te voegen en ik hinder niemand ermee, ga ik ook wel even naar links. Per se nodig? Nee. Sociaal? Ja.
Rechts inhalen is een reactie op langzaam rijgedrag op de linker baan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan![]()
Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
En dan prop ik em alsnog ertussenquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan![]()
Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
Welke VOLSLAGEN ZAK HOOI gaat er nou WACHTEN aan het einde van de invoegstrook?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel.
Ik ben nu bezig met mijn rijlessen (JAWEL MENSEN, IK BEN NU BEZIG, DUS IK WEET HET BETER DAN JULLIE ALLEMAAL).
Ik moet snelheid maken op de invoegstrook en netjes blijven wachten tot ik kan invoegen. En kan ik niet invoegen en ben ik op het einde van de strook, moet ik WACHTEN tot ik kan invoegen.
Naar links gaan omdat iemand wil invoegen, is vaak gevaarlijker voor de linkerstrook.
Waarom moet ik fouten van anderen steeds opvangen door naar links te gaan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:24 schreef Billy_Talent het volgende:
Als er ruimte is ga ik wel even opzij om die mensen er tussen te laten. Een kleine moeite en wel zo sociaal.
Nee precies, je kan je beter aan de regels houden en met 1 KM/u invoegen omdat je op het einde bent gestrand, dan dat je een stukje vluchtstrook meeneemt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is sinds 1990 verboden, maar okay.
Uiteraard rem je niet tot stilstand tijdens het invoegen en ik heb zelf ook wel eens een stukje vluchtstrook gepakt toen het erg druk was op de snelweg. Maar dat het zou mogen of zelfs door instructeurs en examinators goedgekeurd is natuurlijk waanzin.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee precies, je kan je beter aan de regels houden en met 1 KM/u invoegen omdat je op het einde bent gestrand, dan dat je een stukje vluchtstrook meeneemt.
Het is juist waanzin om aan het einde te stoppen omdat je er echt ff niet tussen komt.. Elke examinator of instructeur die zelfs dan nog het opvolgen van de regels voorop stelt, is volslagen achterlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard rem je niet tot stilstand tijdens het invoegen en ik heb zelf ook wel eens een stukje vluchtstrook gepakt toen het erg druk was op de snelweg. Maar dat het zou mogen of zelfs door instructeurs en examinators goedgekeurd is natuurlijk waanzin.
Iddquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:39 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zorg jij er eerst maar eens voor dat je je rijbewijs haalt, voordat je de betweter uit gaat hangen.
En het worden er alleen maar minder, aangezien Fok! verpubert.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
Een topic over het verkeer! Dat zie je hier bijna nooit!
Lul toch niet met je 21 jaar man, net of jij je rijbewijs al lang hebtquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:12 schreef Mikkie het volgende:
TS denkt het allemaal te weten met een paar maanden zijn rijbewijs. Misschien moet je eens een voorbeeld nemen aan die sociale rijders die wél een ander makkelijk de ruimte gunnen door een baantje op te schuiven.
op een gegeven moment besef je dat je je als een bosmongool gedraagt en dan verander je ja!quote:Op donderdag 10 september 2009 09:57 schreef willempjewever het volgende:
Net of ik socialer ga worden als ik langer mijn rijbewijs heb?
Hoelang je je rijbewijs hebt zegt zeker iets. Jij begint net, en dan kan je risico's nog niet zo goed inschatten als mensen die bijvoorbeeld 2 of 3 jaar hun rijbewijs hebben. Daarbij komt dat je zekerder zult worden achter het stuur en dat je beter kan anticiperen op acties van medeweggebruikers naar gelang je je rijbewijs langer hebt.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:57 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Lul toch niet met je 21 jaar man, net of jij je rijbewijs al lang hebt
Trieste figuren hier altijd, het maakt geen ene reet uit hoe lang ik mijn rijbewijs heb, zegt totaal niks. Net of ik socialer ga worden als ik langer mijn rijbewijs heb? En waarom zou ik sociaal doen als iemand niet kan invoegen? Is dat mijn probleem?
Nou, die vaardigheden heb ik nu al prima. Maar ben al in de 30, dus dat zal ook wel meetellen. De eerste 2000 km reed ik trouwens wel slechter dan nu, maar ik denk niet dat ik nu nog veel zal kunnen verbeteren. Maar als ik op mijn 18e was begonnen was het zeker anders geweest.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:00 schreef JeMoeder het volgende:
Jij begint net, en dan kan je risico's nog niet zo goed inschatten als mensen die bijvoorbeeld 2 of 3 jaar hun rijbewijs hebben. Daarbij komt dat je zekerder zult worden achter het stuur en dat je beter kan anticiperen op acties van medeweggebruikers naar gelang je je rijbewijs langer hebt.
ja je zit toch met mongolen opgescheept, het enige dat je kan doen is alles zo vlot mogelijk te laten verlopen...quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef willempjewever het volgende:
De kuns is het om je niet te ergeren aan de andere weggebruikers, ziten zoveel kneuzen tussen die geen richting aangeven op rotondes, 80 rijden waar je 100 mag en dan op eenbaanswegen en irritante fietsers die aan de verkeerde kant van de weg rijden en de fiets gewoon voor je auto gooien en maar hopen dat je het ziet.
Raar, in 2003 reed ik af en moest tijdens mijn examen over de vluchtstrook ivm het verkeer wat mij er niet tussen liet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is sinds 1990 verboden, maar okay.
Post eens een foto van jezelf. Dan kunnen wij even kijken wat de examinator dacht.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:01 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Raar, in 2003 reed ik af en moest tijdens mijn examen over de vluchtstrook ivm het verkeer wat mij er niet tussen liet.
Kreeg tijdens het nabespreken van de examinator een dikke pluim () dat ik het zo heb opgelost.
Het is al sinds 1990 verboden, heb het even nagevraagd aan de rij instructeurs / examinatoren van o.a. het CBR hier (don't askquote:Op donderdag 10 september 2009 12:01 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Raar, in 2003 reed ik af en moest tijdens mijn examen over de vluchtstrook ivm het verkeer wat mij er niet tussen liet.
Kreeg tijdens het nabespreken van de examinator een dikke pluim () dat ik het zo heb opgelost.
Ja maar ze had 2 pluspunten die compenseerden.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:28 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het is al sinds 1990 verboden, heb het even nagevraagd aan de rij instructeurs hier (don't ask) en je had 100% moeten zakken hiervoor.
Of ze had per ongeluk de verkeerde pook te pakken bij het schakelenquote:Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja maar ze had 2 pluspunten die compenseerden.
quote:Op donderdag 10 september 2009 12:53 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Of ze had per ongeluk de verkeerde pook te pakken bij het schakelen
Buiten het feit je in m'n fobo had kunnen zien dat de laatste update van 2006 was (en die leeftijd dus ook), vind ik leeftijd niet eens relevant.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:57 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Lul toch niet met je 21 jaar man, net of jij je rijbewijs al lang hebt
Trieste figuren hier altijd, het maakt geen ene reet uit hoe lang ik mijn rijbewijs heb, zegt totaal niks. Net of ik socialer ga worden als ik langer mijn rijbewijs heb? En waarom zou ik sociaal doen als iemand niet kan invoegen? Is dat mijn probleem?
Het mag misschien niet, maar het getuigt van verkeersinzicht. Het is veiliger dan stoppen aan het eind van de invoegstrook en dan ineens proberen vanuit stilstand een gat te krijgen waarin je vanaf 0 kan invoegen.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:28 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het is al sinds 1990 verboden, heb het even nagevraagd aan de rij instructeurs / examinatoren van o.a. het CBR hier (don't ask) en je had 100% moeten zakken hiervoor. Ze zijn stomverbaasd dat een collega hiervoor een pluim heeft gegeven, mag absoluut niet en is 100% zakgarantie als je het doet.
Hoe getuigt het van verkeersinzicht als je aan het eind van de invoegstrook bent en je zit nog niet op de snelweg?quote:Op donderdag 10 september 2009 17:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het mag misschien niet, maar het getuigt van verkeersinzicht.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
GeenStijl AutoRijschool. Cursus Invoegen
Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html
Zo is het, en niet anders.
Nee, dan ben je ook een sukkelquote:Op donderdag 10 september 2009 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe getuigt het van verkeersinzicht als je aan het eind van de invoegstrook bent en je zit nog niet op de snelweg?
Bij van die weefstroken heb ik het soms wel, voor het werk kom ik dagelijks langs een weefstrook die voorafgegaan wordt door een bijna 90 graden bocht (staat ook een 30km / uur bord en is een afslag van een snelweg). Maar die komen gelukkig niet veel voor.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:32 schreef Tijn het volgende:
Hoe getuigt het van verkeersinzicht als je aan het eind van de invoegstrook bent en je zit nog niet op de snelweg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |