Opgelost.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:18 schreef bassnl777 het volgende:
met een enorm haarlint rond hun hoofd
Vernielingen en bedreigingen zijn geen verdiende loon op een volledig normaal verbod.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:29 schreef Meh7 het volgende:
Verdiende loon, dat krijg je met zulke debiele verboden.
Maar wel in geval van een debiel verbod.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vernielingen en bedreigingen zijn geen verdiende loon op een volledig normaal verbod.
Wat het niet is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar wel in geval van een debiel verbod.
Ah, je bevestigd de vooroordelen nog maar eens. Goed bezig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar wel in geval van een debiel verbod.
discriminatie is vele malen ergerquote:Op dinsdag 8 september 2009 00:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vernielingen en bedreigingen zijn geen verdiende loon op een volledig normaal verbod.
Je moet gewoon met je poten van een school afblijven als gelegenheids-relschoppertje.. Als die barbaren vinden dat ze gediscrimineerd worden, dan heb je hier alle vrijheid en mogelijkheden om naar de rechter te stappen etc.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
discriminatie is vele malen erger
dat is de aanleiding ervan...
Nee hoor, De school discrimineert en pakt de moslima's de vrijheden af.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:53 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je moet gewoon met je poten van een school afblijven als gelegenheids-relschoppertje.. Als die barbaren vinden dat ze gediscrimineerd worden, dan heb je hier alle vrijheid en mogelijkheden om naar de rechter te stappen etc.
Die mogelijkheid is bij onze vrienden niet bekendquote:Op dinsdag 8 september 2009 00:53 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je moet gewoon met je poten van een school afblijven als gelegenheids-relschoppertje.. Als die barbaren vinden dat ze gediscrimineerd worden, dan heb je hier alle vrijheid en mogelijkheden om naar de rechter te stappen etc.
Bom erop?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, De school discrimineert en pakt de moslima's de vrijheden af.
Als je bierverbod stelt in uitgaansgelegenheid krijg je ook knokken met Nederlanders.
Bij jullie is vrijheid van religie niet bekend. ga dat maar eerst bestuderenquote:Op dinsdag 8 september 2009 00:56 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is bij onze vrienden mekker7 en meki niet bekend.
Dus wie weet leren ze iets van je post.
Laat ik voorop stellen dat ik een groot voorstander ben van die vrijheden, ook wat betreft religie. Ik heb er niks mee en bemoei me er zo min mogelijk mee, maar van mij mag jouw zus of moeder echt wel met een hoofddoekje of whatever lopen.. Dat is het punt helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij jullie is vrijheid van religie niet bekend. ga dat maar eerst bestuderen
Ow?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij jullie is vrijheid van religie niet bekend. ga dat maar eerst bestuderen
quote:Op de Koninklijke atheneums van Antwerpen en Hoboken zijn vanaf 1 september 2009 alle politieke en religieuze symbolen verboden. Dat staat in het nieuwe schoolreglement. De directies nemen die maatregel om hun leerlingen te beschermen tegen de toenemende groepsdruk om bijvoorbeeld een hoofddoek te dragen.
"We merken dat de gelijkwaardigheid en de vrijheid van onze leerlingen in het gedrang komt", verklaren de schooldirecties. "Het is mogelijk dat leerlingen zich onder sociale druk verplicht voelen politieke en religieuze symbolen te dragen. Daarom laten we het niet meer toe."
Veel allochtonen
Beide scholen staan bekend voor hun hoge aantallen leerlingen van allochtone origine. Ze voeren een doorgedreven gelijke kansenbeleid en willen met de aanpassing in het reglement het evenwicht bewaren, zodat iedereen zich in alle vrijheid kan ontplooien.
In Antwerpen gelden er geen algemene richtlijnen voor het onderwijs in verband met hoofddoeken en andere symbolen. De scholen maken volgens onderwijsschepen Robert Voorhamme gebruik van hun autonomie en de stad bemoeit zich daar niet mee. Ook in bepaalde stadsscholen zijn hoofddoeken al verboden.
Nogmaals het begon bij het verbieden van de hoofddoeken. je verbiedt iemand een deel van zijn moslimgeloof, natuurlijk verwacht je dan problemen en protesten. zie vergelijkbaar scholierenprotest tegen de 1040 urennorm.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:00 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik een groot voorstander ben van die vrijheden, ook wat betreft religie. Ik heb er niks mee en bemoei me er zo min mogelijk mee, maar van mij mag jouw zus of moeder echt wel met een hoofddoekje of whatever lopen.. Dat is het punt helemaal niet.
Waar jij je wel weer erg laat kennen is op het moment, dat jij dit wangedrag probeert goed te praten. Is het echt zo moeilijk voor je om in te zien en toe te geven dat jouw broeders zich weereens schandalig hebben misdragen?
en toch baggatelliseer je de vernielingen. Waarom ben je niet uitgesproken tegen beide dan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals het begon bij het verbieden van de hoofddoeken. je verbiedt iemand een deel van zijn moslimgeloof, natuurlijk verwacht je dan problemen en protesten. zie vergelijkbaar scholierenprotest tegen de 1040 urennorm.
Vernielingen is fout, dat keur ik niet goed, maar racisme en discriminatie is vele erger.
Dat je problemen kon verwachten ben ik met je eens. Dat er vernielingen, inbraken etc. zijn gepleegd verbaast me ook totaal niet.. Dat is het ergste misschien nog wel dat het volkomen logisch lijkt dat ze zich hebben misdragen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Nogmaals het begon bij het verbieden van de hoofddoeken. je verbiedt iemand een deel van zijn moslimgeloof, natuurlijk verwacht je dan problemen en protesten. zie vergelijkbaar scholierenprotest tegen de 1040 urennorm.
Vernielingen is fout, dat keur ik niet goed, maar racisme en discriminatie is vele erger.
Waar staat in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen als deel of uiting van het moslimgeloof?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Andere uitingen van religie zijn ook niet toegestaan op die school, het is zogenoemd religieus neutraal. Laat het maar aan de moslims over om te roepen dat ze speciaal zijn en een voorkeursbehandeling moeten hebben...quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Als reden voor het verbod wordt uitdrukkelijk de groepsdruk om het dragen van een hoofddoek genoemd, alle andere religieuze uitingen zijn tegelijkertijd ook maar verboden om zogenaamd niet te discrimineren. Het argument dat alle andere uitingen verboden zijn, gaat dus niet op. Tevens betreft het een school met 80% moslim-leerlingen, het is in de praktijk dus gewoon een verbod op hoofddoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:20 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere uitingen van religie zijn ook niet toegestaan op die school, het is zogenoemd religieus neutraal. Laat het maar aan de moslims over om te roepen dat ze speciaal zijn en een voorkeursbehandeling moeten hebben...
Maar jij brengt het alsof er racisme aan ten grondslag ligt..quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als reden voor het verbod wordt uitdrukkelijk de groepsdruk om het dragen van een hoofddoek genoemd, alle andere religieuze uitingen zijn tegelijkertijd ook maar verboden om zogenaamd niet te discrimineren. Het argument dat alle andere uitingen verboden zijn, gaat dus niet op. Tevens betreft het een school met 80% moslim-leerlingen, het is in de praktijk dus gewoon een verbod op hoofddoeken.
Allah zegt: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..” (An Noer:31)quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Waar staat in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen als deel of uiting van het moslimgeloof?
Doe ik dat?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Maar jij brengt het alsof er racisme aan ten grondslag ligt..
Omdat ik de demonstranten steun. Ze komen op voor hun recht , recht voor vrijheid en religie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
en toch baggatelliseer je de vernielingen. Waarom ben je niet uitgesproken tegen beide dan?
Dus 80% is moslim leerling.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als reden voor het verbod wordt uitdrukkelijk de groepsdruk om het dragen van een hoofddoek genoemd, alle andere religieuze uitingen zijn tegelijkertijd ook maar verboden om zogenaamd niet te discrimineren. Het argument dat alle andere uitingen verboden zijn, gaat dus niet op. Tevens betreft het een school met 80% moslim-leerlingen, het is in de praktijk dus gewoon een verbod op hoofddoeken.
Het is indirect discriminatie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:12 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Dat je problemen kon verwachten ben ik met je eens. Dat er vernielingen, inbraken etc. zijn gepleegd verbaast me ook totaal niet.. Dat is het ergste misschien nog wel dat het volkomen logisch lijkt dat ze zich hebben misdragen.
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan racisme, maar daar is hier imo geen sprake van.
Lees je even anders in.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dus 80% is moslim leerling.
De overige 20% wat voor geloof ook.
Dus door groepsdruk kan je je wil doordrijven.
Geef je dit antwoord ook in de Wilders topics, als er groepsdruk word uitgeoefend in de Wilders topics, als de meerderheid tegen de uitwassen van de islam is?
Zo nee...arme troll...zo ja.....ik kijk uit naar die post van je.
Een hoofdoek over haar boezem?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Allah zegt: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..” (An Noer:31)
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:39 schreef Bommenlegger het volgende:
Deze zin staat zeker standaard onder een F toets van je.
Het zou je eens sieren als je gewoon beide zaken afkeurt dan. Niet altijd maar bagatelliseren dat er vernielingen door Moslims worden gepleegd. De school neemt een beslissing en daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het geeft niemand het recht om te slopen en in te breken.. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat ik de demonstranten steun. Ze komen op voor hun recht , recht voor vrijheid en religie.
Vernielingen is fout, maar dat is aan de school te verwijten
Het staat erin. De Koran is de leidraad voor dit wereldse leven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Een hoofdoek over haar boezem?
Waarom doen ze dat niet maar wel op het hoofd?
Zou het dan beter niet een boezemdoek kunnen heetten?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat ik de demonstranten steun. Ze komen op voor hun recht , recht voor vrijheid en religie.
Vernielingen is fout, maar dat is aan de school te verwijten
Vernielingen is fout en dat keur ik af. dat heb ik eerder gezegd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het zou je eens sieren als je gewoon beide zaken afkeurt dan. Niet altijd maar bagatelliseren dat er vernielingen door Moslims worden gepleegd. De school neemt een beslissing en daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het geeft niemand het recht om te slopen en in te breken.. Zo moeilijk is dat toch niet?
Hetgeen waar je zo'n hekel aan zegt te hebben, praktiseer je zelf het hardst; namelijk het meten met 2 maten.
Je lult meki.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Het staat erin. De Koran is de leidraad voor dit wereldse leven.
Hijaab is beter.. is aanbevolen maar hoofddoek is ook goed.
De oplossing is om de hoofd(borst)doeken maar toe te staan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Vernielingen is fout en dat keur ik af. dat heb ik eerder gezegd.
Enkel dient de oplossingen te komen van de school die maar niks wilt doen om deze problemen te verhelpen.
de school neemt een beslissing die discriminerend is en pakt velen hun vrijheden af.
Allah zegt: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..” (An Noer:31)quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je lult meki.
Zoniet, laat maar eens zien waar dat staat.
Hoofddoek hoort bij de Islam en is een onderdeel ervan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:45 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
De oplossing is om de hoofd(borst)doeken maar toe te staan?
Ik begrijp nog steeds niet dat je een hoofddoek van discriminatie kan beschuldigen.
Dat kan volgens mij alleen bij personen.
Ga je nu in tegen de wil van Allah?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Allah zegt: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..” (An Noer:31)
Soerrah Al Noer.
Engelsquote:Op dinsdag 8 september 2009 01:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ga je nu in tegen de wil van Allah?
DIe heeft het over BOEZEM, niet over HOOFD.
De hoofddoek, die al gedragen wordt om het haar te bedekken, moet ook nog eens over de boezem heen vallen. Dat is hoe het geïnterpreteerd wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ook zei hij: O Profeet! Zeg tot jouw echtgenotes, jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van overkleding over zich naar beneden te laten hangen. Dat bevordert het beste dat men haar herkent en niet lastig valt. (Koran, vers 23:59)quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En omdat het moslims raakt is het ineens discriminerends?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:49 schreef Meh7 het volgende:
Het is niet te ontkennen dat de school met dit verbod indirect discrimineert. Niet alleen is dit verbod specifiek in het leven geroepen voor hoofddoeken (vanwege de "groepsdruk"), maar treft dit verbod vanwege de samenstelling van de school voornamelijk moslims. Dat er een politiek correct sausje van "alle religieuze uitingen zijn verboden", omheen zit, maakt het niet minder discriminerend. De uitwerking is dat dit verbod vooral moslims raakt.
Die hoor je niet omdat dit verbod in het leven geroepen is om hoofddoeken te verbieden en vanwege de samenstelling van de school, voornamelijk moslims raakt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:52 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En omdat het moslims raakt is het ineens discriminerends?
Er zijn meerdere geloven met gebruiken en kledingkenmerken.
Die hoor je niet.
Ik zie nergens staan dat het om het haar gedragen moet worden, alleen over de boezem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De hoofddoek, die al gedragen wordt om het haar te bedekken, moet ook nog eens over de boezem heen vallen. Dat is hoe het geïnterpreteerd wordt.
Dan word je kaal, zie maar aan de pettendragers.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Is het daarnaast ook niet erg schadelijk voor het haar als je hele dag zo'n doek er overheen knoopt?
Laat ff zien waar het staat dan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die hoor je niet omdat dit verbod in het leven geroepen is om hoofddoeken te verbieden en vanwege de samenstelling van de school, voornamelijk moslims raakt.
Je vroeg je toch af waarom er hoofddoek stond en geen boezemdoek? Nou, dit is je antwoord.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:53 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat het om het haar gedragen moet worden, alleen over de boezem.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Laat ff zien waar het staat dan?
Dat dat de opzet is.
http://streekkrant.rnews.(...)7-1194513746173.htmlquote:De directies nemen die maatregel om hun leerlingen te beschermen tegen de toenemende groepsdruk om bijvoorbeeld een hoofddoek te dragen.
Beter antwoord had ik ook eerlijk gezegd niet van je verwacht.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je vroeg je toch af waarom er hoofddoek stond en geen boezemdoek? Nou, dit is je antwoord.
Vrij duidelijk antwoord, het woord "hoofddoek", impliceert dat je een doek om je hoofd moet dragen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Beter antwoord had ik ook eerlijk gezegd niet van je verwacht.
Om groepsdruk te verminderen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
http://streekkrant.rnews.(...)7-1194513746173.html
En niet over de borsten zoals jij verkondigd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk antwoord, het woord "hoofddoek", impliceert dat je een doek om je hoofd moet dragen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En niet over de borsten zoals jij verkondigd.
Het gaat niet eens om die 20%, daarom zei ik, lees je in. Daarnaast vroeg je om een bron inzake "opzet" en die heb je gekregen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Om groepsdruk te verminderen.
En is dat vreemd?
Moeten de overige 20% zich maar neerleggen bij de wil van de moslims, zodat ze zich niet gediscrimineerd voelen?
Wat als die met petten van de pvv gaan lopen en verkondigen dat dit bij hun geloof hoort?
Of een andere rechtse partij?
Moet dat dan ook geaccepteerd worden?
Dit zegt hij, ik kan hier HOOFD nergens vinden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Soerrah Al Noer.
In jouw ogen "opzet".quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om die 20%, daarom zei ik, lees je in. Daarnaast vroeg je om een bron inzake "opzet" en die heb je gekregen.
Er staat "hoofddoeken" in de quote die je hebt aangehaald. Daarnaast hoeven mannen geen hoofddoek te dragen dus het heeft niets te maken met "hoe het mij uitkomt".quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dit zegt hij, ik kan hier HOOFD nergens vinden.
Maar goed, de koran en zijn verzen kan je uitleggen op duizenden manieren.
Wel mooi eigenlijk, je doet dat op de manier die jou het beste uitkomt.
Nee, ze zeggen het zelf.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:06 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
In jouw ogen "opzet".
Dat is wat je ervan maakt.
Zeg ik dat?quote:Dus die 20% moet zich maar aanpassen aan wat de 80% wilt?
We hebben het hier over een school in Antwerpen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er staat "hoofddoeken" in de quote die je hebt aangehaald. Daarnaast hoeven mannen geen hoofddoek te dragen dus het heeft niets te maken met "hoe het mij uitkomt".
quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:10 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
We hebben het hier over een school in Antwerpen.
Niet over dat de moslimmannetjes hoofddoekjes moeten dragen.
Maar ik kan nu lekker slapen.
Trolletje mekker komt hier alle eer daarvoor toe.
Bis Morgen![]()
Je hebt het zelf naar voren gebracht, slimpie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Waar staat in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen als deel of uiting van het moslimgeloof?
Wat hebben ongelovigen met jullie moslimverzen te maken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 02:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]![]()
Kijk even een paar posts terug naar de vers die Meki heeft gepost.
Zijn al die moslima's vrij?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, De school discrimineert en pakt de moslima's de vrijheden af.
Als je bierverbod stelt in uitgaansgelegenheid krijg je ook knokken met Nederlanders.
quote:Heremans «Op de speelplaats en in de klassen is het heel rustig gebleven. Binnen de schoolmuren hebben we hier een veilige haven, en ik wil dat ook zo houden. Een deel van de meisjes was echt blij met het verbod op hoofddoeken. Die kwamen ons vertellen dat ze een hoofddoek moesten dragen van hun familie, maar dat ze blij waren dat ze hem hiér tenminste konden afzetten. Er waren er die kwamen zeggen: 'Gelukkig dat die hoofddoeken weg zijn, nu zijn we tenminste weer allemaal gelijkwaardig.' De hoofddoek was ook een manier geworden om te laten zien: ik ben geloviger dan jij, ik ben béter dan jij. Door dat symbool weg te halen, is ook die morele superioriteit weggevallen.
quote:»Ik vind: elke vrouw heeft het recht een hoofddoek te dragen, maar de vrouw naast haar heeft ook het recht om er géén te dragen en gelijkwaardig behandeld te worden. Je moet met je twee voeten in de praktijk staan om te weten wat wij bedoelen. Iedereen heeft er een mening over, maar hier ben ik directeur, met een middenkader en leraars, en hier hebben wij vastgesteld dat het doorsloeg. Wij hebben besloten: als we willen dat er hier plaats blijft voor alle overtuigingen, moeten we het reglement veranderen.
Interessant, dit citaat zegt dus eigenlijk dat een boerka helemaal niet wenselijk is, omdat de vrouw daarmee onherkenbaar wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook zei hij: O Profeet! Zeg tot jouw echtgenotes, jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van overkleding over zich naar beneden te laten hangen. Dat bevordert het beste dat men haar herkent en niet lastig valt. (Koran, vers 23:59)
Zie, ook hier is het voorkomen van verkrachting etc. de reden waarom een vrouw aangeraden wordt een hoofddoek te dragen.quote:24:31 En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vader of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol ten Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen.
De Islam is meer dan de Koran, zo je ongetwijfeld zult weten. Zo hebben we ook de Hadiths, een beschrijving van het leven van de Profeet vrede zij met hem, zijn uitspraken, uitspraken van zijn metgezellen. Een wetenschappelijke raad van Islamitische geleerden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Allah zegt ook dat je ongelovigen moet dood knuppelen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:34 schreef Meki het volgende:
[..]
De hoofddoek wordt niet verboden, er is alleen een verbod op het dragen van dat ding op het hoofd binnen de muren van de school.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Begrijpelijk. Het verbieden van de hoofddoek is ook geen teken van beschaving. Het ademt het volgende uit:
"Lang leve de vrijheid. Je mag doen en laten wat je wil hoor mevrouwtje, al kom je naakt naar school. Wat? Een hoofddoek? Nee, daar geldt die vrijheid niet voor."²
Dat is wat ik bedoel. Je mag hem op school dus niet dragen, een zgn. verbod dus.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:18 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
De hoofddoek wordt niet verboden, er is alleen een verbod op het dragen van dat ding op het hoofd binnen de muren van de school.
Met het verschil dat de hoofddoek absoluut niet te vergelijken is met een jas. De islam is een levensbeschouwing, een manier hoe je je leven inricht. Een hoofddoek hoort hier ten allen tijde bij, als je hier in gelooft wil je hem overal kunnen dragen. Een oprechte Moslima voelt zich zonder hoofddoek topless.quote:Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de jas. Die is ook niet verboden er wordt alleen verwacht dat je hem netjes in de gang ophangt.![]()
Jij hebt liever dat hij her en der mensen doodknuppelt als waren het Kerlon's?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:18 schreef Matteüs het volgende:
Hypocriet.
En dat is een excuus?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel. Je mag hem op school dus niet dragen, een zgn. verbod dus.
[..]
Met het verschil dat de hoofddoek absoluut niet te vergelijken is met een jas. De islam is een levensbeschouwing, een manier hoe je je leven inricht. Een hoofddoek hoort hier ten allen tijde bij, als je hier in gelooft wil je hem overal kunnen dragen. Een oprechte Moslima voelt zich zonder hoofddoek topless.²
Nou kom je tot het punt. Die moslima's zijn te vergelijken met een vrouw die een BH aanheeft in een topless bar. Daar voelen de topless vrouwen zich niet prettig bij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Een oprechte Moslima voelt zich zonder hoofddoek topless.²
Ach natuurlijk, je moest er even over nadenken hoe je mijn post zo kon omdraaien om het tegen me te gebruiken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat hij her en der mensen doodknuppelt als waren het Kerlon's?²
http://www.humo.be/tws/de(...)fddoekenkwestie.htmlquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:25 schreef Jarno het volgende:
Mja.
Wat lost zo'n verbod eigenlijk op vraag ik me af?
Er mag zoveel niet gedragen worden binnen de school. Dat jij toevallig de achterlijke overtuiging hebt dat ding te moeten dragen geeft je niet het recht dat wel te mogen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is wat ik bedoel. Je mag hem op school dus niet dragen, een zgn. verbod dus.
Ook alleen maar dankzij jarenlange indoctrinatie!quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Een oprechte Moslima voelt zich zonder hoofddoek topless.²
Nee, niet de oprechte Moslima, maar de domme en obsessieve Moslima voelt zich zo. De moslima die niet zelfstandig kan nadenken, die blind maar met volle overtuiging achter mensen aanhuppelt die er zogenaamd verstand van hebben, en die het verschil tussen doel en middel niet begrijpt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met het verschil dat de hoofddoek absoluut niet te vergelijken is met een jas. De islam is een levensbeschouwing, een manier hoe je je leven inricht. Een hoofddoek hoort hier ten allen tijde bij, als je hier in gelooft wil je hem overal kunnen dragen. Een oprechte Moslima voelt zich zonder hoofddoek topless.
Wat een onzin, iemand die naakt op school komt zal er ook niet ingelaten worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Begrijpelijk. Het verbieden van de hoofddoek is ook geen teken van beschaving. Het ademt het volgende uit:
"Lang leve de vrijheid. Je mag doen en laten wat je wil hoor mevrouwtje, al kom je naakt naar school. Wat? Een hoofddoek? Nee, daar geldt die vrijheid niet voor."²
Ah ja, precies wat ik reeds in eerdere topics schreef.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:02 schreef Gareelloper het volgende:
Aardig stukje over de Islamitische intimidaties waar men, de leerlingen en het personeel, mee te maken heeft: http://www.humo.be/tws/de(...)fddoekenkwestie.html
Dit gaat over het atheneum van Antwerpen waar het er ietsjes rustiger aan toegaat dan in Hoboken.
Het lijkt fokking islamabad wel daar
[..]
[..]
![]()
waarom lijkt het alsof de mensen die er zo over denken in Nederland niet meer bestaan
![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:34 schreef Bloemkool het volgende:
Die mensen die daar staan te rellen kunnen altijd terug gaan naar land van herkomst waar dit allemaal normaal is. Dat is veel verstandiger en stressvrijer leven dan wat ze nu doen.
Dat is niet relevant. 99% van de meiden kiezen er bewust voor, alleen die laten ze helaas zelden aan het woord.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook alleen maar dankzij jarenlange indoctrinatie!![]()
Waarom zijn het bijna altijd meisjes van moslimkomaf die deze dingen dragen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. 99% van de meiden kiezen er bewust voor, alleen die laten ze helaas zelden aan het woord.²
Valt me wel mee, kostte me nauwelijks tijd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ach natuurlijk, je moest er even over nadenken hoe je mijn post zo kon omdraaien om het tegen me te gebruiken.
Ofschoon dit uiteraard mogelijk is zie ik niet in wat hier relevant aan is. Het vertelt nl. meer over jezelf, jouw manier van denken, dan dat het de situatie verklaart.quote:Punt blijft dat je niet Allah erbij kunt halen wanneer het je uitkomt, en de context aanpast om je eigen lijf en luxe te beschermen.
Natuurlijk wel! Het is toch sneu dat als ik jou 14 jaar lang wijsmaak dat je voor gek/ naakt loopt zonder een sok op je hoofd, ik daarna jouw keuze om met een sok op je hoofd rond te gaan lopen voor anderen ga verdedigen als 'eigen'.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is niet relevant. 99% van de meiden kiezen er bewust voor, alleen die laten ze helaas zelden aan het woord.²
Juist zij zijn het probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. 99% van de meiden kiezen er bewust voor, alleen die laten ze helaas zelden aan het woord.
Je kunt hoofddoekjes inderdaad beter hiermee vergelijkenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen die petjes met hoofddoekjes vergelijken leggen in één klap bloot dat ze wonen op een woonwagenkamp.²
quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Achzo... je bent dus iemand die alles wegwuift en door blijft spammen. Liefst met veel kinderlijke smilies.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Ofschoon dit uiteraard mogelijk is zie ik niet in wat hier relevant aan is. Het vertelt nl. meer over jezelf, jouw manier van denken, dan dat het de situatie verklaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |