Zou je het leuk vinden om 2 jaar lang 25 euro per maand (dat is dus 600 euro) voor de kat z'n viool te betalen? Zoja, dan zeg ik: doen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef Randy_Orton1986 het volgende:
HI25 25 euro per maand (ik bel dan niet meer met HI als ik een Iphone heb, dus standaard elke maand 25 euro).
T-Mobile i-150 29,95 per maand.
Hoe kunnen wij weten of het voor jou verstandig is om een tweede abonnement te nemen? Hoeveel bedragen jouw "goed inkomsten"?quote:Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef Randy_Orton1986 het volgende:
Hallo,
Ik heb op dit moment een abbo lopen via HI maar die loopt nog tot 2011, ik heb dus de Samsung M8800 Pixon erbij genomen toendertijd omdat ik dat echt een lauwe telefoon vond.
Maar nu wil en moet ik gewoon de nieuwste Iphone 3GS hebben, alleen los is die Iphone te duur voor woorden dus wil ik toch de goedkoopste abbo hebben bij t-mobile.
Maar zoals je dan begrijp heb ik dan 2 abbo's lopen en dat vind ik zelf niet echt een super probleem omdat ik toch niet echt veel bel maar wel veel sms maar ook omdat ik een goed inkomsten heb.
Maar is het verstandig om een 2e abbo te nemen denken jullie?
Hebben jullie een 2e abbo dat zou ik weleens willen weten ook.
Dus in principe zou ik dan als volgt dit hebben als ik een 2e abbo erbij zou nemen.
HI25 25 euro per maand (ik bel dan niet meer met HI als ik een Iphone heb, dus standaard elke maand 25 euro).
T-Mobile i-150 29,95 per maand.
Dus totaal zou het dan afgerond 54,95 zijn.
Vertel jullie ervaringen mocht je ook 2 abbo's hebben gehad.
Kijk het klinkt misschien raar wat ik ga zeggen maar die 25 euro van HI die beschouw ik dan maar ff als een andere soort betaling elke maand anders klinkt het zoveel van 55 euro per maand.
Ook het eerste waar ik aan moest denken.quote:Op maandag 7 september 2009 19:42 schreef trovey het volgende:
Kijk eens bij het topic "Een dubbeltje op zijn kant"
'tot 2011' is ietsie meer dan 'een paar maanden'.quote:Op maandag 7 september 2009 19:51 schreef eleusis het volgende:
Ik heb ook een paar maanden dubbel een ABO gehad omdat ik per se een iPhone wildeLekker boeiend, zoveel geld is het ook niet.
En kijk eens wat je gaat betalen als je buiten je bundel komt.....quote:Op maandag 7 september 2009 20:19 schreef Dennis101 het volgende:
Probeer je oude telefoon te verkopen en steek dat geld in je nieuwe abonnement. Verder zeg je dat je veel smst, maar met de goedkoopste belbundel van de iPhone heb je slechts 150 minuten en smsjes, is dat voldoende?
Vandaar dus ook de vraag of dat voldoende is, anders staat TS nog een zeer onaangename verrassing te verwachten (25 cent buiten je bundel tikt hard aan).quote:Op maandag 7 september 2009 20:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En kijk eens wat je gaat betalen als je buiten je bundel komt.....
Dat is precies de reden waarom ik niet voor een iPhone met een TMobile abonnement gekozen heb. Dan haal ik er wel een los uit het buitenland.quote:Op maandag 7 september 2009 20:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vandaar dus ook de vraag of dat voldoende is, anders staat TS nog een zeer onaangename verrassing te verwachten (25 cent buiten je bundel tikt hard aan).
Klopt.quote:Op maandag 7 september 2009 20:16 schreef Dromer het volgende:
[..]
'tot 2011' is ietsie meer dan 'een paar maanden'.
quote:Op maandag 7 september 2009 23:08 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt.
Misschien is het oude abo ook wel af te kopen trouwens, ik heb zelf die moeite niet gedaan.
Ja idd!quote:Op maandag 7 september 2009 19:42 schreef trovey het volgende:
of je nu 25 per maand betaalt of dat je ineens het totaal betaalt. Wat is het verschil??quote:Op maandag 7 september 2009 23:12 schreef Randy_Orton1986 het volgende:
Als ik zou afkopen dan zou dat me minimaal 400 euro kosten omdat ik per maand 25 euro moet betalen.
[..]
quote:Op maandag 7 september 2009 23:24 schreef tomegel het volgende:
Uit eigen ervaring: pak nooit een 2e abonement, en zeker niet voor een gsm. Een splinternieuwe gsm die je gratis bij een duur abonement van 25 euro per maand betaald waar je 2 jaar aan vast zit, lijkt mooi ook al kan je het makkelijk betalen. Maar jij word net zo hard teruggenaaid dat je die gsm uiteindelijk dubbel betaald. Ik zou zeggen: kijk op marktplaats, daar staan ze ook goedkoop op, nieuw! Een maat van mij is in new york geweest en had er daar een gekocht voor 400 euro. Een andere maat van mij had precies dezelfde iphone gekocht via marktplaats, nieuw in doos voor 280 euro.
Dit was het eerste wat ik dacht.quote:Op maandag 7 september 2009 19:42 schreef trovey het volgende:
T-Mobile Flex is dus echt hartstikke duur, voor die 15 euro beltegoed krijg je echt heel weinig minuten.. als je een los toestel erbij koopt, zou ik gewoon een Sim-Only bij Ben nemen ofzo, voor 4,95 heb je 100 min/sms, terwijl je er volgens mij bij die van 15 euro voor 7,50 maar 68 min/sms hebtquote:Op maandag 7 september 2009 23:19 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ja idd!
Ik heb vorige week een berekening op het net gelezen over het wel of niet kopen van een I-phone met abo.
Met vrijwel iedere berekening kwam eruit dat je beter de I-phone los kon kopen dan met een abo erbij. Een sim-only rekent de helft van de prijs per belminuut/sms.Iedere minuut die je belt betaal je aan de gsm. Dit is met 3 verschillende provider bekeken: T-mobile, vodafone en nog een , weet niet meer welke! Ongeacht of je veel of weinig belt. Je moet een bepaalt bedrag per maand betalen.
Zelf gebruiken wij T-mobile flex van ¤ 15,00 pm waar je ¤7,50 voor betaald (sim only). Bij flex wordt iedere sms/minuut over de bundel goedkoper. En de gsm kopen we simlock vrij, zonder te hoeven kijken naar de aanbieding van de provider.
Wat is nou een lauwe telefoon?? Ik vermoed dat het niet op de temperatuur slaat!?quote:Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef Randy_Orton1986 het volgende:
...... omdat ik dat echt een lauwe telefoon vond.......
Ach, er wordt zoveel mee gebeld dat dat de uiteindelijke factuur behoorlijk hoger ligt. En dan betaal je volgens de prijzen die behoren bij het hogere belgedrag. En niet zoals bij de meeste andere dat de prijs per minuut omhoog gaat als de bundel op is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
T-Mobile Flex is dus echt hartstikke duur, voor die 15 euro beltegoed krijg je echt heel weinig minuten.. als je een los toestel erbij koopt, zou ik gewoon een Sim-Only bij Ben nemen ofzo, voor 4,95 heb je 100 min/sms, terwijl je er volgens mij bij die van 15 euro voor 7,50 maar 68 min/sms hebt
Ha dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik de OP lasquote:Op maandag 7 september 2009 19:42 schreef trovey het volgende:
Precies.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:35 schreef karr-1 het volgende:
Wat is er toch met de mensheid dat ze tegenwoordig maar alles willen hebben en wel nu meteen? Geld betalen voor iets wat je niet gebruikt is gewoon eeuwig zonde en zou ik echt nooit doen.
Nou... ik vind het ook wel een kekke gadget. Maar pas tegen de tijd dat mijn abonnement over dik een half jaar afloopt, kijk ik wel wat ik doe, en niet eerder.quote:En zo bijzonder is die iPhone nou ook weer niet.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:35 schreef karr-1 het volgende:
Wat is er toch met de mensheid dat ze tegenwoordig maar alles willen hebben en wel nu meteen?
Eigenlijk kun je het mensen amper kwalijk nemen tegenwoordig.quote:And I am a weapon of massive consumption
and its not my fault its how Im program to function
Tuurlijk het is best een geinig ding. Maar ik vind de prijs niet in verhouding met wat je ervoor krijgt. Er zijn tientallen telefoons die hetzelfde kunnen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:14 schreef Gromit het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Nou... ik vind het ook wel een kekke gadget. Maar pas tegen de tijd dat mijn abonnement over dik een half jaar afloopt, kijk ik wel wat ik doe, en niet eerder.
Tsja dat weet ik dus niet. We worden overspoeld met reclame en dergelijke, waardoor iedereen denkt dat alles bereikbaar is of moet zijn. Iedereen wil alles en wel nu meteen, anders horen we er niet meer bij of zo. Ik snap die houding gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk kun je het mensen amper kwalijk nemen tegenwoordig.
Jij niet, maar zoals ik al aangaf, we zijn geprogrammeerd om te consumeren. Van geboorte af aan, er wordt tegenwoordig maar één ding ingeramd en dat is consumeren, consumeren, consumeren. Ik kan me voorstellen dat het voor een 15 of 16 jarige tegenwoordig echt heel erg lastig is daar verantwoord mee om te gaan, als je ook nog eens de groepsdruk of het 'erbij willen horen' erbij optelt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat weet ik dus niet. We worden overspoeld met reclame en dergelijke, waardoor iedereen denkt dat alles bereikbaar is of moet zijn. Iedereen wil alles en wel nu meteen, anders horen we er niet meer bij of zo. Ik snap die houding gewoon echt niet.
Daar heb je volledig gelijk in. Op die leeftijd spelen inderdaad nog andere factoren mee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij niet, maar zoals ik al aangaf, we zijn geprogrammeerd om te consumeren. Van geboorte af aan, er wordt tegenwoordig maar één ding ingeramd en dat is consumeren, consumeren, consumeren. Ik kan me voorstellen dat het voor een 15 of 16 jarige tegenwoordig echt heel erg lastig is daar verantwoord mee om te gaan, als je ook nog eens de groepsdruk of het 'erbij willen horen' erbij optelt.
Mensen denken gelukkig te worden door het aanschaffen van een iPhone/nieuwe vloer op afbetaling/keuken/nieuw huis. En waarom zou je sparen als je het nu kan hebben door elke maand een klein bedrag in te leveren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat weet ik dus niet. We worden overspoeld met reclame en dergelijke, waardoor iedereen denkt dat alles bereikbaar is of moet zijn. Iedereen wil alles en wel nu meteen, anders horen we er niet meer bij of zo. Ik snap die houding gewoon echt niet.
Sad but true....quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Mensen denken gelukkig te worden door het aanschaffen van een iPhone/nieuwe vloer op afbetaling/keuken/nieuw huis. En waarom zou je sparen als je het nu kan hebben door elke maand een klein bedrag in te leveren.
(dat ze daardoor uiteindelijk twee keer zoveel kwijt zijn voor hetzelfde als iemand die spaart, daar hebben ze dan ook wel een goede reden voor...)
Instant gratification.
Uit Amused to Death (Roger Waters):quote:
quote:The captain said excuse me ma'am
This species has amused itself to death
Amused itself to death
Amused itself to death
We watched the tragedy unfold
We did as we were told
We bought and sold
It was the greatest show on earth
But then it was over
We ohhed and aahed
We drove our racing cars
We ate our last few jars of caviar
And somewhere out there in the stars
A keen-eyed look-out
Spied a flickering light
Our last hurrah
And when they found our shadows
Grouped around the TV sets
They ran down every lead
They repeated every test
They checked out all the data on their lists
And then the alien anthropologists
Admitted they were still perplexed
But on eliminating every other reason
For our sad demise
They logged the explanation left
This species has amused itself to death
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Uit Amused to Death (Roger Waters):
[..]
En zo zal het volgens mij ook echt gaan. We gaan ons gewoon lekker dood consumeren, en of we dat nou doen door onze economie op te blazen waardoor we in oorlog en verderf terecht komen of dat we onze planeet compleet onbewoonbaar maken (idem), ik geloof niet dat het veel anders zal gaan.quote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Mensen denken gelukkig te worden door het aanschaffen van een iPhone/nieuwe vloer op afbetaling/keuken/nieuw huis. En waarom zou je sparen als je het nu kan hebben door elke maand een klein bedrag in te leveren.
(dat ze daardoor uiteindelijk twee keer zoveel kwijt zijn voor hetzelfde als iemand die spaart, daar hebben ze dan ook wel een goede reden voor...)
Instant gratification.
quote:Op maandag 7 september 2009 23:59 schreef Gromit het volgende:
Ikwilletikwilletikwillet. En wel NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
[benieuwd]Wat is een aantrekkelijk alternatief?[/benieuwd]quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tuurlijk het is best een geinig ding. Maar ik vind de prijs niet in verhouding met wat je ervoor krijgt. Er zijn tientallen telefoons die hetzelfde kunnen.
haal die ?0=1 er eens af.. misschien helpt het.quote:
Debbie kan het je haarfijn vertellenquote:Op maandag 7 september 2009 19:42 schreef trovey het volgende:
Pff geen idee, maar smartphones genoeg lijkt mij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:55 schreef Gromit het volgende:
[..]
[benieuwd]Wat is een aantrekkelijk alternatief?[/benieuwd]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tuurlijk het is best een geinig ding. Maar ik vind de prijs niet in verhouding met wat je ervoor krijgt. Er zijn tientallen telefoons die hetzelfde kunnen.
quote:
3GS niet. En zo ja, dan schade of geld storten naar een accounthouder in duister Afrika.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:54 schreef oinkoink12 het volgende:
Of je kan gewoon eentje op marktplaats halen, sommige kosten nog maar 250
en zijn amper gebruikt
Nou, als je steevast veel meer belt dan je bundel, moet je hem gewoon verhogen.. je hebt immers een SO abo, dus krijg je 20 voor 10 euro, 25 voor 12,50, 30 voor 15 enz.quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:49 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ach, er wordt zoveel mee gebeld dat dat de uiteindelijke factuur behoorlijk hoger ligt. En dan betaal je volgens de prijzen die behoren bij het hogere belgedrag. En niet zoals bij de meeste andere dat de prijs per minuut omhoog gaat als de bundel op is.
Echter. er is een nieuwe speler op de markt die ook heel interessant is voor veel-bellers: Tringg.
Vergeefse moeite, hij is in een ander topic al bezig om een provider uit te zoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:56 schreef fotostarter het volgende:
Je hebt goede inkomsten zeg je, koop die iPhone dan zonder abonnement
Ik denk dat hij het andere topic een fractie van een seconde later geopend heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:20 schreef karr-1 het volgende:
Waarom dan deze vraag als je toch al besloten hebt om het te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |