abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72526570
Bejaarde moslim in coma geslagen voor ogen van kleindochter

quote:
Een bejaarde moslim is in het zuidwesten van Londen het slachtoffer geworden van een brutale racistische aanval. De 67-jarige Ekram Haque werd voor de ogen van zijn driejarige kleindochter in een coma geslagen door een bende schoolkinderen. Dat melden de Britse media.

In de rug aangevallen

Ekram Haque, een toegewijde moslim, werd in een hinderlaag gelokt door een bende jongeren nadat hij de lokale moskee van Tooting verliet. Daar had hij net de gebeden bijgewoond ter aanleiding van de ramadan. De bejaarde man stond samen met zijn kleindochter Marian te wachten op een lift naar huis toen ze hem in de rug aanvielen, hem neersloegen en hem op het hoofd schopten.

De andere aanwezigen in de moskee schoten Haque onmiddellijk ter hulp en jaagde de bende weg, maar de verwondingen aan het hoofd van de man waren al aanzienlijk. Hoewel hij nog niet officieel dood is verklaard, namen familie en vrienden gisteren in het ziekenhuis al afscheid van Ekram Haque, die aan een beademingstoestel ligt.

Daders van 12 jaar oud

Ook de politie is al een moordonderzoek gestart naar de daders. De politie heeft een verband gelegd met eerdere aanvallen op oudere Aziaten. Het onderzoeksteam is er ook van overtuigd dat het om een racistische aanval gaat. De daders zouden slechts 12 jaar oud zijn. Bovendien zijn er extra agenten voorzien aan de Idara E Jaaferiya Moskee, waar Haque werd aangevallen.

Geen wraak nemen

Volgens de zoon van Ekram Haque, Arfan, is zijn driejarig dochtertje erg geschokt na de aanval op haar grootvader. De 35-jarige man spreekt van zinloos geweld, maar roept zijn gemeenschap op om kalm te blijven. "Denk eraan dat de islam een vredelievende godsdienst is en dus wraak niet goedkeurt. Als je dan toch iets wil doen, bid gewoon", aldus Arfan, "Ik ben trouwens onder de indruk van de manier waarop de politie de zaak aanpakt. Ik ben alleen bezorgd om mijn dochtertje die zich nog heel goed kan voorstellen wat er gebeurd is."

Ekram Haque ging vorig jaar op pensioen en paste in de weekends op zijn kleindochter. "Mijn vader had zelfs een reis naar Pakistan en Australië voor haar gepland", aldus Arfan, "Hij hield van Groot-Brittannië en beschouwde zichzelf als een echte Londenaar. Hij genoot echt van de dagen met Marian." (ka)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-kleindochter.dhtml

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 7 september 2009 @ 18:57:50 #2
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72526681
ach ... hoe veel slachtoffers zijn er andersom al gevallen en hoe veel gaan er nog vallen ?
maar dat dit niet kan is een ding wat zeker is ..

maar dan zo wel van bij de kanten .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72526703
Heb je nou helemaal tot in Engeland moeten zoeken?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_72526707
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef RAVW het volgende:
ach ... hoe veel slachtoffers zijn er andersom al gevallen en hoe veel gaan er nog vallen ?

wat wil je zeggen ? probeer je het goed te praten ?
pi_72526719
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_72526722
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef RAVW het volgende:

???

Wat heeft die bejaarde moslim die jochies aangedaan?
WOS'ser for life.
pi_72526745
schande dat het gebeurt, waar het ook is en tegen wie ook.

Veel kan je er helaas niet aan doen, buiten strengere straffen voor de daders. Dat het deze keer blanken zijn maakt mij niet uit; als ze zich niet kunnen gedragen moeten zij ook maar harder aangepakt worden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_72526775
=

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 07-09-2009 19:51:32 ]
pi_72526777
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

???

Dit zijn juist de vechters voor vrije woord.. Behalve als het tegen de Islam en de Moslims.
dat zijn wilders stemmers die alle middelen toestaan om de moslims hard aan te pakken.
pi_72526779
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Meki het volgende:

[..]

wat wil je zeggen ? probeer je het goed te praten ?
hij probeert te zeggen dat het schande is dat het gebeurt, of het nu moslims of niet-moslims zijn die zo'n actie uithalen.
pi_72526798
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef Athmozz het volgende:
schande dat het gebeurt, waar het ook is en tegen wie ook.

Veel kan je er helaas niet aan doen, buiten strengere straffen voor de daders. Dat het deze keer blanken zijn maakt mij niet uit; als ze zich niet kunnen gedragen moeten zij ook maar harder aangepakt worden.
Die jochies verdedigen gewoon hun vaderland en jij wil ze daar voor straffen??!?!

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Donald Duck held maandag 7 september 2009 @ 19:01:19 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72526823
foei. wat een belhamels
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 7 september 2009 @ 19:01:19 #13
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72526824
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

???

Dat weet ik niet was er niet bij?

ik keur het ook niet goed.
het is natuurlijk al veel te erg voor woorden zeker omdat het maar om een 12 jarige gaat en dan ook nog om een rassen moord ..

maar dat is nog niet zeker ..
Dat moet nog uitwijzen ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_72526829
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij probeert te zeggen dat het schande is dat het gebeurt, of het nu moslims of niet-moslims zijn die zo'n actie uithalen.
Nee hoor, hij probeert het goed te praten omdat het voor hem ook andersom ook gebeurt.
pi_72526844
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die jochies verdedigen gewoon hun vaderland en jij wil ze daar voor straffen??!?!

Ja. Je vaderland verdedig je niet door een willekeurige allochtoon ineen te slaan
pi_72526852
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, want in het partijprogramma van Wilders staat ook dat het moet kunnen om met een groep één iemand in elkaar te schoppen.
Klopt.
  maandag 7 september 2009 @ 19:02:22 #17
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72526871
TT is zwaar overdreven trouwens.

Verder weet ik niet wat ik wel en niet moet geloven van dit soort nieuwsberichten.
WOS'ser for life.
pi_72526874
Ernstig om iemand zomaar in elkaar te slaan. Hopelijk wordt dit soort tuig hard gestraft, maar dat zal wel niet in Engeland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72526876
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:01 schreef __Saviour__ het volgende:
foei. wat een belhamels
Foei ?

pi_72526881
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt.
Bron aub.
  maandag 7 september 2009 @ 19:02:48 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72526884
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Ferdo het volgende:
Heb je nou helemaal tot in Engeland moeten zoeken?
Overal in Europa gebeurt het dagelijks andersom. Maar dat komt niet in de media.
The End Times are wild
  Donald Duck held maandag 7 september 2009 @ 19:03:26 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72526903
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Foei ?

ja dit was toch niet zo lief van ze
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72526935
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Overal in Europa gebeurt het dagelijks andersom. Maar dat komt niet in de media.
Begatiliseren en ontkennen daar zijn jullie goed in
pi_72526950
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:02 schreef Juupİ het volgende:

[..]

Bron aub.
www.watwilwilders.nl
pi_72526954
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat maakt dit incident natuurlijk niet minder erg. Deze moslim van 67 kan er natuurlijk niets aan doen dat elders in Europa aanvallen door andere moslims gedaan worden.

Dit niet keihard veroordelen en bestraffen zou betekenen dat geweld tegen moslims toegestaan zou zijn.

Dan ben je ver van het padje af hoor.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72527060
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:

[..]

www.watwilwilders.nl
belachelijke site met korte quotes zonder een context. Dit is géén bron, dit is gewoon propaganda. Sorry, maar als je dergelijke zaken gaat geloven ben je niet extreem links / rechts, maar gewoon extreem dom.
pi_72527135
Minderjarigen weer.

Hoge straf zullen ze vast ook niet krijgen. De jeugd van tegenwoordig.
  maandag 7 september 2009 @ 19:10:04 #28
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72527143
Ha ha, wat een lol om dit te bagatelliseren om andere mensen uit de tent te lokken.

Een bejaarde man is (zo goed als) dood geslagen, door een groep kinderen uit racistische motieven. Onbegrijpelijk dat dit topic vol staat met mensen die meteen in allerlei goedpraterij en vergelijkingen schieten
pi_72527168
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef Athmozz het volgende:

[..]

belachelijke site met korte quotes zonder een context. Dit is géén bron, dit is gewoon propaganda. Sorry, maar als je dergelijke zaken gaat geloven ben je niet extreem links / rechts, maar gewoon extreem dom.
Liever dom dan een extreem rechtse wildersstemmer. die alles wat tegen Wilders propoganda noemt.
pi_72527177
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt.
Nou, Meki, wijs me de passage waar dat staat dan maar eens aan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_72527228
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Ha ha, wat een lol om dit te bagatelliseren om andere mensen uit de tent te lokken.

Een bejaarde man is (zo goed als) dood geslagen, door een groep kinderen uit racistische motieven. Onbegrijpelijk dat dit topic vol staat met mensen die meteen in allerlei goedpraterij en vergelijkingen schieten
Als het andersom was gebeurt, waren er 300 reacties..
Maar zodra Islam en de moslims de slachtoffers zijn vinden ze het goed en gaan het goedpraten.

hun harten zijn vervuldt met kwaad.
pi_72527234
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Liever dom dan een extreem rechtse wildersstemmer. die alles wat tegen Wilders propoganda noemt.
ik hoop dat je zelf beseft dat quotes zonder context waardeloos zijn. Als ik al jouw topics & posts doorlees vind ik ook wel ergens iets waarmee ik kan aantonen dat jij anti-islamitisch bent hoor...

Ik ga niet ontkennen dat er enige kern van waarheid in zit, maar zo extreem zoals het op die site voorgesteld wordt is het bijlange niet, als het zo was dan had er hem al lang een of ander heethoofd afgemaakt. (ik kan trouwens niet eens op wilders stemmen, ben geen NL'er )
  maandag 7 september 2009 @ 19:13:32 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72527299
De engelse jeugd is compleet aan het losslaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_72527315
quote:
Het onderzoeksteam is er ook van overtuigd dat het om een racistische aanval gaat. De daders zouden slechts 12 jaar oud zijn.
Gezien de leeftijd vind ik het nogal snel om zo van racisme uit te gaan. Straks zijn het gewoon een stel malloten die zich vervelen en oude mensen mishandelen om de tijd te doden. De moderne wereld is er ziek genoeg voor.
  maandag 7 september 2009 @ 19:14:34 #35
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72527351
quote:

[..]

ja je kan je beter af vragen waarom er een lui als Wilders in eens op staat en waarom de haat naar de Moslims steeds meer en meer wordt.

misschien moet je een naar je zelf kijken en dan pas wijzen naar een ander..
pi_72527381
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:13 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Gezien de leeftijd vind ik het nogal snel om zo van racisme uit te gaan. Straks zijn het gewoon een stel malloten die zich vervelen en oude mensen mishandelen om de tijd te doden. De moderne wereld is er ziek genoeg voor.
dat soort jochies worden gehersenspoelt, met islam is slecht en de moslims zijn slecht.
Kan via scholen, tv of sport of vrienden.
  maandag 7 september 2009 @ 19:15:19 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72527393
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Als het andersom was gebeurt, waren er 300 reacties..
Maar zodra Islam en de moslims de slachtoffers zijn vinden ze het goed en gaan het goedpraten.

hun harten zijn vervuldt met kwaad.
Waar staat dat goedpraten dan precies?

En 40 reacties in 15 minuten is ook niet slecht hoor
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72527408
het is maar een incident?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72527445
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja je kan je beter af vragen waarom er een lui als Wilders in eens op staat en waarom de haat naar de Moslims steeds meer en meer wordt.

misschien moet je een naar je zelf kijken en dan pas wijzen naar een ander..
Jij zal eens meer uit je hok komen en contact komen met andere mensen die anders zijn dan jou. niet in je hok blijven en enkel naar Wilders luisteren.

Haat jegens de Islam is enkel uit racisme en onwetendheid.
pi_72527500
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Website is geen propoganda, jij ziet het als propoganda omdat het tegen Wilders ingaat.
Ik anti-islamitisch ? Ik ben zelf moslim, hoe kan ik anti-islam zijn dan ?

Noem eens teksten op www.watwilwilders.nl die gelogen is
quote:
Domeinnaam watwilwilders.nl
Status actief
Houder STI046084-OPENP
Stichting Nederland Bekent Kleur
=
Netherlands
Tot zover WatWilWilders.nl . Nu graag een bron die gelieerd is aan de PVV zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 07-09-2009 19:55:37 ]
  maandag 7 september 2009 @ 19:18:37 #41
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72527544
quote:

[..]

lol de eerste is al een hele grote fout die mensen maken .... "Ik wil discrimineren"

nee geen mens "discrimineert"
En mens / of bevolking groep laat zich "discrimineren"
  maandag 7 september 2009 @ 19:18:40 #42
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72527547
Proberen om dit aan Wilders te linken is trouwens ook schandalig, maar dat zijn we gewend van Meki
  maandag 7 september 2009 @ 19:18:58 #43
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72527568
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:15 schreef Meki het volgende:

[..]

dat soort jochies worden gehersenspoelt, met islam is slecht en de moslims zijn slecht.
Kan via scholen, tv of sport of vrienden.
Doet me denken aan een filmpje wat ik een tijdje geleden zag van een 6 jarig moslim meisje ergens in het oosten, dat fier voor de camera vertelde dat alle niet moslims lager dan varkens waren. Veroordeel je dat ook?
DeviantArt
  maandag 7 september 2009 @ 19:19:49 #44
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72527602
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:18 schreef RAVW het volgende:

[..]

lol de eerste is al een hele grote fout die mensen maken .... "Ik wil discrimineren"

nee geen mens "discrimineert"
En mens / of bevolking groep laat zich "discrimineren"
Ik denk dat je de betekenis van discrimineren niet helemaal begrijpt. Natuurlijk kan je wel discrimineren uit eigen beweging, ongeacht wat het subject daarvan vindt.
pi_72527605
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef Meki het volgende:
Gedegen kritiek op de islam, op zijn minst een hoogst dubieuze cocktail van religieuze, politieke en terroristische propaganda, "geopenbaard" aan een of andere epileptische pedofiel, is anders niets mis mee.

Heeft niets met racisme te maken en die onwetendheid ligt er juist in besloten dat men vanuit geschiedkundig opzicht kan stellen dat de islam overa waar het in contact kwam met andersdenkenden dan wel andersgelovigen, de islam problemen heeft veroorzaakt.

Dat zet je wel aan het denken. Althans, het intelligente deel der natie.

pi_72527629
quote:

[..]

Website is geen propoganda, jij ziet het als propoganda omdat het tegen Wilders ingaat.
Daar gaat het hem helemaal niet om, ik ben het zelf niet eens eens met zijn standpunten. Ik zeg gewoon dat websites die op hun eerste pagina al uitmaken met minieme quotes zoals "ik wil discrimineren", dan weet je al dat je te doen hebt met een oppervlakkige site die maar 1 kant van het verhaal wil belichten (wat alleen al aan de URL duidelijk is). Daarom dus; dit is propaganda, maar dan tegen-propaganda.
quote:
Ik anti-islamitisch ? Ik ben zelf moslim, hoe kan ik anti-islam zijn dan ?
Dat had ik al door hoor . Maar toch als je lang genoeg zoekt zal je ook bij jou uitspraken vinden die als je selectief quote een totaal ander beeld geven. En neen, ik ga niet zoeken want ik heb daar geen zin in, maar dat is bij bijna iedereen zo. Uiteraard weet ik dat Wilders ook nog de achterliggende gedachten hééft in die strekking, terwijl dat bij jou niet zo zal zijn, maar je kan bij het zoeken naar quotes iedereen op fouten betrappe
quote:
ik zie geen teksten op watwilderswil.nl, enkel korte quotes. Korte quotes zonder toelichting zijn zoals hierboven gezegd gewoon waardeloos, waarmee ik deze site dus ook totaal af doe als betrouwbare bron. Dit heeft niets te maken omdat die tegen wilders is, als ik een site zie die tegen balkenende zou zijn en enkel met quotes gevuld is vliegt die voor mij ook direct weg als geloofwaardige bron.
pi_72527631
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:18 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Doet me denken aan een filmpje wat ik een tijdje geleden zag van een 6 jarig moslim meisje ergens in het oosten, dat fier voor de camera vertelde dat alle niet moslims lager dan varkens waren. Veroordeel je dat ook?
Wat denk je ? waar zie jij mij voor ?
Heb ik ooit discriminerende of racistische opmerkingen gedaan naar Nederlanders of andere groepen.
pi_72527639
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:18 schreef Hukkie het volgende:
--- Cameron Hodge ---
  maandag 7 september 2009 @ 19:21:09 #49
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72527673
quote:

[..]

Wat heeft dit weer met Wilders uit te staan?

Ach het zal wel weer, jammer voor deze moslim iig.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72527676
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:20 schreef Meki het volgende:
Heb ik ooit discriminerende of racistische opmerkingen gedaan naar Nederlanders of andere groepen.
ja.
--- Cameron Hodge ---
  maandag 7 september 2009 @ 19:21:39 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72527695
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:15 schreef PhalanX het volgende:
het is maar een incident?
In Engeland, waar de jeugd elkaar geregeld doodsteekt? Geweld onder tieners is daar een groot probleem, nu is het toevallig een bejaarde moslim, morgen is het weer een klasgenootje, overmorgen wie weet?

Waarschijnlijk gingen ze daarna naar huis voor a little of the Ludwig van.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 7 september 2009 @ 19:21:45 #52
256436 Whiskey_Tango
pi_72527700
quote:

[..]

Ja.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  maandag 7 september 2009 @ 19:24:29 #53
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72527804
quote:

[..]

Geen idee, ik zie je vaak fel ten strijde trekken tegen kritiek op moslims, maar heb je niet vaak kunnen betrappen op kritiek op moslims. Vandaar mijn vraag.
DeviantArt
pi_72527821
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:21 schreef PhalanX het volgende:

[..]

ja.
Bron !
pi_72527843
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:24 schreef Meki het volgende:
Enkel naar Wildersstemmers. die verdienen niks anders dan dat
Dus je geeft het toe dat je een discriminerende racist bent?!
--- Cameron Hodge ---
pi_72527863
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:24 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie je vaak fel ten strijde trekken tegen kritiek op moslims, maar heb je niet vaak kunnen betrappen op kritiek op moslims. Vandaar mijn vraag.
Ik bestrijd onrechtvaardigheid. Kritiek heb ik op iedereen.
  maandag 7 september 2009 @ 19:27:01 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72527895
Hetzelfde groepje daders heeft al drie andere bejaarden in het ziekenhuis geslagen.
TT kan veranderd worden in [UK] 12-jarigen slaan bejaarde moslim dood.
quote:
Devout Muslim dies after savage beating by 'race-hate' gang in front of his granddaughter, three

A Muslim pensioner has died today after an appalling race-hate attack by a gang of schoolboys.

Retired care worker Ekram Haque, 67, was battered to the ground in front of his three-year- old granddaughter Marian.

Police are linking the attack to other assaults on elderly Asians. The attackers, who were black and wore hooded tops, are believed to be as young as 12.
Mr Haque, a devout Muslim, was ambushed as he left his local mosque in Tooting, South-West London, where he had been attending evening prayers during the holy month of Ramadan.

As he and Marian waited for a lift, the gang ran up behind him and clubbed him around the head.
Two other worshippers chased the thugs away but Mr Haque - described by friends as a 'gentle giant' - had suffered horrific head injuries.
His granddaughter has been left 'very shaken and disturbed', said her father, Mr Haque's son Arfan. Graphic images of the attack were caught on CCTV.
Murder squad detectives have already begun investigating the attacks on him and four other Asians.
Three of the earlier victims were also pensioners. As local community tensions grew, police stepped up patrols near the Idara E Jaaferiya mosque where Mr Haque was attacked last Monday.
Scotland Yard confirmed that the assault was being treated as ' racially motivated'.
Mr Haque's 35-year-old son, a consumer law advisor, described the attack on his father as ' mindless violence' but urged people to remain calm.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz0QRVPsNO0

Het slachtoffer.
pi_72527977
=edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-09-2009 20:03:51 ]
--- Cameron Hodge ---
  maandag 7 september 2009 @ 19:29:42 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72527990
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij zal eens meer uit je hok komen en contact komen met andere mensen die anders zijn dan jou. niet in je hok blijven en enkel naar Wilders luisteren.

Zal ik jou eens vertellen dat ik op me werk met 3 Moslim gelovige mensen werkt.
En ook hun verhalen en meningen hoor ik dag en nacht ..
Zelf hun zeggen dat het eens afgelopen moet zijn met de mensen die hun een slechte naam bezorgen, dit gericht naar hun eigen geloof toe ..
Want ze snappen best dat veel mensen een hekel aan het moslim geloof krijgen als hun extreme moslim aan hangers zo blijven doen.

Dus niet de Wilders stemmer of welke rechtse denkende mens heeft hier schuld aan, de bron legt bij het geloof zelf en niet bij de mensen die het veroordelen ..
keer op keer wordt het tegen deel bewezen dat het niet helemaal netjes is wat veel diverse moslim aan hangers doen ..

Zelf ben ik een niet gelovig iemand, omdat ik niet in sprookjes geloofd en ik ben iemand eerst zien en dan geloven.

maar Als ik dan van die lui ziet die graag een jihad tegen niet gelovige willen beginnen.
Dan heb ik zo iets van: waar zijn die gasten mee bezig..

En als ik dan ook nog eens ziet na tijdens 09 11 2001 dat de halve moslims wereld feest aan het vieren is ... hoe ziek ben je dan als je het geloof als vrede en lief beschouwd , maar bij elk niet gelovige dode staan ze gelijk feest te vieren ...

vreemd he dat vele mensen het moslim geloof op een hele andere manier gaan beschouwen ....
pi_72528054
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Proberen om dit aan Wilders te linken is trouwens ook schandalig, maar dat zijn we gewend van Meki
Ondertussen heb ik nog geen antwoord op de vraag voor Meki waar Wilders in zijn partijprogramma goedkeurt dat een groep jongeren één persoon aanvalt. En kom niet aan met WatWildersWil.nl , aangezien die site van Nederland Bekent Kleur is kan ik deze onmogelijk serieus nemen als bron.
  maandag 7 september 2009 @ 19:31:31 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528061
Bericht van afgelopen vrijdag, het was dus een gang van een gast of 20 en er zijn arrestaties
quote:
Mosque fear over pensioner attack

Worshippers at a south London mosque today said they were living in fear after a brutal gang attack that left a pensioner fighting for life and two other men injured.

A 67-year-old Muslim, named locally as Ikram ul-Haq, is on life support in hospital after being attacked from behind as he stood with his five-year-old granddaughter outside the Idara-e-Jaaferiya Islamic centre in Tooting.

Today one of the other victims described how a gang of 20 teenagers in hoodies ambushed them outside the mosque, on Church Lane, as they emerged from a prayer session.

Minicab driver Imdad Buhkari, 39, who was standing with another victim, who is in his 70s, said: “They came down the road and about six of them broke off from the rest and surrounded the two of us.

“They asked me for the time. I said I don't wear a watch and suddenly someone from behind punched me hard on the jaw. I was attacked from behind with no warning. Then they hit the old man, whose name is Atameer, and ran off.

“I went round the corner and I was shocked when I saw Ikram lying unconscious on the ground. He was bleeding from his mouth and ear. Now he is in a coma. The doctors want to turn off his life support machine but his family say no.

“It is terrible. Who would do such a thing?”
Four boys - one aged 12, two of 14 and one of 15 - were arrested and were today in police custody.

Mr ul-Haq, a retired care home worker and widowed father of one, suffered serious head injuries in the attack, at around 9pm on Monday.

Witnesses said the five-year-old girl, who was cared for by her grandfather, ran screaming into the mosque as he was assaulted.

Most of the congregation were still inside as they shared a meal to break their daily Ramadan fast.

One friend of Mr ul-Haq's, who asked not to be named, said: “Everyone in the community is in shock. He was such a good, gentle person, a real gentleman. No one could have a bad word to say about him.

“Doctors gave him 24 hours to live and now he is being kept alive by the machine. These people brutally attacked him for no reason at all. Now we are all fearful to go to the mosque.”

Two uniformed policemen were on duty outside the mosque in an effort to reassure frightened locals.

All three victims were Asian but detectives are keeping an open mind about the motive. Mosque leaders have warned worshippers to be “vigilant” and not to walk alone.

One of the trustees said: “There is a sense of insecurity. We don't know if it was a racist attack or if they were just the kind of kids who get their kicks from random violence.

“I have watched the attack on CCTV and it was really quite horrific.”

The attackers were described as black male youths but were part of a larger gang that also included a number of girls and some white boys.

Detective Chief Inspector John McFarlane said: “This is a sickening attack on an innocent man. There was no attempt to steal anything. The motive could simply be casual violence for the sake of it.”
bron
pi_72528090
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu nog Hitler en z'n makkers en Israel erbij het feest is compleet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_72528115
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:27 schreef Dagonet het volgende:
Hetzelfde groepje daders heeft al drie andere bejaarden in het ziekenhuis geslagen.
TT kan veranderd worden in [UK] 12-jarigen slaan bejaarde moslim dood.
[..]

[ afbeelding ]
Het slachtoffer.
Vervolgen als volwassenen. Als je "heel heldhaftig" in een groepje een bejaarde man dood kan schoppen, ben je blijkbaar ook volwassen genoeg om de consequenties daarvan te dragen.

Zet ze maar 15 jaar in de cel. Dag puberteit, dag leven. Die man heeft het ook niet meer en zijn familie is hun vader/opa kwijt.

Kuttuig.

maandag 7 september 2009 @ 19:34:18 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528170
één van de daders (14) kwam vandaag voor de rechter
  maandag 7 september 2009 @ 19:34:58 #65
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72528190
quote:
The attackers were described as black male youths but were part of a larger gang that also included a number of girls and some white boys.
Dat lijkt de wilderiaanse tendens in dit topic in ieder geval uit te sluiten. Verder een bizar verhaal, dan klagen we hier over zinloos geweld.
DeviantArt
  maandag 7 september 2009 @ 19:34:59 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528191
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vervolgen als volwassenen. Als je "heel heldhaftig" in een groepje een bejaarde man dood kan schoppen, ben je blijkbaar ook volwassen genoeg om de consequenties daarvan te dragen.

Zet ze maar 15 jaar in de cel. Dag puberteit, dag leven. Die man heeft het ook niet meer en zijn familie is hun vader/opa kwijt.

Kuttuig.
In Engeland zijn ze meestal niet héél erg mals voor dit soort gasten. Helaas is het zowat een epidemie in de UK
pi_72528263
quote:
Het merendeel van de bende bestaat dus uit zwarte jongeren. Dat maakt het argument dat dit een racistische aanval was, een stuk moeilijker om te verkopen, ik zeg dat het huis-tuin- en keuken discriminatie is. Niet ras, maar geloof/cultuur dat de oorzaak van de onvrede is die bij de jongeren heerst.
--- Cameron Hodge ---
  maandag 7 september 2009 @ 19:37:13 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528271
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:34 schreef Hukkie het volgende:
Dat lijkt de wilderiaanse tendens in dit topic in ieder geval uit te sluiten. Verder een bizar verhaal, dan klagen we hier over zinloos geweld.
I stand corrected over hoe de Engelsen ermee omgaan:
quote:
The youth crime statistics, uncovered by The Sunday Telegraph within Ministry of Justice reports, relate to offenders aged 10 to 17 who were either convicted in court or issued with a police caution. Total offences climbed steadily from 184,474 in 2003 to 222,750 in 2006, the last year for which figures are available - a rise of 21 per cent. But the increase in violent offending was steeper, while robberies rose even more dramatically, up 43 per cent over the three years. By contrast, adult convictions and cautions increased by less than one per cent.

More than half of young offenders were let off with cautions, whereby they admitted their offence but were spared a court appearance and were not punished.
Bron (bericht januari 2008
  maandag 7 september 2009 @ 19:37:44 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528294
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:37 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Het merendeel van de bende bestaat dus uit zwarte jongeren. Dat maakt het argument dat dit een racistische aanval was, een stuk moeilijker om te verkopen, ik zeg dat het huis-tuin- en keuken discriminatie is. Niet ras, maar geloof/cultuur dat de oorzaak van de onvrede is die bij de jongeren heerst.
Want zwarten kunnen niet racistisch zijn?
pi_72528347
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:34 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het mag helemaal niet uitmaken of de daders wit, zwart, groen, rood, geel of paars waren of dat het slachtoffer jood, moslim, atheist, Lonsdaledrager of Liverpoolfan was.

Het gaat erom dat een groep jongeren het blijkbaar "stoer" vindt om een weerloze bejaarde man dood te schoppen.

Als je dat "stoer" vindt, dan mogen de consequenties ook "stoer" zijn. 15 jaar cel. Daaaag, met je collectivistische groeps"moraal".

pi_72528350
Ze zullen het zelf wel uitgelokt hebben.
pi_72528368
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:37 schreef Dagonet het volgende:
Want zwarten kunnen niet racistisch zijn?
Dat is wat ze ons in de jaren 90 hebben aangeleerd, en dat is nog steeds de mening van heel veel randfiguren vandaag de dag... je weet wel, dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.
--- Cameron Hodge ---
  maandag 7 september 2009 @ 19:39:57 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528382
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:39 schreef DirkZz het volgende:
Het slachtoffer was een gepensioneerde zorgwerker.
pi_72528433
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het slachtoffer was een gepensioneerde zorgwerker.
k
pi_72528453
quote:

[..]

[..]

Bron (bericht januari 2008
Goed dat je een bron erbij opzocht, want dit vreesde ik dus al. Een "waarschuwing". Wat heeft de familie van het slachtoffer daaraan?

Hoe hard wil je een slachtoffer schofferen door de daders, puur en alleen omdat ze zogenaamd "te" jong zijn, weg te laten lopen met een "waarschuwing"? Wat is dat voor minachting? Als men in staat is tot volwassen daden, dan behoor je ook volwassen gestraft te worden.

Joost Eerdmans had daar laatst een goed stuk over. Ik durf te wedden dat hij dat ook bedoelt tegen gassies die moslims doodtrappen.

pi_72528485
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:39 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dat is wat ze ons in de jaren 90 hebben aangeleerd, en dat is nog steeds de mening van heel veel randfiguren vandaag de dag... je weet wel, dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.
En jij gaat in die ranzig-linkse onzin mee?

Sta daar toch boven man, en laat je niet zo kennen door dat soort achterlijke denkbeelden dan ook te gaan ventileren.

pi_72528505
In mijn ogen lijkt mij het Verenigd Koninkrijk ook het west-Europese land waar het risico op toekomstige conflicten tussen Moslims en niet-Moslims het grootst is. Het heeft een redelijk geweldadige en trotse bevolking en doorgeslagen appeasement politics. Een foute combinatie.
pi_72528526
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:39 schreef DirkZz het volgende:

De slachtoffers van aanslagen hebben het zelf ook uitgelokt he
pi_72528530
quote:

Jij dacht dat de Britten hard optraden tegen criminaliteit? Lieve help, dat doen ze al jaren niet meer. Albion is marktleider op het gebied van softheid.

Ze hebben daar figuren die actief de taal willen aanpassen...

http://www.sideroad.com/B(...)orrect-language.html

omdat "black sheep" racistisch is.
--- Cameron Hodge ---
pi_72528551
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:13 schreef Dagonet het volgende:
De engelse jeugd is compleet aan het losslaan.
Idd. Alhoewel ik mijn vraagtekens ook hier bij de jeugd zet.

Net nog een opstootje van ongeveer 20 a 30 man meegemaakt. Tegen een ventje van ongeveer vijf. Moeder kwam eraan. En zei er iets van. Grote waffel etc etc. Gelukkig kwam één van de vaders van de ettertjes naar buiten en had notabene 25 man onder controle.

Discriminatie? Denk het wel(naar aanleiding van wat de helft haar voor uitgescholden), maar ga er vanuit dat de ouders niet discriminerend zijn anders hadden ze de jeugd niet uit elkaar geslagen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72528624
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:04 schreef Meki het volgende:

[..]

www.watwilwilders.nl
Wat een Bron lever jij aan
  maandag 7 september 2009 @ 19:47:25 #82
256436 Whiskey_Tango
pi_72528668
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Je had beelden moeten zien van de protesten in België om het hoofddoekverbod, nou die moslima's verdienden zeker een vuist in het gezicht, daarnaast waren de ouders van deze mensen de leraren en directrice aan het bedreigen en stonden ze in groepen voor de deur te schreeuwen, leuzen op de deuren aan het schrijven met verf en ramen doorgegooid.

Nou dat is nou je bloedlijn Meki, wees er trots op.
- W. Churchill
  maandag 7 september 2009 @ 19:47:41 #83
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72528674
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed dat je een bron erbij opzocht, want dit vreesde ik dus al. Een "waarschuwing". Wat heeft de familie van het slachtoffer daaraan?

Hoe hard wil je een slachtoffer schofferen door de daders, puur en alleen omdat ze zogenaamd "te" jong zijn, weg te laten lopen met een "waarschuwing"? Wat is dat voor minachting? Als men in staat is tot volwassen daden, dan behoor je ook volwassen gestraft te worden.

Joost Eerdmans had daar laatst een goed stuk over. Ik durf te wedden dat hij dat ook bedoelt tegen gassies die moslims doodtrappen.
Maar is dit dan wat ons in Nederland ook te wachten staat, aangezien we hier op ongeveer dezelfde manier met dit soort gastjes omgaan? Niet zozeer vanwege het racistische aspekt, maar meer vanwege het feit dat gewoon het kan en niet bestraft wordt.
DeviantArt
pi_72528678
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:43 schreef Meki het volgende:

[..]

TJah ze zullen vast iets gedaan hebben waardoor de haatbaardjes boos worden.
pi_72528690
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In Engeland zijn ze meestal niet héél erg mals voor dit soort gasten. Helaas is het zowat een epidemie in de UK
Eigenlijk vreemd. Hoe kan het dat de jeugd nergens respect meer voor heeft.

En ja, de straffen mogen heel wat hoger voor die jeugd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 7 september 2009 @ 19:48:05 #86
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72528694
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:43 schreef PhalanX het volgende:

Die zijn uit hetzelfde hout gesneden als de mensen die 'brandweerman' in 'brandweerpersoon' willen veranderen...
pi_72528767
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar is dit dan wat ons in Nederland ook te wachten staat, aangezien (...) het feit dat gewoon het kan en niet bestraft wordt.
Ze kunnen omdat ze het mogen. Er zelfs aandacht door krijgen.
  maandag 7 september 2009 @ 19:49:54 #88
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72528769
quote:

[..]

Jij dacht dat de Britten hard optraden tegen criminaliteit? Lieve help, dat doen ze al jaren niet meer. Albion is marktleider op het gebied van softheid.

Dat hebben we hier ook al hoor, ben je de Negerzoen vergeten. En waarom werd de Varkensgriep ook alweer veranderd in de Mexicaanse griep?
DeviantArt
  maandag 7 september 2009 @ 19:49:57 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528770
quote:

Je linkt naar een Canadese site die een stuk publiceert van een Amerikaanse spreekster?
Niet echt UK

In de VS is dat soort taal voornamelijk bedoelt om lawsuits te vermijden aangezien iedereen daar iedereen aanklaagt om de meest stupide redenen.
  maandag 7 september 2009 @ 19:50:29 #90
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_72528793
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit zijn juist de vechters voor vrije woord.. Behalve als het tegen de Islam en de Moslims.
dat zijn wilders stemmers die alle middelen toestaan om de moslims hard aan te pakken.
nee dit is iemand zonder verstand. Heeft niets met Geert Wilders en zijn partij te maken.

OT: Heel goed van deze meneer om zijn gemeenschap tot rust te bedaren. Zo hoort het. Die jochies in therapie plaatsen + gevangenis straf + boete voor de ouders.
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
  maandag 7 september 2009 @ 19:50:30 #91
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72528795
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:49 schreef Hukkie het volgende:
Dat hebben we hier ook al hoor, ben je de Negerzoen vergeten.
Niet meegekregen dat dat een reclamestunt was?
pi_72528812
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Je had beelden moeten zien van de protesten in België om het hoofddoekverbod, nou die moslima's verdienden zeker een vuist in het gezicht, daarnaast waren de ouders van deze mensen de leraren en directrice aan het bedreigen en stonden ze in groepen voor de deur te schreeuwen, leuzen op de deuren aan het schrijven met verf en ramen doorgegooid.

Nou dat is nou je bloedlijn Meki, wees er trots op.
Nee die meisjes komen voor hun recht op.
vrijheid weet je ? of geldt het niet voor moslima's
  maandag 7 september 2009 @ 19:51:16 #93
256436 Whiskey_Tango
pi_72528829
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:49 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat hebben we hier ook al hoor, ben je de Negerzoen vergeten. En waarom werd de Varkensgriep ook alweer veranderd in de Mexicaanse griep?
En de afschaffing van de spaarvarkentjes.
- W. Churchill
pi_72528839
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die zijn uit hetzelfde hout gesneden als de mensen die 'brandweerman' in 'brandweerpersoon' willen veranderen...
Of pauperwijken prachtwijken noemen.
  maandag 7 september 2009 @ 19:51:51 #95
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72528854
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:48 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat een rare conclusie. De jeugd die ik ken is keurig opgevoed, gaat naar school, probeert goede cijfers te halen en maakt zich zorgen over dat ene meisje of die ene jongen.
  maandag 7 september 2009 @ 19:52:06 #96
256436 Whiskey_Tango
pi_72528864
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze hebben het RECHT zich te verdedigen in de rechtszaal, niet om ramen door te smijten en mensen te bedreigen, daar verdienen ze niks geen respect mee. Dat moeten die schijtmoslima's eens leren en in de oren knopen gvd.

Je haalt me weer werkelijk 't bloed onder de nagels vandaan.
- W. Churchill
pi_72528901
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:50 schreef Meki het volgende:

[..]

uiteraard wel, maar daarvoor heb je normale manieren. Daarvoor hoef je geen schade aan te richten...
  maandag 7 september 2009 @ 19:53:58 #98
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72528933
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:

Je haalt me weer werkelijk 't bloed onder de nagels vandaan.
Je weet met wie je discussieert toch?
  maandag 7 september 2009 @ 19:54:19 #99
256436 Whiskey_Tango
pi_72528947
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

uiteraard wel, maar daarvoor heb je normale manieren. Daarvoor hoef je geen schade aan te richten...
Ah 'ne Vloam, daar zal 't wel meer in 't nieuws zijn. Ik denk dat de publieke opinie daar ook aardig verdeeld is over de kwestie, nietwaar?
- W. Churchill
pi_72528950
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:48 schreef paddy het volgende:

[..]

En ja, de straffen mogen heel wat hoger voor die jeugd.
Zeg, generaliseren we lekker?

Als iemand zou zeggen "hoe kan het dat de moslim nergens respect meer voor heeft", dan was jij de eerste die met rode viltstift en het notesblokje klaarstond. Maar zelf vind je wel dat je je dit allemaal kan permitteren?

Hypocriet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')