Je hebt de titel van dat stuk een beetje verkrachtquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:58 schreef Frutsel het volgende:
Landijs Groenland in vier dagen vrijwel weggesmolten
Het landijs op Groenland is half juli zo snel gesmolten dat onderzoekers van NASA eerst dachten dat de satellietbeelden onjuist waren. Dat heeft de Amerikaanse wetenschappelijke organisatie gisteren gemeld.
Tussen 8 en 12 juli steeg de hoeveelheid smeltend ijs op Groenland van 40 naar 97 procent. In de 30 jaar dat NASA de ijskap van Groenland observeert met satellieten, is het smelten nog nooit zo snel gegaan. Uit resultaten van ijsboringen blijkt dat een dergelijke snelle smelting iedere 150 jaar voorkomt. De laatste keer zou rond 1889 geweest zijn.
Lora Koenig, glacioloog bij NASA, zegt dat deze gebeurtenis dus precies op tijd komt. 'Maar als we het de komende jaren weer zien, moeten we ons zorgen maken.'
Bron: VK
Ja, over een artikel dramatischer doen lijken dan het is....dan krijg je inderdaad van die skeptici jaquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:38 schreef Basp1 het volgende:
Op studio brussel gebruikten zo ook die titel in een nieuwsbericht, erg vaag idd.
Nee, VK heeft de titel gewijzigd. Ik heb hem letterlijk zo overgenomenquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt de titel van dat stuk een beetje verkracht
Aah, VK heeft zich hersteld, gelukkig...dacht al dat ze het Telegraaf-niveau op gingen hiermeequote:Op woensdag 25 juli 2012 11:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, VK heeft de titel gewijzigd. Ik heb hem letterlijk zo overgenomen
Het schijnt idd een flinke storm te worden. Dat arme ijsquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:53 schreef barthol het volgende:
Spannend wat die storm volgende week, die hele diepe depressie midden boven de arctic, met het ijs gaat doen. Zowel area als extend. Voorgaande depressies hebben ook al tot fragmentering geleid.
Neven schrijft er ook over: Cyclone warning!
Dat dacht ik ook bij die DMI. Ik kijk het maar even aan, het is immers nog bezig, duidelijk is wel dat het ijs er behoorlijk van langs krijgt.quote:Ik mag toch hopen dat dit niet waar is...
quote:A summer storm in the Arctic
August 14, 2012
Arctic sea ice extent during the first two weeks of August continued to track below 2007 record low daily ice extents. As of August 13, ice extent was already among the four lowest summer minimum extents in the satellite record, with about five weeks still remaining in the melt season. Sea ice extent dropped rapidly between August 4 and August 8. While this drop coincided with an intense storm over the central Arctic Ocean, it is unclear if the storm prompted the rapid ice loss. Overall, weather patterns in the Arctic Ocean through the summer of 2012 have been a mixed bag, with no consistent pattern.
Arctic sea ice extent on August 13 was 4.90 million square kilometers [..]. This is [..] 450,000 square kilometers [..] below the previous record low for the date.
Wees gerust ik ben nog niet overgestapt naar de dark-sidequote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:02 schreef barthol het volgende:
@cynicus
Mijn ogen begonnen al langzaam uit te puilen toen ik het eerste stukje van je post las
Alsof ik het niet druk genoeg hebquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:10 schreef cynicus het volgende:
[..]
Wees gerust ik ben nog niet overgestapt naar de dark-side![]()
Maar het is soms wel even goed om even herinnerd te worden aan het verschil tussen de (professionele) misinformatie blogs/weermannen en wetenschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |