quote:Op maandag 7 september 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Nee. Gewoon een stukje eraf snijden.
Wat een topicScheelt je 3mm van een komkommer.
Kredietcrisis enzo...quote:Op maandag 7 september 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Dat dusquote:Op maandag 7 september 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Zo'n plastic bakje?quote:
Een cm.quote:Op maandag 7 september 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Dat dus, of snij er een vrouwenverwenknots van.quote:Op maandag 7 september 2009 12:53 schreef erikkll het volgende:
In huishoudfolie, en dan de eerste cm er afsnijden
Ja! Of een frikandelbakje.quote:Op maandag 7 september 2009 12:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zo'n plastic bakje?
[..]
Een cm.
En als het niet nodig is...
ditquote:Op maandag 7 september 2009 12:53 schreef erikkll het volgende:
In huishoudfolie, en dan de eerste cm er afsnijden
Wel is vis met komkommer gegeten?quote:Op maandag 7 september 2009 13:04 schreef Manneke_Pils het volgende:
Misschien kan je vriendin helpen om dat uiteinde weer wat te bevochtigen als hij erg droog is?
Dan hoef je er iig niks af te snijden.
quote:Op maandag 7 september 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Ik moest lachen om deze slechte grap!quote:Op maandag 7 september 2009 12:59 schreef Bravebart het volgende:
Misschien onder water bewaren? Dan droogt hij iig niet uit...
Nou grap, het werkt welquote:Op maandag 7 september 2009 13:21 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Ik moest lachen om deze slechte grap!
Is het membraan dan überhaupt nog wel nodig?quote:Op maandag 7 september 2009 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
een andere optie is een semi-permeable membraan over het gesneden stuk te spannen en dan de komkommer in milli-Q water leggen en dan blijft dankzijn de osmotische druk de komkommer stevig
mits je het opgesneden gedeelte omspant met een semi-permeabel membraanquote:
Ja want je snijd de bovenste laag cellen door waardoor die gewoon lek zijn en dan zul je dus altijd 1 laag cellen hebben die uitdroogt.quote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Is het membraan dan überhaupt nog wel nodig?
Schadebeperking, doch is er schade?quote:Op maandag 7 september 2009 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja want je snijd de bovenste laag cellen door waardoor die gewoon lek zijn en dan zul je dus altijd 1 laag cellen hebben die uitdroogt.
Ja dat dusquote:Op maandag 7 september 2009 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mits je het opgesneden gedeelte omspant met een semi-permeabel membraan
niet als je steriele komkommer en steriele milliQ gebruikt dan duurt het wel even totdat het gaat rotten.quote:Op maandag 7 september 2009 13:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Volgens mij gaat hij dan sneller rotten?
Mits je een membraan gebruikt nietquote:Op maandag 7 september 2009 13:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Schadebeperking, doch is er schade?
Ach, gewoon ff in de autoclaaf met dat dingquote:Op maandag 7 september 2009 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
niet als je steriele komkommer en steriele milliQ gebruikt dan duurt het wel even totdat het gaat rotten.
IR is misschien iets beter voor de smaakquote:Op maandag 7 september 2009 13:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ach, gewoon ff in de autoclaaf met dat ding
Ach smaak is van ondergeschikt belang natuurlijkquote:Op maandag 7 september 2009 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
IR is misschien iets beter voor de smaakTenzij men van kapotgekookte komkommer houdt.
Nee, een soort waterquote:Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef OldJeller het volgende:
Klinkt als een hoop precisie en moeite, jongens.
Maar ik zal eens kijken.
MilliQ, is dat een soort cellofaan?
redelijk zuiver water te vergelijken met demi-water, ik denk dat demiwater wel volstaat. Het semi-permeabele membraan is lastiger maar het zou ook moeten lukken met een stuk inmaak folie (of hoe je het ook noemt het moet van dat folie zijn dat als het over iets vochtigs doet het gewoon nog kan drogen)quote:Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef OldJeller het volgende:
Klinkt als een hoop precisie en moeite, jongens.
Maar ik zal eens kijken.
MilliQ, is dat een soort cellofaan?
neuh zo creatief zijn fokkers nietquote:Op maandag 7 september 2009 14:02 schreef Duikelaar het volgende:
zou dit topic de 300 posts halen?
We zouden er een experimenteel topic van kunnen maken? Allemaal een andere manier van conserveren nemen en dan elke dag kijken wat de toestand van de komkommer is met pics enzoquote:Op maandag 7 september 2009 14:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
neuh zo creatief zijn fokkers niet
de anus en dildo grap zijn nu al gemaakt dus er zijn niet zoveel opties meer over.
Kun je beter zelf doen met meerdere komkommers dan heb je minder experimentele afwijkingen. En een beetje experiment begint natuurlijk bij n=20 dus ik zou vast een paar kisten komkommers gaan ophalenquote:Op maandag 7 september 2009 14:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
We zouden er een experimenteel topic van kunnen maken? Allemaal een andere manier van conserveren nemen en dan elke dag kijken wat de toestand van de komkommer is met pics enzo
I know, maar ik dacht, dit is lekker interactief en de kosten pp zijn niet zo hoogquote:Op maandag 7 september 2009 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kun je beter zelf doen met meerdere komkommers dan heb je minder experimentele afwijkingen. En een beetje experiment begint natuurlijk bij n=20 dus ik zou vast een paar kisten komkommers gaan ophalen
zilverfolie en dan in de groentelade, geldt trouwens ook voor sla wat je niet allemaal opeetquote:Op maandag 7 september 2009 13:14 schreef OldJeller het volgende:
oké, dus een plastic bakje of gewoon op de manier zoals ik het nu doe.
Ik dacht: laat ik eens verantwoord met eten omgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |