abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72502569
TT spreekt voor zich.

TS start: het kan er maar eentje zijn en dat is natuurlijk de VVD.

Hoe denk jij daarover?
pi_72502821
Ik hoop niemand. Maar een partij als de PVV heeft wel de potentie. Ze hebben geen idee wat ze doen namelijk, en voor je het weet is heel het land failliet.
  zondag 6 september 2009 @ 22:26:49 #3
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72502854
Zijn we op de POL tour vandaag gaaf?

Pvdd
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
  zondag 6 september 2009 @ 22:34:42 #4
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72503203
De achterlijken van de partij van de dieren.

En op even op ts in te gaan: domme linkse rat. Doe eens argumenten geven ipv afikken.
pi_72503268
Hmm, die vraag is al wat lastiger. Je zou natuurlijk VVD kunnen zeggen, maar ik kies toch maar voor de SP. Waarschijnlijk lopen de overheidsuitgaven dan zo uit de klauwen dat je in rap tempo de economie om zeep helpt. Met als gevolg een te groot tekort en achteruitgang van sociale voorzieningen en sociale zekerheid.

We moeten naar een maatschappij waar onderwijs voor iedereen beschikbaar is. Een maatschappij waar men de kansen krijgt zich te ontwikkelen. Lukt dat iemand niet om wat voor reden dan ook, dan moet er natuurlijk altijd een klein maar redelijk sociaal minimum beschikbaar zijn. Onderwijs is eigenlijk één van de weinige dingen waarvan ik vind dat het in overheidshanden moet blijven.

Het probleem bij de SP is dat men nooit concessies wil doen op sociaal economisch gebied. Een overheid kan eenmaal niet voor alles garant willen staan, ook al klinkt het nog zo mooi.

Hier een indruk:
SP > zeer hoge overheidsuitgaven > hogere belasting > koopkracht omlaag > bedrijven trekken weg > stijging werkloosheid > etc... De sociale zekerheid gaat zo(denk ik) kapot omdat de kosten gewoon te hoog raken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Libereco op 06-09-2009 23:02:11 ]
pi_72503549
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik hoop niemand. Maar een partij als de PVV heeft wel de potentie. Ze hebben geen idee wat ze doen namelijk, en voor je het weet is heel het land failliet.
Gelukkig zijn er wijze mensen als jij, die het wel weten en ons waarschuwen !
  zondag 6 september 2009 @ 22:48:40 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72504042
Het CDA, met hun geprivatiseer en bezuinigingen
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_72509072
Tja dat zijn natuurlijk de partijen die regeren. Deze staan daadwerkelijk voor de keuzes die gemaakt moeten worden. De oppositiepartijen hebben makkelijk praten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72511534
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef Libereco het volgende:
Hmm, die vraag is al wat lastiger. Je zou natuurlijk VVD kunnen zeggen, maar ik kies toch maar voor de SP. Waarschijnlijk lopen de overheidsuitgaven dan zo uit de klauwen dat je in rap tempo de economie om zeep helpt. Met als gevolg een te groot tekort en achteruitgang van sociale voorzieningen en sociale zekerheid.

We moeten naar een maatschappij waar onderwijs voor iedereen beschikbaar is. Een maatschappij waar men de kansen krijgt zich te ontwikkelen. Lukt dat iemand niet om wat voor reden dan ook, dan moet er natuurlijk altijd een klein maar redelijk sociaal minimum beschikbaar zijn. Onderwijs is eigenlijk één van de weinige dingen waarvan ik vind dat het in overheidshanden moet blijven.

Het probleem bij de SP is dat men nooit concessies wil doen op sociaal economisch gebied. Een overheid kan eenmaal niet voor alles garant willen staan, ook al klinkt het nog zo mooi.

Hier een indruk:
SP > zeer hoge overheidsuitgaven > hogere belasting > koopkracht omlaag > bedrijven trekken weg > stijging werkloosheid > etc... De sociale zekerheid gaat zo(denk ik) kapot omdat de kosten gewoon te hoog raken.
Hoop rechts blabla weer maar het is overduidelijk dat je voor goed en toegankelijk onderwijs niet bij rechts moet zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72511568
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich.

Hoe denk jij daarover?
Alle grote partijen zijn schuldig:
- CDA heeft een naief geloof in het maatschappelijk middenveld en het particulier initiatief. Alsof dat particuliere initiatief alle functies van de verzorgingsstaat kan overnemen.
- PvdA heeft te veel gelet op kostenbeheersing en fraudebestrijding waardoor instanties zijn opgeknipt, verzelfstandigd en geprivatiseerd zodat geen enkele burger er meer wat van snapt en er veel geld verloren gaat in de bureaucratie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72511702
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alle grote partijen zijn schuldig:
- CDA heeft een naief geloof in het maatschappelijk middenveld en het particulier initiatief. Alsof dat particuliere initiatief alle functies van de verzorgingsstaat kan overnemen.
-
zeker maar het zal peanuts blijken te zijn mocht de PVV en de VVD de kans krijgen zich er mee bezig te gaan houden vrees ik (iets wat alleen kan in samenwerking met het CDA denk ik)
pi_72511878
quote:
Wat makkelijk: het antwoord dat ik wilde geven stond er al...

+1 dus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_72512681
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:26 schreef Bakkerbier het volgende:
Zijn we op de POL tour vandaag gaaf?
Ach het politieke jachtseizoen is weer geopend
pi_72512706
Ik gok dat de CDA en de PVDA wel heel erg hun best doen. het PVDA loopt zo erg met geld te smijten dat een sociale staat dalijk onbetaalbaar is en het CDA privatiseert of verbied alles wat sociaal is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72512725
quote:

Hier een indruk:
Veel te gemakkelijk dit.

Ik denk dat je de SP van de jaren 50 nog voor ogen hebt. Ze houden wel degelijk rekening met de toekomst en ook zij laten hun begrotingen doorberekenen door het CPB.

De VVD is niets meer of minder dan een partij die geen boodschap heeft voor de zwakkeren maar de sterksten onder ons in de watten wil leggen. Walgelijke partij dus.
pi_72512730
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich.

Hoe denk jij daarover?
Ik denk dat dat in de toekomst misschien nogwel de PvdA kan zijn.
I´m back.
pi_72512750
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:46 schreef du_ke het volgende:
Tja dat zijn natuurlijk de partijen die regeren. Deze staan daadwerkelijk voor de keuzes die gemaakt moeten worden. De oppositiepartijen hebben makkelijk praten.
Nou dat valt wel mee. Een begroting zonder CPB stempel wordt direct afgeschoten door andere partijen tijdens het begrotingsdebat.
pi_72512762
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in de toekomst misschien nogwel de PvdA kan zijn.
De PvdA is de laatste jaren ook niet zo vies meer van de afbraak van de sociale zekerheid.......
pi_72512786
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Ik gok dat de CDA en de PVDA wel heel erg hun best doen. het PVDA loopt zo erg met geld te smijten dat een sociale staat dalijk onbetaalbaar is en het CDA privatiseert of verbied alles wat sociaal is.
Zo, waar smijt de PvdA met geld dan? Behalve naar banken, maar dat zijn leningen.
De PvdA heeft juist voor ons sociale stelsel gezorgd. En ze zijn de enige partij die regeringsverantwoordlijkheid nemen, en het in stand proberen te houden.
pi_72512884
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De PvdA is de laatste jaren ook niet zo vies meer van de afbraak van de sociale zekerheid.......
Dat is al langer dan de laatste jaren; het kabinet Van Agt 2 (CDA-PVDA-D'66) wilde al de zw en ik meen zelfs wao aanpakken. Dus dat is 1981-1982.
Mits ze niet worden opgegeten door de linkse PVV zullen zij als grote sociaal-demcoratische partij een conditio sine qua non vormen bij verdere eventuele ombuigingen in de sociale zekerheid.
Ook als het waar is dat tussen 2011 en 2015 35 miljard moet worden bezuinigd dan zie ik ze, als ze in het centrum van de macht zitten, als brengers van soortgelijk nieuws.
I´m back.
pi_72513193
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is al langer dan de laatste jaren; het kabinet Van Agt 2 (CDA-PVDA-D'66) wilde al de zw en ik meen zelfs wao aanpakken. Dus dat is 1981-1982.
Mits ze niet worden opgegeten door de linkse PVV zullen zij als grote sociaal-demcoratische partij een conditio sine qua non vormen bij verdere eventuele ombuigingen in de sociale zekerheid.
Ook als het waar is dat tussen 2011 en 2015 35 miljard moet worden bezuinigd dan zie ik ze, als ze in het centrum van de macht zitten, als brengers van soortgelijk nieuws.
In de jaren 90, ik meen rond 1994, was de PvdA erbij toen de de WAO fors werd versoberd.

Geert Wilders heeft gelijk dat Drees in z'n graf zal omdraaien als hij nu zou zien hoe de AOW nu aan de beurt is om te worden afgebroken.

Dit alles door de elite die zelf wel makkelijk to hun 80e kan doorwerken maar geen rekening houdt met de echte zware beroepen. Te walgelijk voor woorden.
pi_72513298
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In de jaren 90, ik meen rond 1994, was de PvdA erbij toen de de WAO fors werd versoberd.
Dat was in 1991, kabinet Lubbers 3.
quote:
Geert Wilders heeft gelijk dat Drees in z'n graf zal omdraaien als hij nu zou zien hoe de AOW nu aan de beurt is om te worden afgebroken.

Dit alles door de elite die zelf wel makkelijk to hun 80e kan doorwerken maar geen rekening houdt met de echte zware beroepen. Te walgelijk voor woorden.
Ja, daar zitten de meesten ook wel een beetje mee. Dat is wrs ook geen optie om mensen met zwaar lichamelijke beroepen zolang te laten doorwerken idd.
I´m back.
pi_72513410
Er zijn drie partijen die op dit moment het Nederlandse volk op grove manier misleiden en voorliegen. Die drie partijen heten CDA, VVD en PVV. Ze pretenderen dat de AOW niet aangepakt hoeft te worden, dat de pensioenleeftijd niet omhoog hoeft en dat de hypotheekrenteaftrek ongewijzigd kan blijven.

De realiteit is dat Nederland vergrijst en dat de babyboomgeneratie aan de vooravond van hun pensioen staat. De verhouding tussen AOW-gerechtigden en de werkende beroepsbevolking verandert radicaal. De AOW zal wel betaalbaar moeten blijven. Partijen als het CDA, VVD en PVV leggen de rekening neer bij de jongeren van nu en ontzien de babyboomers, die in veel gevallen behoorlijk wat kapitaal hebben opgebouwd. Voor de HRA geldt precies hetzelfde: een middel dat zijn doel compleet voorbij is geschoten. De rijkste mensen met de duurste huizen profiteren het hardst. De belastingbetaler mag het allemaal ophoesten. Bovendien drijft de HRA de huizenprijzen op.

Vooral van de VVD vind ik het allemaal erg vreemd. Die gaan altijd zo prat op het beperken van overheidsuitgaven en op het ontzien van mensen die hebben gewerkt voor hun geld. Kennelijk geldt dat toch niet: als het geld maar verdwijnt in de zakken van de rijkste mensen, dan is het geen probleem.

Nee, dan liever partijen die geen onnodige stromen geld laten belanden bij rijke mensen. Liever de AOW versoberen (rijke ouderen zelf laten meebetalen) en de AOW-leeftijd geleidelijk verhogen; dan verdeel je de zure pil eerlijk over jong en oud. Liever de HRA geleidelijk afschaffen en vervangen door een nieuw systeem dat alleen starters op de woningmarkt helpt.

Wil je toch CDA, VVD of PVV stemmen? Dan kies je partij voor rijken en ouderen en vooral de combinatie van beiden: rijke ouderen. Realiseer je één ding: de begroting moet uiteindelijk wel sluitend worden gemaakt. Ook door regeringen van CDA, VVD en PVV. Dus al dat onnodige geld dat naar rijke mensen wegstroomt, zal door de belastingbetaler worden opgebracht. Bereid je maar vast voor op bijvoorbeeld een BTW van 25 procent of benzine van 2,50 euro per liter.
pi_72513592
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was in 1991, kabinet Lubbers 3.
[..]

Ja, daar zitten de meesten ook wel een beetje mee. Dat is wrs ook geen optie om mensen met zwaar lichamelijke beroepen zolang te laten doorwerken idd.
Plus dat we helemaal niet ouder worden. Alleen de rijke mensen zijn ouder geworden en de statistieken worden ook vertekend door een lagere kindersterfte.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72513608
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zo, waar smijt de PvdA met geld dan? Behalve naar banken, maar dat zijn leningen.
De PvdA heeft juist voor ons sociale stelsel gezorgd. En ze zijn de enige partij die regeringsverantwoordlijkheid nemen, en het in stand proberen te houden.
PvdA is een schandalige partij geworden. Ze morrellen nu ook al aan het onderwijsstelsel. Elite-partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')