Gelukkig zijn er wijze mensen als jij, die het wel weten en ons waarschuwen !quote:Op zondag 6 september 2009 22:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik hoop niemand. Maar een partij als de PVV heeft wel de potentie. Ze hebben geen idee wat ze doen namelijk, en voor je het weet is heel het land failliet.
Hoop rechts blabla weer maar het is overduidelijk dat je voor goed en toegankelijk onderwijs niet bij rechts moet zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef Libereco het volgende:
Hmm, die vraag is al wat lastiger. Je zou natuurlijk VVD kunnen zeggen, maar ik kies toch maar voor de SP. Waarschijnlijk lopen de overheidsuitgaven dan zo uit de klauwen dat je in rap tempo de economie om zeep helpt. Met als gevolg een te groot tekort en achteruitgang van sociale voorzieningen en sociale zekerheid.
We moeten naar een maatschappij waar onderwijs voor iedereen beschikbaar is. Een maatschappij waar men de kansen krijgt zich te ontwikkelen. Lukt dat iemand niet om wat voor reden dan ook, dan moet er natuurlijk altijd een klein maar redelijk sociaal minimum beschikbaar zijn. Onderwijs is eigenlijk één van de weinige dingen waarvan ik vind dat het in overheidshanden moet blijven.
Het probleem bij de SP is dat men nooit concessies wil doen op sociaal economisch gebied. Een overheid kan eenmaal niet voor alles garant willen staan, ook al klinkt het nog zo mooi.
Hier een indruk:
SP > zeer hoge overheidsuitgaven > hogere belasting > koopkracht omlaag > bedrijven trekken weg > stijging werkloosheid > etc... De sociale zekerheid gaat zo(denk ik) kapot omdat de kosten gewoon te hoog raken.
Alle grote partijen zijn schuldig:quote:Op zondag 6 september 2009 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich.
TS start: het kan er maar eentje zijn en dat is natuurlijk de VVD.
Hoe denk jij daarover?
zeker maar het zal peanuts blijken te zijn mocht de PVV en de VVD de kans krijgen zich er mee bezig te gaan houden vrees ik (iets wat alleen kan in samenwerking met het CDA denk ik)quote:Op maandag 7 september 2009 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alle grote partijen zijn schuldig:
- CDA heeft een naief geloof in het maatschappelijk middenveld en het particulier initiatief. Alsof dat particuliere initiatief alle functies van de verzorgingsstaat kan overnemen.
-
Wat makkelijk: het antwoord dat ik wilde geven stond er al...quote:Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef Libereco het volgende:
Hmm, die vraag is al wat lastiger. Je zou natuurlijk VVD kunnen zeggen, maar ik kies toch maar voor de SP. Waarschijnlijk lopen de overheidsuitgaven dan zo uit de klauwen dat je in rap tempo de economie om zeep helpt. Met als gevolg een te groot tekort en achteruitgang van sociale voorzieningen en sociale zekerheid.
Ach het politieke jachtseizoen is weer geopendquote:Op zondag 6 september 2009 22:26 schreef Bakkerbier het volgende:
Zijn we op de POL tour vandaag gaaf?
Veel te gemakkelijk dit.quote:Op zondag 6 september 2009 22:36 schreef Libereco het volgende:
We moeten naar een maatschappij waar onderwijs voor iedereen beschikbaar is. Een maatschappij waar men de kansen krijgt zich te ontwikkelen. Lukt dat iemand niet om wat voor reden dan ook, dan moet er natuurlijk altijd een klein maar redelijk sociaal minimum beschikbaar zijn. Onderwijs is eigenlijk één van de weinige dingen waarvan ik vind dat het in overheidshanden moet blijven.
Het probleem bij de SP is dat men nooit concessies wil doen op sociaal economisch gebied. Een overheid kan eenmaal niet voor alles garant willen staan, ook al klinkt het nog zo mooi.
Hier een indruk:
SP > zeer hoge overheidsuitgaven > hogere belasting > koopkracht omlaag > bedrijven trekken weg > stijging werkloosheid > etc... De sociale zekerheid gaat zo(denk ik) kapot omdat de kosten gewoon te hoog raken.
Ik denk dat dat in de toekomst misschien nogwel de PvdA kan zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich.
TS start: het kan er maar eentje zijn en dat is natuurlijk de VVD.
Hoe denk jij daarover?
Nou dat valt wel mee. Een begroting zonder CPB stempel wordt direct afgeschoten door andere partijen tijdens het begrotingsdebat.quote:Op maandag 7 september 2009 00:46 schreef du_ke het volgende:
Tja dat zijn natuurlijk de partijen die regeren. Deze staan daadwerkelijk voor de keuzes die gemaakt moeten worden. De oppositiepartijen hebben makkelijk praten.
De PvdA is de laatste jaren ook niet zo vies meer van de afbraak van de sociale zekerheid.......quote:Op maandag 7 september 2009 10:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in de toekomst misschien nogwel de PvdA kan zijn.
Zo, waar smijt de PvdA met geld dan? Behalve naar banken, maar dat zijn leningen.quote:Op maandag 7 september 2009 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Ik gok dat de CDA en de PVDA wel heel erg hun best doen. het PVDA loopt zo erg met geld te smijten dat een sociale staat dalijk onbetaalbaar is en het CDA privatiseert of verbied alles wat sociaal is.
Dat is al langer dan de laatste jaren; het kabinet Van Agt 2 (CDA-PVDA-D'66) wilde al de zw en ik meen zelfs wao aanpakken. Dus dat is 1981-1982.quote:Op maandag 7 september 2009 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De PvdA is de laatste jaren ook niet zo vies meer van de afbraak van de sociale zekerheid.......
In de jaren 90, ik meen rond 1994, was de PvdA erbij toen de de WAO fors werd versoberd.quote:Op maandag 7 september 2009 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is al langer dan de laatste jaren; het kabinet Van Agt 2 (CDA-PVDA-D'66) wilde al de zw en ik meen zelfs wao aanpakken. Dus dat is 1981-1982.
Mits ze niet worden opgegeten door de linkse PVV zullen zij als grote sociaal-demcoratische partij een conditio sine qua non vormen bij verdere eventuele ombuigingen in de sociale zekerheid.
Ook als het waar is dat tussen 2011 en 2015 35 miljard moet worden bezuinigd dan zie ik ze, als ze in het centrum van de macht zitten, als brengers van soortgelijk nieuws.
Dat was in 1991, kabinet Lubbers 3.quote:Op maandag 7 september 2009 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In de jaren 90, ik meen rond 1994, was de PvdA erbij toen de de WAO fors werd versoberd.
Ja, daar zitten de meesten ook wel een beetje mee. Dat is wrs ook geen optie om mensen met zwaar lichamelijke beroepen zolang te laten doorwerken idd.quote:Geert Wilders heeft gelijk dat Drees in z'n graf zal omdraaien als hij nu zou zien hoe de AOW nu aan de beurt is om te worden afgebroken.
Dit alles door de elite die zelf wel makkelijk to hun 80e kan doorwerken maar geen rekening houdt met de echte zware beroepen. Te walgelijk voor woorden.
Plus dat we helemaal niet ouder worden. Alleen de rijke mensen zijn ouder geworden en de statistieken worden ook vertekend door een lagere kindersterfte.quote:Op maandag 7 september 2009 10:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was in 1991, kabinet Lubbers 3.
[..]
Ja, daar zitten de meesten ook wel een beetje mee. Dat is wrs ook geen optie om mensen met zwaar lichamelijke beroepen zolang te laten doorwerken idd.
PvdA is een schandalige partij geworden. Ze morrellen nu ook al aan het onderwijsstelsel. Elite-partij.quote:Op maandag 7 september 2009 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zo, waar smijt de PvdA met geld dan? Behalve naar banken, maar dat zijn leningen.
De PvdA heeft juist voor ons sociale stelsel gezorgd. En ze zijn de enige partij die regeringsverantwoordlijkheid nemen, en het in stand proberen te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |