Ik hoop dat je denhaag bedoeld... voor mij had hij het niet hoeven doen..quote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Respect voor deze jongen, z'n leven gegeven voor Nederland.
Oh ja, want er was een invasie van de Belgen en hij is bij het verdedigen van Roosendaal gestorvenquote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
quote:Nederlandse militair gesneuveld in Uruzgan
6 september 2009, 18.50 uur
Bij een vuurgevecht in Uruzgan is vanochtend de Nederlandse korporaal Kevin van de Rijdt gesneuveld. De 26-jarige militair van het Korps Commandotroepen maakte deel uit van de speciale eenheid Task Force 55. Dit maakte Commandant der Strijdkrachten, generaal Peter van Uhm zojuist bekend in Den Haag.
Het vuurcontact tussen vijandelijke strijders en de speciale eenheden van Task Force 55 vond plaats in de omgeving van Deh Rawod. Korporaal van de Rijdt werd rond 11.00 uur lokale tijd getroffen en overleed aan zijn schotverwondingen.
Condoleances
De nabestaanden van Kevin zijn op de hoogte gebracht en krijgen ondersteuning vanuit Defensie. In het condoleanceregister dat het ministerie van Defensie op haar website heeft geopend, laten minister Eimert van Middelkoop, staatssecretaris Jack de Vries en Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm weten intens met hen en de collega’s van Kevin mee te leven. “Kevin van de Rijdt heeft zich onbaatzuchtig ingezet voor een betere toekomst voor Afghanistan. Hij verrichtte een zeer zware taak. Wij hebben diep respect voor hem. Wij wensen zijn vriendin, familie, vrienden en collega’s heel veel sterkte toe dit verschrikkelijke verlies te dragen.”
Veiligheid bevolking waarborgen
Nederlanders eenheden en ISAF-partners zoeken de tegenstanders op in de gebieden waar zij zich veilig wanen. Daarmee voorkomen ze dat de tegenstanders acties voorbereiden en uitvoeren in gebieden waar veel bevolking woont. Zo wisten eenheden van Task Force 55, samen met Australische collega’s, vorige week een grote hoeveelheid materiaal voor het vervaardigen van geīmproviseerde explosieven op te sporen en te vernietigen. Generaal van Uhm verzekerde dat de militairen deze acties blijven uitvoeren, om de veiligheid van de bevolking te blijven waarborgen en het initiatief te behouden.
http://www.defensie.nl/on(...)esneuveld_in_Uruzgan
Doe er maar lacherig over, hij verdedigde Nederlandse principes in de naam van de Nederlandse regering en de Nederlandse kroon. Waarvoor hij mijn respect krijgt.quote:Op zondag 6 september 2009 19:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ja, want er was een invasie van de Belgen en hij is bij het verdedigen van Roosendaal gestorven
Ik doe er niet lacherig over, het is serieus. Maar dat hij voor Nederland is gestorven is natuurlijk bullshit, hoe geromantiseerd je het ook neer wil zetten ('gestorven voor de Nederlandse kroon')quote:Op zondag 6 september 2009 19:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Doe er maar lacherig over, hij verdedigde Nederlandse principes in de naam van de Nederlandse regering en de Nederlandse kroon. Waarvoor hij mijn respect krijgt.
quote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Respect Spijtig voor deze jongen, z'n leven gegeven verprutst voor Nederland Afghanistan.
nee hij kwam om het leven bij het dienen van de Nederlandse belangenquote:Op zondag 6 september 2009 19:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik doe er niet lacherig over, het is serieus. Maar dat hij voor Nederland is gestorven is natuurlijk bullshit, hoe geromantiseerd je het ook neer wil zetten ('gestorven voor de Nederlandse kroon')
RIP voor de nabestaanden, en respect voor het goede werk wat hij deed, overigens voor de mensen daar, niet voor Nederland
Eens. Heeft iemand het hyves-profiel van de overledene toevallig gevonden? De naam komt me zo bekend voor...quote:Op zondag 6 september 2009 19:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij kwam om het leven bij het dienen van de Nederlandse belangen
dan kun je het met die belangen eens zijn of niet maar dat veranderd weinig aan het feit dat hij dus voor Nederland zijn leven op het spel heeft gezet en het daarbij is verloren
Hypocriete klootzak dat het is.quote:Op zondag 6 september 2009 19:41 schreef waterkip het volgende:
Balkenende 'heel diep geschokt' ,dat dit kan
in Uruzgan!
Die jongen had gewoon in Nederland moeten zitten. Hebben daar simpelweg niets te zoeken, in die zandbak ver van huis. Kapitalistische belangen te beschermen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Doe er maar lacherig over, hij verdedigde Nederlandse principes in de naam van de Nederlandse regering en de Nederlandse kroon. Waarvoor hij mijn respect krijgt.
Denemarken verloor er 24 tot nu toequote:Op zondag 6 september 2009 19:42 schreef LXIV het volgende:
Laten we het wel even in het juiste perspectief plaatsen. Om te verwachten dat je een oorlog kunt beginnen zonder dat er doden aan jouw zijde vallen is wel heel naief. 20 doden is niet zo heel veel, de Engelsen hebben 10x zoveel slachtoffers
geen plek voor de vrije mening?quote:
wel hoorquote:
en dus?quote:De reacties op het bombarderen van twee tankauto's inclusief + 100 burgers waren ook niet zo fris.
Vind ik een hele goeie. Geloof maar niet dat je dit, terwijl Koninklijk huis en regering erbij staat, erdoor krijgt.quote:Op zondag 6 september 2009 19:25 schreef waterkip het volgende:
Wat zou er gebeuren als je 4 mei 20 kisten in rood-wit-blauw op de Dam neerzet?
Moment van overdenking,het eren die gevallen zijn voor onze vrede,zo brengen ze het toch ?quote:Op zondag 6 september 2009 19:54 schreef fratsman het volgende:
[..]
Vind ik een hele goeie. Geloof maar niet dat je dit, terwijl Koninklijk huis en regering erbij staat, erdoor krijgt.
wat staat er in de OP?quote:
4 mei draait alleen maar om ceremonieel. Als je dit echt zou doen, zou het voor de elite veel te dichbij komen. Daarom heb ik Balkie ook nog nooit op een begrafenis van een van de gesneuvelden gezien.quote:Op zondag 6 september 2009 20:01 schreef waterkip het volgende:
[..]
Moment van overdenking,het eren die gevallen zijn voor onze vrede,zo brengen ze het toch ?
Je zou ze eigenlijk opblaasbaar moeten hebben en dan even voor 20.00 hop.
Op een zijspoor > daarom zijn ze ook zo lekker happig met de veteranen van Nederlands Indie. Nederland is daar inderdaad niet zo goed in, helaas.quote:Op zondag 6 september 2009 20:04 schreef fratsman het volgende:
[..]
4 mei draait alleen maar om ceremonieel. Als je dit echt zou doen, zou het voor de elite veel te dichbij komen. Daarom heb ik Balkie ook nog nooit op een begrafenis van een van de gesneuvelden gezien.
Alsof dat gewenst zou moeten zijn door de nabestaanden. Ik gok zomaar van niet....quote:Op zondag 6 september 2009 20:04 schreef fratsman het volgende:
[..]. Daarom heb ik Balkie ook nog nooit op een begrafenis van een van de gesneuvelden gezien.
weet ik nietquote:
Als held zou je ook die behandeling moeten krijgen ,bekend met hoeveel defensie gaat bezuinigen?quote:Op zondag 6 september 2009 20:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ontzettend zonde weer zo'n leven weg.... Ondanks dat de risico's er altijd zijn als soldaat zijnde, toch diep respect dat ze er wel zitten! Ook al sta ik niet achter de beslissing zelf, het zijn wel de echte helden van Nederland
Wat wil je dan?quote:Op zondag 6 september 2009 20:14 schreef fratsman het volgende:
De Nederlandse regering maakt zich er op deze manier iets te makkelijk vanaf. Ze vinden het allemaal reuze erg, voor 5 minuten, en vervolgens hoor je er niks meer over. En mocht de pers er verder nog iets over vragen, dan horen we altijd wel dat "Generaal van Uhm ook een zoon verloren is". m.a.w. discussie niet mogelijk.
al gedaanquote:
ook onzinquote:Op zondag 6 september 2009 20:14 schreef fratsman het volgende:
De Nederlandse regering maakt zich er op deze manier iets te makkelijk vanaf. Ze vinden het allemaal reuze erg, voor 5 minuten, en vervolgens hoor je er niks meer over. En mocht de pers er verder nog iets over vragen, dan horen we altijd wel dat "Generaal van Uhm ook een zoon verloren is". m.a.w. discussie niet mogelijk.
Weg!quote:
En die mening heeft precies wát met de houding van de overheid m.b.t. de gesneuvelde te maken?quote:
nu ja de heer van Uhm komtie ongetwijfeld wel is tegenquote:Op zondag 6 september 2009 20:17 schreef LXIV het volgende:
Zo'n begrafenis is vaak ook niet besloten en meestal wordt er wel een hoogwaardigheidsbekleder gestuurd. Of Balkenende zelf ooit geweest is weet ik niet. Uiteindelijk draagt hij de eindverantwoordelijkheid hiervoor, dus of hij die ouders onder ogen durft te zien weet ik niet.
Hij kan zelf ook niet naar alle ouders langsgaan natuurlijk. Dat zou teveel tijd kosten. Dat hij langs de ouders van Cor Strik gegaan is siert hem.quote:Op zondag 6 september 2009 20:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja de heer van Uhm komtie ongetwijfeld wel is tegen
daarnaast weet ik dat hij de ouders van Cor Strik heeft ontmoet maar of dit standaard is of dat het met een of andere mogelijke nieuwe onderscheiding was weet ik niet (meer)
Stel er worden 400 Nederlanders in de pan gehakt (in 1 week),moet er dan geen beslissing genomen worden om nog meer onderdanen te laten sneuvelen?quote:Op zondag 6 september 2009 20:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En die mening heeft precies wát met de houding van de overheid m.b.t. de gesneuvelde te maken?
Ligt er aan welke situatie je in zit, zit je in een oorlog waar je actief aan deelneemt, zeg eenzelfde oorlog als de Tweede Wereldoorlog en dergelijke, of zit je in een guerilla "vredesmissie" oorlog als Afghanistan.quote:Op zondag 6 september 2009 21:29 schreef waterkip het volgende:
[..]
Stel er worden 400 Nederlanders in de pan gehakt (in 1 week),moet er dan geen beslissing genomen worden om nog meer onderdanen te laten sneuvelen?
Dus de beslissing staat of valt bij het aantal gesneuvelden en niet het doel wat behaald moet worden.quote:Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ligt er aan welke situatie je in zit, zit je in een oorlog waar je actief aan deelneemt, zeg eenzelfde oorlog als de Tweede Wereldoorlog en dergelijke, of zit je in een guerilla "vredesmissie" oorlog als Afghanistan.
In situatie 1 ga je door en in situatie 2 ga je je strategie aanpassen of terugtrekken.
Cru gezegd wel ja, en natuurlijk de materiële kosten (in mindere mate).quote:Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef waterkip het volgende:
[..]
Dus de beslissing staat of valt bij het aantal gesneuvelden en niet het doel wat behaald moet worden.
Oorlog heeft dus een prijs in lijkzakken (beetje cru geformuleerd)
Uitgaande van de situatie aldaar,ik geloof nou niet dat we aan de winnende hand zijn ien zijn 20 doden dus een aanvaardbaar verlies..quote:Op zondag 6 september 2009 21:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Cru gezegd wel ja, en natuurlijk de materiële kosten (in mindere mate).
Nou nee, aanvaardbaar is geen enkele dode.quote:Op zondag 6 september 2009 21:39 schreef waterkip het volgende:
[..]
Uitgaande van de situatie aldaar,ik geloof nou niet dat we aan de winnende hand zijn is 20 doden dus een aanvaardbaar verlies.
We winnen reputatie en goede verstandhouding met de coalitie landen en onze positie in internationale politiek, en tegelijkertijd ethische zelfvoldoening omdat we een land uit de brand helpen (politiek gezien).quote:Op zondag 6 september 2009 21:39 schreef waterkip het volgende:
[..]
Het is dus een boekhouding,nu heb je bij een boekhouding een debet en een credit .
Wat wint Nederland aan deze oorlog ?
Juist jaquote:Op zondag 6 september 2009 19:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hypocriete klootzak dat het is.
31% geeft aan dat wanneer Nederlandse militairen gedood zouden worden dit een reden is om de missiequote:Op zondag 6 september 2009 21:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou nee, aanvaardbaar is geen enkele dode.
Het is meer de vraag hoeveel doden je tolereert voordat de publieke opinie te negatief word om een oorlog verder te ondersteunen.
Daar ging mijn vraag toch helemaal niet over? Jij vond dat ze zich er makkelijk vanaf maakten door 5 minuten, enz enz. Ik vroeg wat ze dan hadden moeten doen.quote:Op zondag 6 september 2009 21:29 schreef waterkip het volgende:
[..]
Stel er worden 400 Nederlanders in de pan gehakt (in 1 week),moet er dan geen beslissing genomen worden om nog meer onderdanen te laten sneuvelen?
Hij kende die jongen natuurlijk nauwelijks. Maar enorm geschokt te zijn omdat er in een oorlog die je zelf gesanctioneert zijn ook doden vallen is natuurlijk enorm hypocriet. Wat had hij dan verwacht? Dat daar vier jaar gevochten werd met geen enkele dode aan Nederlandse kant? Hoe kan hij anders geschokt zijn?quote:Op zondag 6 september 2009 19:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hypocriete klootzak dat het is.
25 doden aanvaardbaar?quote:Op zondag 6 september 2009 19:08 schreef waterkip het volgende:
25 doden werd toch aanvaardbaar genoemd?
Een poll is sowieso geen representatief middel om een dergelijke opinie te meten, als het echt de druppel wordt die de emmer doet overlopen dan zie je wel acties zoals bij de Vietnam oorlog. Zolang de burgers er schande van spreken dat er iemand dood is, RIP roepen, en weer verder gaan met hun leven is er niets aan de hand als het gaat om defensie beleid.quote:Op zondag 6 september 2009 21:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
31% geeft aan dat wanneer Nederlandse militairen gedood zouden worden dit een reden is om de missie
terug te roepen uit Afghanistan.
Kanttekening aantal ondervraagden :233![]()
http://www.defensie.nl/_s(...)009_tcm46-135137.pdf
Je haalt zelf al het financiële aspect aan gezien de huidige crisis,ik denk niet dat 233 personen een duidelijk beeld geven van de stem des volks.
Interview met Bos of Balkenende op de radio twee jaar geleden,kan er nu even niks over terug vinden.quote:Op zondag 6 september 2009 21:54 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
25 doden aanvaardbaar?
Geen enkele dode is aanvaardbaar!
Buiten dat inzichten kunnen wijzigen, is het wel makkelijk om met uitspraken van mensen te gooien, zonder dat je een bron hebt. (buiten dat ik sowieso twijfel of iemand een dergelijk antwoord op die vraag geeft)quote:Op zondag 6 september 2009 21:56 schreef waterkip het volgende:
[..]
Interview met Bos of Balkenende op de radio twee jaar geleden,kan er nu even niks over terug vinden.
Concrete vraag bij hoeveel slachtoffers is het genoeg geweest
Antwoord :25
Belachelijk, ze hadden 0 moeten zeggen. Immorele idioten dat ze op de radio zeggen dat er 25 soldaten dood mogen gaan, heerlijk motiverend voor de troepen om dat te horen.quote:Op zondag 6 september 2009 21:56 schreef waterkip het volgende:
[..]
Interview met Bos of Balkenende op de radio twee jaar geleden,kan er nu even niks over terug vinden.
Natuurlijk is hij niet geschokt, hij zal er vast even mee zitten maar verderquote:Op zondag 6 september 2009 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij kende die jongen natuurlijk nauwelijks. Maar enorm geschokt te zijn omdat er in een oorlog die je zelf gesanctioneert zijn ook doden vallen is natuurlijk enorm hypocriet. Wat had hij dan verwacht? Dat daar vier jaar gevochten werd met geen enkele dode aan Nederlandse kant? Hoe kan hij anders geschokt zijn?
Dat kostte de USA 58.000 slachtoffers en Vietnam 3 miljoen ,dan hebben we dus nog wel even te gaan .quote:Op zondag 6 september 2009 21:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een poll is sowieso geen representatief middel om een dergelijke opinie te meten, als het echt de druppel wordt die de emmer doet overlopen dan zie je wel acties zoals bij de Vietnam oorlog. Zolang de burgers er schande van spreken dat er iemand dood is, RIP roepen, en weer verder gaan met hun leven is er niets aan de hand als het gaat om defensie beleid.
Dat valt mee, ik zei toch al eerder dat het om de situatie ging waar je in zit. Amerika zat in een full-scale warfare met Vietnam, en dat is met Nederland niet het geval. Bij ons zal de publieke opinie dus veel eerder zich draaien dan die van Amerika bij Vietnam.quote:Op zondag 6 september 2009 21:59 schreef waterkip het volgende:
[..]
Dat kostte de USA 58.000 slachtoffers en Vietnam 3 miljoen ,dan hebben we dus nog wel even te gaan .
Het is echt een non-discussie dit, maarre: wat verwacht je eigenlijk? Dat 'ie wekelijks even een kaarsje gaat branden? Een bloemetje komt leggen bij het graf van de betreffende soldaat? Wat?quote:Op zondag 6 september 2009 21:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet geschokt, hij zal er vast even mee zitten maar verder.
Ga er echt wel naar op zoek,k loop geen olie op het vuur te gooien,maar zoiets vergeet ik niet.quote:Op zondag 6 september 2009 21:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Buiten dat inzichten kunnen wijzigen, is het wel makkelijk om met uitspraken van mensen te gooien, zonder dat je een bron hebt. (buiten dat ik sowieso twijfel of iemand een dergelijk antwoord op die vraag geeft)
Nee, ik verwacht niks, het is alleen nogal hypocriet zoals er al gezegd werd.quote:Op zondag 6 september 2009 22:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is echt een non-discussie dit, maarre: wat verwacht je eigenlijk? Dat 'ie wekelijks even een kaarsje gaat branden? Een bloemetje komt leggen bij het graf van de betreffende soldaat? Wat?
Als 'ie niets zegt, is het ook niet goed, dus ik zie even het probleem nietquote:Op zondag 6 september 2009 22:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht niks, het is alleen nogal hypocriet zoals er al gezegd werd.
Mooi, opgelost dan.quote:Op zondag 6 september 2009 22:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als 'ie niets zegt, is het ook niet goed, dus ik zie even het probleem niet
Jemigquote:Op zondag 6 september 2009 21:56 schreef waterkip het volgende:
[..]
En het is nog steeds een vredesmissie.quote:Op zondag 6 september 2009 22:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De doden van verschillende landen tot nu:
- Verenigde Staten: 813 doden
- Groot-Brittannië: 214
- Canada: 128
- Duitsland: 35
- Frankrijk: 31
- Denemarken: 25
- Spanje: 25
- Nederland: 20
- Italië: 15
- Andere landen: 61
- Totaal: 1366
Ach ja, dat geldt toch ook voor de +90 Afghaanse doden van afgelopen week, met een druk op de knop uit elkaar geblazen. 90 familie's moeten de rest van hun (al zo zware) leven een dierbare missen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Jemigalsof ze het over kapotte auto's hebben
!
Bij 25 doden zijn er 25 familie's (+vrienden ed) getroffen en moeten de rest van hun leven een dierbare missen..
Ook tijdens vredesmissie kunnen soldaten sneuvelen. Hetzelfde tijdens opbouwmissies en zelfs oefeningen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
En het is nog steeds een vredesmissie.Hier in de krant stond gisteren al wanneer dat Duitsland na zoveel jaar weer eens het woord Krieg in de mond durft te nemen.
Ze bekijken het zo rationeel mogelijk. Daar is niks mis mee. En zeg alsjeblieft niet dat dit harteloos is, dat heeft er nul komma nul mee te maken. De dood van elk mens is een tragedie voor de naasten, maar Bos, Balkenende en Van Uhm hebben allemaal een taak uit te voeren.quote:Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Jemigalsof ze het over kapotte auto's hebben
!
Bij 25 doden zijn er 25 familie's (+vrienden ed) getroffen en moeten de rest van hun leven een dierbare missen..
Tja, een paar dagen terug bliezen de duitsers nog 90+ Afgaanse burgers kapot, in dat opzicht valt het dus nog wel mee.quote:Op zondag 6 september 2009 19:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
De twintigste dode alweerWeer een leven met geweld beëindigd in een ver land, vanwege een politieke beslissing.
Maar ja, als 'we' maar 'winnen' he
Dat klopt natuurlijk, op normaal niveau is elke soldaat een individu met een geschiedenis en familie enzo, maar van boven (generalen en ministeries) is het gewoon 1 van de X in het bataljon, waar ze er Y van hebben.quote:Op zondag 6 september 2009 22:55 schreef waht het volgende:
[..]
Ze bekijken het zo rationeel mogelijk. Daar is niks mis mee. En zeg alsjeblieft niet dat dit harteloos is, dat heeft er nul komma nul mee te maken. De dood van elk mens is een tragedie voor de naasten, maar Bos, Balkenende en Van Uhm hebben allemaal een taak uit te voeren.
Bij 1400 doden vind ik het best wel relevant om niet meer over opbouwmissie te spreken. Pleur toch op. Die zandhappers zitten totaal niet te wachten op Westerse bemoeienis, getuige die aanslag gisteren weer op een Duits konvooi. En vervolgens is er een tegenaanval op de Taliban, en dan huilt iedereen weer omdat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Kotsmisselijk wordt je ervan.quote:Op zondag 6 september 2009 22:52 schreef waht het volgende:
[..]
Ook tijdens vredesmissie kunnen soldaten sneuvelen. Hetzelfde tijdens opbouwmissies en zelfs oefeningen.
Bij elke dode militair komt dat totaal irrelevante gehuil over 'opbouwmissie'', 'vredesmissie' of wat dan ook weer naar boven. Wat maakt het uit hoe we het noemen? Het is een militaire operatie in een land met vijandelijke strijders waarin de militairen i.s.m. andere organisaties het land proberen op te bouwen. Klaar.
Alsof dat boeit, het is de vijand.quote:Op zondag 6 september 2009 22:31 schreef AIuIu het volgende:
[..]
Ach ja, dat geldt toch ook voor de +90 Afghaanse doden van afgelopen week, met een druk op de knop uit elkaar geblazen. 90 familie's moeten de rest van hun (al zo zware) leven een dierbare missen.
Zo, wel erg hoor.quote:Op zondag 6 september 2009 22:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De doden van verschillende landen tot nu:
- Verenigde Staten: 813 doden
- Groot-Brittannië: 214
- Canada: 128
- Duitsland: 35
- Frankrijk: 31
- Denemarken: 25
- Spanje: 25
- Nederland: 20
- Italië: 15
- Andere landen: 61
- Totaal: 1366
Dat klopt ja, maar dat betekent niet dat generaals ook met deze abstracte eenheden spelen alsof het een computerspel is. Zonder besef dat het mensen zijn faal je keihard als officier en/of politicus.quote:Op zondag 6 september 2009 22:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, op normaal niveau is elke soldaat een individu met een geschiedenis en familie enzo, maar van boven (generalen en ministeries) is het gewoon 1 van de X in het bataljon, waar ze er Y van hebben.
Weet je nog wat er met van Uhm z'n zoon gebeurde de dag nadat hij de Commandant der Strijdkrachten werd?quote:Op zondag 6 september 2009 22:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, op normaal niveau is elke soldaat een individu met een geschiedenis en familie enzo, maar van boven (generalen en ministeries) is het gewoon 1 van de X in het bataljon, waar ze er Y van hebben.
veel te zwart/wit, dom en respectloos richting de gesneuvelde korporaalquote:Op zondag 6 september 2009 23:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof dat boeit, het is de vijand.
Opgeruimd staat netjes dus.
Ik heb juist alle respect voor deze korporaal, zie mijn eerdere posts als je het in twijfel trekt.quote:Op zondag 6 september 2009 23:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel te zwart/wit, dom en respectloos richting de gesneuvelde korporaal
Dat was inderdaad de meest moeilijke test voor de CDS, en hij is geslaagd.quote:Op zondag 6 september 2009 23:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Weet je nog wat er met van Uhm z'n zoon gebeurde de dag nadat hij de Commandant der Strijdkrachten werd?
Tegenover onze tegenstanders wel ja, en daar verschuil ik me ook niet voor.quote:Op zondag 6 september 2009 23:18 schreef sp3c het volgende:
toch getuigd die post van een stukje gebrek aan respect en fatsoen
Ach, in die contreien heeft bijna niemand televisie. Ze hoorden dat waarschijnlijk pas weken later. Als ze al wisten waar New York lag en wat er precies gebeurde.quote:Op zondag 6 september 2009 23:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
Burgers in die contreien stonden ook te juichen toen er 2 vliegtuigen in het WTC vlogen.
De militaire actie was dan ook niet gericht op burgers, die waren er toevallig (op order van de Taliban).quote:
Het land was toen al in de macht van de Taliban. Dat nieuwtje zal zich snel genoeg verspreid hebben.quote:Op zondag 6 september 2009 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, in die contreien heeft bijna niemand televisie. Ze hoorden dat waarschijnlijk pas weken later. Als ze al wisten waar New York lag en wat er precies gebeurde.
De kapers van die vliegtuigen waren Saoudies, geen Afghanen hoor! De gemiddelde Afghaan uit die contreien is nog nooit zijn provincie uit geweest. Laat staan dat hij zich interesseert voor wat er in de VS gebeurt.
al waren ze er door een freak zandstorm naar toe geblazen ... maakt ze nog steeds geen vijand van ons en dat maakt hun dood niet minder tragischquote:Op zondag 6 september 2009 23:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De militaire actie was dan ook niet gericht op burgers, die waren er toevallig (op order van de Taliban).
pics or it did not happenquote:Op zondag 6 september 2009 23:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
Burgers in die contreien stonden ook te juichen toen er 2 vliegtuigen in het WTC vlogen.
Nieuws verspreiden in Afghanistan?quote:Op zondag 6 september 2009 23:34 schreef fratsman het volgende:
[..]
Het land was toen al in de macht van de Taliban. Dat nieuwtje zal zich snel genoeg verspreid hebben.
Misschien leven ze liever zonder zowel de Taliban als het Westen.quote:Ik blijf erbij, dat volk leeft liever onder het juk van de Taliban, dan "bevrijd" te worden door het westen.
Die burgers verschillen niks van de burgers die staan te juichen als er tig Taliban zijn omgekomen. Dat soort mensen zijn geen haar beter.quote:Op zondag 6 september 2009 23:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ze stalen diesel van onze NAVO trucks, dat noem ik vijandig gedrag.quote:Op zondag 6 september 2009 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
al waren ze er door een freak zandstorm naar toe geblazen ... maakt ze nog steeds geen vijand van ons en dat maakt hun dood niet minder tragisch
Waarom? Taliban zijn terroristen. Daar kunnen er niet genoeg van om zeep geholpen worden.quote:Op zondag 6 september 2009 23:45 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Die burgers verschillen niks van de burgers die staan te juichen als er tig Taliban zijn omgekomen. Dat soort mensen zijn geen haar beter.
Trouwens, compliment voor de Taliban. Moge ze beter en beter worden. Alles voor rechtvaardigheid, en daar past NAVO echt niet bij.
Jij bent zeker ook zo iemand die Moslims schelden Britse soldaten uit hieraan mee zou doen.quote:Op zondag 6 september 2009 23:45 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Trouwens, compliment voor de Taliban. Moge ze beter en beter worden. Alles voor rechtvaardigheid, en daar past NAVO echt niet bij.
ja en zo komen we weer terug op mijn eerste reactie aan jequote:Op zondag 6 september 2009 23:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze stalen diesel van onze NAVO trucks, dat noem ik vijandig gedrag.
quote:Op zondag 6 september 2009 23:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel te zwart/wit, dom en respectloos richting de gesneuvelde korporaal
Helemaal niet, ik maak gewoon een duidelijk verschil tussen vriend en vijand. Zodra je moedwillig gaat stelen van de coalitie troepen behoor je bij de 2e categorie, en niemand kan me wijsmaken dat er 90 mensen 'geheel toevallig' bij die wagen aan het rondlopen waren om de hond uit te laten.quote:Op zondag 6 september 2009 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en zo komen we weer terug op mijn eerste reactie aan je
[..]
welquote:Op zondag 6 september 2009 23:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak gewoon een duidelijk verschil tussen vriend en vijand. Zodra je moedwillig gaat stelen van de coalitie troepen behoor je bij de 2e categorie, en niemand kan me wijsmaken dat er 90 mensen 'geheel toevallig' bij die wagen aan het rondlopen waren om de hond uit te laten.
Als er een tankwagen met de koeienletters NAVO staat, waar Taliban op zit dan zou je als verstandig mens toch al genoeg moeten weten, en je uit de voeten maken. Dan ga je geen pannetje halen om die tank leeg te trekken.
Ja klopt, he signed up to die...quote:
Misschien, maar militair gezien hoef je er geen medelijden mee te tonen, anders blijf je bezig. Ik denk dat als ik in de Tweede Wereldoorlog naast een schuur met moffen ging staan dat ik ook niet werd gespaard door de RAF. Je kan gewoon verwachten dat er consequenties zijn als je met je potjes en pannetjes naar een net gestolen NAVO truck rent, terwijl de Taliban er nog op zit.quote:Op zondag 6 september 2009 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel
de korporaal was daar niet om random badguys af te knallen
ze zijn daar met een doel
we weten dat die burgers daar niets hebben en de korporaal kwam het ze brengen
en als je niets hebt dan ben je idd niet zo kieskeurig van wie je dingen aanneemt ... weten de Taliban net zo goed als ons daarom nemen ze overal burgers mee naar toe
maakt die burgers nog steeds geen vijanden
Part of the job, dude.quote:Op maandag 7 september 2009 00:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja klopt, he signed up to die...waarom reageer ik ook..overduidelijk een troll...
Dus is het lekker gepast om zoiets te zeggen?quote:Op maandag 7 september 2009 00:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Part of the job, dude.
We hebben geen dienstplicht en je mag altijd weigeren om naar een bepaald gebied uitgezonden te worden.
Spijtig dat dit zo gaat maar dit zijn gewoon door het Nederlandse leger getrainede professionals die hun geld verdienen door te doen wat ze zelf het leukst vinden.
Natuurlijk... ze verdedigen niet Nederland of het Nederlandse volk maar ze klaren een aangenomen klus.
Die ramen moeten gelapt worden. Ookal vallen er soms wat ramenlappers van de trap.
Gezeik over wat gepast is of niet. Alsof je op Fok! alleen maar dingen mag roepen als het ook recht in het gezicht van de nabestaanden te zeggen is zonder je te schamen voor de hardheid.quote:Op maandag 7 september 2009 00:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus is het lekker gepast om zoiets te zeggen?
Ga je ook naar de familie toe, zo? Nee toch?
Don't feed the gezien z'n posthistory toch niet bijster slimme troll....quote:Op maandag 7 september 2009 00:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Pardon?quote:Op maandag 7 september 2009 00:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Don't feed the gezien z'n posthistory toch niet bijster slimme troll....
wat wil je niet snappen? tuurlijk is het erg voor zijn familie, neemt niet weg dat ik totaal niet verrast ben dat in een oorlogsgebied nederlanders sneuvelen die daar geheel vrijwillig voor gekozen hebben.quote:Op maandag 7 september 2009 00:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ga je ook naar de familie toe, zo? Nee toch?
Zo is het maar net, de Nederlandse militairen zijn vreemdelingen en hebben er helemaal niets te zoeken.quote:Op zondag 6 september 2009 23:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof dat boeit, het is de vijand.
Opgeruimd staat netjes dus.
Vervorm het maar, maar ik had 't over de dode jurken.quote:Op maandag 7 september 2009 00:32 schreef AIuIu het volgende:
[..]
Zo is het maar net, de Nederlandse militairen zijn vreemdelingen en hebben er helemaal niets te zoeken.
Het hoort erbij, risico van het vak.quote:Op maandag 7 september 2009 00:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja klopt, he signed up to die...
Klopt. En de islam heeft daar ook niets te zoeken. Afghanistan was namelijk een boeddhistisch land voordat de islam het land kwam bezetten d.m.v. geweld.quote:Op maandag 7 september 2009 01:06 schreef Meh7 het volgende:
Nederland heeft daar sowieso niets te zoeken.
quote:Op maandag 7 september 2009 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. En de islam heeft daar ook niets te zoeken. Afghanistan was namelijk een boeddhistisch land voordat de islam het land kwam bezetten d.m.v. geweld.
Oplossing: gooi alle bezetters het land uit. Dat zijn dus de geallieerde coalitietroepen en de islam. Heb je meteen het probleem van de Taliban (= radicale islamieten) opgelost. Die zijn dan ook foetsie.
Je mag er ook op ingaan hoor i.p.v. alleen ditquote:
En jij bent een neo-nazi?quote:Op maandag 7 september 2009 01:25 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, oh, Islamradicaaltje is het daar niet mee eens
Wat een mooi nummer.quote:
Ik neem aan dat jij als gematigde moslim ook een hekel aan de Taliban hebt. Je wilt toch het probleem van de Taliban oplossen? Gooi dan de bezetters die met geweld kwamen in Afghanistan het land uit.quote:Op maandag 7 september 2009 01:28 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
Chief Big Toe wil Amerika terug.
Zienswijze is niet echt serieus te nemen, zijn argument is dat de oorspronkelijke bewoners meer recht hebben op Afghanistan dan de huidige. In die context hebben de indianen recht op het Amerika van nu, de Romeinen recht op half Europa en de oermensen recht op de hele wereld. Komop zeg, wat een achterlijke manier van redeneren.quote:Op maandag 7 september 2009 01:31 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Aangenaam.Maar ga nou eens in op die post van Zienswijze dan? Wijze jongen......
Nee, ik ben wel van mening dat de Amerikanen verbannen Europeanen zijn. En als het aan mij ligt geven ze het land terug aan de Indianen. Kan dat paupervolk eens geloosd worden in de oceaan ofzo. Daarom lig ik ook vaak in een deuk om de domme argumenten van bijv. de KKK en landjepik....quote:Op maandag 7 september 2009 01:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze is niet echt serieus te nemen, zijn argument is dat de oorspronkelijke bewoners meer recht hebben op Afghanistan dan de huidige. In die context hebben de indianen recht op het Amerika van nu, de Romeinen recht op half Europa en de oermensen recht op de hele wereld. Komop zeg, wat een achterlijke manier van redeneren.
Dat klopt. Maar hopelijk begrijp jij de clou van het verhaal nu toch?quote:Op maandag 7 september 2009 01:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze is niet echt serieus te nemen, zijn argument is dat de oorspronkelijke bewoners meer recht hebben op Afghanistan dan de huidige. In die context hebben de indianen recht op het Amerika van nu, de Romeinen recht op half Europa en de oermensen recht op de hele wereld. Komop zeg, wat een achterlijke manier van redeneren.
Verbannen? Je pikt nog eens wat op zo.quote:Op maandag 7 september 2009 01:38 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nee, ik ben wel van mening dat de Amerikanen verbannen Europeanen zijn.
quote:Op maandag 7 september 2009 01:43 schreef Zienswijze het volgende:
Dat klopt. Maar hopelijk begrijp jij de clou van het verhaal nu toch?
Veel moslims zeggen dat Amerikanen en de coalitietroepen de bezetters zijn. Dat klopt. Maar de islam (en daaruit komen radicale islamieten zoals de Taliban voort) is ook de bezetter in Afghanistan.
quote:Op maandag 7 september 2009 01:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je verhaal klopt niet. De islam is geen bezetter van Afghanistan, Afghanen, die grotendeels moslims zijn, zijn de inwoners van Afghanistan. Het christendom is op die manier ook geen bezetter van Europa. Het feit dat er voor het christendom ook mensen in Europa woonden, maakt van Europeanen ook geen bezetter.
Je loopt alleen maar te trollen omdat je niet inhoudelijk op mijn argumenten in kan gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 01:56 schreef Meh7 het volgende:
Is dit nog van die ene keer? Geef eens een voorbeeld van een "bord voor mijn kop"-moment van mij. Een voorbeeld van een discussie waarin mijn tegenstander met redelijke argumenten kwam en ik vanwege het bord voor mijn kop, dit niet inzag.quote:Op maandag 7 september 2009 02:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En jij niet wou je zeggen? Als er iemand hier op het forum is met een bord voor zijn kop dan ben jij het wel. Met je maangeloofje.
Oke, waarom jouw redenaties achterlijk zijn:quote:Op maandag 7 september 2009 01:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik kom met feiten. En dan ben ik achterlijk? Wie ben jij dan, jij die niet eens met feiten komt, jij die niet eens op mijn posts ingaat, jij die alleen maar loopt te trollen, ben jij dan soms uber achterlijk?
1. O jawel hoor, islam betekent immers onderwerping.quote:Op maandag 7 september 2009 02:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oke, waarom jouw redenaties achterlijk zijn:
1. De islam is een religie, het kan niets bezetten.
2. De islam is de religie die de Afghanen aanhangen, je kan de islam niet uit Afghanistan zetten zonder Afghanen uit Afghanistan te zetten.
3. Het recht van de oudste geldt niet zomaar. Indianen hebben geen recht op Amerika en boeddhisten hebben geen recht op Afghanistan. Er woonden in de periode voor de boeddhisten vast andere mensen in dat gebied, die hebben daar ook geen recht op.
4. De Afghanen en hun geloof zijn de rechtmatige inwoners van Afghanistan op dit moment, zij bezetten niets.
Wat zijn dit nou voor flut-argumenten? Als ik hier niet serieus op in ga, heb ik weer een bord voor mijn kop zeker? Het begint bij "1." al. Islam betekent onderwerping, dus het kan bezetten. Islam is een religie, een geloof, iets waar mensen in geloven, geen wezen wat een land kan bezetten. What the fuck heeft de letterlijke betekenis van het woord islam te maken met bezetten?quote:Op maandag 7 september 2009 02:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. O jawel hoor, islam betekent immers onderwerping.
2. Afghanen mogen terug gaan naar hun oospronkelijke roots. Afghaanse vluchtelingen (o.a. Nederlandse Afghanen dus) hebben de 1e stap al gezet. Een deel van hen is geen moslim meer, een ander deel van hen is slechts praktiserend moslims (dus is geen gelovig moslims weer).
3. Ik zeg ook niet dat het boeddhisme het recht heeft in Afghanistan. Net zo min als de islam recht zou hebben in Afghanistan. Er is wel 1 verschil: het boeddhisme is daar niet m.b.v. geweld binnengedrongen, de islam is dat wel. Net zoals de Amerikanen daar met geweld zijn binnengedrongen in 2001.
4. De Afghanen zijn de rechtmatige inwoners van het land. Niet het geloof. Alhoewel sommige moslims wel claimen dat de hele wereld van Allah is
Goh, misschien iets dat islam onderwerping betekent en het leven van ONSCHULDIGE mensen beinvloedt en verwoest? Zoals homoseksuelen en afvalligen die de doodstraf krijgen? Zoals niet-moslims, die daar al arm zijn en van minder dan $5 dollar per dag moeten leven, gedwongen worden om extra belasting (jizyah, volgens koranvers 9:29) te betalen aan de moslims? Zodat ze geen eten kunnen kopen????????quote:Op maandag 7 september 2009 02:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat zijn dit nou voor flut-argumenten? Als ik hier niet serieus op in ga, heb ik weer een bord voor mijn kop zeker? Het begint bij "1." al. Islam betekent onderwerping, dus het kan bezetten. Islam is een religie, een geloof, iets waar mensen in geloven, geen wezen wat een land kan bezetten. What the fuck heeft de letterlijke betekenis van het woord islam te maken met bezetten?
dit is echt vet offtopic, stick to the point.quote:Op maandag 7 september 2009 02:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goh, misschien iets dat islam onderwerping betekent en het leven van ONSCHULDIGE mensen beinvloedt en verwoest? Zoals homoseksuelen en afvalligen die de doodstraf krijgen? Zoals niet-moslims, die daar al arm zijn en van minder dan $5 dollar per dag moeten leven, gedwongen worden om extra belasting (jizyah, volgens koranvers 9:29) te betalen aan de moslims? Zodat ze geen eten kunnen kopen????????
Heb jij daar wel eens over nagedacht, als pretmoslim woonachtig in een land waar gelukkig vrijheid en andere normen en waarden gelden. Heb jij wel eens nagedacht over wat pure islam inhoudt?
En lees eens even verder voordat je meteen weer begint te jengelen. Vooral het stukje: 2 mogelijkheden. Afghanistan zal toch op de een of andere manier een "normaal" land moeten worden.
Nee niet voor NL, maar voor de Afghanen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, de oorlog was gestart om het regime van Osama te verdrijven. Dat is dus al Qaeda, en dat is dus de taliban, en dat zijn toevallig ook nog eens extremistsiche moslims die heel boos zijn en landjepik doen.quote:Op maandag 7 september 2009 09:21 schreef ASroma het volgende:
allemaal leuk dat gebrabbel maar de oorlog was gestart om bin laden te vangen en niet om de islam te verdrijven uit afghanistan
Taliban onderdrukt eigen volk, en dringt de zuivere islam op aan eigen bevolking. Dat noem ik een land aanvallen, en land inpikken.quote:Op maandag 7 september 2009 10:44 schreef sp3c het volgende:
owjajoh??
welk land hebben de Taliban aangevallen dan?
je kan veel van die figuren zeggen maar aan landjepik deden ze nu net niet
ieder zijn waarheid......... Amerika valt een ver land als Afghanistan aan. In principe zou dat gelijk staan als Noord-Korea Nederland aanvalt omdat onze waarheid volgens hun niet klopt.quote:Op maandag 7 september 2009 10:47 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Taliban onderdrukt eigen volk, en dringt de zuivere islam op aan eigen bevolking. Dat noem ik een land aanvallen, en land inpikken.
Even een vergelijking, stel dat de Friezen dit met ons zouden doen? Dan spreek je ook van landjepik en het aanvallen van een land.
Inderdaad, want Nederland heeft nooit echt zaken gedaan met Noord-Korea zodat het nu over kernwapens kan beschikken.... (om even die lijn door te trekken met betrekking tot de relatie tussen Afghanistan en Amerika in de jaren 80). Er speelt dus wel meer, en Amerika weet ook wel dondersgoed wat Afghanistan in huis heeft/had, en welke klootzakken er rondlopen/liepen. Dus helemaal zomaar out of the blue is deze aanval ook weer niet....quote:Op maandag 7 september 2009 10:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
ieder zijn waarheid......... Amerika valt een ver land als Afghanistan aan. In principe zou dat gelijk staan als Noord-Korea Nederland aanvalt omdat onze waarheid volgens hun niet klopt.
Laat die mensen lekker in hun eigen sopje gaar koken, ze zijn alleen maar meer anti-westers geworden, wie haat met haat verspreidt, verspreidt de haat geheid.
quote:Op maandag 7 september 2009 10:47 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Taliban onderdrukt eigen volk, en dringt de zuivere islam op aan eigen bevolking. Dat noem ik een land aanvallen, en land inpikken.
Even een vergelijking, stel dat de Friezen dit met ons zouden doen? Dan spreek je ook van landjepik en het aanvallen van een land.
Ben ik het wel mee eens ja.quote:Op maandag 7 september 2009 10:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
ieder zijn waarheid......... Amerika valt een ver land als Afghanistan aan. In principe zou dat gelijk staan als Noord-Korea Nederland aanvalt omdat onze waarheid volgens hun niet klopt.
Laat die mensen lekker in hun eigen sopje gaar koken, ze zijn alleen maar meer anti-westers geworden, wie haat met haat verspreidt, verspreidt de haat geheid.
Waarheid? Het gaat om macht, politiek.quote:Op maandag 7 september 2009 10:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
ook.quote:Op maandag 7 september 2009 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Waarheid? Het gaat om macht, politiek.
Het gaat om delfstoffen en transport ervan.quote:Op maandag 7 september 2009 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Waarheid? Het gaat om macht, politiek.
ja en, als wij Nederlanders elke keer voor interne conflicten moesten uitrukken, waren we nu bezig in 150 landen ofzo.quote:Op maandag 7 september 2009 10:47 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Geacht dat Nederland een 3e wereldland zou zijn en Afghanistan een 1e wereld land en lid van de NAVO. Dan zou het een goede vergelijking zijn. Maar zonder bovenstaande is het ook een goede vergelijking.quote:Op maandag 7 september 2009 12:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja en, als wij Nederlanders elke keer voor interne conflicten moesten uitrukken, waren we nu bezig in 150 landen ofzo.
Volgens mij is het leger om het land te verdedigen en niet om het schoothondje van de VS te zijn. Je kan het ook omdraaien, stel dat we idd een intern conflict hebben met die Friezen, dan komen de Afghanen hier het even voor ons oplossen?
quote:Op zondag 6 september 2009 19:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Respect voor deze jongen, z'n leven gegeven voor Nederland. Afghanistan.
Praat niet uit vooroordelen en wat je enkel gezien en gehoord hebt op dubieuze mediakanalen. Je verkracht de werkelijkheid.quote:Op maandag 7 september 2009 13:39 schreef swarleyswarley het volgende:
ik snap die negatieve reacties niet zo.
de meeste islamitische landen zijn een hel om te leven.
nu proberen navo troepen het land veiliger te maken en op te bouwen en dan word er gejuicht als er een militair dood gaat.
maar goed het blijft een kansloos project, daar ben ik het wel mee eens.
zo bouwden ze een schooltje om na een tijdje terug te komen waarbij de kinderen en de onderwijzers in bomen hingen naast een smeulend bouwval.
en revolutie... in iran ging die revo ook zo goed laatst... het volk wil vrij zijn maar ze worden door een paar fanatieke geitenneukers onderdrukt.
het zou mooi zijn om alle banden te snijden met dergelijke landen.
dus geen asielzoekers opnemen, het liefst allemaal terug sturen, geen geld of hulp meer die kant op en geen nieuws meer over die landen ...
iedereen tevreden
yeah right....quote:Op maandag 7 september 2009 13:49 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Praat niet uit vooroordelen en wat je enkel gezien en gehoord hebt op dubieuze mediakanalen. Je verkracht de werkelijkheid.
OMG wat heb jij een vertekend wereldbeeld.quote:Op maandag 7 september 2009 13:39 schreef swarleyswarley het volgende:
nu proberen navo troepen het land veiliger te maken en op te bouwen en dan word er gejuicht als er een militair dood gaat.
zo bouwden ze een schooltje om na een tijdje terug te komen waarbij de kinderen en de onderwijzers in bomen hingen naast een smeulend bouwval.
en revolutie... in iran ging die revo ook zo goed laatst... het volk wil vrij zijn maar ze worden door een paar fanatieke geitenneukers onderdrukt.
dus geen asielzoekers opnemen, het liefst allemaal terug sturen, geen geld of hulp meer die kant op en geen nieuws meer over die landen ...
iedereen tevreden
quote:Op maandag 7 september 2009 14:28 schreef Chooselife het volgende:
[..]
OMG wat heb jij een vertekend wereldbeeld.![]()
![]()
Kan deze door naar de Darwin-awards?
jjij bent er zo een, die ook denk dat je door oorlog democratie kan afdwingen?quote:Op maandag 7 september 2009 13:39 schreef swarleyswarley het volgende:
iedereen tevreden
De Taliban is sinds dit jaar ook actief in Noordwest-Pakistan. Waarin ze de niet-moslims daar onderdrukken door bijv. de jizyah op niet-mosilms in te voeren (volgens koranvers 9:29).quote:Op maandag 7 september 2009 10:44 schreef sp3c het volgende:
owjajoh??
welk land hebben de Taliban aangevallen dan?
je kan veel van die figuren zeggen maar aan landjepik deden ze nu net niet
En dat Moslims arm, ongelukkig zijn en onderdrukt worden. Die zielepieten.quote:Op maandag 7 september 2009 15:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jjij bent er zo een, die ook denk dat je door oorlog democratie kan afdwingen?
Dingen die de Taliban met hun eigen Afghaanse bevolking uithaalt:quote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
![]()
Waar heb jij die informatie vandaan. Ben benieuwd naar de bron.
Laatst een filmpje gezien van een Afghaanse man wiens neus en oren door de Taliban waren afgehakt enkel omdat hij gestemd zou hebben. Nu is mijn vraag aan jou: als ik de Koran lees, kan ik nergens een citaat vinden waarin staat dat lichaamsdelen van ''ongelovigen'' afgehakt mogen worden?quote:Op maandag 7 september 2009 15:45 schreef vijfhonderd het volgende:
Dom dat zoveel mensen alles afreageren op en de Taliban gelijk zien aan de islam.
De Koran (=islam) is heel tolerant tegenover andere religies. Het is de menselijke factor die het verpest. Zelfde met de Torah (orthodoxe joden) die voor veel ellende zorgen.
Jizya, dat hebben we hier in Nederland ook, dat heet BELASTING.quote:Op maandag 7 september 2009 15:51 schreef Zienswijze het volgende:
Zoek jij eens even koranvers 9:29 op waarin wordt gezegd dat niet-moslims de jizya moeten betalen. Kijk dan even naar de acties van de Taliban zoals deze waarin niet-moslim worden gedwongen om jizya te betalen.
Niks menselijke factor dus. Ze doen gewoon wat islam zegt.
Ja tuurlijk zegt het journaal dat. Dat is koren op de molen van de publieke opinie, zoals jij. Er zat een rekverbandje overheen en nergens bloed zichtbaar. Lijkt me sterk dat een afgehakte neus en oren dergelijke sporen achterlaten.quote:Op maandag 7 september 2009 16:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laatst een filmpje gezien van een Afghaanse man wiens neus en oren door de Taliban waren afgehakt enkel omdat hij gestemd zou hebben. Nu is mijn vraag aan jou: als ik de Koran lees, kan ik nergens een citaat vinden waarin staat dat lichaamsdelen van ''ongelovigen'' afgehakt mogen worden?
Met het grote verschil dat iedereen in Nederland verplicht is belasting te betalen: gelovig of ongelovig.quote:Op maandag 7 september 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jizya, dat hebben we hier in Nederland ook, dat heet BELASTING.
Zegt zakaat je iets? Het is één van de vijf pijlers van de islam. Ook moslims betalen belasting in de islam.quote:Op maandag 7 september 2009 16:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat iedereen in Nederland verplicht is belasting te betalen: gelovig of ongelovig.
Wellicht dat het beter is als je een bezoek aan de opticien brengt. Je zag niet dat zijn neus afgehakt was? Dit zijn natuurlijk incidenten waar de Taliban nog nooit eerder in verband mee is gebracht.quote:Op maandag 7 september 2009 16:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zegt het journaal dat. Dat is koren op de molen van de publieke opinie, zoals jij. Er zat een rekverbandje overheen en nergens bloed zichtbaar. Lijkt me sterk dat een afgehakte neus en oren dergelijke sporen achterlaten.
Gelukkig heeft de Taliban nog niet met 2 straaljagers een complete begrafenisstoet de dood in gejaagd.
Of een huwelijksfeest.
Of een twintigtal burgers die een vastgelopen tankwagen proberen los te trekken.
Wat zijn die "afgehakte neus en oren" dan nog waard, op een mensenleven?
Gewoon je ogen ervoor sluiten en jezelf overtuigen dat het maar een nare droom is?quote:Op maandag 7 september 2009 16:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zegt het journaal dat. Dat is koren op de molen van de publieke opinie, zoals jij. Er zat een rekverbandje overheen en nergens bloed zichtbaar. Lijkt me sterk dat een afgehakte neus en oren dergelijke sporen achterlaten.
Als de islam de infrastructuur in orde houdt, verpleegtehuizen runt en je kat uit de boom haalt als je ze belt dan is daar niks mis mee.quote:Op maandag 7 september 2009 16:09 schreef Meh7 het volgende:
Zegt zakaat je iets? Het is één van de vijf pijlers van de islam. Ook moslims betalen belasting in de islam.
Ja joh, de Taliban is er verantwoordelijk voor. De gehele Taliban. Grote boze mannen met baarden en kalashnikovs.quote:Op maandag 7 september 2009 16:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wellicht dat het beter is als je een bezoek aan de opticien brengt. Je zag niet dat zijn neus afgehakt was? Dit zijn natuurlijk incidenten waar de Taliban nog nooit eerder in verband mee is gebracht.
Wie ben jij om daar een waardeoordeel over te hebben. Jij weet niet eens wie de Taliban zijn en hebt nog nooit een Talib ontmoet. Jij weet helelmaal niet hoeveel geluk die mensen in hun leven kennen. Het is een typisch Westers kapitalistisch misverstand om de eigen leefomgeving en maatschappij te idealiseren en geluk uit te drukken in (pseudo) vrijheid van denken en materieel bezit. Echter, wat niet weet, wat niet deert.quote:Op maandag 7 september 2009 16:17 schreef Dragorius het volgende:
Chooselife > je vergelijking slaat kant noch wal.
Alsof die lui daar ooit iets goed hebben gedaan (de extreme tak).
Ik zou dolgelukkig zijn als ik mijn oren en neus kwijtraak omdat ik wil stemmen ja. Dolgelukkigquote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wie ben jij om daar een waardeoordeel over te hebben. Jij weet niet eens wie de Taliban zijn en hebt nog nooit een Talib ontmoet. Jij weet helelmaal niet hoeveel geluk die mensen in hun leven kennen.
Dat sowieso, ik ben er ook op tegen dat we met z'n allen daar zitten. Maar waarom zou ik er mijn mening niet over mogen geven dan? Wat is daar zo "vervelend" aan? Meteen zo in de houding schieten, djeesz...quote:Het is een kwestie van evolutie. Leven en laten leven. Met rust laten.
de taliban zijn net zo heilig als de topmannen van onze banken. Wij bemoeien ons met onze zaken hun met hun zaken en elkaar vooral met rust latenquote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wie ben jij om daar een waardeoordeel over te hebben. Jij weet niet eens wie de Taliban zijn en hebt nog nooit een Talib ontmoet. Jij weet helelmaal niet hoeveel geluk die mensen in hun leven kennen. Het is een typisch Westers kapitalistisch misverstand om de eigen leefomgeving en maatschappij te idealiseren en geluk uit te drukken in (pseudo) vrijheid van denken en materieel bezit. Echter, wat niet weet, wat niet deert.
Jouw overgrootopa hield er ook primitieve(re) normen en waarden aan over. Modern denken, emancipatie, is met de jaren geintegreerd en ons door niemand opgelegd. Zo zal het daar ook gaan, weliswaar een iets trager proces.
Het is een kwestie van evolutie. Leven en laten leven. Met rust laten.
Hey, psst. In het filmpje zie ik er sowieso nog een oor aan vastzitten hoor. Vrijwel onbeschadigd.quote:Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zou dolgelukkig zijn als ik mijn oren en neus kwijtraak omdat ik wil stemmen ja. Dolgelukkig
[..]
Je mag altijd je mening geven. Buiten kijf. Ik word alleen een beetje simpel van die volgzame primaten die niets anders doen dan het jeugdjournaal nablaten, zonder ooit enig onderzoek te hebben gedaan of een geschiedenisles gevolgd te hebben.quote:Dat sowieso, ik ben er ook op tegen dat we met z'n allen daar zitten. Maar waarom zou ik er mijn mening niet over mogen geven dan? Wat is daar zo "vervelend" aan? Meteen zo in de houding schieten, djeesz...
Dat ben ik wel met je eens ja. Hang ze gerust op, die zgn. topmannen die even wat zakjes belastingcenten achterover drukken.quote:Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
de taliban zijn net zo heilig als de topmannen van onze banken. Wij bemoeien ons met onze zaken hun met hun zaken en elkaar vooral met rust latenDat zou een hoop ellende schelen in de wereld.
Hey psst, dat oor dat er nog aan hangt he, zo ziet een normale oorschelp er niet uitquote:Op maandag 7 september 2009 16:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hey, psst. In het filmpje zie ik er sowieso nog een oor aan vastzitten hoor. Vrijwel onbeschadigd.
Wat ben je goedgelovig trouwens! Blind geloven wat het populistisch reclamefilmpje er voor tekst onderplakt.
Je minachting naar mij toe, nu al, zonder dat je me kent spreekt boekdelen. Gezellige discussiepartner ben je, nu alquote:Je mag altijd je mening geven. Buiten kijf. Ik word alleen een beetje simpel van die volgzame primaten die niets anders doen dan het jeugdjournaal nablaten, zonder ooit enig onderzoek te hebben gedaan of een geschiedenisles gevolgd te hebben.
de noodzaak vooral goed te doenquote:Op maandag 7 september 2009 16:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hey psst, dat oor dat er nog aan hangt he, zo ziet een normale oorschelp er niet uitanderhalf oor eraf, meteen minder erg uiteraard'
En doe niet zo "verheven" want ik heb meer bronnen dan dat ene filmpje gezien. Alsof jij voor mij bepaalt hebt wat ik kijken wat niet
[..]
Je minachting naar mij toe, nu al, zonder dat je me kent spreekt boekdelen. Gezellige discussiepartner ben je, nu al
Typerend voor (Westers) Imperialisme is de "noodzaak" voelen overal 'goed' te doen. Ook al is het fout dat we daar zitten. Maar ga aub niet die lui op morele gronden verdedigen, als daar nog steeds homo's worden vervolgd en vrouwen als minderwaardig worden gezien.....
Of vind je dat wel acceptabel? Ongeacht "Westerse" normen maar die van jezelf.
Typisch weer islam. Moslims doen X, dus dan moeten ongelovigen en andere gelovigen ook X doen. Islam laat ook andersdenkenden niet met rust.quote:Op maandag 7 september 2009 16:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zegt zakaat je iets? Het is één van de vijf pijlers van de islam. Ook moslims betalen belasting in de islam.
ok, coolquote:Op maandag 7 september 2009 16:43 schreef Dragorius het volgende:
Iemand die duidelijk over de aanhalingstekens heen leest
Naar buiten toe gaat het om het neerzetten van dat beeld. Intern draait het maar om een aantal andere zaken.
De publieke opinie is nodig om iets te laten lopen uitendelijk
Wat ben jij oerdom zeg. Je gaat aan zijn hele punt voorbij.quote:Op maandag 7 september 2009 16:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de Taliban nog niet met 2 straaljagers een complete begrafenisstoet de dood in gejaagd.
Of een huwelijksfeest.
Of een twintigtal burgers die een vastgelopen tankwagen proberen los te trekken.
Wat zijn die "afgehakte neus en oren" dan nog waard, op een mensenleven?
Gelijkheid. Moslims betalen zakaat, niet-moslims jizya, uiteindelijk betaalt iedereen dus belasting.quote:Op maandag 7 september 2009 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Typisch weer islam. Moslims doen X, dus dan moeten ongelovigen en andere gelovigen ook X doen. Islam laat ook andersdenkenden niet met rust.
Maar een ongelijk deel, het is hetzelfde alsof je hier een zwaardere belasting zou gaan heffen voor vrouwen, of dat hindoes minder betalen.quote:Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gelijkheid. Moslims betalen zakaat, niet-moslims jizya, uiteindelijk betaalt iedereen dus belasting.
Gelijkheid. Jantje slaat mijn kop eraf. Ik sla jou kop eraf. Gelijkheid, iedereens kop is eraf.quote:Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gelijkheid. Moslims betalen zakaat, niet-moslims jizya, uiteindelijk betaalt iedereen dus belasting.
waarom laten moslims ons dan niet met rust...quote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wie ben jij om daar een waardeoordeel over te hebben. Jij weet niet eens wie de Taliban zijn en hebt nog nooit een Talib ontmoet. Jij weet helelmaal niet hoeveel geluk die mensen in hun leven kennen. Het is een typisch Westers kapitalistisch misverstand om de eigen leefomgeving en maatschappij te idealiseren en geluk uit te drukken in (pseudo) vrijheid van denken en materieel bezit. Echter, wat niet weet, wat niet deert.
Jouw overgrootopa hield er ook primitieve(re) normen en waarden aan over. Modern denken, emancipatie, is met de jaren geintegreerd en ons door niemand opgelegd. Zo zal het daar ook gaan, weliswaar een iets trager proces.
Gast, het is nogal logisch dat iedereen een bijdrage levert aan de samenleving waarin die zich bevindt. Jij bent hier belasting an sich aan het bekritiseren, niet de jizya.quote:Op maandag 7 september 2009 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gelijkheid. Jantje slaat mijn kop eraf. Ik sla jou kop eraf. Gelijkheid, iedereens kop is eraf.
Jij probeert weer de wantoestanden in islam te bagataliseren. Wat islam met jizya doet, is andersdenkenden dwingen X te doen omdat moslims ook X doen.
quote:Op maandag 7 september 2009 17:20 schreef swarleyswarley het volgende:
[..]
waarom laten moslims ons dan niet met rust...
met andere woorden wat doe je hier in het verderfelijke westen.
als wij niet in afghanistan moeten zijn waarom jij wel in dit verderfelijke westen.
die hele oorlog is kansloos maar een groot deel van de bevolking van islamitische landen word gewoon onderdrukt met extreem geweld.
een goed voorbeeld is en blijft iran waar de islam een mooie beschaving om zeep heeft geholpen en het volk blijft onderdrukken
Het geval is dat moslims EXTRA belasting moeten betalen. En dan zegt islam: niet-moslims moeten OOK EXTRA belasting betalen.quote:Op maandag 7 september 2009 17:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gast, het is nogal logisch dat iedereen een bijdrage levert aan de samenleving waarin die zich bevindt. Jij bent hier belasting an sich aan het bekritiseren, niet de jizya.
zet eens alle beschavingen naast elkaar.quote:
goeie spotquote:Op maandag 7 september 2009 20:16 schreef Bab00n het volgende:
Er is er vandaag nog eentje gesneuveld lees ik net: http://news.bnonews.com/v6sj
Goede post, daar kan men wat mee.quote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bedankt.quote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Goede post, daar kan men wat mee.
quote:Weer militair gesneuveld in Uruzgan
` In Uruzgan is opnieuw een Nederlandse
militair gesneuveld.Dat heeft generaal
Van Uhm in Den Haag bekendgemaakt.Het
is de 44-jarige sergeant-majoor Mark
Leijsen van het 101 geniebataljon van
de Prinses Margrietkazerne in Wezep.De
familie is inmiddels ingelicht.
Leijsen zat met drie andere Nederlandse
militairen en een tolk in een open
wagen toen ze op een bermbom reden op
negen kilometer van Kamp Holland.De
militairen en de tolk raakten gewond.
Hun toestand is stabiel.
Er zijn nu 21 Nederlanders omgekomen.
Gisteren werd de 26-jarige Kevin van de
Rijdt gedood bij een vuurgevecht.
O.k hij is van gister ,maar vandaag menen ze het net zoquote:Op zondag 6 september 2009 19:41 schreef waterkip het volgende:
Beatrix en Balkenende 'heel diep geschokt' ,dat dit kan
in Uruzgan!
Aboutaleb razend
De ''zandhappers'' hebben een groot demografisch voordeel. Een bijna onuitputtelijke bron van potentiële Talibs en andere volgelingen van krijgsheren die alles doen tegen betaling of uitbreiding van hun macht.quote:Op maandag 7 september 2009 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
weer dus eentje.
nou ja, gelukkig staat de verhouding als geheel flink in het nadeel van die zandhappers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |