quote:Kant nam afstand van de mogelijke bedoelingen van de PVV van Geert Wilders met de cijfers en berekeningen en begrijpt de argwaan daarover. „Hij zet groepen weg.”
Tja, ze moet nog een beetje geloofwaardig overkomenquote:
Tsja, democratie faalt wel vaker. Als ze dan ook nog met de PvdD gaan samenwerken is het feest compleet.quote:Op zondag 6 september 2009 15:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik denk serieus dat SP en PVV samen een heel interessant fundament voor een coalitie zouden kunnen vormen.
Kon het niet beter verwoorden, goede actie van de SP in deze. Het antwoord van het kabinet gaf ook geen pas, en kwam schofferend over.quote:Op zondag 6 september 2009 15:17 schreef qonmann het volgende:
SP![]()
Gezien hun historie ook wel begrijpelijk, maar het is zoveel makkelijker om je kop maar in het zand te steken, zoals de PvdA nu weer doet
Dat dus.quote:Op zondag 6 september 2009 15:17 schreef qonmann het volgende:
SP![]()
Gezien hun historie ook wel begrijpelijk, maar het is zoveel makkelijker om je kop maar in het zand te steken, zoals de PvdA nu weer doet
Heel interessant omdat ze op de eerste dag al uiteenvalt. Een linkse partij die de multiculturele samenleving een warm hart toedraagt zal nooit kunnen samenwerken met een met een conservatief-liberaal die het liefst alle moslims met pek en veren het land uit zou jagen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik denk serieus dat SP en PVV samen een heel interessant fundament voor een coalitie zouden kunnen vormen.
Klopt btw ook wel. Het politieke spectrum is een circel, ver genoeg de ene kant opgaan betekend vanzelf op de andere kant eindigen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Vreemd. Uitrekenen wat hulp aan derde wereldlanden en ander soort hulp kost is schijnbaar geen probleem.quote:Op zondag 6 september 2009 15:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Slechte zaak. Het kabinet heeft gelijk. Uitrekenen wat een bevolkingsgroep de staat kost zijn (letterlijk) nazipraktijken.
Dat zijn de spelregels. Kabinet moet de kamer informeren, geen ge-maar. Als een kabinet namelijk lekker boven op alle gegevens blijft zitten, valt er geen oppositie te voeren.quote:Op zondag 6 september 2009 15:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Kant heeft w.m.b. ongelijk als ze zegt dat het kabinet de plicht heeft ook aan dit soort verwerpelijke verzoeken gehoor te geven.
Yep dat zijn de spelregels, zou een mooie boel worden als dat niet zo wasquote:Op zondag 6 september 2009 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn de spelregels. Kabinet moet de kamer informeren, geen ge-maar.
Dat gaat om hulp die je als land aan andere landen schenkt. Zoals je als individu een vriend financieel te hulp kan schieten. Iemand die buiten je eigen huishouden staat.quote:Op zondag 6 september 2009 15:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Vreemd. Uitrekenen wat hulp aan derde wereldlanden en ander soort hulp kost is schijnbaar geen probleem.
Maar zodra die mensen en andere immigranten naar hier komen om dezelfde economische redenen, is het te vergelijken met Nazi praktijken.
Of zit hier grotendeels je haat tegen Wilders in vermengt?
Dan zijn de nazi's toch vooruitstrevend geweest, en het is niet eens zo slecht. Neem alleen al de autobahn (ok, niet helemaal het idee van Hitler, maar toch). Neem nou één rijk, één Europa, we hebben nu één munteenheid, en gaan richting één Europa. Neem nou de berichten over dat ze cellen zo kunnen manipuleren waarbij je in een vroeg stadium erfelijke ziektes kunt uitsluiten bij geboorte, en andere narigheid zoals kanker. Iets wat de nazi's ook wilde, al was de intentie wel verkeerd, de perfecte ras. Je ziet het nu toch allemaal gebeuren. Nazi of niet.quote:Op zondag 6 september 2009 15:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Slechte zaak. Het kabinet heeft gelijk. Uitrekenen wat een bevolkingsgroep de staat kost zijn (letterlijk) nazipraktijken. Kant heeft w.m.b. ongelijk als ze zegt dat het kabinet de plicht heeft ook aan dit soort verwerpelijke verzoeken gehoor te geven. Als Wilders zulke getallen wil, rekent 'ie ze zelf maar uit. De gegevens om zo'n berekening uit te voeren zijn gewoon beschikbaar ("Het kabinet levert wel veel informatie over de kosten van bijvoorbeeld inburgeringscursussen en onderwijsbeleid, maar slaat daar verder niet mee aan het rekenen", bron).
Nee. Want Wilders heeft niets tegen moslims ansich, wel de uitwassen, de radicalen. En teveel islam is ook niet goed. Net zoals dat ik vind dat teveel christelijk geloof ook niet goed is. Maar dit geldt wel voor alles, teveel is nooit goed.quote:Heel interessant omdat ze op de eerste dag al uiteenvalt. Een linkse partij die de multiculturele samenleving een warm hart toedraagt zal nooit kunnen samenwerken met een met een conservatief-liberaal die het liefst alle moslims met pek en veren het land uit zou jagen.
Je kunt daar heel veel mee.quote:Op zondag 6 september 2009 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat gaat om hulp die je als land aan andere landen schenkt. Zoals je als individu een vriend financieel te hulp kan schieten. Iemand die buiten je eigen huishouden staat.
Maar immigranten worden opgenomen als Nederlandse onderdanen, en die zouden vanuit de staat allemaal beschouwd moeten worden als gelijken. Dan kun je mensen in principe wel verdelen in allerlei verschillende groepen en daar een etiketje op plakken met een prijs, maar wat moet je vervolgens met die info? Het enige wat je daar mee kan is het maken van een waardeoordeel, een taxatie van een complete groep. En als je de waarde van een groep mensen wilt vastleggen in euro's, ben je simpelweg niet goed bezig.
Tuurlijk, je hebt geen ongelijk.quote:Op zondag 6 september 2009 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat gaat om hulp die je als land aan andere landen schenkt. Zoals je als individu een vriend financieel te hulp kan schieten. Iemand die buiten je eigen huishouden staat.
Maar immigranten worden opgenomen als Nederlandse onderdanen, en die zouden vanuit de staat allemaal beschouwd moeten worden als gelijken. Dan kun je mensen in principe wel verdelen in allerlei verschillende groepen en daar een etiketje op plakken met een prijs, maar wat moet je vervolgens met die info? Het enige wat je daar mee kan is het maken van een waardeoordeel, een taxatie van een complete groep. En als je de waarde van een groep mensen wilt vastleggen in euro's, ben je simpelweg niet goed bezig.
< negerenquote:
Dude, hou je wansmaak voor jequote:
Ach, na die Photoshopped blootfoto van Agnes op GS moet je dit nu wel gewend zijn toch?quote:Op zondag 6 september 2009 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dude, hou je wansmaak voor je
Met dat soort 'beelden' op het netvlies is het moeilijk koffie binnenhouden als je nog aan het recoveren bent van een zware zaterdag.
Wanneer zijn er teveel moslims?quote:Op zondag 6 september 2009 16:12 schreef RobbieRivera het volgende:
Nee. Want Wilders heeft niets tegen moslims ansich, wel de uitwassen, de radicalen. En teveel islam is ook niet goed. Net zoals dat ik vind dat teveel christelijk geloof ook niet goed is. Maar dit geldt wel voor alles, teveel is nooit goed.
Als staat hebben we die kinderen/immigranten binnengehaald, als persoon zou ik dat toch niet doen. Dat mag dan een wijze politieke les voor de toekomst zijn: niet zomaar volk binnenhalen zonder te denken aan de lange termijnquote:Op zondag 6 september 2009 16:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je kunt daar heel veel mee.
Een simpel voorbeeld:
Je geeft geld aan je buren omdat ze het deze maand niet trekken en je een goede band met ze hebt waardoor je die financiële steun verleend.
Maar nu komen die kinderen bij je in de kost als inwoners omdat de ouders het niet trekken. Ben je niet benieuwd of je het financieel aan kunt? En daarbij, doe je dat zomaar en zet dat deuren open voor de rest van de gezinnen uit je straat?
Vertaal dit eens terug in onze staat...
Verdraaien? Het is een vraag. Ik leg je geen woorden in de mond, ik vraag iets.quote:Op zondag 6 september 2009 16:40 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Hoezo dingen verdraaien, waar zie je mij dit schrijven?
Moslims zijn aanhangers van de islam.quote:En teveel islam is ook niet goed.
Het volk wil blijkbaar bloed zien. Een zwart schaap zoeken om op af te reageren. De vergelijking met de nazi's vind ik, hoewel een klassieke Godwin, toch niet geheel uit de lucht gegrepen. Maar je hebt wel weer gelijk over dat achterhouden van de cijfers, dat kweekt dan ook weer wantrouwen. De reactie van het kabinet vind ik dan ook niet goed. Wegwuiven en negeren maakt de weerzin van de bevolking tegen de gevestigde politiek alleen groter. Het debat zou weer eens moeten worden aangegaan.quote:Op zondag 6 september 2009 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk, je hebt geen ongelijk.
Maar je kunt geen voorschot nemen op een vermeend motief. Er kunnen zat nuttige dingen uitkomen, het gaat nergens over om maar krampachtig niet over de brug te komen met cijfers omdat deze of gene er z'n eigen ding mee gaat doen.
En precies dat patroon zou je anno nu toch al heel vaak gezien moeten hebben. Het patroon dat de politiek 'onwenselijke' situaties maar lekker niet benoemd, lekker uit de media houd. Alsof problemen negeren, de problemen doet verdwijnen.
Niets geleerd van de opkomst & ondergang van PF, niets geleerd van de opkomst van de 'nieuwe PF, maar dan een paar tandjes 'onbehouwener'' Wilders.
Redelijk, wmb. Er valt prima te constateren dat hoe joden weggezet werden voor WO2 totaal onterecht was. Het beeld was gebaseerd op stompzinnige anti-semitische sentimenten.quote:Op zondag 6 september 2009 16:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het volk wil blijkbaar bloed zien. Een zwart schaap zoeken om op af te reageren. De vergelijking met de nazi's vind ik, hoewel een klassieke Godwin, toch niet geheel uit de lucht gegrepen.
Zet de recorder maar aan dan, nog niet zo heel lang meer en we krijgen de algemene beschouwing. Heerlijk genieten word datquote:Op zondag 6 september 2009 16:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het volk wil blijkbaar bloed zien. Een zwart schaap zoeken om op af te reageren. De vergelijking met de nazi's vind ik, hoewel een klassieke Godwin, toch niet geheel uit de lucht gegrepen. Maar je hebt wel weer gelijk over dat achterhouden van de cijfers, dat kweekt dan ook weer wantrouwen. De reactie van het kabinet vind ik dan ook niet goed. Wegwuiven en negeren maakt de weerzin van de bevolking tegen de gevestigde politiek alleen groter. Het debat zou weer eens moeten worden aangegaan.
Als we net zoals de moslimlanden, hoe hun staan tegenover Christenen in hun landen, dezelfde maatregelen nemen, gaat het prima. Dan hoef je zon vraag nooit weer te stellen.quote:
Inderdaad, dan moet je onder de stenen kijken om ze te vinden.quote:Op zondag 6 september 2009 16:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als we net zoals de moslimlanden, hoe hun staan tegenover Christenen in hun landen, dezelfde maatregelen nemen, gaat het prima. Dan hoef je zon vraag nooit weer te stellen.
Het grappige is:quote:Op zondag 6 september 2009 17:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, dan moet je onder de stenen kijken om ze te vinden.
Dat is inderdaad wel een goede vraag. Hoe zit dat in andere landen waar de situatie inderdaad omgekeerd is. Is daar vanuit het volk ook zo'n oproep om de minderheid (in dit geval, de Christenen) zo een hart onder de riem te steken als het ware?quote:Op zondag 6 september 2009 17:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het grappige is:
Je ziet moslims daar of hier nooit die rechten van de Christenen verdedigen in moslimlanden. Die zijn ze liever arm dan rijk. Maar hier?...
Ja, maar midden in een economische crisis de aandacht gaan vestigen op de kosten en baten van een bepaalde bevolkingsgroep riekt voor mij toch wel sterk naar populisme. En los van de cijfers, die inderdaad niet pleiten voor deze bevolkingsgroep, vind ik toch niet dat er op zo'n manier moet worden gekeken naar een groep mensen die in principe maar een gemeenschappelijk kenmerk hebben. Wat ik net al zei: je hangt een etiketje met een bedrag in euro's erop aan een groep mensen. Ik vind dat niet zo netjes.quote:Op zondag 6 september 2009 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Redelijk, wmb. Er valt prima te constateren dat hoe joden weggezet werden voor WO2 totaal onterecht was. Het beeld was gebaseerd op stompzinnige anti-semitische sentimenten.
Misdaad statistieken van anno nu winden er geen doekjes om dat de 'nieuwe zwarte schapen' ook daadwerkelijk git-zwart zijn. Het zogenoemde "De foute lijstjes aanvoeren".
Je bent in mijn optiek wel ziende blind, als je dat niet meeneemt.
(En ik zeg het er ff bij: dat bekent niet dat we ze in kampen moet pleuren oidMaar bepaalde elementen maar nahuilen, dat 'moslims de nieuwe joden zijn' vind ik ook wel weer erg ver gaan.)
In moslimlanden is dit nihil.quote:Op zondag 6 september 2009 17:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goede vraag. Hoe zit dat in andere landen waar de situatie inderdaad omgekeerd is. Is daar vanuit het volk ook zo'n oproep om de minderheid (in dit geval, de Christenen) zo een hart onder de riem te steken als het ware?
Nouja de term "Immigrant" dekt toch wel de lading? Ongeacht cultuur/geloof/ethniciteit?quote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, maar midden in een economische crisis de aandacht gaan vestigen op de kosten en baten van een bepaalde bevolkingsgroep riekt voor mij toch wel sterk naar populisme. En los van de cijfers, die inderdaad niet pleiten voor deze bevolkingsgroep, vind ik toch niet dat er op zo'n manier moet worden gekeken naar een groep mensen die in principe maar een gemeenschappelijk kenmerk hebben. Wat ik net al zei: je hangt een etiketje met een bedrag in euro's erop aan een groep mensen. Ik vind dat niet zo netjes.
Ik hoop op geweld, al dan niet verbaalquote:Op zondag 6 september 2009 16:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zet de recorder maar aan dan, nog niet zo heel lang meer en we krijgen de algemene beschouwing. Heerlijk genieten word dat
Regelrechte nonsens. Helemaal links zit een egalitaire maatschappij waarover de staat grote controle heeft, helemaal rechts zit een samenleving met grote macht voor het bedrijfsleven, waarin iedereen zijn eigen boontjes moet doppen. Probeer die twee einden maar eens tot een cirkel te buigen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt btw ook wel. Het politieke spectrum is een circel, ver genoeg de ene kant opgaan betekend vanzelf op de andere kant eindigen.
Maak er maar weer een links-rechtskwestie van. Je hoeft niet uitgesproken links te zijn om het discrimineren van bevolkingsgroepen kwalijk te vinden. De VVD distantieert zich net zo goed van Wilders' antimoslimstandpunten.quote:Op zondag 6 september 2009 15:53 schreef ExTec het volgende:
En ik vind je insteek nogal kwalijk. Er stijgt namelijk weer zo'n beeld op, dat regels alleen regels zijn als e.e.a. voldoet aan de linkse meetlat. En dat is dood in de pot.
Ja, die autobahnen maken het inderdaad vergeeflijk dat ze zes miljoen Joden ombrachten.quote:Op zondag 6 september 2009 16:12 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Dan zijn de nazi's toch vooruitstrevend geweest, en het is niet eens zo slecht. Neem alleen al de autobahn (ok, niet helemaal het idee van Hitler, maar toch). Neem nou één rijk, één Europa, we hebben nu één munteenheid, en gaan richting één Europa. Neem nou de berichten over dat ze cellen zo kunnen manipuleren waarbij je in een vroeg stadium erfelijke ziektes kunt uitsluiten bij geboorte, en andere narigheid zoals kanker. Iets wat de nazi's ook wilde, al was de intentie wel verkeerd, de perfecte ras. Je ziet het nu toch allemaal gebeuren. Nazi of niet.
Hoezo, de joden waren gemiddeld toch ook rijker, oververtegenwoordigd in de kunstensector en minder begaan met de Duitse cultuur?quote:Op zondag 6 september 2009 16:57 schreef ExTec het volgende:
Redelijk, wmb. Er valt prima te constateren dat hoe joden weggezet werden voor WO2 totaal onterecht was. Het beeld was gebaseerd op stompzinnige anti-semitische sentimenten.
Jij wil iedereen op een hoop gooien, zodat je een ras of etniciteit als zondebok kunt aanwijzen. Dat is de overeenkomst en dat is waar het omgaat. Dus dat jij je zoveel beter voelt dan nazi-aanhangers is nogal misplaatst.quote:Misdaad statistieken van anno nu winden er geen doekjes om dat de 'nieuwe zwarte schapen' ook daadwerkelijk git-zwart zijn. Het zogenoemde "De foute lijstjes aanvoeren".
Doet dat ertoe? Wij zijn een vrij land, een democratie. Zij zijn (vaak) een dictatuur.quote:Op zondag 6 september 2009 17:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goede vraag. Hoe zit dat in andere landen waar de situatie inderdaad omgekeerd is. Is daar vanuit het volk ook zo'n oproep om de minderheid (in dit geval, de Christenen) zo een hart onder de riem te steken als het ware?
De Nederlandse bevolking indelen in groepen vind ik niet zo erg, hokjesdenken is soms nu eenmaal noodzakelijkquote:Op zondag 6 september 2009 17:16 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nouja de term "Immigrant" dekt toch wel de lading? Ongeacht cultuur/geloof/ethniciteit?
Zoals we op "emigrant" ook dat stickertje plakken
Ja maar dat vind ik persoonlijk een beetje kul zo he (Samson-mode)quote:Op zondag 6 september 2009 17:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De Nederlandse bevolking indelen in groepen vind ik niet zo erg, hokjesdenken is soms nu eenmaal noodzakelijkMaar de waarde van een groep mensen uitdrukken in geld en die vergelijken met de waarde een andere groep kan volgens mij niet leiden tot iets goeds. Elk mens heeft een intrinsieke waarde, en die waarde is niet financieel van aard. Bovendien worden de spanningen in de samenleving hier niet minder door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |