abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2009 @ 10:22:29 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480030
Mensen die geen donor zijn
Mensen die geen donor zijn #2

Ok, en Napalms poging tot trollen, waar ik op de rand van het vorige topic dan maar instonk:
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:09 schreef Napalm het volgende:

Anders krijg je mensen die zich aanmelden als donor op het moment dat ze zelf iets nodig hebben.
Ja en wat maakt dat uit?? "Donor zijn", wat stel je je daar eigenlijk bij voor? Het is niet meer dan de intentie uitspreken om na je dood je organen beschikbaar te stellen. Of je die intentie nou uitspreekt op je twintigste, op je vijfenvijftigste, vlak voor een operatie of dat je ouders je bij je geboorte al op "de lijst" hebben gezet -- het verandert allemaal niks aan de werkelijkheid.
quote:
Om dat te voorkomen heb je denk ik een soort puntensysteem nodig waarbij duur donorschap één van de factoren moet zijn. Bloedgeven lijkt me ook een goede.
Duur donorschap?

En wat met mensen wiens bloedgroep niet bruikbaar is? Gewoon lekker uitsluiten van eerste medische hulp? "Sorry vriend, geen bloed geven, dan ook geen bloed krijgen."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 6 september 2009 @ 10:24:11 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72480054
En de mensen die ze niet willen hebben ondanks een handige bloedgroep omdat ze te moeilijk te prikken zijn.

* Jojogirl met diepliggende aderen meldt.
pi_72480069
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 september 2009 @ 10:26:03 #4
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72480084
Hoeveel nieuwe donors zijn er inmiddels bij?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 6 september 2009 @ 10:37:44 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480228
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:22 schreef Ringo het volgende:
Ok, en Napalms poging tot trollen,
en waar slaat dit op?
quote:
Ja en wat maakt dat uit??
Als mensen geen donor zijn dan zijn er ook geen organen e.d. voor zij die ze nodig hebben? Lijkt me heel logisch.
quote:
"Donor zijn", wat stel je je daar eigenlijk bij voor? Het is niet meer dan de intentie uitspreken om na je dood je organen beschikbaar te stellen. Of je die intentie nou uitspreekt op je twintigste, op je vijfenvijftigste, vlak voor een operatie of dat je ouders je bij je geboorte al op "de lijst" hebben gezet -- het verandert allemaal niks aan de werkelijkheid.
Feit: Er zijn te weinig donoren. Punt. Gevolg: Wachtlijsten. Doden door donor tekort..
Feit: al 30 jaar voorlichting, reclame, pasjes&kaartjes hebben dit niet verholpen.
Conclusie: er moet iets veranderen.
quote:
Duur donorschap?
De tijdspanne waarin iemand geregistreerd donor is.
quote:

En wat met mensen wiens bloedgroep niet bruikbaar is? Gewoon lekker uitsluiten van eerste medische hulp? "Sorry vriend, geen bloed geven, dan ook geen bloed krijgen."
Wederom valse redenaties hier. Triest, met jou is geen normale discussie te voeren en mijn post is nu al verloren moeite. Parels voor de zwijnen. Tegen beter weten in:
Kan je even laten zien waar ik post over iets als "uitsluiten"?? Ik heb het nadrukkelijk over "voorrang" voor zij die zich inzetten. (vergelijk het eens met de WW-uitkering; die is ook hoger als je meer premie hebt betaald (lang werkzaam, hoger salaris).

Ik pleit voor een puntensysteem op basis van meerdere criteria1. Het systeem staat en valt bij de aanwezigheid van donoren. Dit stimuleer je door mensen die meehelpen te belonen met voorrang. Wil je niet meehelpen door zelf donor te zijn dan krijg je geen voorrang. Het logische gevolg zal zijn dat meer mensen zich aanmelden als donor.

1 bewust niet ingevuld maar naast duur van het donorschap kan je overwegen zaken als bloedgeven, lid EHBO vereniging, inzet voor voorlichting etc. ook mee te wegen in de vraagt of je voorrang krijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 06-09-2009 10:44:38 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_72480248
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:24 schreef Jojogirl het volgende:
En de mensen die ze niet willen hebben ondanks een handige bloedgroep omdat ze te moeilijk te prikken zijn.

* Jojogirl met diepliggende aderen meldt.
luister vriendin, die aders komen niet voor niets zo diep te liggen
pi_72480274
Eens met de klacht. Ik doneer alles behalve de huid.
pi_72480353
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
  zondag 6 september 2009 @ 10:46:21 #9
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480354
Overigens is het huidige systeem ook niet "eerlijk" . Stel nu dat je nog nooit een donororgaan hebt gehad en als 80 jarige al 50 jaar bloed geeft, lid bent van de EHBO, collecteert voor de Hartstichting, gezond leeft en dan krijg je iets.. Zegt de doctor: "te oud, jammer maar helaas".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 6 september 2009 @ 10:48:48 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480388
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef GoodGovernance het volgende:
Niemand reageert op dit punt. Ik wil ook niet dat mijn organen terecht komen bij een persoon die het in mijn ogen niet verdient.
Wie nog meer niet; de buitenlanders? Voor ongelovigen? Geen donorlongen voor rokers? Geen heup voor werklozen?

Nee, een systeem op basis van objectieve criteria is de uitkomst. Uiteraard kies je dan een systeem dat donorschap stimuleert.
pi_72480392
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef Napalm het volgende:
Overigens is het huidige systeem ook niet "eerlijk" . Stel nu dat je nog nooit een donororgaan hebt gehad en als 80 jarige al 50 jaar bloed geeft, lid bent van de EHBO, collecteert voor de Hartstichting, gezond leeft en dan krijg je iets.. Zegt de doctor: "te oud, jammer maar helaas".
Wat is daar niet eerlijk aan? Dat lijkt me best logisch.
  zondag 6 september 2009 @ 10:50:20 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480412
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:37 schreef Napalm het volgende:
De tijdspanne waarin iemand geregistreerd donor is.
Wat boeit die tijdsspanne nou? Je organen komen toch pas beschikbaar op het moment dat je het loodje legt? DAN is de vraag toch pas relevant of je die organen wilt afstaan of niet? Niet de 10, 20 of 30 jaar dat jij met dat codicil op zak rondloopt?
quote:
Kan je even laten zien waar ik post over iets als "uitsluiten"?? Ik heb het nadrukkelijk over "voorrang" voor zij die zich inzetten. (vergelijk het eens met de WW-uitkering; die is ook hoger als je meer premie hebt betaald (lang werkzaam, hoger salaris).
Met dat belangrijke verschil, en dat probeer ik je uit te leggen, dat donorschap (op bloeddonorschap na) geen handeling is, je hoeft er geen ene flikker voor te doen, het is geen werken. Het feit dat jij al heel vroeg hebt beslist om donor te "zijn" (dwz je organen vrijwillig af te staan als je dood bent) maakt jou niet beter of meer geschikt dan iemand die daartoe pas besluit op zijn vijftigste, na lang wikken en wegen en een hoop twijfels. Het effectieve resultaat is exact hetzelfde.
quote:
Ik pleit voor een puntensysteem op basis van meerdere criteria. Het systeem staat en valt bij de aanwezigheid van donoren. Dit stimuleer je door mensen die meehelpen te belonen met voorrang. Wil je neit meehelpen door zelf donor te zijn dan krijg je geen voorrang. Het logische gevolg zal zijn dat meer mensen zich aanmelden als donor.
Houd dat systeem maar lekker voor je en probeer eerst te begrijpen waar je het over hebt.
pi_72480419
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie nog meer niet; de buitenlanders? Voor ongelovigen? Geen donorlongen voor rokers? Geen heup voor werklozen?

Nee, een systeem op basis van objectieve criteria is de uitkomst. Uiteraard kies je dan een systeem dat donorschap stimuleert.
Ik heb het recht om mensen uit te sluiten als het gaat om mijn organen. Ik wil inderdaad bepaalde groepen uitsluiten, dat recht hoor ik te hebben.
pi_72480447
Ik vind dat iedereen gewoon standaard geregistreerd moet staan als donor. Wil je dit niet, dan maak je de registratie maar ongedaan.

Veel mensen vinden het "luguber" om organen te doneren. In mijn ogen vind je het dan ook luguber om organen te ontvangen, mocht dat ooit het geval zijn. Dus uitzonderingen daargelaten, geen donor, geen organen als JIJ ze nodig hebt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_72480461
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:46 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Goed punt opzich, maar nooit te controleren.
pi_72480490
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Ik heb het recht om mensen uit te sluiten als het gaat om mijn organen. Ik wil inderdaad bepaalde groepen uitsluiten, dat recht hoor ik te hebben.
Dus als jij ala minute een hart nodig hebt, en dat van een pedo is beschikbaar, weiger je dat ook?

Als je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_72480511
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:54 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dus als jij ala minute een hart nodig hebt, en dat van een pedo is beschikbaar, weiger je dat ook?

Als je aan dat soort selectiecriteria gaat denken, gaan mensen ook bevolkingsgroepen en dergelijke uitsluiten.
En dat recht hebben zij in mijn ogen ook, als zij dat willen.
pi_72480524
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef Ruud het volgende:

[..]

Goed punt opzich, maar nooit te controleren.
Nee, je bent uiteindelijk afhankelijk van je arts.
  zondag 6 september 2009 @ 10:57:14 #19
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480529
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:48 schreef Myraela het volgende:

Wat is daar niet eerlijk aan? Dat lijkt me best logisch.
Fraai is dat; heel je leven bijdragen; de spaarpot tot de nok toe gevuld en als je een klein beetje wil opnemen krijg je niks...
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef GoodGovernance het volgende:

Heb ik dat recht ook met de WW premie die ik betaal? Geen geld voor werkloze vrouwen want die zoeken maar een vent?
pi_72480567
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:57 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Nee, je bent uiteindelijk afhankelijk van je arts.
En van het al of niet veroordelen van de pedo/verkrachter/moordenaar in kwestie.
pi_72480568
Ik help de natuur een handje en ben dus bewust geen donor
pi_72480574
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

Fraai is dat; heel je leven bijdragen; de spaarpot tot de nok toe gevuld en als je een klein beetje wil opnemen krijg je niks...

Een orgaan krijgen en daarna een jaar later doodgaan, terwijl de kans dat iemand anders er langer meedoet veel groter is.. is dat wel eerlijk? Iemand hoeft geen slecht mensen te zijn, omdat ze al die dingen niet doen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:01:34 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72480598
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat boeit die tijdsspanne nou? Je organen komen toch pas beschikbaar op het moment dat je het loodje legt? DAN is de vraag toch pas relevant of je die organen wilt afstaan of niet? Niet de 10, 20 of 30 jaar dat jij met dat codicil op zak rondloopt?
Dat gaf ik al aan in mijn eerdere post dis je hautain afdeed als getroll. De Duur is van belang omdat je anders mensen krijgt die zich pas opgeven als ze wat mankereren.
quote:
Met dat belangrijke verschil, en dat probeer ik je uit te leggen, dat donorschap (op bloeddonorschap na) geen handeling is, je hoeft er geen ene flikker voor te doen, het is geen werken. Het feit dat jij al heel vroeg hebt beslist om donor te "zijn" (dwz je organen vrijwillig af te staan als je dood bent) maakt jou niet beter of meer geschikt dan iemand die daartoe pas besluit op zijn vijftigste, na lang wikken en wegen en een hoop twijfels. Het effectieve resultaat is exact hetzelfde.
Zucht. Je sluit zeker pas een verzekering af als je huis in de brand staat? Het systeem werkt dan natuurlijk niet. Als die 50jarige op z`n 18e onder een auto liep dan heb je dus weer een donor minder..
quote:
Houd dat systeem maar lekker voor je en probeer eerst te begrijpen waar je het over hebt.
Wie trollt er nu?
  zondag 6 september 2009 @ 11:02:02 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72480610
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat is precies de bijdrage die je hebt geleverd door dertig jaar met een donorcodicil op zak te lopen? Wat is het effectieve resultaat daarvan geweest? Kan je daar ook rente op trekken?
  zondag 6 september 2009 @ 11:02:58 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72480627
Als je homo bent mag je geeneens donor worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')