Tot hoever mag de politie ingrijpen volgens jou en waarom.quote:De politie heeft gisternacht in Didam een 15-jarige inbreker in het been geschoten. Het Openbaar Ministerie (OM) maakte dat vandaag bekend.
Twee jonge inbrekers hadden het voorzien op een supermarkt, maar werden betrapt door het inbraakalarm.
Ziekenhuis
Bij aankomst zag de politie hoe het tweetal via de nooduitgang probeerde te vluchten. Daarbij schoot een van de agenten. Beide jongens werden aangehouden. De gewonde jongen is voor medische behandeling naar een ziekenhuis vervoerd.
De politie doet momenteel onderzoek naar de inbraak en de Rijksrecherche onderzoekt het schietincident
Godsamme eigenwijs dat is helemaal geen punt van discussie, daar is iedereen het heus wel over eens.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En die inbrekers ook, of niet? Of overtreden die de wet niet?
Ook die artikelen 47 en 48 er maar even bij pakkenquote:Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf
1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en
2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of
3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
c. tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;
d. tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van de minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt.
2.
Het gebruik van het vuurwapen in de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b , is slechts geoorloofd tegen personen en vervoermiddelen waarin of waarop zich personen bevinden.
3.
In de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b , wordt van het vuurwapen geen gebruik gemaakt, indien de identiteit van de aan te houden persoon bekend is en redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het uitstel van de aanhouding geen onaanvaardbaar te achten gevaar voor de rechtsorde met zich brengt.
4.
Onder het plegen van een misdrijf, bedoeld in het eerste lid, onder b , worden mede begrepen de poging en de deelnemingsvormen, bedoeld in de artikelen 47 en 48 van het Wetboek van Strafrecht .
quote:Titel V. Deelneming aan strafbare feiten
Artikel 47
1.
Als daders van een strafbaar feit worden gestraft:
1°. zij die het feit plegen, doen plegen of medeplegen;
2°. zij die door giften, beloften, misbruik van gezag, geweld, bedreiging, of misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen het feit opzettelijk uitlokken.
2.
Ten aanzien van de laatsten komen alleen die handelingen in aanmerking die zij opzettelijk hebben uitgelokt, benevens hun gevolgen.
We hebben het hier dus wel overquote:Titel V. Deelneming aan strafbare feiten
Artikel 48
Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.
Weet dus niet welk vuurwapen niet mag en welk vuurwapen wel mag. Neem aan dat de politie (gewone politie in dit geval) niet in het bezit is van deze (waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven)quote:Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
Ja, in dit geval een blauwe boon.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:07 schreef Gizmo112 het volgende:
* Gizmo112 mompelt iets over boontje en loontje enzo
Nou, niet iedereen hoor.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Godsamme eigenwijs dat is helemaal geen punt van discussie, daar is iedereen het heus wel over eens.
Waar ik ook weer een antwoord op gaf.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaan we het vorige topic copy-pasten Paddy ? Anyway, daar staat ook mijn antwoord op bovenstaande post.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, in dit geval een blauwe boon.
Jij zegt het precies goed.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:19 schreef Iblis het volgende:
De richtlijnen die paddy post lijken me een goed uitgangspunt. De politie kan schieten op voorwaarde dat …, en niet de politie mag schieten tenzij …. De ernst en aard van de misdaad dienen daar zeker bij te horen, ook verwacht ik dat een agent alleen schiet als hij er zeker van is (in zo'n geval als dit) de benen te kunnen raken.
Natuurlijk, beter ware het geweest die inbrekers zich hadden overgegeven aan de politie, maar dat de politie dit middel op zich heeft en – soms – gebruikt vind ik zeker te billijken. Ik ken de omstandigheden in dit geval natuurlijk niet precies, dus daarom houd ik het wat algemeen.
Als je het er allemaal mee eens bent en vindt dat hij het goed zegt, waarom loop je dan zelf structureel al bijna de halve dag op de feiten vooruit?quote:
Ok , jij schiet van zeg 15 meter afstand met een gun op een kind van 15 jaar die wegrent.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:19 schreef Iblis het volgende:
De richtlijnen die paddy post lijken me een goed uitgangspunt. De politie kan schieten op voorwaarde dat …, en niet de politie mag schieten tenzij …. De ernst en aard van de misdaad dienen daar zeker bij te horen, ook verwacht ik dat een agent alleen schiet als hij er zeker van is (in zo'n geval als dit) de benen te kunnen raken.
Natuurlijk, beter ware het geweest die inbrekers zich hadden overgegeven aan de politie, maar dat de politie dit middel op zich heeft en – soms – gebruikt vind ik zeker te billijken. Ik ken de omstandigheden in dit geval natuurlijk niet precies, dus daarom houd ik het wat algemeen.
Doe ik dat?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Als je het er allemaal mee eens bent en vindt dat hij het goed zegt, waarom loop je dan zelf structureel al bijna de halve dag op de feiten vooruit?
15 jarige "kinderen" die nu al aan het inbreken zijn?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
De overtreding is echt te weinig om hier kinderen voor neer te gaan schieten.
En iedere criminel van 15 jaar heeft dat in grote neonreclame op zijn hoofd staan dat hij pas 15 is?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Ok , jij schiet van zeg 15 meter afstand met een gun op een kind van 15 jaar die wegrent.
Dat de meeste coppers niet kunnen schieten is al vaker in kranten behandeld.
Stel hij wordt in zijn knie geraakt of in een slagader of in zijn kruis.
Stel nu het is een Turk of een Tokkie met 8 broers en zusjes.
Dan heb je er dus weer een veelvoud aan wraakzuchtige lieden erbij.
Buiten dat , ik zou echt niet weten wat er buiten sluitingstijd bij een supermarkt te halen is , behalve een paar briezers.
Die bill-killing is dus niet van toepassing.
Tuurlijk jij was erbij,quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Ok , jij schiet van zeg 15 meter afstand met een gun op een kind van 15 jaar die wegrent.
Buiten dat , ik zou echt niet weten wat er buiten sluitingstijd bij een supermarkt te halen is , behalve een paar briezers.
Maar hij is niet in zijn knie geraakt, maar gewoon in zijn been. Een vleeswond die heel snel zal helen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Idd, het zijn gewoon straatschoffie's en waarschijnlijk erger als dat, als je die niet keihard aanpakt, dan kunnen het kleine willlem holledertjes worden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:40 schreef Asgard het volgende:
[..]
15 jarige "kinderen" die nu al aan het inbreken zijn?
Als ze ballen genoeg hebben om in te breken en te vluchten, dan moeten ze ook ballen genoeg hebben om de consequenties te aanvaarden die daarbij komen.
Dus dat het zielige kindjes zijn, no freakin way.
Zoals ik zei, ik ken de omstandigheden niet. Ik weet niet of het 15m was, of niet. Ik weet niet hoe vertrouwd de agent met zijn wapen was. Mogelijk waren die inbrekers op zoek naar de kluis, misschien hadden ze inderdaad alleen een half brood en een kuipje smeerkaas. Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Prima, trek dat dan ook gelijk door naar al die meiden die zich onder de 16 laten neuken door een oudere gozer en klagen over misbruik.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:40 schreef Asgard het volgende:
[..]
15 jarige "kinderen" die nu al aan het inbreken zijn?
Als ze ballen genoeg hebben om in te breken en te vluchten, dan moeten ze ook ballen genoeg hebben om de consequenties te aanvaarden die daarbij komen.
Dus dat het zielige kindjes zijn, no freakin way.
Precies.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:44 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Idd, het zijn gewoon straatschoffie's en waarschijnlijk erger als dat, als je die niet keihard aanpakt, dan kunnen het kleine willlem holledertjes worden.
Nee , je draait de zaak om.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar hij is niet in zijn knie geraakt, maar gewoon in zijn been. Een vleeswond die heel snel zal helen.
Buiten dat, je kunt inbreken natuurlijk NOOIT goedpraten. Laat iedereen met zijn tengels van andermans spullen afblijven, dan heb je dit soort incidenten ook niet.
Dat is echt heel wat anders als inbreken in een supermarkt en als ze betrapt worden gaan vluchten voor de politie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:45 schreef kitao het volgende:
[..]
Prima, trek dat dan ook gelijk door naar al die meiden die zich onder de 16 laten neuken door een oudere gozer en klagen over misbruik.
Misschien is het mogelijk dat je ook een dochter hebt in die leeftijd ?
Als je gaat inbreken kan je verwachten indioen je gepakt wordt dat je hard aangepakt zal worden, een kogel in z'n been had ie niet verwacht; jammer voor dat tuig.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , je draait de zaak om.
Dat er opgetreden moet worden is een goede zaak , maar het moet wel in verhouding blijven , dus ga ajb niet roepen dat zware mishandeling niet door de politie wordt veroorzaakt maar door de minderjarige overtreder over zich zelf wordt afgeroepen.
Tja , jij zegt het, sex met minderjarigen in de VS kan aardig in de jaartjes oplopen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:50 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Dat is echt heel wat anders als inbreken in een supermarkt en als ze betrapt worden gaan vluchten voor de politie.
Wat nou zware mishandeling. En ja, hij heeft het over zichzelf afgeroepen door in te breken. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat er opgetreden moet worden is een goede zaak , maar het moet wel in verhouding blijven , dus ga ajb niet roepen dat zware mishandeling niet door de politie wordt veroorzaakt maar door de minderjarige overtreder over zich zelf wordt afgeroepen.
Je bedoelt: Zero tolerance, prima toch? Daar is New York ook flink door opgeknapt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja , jij zegt het, sex met minderjarigen in de VS kan aardig in de jaartjes oplopen.
En ik zou ook vluchten voor de politie met de reputatie die ze nu hebben. Reputatie point zero.
Dus als je nu politie op straat tegenkomt dan ren je weg?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja , jij zegt het, sex met minderjarigen in de VS kan aardig in de jaartjes oplopen.
En ik zou ook vluchten voor de politie met de reputatie die ze nu hebben. Reputatie point zero.
Het gaat erom dat de politie aan het imago werkt, politie is niet je beste vriend enz.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Weet je , ik kon veel mensen , maar op die leeftijd is dat gewoon spannend , maakt niet uit wie je ouders zijn , ik heb ze meegemaakt uit alle lagen van de bevolking.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:51 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Als je gaat inbreken kan je verwachten indioen je gepakt wordt dat je hard aangepakt zal worden, een kogel in z'n been had ie niet verwacht; jammer voor dat tuig.
Ik snap dat het van kattekwaad tot ergr kan gaan als je aan het puberen bent, je keert je af van je ouders en vraagt nog wel om zakgeld; maar meer wil je niet met je ouders te maken hebben.quote:Op zondag 6 september 2009 00:07 schreef kitao het volgende:
[..]
Weet je , ik kon veel mensen , maar op die leeftijd is dat gewoon spannend , maakt niet uit wie je ouders zijn , ik heb ze meegemaakt uit alle lagen van de bevolking.
Dus indien jij kinderen hebt en denkt dat je immuun voor bent voor dat tuig , dan help ik je hopen.
Anders kan het zijn dat je ineens hoort : your son is dead.
Dus omdat ik er op tegen ben dat de politie erop los schiet , ben ik ineens een misdadiger.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:56 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dus als je nu politie op straat tegenkomt dan ren je weg?
En dat is nu juist niet het geval , er ontstaat een diepe haat door de vele ellende die jong volwassenen meemaken naar authoriteiten die denken de problemen met geweld op te kunnen lossen die de jongeren in een hoek drijven en die leidt tot suïcidaal gedrag van diezelfde jongeren.quote:Op zondag 6 september 2009 00:16 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Ik snap dat het van kattekwaad tot ergr kan gaan als je aan het puberen bent, je keert je af van je ouders en vraagt nog wel om zakgeld; maar meer wil je niet met je ouders te maken hebben.
Enne horen dat je kind dood geschoten is; dat hoopt niemand natuurlijk; maar als situatie zoals jij die beschrijft realistisch zou zijn, dan bedenk je je twee maal voordat je gaat inbreken of andere criminele activiteiten uitvreet/uitspookt, en daar gaat het om.
Je bent lachwekkendquote:Op zondag 6 september 2009 00:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus omdat ik er op tegen ben dat de politie erop los schiet , ben ik ineens een misdadiger.
Laat je nakijken.
Wat jij nu schrijft is dat jongeren een diepe haat jegens authoriteiten ontwikkelen en Zm plegen omdat wanneer ze crimineel gedrag vertonen te hard worden aangepakt door de politie.quote:Op zondag 6 september 2009 00:36 schreef kitao het volgende:
[..]
En dat is nu juist niet het geval , er ontstaat een diepe haat door de vele ellende die jong volwassenen meemaken naar authoriteiten die denken de problemen met geweld op te kunnen lossen die de jongeren in een hoek drijven en die leidt tot suïcidaal gedrag van diezelfde jongeren.
Een van de oorzaken is jeugdwerkloosheid en het niet kunnen aarden op school .quote:Op zondag 6 september 2009 00:58 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Wat jij nu schrijft is dat jongeren een diepe haat jegens authoriteiten ontwikkelen en Zm plegen omdat wanneer ze crimineel gedrag vertonen te hard worden aangepakt door de politie.
Gasten die inbreken kunnen dit om verschillende redenen doen; bv verveling, branie gedrag, stoerdoen, of geldgebrek enz.
De oorzaak aanpakken is beter ipv symptoon bestrijding.
Maar beter werken ze aan hun eigen leven ipv de maatschappij de schuld te geven.
De maatschappij de schuld geven is de makkelijkste manier om jezelf vrij te pleiten.quote:Op zondag 6 september 2009 01:13 schreef kitao het volgende:
[..]
Een van de oorzaken is jeugdwerkloosheid en het niet kunnen aarden op school .
Ik heb dit zelf bij grote groepen jongeren gezien in het begin van de jaren tachtig en ook de daarmee samengaande (fatale) ontsporingen.
En waarom zou je de kankermaatschappij niet de schuld geven?
Heb je al iemand aan een eigen leven zien werken buiten de maatschappij en dan nog een jongere ook ?
Blijf dromen.
Alleen diegenen die zich erbij neerleggen.quote:Op zondag 6 september 2009 01:25 schreef Roccolife het volgende:
[..]
De maatschappij de schuld geven is de makkelijkste manier om jezelf vrij te pleiten.
En als de politie als gezagsbewaarders keihard optreden namens de maatschappij tegen criminele in dit geval jongeren, dan worden ze volgens jou nog agressiever en polaroiseert dat hun die het al moeilijk hebben.
Misschien is een duidelijk signaal door bv keihard op te treden nodig om ze te doen bezeffen, dat hoe hard je ook tegen de maatschappij schopt ( je vind dingen niet normaal enz --> wat driekwart van NL vind en denkt dus kwa moraal heeft, dat is meestal de norm), je wint dat nooit op zo'n manier.
Enne de meeste halen die energiue die ze in het schoppen hebben gestopt weer terug door wanneer ze twee maal zo oud zijn netjes deel te nemen aan diezelfdse maatschappij waar ze eerst tegenaan schopte![]()
Afzetten tegen de gevestigde orde enz is logisch als je jong bent, je zet je ook natuurlijk af tegen je ouders op die leeftijd, de een wat meer als de ander, maar om nou de fucking boehoe maatschappij de schuld te geven, en daarmee zover gaan dat je (fataal) ontspoort, gaat te ver.
Je zit in een hokje de rest van je leven of je nu wil of niet; van peuterklas tot bejaardentehuis bij wijze van spreken.
Nou ook degene die zich erniet bij neerleggen; hoe wil je nou ontsnappen aan bv lagere school en de scholing die erna komt; je zit al vanaf je vierde op school t/m je pak 'm beet 25ste jaar dat is al 21 jaar, dan ga je werken en rond je 35ste gaat meestal je carriere in de lift en je spaart al een poos voor je pensioen enz.quote:Op zondag 6 september 2009 01:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Alleen diegenen die zich erbij neerleggen.
De politie moet ook meer aanzien kweken door oa veel harder optreden, dat zal ook de nederlandse en buitenlandse jongeren ontmoedigen om kwaadaardige snode plannen ten uitvoer te brengenquote:Op zondag 6 september 2009 01:39 schreef Pulu het volgende:
Ik weet niet of het al bekend is maar als het een marokkaans inbrekertje was dan zou ik zeggen: "eindelijk staan we op tegen dit tuig" en "goed zo"...
Maar als dit een roomwit jongetje blijkt te zijn, laten we dan vooral genuanceerd en rekening houdend met alle omstandigheden verder discussiëren en ons afvragen of wel in een land willen wonen waar de politieagenten onze kinderen in de been moeten schieten...
Somebody shed some light...
Win-win.quote:Op zondag 6 september 2009 00:36 schreef kitao het volgende:
authoriteiten die denken de problemen met geweld op te kunnen lossen die de jongeren in een hoek drijven en die leidt tot suïcidaal gedrag van diezelfde jongeren.
Sure , I am glad to be you of support.......quote:Op zondag 6 september 2009 01:39 schreef Pulu het volgende:
Ik weet niet of het al bekend is maar als het een marokkaans inbrekertje was dan zou ik zeggen: "eindelijk staan we op tegen dit tuig" en "goed zo"...
Maar als dit een roomwit jongetje blijkt te zijn, laten we dan vooral genuanceerd en rekening houdend met alle omstandigheden verder discussiëren en ons afvragen of wel in een land willen wonen waar de politieagenten onze kinderen in de been moeten schieten...
Somebody shed some light...
Grappig, maar niet de bedoeling van een samenleving lijkt me.quote:Op zondag 6 september 2009 01:44 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Win-win.
Mocht de politie mis schieten, doen ze het alsnog zelf.
Goed concept.
Achterlijke hufter , je wilt dus alle jongeren afknallen , ziek ventje.quote:Op zondag 6 september 2009 01:44 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Win-win.
Mocht de politie mis schieten, doen ze het alsnog zelf.
Goed concept.
Vette clipquote:Op zondag 6 september 2009 01:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Sure , I am glad to be you of support.......
Enter Jacobs Ladder......
En dan ga je nog beweren dat je je carriere met hard werken zelf heb opgebouwd omdat het zo zwaar was om tot je 25 ! op school te blijven.quote:Op zondag 6 september 2009 01:41 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Nou ook degene die zich erniet bij neerleggen; hoe wil je nou ontsnappen aan bv lagere school en de scholing die erna komt; je zit al vanaf je vierde op school t/m je pak 'm beet 25ste jaar dat is al 21 jaar, dan ga je werken en rond je 35ste gaat meestal je carriere in de lift en je spaart al een poos voor je pensioen enz.
De meeste hebben dan ook nog kinderen die net zoals hun wederom naar school dienen te gaan, en wat doen ouders; juist wat alle ouders doen; "klieken/omgaan " met andere ouders of kennissen, op vakantie gaan enz, dus een burgelijk leven leidden.
En dat de maatschappij verhard, vraagt ook om harder optreden van bv politie zodat iedereen veilig op straat kan lopen en niet angstig voor de boze buiten wereld binnen hoeft te blijven zitten omdat ze bang zijn voor die jonge relschoppertjes die veel te agressief en bijdehand zijn.
Oftewel aanpakken die raddraaiers, beetje inbreken in supermarkten enz.
Ik zeg niet dat het dé juiste oplossing was wat er met die inbreker van vijftien is gebeurt, maar wel een oplossing die dat inbrekertje nooit meer zal vergeten en hopleijk niet snel meer zal recivideren.
[..]
De politie moet ook meer aanzien kweken door oa veel harder optreden, dat zal ook de nederlandse en buitenlandse jongeren ontmoedigen om kwaadaardige snode plannen ten uitvoer te brengen
Allemaal!quote:Op zondag 6 september 2009 01:51 schreef kitao het volgende:
je wilt dus alle jongeren afknallen
Nou en?quote:Op zondag 6 september 2009 01:57 schreef kitao het volgende:
work until 67.
Hoe zwaar het was om zo lang op school te zitten is per persoon verschillend.quote:Op zondag 6 september 2009 01:57 schreef kitao het volgende:
[..]
En dan ga je nog beweren dat je je carriere met hard werken zelf heb opgebouwd omdat het zo zwaar was om tot je 25 ! op school te blijven.
Mwah niet echt, maar hier een paar vb die zeker vaak voorkomen volgens mij;quote:These people make me sick , they are the same that promote to work until 67.
Fuck them.
Ik weet niet hoe ik op jou moet reageren , je stelt me voor een raadsel.quote:Op zondag 6 september 2009 02:02 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nou en?
Heb jij toch verder geen last van in je kraakpand met je uitkering?
Een inbreker in zijn been schieten vind ik een mild middel om iemand aan te houden. Prima gedaan van de politie dus.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:02 schreef Roccolife het volgende:
Overgenomen van het vorige topic
http://www.spitsnieuws.nl(...)_inbrekertje_15.html
[..]
Tot hoever mag de politie ingrijpen volgens jou en waarom.
Ik vind dat de politie veel harder moet optreden en zo het gezag en respect weer hoort te hebben/verdienen.
Indien je vuurwapens nodig hebt om gezag aan minderjarigen op te leggen dan is er structureel iets fout en zijn we niet ver meer af van de Palestijnse situatie.quote:Op zondag 6 september 2009 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een inbreker in zijn been schieten vind ik een mild middel om iemand aan te houden. Prima gedaan van de politie dus.
Het doel heiligt soms het middel, als er ingebroken wordt in mijn huis en de dader dreigt te ontkomen met mijnj spullen, dan hoop ik dat ze hem stoppen desnoods met een kogel in z'n boevenbeenquote:Op zondag 6 september 2009 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een inbreker in zijn been schieten vind ik een mild middel om iemand aan te houden. Prima gedaan van de politie dus.
Wat een gelul.quote:Op zondag 6 september 2009 02:14 schreef kitao het volgende:
[..]
Indien je vuurwapens nodig hebt om gezag aan minderjarigen op te leggen dan is er structureel iets fout en zijn we niet ver meer af van de Palestijnse situatie.
In israel is het bv normaal om met een uzi over straat te lopen, zie je een lekker e meid met een uzi, dan ga je daar toch niet zo 1 2 3 op af meer enzo.quote:Op zondag 6 september 2009 02:14 schreef kitao het volgende:
[..]
Indien je vuurwapens nodig hebt om gezag aan minderjarigen op te leggen dan is er structureel iets fout en zijn we niet ver meer af van de Palestijnse situatie.
Laten ze die oplichters van Ahold dan ook gelijk afknallen.quote:Op zondag 6 september 2009 02:16 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Het doel heiligt soms het middel, als er ingebroken wordt in mijn huis en de dader dreigt te ontkomen met mijnj spullen, dan hoop ik dat ze hem stoppen desnoods met een kogel in z'n boevenbeen.
Mensen die een bank op een slimme of ludieke manier geld afhandig maken, zolang er geen gewonden enz vallen daar heb ik dan wel respect voor. Maar inbreken in een supermarkt; nee.
De volgende stap zou kunnen zijn ( want het gaat meestal van kwaad tot erger, ivm de kick, adrenaline die verlsavend werkt enz) dat ze bij mensen gaan inbreken thuis, en dan krijg je misschien weer opsporing verzocht en dergelijke prgramma's die de burger geen moed geven integendeel zelfs
Witteboarden criminaliteitquote:Op zondag 6 september 2009 02:21 schreef kitao het volgende:
[..]
Laten ze die oplichters van Ahold dan ook gelijk afknallen.
Maar nee , die krijgen netjes een boete voor miljoenen boekhoudfraude.
Eenschquote:Op zondag 6 september 2009 02:34 schreef isogram het volgende:
Het nieuws zou moeten zijn: "Politie arresteert minderjarige inbrekers", maar helaas moet alle aandacht uitgaan naar het gegeven dat de agent heeft geschoten. Alsof agenten dat niet mogen doen...
Omdat die nou eindelijk is betrapt, maar een kogel is weer teveel voor een 15 jarige die wel precies weet waar die mee bezig is en de politie nietquote:Op zondag 6 september 2009 02:46 schreef EchoAlpha het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit nieuw is?
Zij probeerden niet te vluchten en over het algemeen is een fraudeur een stuk minder gewelddadig dan een inbreker.quote:Op zondag 6 september 2009 02:21 schreef kitao het volgende:
[..]
Laten ze die oplichters van Ahold dan ook gelijk afknallen.
Maar nee , die krijgen netjes een boete voor miljoenen boekhoudfraude.
Bij een strafbaar feit? Eerst waarschuwen, dan waarschuwingsschot, dan schot gericht op uitschakeling.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1336834/1/25#72474215]zaterdag 5 september 2009 23:02Tot hoever mag de politie ingrijpen volgens jou en waarom.
Ik vind dat de politie veel harder moet optreden en zo het gezag en respect weer hoort te hebben/verdienen.
Idd.quote:Op zondag 6 september 2009 02:52 schreef Niek. het volgende:
[..]
Zij probeerden niet te vluchten en over het algemeen is een fraudeur een stuk minder gewelddadig dan een inbreker.
En de normale arbeider vertrouwd erop dat hun de beste keuze maken, verder ook totaal geen controle op.quote:Op zondag 6 september 2009 03:00 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Idd.
Fraudeurs zijn ook lang niet zo schadelijk als bv inbrekers en verkrachters enz voor de samenleving als zijnde mensen op straat; tenminste fraudeurs zijn natuurlijk geen direcdte bedreiging voor mensen/ geen reden om thuis te blijven zitten uit angst.
Altijd maar over de rug van een ander beter willen worden, hebzucht (naar meer geld en macht bv) is (samen met schoonheid) een vd grooste misleidingen cq verslavingen.
Een kogel in je poot een 'mild middel'? What about het recht op lichamelijke intergriteit?quote:Op zondag 6 september 2009 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmzzzzquote:Op zondag 6 september 2009 03:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
En de normale arbeider vertrouwd erop dat hun de beste keuze maken, verder ook totaal geen controle op.
Nee, die zijn idd ook niet te vertrouwen;quote:
Als dat waar is dan zouden het nu krioelen van de Willem Holleeders.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:44 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Idd, het zijn gewoon straatschoffie's en waarschijnlijk erger als dat, als je die niet keihard aanpakt, dan kunnen het kleine willlem holledertjes worden.
Dus als iemand een groot deel van zijn zuurverdiende geld in bijv. een palmeiland heeft geïnvesteerd , terwijl die hele firma niet bestaat , dan heb je daar geen last van ?quote:Op zondag 6 september 2009 03:00 schreef Roccolife het volgende:
[..]
Idd.
Fraudeurs zijn ook lang niet zo schadelijk als bv inbrekers en verkrachters enz voor de samenleving als zijnde mensen op straat; tenminste fraudeurs zijn natuurlijk geen direcdte bedreiging voor mensen/ geen reden om thuis te blijven zitten uit angst.
Altijd maar over de rug van een ander beter willen worden, hebzucht (naar meer geld en macht bv) is (samen met schoonheid) een vd grooste misleidingen cq verslavingen.
Eens.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Bij mij slaan de stoppen nu al door.quote:Op zondag 6 september 2009 09:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens.
Feit is dat onze agenten al tig jaar barslecht kunnen schieten. Het lijkt me voor een bedrijfsinbraak dan ook wat buitenproportioneel om gericht te schieten teneinde een verdachte aan te houden.
Nu ging het goed, en is het wss een wijze les voor onze inbrekert. Maar als de jongen dood was geweest hadden we (terecht m.i.) de poppen aan het dansen.
Volgens mij heb je mijn antwoord gemist. In die lap tekst van jou staat niets anders dan dat de politie aanhoudingsvuur mag gebruiken met vuurwapens die geen automatische wapens of sniper rifles zijn en onder de voorwaarden dat:quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar ik ook weer een antwoord op gaf.
Ik vond het dus wel toevoegen aan dit topic.
Aan deze voorwaarden is bij een inbraak in een supermarkt niet voldaan.quote:b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf
1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en
2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of
3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
Ik heb zelden een gekkere user gezien als hem. Denk dat zelfs meki nog slimmer is.quote:
Ga aub eerst nog een paar jaartjes studeren voor je in het Engels overgaat.quote:Op zondag 6 september 2009 01:57 schreef kitao het volgende:
[..]
En dan ga je nog beweren dat je je carriere met hard werken zelf heb opgebouwd omdat het zo zwaar was om tot je 25 ! op school te blijven.
These people make me sick , they are the same that promote to work until 67.
Fuck them.
Jij bent in ieder geval niet veel slimmer.quote:Op zondag 6 september 2009 09:54 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik heb zelden een gekkere user gezien als hem. Denk dat zelfs meki nog slimmer is.
Kinderen neer te gaan schieten ja? Hij had een groot bord met "ik ben een kind" op z'n kop?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik zie hier inderdaad de politie al met zware machinegeweren patrouilleren en alles wat maar enigszins verdacht is doorzeven met kogels.quote:Op zondag 6 september 2009 00:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus omdat ik er op tegen ben dat de politie erop los schiet , ben ik ineens een misdadiger.
Laat je nakijken.
Wacht even: De overheid zorgt voor veel ellende die jong volwassenen mee maken? Wat dan? Ze worden om niets in elkaar geslagen door agenten? voor niets opgepakt en gemarteld? zonder enige reden vast gezet? wtf lul je echt?quote:Op zondag 6 september 2009 00:36 schreef kitao het volgende:
[..]
En dat is nu juist niet het geval , er ontstaat een diepe haat door de vele ellende die jong volwassenen meemaken naar authoriteiten die denken de problemen met geweld op te kunnen lossen die de jongeren in een hoek drijven en die leidt tot suïcidaal gedrag van diezelfde jongeren.
De Kankermaatschappij? toe maar. Het niet kunnen aarden op school: plenty alternatieve vormen van onderwijs, je moet alleen wel willen. Jeugdwerkeloosheid? tja, er zijn slechts 60000 open vacatures bij het CWI maar als je met minder dan een directeurs functie + auto van de zaak geen genoegen neemt dan wordt het inderdaad wat lastig.quote:Op zondag 6 september 2009 01:13 schreef kitao het volgende:
[..]
Een van de oorzaken is jeugdwerkloosheid en het niet kunnen aarden op school .
Ik heb dit zelf bij grote groepen jongeren gezien in het begin van de jaren tachtig en ook de daarmee samengaande (fatale) ontsporingen.
En waarom zou je de kankermaatschappij niet de schuld geven?
Heb je al iemand aan een eigen leven zien werken buiten de maatschappij en dan nog een jongere ook ?
Blijf dromen.
Wat belet je om tot je 25ste of zelfs je 30ste door te studeren? de mogelijkheden zijn er, je moet er alleen wel gebruik van maken.quote:Op zondag 6 september 2009 01:57 schreef kitao het volgende:
[..]
These people make me sick , they are the same that promote to work until 67.
Fuck them.
Let's see: palestina: een conflict met een geschiedenis van meer dan een halve eeuw, diepgewortelde haat die constant wordt gevoed door derden en waar beide partijen zwaar gewapend zijn vs een land waar het al meer dan 60 jaar vrede is en als er ergens een varken overlijd het een item op het acht uur journaal is. Je vergelijking is nog krommer dan een hoepel.quote:Op zondag 6 september 2009 02:14 schreef kitao het volgende:
[..]
Het stropdassenvolk heb ik geen last van als ik 's avonds een inbreker in mijn huis tegenkom die mij persoonlijk fysiek geweld aandoet. De wittenboordencriminaliteit werkt op een heel andere manier en wordt dus ook op een heel andere manier bestraft.quote:Op zondag 6 september 2009 09:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Dus als iemand een groot deel van zijn zuurverdiende geld in bijv. een palmeiland heeft geïnvesteerd , terwijl die hele firma niet bestaat , dan heb je daar geen last van ?
Eergisteren was er een stuk over Pfizer die 2,3 miljard boete moet betalen voor het verkopen van illegale medicijnen.
Harde maatregel zou je zeggen , ware het niet dat er in het hele stuk het woord gevangenisstraf niet voorkomt.
Waarom gaan jullie daar niet tegen zeiken en het recht eisen op celstraf voor de verantwoordelijken ?
Nee , daar hoor je niets over omdat je je liever druk maakt om sensatiepers berichten waarin je je rechtse gal kan spuien.
Zoek je maffia ?
Kijk eerst naar het stropdassenvolk , en trek dan je bek open helden.
De frustratie zit hem nogal diep he? Hoe vaak gebruikt de politie zijn vuurwapen in Nederland? Zo vaak dat het gewoonweg een hot item is op het nieuws als het een keer gebeurd.quote:Op zondag 6 september 2009 09:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Bij mij slaan de stoppen nu al door.
Ik zal er niet raar van opkijken indien de politie zelf een keer geraakt wordt. Ze mogen nog blij zijn dat het wapenbezit niet zo wijdverspreid is , dus laten ze er zelf ook zuinig mee omspringen.
Jammer, vond het op zich best interessant om nou uit te vogelen hoe je zo krom kan denken en nog volhouden ook.quote:Op zondag 6 september 2009 16:42 schreef Hukkie het volgende:
Kitao is een weekje weg, doe geen moeite.
Als je het over mijn Nederlands hebt, dat kan wel kloppen daar ben ik nooit een ster in geweesd. Ben beter in andere dingen. Gebruik ook al 3 1/2 jaar geen Nederlands meer.quote:Op zondag 6 september 2009 15:53 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval niet veel slimmer.
Zo blijft het, gewoon keihard aanpakken die criminaliteit, en zorgen dat agenten weer aanzien krijgen op straat.quote:Op zondag 6 september 2009 09:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens.
Feit is dat onze agenten al tig jaar barslecht kunnen schieten. Het lijkt me voor een bedrijfsinbraak dan ook wat buitenproportioneel om gericht te schieten teneinde een verdachte aan te houden.
Nu ging het goed, en is het wss een wijze les voor onze inbrekert. Maar als de jongen dood was geweest hadden we (terecht m.i.) de poppen aan het dansen.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Het is zo eenvoudig he?quote:Op maandag 7 september 2009 10:41 schreef kriele het volgende:
[..]
Waarom zou je het in godsnaam omdraaien? Waarom zou je de daders in bescherming nemen? Dit kan een consequentie zijn als je redelijk over de schreef gaat. Je hoort niet in te breken.
Dat geef je op tijdens het begaan van een misdaad. En al helemaal als je na deze misdaad vlucht voor de politie.quote:Op zondag 6 september 2009 03:06 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Een kogel in je poot een 'mild middel'? What about het recht op lichamelijke intergriteit?
Idd, dan hadden ze maar niet in moeten breken.quote:Op zondag 6 september 2009 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |