abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:27:23 #151
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73272636
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een T.Rice wat minder pure freestyle dan de Skatebanana. Op snelheid is hij stabieler. Door de Banana rijdt hij natuurlijk makkelijk door de poeder en door de camber krijgt hij meer pop en carved hij lekkerder. Hij is alleen iets minder met jibben en kleine freestyletricks en net ietsje vatbaarder voor happertjes. Hoewel dat laatste wel meevalt en je het jibben ook in contrast moet zien. Het gaat nog altijd veel makkelijker en lekkerder dan met een normaal board

Kortom, de Skatebanana is lekker om op te spelen en te cruzen. De T.Rice wordt wat serieuzer en is op hoge snelheid, carven en met het springen van grotere kickers beter.

Je hebt wel een beetje kleine voetjes voor een Trice. Maatje 10 op een board van 26cm breed is wel een beetje breed. De 157 is net iets smaller (25.8cm) maar wel erg kort. Je moet minimaal een 161.5cm hebben. Ik net ietsje langer en zwaarder maar ik heb wel ervaren dat ik hem liever nog een lengte langer had gehad. Sowieso aangezien het zo makkelijk jibben is en dan is het op snelheid wel lekker als hij ietsje langer is. Maar in 164.5 is hij 26.2cm breed en dat is helemaal breed voor een maatje 10.
Ik zou dan eerder voor een TRS of een Gnu Riders Choice gaan. Die zijn net een half centimetertje smaller en hebben ongeveer dezelfde stijfheid als een T.rice. Alleen heeft de T.Rice C2BTX en de TRS en RC niet. Hebben allebei geen setback en de T.Rice een setback van 0.75 inch. Wat ook bijna niets is.
Je hebt de Riders Choice in 161.5 met een breedte van 25.4 in het midden en een TRS 162 van 25.6 in het midden. Dat zou beter uitkomen.
Ik heb vorig jaar heel erg getwijfeld over een TRS of een T.Rice. Uiteindelijk voor de T.Rice gekozen omdat die net ietsje breder is en ik eigenlijk altijd 26cm heb gereden. Daar voelde ik me iets veiliger bij. Als de TRS net zo breed was geweest had ik echt ienemienemutte moeten doen.
Ik heb nu een king, a 26cm breed

En volgens de OP is mijn boot size 12 10 is normale schoenenmaat, my bad

Dan zou ik een T. Rice 161.5 moeten nemen. Ik heb nog even wat nagezocht en ik denk dat c2btx een dealbreaker is (nieuwe/verbeterde technologie ).
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:28:46 #152
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73272685
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:02 schreef Vono het volgende:

[..]

ja, hebben ze ook wel. Maar ik vroeg me af of er echt een site is waar ik precies kan zien wat er is. dus stickers matchen op kleur van mijn snowgear. aangezien mijn aankomende board niet bepaald gaat met mijn huidige kleding
Jij bent een vrouw toch ?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:29:02 #153
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73272695
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:09 schreef MarcoD het volgende:
http://www.bsmartergraphics.co.uk daar kan je van verschillende merken stickers bestellen in verschillende kleuren.
Maar ik weet niet of je zoiets zoek, maar dat is denk het makkelijkst met matchen.
is precies wat ik zocht. Thanks!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:30:14 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73272737
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:09 schreef MarcoD het volgende:
http://www.bsmartergraphics.co.uk daar kan je van verschillende merken stickers bestellen in verschillende kleuren.
Maar ik weet niet of je zoiets zoek, maar dat is denk het makkelijkst met matchen.
Daar worden ze bij merken altijd zo boos om he. Mensen die met fake stickers lopen
Niet eens omdat ze er geld aan willen verdienen, maar puur omdat sommige stickers hetzelfde zijn als stickers van Teamriders en dat vinden ze niet cool. Die hebben speciale stickers die niemand anders kan krijgen.

Ik ben ook bezig met een sticker voor "teamriders". Komt neer op mezelf en me vriendin
Gewone een grote sticker met alleen het teken en dan zo'n sticker die je opplakt en er weer af haalt zodat alleen de letters blijven zitten. Die zijn echt vet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73273423
Ik kan het ook wel begrijpen de meeste stickers zijn (volgens mij) precies hetzelfde als degen die de teamriders op hun board hebben zitten.
Maar sommige stickers zijn gewoon vet.

Die stickers zijn trouwens ook allemaal uitgesneden (alleen het logo/tekst blijft op het board achter).
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:57:44 #156
205614 Vono
pi_73273574
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:52 schreef MarcoD het volgende:
Ik kan het ook wel begrijpen de meeste stickers zijn (volgens mij) precies hetzelfde als degen die de teamriders op hun board hebben zitten.
Maar sommige stickers zijn gewoon vet.

Die stickers zijn trouwens ook allemaal uitgesneden (alleen het logo/tekst blijft op het board achter).
ja? Dat is nog mooier. Heb laatst zo'n soort op de achterkant van mijn auto geplakt. supergrote sticker van volcom. zag er echt gelikt uit!
pi_73273761
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:56 schreef Komakie het volgende:
btw, heeft ffknallen al een keuze gemaakt welk board hij nou wil? Ben wel benieuwd
Jaja heel vreemd maar ik ga voor de Bataleon Omni
Zat nog een beetje tussen de Nitro Blacklight 08/09 en de Bataleon Omni 09/10 / Undisputed 08/09.
Het TBT verhaal heeft toch wel de doorslag gegeven om voor Bataleon te kiezen. Op de forums heb ik tevens gezien dat iedereen zéér postief is van Bataleon en na het lezen over TBT heb ik zoiets van ja dat moet ik ook hebben. Helaas is iedereen zo tevreden over Bataleon dat ik geen Undisputed uit het vorig seizoen kan aankomen, zelfs geen tweedehands dat ik heb besloten om voor de Bataleon Omni te gaan. De rede dat ik uit vorig seizoen wou hebben omdat veel van die bordjes net als Blacklight nu voor 320 aan te komen zijn. Maar 430 is ook een mooi prijsje! Tevens hebben jouw uitgebreide reviews véél bijgedragen aan mijn keuze, bedankt daarvoor!

Zou hem alleen graag even willen proberen, had al naar Duivenstijn bij Snowworld Zoetermeer gebeld maar die hadden nog geen Bataleon Omni test boardje staan, kregen ze als het goed was wel binnenkort, dus ja denk dat ik daar maar even op wacht...want ik zit te twijfelen of ik wel moet kopen zonder eerst ff een proefritje te hebben gemaakt...

Dan nog iets waarvan ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn, maar de aanschaf van schoenen, wat zouden leuke schoenen kunnen zijn die bij de stijl (wat ik er mee wil gaan doen) van dit bordje passen? Aan de ene kant te stijf lijkt me ook niet fijn, want je moet er toch de hele dag op lopen incl op en neer van je appartement naar de skilift...
Komakie, weet je toevallig een paar merken en types die interessant voor mij kunnen zijn (maat 45, US12)?
pi_73273968
Voorbeeld:
http://yfrog.com/5ephotoubj (op m'n board, hij is wat gehavend maar dat komt omdat er een paar dunne stukjes opzaten die niet zo goed konden tegen het ski geweld bij de liften)
http://yfrog.com/b5photo3mj (nog in de "verpakking")
pi_73274278
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt allemaal voor de uitgebreide uitleg Helaas gaat dat Burton board het niet worden omdat het echt op een onmogelijke plek ligt om af te halen met het OV
Maar zijn er nog bepaalde merken wat altijd wel goed zit en bepaalde merken waar je zeker bij weg moet blijven ?
Dit niet echt iets voor jou? http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboard_Burton_Mayhem_Dark_Wid.html?product_id=40554&sell=yes Hebben ze nog in maat 165. En 200,- voor een nieuw board is lekker goedkoop.

Daar kun je dan deze bindingen bijnemen:

http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboardbinding_K2_Sonic.html?product_id=37009&sell=yes

Heb je voor 265,- een nieuw setje.

Ik neem aan dat je dus al schoenen hebt?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:48:24 #160
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73275016
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef MarcoD het volgende:
Voorbeeld:
http://yfrog.com/5ephotoubj (op m'n board, hij is wat gehavend maar dat komt omdat er een paar dunne stukjes opzaten die niet zo goed konden tegen het ski geweld bij de liften)
http://yfrog.com/b5photo3mj (nog in de "verpakking")
is dat nou een king of zie ik het verkeerd?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:53:05 #161
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_73275184
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Dit niet echt iets voor jou? http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboard_Burton_Mayhem_Dark_Wid.html?product_id=40554&sell=yes Hebben ze nog in maat 165. En 200,- voor een nieuw board is lekker goedkoop.

Daar kun je dan deze bindingen bijnemen:

http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboardbinding_K2_Sonic.html?product_id=37009&sell=yes

Heb je voor 265,- een nieuw setje.

Ik neem aan dat je dus al schoenen hebt?
Ik wil eigenlijk echt max op zo'n 150-200 voor een set uitkomen meer geld heb ik niet aangezien ik m'n wintersport ook nog moet betalen
pi_73275392
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk echt max op zo'n 150-200 voor een set uitkomen meer geld heb ik niet aangezien ik m'n wintersport ook nog moet betalen
Nou ja, voor 100,- meer heb je dus wel de spullen NIEUW (inc. garantie ed. en service als het kapot gaat). Ik zou het wel weten.. Maar heb je nu wel of niet schoenen, en zo ja, wat voor type.
pi_73275448
Uitverkoop begin seizoen

Hier hebben ze een uitverkoop/ begin seizoen sale.
2de hands spul van consumenten, ex-huur spul van vorig seizoen en overige modellen van vorig seizoen vaak.
Verkoop begint vandaag.
pi_73275817
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

is dat nou een king of zie ik het verkeerd?
Dat zie je goed ja, wordt verruild voor een t.rice aankomend seizoen (las dat jij ook interesse had ).
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:14:47 #165
125915 Dribbel_
pi_73275881
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Nou ja, voor 100,- meer heb je dus wel de spullen NIEUW (inc. garantie ed. en service als het kapot gaat). Ik zou het wel weten.. Maar heb je nu wel of niet schoenen, en zo ja, wat voor type.
Ja dat is ook wel zo, maar als ik dat geld niet heb dan heb ik het niet dus dat maakt het er niet makkelijker op
Maar nog geen schoenen dat moet ook maar die kan ik zeer waarschijnlijk van iemand overnemen dat is bijna zeker maar ik weet zo niet precies wat voor type dat is.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:23:24 #166
125915 Dribbel_
pi_73276114
http://link.marktplaats.nl/283462767

En zoiets, is dat een beetje fatsoenlijk
Sorry voor de hoop loze vragen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:25:20 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73276178
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:12 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Dat zie je goed ja, wordt verruild voor een t.rice aankomend seizoen (las dat jij ook interesse had ).
ja, dan moet komakie wel zorgen dat ie genoeg heeft liggen
pi_73276380
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:23 schreef Dribbel_ het volgende:
http://link.marktplaats.nl/283462767

En zoiets, is dat een beetje fatsoenlijk
Sorry voor de hoop loze vragen
Ik zou even een foto van de onderkant vragen,
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:35:15 #169
125915 Dribbel_
pi_73276525
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:31 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik zou even een foto van de onderkant vragen,
Okee En waar moet je dan vooral goed op letten, diepe krassen, en dat er natuurlijk geen racks of iets inzitten enz maar voor de rest nog specifieke dingen.
http://link.marktplaats.nl/282138018
Nog iets gevonden wat wel goed in m'n budget zit, maar dit merk zegt me dan weer niet zoveel
pi_73276706
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:25 schreef Fugie het volgende:

[..]

ja, dan moet komakie wel zorgen dat ie genoeg heeft liggen
Haha, hij is er in ieder geval al 1 kwijt (als hij ze binnen heb dan)
pi_73277091
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Okee En waar moet je dan vooral goed op letten, diepe krassen, en dat er natuurlijk geen racks of iets inzitten enz maar voor de rest nog specifieke dingen.
http://link.marktplaats.nl/282138018
Nog iets gevonden wat wel goed in m'n budget zit, maar dit merk zegt me dan weer niet zoveel
Atomic is van oudsher een goed skimerk,
hun snowboards ken ik niet.

Onderkant kan je eerlijk gezegd ook pas goed bekijken als je het board in je handen hebt,
- maar zitten er geen diepe krassen in,
- laten de kanten niet los
- zie je geen beschadiging van verkeerd waxen (ik heb 1x de strijkbout te lang op 1 plek laten staan, dat ziet er niet goed uit meer dan)
- is het belag niet weggesmolten naast de kanten
- is de punt niet aan het splijten (bij mijn board komt de bovenkant inmiddels wat los van de onderkant.)
- zijn de binding schroeven niet te ver aangedraaid (krijg je 8 mooie bobbeltjes van aan de onderkant)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:00:16 #172
125915 Dribbel_
pi_73277420
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:50 schreef Soohr het volgende:

[..]

Atomic is van oudsher een goed skimerk,
hun snowboards ken ik niet.

Onderkant kan je eerlijk gezegd ook pas goed bekijken als je het board in je handen hebt,
- maar zitten er geen diepe krassen in,
- laten de kanten niet los
- zie je geen beschadiging van verkeerd waxen (ik heb 1x de strijkbout te lang op 1 plek laten staan, dat ziet er niet goed uit meer dan)
- is het belag niet weggesmolten naast de kanten
- is de punt niet aan het splijten (bij mijn board komt de bovenkant inmiddels wat los van de onderkant.)
- zijn de binding schroeven niet te ver aangedraaid (krijg je 8 mooie bobbeltjes van aan de onderkant)
Okee dank je!
Ik heb net een afsrpaak gemaakt bij die gast van dat Atomic board ga ik ff kijken hij woont toch in de buurt, zou wel mooi zijn hele set met schoenen bindingen board tas gelijk hopelijk is het wat
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:01:25 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73280759
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:43 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Toen ik wat besteld heb bij blue tomato, hotzone, rockon, planetsports kreeg ik er altijd wel een zooi stickers bij en dus ik denk dat als je het vraagt in je local boardshop dat ze best wel wat hebben.
Ik stop er wel een hele sloot bij je board.
Als we dan nog geen stickers van dit jaar hebben zend ik ze wel na als je dat graag wilt. We hebben toch stickers over.

We hebben nog een la van 1 bij 1 meter vol met alleen maar stickers
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:30:20 #174
125915 Dribbel_
pi_73283411
Zo net board opgehaald, bindingen en schoenen ook erbij dus gelijk helemaal compleet
Jullie tips nagelopen waar ik op moest letten en het zag er allemaal goed uit Op de bovenkant wel wat gebruikskrassen enz maar dat boeit me dan weer allemaal niet dat komt er toch in.

Volgende week ff uittesten

Burton Ruler schoenen
Atomic Triarc Board
Salomon Bindingen

Hopelijk een leuk setje

[ Bericht 7% gewijzigd door Dribbel_ op 01-10-2009 19:55:00 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:50:16 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73288763
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:27 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik heb nu een king, a 26cm breed

En volgens de OP is mijn boot size 12 10 is normale schoenenmaat, my bad

Dan zou ik een T. Rice 161.5 moeten nemen. Ik heb nog even wat nagezocht en ik denk dat c2btx een dealbreaker is (nieuwe/verbeterde technologie ).
Ah dat was het dus. Ik vond het al vreemd. Met maat 12 moet je wel naar 26 ja

Ik heb zelf geen T.Rice 161.5. Die heeft MarcoD voor je weg gekaapt. Wel nog een 164.5. Zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Wel iets langer dan je nu hebt, maar je moet er ook aan denken dat de T.Rice een pointy nose heeft. Dus trek een centimeter of anderhalf vanaf voor een normale lengte zeg maar.

Ik kan eventueel wel voor je vragen morgen of ze nog een 161,5 extra voor je hebben, maar dat kan ik niet beloven.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:56:24 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73289021
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:04 schreef ffknallen het volgende:

[..]

Jaja heel vreemd maar ik ga voor de Bataleon Omni
Zat nog een beetje tussen de Nitro Blacklight 08/09 en de Bataleon Omni 09/10 / Undisputed 08/09.
Het TBT verhaal heeft toch wel de doorslag gegeven om voor Bataleon te kiezen. Op de forums heb ik tevens gezien dat iedereen zéér postief is van Bataleon en na het lezen over TBT heb ik zoiets van ja dat moet ik ook hebben. Helaas is iedereen zo tevreden over Bataleon dat ik geen Undisputed uit het vorig seizoen kan aankomen, zelfs geen tweedehands dat ik heb besloten om voor de Bataleon Omni te gaan. De rede dat ik uit vorig seizoen wou hebben omdat veel van die bordjes net als Blacklight nu voor 320 aan te komen zijn. Maar 430 is ook een mooi prijsje! Tevens hebben jouw uitgebreide reviews véél bijgedragen aan mijn keuze, bedankt daarvoor!

Zou hem alleen graag even willen proberen, had al naar Duivenstijn bij Snowworld Zoetermeer gebeld maar die hadden nog geen Bataleon Omni test boardje staan, kregen ze als het goed was wel binnenkort, dus ja denk dat ik daar maar even op wacht...want ik zit te twijfelen of ik wel moet kopen zonder eerst ff een proefritje te hebben gemaakt...

Dan nog iets waarvan ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn, maar de aanschaf van schoenen, wat zouden leuke schoenen kunnen zijn die bij de stijl (wat ik er mee wil gaan doen) van dit bordje passen? Aan de ene kant te stijf lijkt me ook niet fijn, want je moet er toch de hele dag op lopen incl op en neer van je appartement naar de skilift...
Komakie, weet je toevallig een paar merken en types die interessant voor mij kunnen zijn (maat 45, US12)?
Ik kan natuurlijk zeggen dat je niet hoeft te testen want het gaat je zeker bevallen en je moet gewoon zo snel mogelijk bestellen, maar ik snap je punt en ben het met je eens. Ik zou ook geen board kopen waar ik nog niet op heb gereden

Ik zou wel een beetje stijve schoenen nemen. Ze hoeven niet ultra stijf te zijn, maar als je echt een beetje wilt freeriden moet je toch stevige schoenen hebben. Slappe schoenen is voor freestylers en railtjesrijders.
Merken zijn een beetje afhankelijk van je binding. Niet elke schoen past mooi in elke binding.
Ik weet niet wat voor bindingen je hebt of welke je wilt hebben? Daarvan is het merk afhankelijk. Mocht je nog geen bindingen hebben kun je het beste gewoon eerst schoenen passen en aan de hand van de schoenen het merk binding uitzoeken. Goed passende schoenen zijn het belangrijkste wat er is
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:33:47 #177
205614 Vono
pi_73290557
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:28 schreef Fugie het volgende:

[..]

Jij bent een vrouw toch ?

schijnbaar helemaal niet bekend met de scene
jij zal er waarschijnlijk belabberd bijlopen op de berg. Zou bijna zeggen dat je skier bent
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:07:06 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73295985
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:33 schreef Vono het volgende:

[..]

schijnbaar helemaal niet bekend met de scene
jij zal er waarschijnlijk belabberd bijlopen op de berg. Zou bijna zeggen dat je skier bent
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:54:20 #179
205614 Vono
pi_73296818
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

liep me belachelijk te maken
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:00:53 #180
117107 MarcoD