quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:27 schreef MarcoD het volgende:[..]
Dat board is volgens mij wel goed, ik kan iemand die ook een bullet heeft en er goed me overweg kan (gemiddelde boarder). Het zal allemaal al vrij snel beter zijn dan het meeste huurmateriaal wat je krijgt.
Over de bindingen weet ik vrij weinig, ik kan er zo snel niet echt iets negatiefs over vinden.
En de lengte van je board hang af van je gewicht, lengte en persoonlijke voorkeur. De breedte van het board hangt volgens mij alleen maar af van de breedte van je schoen.
Ik denk dat je met 1,95 m en 90 kg prima overweg kan met dit board.
p.s.
Volgens mij heeft Komakie zich verstopt met z'n voorraad Lib Tech en GNU boardjes
Ehm niet dus. 2 collega's waarvan er 1 wist dat ze gingen uitleveren en de ander wist van niets

Ik ga ze nu gewoon vrijdag zelf ophalen. Als je het ook niet zelf doet....
Anyway, in principe is de breedte van een board alleen belangrijk voor je voeten. Dat je ook meer drijfvermogen krijgt in poeder laat ik even achterwege.
Maar (er is altijd een maar) in amerika geld een beetje dat als je grote voeten hebt je ook een zware jongen bent. In Nederland is dat natuurlijk niet zo. Genoeg dunne darmen met maatje 46/47 lijkt me zo. Dus vaak is het zo dat brede boards ook beter geschikt zijn voor grote, zware mensen. Echter dit komt dus voort uit een ander principe dan dat een board breed is want hij is voor zware mensen. Ze zeggen dus, mensen met grote voeten zijn zwaar, dus is het board geschikt voor mensen met grote voeten en dus zwaarder zijn.
Het slaat eigenlijk nergens op, maar het zal wel amerikaans zijn.

Een Burton Bullet is trouwens niet veel mis mee. Wel erg breed (maar dat is voor jou dus niet zo erg) en heeft een trage kantenwissel, maar dat is voor jou niveau denk ik ook nog niet zo erg. Als je wat beter wordt ga je vanzelf het verschil merken, maar nu kun je er nog prima op weg.
Salomon bindingen zul je je ook geen bult aan vallen. Je moet alleen even kijken of je schoenen in de binding passen. Dat wil nog wel eens per merk verschillen. Grote van de binding is een beetje per merk afhankelijk maar als L het hoogste is wat een merk verkoopt moet je in ieder geval die hebben en als ze ook XL verkopen moet je die hebben. Burton heeft L als hoogste maat, maar Union bijvoorbeeld L/XL.
Verder moet je er op letten dat het board in ieder geval geen gebroken kanten heeft. Dus de kanten van het board mogen alleen in de nose en de tail onderbroken zijn (anders kun je ze er natuurlijk niet op zetten), maar op het gedeelte waar je op staat in de sneeuw (effectieve kanten lengte) mag absoluut(!!!!) geen breuk in zitten. Een breuk is makkelijk te zien maar je moet er even goed op letten. Daarnaast moet je bij de kanten ook even kijken of er nog wel een beetje kant over is. Elke keer als je kanten geslepen worden gaat er een stukje vanaf (duh!) dus als hij al vaak geslepen is (of een keer is geslepen toen er een grote deuk in de kant zat) blijft er bijna niets meer over. Dan kun je er nog wel even op rijden maar als je hem een keer laat slijpen kan het ook snel over en uit zijn, want als er niets meer is om te slijpen.... en met botte kanten kun je ook niet blijven rijden (behalve als je zo'n lamzak bent die railtjes rijdt, maar dat ben je niet

) Ook even kijken of de base niet helemaal af geslepen is. Dus dat je de hout plekken er al doorheen ziet komen maar dat zal wel niet. Op het plaatje kun je niets zien.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"