abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72462201
quote:
Moeder wil zeilster Laura niet laten gaan
Uitgegeven: 5 september 2009 07:14
Laatst gewijzigd: 5 september 2009 11:23
WIJK BIJ DUURSTEDE - De moeder van de 13-jarige Laura Dekker wil niet dat haar dochter op deze leeftijd solo rond de wereld zeilt.
© ANP

Bekijk video

Dat stelt zij zaterdag in een interview in de Volkskrant. Het is de eerste keer dat de moeder van Laura zich in de media uitlaat over de voornemens van haar dochter.

''Als het aan mij ligt, zou ik Laura niet laten gaan. Klaar'', zegt Babs Müller in de Volkskrant. ''Het breekt mijn hart dat ik hierdoor misschien het contact met mijn dochter verlies.

Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n moeilijk besluit moeten nemen. Maar ik moet de gevolgen van mijn beslissing accepteren. Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter.''

Technisch

Müller denkt dat haar dochter de reis technisch aankan. ''Ze kan zeilen als de duivel. Dat is het probleem niet.''

Maar ze ziet wel problemen in de derdewereldhavens en in de psychische druk van het alleen zijn op zee. ''Het belangrijkste van alles is: in mijn ogen is ze gewoon nog niet volwassen.''

Ook vraagt ze zich af of de reis wel Laura's eigen plan is en niet dat van haar vader, waar Müller inmiddels van gescheiden is. ''Ik heb het idee dat hij al jaren bezig is haar dit in te prenten.'' Laura woont sinds haar zesde niet meer bij haar moeder.

Jeugdzorg

De kinderrechter stelde de puber voor een periode van twee maanden onder toezicht van jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming spande de rechtszaak aan omdat het volgens de raad onverantwoord is dat het meisje de reis van twee jaar in haar eentje maakt.

De rechtbank deelt de vraagtekens bij Laura's vermogen om met extreme omstandigheden om te gaan.

Onderzoeken

Half oktober moeten enkele onderzoeken naar de situatie en naar Laura zelf zijn afgerond. De kinderbescherming moet concreet laten zien waarom Laura volgens haar de reis niet zou moeten maken.

Ook heeft de kinderrechter een kinderpsycholoog aangesteld om de zeilster te onderzoeken. Op basis van die onderzoeken bepaalt de kinderrechter eind oktober of Laura langer onder toezicht van jeugdzorg blijft.

Laura

Laura vindt dat haar moeder ''voor haar beurt spreekt'' door zich in het interview uit te laten over het voornemen van haar dochter.

''Wij willen niet dat deze hetze in de media wordt uitgevochten'', aldus de zegsvrouw van Laura. ''We hebben alle begrip voor het standpunt van de moeder. Maar ze kan in het onderzoek van de Kinderbescherming nog uitgebreid haar verhaal doen. Het lijkt ons verstandiger als ze net als wij wacht op wat gaat komen.''
13 jaar en dreigen het contact te verbreken met je moeder. Alle pubers doen dat toch?
Die moeder mag hier best wat volwassener op reageren.

Ik krijg steeds meer het idee dat we hier met een verwend nest te maken hebben in combinatie met ouders die een beetje falen in de opvoeding.

Geef dat kind gewoon huisarrest.
pi_72462221
Ze mag best bij mij komen.
Feyenoord Rotterdam
pi_72462273
Sla dat kind gewoon met de vlakke hand. Wat een kutkind.

Verder mag ze van mij gewoon gaan, als die ouders daarna maar niet zielig gaan doen op tv als ze verdrinkt, ontvoerd word door piraten of gegangraped word in een Afrikaanse havenstad.
  Donald Duck held zaterdag 5 september 2009 @ 15:38:19 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72462289
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:36 schreef o.us het volgende:
Ze mag best bij mij komen.
dan dan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72462302
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Sla dat kind gewoon met de vlakke hand. Wat een kutkind.

Verder mag ze van mij gewoon gaan, als die ouders daarna maar niet zielig gaan doen op tv als ze verdrinkt, ontvoerd word door piraten of gegangraped word in een Afrikaanse havenstad.
Ja maar de moeder wil niet dat ze gaat. Einde verhaal lijkt me.

Bij mij thuis in ieder geval toen ik 13 was.
pi_72462314
Martijn.org is een paar straten verder.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:51:26 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72462615
Blablabla, wacht gewoon de uitspraak van de kinderbescherming af.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:51:37 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_72462618
Ongelofelijk..een 13-jarig wicht met een eigen zegsvrouw?? Schaamt die 'zegsvrouw' zich niet, een beetje tussen een kind en haar ouders gaan stoken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_72462728
Ja en vinden dat haar moeder "voor haar beurt spreekt". Volgens mij is het idd een verwend nest.
pi_72462774
Ik hoop dat Joran dr oppikt als ze als ze langs Thailand vaart.

Wat een onmetelijk sneu aandachtskind, en ze is pas 13. En die ouders dan, zo niet nog walgelijker.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:00:34 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72462854
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:51 schreef TNA het volgende:
Blablabla, wacht gewoon de uitspraak van de kinderbescherming af.
Die uitspraak zou na dit interview met Laura's moeder wel eens wat minder positief uit kunnen vallen voor Laura, geen wonder dat Laura vindt dat haar moeder "voor haar beurt spreekt"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:01:00 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72462864
quote:
''Het belangrijkste van alles is: in mijn ogen is ze gewoon nog niet volwassen.''
No shit! En nu ophouden met de pubertijd te willen omzeilen, gewoon huisarrest geven en d'r huiswerk laten maken.
censuur :O
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:03:51 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72462938
quote:
aldus de zegsvrouw van Laura.
WTF? Kind met woordvoerder?
censuur :O
  Donald Duck held zaterdag 5 september 2009 @ 16:17:55 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72463235
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

WTF? Kind met woordvoerder?
Tuurlijk. Dat kind is even een lokale beroemdheid. Dus alle media komen daar op af, een woordvoerder is dan wel zo handig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72463964
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

No shit! En nu ophouden met de pubertijd te willen omzeilen, gewoon huisarrest geven en d'r huiswerk laten maken.
!

Tevens vind ik dat ze mag gaan, mits ze ook niet gaan zeuren als ze doodgaat ofzo.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:55:21 #16
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_72464125
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tuurlijk. Dat kind is even een lokale beroemdheid. Dus alle media komen daar op af, een woordvoerder is dan wel zo handig
De media moeten niet eens met dat kind willen praten..het is toch absurd dat men haar serieus neemt?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_72464525
Als ik op 13-jarige leeftijd -zonder rond de wereld te willen zeilen enzo- mijn moeder had gemeld "dat ze voor haar beurt sprak" dan had mijn kop nu nog achterstevoren gestaan.
Alles aan dat kutkind straalt verwendheid, verwaandheid en zichzelf ó zo volwassen vinden uit. Komt da? Nou, als je die ouders zo hoort dan weet je direct hoe dat zo gekomen is. Ze is verwend, continu verteld hoe speciaal ze wel niet was en hoe verantwoordelijk. Tja, als de ouders de verantwoordelijkheid niet kunnen nemen om haar te vertellen met haar arrogante kop dat ze gewoon een schop onder haar puberhol richting school krijgt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72464576
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef Strani het volgende:

[..]

De media moeten niet eens met dat kind willen praten..het is toch absurd dat men haar serieus neemt?
Klopt, het verbaast mij ook dat de media nog steeds over dit meisje blijft berichten.
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2009 @ 17:13:23 #19
137949 Disana
pi_72464628
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:11 schreef GoodGovernance het volgende:

[..]

Klopt, het verbaast mij ook dat de media nog steeds over dit meisje blijft berichten.
Ik blijf het komkommernieuws vinden.
pi_72464834
Een 13 jarige is gewoon nog niet volwassen, waarom is daar een psycholoog en weet ik veel wat allemaal voor nodig om dat duidelijk te maken?!

Ik snap al helemaal niet dat je als vader zijnde je niet druk maakt als je dochter op 13 jarige leeftijd van plan is om alleen een met een zeilboot een wereldreis wil gaan maken. Oke, net als wat die moeder zegt, is het zeilen het probleem misschien niet maar het aan wal zijn in vreemde landen en plaatsen is voor haar als 13 jarig meisje gewoon niet veilig.

Maar ik vind het wel raar dat haar ouders via de media hierover gaan discussieren..
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:24:06 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72464973
Mwah, tot nu toe had haar moeder zich in de media niet uitgelaten over de hele kwestie, dat zij het er niet mee eens was, was al wel redelijk duidelijk, maar nadat Laura en haar vader alle publiciteit hebben opgezocht en alleen maar lopen te verkondigen dat Laura het makkelijk aankan, vind ik het wel een verademing om te lezen dat haar moeder haar nog helemaal niet zo volwassen vindt, en zeker niet volwassen genoeg om alleen een wereldreis te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 18:38:24 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72466950
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')