Naar mijn weten doen ze dit nu al een paar maandenquote:Op zondag 6 september 2009 13:32 schreef Fixers het volgende:
Koperdieven mogen van mij allemaal een in gebruik zijnde hoogspanningsleiding doorknippen.![]()
BTW, zijn de conducteurs aan het wennen aan controle van ov-chips? Afgelopen twee dagen twee keer gecontroleerd, waar beide keren mijn voordeelurenkaart-chip werd gescanned. Voorheen keken ze nauwelijks naar die kaart, of was het al goed als ze slechts een randje ervan zagen zitten in mijn portemonnee.
OMG inbreuk op mijn privacy, de ns houdt bij waarheen ik reis met de trein. Waar is mijn alu-hoedje?
De tarieven vallen de eerste vier weken nog best mee:quote:Op zondag 6 september 2009 12:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NS Hispeed kan beter de tarieven (iets) verlagen.
Ach, tijd genoeg voor mij om eens een test ritje te maken.quote:Op zondag 6 september 2009 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
De eerste 4 weken ja.
Opening van de HSL met minister Eurlingsquote:Op zondag 6 september 2009 16:04 schreef greavy het volgende:
Wat was er vanmiddag op Rotterdam Centraal te doen?
Spoor 3/4 waren afgesloten, 1 trap open, waar er NS Service & Veiligheid personeel in een deftig pakje stond..
Toen ik op perron 6 stond, stond er een Fyra trein, met allemaal mensen op het perron, en er was catering, en muziek..
Iemand van de catering liet btw wel 5x achterelkaar een glas met champagne ofzo pleuren![]()
Zo'n donker vermoeden had ik al..quote:Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opening van de HSL met minister Eurlings
Eurlings![]()
Whut?quote:Op zondag 6 september 2009 16:39 schreef RubenK het volgende:
lekkerstaat in mn mail dat ik mn fyra restitutie t/m 6 september kon aanvragen...
[..]
kan ik fluiten naar mijn restitutie. dit hadden ze wel in die mail kunnen zetten
Heb nog wel een op mijn pc staan, zal hem straks wel ff uploadenquote:Op zondag 6 september 2009 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens vind ik het aantal foto's van de Fyra nog enorm tegenvallen
Vandalisten ook, niet normaal hoeveel er al gesloopt is bij die stellen (wat je vanaf het pad kon zien, want je kan er niet meer komen, tenzij je echt wilt (zoals die vandalistenquote:Op zondag 6 september 2009 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De verfbranche kent weer hoogtijdagen zo te zien
Ja, kanquote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
Het staat niet in de tarieven, dus ik denk het niet, of het moet alleen met toeslag zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.quote:Op zondag 6 september 2009 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kan![]()
Je krijgt wel een boete natuurlijk, maar het kan
Als het goed is komt die Fyra toeslag vanaf maandag ook gewoon in de kaartautomaat. Zal vanavond nog even kijken of het al kan. Via internet kon je de toeslag ook als een e-ticket kopen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En als je nou zo'n kaartje koop net als voor de ICE dat kan toch wel gewoon.
Met een toeslagkaartje wel ja..quote:Op zondag 6 september 2009 17:15 schreef Noud_ het volgende:
Ik reis iedere dag tussen R'dam en Schiphol. Kan ik met m'n OV-jaarkaart nou ook gewoon die Fyra pakken?
En zo is het!quote:Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef IntercityAPT het volgende:
De V'tjes en T'tjes doen het nog prima; persoonlijk heb ik veel liever een degelijke mat'64 dan een lighttrain met voornaamlijk staanplaatsen
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.quote:Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opening van de HSL met minister Eurlings
Eurlings![]()
Maak een tekeningetje, heel simpel.quote:Op zondag 6 september 2009 21:27 schreef knars het volgende:
knars junior vanavond laten bepalen waar het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan over moest gaan. Het werd Kapitein Haak die met de trein naar Brussel ging, en onderweg voor de spoorwegpolitie op de vlucht sloeg in Antwerpen. Uiteindelijk kwam hij toch goed in Brussel aan, kreeg patat van de politie en kocht een grote beker lekkere limonade.
Nu wil junior dus met mij met de trein naar Brussel. Hij kent de Benelux ( = kijk pappa, daar rijdt de Brussel!), de Thalys en de ICE. Maar hoe ga ik hem de Fyra leren kennen? Ik heb dat onding tot nog toe voor hem kunnen verzwijgen.
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?quote:Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:
Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn
Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Daar gaan we straks ook achter aan...quote:Op zondag 6 september 2009 18:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met een toeslagkaartje wel ja..
en ik maar denken dat het nu eindelijk eens duidelijk in de OP stond
Bij Leiden Centraal zie ik vaak ook meerdere Mat '64-stellen die voorzien zijn van 'alternatieve reclame'.quote:Op zondag 6 september 2009 18:31 schreef James1988 het volgende:
Wat een zonde van die Mat '64-stellen. Doet gewoon pijn om te zien hoe ermee om wordt gegaan...
Oh, als er dan al spuug naar boven komt!quote:Op zondag 6 september 2009 21:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 ook kotsneigingen krijgt van die corpsbal die nog geen ontgroening achter de rug heeft.
quote:Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laat me raden, het was weer een HLE 11.8?
Met die locs is het ook altijd de vraag of je Antwerpen-Centraal fatsoenlijk kunt verlaten, die locs schijnen een te laag koppelmoment te hebben om een Prio-stam de tunnel in- en uit te duwen/trekken.
Oe, gaaf!!!quote:Op zondag 6 september 2009 15:37 schreef Wadloper het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat er spoorvernieuwing is geweest tussen Wha en Kw, is Spitzke in het Noorden van het land. Hier zie je de V100-SP-006 die aan het rangeren is, de werktrein kwam aan via spoor 2, en ging via de wissel net na het bruggetje naar spoor 1 toe.
EDIT: De trein werd tussen Zb en Spm neergezet, waarna de V100 er een stuk vanaf werd gezet. Waarom hij op dit spoor werd gezet, weet ik niet. Want dat spoor is twee jaar geleden namelijk al eens vervangen...
Dat is morgen al.quote:Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal. Als de 11.8 op half vermogen rijdt, kan die het ook niet aan. Dan rijdt men of door naar Antwerpen-Berchem om daar te stoppen, of wordt er kopgemaakt ergens op de sporen 1 tot 6.
Hoe dan ook, tijd om die dingen met pensioen te sturen.
Hopelijk is het december allemaal anders. Ik ben van plan op de 19e of de 20e december Antwerpen te bezoeken.quote:Op zondag 6 september 2009 20:36 schreef Crientj het volgende:
Wat een waardeloze aansluiting in Antwerpen zeg.
Was aan het wachten op de trein van 16:00 waarin DenS zat, bleek zijn trein kapot te zijn
Vervolgens kwam hij een uur later pas aan, en viel de volgende trein (Die dus om 18:00 vertrok) ook uit.
Yaaay, vanaf half 3 gewacht op Antwerpen & was pas om half 10/kwart voor 10 thuis. xD
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toequote:Op zondag 6 september 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Die zwakke 11.8-locs zijn ook meteen de reden dat er maar 7 rijtuigen in de Benelux zitten. Meer kunnen die dingen niet aan bij die helling te Antwerpen-Centraal.
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?quote:Op zondag 6 september 2009 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is morgen al.
De NMBS kennende zal die locs wel weer gebruiken voor cargo's en P-treinen, ze hebben nooit van loslaten gehoord.
De Benelux is al jarenlang een ondergeschoven kindje. Het is dat ze hem moeten blijven rijden, anders zou hij nu al zijn ingekort tot Rotterdam omdat vanaf morgen Fyra het stuk Amsterdam - Rotterdam rijdt. NS Hispeed en NMBS Internationaal kunnen waarschijnlijk ook niet wachten tot er voldoende Albatrosjes zijn opgeleverd zodat ze de IC-B+ / Benelux / 9200 definitief kunnen opdoeken...quote:Op zondag 6 september 2009 22:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij NSHispeed vinden ze het wel prima zo; Laat die trein maar elke keer continu stampvol zitten, dan komen ze vanzelf uit pure wanhoop en gebrek aan zuurstof wel naar de Fyra toe
Morgen is inderdaad optimistisch ingeschat, maar je kunt beter die Hispeed-machinist geloven. Ik reis niet zo vaak met de Beneluxtrein.quote:Op zondag 6 september 2009 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Morgen gaan ze er echt allemaal uit? Ik had wel zulke geruchten gehoord (zelfs van een Hispeed-machinist) maar wat ze nou precies gaan doen? De 11.8'jes worden vervangen door Traxxen van B-Cargo, dacht ik?
De NMBS moet wel een grote reserve hebben. Zelf vind ik de inzet van M6-rijtuigen op de IR Antwerpen-Noorderkempen een (te) groot bedrijfsrisico.quote:Wel weet ik dat er een 12e Prio-stam is, en omdat dat nog niet genoeg is is er nu ook een stam met Belgische I10-rijtuigen.
De brug bedoel je met overstaptrap?quote:Op maandag 7 september 2009 08:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. In het rijtuig waar ik in zit, zitten nu 22 mensen, mezelf meegerekend. Dit rijtuig stond pal naast de overstaptrap te Rotterdam, dus goed in het zicht voor reizigers en instappers. Ik vraag me af hoe druk het in andere rijtuigen is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |