quote:
Is het misschien een leuk idee om haar een draagconsult, al dan niet inclusief doek cadeau te doen? Er zijn verschillende draagconsulentes in Nederland en die kunnen je zus in een consult precies leren hoe je het fijnst kan knopen.
Als je alleen een doek wil kopen dan zijn er heel veel mogelijkheden. Ik zou de rekbare doeken laten liggen, die zijn vooral lekker met een pasgeboren baby.
De meeste grote merken (hoppediz, storchenwiege en ieder geval) leveren een gebruiksaanwijzing bij hun doeken en eigenlijk al die merken zijn prima geschikt. Ze verschillen wat in prijsklasse en ze verschillen wat qua dikte enzo, maar een miskoop kan je naar mijn bescheiden mening niet doen als iets koopt van de hier veel genoemde merken (als aanvulling op de drie merken die ik eerder noemde: girasol, chimparoo, elllevil, medley, bb-slen, om er een paar te noemen).
Een doek met een lengte van ongeveer 4,6 meter is voor de meeste mensen een fijne maat, als ze een ietsl grotere kledingmaat heeft dan gemiddels (groter dan maat 48 gok ik) dan zou ik voor een doek van rond de 5,2 meter gaan. Is ze kleiner dan maat 38 dan zou ik voor een doek van 4,2 meter gaan.
Als je het idee hebt dat knopen misschien een brug te ver is dan is een SSC misschien een leuk idee. Die zijn er van verschillende merken, ze lijken nog het meest op de draagzakken die je veel op straat ziet maar dan zijn ze comfortabel en gezond voor moeder en kind (de draagzakken die je meestal ziet zijn dat NIET

)