abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72427415
Naast documentaires zijn er ook veel goede e-books te vinden in verschillende formaten.

De aftrap: http://www.soulsofdistortion.nl/download/ozo.pdf

"Ontheemde zielen ontwaken"

Een verhaal dat de verbanden tussen de verschillende termen probeert uit te leggen. Van graancirkels tot het bewustzijn en dan verder naar het aardraster en de pyramides. Oftewel interessant spul!

Korte samenvatting:
quote:
"De ontzagwekkende openbaringen in dit boek vinden met een verbijsterende snelheid plaats.
Het verstand duizelt wanneer de ene revolutionaire - maar geloofwaardige - verklaring boven op andere gestapeld wordt."

(Neil Haddon)

"Ontheemde zielen ontwaken" ben ik tijdens het nalezen van het manuscript van 'Eindeloos bewustzijn' van Pim van Lommel op het Internet als 'infolandkaart', van oude kennis en nieuwe wetenschappen, tegengekomen.

Vaak heb ik deze kaart daarbij opengeslagen om zelf ook informatie naast elkaar te zetten. Een van de mooie momenten was om (zei het in '2D') illustraties te zien van energie principes (hoofdstuk 6 "ethervibraties), die ik tijdens mijn BDE als een zeer levendige dimensie heb ervaren. Dit was een belangrijke schakel voor mij om te begrijpen dat (en ook hoe) energie de materie creëert. Het zien dat werkelijk álles energie is (zo ook bewustzijn) zat daarbij inbegrepen. Dus ook dat wij als mensheid door ons bewustzijn creëren. Of dit proces van creëren bewust of onbewust plaatsvindt, doet niets af aan de verantwoordelijkheid die de mens heeft ten opzichte van alle materie; zowel van het lichaam, leven en directe omgeving als in grotere verbanden zoals de gesteldheid van onze aarde en ons wereldbeeld. We krijgen als het ware ons eigen bewust zijn onder ogen via de wereld die wij waarnemen en voor het gemak maar buiten onszelf plaatsen. Wat dat betreft was het ook goed om de diversiteit aan informatie bij elkaar op deze site tegen te komen.

(Monique Hennequin)
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72428567
Hier gaan we dus discussieren over de geplaatste e-books en documentaires maar ook mag er aangegeven worden als men terecht of onterecht denkt dat er wel/geen copyright op het materiaal rust!

[ Bericht 21% gewijzigd door Dragorius op 10-09-2009 18:35:56 ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72547337
- Ziet er als copyrighted materiaal uit -

[ Bericht 89% gewijzigd door ToT op 08-09-2009 22:39:19 (Kan weer teruggezet worden indien niet zo.) ]
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:38:02 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72547706
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:18 schreef Dragorius het volgende:
Let wel goed op dat je geen copyrighted-materiaal (zover dat van toepassing is hierop) post!
* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weer

de meeste PDF's zijn copyrighted dus dan is dit topic vrij zinloos...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_72547775
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weer

de meeste PDF's zijn copyrighted dus dan is dit topic vrij zinloos...
Nee hoor, er zijn ook e-books zonder copyright protection. Copyrighted materiaal doorlinken mag simpelweg niet
Mr. Prolapse 2009
pi_72548662
< ter onderzoek even weg, mocht er niks mis mee zijn komt de link weer terug > van George Orwell

Klaar voor op de ipod, compleet ingedeeld in hoofdstukken.

Hoort hier, omdat het niet kan spreken

http://wikilivres.info/wiki/Nineteen_Eighty-Four

De link naar de Canadese versie bijgevoegd

[ Bericht 17% gewijzigd door Dragorius op 08-09-2009 14:06:32 ]
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:28:22 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72549040
1984 is in 1949 uitgegeven. Orwell is in 1950 overleden, dat betekent dat het boek nog minstens tot 2020 auteursrechtelijk beschermd is.

Het audioboek is van recenter datum dus je moet ervan uitgaan dat dit nog langer auteursrechtelijk beschermd is. Tenzij er expliciete toestemming staat is een warezlink.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72549123
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef Iblis het volgende:
1984 is in 1949 uitgegeven. Orwell is in 1950 overleden, dat betekent dat het boek nog minstens tot 2020 auteursrechtelijk beschermd is.

Het audioboek is van recenter datum dus je moet ervan uitgaan dat dit nog langer auteursrechtelijk beschermd is. Tenzij er expliciete toestemming staat is een warezlink.
Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terug

(Zie ook BNW feedback he )
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:04:46 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72549909
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):

Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:20:54 #10
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72550310
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terug

(Zie ook BNW feedback he )
Ik had al zo'n vermoeden dat dit "de lijn" zou gaan worden....

Hoewel ik in dit specifieke geval inderdaad zo'n vrijwaring heb, laten we hem nog even weg....

Die lijn gaan we nog op terugkomen.... *tvc*
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:21:18 #11
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72550319
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):

briljant.
◢◤
pi_72554957
Google is nog briljanter.

http://books.google.nl/books?id=yxv1LK5gyV4C&printsec=frontcover&dq=1984#v=onepage&q=&f=false

Oftewel zowat alle nuttige boeken kun je op deze manier linken. Ook al zit er copyright op.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:14:31 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555037
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:11 schreef mediaconsument het volgende:
Google is nog briljanter.

http://books.google.nl/books?id=yxv1LK5gyV4C&printsec=frontcover&dq=1984#v=onepage&q=&f=false

Oftewel zowat alle nuttige boeken kun je op deze manier linken. Ook al zit er copyright op.
Klopt, maar daar staat dan ook onder:
quote:
Pagina's weergegeven met toestemming van Signet Classic. Copyright.
Naar een eBook op Google Books kun je dan ook wel veilig linken.
pi_72555111
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar daar staat dan ook onder:
[..]

Dat bedoelde ik ook. Alleen jammer dat ik dit niet meer aan de OP kan toevoegen.

Disclaimer: Mocht je twijfels hebben over copyright, link dan via books.google.com.

ofzo.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:21:15 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555223
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:

Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:25:37 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555382
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:
Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:25:54 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555396
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.
Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:28:52 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555490
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.
Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:32:57 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555611
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..
Desniettegenstaande kan Google dat eventueel nog, gezien vanuit Amerikaans oogpunt, rechtvaardigen vanuit een Fair Use argument. Of ze het dan winnen is een tweede.

Op en.wikipedia.org staat ook materiaal dat b.v. in Nederland niet zou mogen, of in Frankrijk niet zou mogen, er staan reproducties van kunstwerken op waar Engelsen claims op liggen, je hebt gevallen van crown-copyright, en ga zo maar door.

Ook de thumbnail index van plaatjes met Google Images, de snippets van websites die je ziet, de cache van Google, het leunt erg zwaar op de Fair Use doctrine.

Voor Nederlands recht zou je je op het citaatrecht kunnen beroepen, maar dat ligt wel wat lastiger.

Voor het gevecht of het in het geval van Google of Wikipedia mag of niet moet je bij een Amerikaanse rechter zijn. Voor het geval van Wikilivres in Canada, en voor het geval van Project Gutenberg Australië (Australië heeft ook afwijkende regels) in Australië.

Wat Mininova doet is echter in Nederland ook zeer waarschijnlijk niet legaal (evenals b.v. the Pirate Bay). Dat je echter niet mag linken naar websites die in hun jurisdictie wel legaal zijn maar die mogelijk illegaal zouden zijn als ze in Nederland zouden opereren, dat is voor mij nieuw.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:37:36 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555724
Nee, het is duidelijk dat de Nederlandse rechter ook iets te zeggen heeft over sites die in het buitenland staan maar tegen de Nederlandse wetgeving ingaan, zie Pirate Bay idd, of stormfront. Beide sites die in het buitenland gehost zijn en daar niet tegen de wet zijn of door de rechter verboden maar waar de Nederlandse rechter wel uitspraken over heeft gedaan.

Wikilivres is in eigen land wel legaal maar de content gaat tegen de Nederlandse wetgeving in, wat dat betreft is het hetzelfde als een Pirate Bay.

Voor de rest zal het me aan m'n reet roesten maar zeg niet dat je het niet wist als er een klacht over binnenkomt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:39:16 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555773
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.
Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.
pi_72556152
Normaalgesproken krijg je toch eerst een waarschuwing van de desbetreffende copyrightwaakhond? Het idee van books.google.com is duidelijk, wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor hun fouten, mijns inziens.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:52:28 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72556155
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.
Wel in Nederland.
Dat thuiskopie maken geldt trouwens niet voor complete boeken.
pi_72556236
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wel in Nederland.
Dat thuiskopie maken geldt trouwens niet voor complete boeken.
Wat als het boek onleesbaar wordt om welke reden dan ook. Heb je dan garantie door dit copyright?

Overigens, kan deze discussie naar feedback verplaatst worden?
pi_72559062
Zullen we hier even geen discussietopic van maken? ÓF we plempen alle linkjes die hier voorbij komen met niet-copyrighted-materiaal allemaal in de OP neer om het overzichtelijk te houden, en discussiëren verder in het topic zelf.

Hoe dan ook: Fok is (terecht) nogal terughoudend met linkjes naar copyrighted materiaal.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:15:57 #26
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72560852
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:30 schreef ToT het volgende:
Zullen we hier even geen discussietopic van maken? ÓF we plempen alle linkjes die hier voorbij komen met niet-copyrighted-materiaal allemaal in de OP neer om het overzichtelijk te houden, en discussiëren verder in het topic zelf.

Hoe dan ook: Fok is (terecht) nogal terughoudend met linkjes naar copyrighted materiaal.

sorry.
◢◤
pi_72565662
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:30 schreef ToT het volgende:

Daarom mijn vraag of jij deze discussie wilt verplaatsen? Ik neem aan dat jij de books.google.com links wel goedkeurt?

Ik kan de OP helaas niet editten, waardoor deze links daar niet aan toegevoegd kunnen worden.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:18:52 #28
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72566096
Hollandse rechter:

Een auteursrecht stelt beperkingen aan de bevoegdheid om openbaar gemaakte gegevens te verveelvoudigen. Het vanaf de website xxxxx aanleggen van een (deep)link naar de (berichten en artikelen op de) website van de door xxxx uitgegeven werken is niet aan te merken als een verveelvoudiging van die werken.

Meer, dieper en inhoudelijker later, eerst even inlezen...
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:20:53 #29
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72566178
Voor zover al aangenomen mag worden dat (een aantal van) deze afzonderlijke titels en de loutere opsomming daarvan als geheel als (een verzameling van) auteursrechtelijk beschermde werken zijn aan te merken met een eigen, oorspronkelijk karakter die het persoonlijk stempel van de maker dragen, mogen deze titels en titellijsten op grond van artikel 15 Auteurswet 1912 (hierna: Aw) toch integraal worden overgenomen met bronvermelding.
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:23:36 #30
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72566293
Om voor bescherming als databank in aanmerking te komen dient de inhoud van de verzameling te getuigen van een substantiële investering in kwalitatieve of kwantitatieve zin. De aard van de investering kan zijn geld en/of tijd, moeite en energie die ter verkrijging, controle of rangschikking van de inhoud van de databank zijn aangewend.

Aangenomen moet worden dat met de invoering van de Databankenwet de geschriftenbescherming van verzamelingen is vervallen, zodat xxxxx ook daaraan geen argumenten kan ontlenen om de werkwijze van geenstijl te verbieden.
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:26:37 #31
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72566416
Resumerend kan worden gezegd dat de wijze waarop op de website van xxxx een overzicht wordt gegeven van diverse media zorgvuldig gebeurt, en niet in strijd is met in het maatschappelijk verkeer geldende regels. Op grond van de Auteurswet is het toegestaan om op deze wijze een overzicht van diverse media te geven. Van strijd met de Databankenwet is evenmin sprake omdat de xxxx niet substantieel investeren in het maken van de lijsten met titels van hun berichten en artikelen.
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:27:34 #32
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72566452
Helder. lijkt me.
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:31:51 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72566629
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:26 schreef Oversight het volgende:
Resumerend kan worden gezegd dat de wijze waarop op de website van xxxx een overzicht wordt gegeven van diverse media zorgvuldig gebeurt, en niet in strijd is met in het maatschappelijk verkeer geldende regels. Op grond van de Auteurswet is het toegestaan om op deze wijze een overzicht van diverse media te geven. Van strijd met de Databankenwet is evenmin sprake omdat de xxxx niet substantieel investeren in het maken van de lijsten met titels van hun berichten en artikelen.
Daar wordt naar legaal materiaal gelinkt, dus dat is een heel andere kwestie. Sorry ToT
pi_72566679
En dat relaas had niet in 1 post gekund omdat?
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:45:33 #35
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72567294
en dat is twee ........

De xxx vordert namens bij haar aangesloten yyy een verbod op de activiteiten van xxxxx.nl .
De rechter wijst de vordering af. xxx is een machine waarop het op internet geplaatste aanbod van xxx kan worden gevonden. De machine van xxx doorzoekt internet en neemt inhoud over en plaatst deze op haar eigen website. Door middel van deeplinks wordt een bezoeker die belangstelling voor xxx heeft, geleid naar de desbetreffende pagina’s van geenstijl. De gegevensverzamelingen bij xxx vormen geen beschermde databank in de zin van de Databankenwet. In dit kort geding is niet komen vast te staan dat de aanleg van deze gegevensverzamelingen in kwalitatief of kwantitatief een substantiële investering van xxx vergt. Daarom hebben dxxx niet de bescherming tegen opvragen en hergebruiken van gegevens in een databank die is neergelegd in art. 2 Databankenwet. yyy plaatst de foto’s verkleind op haar website. Als aan de foto’s al auteursrechtelijke bescherming toekomt, is overneming in verkleind formaat geen inbreuk op dat auteursrecht. Door de verkleining gaan de auteursrechtelijk beschermde trekken verloren. De omschrijvingen vallen onder de geschriftenbescherming van art. 10 lid 1 sub 1 Auteurswet. xxx neemt een zodanig gering deel van iedere omschrijving op haar website over, dat deze is te beschouwen als een citaat, zoals bedoeld in art. 15a Auteurswet. De overneming vormt daarom geen auteursrechtinbreuk. Het plaatsen van deeplinks of hyperlinks naar de websites van geenstijl is geen verveelvoudiging of openbaarmaking en vormt daarom geen auteursrechtinbreuk. Niet geenstijl, maar de bezoeker die op de deeplink of hyperlink klikt, roept de webpagina van xxx op. De yyy hebben op hun website een verklaring opgenomen waarin is vermeld dat zij niet toestaan dat anderen zonder hun toestemming enig materiaal van hun website overnemen of naar hun websites een deeplink of hyperlink aanleggen. Deze verklaringen binden geenstijl niet. Omdat de informatie door yyy rechtmatig op internet is geplaatst, kunnen zij zich niet meer verzetten tegen verder gebruik van deze informatie dat geen inbreuk op enig auteursrecht of ander recht is. geenstijl handelt tenslotte niet onrechtmatig tegenover de xxx. geenstijl is een forum en daarom geen concurrent van de yyy. Voor de bezoeker van geenstijl is in een oogopslag duidelijk dat de informatie afkomstig is van xxx, waarnaar kan worden gehyper- of gedeeplinkt. Het is niet aannemelijk dat xxx door het bestaan van deze machine schade lijden. Het is niet zo dat geenstijl profiteert van of parasiteert op de inspanningen van xxx. yyy heeft ter zitting aangevoerd dat geenstijl op een slordige manier xxx op haar website overneemt en dat geenstijl daardoor onrechtmatig handelt. Het is in strijd met de goede procesorde dat xxx dit argument pas ter zitting aan de orde heeft gesteld. De rechter heeft dit argument daarom niet onderzocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 08-09-2009 22:55:31 ]
◢◤
pi_72567707
De mods hebben dadelijk iig flink wat te moven. Of zal ik voor het gemak maar een nieuw topic aanmaken? Kan ik gelijk de OP wat aanpassen voor de duidelijkheid..
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:53:43 #37
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72567720
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daar wordt naar legaal materiaal gelinkt, dus dat is een heel andere kwestie. Sorry ToT
euhhhh,...

Uit het vonnis kun je opmaken, dat de aanbieder van de links, ongeacht waarheen die links gaan, niet aansprakelijk is, voor het bestaan van de inhoud waarnaar gelinkt wordt.

Dat de uiteindelijke aanbieder die het matriaal daadwerkelijk host wellicht strafbaar zou kunnen zijn, maakt niet dat een derde ( fok in dit geval ) aansprakelijk zou kunnen worden gesteld voor de oorspronkelijke inhoud bij de host.

Fok kan aannemelijk maken dat zij niet profiteert van of parasiteert op de inhoud van torrent-lijsten.
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:54:33 #38
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72567759
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:33 schreef Dragorius het volgende:
En dat relaas had niet in 1 post gekund omdat?
omdat niemand behalve jij en ik, die hele lap in 1 keer inhoudelijk kunnen bevatten....
◢◤
pi_72567824
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:53 schreef mediaconsument het volgende:
De mods hebben dadelijk iig flink wat te moven. Of zal ik voor het gemak maar een nieuw topic aanmaken? Kan ik gelijk de OP wat aanpassen voor de duidelijkheid..
Hier wordt al aan gewerkt inderdaad dus je hoeft geen nieuwe OP te maken
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:00:34 #40
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72568037
ter info:

Deeplinken naar uitspraken

Het is mogelijk voor andere sites om een deeplink op te nemen die rechtstreeks naar een bepaalde op rechtspraak.nl gepubliceerde uitspraak gaat. Het formaat van deze deeplink is als volgt:www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=LJN-nummer.. Voor de uitspraak met het Landelijk Jurisprudentie Nummer (LJN) AO9094 is dit dus: www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AO9094. U kunt http:// voor de link zetten indien noodzakelijk.

Tot augustus 2004 kon deeplinken op verschillende manieren en vele gebruikers hebben dat op diverse manieren gedaan. Een aantal gebruikers heeft de vraag gesteld of de aangebrachte links blijven werken. Er is voor gezorgd dat de meest gehanteerde deeplink-methoden nog blijven werken (deze worden omgeleid) maar er wordt wel een melding gemaakt dat deze omleiding tijdelijk is. Een structurele oplossing is om de deeplinks om te zetten naar het nieuwe formaat. De centrale redactie van Rechtspraak.nl garandeert dat deze deeplink ook op langere termijn zal functioneren.
◢◤
pi_72568057
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hier wordt al aan gewerkt inderdaad dus je hoeft geen nieuwe OP te maken
Als mijn OP grootendeels overgenomen kan worden, zou ik dat erg tof vinden.
pi_72568122
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Beter nog, het wordt een splitsing
1 puur boek/audioboek topic en een discussie-topic
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:04:18 #43
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72568187
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

en als erin mag komen te staan, dat (deep/ hyper) links naar audioboeken ook erg fijn zijn, zou ik dat ook erg tof vinden.
◢◤
pi_72568379
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Beter nog, het wordt een splitsing
1 puur boek/audioboek topic en een discussie-topic
Ok, zoals oversight al zei, voeg audio books toe aan die OP, en vermeld dat met twijfels over copyright het beste books.google.com gebruikt kunnen worden.
pi_72568609
op 1 voorwaarde > als dit voortaan via BNW feedback mag lopen heren Oversight en Media Nu moeten we niet alleen splitsen maar ook nog eens bezemen..en ik voel me al beroerd

Maar prima, die 2 dingen gaan erin komen complimenten voor het werk dat jullie erin steken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72592839
Goed initiatief.. dat copyright-verhaal bijna vergeten totdat ik het topic las..

ik zal dus eerst voorzichtig op zoek gaan naar materie die wel gedeeld mag worden

(Ontheemde Zielen Ontwaken izz tof!!)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72595028
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Goed initiatief.. dat copyright-verhaal bijna vergeten totdat ik het topic las..

ik zal dus eerst voorzichtig op zoek gaan naar materie die wel gedeeld mag worden

(Ontheemde Zielen Ontwaken izz tof!!)
pi_72618619
Topictitel aangepast
Mr. Prolapse 2009
pi_72619064
Haal dat geneuzel dan maar weg. Klinkt mijns inziens te denigrerend voor een serieuze discussie. Laat eigenlijk ook zien dat we dit niet serieus hoeven te nemen.
pi_72619185
Aangepast om het te verduidelijken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72619190
TT weer aangepast.

We hebben al een BNW docu topic gehad, maar die is in de catacomben afgezonken. Om ZOWEL het e-book topic als het docu topic schoon te houden, is er gewoon een discussietopic nodig.
pi_72619463
Nu voor de laatste keer aangepast en volledig
Mr. Prolapse 2009
pi_72621823
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:35 schreef Dragorius het volgende:
ik heb een goed idee, we gaan gewoon om het hele copime gezeur heen......

Want we zitten hier op Fok!

In alle gevallen van twijfel over rechten, meldt je in het topic gewoon de titel die je beschikbaar/ bereikbaar weet, en iedereen die de link wil kan je per PM benaderen.......

Wellicht kunnen we deze ervoor gebruiken
◢◤
pi_72621950
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:45 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik heb een goed idee, we gaan gewoon om het hele copime gezeur heen......

Want we zitten hier op Fok!

In alle gevallen van twijfel over rechten, meldt je in het topic gewoon de titel die je beschikbaar/ bereikbaar weet, en iedereen die de link wil kan je per PM benaderen.......

Wellicht kunnen we deze ervoor gebruiken [ afbeelding ]

?

Books.google.com lijkt me al goed genoeg voor e-books overigens, ook om hoe er bijvoorbeeld met youtube.com omgegaan wordt bijvoorbeeld. Een dergelijk issue zal daar ook zijn neem ik aan.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:36:23 #55
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_73934131
is de nieuwe alex jones film al uit?
◢◤
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:45:10 #56
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_73939629
Hij is er, de laatste nieuwe film van Alex Jones.

Zouden we er iets in kunnen vinden dat niet klopt of onwaarschijnlijk is?

Post hier de links naar de hele film en deel hem met iedereen, (op nadrukkelijk verzoek van de maker).
◢◤
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:46:04 #57
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_73939643
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:35 schreef Dragorius het volgende:
TT aanpassen ?
◢◤
pi_73939666
Voor de film moet betaald worden (via een shop) dus of je hier de hele film "legaal" kan posten weet ik nog niet..tenzij Jones hem zelf op internet zet uiteraard
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:50:59 #59
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_73939713
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:47 schreef Dragorius het volgende:
Voor de film moet betaald worden (via een shop) dus of je hier de hele film "legaal" kan posten weet ik nog niet..tenzij Jones hem zelf op internet zet uiteraard
hij vraagt mensen om zoveel mogelijk copieen te maken en die uit te delen,.... letterlijk.

Lijkt me ruim voldoende, hij vraagt alleen om hem niet te verkopen uit winstbejag.
◢◤
pi_73939723
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:50 schreef Oversight het volgende:

[..]

hij vraagt mensen om zoveel mogelijk copieen te maken en die uit te delen,.... letterlijk.

Lijkt me ruim voldoende, hij vraagt alleen om hem niet te verkopen uit winstbejag.
Ik heb het filmpje ook gekeken maar het blijft vreemd dat je het wel moet kopen Naja, you know the drill(pudding)

Eigenlijk moet ik van mijn NWO-bazen die film tegenhouden, niet verder vertellen he?
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')