abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72427415
Naast documentaires zijn er ook veel goede e-books te vinden in verschillende formaten.

De aftrap: http://www.soulsofdistortion.nl/download/ozo.pdf

"Ontheemde zielen ontwaken"

Een verhaal dat de verbanden tussen de verschillende termen probeert uit te leggen. Van graancirkels tot het bewustzijn en dan verder naar het aardraster en de pyramides. Oftewel interessant spul!

Korte samenvatting:
quote:
"De ontzagwekkende openbaringen in dit boek vinden met een verbijsterende snelheid plaats.
Het verstand duizelt wanneer de ene revolutionaire - maar geloofwaardige - verklaring boven op andere gestapeld wordt."

(Neil Haddon)

"Ontheemde zielen ontwaken" ben ik tijdens het nalezen van het manuscript van 'Eindeloos bewustzijn' van Pim van Lommel op het Internet als 'infolandkaart', van oude kennis en nieuwe wetenschappen, tegengekomen.

Vaak heb ik deze kaart daarbij opengeslagen om zelf ook informatie naast elkaar te zetten. Een van de mooie momenten was om (zei het in '2D') illustraties te zien van energie principes (hoofdstuk 6 "ethervibraties), die ik tijdens mijn BDE als een zeer levendige dimensie heb ervaren. Dit was een belangrijke schakel voor mij om te begrijpen dat (en ook hoe) energie de materie creëert. Het zien dat werkelijk álles energie is (zo ook bewustzijn) zat daarbij inbegrepen. Dus ook dat wij als mensheid door ons bewustzijn creëren. Of dit proces van creëren bewust of onbewust plaatsvindt, doet niets af aan de verantwoordelijkheid die de mens heeft ten opzichte van alle materie; zowel van het lichaam, leven en directe omgeving als in grotere verbanden zoals de gesteldheid van onze aarde en ons wereldbeeld. We krijgen als het ware ons eigen bewust zijn onder ogen via de wereld die wij waarnemen en voor het gemak maar buiten onszelf plaatsen. Wat dat betreft was het ook goed om de diversiteit aan informatie bij elkaar op deze site tegen te komen.

(Monique Hennequin)
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72428567
Hier gaan we dus discussieren over de geplaatste e-books en documentaires maar ook mag er aangegeven worden als men terecht of onterecht denkt dat er wel/geen copyright op het materiaal rust!

[ Bericht 21% gewijzigd door Dragorius op 10-09-2009 18:35:56 ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72547337
- Ziet er als copyrighted materiaal uit -

[ Bericht 89% gewijzigd door ToT op 08-09-2009 22:39:19 (Kan weer teruggezet worden indien niet zo.) ]
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:38:02 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72547706
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:18 schreef Dragorius het volgende:
Let wel goed op dat je geen copyrighted-materiaal (zover dat van toepassing is hierop) post!
* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weer

de meeste PDF's zijn copyrighted dus dan is dit topic vrij zinloos...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_72547775
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weer

de meeste PDF's zijn copyrighted dus dan is dit topic vrij zinloos...
Nee hoor, er zijn ook e-books zonder copyright protection. Copyrighted materiaal doorlinken mag simpelweg niet
Mr. Prolapse 2009
pi_72548662
< ter onderzoek even weg, mocht er niks mis mee zijn komt de link weer terug > van George Orwell

Klaar voor op de ipod, compleet ingedeeld in hoofdstukken.

Hoort hier, omdat het niet kan spreken

http://wikilivres.info/wiki/Nineteen_Eighty-Four

De link naar de Canadese versie bijgevoegd

[ Bericht 17% gewijzigd door Dragorius op 08-09-2009 14:06:32 ]
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:28:22 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72549040
1984 is in 1949 uitgegeven. Orwell is in 1950 overleden, dat betekent dat het boek nog minstens tot 2020 auteursrechtelijk beschermd is.

Het audioboek is van recenter datum dus je moet ervan uitgaan dat dit nog langer auteursrechtelijk beschermd is. Tenzij er expliciete toestemming staat is een warezlink.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72549123
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef Iblis het volgende:
1984 is in 1949 uitgegeven. Orwell is in 1950 overleden, dat betekent dat het boek nog minstens tot 2020 auteursrechtelijk beschermd is.

Het audioboek is van recenter datum dus je moet ervan uitgaan dat dit nog langer auteursrechtelijk beschermd is. Tenzij er expliciete toestemming staat is een warezlink.
Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terug

(Zie ook BNW feedback he )
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:04:46 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72549909
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):

Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:20:54 #10
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72550310
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terug

(Zie ook BNW feedback he )
Ik had al zo'n vermoeden dat dit "de lijn" zou gaan worden....

Hoewel ik in dit specifieke geval inderdaad zo'n vrijwaring heb, laten we hem nog even weg....

Die lijn gaan we nog op terugkomen.... *tvc*
◢◤
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:21:18 #11
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72550319
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):

briljant.
◢◤
pi_72554957
Google is nog briljanter.

http://books.google.nl/books?id=yxv1LK5gyV4C&printsec=frontcover&dq=1984#v=onepage&q=&f=false

Oftewel zowat alle nuttige boeken kun je op deze manier linken. Ook al zit er copyright op.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:14:31 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555037
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:11 schreef mediaconsument het volgende:
Google is nog briljanter.

http://books.google.nl/books?id=yxv1LK5gyV4C&printsec=frontcover&dq=1984#v=onepage&q=&f=false

Oftewel zowat alle nuttige boeken kun je op deze manier linken. Ook al zit er copyright op.
Klopt, maar daar staat dan ook onder:
quote:
Pagina's weergegeven met toestemming van Signet Classic. Copyright.
Naar een eBook op Google Books kun je dan ook wel veilig linken.
pi_72555111
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar daar staat dan ook onder:
[..]

Dat bedoelde ik ook. Alleen jammer dat ik dit niet meer aan de OP kan toevoegen.

Disclaimer: Mocht je twijfels hebben over copyright, link dan via books.google.com.

ofzo.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:21:15 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555223
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:

Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:25:37 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555382
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:
Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:25:54 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555396
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.
Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:28:52 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555490
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.
Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:32:57 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555611
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..
Desniettegenstaande kan Google dat eventueel nog, gezien vanuit Amerikaans oogpunt, rechtvaardigen vanuit een Fair Use argument. Of ze het dan winnen is een tweede.

Op en.wikipedia.org staat ook materiaal dat b.v. in Nederland niet zou mogen, of in Frankrijk niet zou mogen, er staan reproducties van kunstwerken op waar Engelsen claims op liggen, je hebt gevallen van crown-copyright, en ga zo maar door.

Ook de thumbnail index van plaatjes met Google Images, de snippets van websites die je ziet, de cache van Google, het leunt erg zwaar op de Fair Use doctrine.

Voor Nederlands recht zou je je op het citaatrecht kunnen beroepen, maar dat ligt wel wat lastiger.

Voor het gevecht of het in het geval van Google of Wikipedia mag of niet moet je bij een Amerikaanse rechter zijn. Voor het geval van Wikilivres in Canada, en voor het geval van Project Gutenberg Australië (Australië heeft ook afwijkende regels) in Australië.

Wat Mininova doet is echter in Nederland ook zeer waarschijnlijk niet legaal (evenals b.v. the Pirate Bay). Dat je echter niet mag linken naar websites die in hun jurisdictie wel legaal zijn maar die mogelijk illegaal zouden zijn als ze in Nederland zouden opereren, dat is voor mij nieuw.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:37:36 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72555724
Nee, het is duidelijk dat de Nederlandse rechter ook iets te zeggen heeft over sites die in het buitenland staan maar tegen de Nederlandse wetgeving ingaan, zie Pirate Bay idd, of stormfront. Beide sites die in het buitenland gehost zijn en daar niet tegen de wet zijn of door de rechter verboden maar waar de Nederlandse rechter wel uitspraken over heeft gedaan.

Wikilivres is in eigen land wel legaal maar de content gaat tegen de Nederlandse wetgeving in, wat dat betreft is het hetzelfde als een Pirate Bay.

Voor de rest zal het me aan m'n reet roesten maar zeg niet dat je het niet wist als er een klacht over binnenkomt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:39:16 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72555773
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.
Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.
pi_72556152
Normaalgesproken krijg je toch eerst een waarschuwing van de desbetreffende copyrightwaakhond? Het idee van books.google.com is duidelijk, wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor hun fouten, mijns inziens.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:52:28 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72556155
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.
Wel in Nederland.
Dat thuiskopie maken geldt trouwens niet voor complete boeken.
pi_72556236
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wel in Nederland.
Dat thuiskopie maken geldt trouwens niet voor complete boeken.
Wat als het boek onleesbaar wordt om welke reden dan ook. Heb je dan garantie door dit copyright?

Overigens, kan deze discussie naar feedback verplaatst worden?
pi_72559062
Zullen we hier even geen discussietopic van maken? ÓF we plempen alle linkjes die hier voorbij komen met niet-copyrighted-materiaal allemaal in de OP neer om het overzichtelijk te houden, en discussiëren verder in het topic zelf.

Hoe dan ook: Fok is (terecht) nogal terughoudend met linkjes naar copyrighted materiaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')