quote:"De ontzagwekkende openbaringen in dit boek vinden met een verbijsterende snelheid plaats.
Het verstand duizelt wanneer de ene revolutionaire - maar geloofwaardige - verklaring boven op andere gestapeld wordt."
(Neil Haddon)
"Ontheemde zielen ontwaken" ben ik tijdens het nalezen van het manuscript van 'Eindeloos bewustzijn' van Pim van Lommel op het Internet als 'infolandkaart', van oude kennis en nieuwe wetenschappen, tegengekomen.
Vaak heb ik deze kaart daarbij opengeslagen om zelf ook informatie naast elkaar te zetten. Een van de mooie momenten was om (zei het in '2D') illustraties te zien van energie principes (hoofdstuk 6 "ethervibraties), die ik tijdens mijn BDE als een zeer levendige dimensie heb ervaren. Dit was een belangrijke schakel voor mij om te begrijpen dat (en ook hoe) energie de materie creëert. Het zien dat werkelijk álles energie is (zo ook bewustzijn) zat daarbij inbegrepen. Dus ook dat wij als mensheid door ons bewustzijn creëren. Of dit proces van creëren bewust of onbewust plaatsvindt, doet niets af aan de verantwoordelijkheid die de mens heeft ten opzichte van alle materie; zowel van het lichaam, leven en directe omgeving als in grotere verbanden zoals de gesteldheid van onze aarde en ons wereldbeeld. We krijgen als het ware ons eigen bewust zijn onder ogen via de wereld die wij waarnemen en voor het gemak maar buiten onszelf plaatsen. Wat dat betreft was het ook goed om de diversiteit aan informatie bij elkaar op deze site tegen te komen.
(Monique Hennequin)
* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weerquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:18 schreef Dragorius het volgende:
Let wel goed op dat je geen copyrighted-materiaal (zover dat van toepassing is hierop) post!
Nee hoor, er zijn ook e-books zonder copyright protection. Copyrighted materiaal doorlinken mag simpelweg nietquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
* YuckFou verwijdert z'n megauploadlink weer
de meeste PDF's zijn copyrighted dus dan is dit topic vrij zinloos...
Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terugquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:28 schreef Iblis het volgende:
1984 is in 1949 uitgegeven. Orwell is in 1950 overleden, dat betekent dat het boek nog minstens tot 2020 auteursrechtelijk beschermd is.
Het audioboek is van recenter datum dus je moet ervan uitgaan dat dit nog langer auteursrechtelijk beschermd is. Tenzij er expliciete toestemming staat is een warezlink.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Oversight, kun je enig bewijs overleggen m.b.t. het vrij zijn van auteursrechterlijke bescherming van dit audiobook? Als dat namelijk in orde is, kan de link weer terug
(Zie ook BNW feedback he)
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):
http://wikilivres.info/wiki/Nineteen_Eighty-Four
Klopt, maar daar staat dan ook onder:quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:11 schreef mediaconsument het volgende:
Google is nog briljanter.
http://books.google.nl/books?id=yxv1LK5gyV4C&printsec=frontcover&dq=1984#v=onepage&q=&f=false
Oftewel zowat alle nuttige boeken kun je op deze manier linken. Ook al zit er copyright op.
Naar een eBook op Google Books kun je dan ook wel veilig linken.quote:Pagina's weergegeven met toestemming van Signet Classic. Copyright.
Dat bedoelde ik ook. Alleen jammer dat ik dit niet meer aan de OP kan toevoegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar daar staat dan ook onder:
[..]
Naar een eBook op Google Books kun je dan ook wel veilig linken.
Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Omdat ik net zo gemeen was met Oversights link, hier een link naar 1984 in Canada. Canada heeft een afwijkende auteursrechtenregeling zodat daar werken al in het publieke domein komen vóór dit in Nederland gebeurt (je kunt dit boek dus echter niet in Nederland verspreiden, maar wel voor persoonlijk gebruik kopiëren):
http://wikilivres.info/wiki/Nineteen_Eighty-Four
Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:14 schreef Iblis het volgende:
Naar een eBook op Google Books kun je dan ook wel veilig linken.
Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar linken naar copyrighted materiaal is ook niet toegestaan, zie Mininova.
Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is omdat ze een platform bieden dat faciliteert met het inbreuk maken op auteursrecht. Deze website maakt, onder de jurisdictie waar deze zich bevindt in het geheel geen inbreuk. Ik zie niet helemaal hoe dit te vergelijken is.
Desniettegenstaande kan Google dat eventueel nog, gezien vanuit Amerikaans oogpunt, rechtvaardigen vanuit een Fair Use argument. Of ze het dan winnen is een tweede.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook lang niet altijd aangezien Google rustig boeken erop gooide die in Europa nog wel in de handel zijn maar in de VS niet meer. Ze zullen dus ook hun index moeten nalopen om die boeken ontoegankelijk voor europeanen te maken maar tot die tijd..
Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zelfde reden als waarom links naar copyrighted materiaal op FOK! niet mogen, het feit dat het op de gehoste locatie in het publieke domein is doet daar niets aan af.
Wel in Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan link je dus niet naar copyrighted materiaal.
Wat als het boek onleesbaar wordt om welke reden dan ook. Heb je dan garantie door dit copyright?quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wel in Nederland.
Dat thuiskopie maken geldt trouwens niet voor complete boeken.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:30 schreef ToT het volgende:
Zullen we hier even geen discussietopic van maken?ÓF we plempen alle linkjes die hier voorbij komen met niet-copyrighted-materiaal allemaal in de OP neer om het overzichtelijk te houden, en discussiëren verder in het topic zelf.
Hoe dan ook: Fok is (terecht) nogal terughoudend met linkjes naar copyrighted materiaal.
Daarom mijn vraag of jij deze discussie wilt verplaatsen? Ik neem aan dat jij de books.google.com links wel goedkeurt?quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:30 schreef ToT het volgende:
Zullen we hier even geen discussietopic van maken?ÓF we plempen alle linkjes die hier voorbij komen met niet-copyrighted-materiaal allemaal in de OP neer om het overzichtelijk te houden, en discussiëren verder in het topic zelf.
Hoe dan ook: Fok is (terecht) nogal terughoudend met linkjes naar copyrighted materiaal.
Daar wordt naar legaal materiaal gelinkt, dus dat is een heel andere kwestie. Sorry ToTquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:26 schreef Oversight het volgende:
Resumerend kan worden gezegd dat de wijze waarop op de website van xxxx een overzicht wordt gegeven van diverse media zorgvuldig gebeurt, en niet in strijd is met in het maatschappelijk verkeer geldende regels. Op grond van de Auteurswet is het toegestaan om op deze wijze een overzicht van diverse media te geven. Van strijd met de Databankenwet is evenmin sprake omdat de xxxx niet substantieel investeren in het maken van de lijsten met titels van hun berichten en artikelen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar wordt naar legaal materiaal gelinkt, dus dat is een heel andere kwestie. Sorry ToT
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:33 schreef Dragorius het volgende:
En dat relaas had niet in 1 post gekund omdat?
Hier wordt al aan gewerkt inderdaad dus je hoeft geen nieuwe OP te makenquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:53 schreef mediaconsument het volgende:
De mods hebben dadelijk iig flink wat te moven. Of zal ik voor het gemak maar een nieuw topic aanmaken? Kan ik gelijk de OP wat aanpassen voor de duidelijkheid..
Als mijn OP grootendeels overgenomen kan worden, zou ik dat erg tof vinden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hier wordt al aan gewerkt inderdaad dus je hoeft geen nieuwe OP te maken
Beter nog, het wordt een splitsingquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als mijn OP grootendeels overgenomen kan worden, zou ik dat erg tof vinden.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als mijn OP grootendeels overgenomen kan worden, zou ik dat erg tof vinden.
Ok, zoals oversight al zei, voeg audio books toe aan die OP, en vermeld dat met twijfels over copyright het beste books.google.com gebruikt kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Beter nog, het wordt een splitsing
1 puur boek/audioboek topic en een discussie-topic
quote:Op woensdag 9 september 2009 19:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Goed initiatief.. dat copyright-verhaal bijna vergeten totdat ik het topic las..
ik zal dus eerst voorzichtig op zoek gaan naar materie die wel gedeeld mag worden
(Ontheemde Zielen Ontwaken izz tof!!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |