Zullen er gezien hun nog zeer jeugdige leeftijd vast geen hoge straffen aan overhouden maar ik wil niet weten wat voor psychopaten dit worden tegen de tijd dat ze volwassen zijnquote:GROOT BRITANNIË - In het Britse Sheffield hebben twee broers, van tien en twaalf jaar oud, voor de rechter toegegeven dat zij twee andere jongens, van negen en elf, op gruwelijke wijze hebben mishandeld.
Pas nadat de beide jongens tot hun bekentenis overgingen, werd duidelijk hoe gruwelijk de marteling was geweest.
De jonge slachtoffertjes werden met een smoes naar een afgelegen plek gelokt. Daar werden zij beroofd van hun mobiele telefoons en van ongeveer vijf Engelse ponden aan zakgeld. Daarna sloegen de beide broest hen met stokken en bekogelden hen met stenen.
Het bleef echter niet bij slaan en gooien. Terwijl de jeugdige daders een biertje dronken, dwongen zij de afgeranselde jongens seksuele handelingen bij elkaar te verrichten en vervolgens in elkaars mond te plassen.
De elfjarige jongens werd daarna een strop om de nek gebonden. Waarna het duo vertelde hem te zullen ophangen. De arme jongen was er zo erg aan toe, dat hij hen zelfs smeekte te mogen sterven.
Maar ook het negenjarige ventje kreeg ervan langs. De boosaardige broers staken hem met een puntige stok in de arm en drukten sigarettenpeuken in de open wonden en oogleden van het kereltje.
Na hun martelingen dwongen zij het jongetje de plek te verlaten en ergens ,,zelfmoord te gaan plegen''. Hij werd uiteindelijk door buurtbewoners onder het bloed teruggevonden.
Even later werd ook de elfjarige bewusteloos aangetroffen. Beide kinderen werden met ernstige wonden naar het ziekenhuis gebracht.
De brute broers waren overigens geen onbekenden van de politie. Op het ogenblik dat ze de jongens aan het martelen waren, moesten ze eigenlijk op het politiebureau zijn voor eerdere misdaden. De rechter
doet binnenkort uitspraak.
http://www.ad.nl/bizar/34(...)ennen_marteling.html
ik wil het niet weten denk ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:17 schreef DesertCamel het volgende:
wat een stel psychopaten, uit wat voor thuissituatie kom je dan als je zo jong zulk gedrag vertoond?
Misschien wel gewoon hele lieve fatsoenlijke mensen hoor. Vnwege het extreme sadisme lijkt het me eerder een psychisch gestoord kind die misschien wel zo geboren is .quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:17 schreef DesertCamel het volgende:
wat een stel psychopaten, uit wat voor thuissituatie kom je dan als je zo jong zulk gedrag vertoond?
In de UK geboren. Volgens mij is het geweld onder kinderen nergens zo hoog als daar.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:53 schreef trovey het volgende:
Die zijn dus duidelijk verloren voor de maatschappij...hoe komen kinderen in vredesnaam tot zulke daden? Toch teveel horrorfilms gezien of zo en de realiteit uit het oog verliezen of toch gewoon gewetenloos geboren?
Dat vraag ik mij ook af. Zijn het twee broers? Hebben ze er nog meer broers en zussen rondlopenquote:Op vrijdag 4 september 2009 02:17 schreef DesertCamel het volgende:
Ik denk niet dat je dit soort voorlopig los moet laten. Uit elkaar halen en straf uit zitten. Daarna door naar gesloten inrichting.quote:De brute broers waren overigens geen onbekenden van de politie. Op het ogenblik dat ze de jongens aan het martelen waren, moesten ze eigenlijk op het politiebureau zijn voor eerdere misdaden. De rechter
doet binnenkort uitspraak.
In Europa zou dat kloppen volgens een bericht van 2007quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:06 schreef MrTorture het volgende:
[..]
In de UK geboren. Volgens mij is het geweld onder kinderen nergens zo hoog als daar.
Ik vraag me ook altijd af wat het is dat ze tot zulke gruweldaden in staat zijn! Het doet me trouwens heel erg aan dit verhaal denken:quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:53 schreef trovey het volgende:
Die zijn dus duidelijk verloren voor de maatschappij...hoe komen kinderen in vredesnaam tot zulke daden? Toch teveel horrorfilms gezien of zo en de realiteit uit het oog verliezen of toch gewoon gewetenloos geboren?
Ik zou een stap verder gaan en me serieus gaan afvragen of zulke kinderen nog wel te redden zijn. Preventief ruimen lijkt me hier een alternatief. Een geweten wordt gevormd in de eerste levensjaren, ik meen max tot je achtste. Daar is het hier al dus te laat voor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:28 schreef isogram het volgende:
10 en 12 jaar zijn en dan al wegens misdrijven bij de politie bekend zijn. Deze kinderen moeten onmiddellijk bij hun ouders worden weggehaald; die hebben overduidelijk gefaald in de opvoeding. Het aangerichte leed kan nooit meer ongedaan worden gemaakt, maar het is te hopen dat de jongens een riante financiële schadevergoeding krijgen en dat de daders én hun ouders daar de rest van hun verrotte leven krom voor mogen liggen. Verder onderstreept een voorbeeld als dit weer eens hoe achterhaald het strafrecht in veel landen is. Deze twee jonge criminelen moeten lang, heel lang uit de maatschappij worden verwijderd.
Kom op, kinderen worden niet psychotisch geboren. En dan ook nog 2 uit dezelfde nest?quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Misschien wel gewoon hele lieve fatsoenlijke mensen hoor. Vnwege het extreme sadisme lijkt het me eerder een psychisch gestoord kind die misschien wel zo geboren is .
quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Vinboy het volgende:
Hoe komt een kind tot zulke daden? Hier zullen zich ook wel enkele psychiaters zich over buigen.
Misschien toch iets te extreme computerspellen gespeeld?
Het zijn gewoon twee psychopaten die een nekschot verdienen. Ligt niet aan horrorfilms of aan gamesquote:Op vrijdag 4 september 2009 02:53 schreef trovey het volgende:
Dat viel mij laatst ook al op, met al die geweldadige CCTV-beelden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:06 schreef MrTorture het volgende:
[..]
In de UK geboren. Volgens mij is het geweld onder kinderen nergens zo hoog als daar.
quote:Het bleef echter niet bij slaan en gooien. Terwijl de jeugdige daders een biertje dronken, dwongen zij de afgeranselde jongens seksuele handelingen bij elkaar te verrichten en vervolgens in elkaars mond te plassen.
De elfjarige jongens werd daarna een strop om de nek gebonden. Waarna het duo vertelde hem te zullen ophangen. De arme jongen was er zo erg aan toe, dat hij hen zelfs smeekte te mogen sterven.
Maar ook het negenjarige ventje kreeg ervan langs. De boosaardige broers staken hem met een puntige stok in de arm en drukten sigarettenpeuken in de open wonden en oogleden van het kereltje.
Sja ik snap je punt hoor, maar willen we een samenleving waarin jouw kinderen dit kunnen overkomen omdat de strafmaat geen ene flikker voorstelt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:23 schreef Frollo het volgende:
Natuurlijk was mijn eerste reactie ook: ruimen die gasten, dat wordt nooit meer wat. Is beter voor hunzelf, beter voor de maatschappij.
Maar ja, willen we een samenleving die tienjarige kinderen doodmaakt?
Eigenlijk niet, omdat wij in de veronderstelling zijn dat tienjarige knapen hele andere dingen doen, zoals wij zelf deden toen we tien waren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:23 schreef Frollo het volgende:
Natuurlijk was mijn eerste reactie ook: ruimen die gasten, dat wordt nooit meer wat. Is beter voor hunzelf, beter voor de maatschappij.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:43 schreef Hyperdude het volgende:
Schiet ze maar af.
Voor iedereen beter.
Ik kocht op mijn 8e al sloffen sigaretten (niet voor mezelf, maar voor mijn moeder).quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Je vraagt je ook af hoe ze aan dat bier komen. Waarschijnlijk thuis meegenomen, want kopen kan niet. Waar zijn de ouders?
Expert aannames.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:48
Dat kan in de UK vast nog veel makkelijker. Sheffield he, dat is de shithole van Midden-Engeland. Een avondwinkel vraagt echt niet om ID ofzo. En anders jatten ze het wel, zo zijn dit soort knaapjes wel.
Ja, ik ook. Dat kon vroeger nog. Nu kan een kind van 14 nog niet eens een aansteker kopen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kocht op mijn 8e al sloffen sigaretten (niet voor mezelf, maar voor mijn moeder).
Ik denk vooral dat laatste. Engeland is heel streng in de controle op alcohol en personen onder de 14.quote:Dat kan in de UK vast nog veel makkelijker. Sheffield he, dat is de shithole van Midden-Engeland. Een avondwinkel vraagt echt niet om ID ofzo. En anders jatten ze het wel, zo zijn dit soort knaapjes wel.
Jij denkt dat mannetjes die andere knulletjes gruwelijk martelen ineens netjes gaan betalen voor hun drank? Of zouden ze het allemaal netjes via de legale weg kopen?quote:
Och, afschieten hoeft van mij niet. Maar gewoon naar een inrichting en pas eruit als zeker is dat ze 'genezen' zijn, wat waarschijnlijk nooit is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Expert aannames.![]()
Kinderexecuties...![]()
Walgelijk!
waarom niet? hun daden waren allerminst kinderachtig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:23 schreef Frollo het volgende:
Vastzetten!quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:
maar wat doe je met losgeslagen kinderen?
waarom niet verzuipen? puur en alleen omdat ze kind zijn? alsof kinderen geen gruweldaden kunnen verrichten, zo komt het altijd over op mij. en dat vind ik persoonlijk onzin, kinderen zoals deze ontzien alleen omdat ze kind zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb altijd het idee dat dit soort daders zo volledig van het padje af zijn dat het nooit meer goed komt. Net als toen die twee die die peuter o de trainrails bonden. Net zoiets als tever doorgefokte honden. Die verzuip je, maar wat doe je met losgeslagen kinderen?
Ja dat zal helpen. Komen er over 10 jaar volledig losgeslagen jonge volwassenen in de maatschappij. En dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vastzetten!
Overigens mogen er wmb wel heel veel internaten komen voor kinderen die zich niet kunnen gedragen in de maatschappij. En dan heb ik het niet over een robbertje vechten of een keer een kampvuurtje maken, maar over kinderen die tasjes roven, dieren martelen, of dit soort zieke shit uithalen.
Allemaal opbergen tot minimaal 23 jaar.
Dat doe je ook niet bij volwassenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef apelul het volgende:
[..]
waarom niet verzuipen? puur en alleen omdat ze kind zijn?
Nee kinderen ontzien omdat ze het product zijn van hun opvoeding en kinderen geen benul van goed of slecht hebben. Moraal wordt je aangeleerd. Ontbreekt die les ontstaan dit soort excessen. Wanneer je ouder wordt kan je een en ander nog auto-didactisch achterhalen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:08 schreef apelul het volgende:
[..]
waarom niet verzuipen? puur en alleen omdat ze kind zijn? alsof kinderen geen gruweldaden kunnen verrichten, zo komt het altijd over op mij. en dat vind ik persoonlijk onzin, kinderen zoals deze ontzien alleen omdat ze kind zijn.
Dat hoeft niet, zoals je al aangeeft in een reactie hierboven. Kans is groter dat deze jongens later in aanraking komen met de politie dan iemand die alles gewoon van zijn ouders leert, maar het kan goed komen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat zal helpen. Komen er over 10 jaar volledig losgeslagen jonge volwassenen in de maatschappij. En dan?
Als ze dan nog losgeslagen zijn dan moeten ze gewoon vastblijven. Het is nog wat vroeg om te zeggen of je dit soort kids voor altijd uit de maatschappij moet halen. Op dit moment zou ik daar meteen naar neigen maar het hangt verder nogal van hun gewetensfuncties af. In ieder geval zijn dit types waar je heel erg bovenop moet zitten en die niet in een of ander traject mogen komen waardoor ze weer worden vrijgelaten omdat de zon schijnt of omdat ze een lepe advocaat hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat zal helpen. Komen er over 10 jaar volledig losgeslagen jonge volwassenen in de maatschappij. En dan?
Sommige lessen moet je voor een bepaalde leeftijd geleerd hebben. Sowieso is empathie wel een standaard emotie volgens mij. En die ontbreekt. Blijft natuurlijk dat de ouders daar in een gezonde situatie al veel eerder op geanticipeerd zouden hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, zoals je al aangeeft in een reactie hierboven. Kans is groter dat deze jongens later in aanraking komen met de politie dan iemand die alles gewoon van zijn ouders leert, maar het kan goed komen.
Ik zou in ieder geval geen maatschappij willen met überhaupt een doodstraf, laat staan voor kinderen!
eens.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ze dan nog losgeslagen zijn dan moeten ze gewoon vastblijven. Het is nog wat vroeg om te zeggen of je dit soort kids voor altijd uit de maatschappij moet halen. Op dit moment zou ik daar meteen naar neigen maar het hangt verder nogal van hun gewetensfuncties af. In ieder geval zijn dit types waar je heel erg bovenop moet zitten en die niet in een of ander traject mogen komen waardoor ze weer worden vrijgelaten omdat de zon schijnt of omdat ze een lepe advocaat hebben.
dit is juist precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee kinderen ontzien omdat ze het product zijn van hun opvoeding en kinderen geen benul van goed of slecht hebben. Moraal wordt je aangeleerd. Ontbreekt die les ontstaan dit soort excessen. Wanneer je ouder wordt kan je een en ander nog auto-didactisch achterhalen.
Ah, de conservatieve Sun die drugs en films de schuld geven in plaats van een falende moeder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:16 schreef Huisjesmelkert het volgende:
http://www.thesun.co.uk/s(...)sher-films-at-6.html
Read it and weep.(al zou maar de helft waar zijn).
quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:17 schreef DesertCamel het volgende:
Daar heb je je antwoordquote:Bekend bij politie
De twee broers, die op het moment van de aanval allebei bij een pleeggezin woonden, waren al langer bekend bij de politie.
Ik doelde ook op de moeder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de conservatieve Sun die drugs en films de schuld geven in plaats van een falende moeder.
Kinderen hebben inderdaad als ze een goede opvoeding hebben gehad meestal erg veel met dieren. Zie je ook altijd op het jeugdjournaal, zo rond de verkiezingen dan laten ze kinderen stemmen en komt PvdD er als grootste uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:21 schreef SCH het volgende:
Ik lees in dat stukje dat die kinderen ook al dieren molesteerden. Dat vind ik altijd al zo'n veeg teken, als je in staat bent om dieren iets gruwelijks aan te doen.
Ja, nee, ik had ook geen commentaar op jou, maar op de Sun die weer es de verkeerde conclusies weet te trekken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:31 schreef Huisjesmelkert het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de moeder.(was niet duidelijk geloof ik)
Vind ik wat overdreven. Hoe walgelijk hun daden ook zijn, het rechtvaardigt geen levenslange gevangenisstraf ofzo. Ik hoop dat ze flink moeten boeten, zowel qua straf als qua schadevergoeding.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik zou een stap verder gaan en me serieus gaan afvragen of zulke kinderen nog wel te redden zijn. Preventief ruimen lijkt me hier een alternatief. Een geweten wordt gevormd in de eerste levensjaren, ik meen max tot je achtste. Daar is het hier al dus te laat voor.
Dat laatste lijkt me moeilijk aantoonbaar. Maar wie weet zit er bij de ouders ook een flinke steek los en hebben ze hun kinderen mishandeld op jonge leeftijd, waardoor ze zo geworden zijn. Totaal geen empathisch vermogen. Niet voor niks zitten ze in een pleeggezin.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:29 schreef isogram het volgende:
[..]
Vind ik wat overdreven. Hoe walgelijk hun daden ook zijn, het rechtvaardigt geen levenslange gevangenisstraf ofzo. Ik hoop dat ze flink moeten boeten, zowel qua straf als qua schadevergoeding.
Dat er bij deze twee een steekje los zit, is duidelijk. Via (her)opvoeding zal daar heel wat aan moeten gebeuren. Dit soort jongens moet je langdurig wegstoppen in een opvoedingskamp. De ouders moeten uit de ouderlijke macht worden ontzet en wat mij betreft strafrechtelijk worden vervolgd vanwege de gevolgen van hun falende opvoeding.
Interessant, want de moeder heeft dus duidelijk aangegeven: ik heb ze niet onder controle. Maar wat gebeurt er? De broers worden geplaatst bij adoptieouders, maar had men niet kunnen voorzien dat een koppel in de 60 die jongens ook niet aan zou kunnen?quote:The louts were put in care weeks earlier when their mum told social workers: "I can't control them." But their foster parents - a couple in their 60s - were also unable to cope.
het zijn geen kinderen maar monstersquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, zoals je al aangeeft in een reactie hierboven. Kans is groter dat deze jongens later in aanraking komen met de politie dan iemand die alles gewoon van zijn ouders leert, maar het kan goed komen.
Ik zou in ieder geval geen maatschappij willen met überhaupt een doodstraf, laat staan voor kinderen!
Dat die kinderen monsters zijn geworden, heeft oorzaken. Bij zulke jonge kinderen moet je die oorzaken meewegen in je aanpak, wat niet wil zeggen dat je die kinderen niet moet bestraffen voor wat ze hebben gedaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef swarleyswarley het volgende:
het zijn geen kinderen maar monsters
De vraag zou moeten zijn, zou jij ze na een straf samen met jouw kinderen in een kamer laten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat die kinderen monsters zijn geworden, heeft oorzaken. Bij zulke jonge kinderen moet je die oorzaken meewegen in je aanpak, wat niet wil zeggen dat je die kinderen niet moet bestraffen voor wat ze hebben gedaan.
geworden ...quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat die kinderen monsters zijn geworden, heeft oorzaken. Bij zulke jonge kinderen moet je die oorzaken meewegen in je aanpak, wat niet wil zeggen dat je die kinderen niet moet bestraffen voor wat ze hebben gedaan.
Wie zegt dat die ouders gefaald hebben in de opvoeding? Misschien is er gewoon iets mis met de hersenen van die kinderen (lijkt me duidelijk). Maar het kan natuurlijk ook dat de ouders ze op de een of andere manier misbruikt hebben (geestelijk en/of lichamelijk) en dat ze daar niet mee om konden gaan en helemaal zijn ontspoort.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:28 schreef isogram het volgende:
10 en 12 jaar zijn en dan al wegens misdrijven bij de politie bekend zijn. Deze kinderen moeten onmiddellijk bij hun ouders worden weggehaald; die hebben overduidelijk gefaald in de opvoeding. Het aangerichte leed kan nooit meer ongedaan worden gemaakt, maar het is te hopen dat de jongens een riante financiële schadevergoeding krijgen en dat de daders én hun ouders daar de rest van hun verrotte leven krom voor mogen liggen. Verder onderstreept een voorbeeld als dit weer eens hoe achterhaald het strafrecht in veel landen is. Deze twee jonge criminelen moeten lang, heel lang uit de maatschappij worden verwijderd.
mwa, dit lijkt me niet echt de best mogelijke opvoeding:quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie zegt dat die ouders gefaald hebben in de opvoeding? Misschien is er gewoon iets mis met de hersenen van die kinderen (lijkt me duidelijk). Maar het kan natuurlijk ook dat de ouders ze op de een of andere manier misbruikt hebben (geestelijk en/of lichamelijk) en dat ze daar niet mee om konden gaan en helemaal zijn ontspoort.
http://www.thesun.co.uk/s(...)sher-films-at-6.htmlquote:The female relative, who does not want to be named, added: "From the age of about six or seven they used to watch horror movies - Chucky films, the sort that even grown-ups daren't watch.
"Their mum just sat in the house doing nothing. She wasn't really bothered.
"The father used to do a lot more for the children than she did.
"He was a tough dad - maybe a little too tough and strict and they rebelled against him. If he smacked the boys for being naughty, she would just tell them to tell him to 'f*** off'.
"Their mum used to put cannabis in their tea so they could have an early night and she could have a quiet night in.
The Sunquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
mwa, dit lijkt me niet echt de best mogelijke opvoeding:
[..]
Dat las ik inderdaad later, maar zaten ze niet bij een pleeggezin?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
mwa, dit lijkt me niet echt de best mogelijke opvoeding:
[..]
Maar hoe groot zie je de kans dat je dit soort gedrag er nog uit krijgt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee kinderen ontzien omdat ze het product zijn van hun opvoeding en kinderen geen benul van goed of slecht hebben. Moraal wordt je aangeleerd. Ontbreekt die les ontstaan dit soort excessen. Wanneer je ouder wordt kan je een en ander nog auto-didactisch achterhalen.
10 jaar heropvoedkamp lijkt me wel watquote:Op vrijdag 4 september 2009 02:28 schreef isogram het volgende:
quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:44 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar hoe groot zie je de kans dat je dit soort gedrag er nog uit krijgt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |