Kortom, Gent-Wevelgem vanaf volgend jaar een week voor de Ronde van Vlaanderen.quote:Press release : UCI ProTour Council Meeting in Mendrisio
Date:
22.09.2009
Description:
The UCI ProTour Council (CUPT) met today in Mendrisio (SUI), in parallel with the UCI Road World Championships.
As regards the Cycling Grand Prix in Québec and Montreal, Canada, which have both recently received a UCI ProTour licence, the CUPT decided that these events would take place on 10 and 12 September, respectively. Each year, the event in Québec will precede the Montreal race.
Some indications with regard to the course were disclosed following a visit by UCI’s technical delegate: the Montreal Cycling Grand Prix will be contested over 200 km, with an accumulated gradient of 2,800 m, whereas the Québec course will cover 189 km and a total accumulated gradient of 3,000 m.
The Council approved the dates of the events in the UCI ProTour class for 2010 (with a change of date for Gent-Wevelgem, which will take place on 28 March, in the context of the Flemish Week project, supported by the Belgium Cycling Federation), subject to the awarding of UCI ProTour licences to those teams who have not yet obtained them. These dates will be published at the end of the Management Committee meeting which will take place over the next two days, at the same time as those of the other competitions in the UCI World Calendar.
Finally, the members of CUPT demonstrated their willingness to find a solution to a new problem for 2011: due to a higher number of teams requesting a UCI ProTour licence than expected, the UCI ProTour events which also accept other types of outfit are facing a problem of unmanageable participation rates. The rules on participation for 2011 should, therefore, be modified in order to solve this.
UCI Press Service
Yep, ipv de woensdag tussen de ronde en parijs-roubaix, not a bad thing.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, Gent-Wevelgem vanaf volgend jaar een week voor de Ronde van Vlaanderen.
Ik vond het ook een mooie aanloop. Dwars door Vlaanderen op anderhalve week voor de Ronde, E3-prijs op circa een week. Maar hoe gaan ze dat dan doen met de Driedaagse De Panne?quote:Op woensdag 23 september 2009 08:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het maar matige veranderingen.
De E3-prijs zit nu een half weekje voor de RvV, dat vind ik te dicht. Het is uiteindelijk de wedstrijd die de RvV het dichtst benadert en kreeg de laatste jaren steeds meer een eigen status, die wedstrijd zat eigenlijk perfect op z'n plaats een week eerder. Nu komt het veel dichter en wordt het terug een aanloopkoersje waarin ze minder voluit zullen gaan.
Wat ze met redelijk oninteressante koersen als Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs doen, interesseert me minder. Dat ze die laatste nu tussen PR en de RvV dumpen, ach ja. Maar wel jammer dat Gent-Wevelgem er blijkbaar mee voor zorgt dat de E3 kon schuiven.
Enige goede zet is de Brabantse Pijl net voor de Amstel Gold Race plaatsen, die hoort daar veel beter bij dan bij de kasseienwedstrijden.
Ja idd, Willems moet natuurlijk wel zijn eindzege kunnen verdedigen.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vond het ook een mooie aanloop. Dwars door Vlaanderen op anderhalve week voor de Ronde, E3-prijs op circa een week. Maar hoe gaan ze dat dan doen met de Driedaagse De Panne?
Heeft hij eigenlijk ooit een grote ronde gereden? Volgens mij heeft hij zich altijd gericht op de (voornamelijk) Belgische klassiekers. Wellicht dat je dan ook langer mee kan draaien?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
'Rambo' Eeckhout blijft toch nog altijd vrij mooie resultaten rijden voor z'n leeftijd ...
quote:Giro 2010 start eerste drie dagen in Amsterdam
De editie 2010 van de Ronde van Italië zal beginnen met drie etappes in en rond Amsterdam, zo raakte woensdag bekend.
In mei kondigde Giro-directeur Angelo Zomegnan al aan dat de 93e Giro op 8 mei begint met een proloog door de Amsterdamse binnenstad. Nu raakte bekend dat ook in de twee dagen daarna de etappes starten in Amsterdam. Op 9 mei ligt de eindstreep in Utrecht, de dag erna in Middelburg. Op 11 mei vliegen de renners naar Italië.
De organisatie van de Giro maakt het parcours van de hele ronde op 24 oktober bekend.
Bij mijn weten is hij één keer in de Giro gestart. Maar het lijkt me onzin om te stellen dat je langer meekan als je heel weinig grote rondes rijdt. Er spelen zoveel factoren mee.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:36 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk ooit een grote ronde gereden? Volgens mij heeft hij zich altijd gericht op de (voornamelijk) Belgische klassiekers. Wellicht dat je dan ook langer mee kan draaien?
Toen dit nieuws uitlekte, was de organisatie van de E3 Prijs furieus, die wilden niet midden in de week. Het is ondertussen aangepast (of het originele verhaal klopte niet) en de Driedaagse De Panne blijft gewoon op z'n plaats. De E3-Prijs en Gent-Wevelgem zullen nu in hetzelfde weekend zitten. Ook niet ideaal, want dan gaan er veel moeten kiezen tussen 1 van de 2 wedstrijden. Ik vermoed dat de groten dan allemaal voor de E3 gaan kiezen, ze lieten Gent-Wevelgem sowieso al vaak links liggen.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vond het ook een mooie aanloop. Dwars door Vlaanderen op anderhalve week voor de Ronde, E3-prijs op circa een week. Maar hoe gaan ze dat dan doen met de Driedaagse De Panne?
Hij heeft wel vaker in de Giro gestart, maar volgens mij daar ook nog nooit een etappe gepakt.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:54 schreef Leatherface het volgende:
Brown stond al weer een tijdje droog, na zijn toch wel goede voorjaar.
Ik vind het op zich wel terecht dat hij contractverlenging van Rabobank heeft gekregen. Maar ik ben benieuwd of er nog rek in zijn mogelijkheden zit. Of hij nog kan doorgroeien naar het winnen van een echt aansprekende koers.
quote:Geen oortjes meer in profpeloton
Het gebruik van de oortjes, waarmee de renners constant in contact zijn met hun ploegleiders in de wagens, wordt over afzienbare tijd ook bij de elite verboden, zoals dat bij de beloften en de juniores nu al het geval is.
Hoewel een poging tot zo’n verbod in de voorbije Tour door de renners nog kordaat van tafel geveegd werd, werd dat door het directiecomité van de Internationale Wielerunie UCI beslist. Een duidelijke timing moet nog opgesteld worden.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF24092009_010
quote:Frederik Willmann zal aanstaande vrijdag zijn handtekening zetten onder het contract met Skil-Shimano. De 24-jarige Noor van Team Joker-Bianchi bevestigde dat tegenover de Noorse pers. Hij tekent overigens niet vanwege het riante salaris. Willmann zal bij Skil-Shimano slechts een jaarinkomen hebben van iets meer dan 45.000 euro per jaar. "Ik heb gekozen voor Skil-Shimano omdat ze in mijn capaciteiten geloven. Ze willen een klassementsrenner en zetten in op mij", aldus de Noor.
Frederik is de zoon van Jostein Willmann die in 1980 als veertiende eindigde in het eindklassement van de Tour de France die gewonnen werd door Joop Zoetemelk. Daarmee is Jostein nog steeds de beste Noor ooit in het eindklassement van de Tour de France. "Het wordt tijd dat daar eens verandering in komt. Hij heeft er nu wel lang genoeg van kunnen genieten", aldus de lachende zoon Frederik.
Frederik Willmann is de eerste nieuwe renner die Skil-Shimano heeft aangetrokken. (Bron: wielerland.nl)
Benieuwd of het peloton er zich zo makkelijk bij neerlegt. In de Tour leken de ploegleiders er ook niet blij mee...quote:Op donderdag 24 september 2009 11:50 schreef Felagund het volgende:
Toch wel verrassend dat het nu echt gebeurt, ik had verwacht dat ze na de slecht verlopen proef het niet meer zouden doen.
Brown heeft denk ik redelijk naar zijn mogelijkheden gepresteerd dit jaar. Hij wint her en der wat kleine koersjes. Een echt grote vis ontbreekt, maar dit zit er blijkbaar momenteel niet in. Die stap heeft ie nog niet kunnen zetten.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Hij heeft wel vaker in de Giro gestart, maar volgens mij daar ook nog nooit een etappe gepakt.
Brown is eigenlijk ook de 2e sprinter van Rabo (na Freire) en rijdt dus meestal de kleinere koersen.
Tsja, nu zijn de nonconformisten geen nonconformisten meer. Het wordt dan weer ouderwetse anarchie.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:21 schreef opgebaarde het volgende:
Ik weet niet of ik blij of niet blij met deze beslissing. Ik vind chaotische situaties wel geinig vaak maar het verbod op oortjes leidt niet per definitie tot aantrekkelijkere koersen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |