Een van de meest boeiende ontknopingen in een rittenwedstrijd in de voorbije jaren.quote:Op maandag 21 september 2009 16:30 schreef awromele het volgende:
Ik vond de fringale van Contador in Parijd-Nice ook gedenkwaardig, vreemd om zo'n kampioen te zien zwalpen.
Daarmee bedoel je de Tour van Skil? Laten we reëel zijn. Het is een ploeg met beperkte middelen. Maar Vacansoleil had misschien meer kunnen klaarspelen in de Tour.quote:
Maar natuurlijk ook vedetten, zoals Pozzato, Ivanov en McEwen. Die laatste had veel pech en blessures, maar de eerste twee gaven het seizoen van de Russen nog wat glans.quote:Op maandag 21 september 2009 19:30 schreef Roberto258 het volgende:
Katusha heeft wel veel van die 'net niet' renners, zoals Napolitano en Karpets.
Daarmee komt hij toch maar netjes in het selectief lijstje van 85 renners die dit jaar in een sprint voor Boonen zijn geëindigdquote:Op maandag 21 september 2009 19:35 schreef franklop het volgende:
Bos klopt Tom Boonen trouwens vandaag in een massasprint. Welliswaar in een kermiskoers en Traksel die was nog 10 meter vooruit, maar toch knap
Ja de Tour vooral, ze hebben vooral indruk gemaakt door te bewijzen dat ze niet grote ronde waardig zijn en het zal me ook serieus verbazen als ze voor komend jaar een uitnodiging zouden krijgen in een van de grote rondes.quote:Op maandag 21 september 2009 19:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je de Tour van Skil? Laten we reëel zijn. Het is een ploeg met beperkte middelen. Maar Vacansoleil had misschien meer kunnen klaarspelen in de Tour.
Katusha ben ik met je eens. Ze haalden grote overwinningen in het voorjaar en een Tourrit, maar over de gehele breedte had ik meer van ze verwacht.
Hoezo dan moet maar?quote:Op maandag 21 september 2009 23:22 schreef solaire het volgende:
[..]
hmm, dan moet contador maar naar Caisse of Liquigas
Ik wil trouwens even doorverwijzen naar dit topic op het prikbord. Daarin een leuke en zeer interessante discussie over de doorstroming aan Nederlandse talenten. Oud-bondscoach Egon van Kessel (vast prikbordbezoeker) discussieert ook mee.quote:Broers, Slagter en Bulgac naar Rabobank CT
Remco Broers, Tom Slagter en Brian Bulgac maken de overstap naar het Rabo Continental Team. De overstap van Remco Broers en Tom Slagter werd al eerder vermeld op wielerland.nl, maar werd op verzoek weer verwijderd. Eerder werden al Wesley Kreder en de junioren Moreno Hofland, Jasper Bovenhuis, Barry Markus, Nick van der Lijke en Wilco Kelderman gecontracteerd. In totaal komen er negen nieuwe renners bij het opleidingsteam van Rabobank.
Verhoeven toonde zich content met de laatste drie laat hij weten op Rabosport.nl. "Alle drie hebben klimmersmogelijkheden. Bergop hebben ze zich dit seizoen laten zien. Het is één van de kwaliteiten waar wij specifiek naar zoeken." De ploegleider denkt dat er een mogelijkheid is, dat in zijn nieuwe lichting weer bijzondere talenten zitten. "Of we moeten ons flink vergissen. We hebben niet ieder jaar Gesinks of Mollemas, maar toppers in spé zullen er echt wel tussen zitten. We hebben een goed gevoel over het nieuwe stel."
Wielerland.nl
Nou ja, geen verrassing dat hij weggaat bij de Rabobank. Wel een verrassing dat hij dan de oceaan overtrekt om een heel seizoen in de VS te koersen. Interessante keuze waar hij volgens mij meer profijt van gaat hebben dan wanneer hij in Europa bij een ploeg had getekend.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef solaire het volgende:
Marc de Maar weg bij Rabo, --> naar het team van Landis
ook niet echt een verassing. (nos.nl)
Kortom, hij wil ook een grijze muis worden. Jammer, maar blijkbaar niet te vermijden als je nog een stap vooruit wil doen.quote:Hoogerland wil top tien rijden in grote ronden
Johnny Hoogerland was dé revelatie van de voorbije Vuelta a España. De Zeeuw viel op met zijn aanvallende rijstijl en zag zijn optreden bekroond met een twaalfde plaats in het algemeen klassement. Hoogerland kijkt tevreden terug op drie weken Vuelta. "Ik ben er blij mee en vraag me af hoe veel meer potentieel ik heb om verder te groeien in de komende jaren," vertelde hij in de PZC.
Zijn debuut in een grote ronde is hem bevallen. "Mijn mooiste moment was in de klim van de Aito de Aitana, met Moncoutié voorop tot diep in de finale. Mijn moeilijkste moment de valpartij in Luik. Ik heb nog altijd last van de verwondingen die ik opliep toen we daar met zeventig man op de grond lagen."
In de toekomst wil Hoogerland in de top tien rijden in een grote ronde. Hij heeft daarom de afgelopen weken de toppers goed bestudeerd. "Wat me het meest opviel is dat ze er meesters in zijn om krachten te sparen. Ze doen geen trap te veel en exploderen pas in de finale. Ik ben daar te onstuimig in. Dat is ook een mooie manier van koersen, vind ik zelf, maar ik zal het me niet meer kunnen veroorloven als ik top tien wil gaan rijden in grote ronden."
weg:>> nieuw:quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef solaire het volgende:
Marc de Maar weg bij Rabo, --> naar het team van Landis
ook niet echt een verassing. (nos.nl)
Juist, de 5 plekken die voor renners gereserveerd worden die door Contador gewenst worden. Dat zouden ook best eens interesante renners voor bijv. LBL kunnen zijn. Contador zelf trouwens ook.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:08 schreef Leatherface het volgende:
Zou wel een mooie uitdaging zijn voor Contador. Proberen een grote ronde te winnen in een klassiekerploeg. Hoewel hij daar niet zonder goede knechten heen zal gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |