Maar wij eten vlees. En we zijn met 6 miljard. Snap je waar ik heen wil? Het ziet er lullig uit, maar deze dieren worden gekweekt om ons te voorzien van Chicken Tonight. En dat vinden wel lekker. En als we een supermarkt inwandelen willen we volle schappen met kippetjes.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
Verschrikkelijk dat dit gewoon elke dag gebeurd overal ter wereld. Ik vind ook dat je nergens beter kan zien hoe doorgeslagen de consumptie maatschappij is als in de bio industrie. Levende wezens zijn verworden tot niks anders dan producten. Dat blijft altijd schrikwekkend om te zien en geeft mij altijd een erg pessimistisch mensbeeld.
Ik vind dit eerlijk gezegd echt een achterlijke reactie. Getuigd echt van geen enkel rationeel inleving vermogen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:42 schreef Ryon het volgende:
Ik vind het wel een hilarisch filmpje. is deze ook niet een keer bij zomergasten uitgezonden?
Al die kuikens.. Het ziet er echt best wel grappig uit. Het geeft ook maar weer aan hoe goed de mensheid zichzelf weet te voederen. Dankzij deze massa fabrieken is het mogelijk dat 'de massa' ook gewoon toegang heeft tot een dagelijks porsie vlees. en daar mogen we best trots op zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:34 schreef Misan het volgende:
Lekker boeiend, die zijn ervoor gefokt. Hoe denk je dat een koe of varken aan zijn eind komt
Zonder vlees kunnen we niet, aangezien er onvoldoende alternatieve zijn om de hele mensheid te voeren. En tevens moet deze massaproductie op zo'n tempo gebeuren om de vraag aan te kunnen...quote:Op donderdag 3 september 2009 11:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
Verschrikkelijk dat dit gewoon elke dag gebeurd overal ter wereld. Ik vind ook dat je nergens beter kan zien hoe doorgeslagen de consumptie maatschappij is als in de bio industrie. Levende wezens zijn verworden tot niks anders dan producten. Dat blijft altijd schrikwekkend om te zien en geeft mij altijd een erg pessimistisch mensbeeld.
Mensen die honger hebben omdat er mensen zijn die het zielig vinden om dieren of vissen te slachten en te verwerken.. Dat is pas rationeelquote:Op donderdag 3 september 2009 11:48 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd echt een achterlijke reactie. Getuigd echt van geen enkel rationeel inleving vermogen.
Spreek voor jezelf en verschuil je niet laf achter de massa. "We" kunnen het verkeerd hebben. 1400 jaar geleden wilden "we" zesjarigen neuken, in de vorige eeuw vonden "we" het wel best dat joden vergast werden.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar wij eten vlees. En we zijn met 6 miljard. Snap je waar ik heen wil? Het ziet er lullig uit, maar deze dieren worden gekweekt om ons te voorzien van Chicken Tonight. En dat vinden wel lekker. En als we een supermarkt inwandelen willen we volle schappen met kippetjes.
Hoho, die alternatieven zijn er alleen maar niet omdat we graag een kipfilet voor 50 eurocent willen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:51 schreef l3laster het volgende:
[..]
Zonder vlees kunnen we niet, aangezien er onvoldoende alternatieve zijn om de hele mensheid te voeren.
En dat de hele 3de wereld gevoed kan worden met het eten wat ons vee krijgt, is ook best rationeel.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mensen die honger hebben omdat er mensen zijn die het zielig vinden om dieren of vissen te slachten en te verwerken.. Dat is pas rationeel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |