Nee, natuurlijk nietquote:Op donderdag 3 september 2009 10:37 schreef voetballeh het volgende:
hoi.
Nu weet ik dat je je organen niet mag verkopen volgens de wet....belachelijk eigenlijk..aangezien het mijn spul is.... net zoiets als dat de regering me verbied m'n eigen auto te verkopen..
...
maar nu kwam ik op het volgende idee...
ik neem aan dat ik een 'onkostenvergoeding' mag vragen voor de tijd en moeite die het me kost?
bv.:
- transport naar het ziekenhuis
- pijn van de operatie
- hersteltijd
- kosten kamer ziekenhuis
- kosten eten.
- gederfde inkomsten m.b.t. salaris dat ik had kunnen verdienen voor de dagen die ik kwijt ben.
- gederfde levensplezier. ik had leuke dingen kunnen doen maar moest in het ziekenhuis liggen.
kan je voor deze dingen een 'onkostenvergoeding' vragen?
bv. een percentage van wat de ontvanger van m'n orgaan per jaar aan inkomsten heeft....
En als die ontvanger nu toevallig een bankdirecteur is die een milioenenbonus opstrijkt...
dan is 20% bv. geen onredelijke 'onkostenvergoeding' voor mij.
Weet iemand of dit juridisch waterdicht zit?
het gaat me dus niet om het verkopen van organen....maar een redelijke onkostevergoeding/bijdrage van de ontvanger...voor mijn gedane moeite....(uiteraard ben ik in m'n casus nog wel bij leven...anders heb ik niks aan't geld)
alvast bedankt voor de reacties.
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Verkoop je hart! Je gebruikt het toch niet.
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet![]()
Welk verband is er volgens jou tussen jouw "onkosten" en het salaris van de ontvanger? Waarom worden jouw kosten hoger als hij een bonus krijgt?
waarom reageer ik überhaupt nog serieus in een voetballeh-topic
Dit vroeg ik mij ook al af toen ik je post zag.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
waarom reageer ik überhaupt nog serieus in een voetballeh-topic
Ik hoop maar dat dit niet serieus is, want anders ben jij wel een ontzettend vies, eng mannetje.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:45 schreef voetballeh het volgende:
[..]
nou ik ga uit van het principe dat de ontvanger mag bijdragen naar zijn/haar mogelijkheden.
ik zou ook aan een bijstandsmoeder m'n organen kunnen doneren en dan geeft ze mij 50 euro en een wip als ze lekker is. Bijvoorbeeld.
Daarom heb ik het ook niet over 'verkopen' want dan kunnen alleen de rijken organen betalen en vallen de armen buiten de boot.
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Verkoop je hart! hoofd! Je gebruikt het toch niet.
idd. en ik vind m'n idee om mensen middels hun inkomen verhoudingsgewijs een bijdrage te doen best redelijk.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef valek het volgende:
Dat je er geld voor krijgt lijkt me toch wel normaal.
TS heeft geen hart. Die heeft daar een blok cement zitten.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Verkoop je hart! Je gebruikt het toch niet.
Lees eerst de definitie van een donatie eens en praat dan eens verder.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef voetballeh het volgende:
[..]
idd. en ik vind m'n idee om mensen middels hun inkomen verhoudingsgewijs een bijdrage te doen best redelijk.
quote:Een donatie is een eenzijdige overeenkomst en een meerzijdige onverplichte rechtshandeling waarbij een schenker roerend of onroerend goed op definitieve wijze overmaakt aan een ontvanger zonder tegenprestatie, uit genegenheid of uit erkentelijkheid.
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Lees eerst de definitie van een donatie eens en praat dan eens verder.
[..]
Zolang jij er belasting over betaalt, is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:30 schreef voetballeh het volgende:
[..]
dus als ik het goed lees mag die rijke bankier me uit erkentelijkheid voor z'n ontvangen nier mij een donatie doen?
zolang ik maar niet op papier zet dat hij me moet betalen....maar dus in een kamertje even mondeling bespreken dat hij me geld moet geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |