abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72392303
hoi.

Nu weet ik dat je je organen niet mag verkopen volgens de wet....belachelijk eigenlijk..aangezien het mijn spul is.... net zoiets als dat de regering me verbied m'n eigen auto te verkopen..
...
maar nu kwam ik op het volgende idee...

ik neem aan dat ik een 'onkostenvergoeding' mag vragen voor de tijd en moeite die het me kost?

bv.:

- transport naar het ziekenhuis
- pijn van de operatie
- hersteltijd
- kosten kamer ziekenhuis
- kosten eten.
- gederfde inkomsten m.b.t. salaris dat ik had kunnen verdienen voor de dagen die ik kwijt ben.
- gederfde levensplezier. ik had leuke dingen kunnen doen maar moest in het ziekenhuis liggen.

kan je voor deze dingen een 'onkostenvergoeding' vragen?
bv. een percentage van wat de ontvanger van m'n orgaan per jaar aan inkomsten heeft....

En als die ontvanger nu toevallig een bankdirecteur is die een milioenenbonus opstrijkt...
dan is 20% bv. geen onredelijke 'onkostenvergoeding' voor mij.

Weet iemand of dit juridisch waterdicht zit?

het gaat me dus niet om het verkopen van organen....maar een redelijke onkostevergoeding/bijdrage van de ontvanger...voor mijn gedane moeite....(uiteraard ben ik in m'n casus nog wel bij leven...anders heb ik niks aan't geld)

alvast bedankt voor de reacties.
pi_72392403
oh ben jij weer terug
pi_72392448
Verkoop je hart! Je gebruikt het toch niet.
pi_72392481
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:37 schreef voetballeh het volgende:
hoi.

Nu weet ik dat je je organen niet mag verkopen volgens de wet....belachelijk eigenlijk..aangezien het mijn spul is.... net zoiets als dat de regering me verbied m'n eigen auto te verkopen..
...
maar nu kwam ik op het volgende idee...

ik neem aan dat ik een 'onkostenvergoeding' mag vragen voor de tijd en moeite die het me kost?

bv.:

- transport naar het ziekenhuis
- pijn van de operatie
- hersteltijd
- kosten kamer ziekenhuis
- kosten eten.
- gederfde inkomsten m.b.t. salaris dat ik had kunnen verdienen voor de dagen die ik kwijt ben.
- gederfde levensplezier. ik had leuke dingen kunnen doen maar moest in het ziekenhuis liggen.

kan je voor deze dingen een 'onkostenvergoeding' vragen?
bv. een percentage van wat de ontvanger van m'n orgaan per jaar aan inkomsten heeft....

En als die ontvanger nu toevallig een bankdirecteur is die een milioenenbonus opstrijkt...
dan is 20% bv. geen onredelijke 'onkostenvergoeding' voor mij.

Weet iemand of dit juridisch waterdicht zit?

het gaat me dus niet om het verkopen van organen....maar een redelijke onkostevergoeding/bijdrage van de ontvanger...voor mijn gedane moeite....(uiteraard ben ik in m'n casus nog wel bij leven...anders heb ik niks aan't geld)

alvast bedankt voor de reacties.
Nee, natuurlijk niet
Welk verband is er volgens jou tussen jouw "onkosten" en het salaris van de ontvanger? Waarom worden jouw kosten hoger als hij een bonus krijgt?
waarom reageer ik überhaupt nog serieus in een voetballeh-topic
pi_72392497
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 3 september 2009 @ 10:44:46 #6
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_72392507
Wat denk je nou zelf? Het verkopen van organen is verboden omdat rijke mensen anders voorrang krijgen op leven en dood. Denk je bijvoorbeeld eens in dat je moeder een nier nodig heeft, en de hele familie spullen moet gaan verkopen om op te bieden tegen die ene nier, en degene die het verliest gaat waarschijnlijk de pijp uit.

Dat is het hele probleem, de organen moeten zo eerlijk mogelijk verdeeld worden, waarbij niemand voorrang krijgt. Ik denk dat een reeele onkostenvergoeding wel kans zal maken, maar hier zal je zeker geen winst op maken.

Verder snap ik je argument niet dat als een bankdirecteur een nier krijgt 20% van zijn salaris opeens een reeele onkostenvergoeding is?
Op weg naar sint juttemes.
pi_72392536
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet
Welk verband is er volgens jou tussen jouw "onkosten" en het salaris van de ontvanger? Waarom worden jouw kosten hoger als hij een bonus krijgt?

nou ik ga uit van het principe dat de ontvanger mag bijdragen naar zijn/haar mogelijkheden.
zo werkt ons huidige belastingsstelsel ook (met schijven)

ik zou ook aan een bijstandsmoeder m'n organen kunnen doneren en dan geeft ze mij 50 euro en een wip als ze lekker is. Bijvoorbeeld.

Daarom heb ik het ook niet over 'verkopen' want dan kunnen alleen de rijken organen betalen en vallen de armen buiten de boot.

Om de vergelijking met de belastingdienst nog even aan te halen.
mensen betalen dus aan mij de 'orgaanbelasting' naar verhouding van de hoogte van hun inkomen.

lijkt me zo een eerlijk systeem toch?
  donderdag 3 september 2009 @ 10:46:53 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72392567
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
Dit vroeg ik mij ook al af toen ik je post zag.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator donderdag 3 september 2009 @ 10:47:03 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_72392575
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:45 schreef voetballeh het volgende:

[..]

nou ik ga uit van het principe dat de ontvanger mag bijdragen naar zijn/haar mogelijkheden.

ik zou ook aan een bijstandsmoeder m'n organen kunnen doneren en dan geeft ze mij 50 euro en een wip als ze lekker is. Bijvoorbeeld.

Daarom heb ik het ook niet over 'verkopen' want dan kunnen alleen de rijken organen betalen en vallen de armen buiten de boot.
Ik hoop maar dat dit niet serieus is, want anders ben jij wel een ontzettend vies, eng mannetje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 3 september 2009 @ 10:49:31 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72392636
quote:
Verkoop je hart! hoofd! Je gebruikt het toch niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 3 september 2009 @ 11:08:58 #11
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_72393183
Verkoop je klabanus! Je gebruikt het toch niet.
Op weg naar sint juttemes.
pi_72393283
Dat je er geld voor krijgt lijkt me toch wel normaal.
History became legend, legend became myth.
pi_72393596
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef valek het volgende:
Dat je er geld voor krijgt lijkt me toch wel normaal.
idd. en ik vind m'n idee om mensen middels hun inkomen verhoudingsgewijs een bijdrage te doen best redelijk.
pi_72393911
quote:
TS heeft geen hart. Die heeft daar een blok cement zitten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 3 september 2009 @ 11:40:34 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72394020
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef voetballeh het volgende:

[..]

idd. en ik vind m'n idee om mensen middels hun inkomen verhoudingsgewijs een bijdrage te doen best redelijk.
Lees eerst de definitie van een donatie eens en praat dan eens verder.
quote:
Een donatie is een eenzijdige overeenkomst en een meerzijdige onverplichte rechtshandeling waarbij een schenker roerend of onroerend goed op definitieve wijze overmaakt aan een ontvanger zonder tegenprestatie, uit genegenheid of uit erkentelijkheid.
pi_72395435
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Lees eerst de definitie van een donatie eens en praat dan eens verder.
[..]

dus als ik het goed lees mag die rijke bankier me uit erkentelijkheid voor z'n ontvangen nier mij een donatie doen?

zolang ik maar niet op papier zet dat hij me moet betalen....maar dus in een kamertje even mondeling bespreken dat hij me geld moet geven?
  donderdag 3 september 2009 @ 12:52:32 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72396056
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:30 schreef voetballeh het volgende:

[..]

dus als ik het goed lees mag die rijke bankier me uit erkentelijkheid voor z'n ontvangen nier mij een donatie doen?

zolang ik maar niet op papier zet dat hij me moet betalen....maar dus in een kamertje even mondeling bespreken dat hij me geld moet geven?
Zolang jij er belasting over betaalt, is er niets aan de hand.
pi_72396311
Ga eens praten met de directeur van Mora. Die heeft vast wel een euro over voor je hersenen, daar kunnen ze toch zeker tien frikandellen mee maken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 september 2009 @ 14:31:11 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72398986
TS kan voorlopig geen tijd meer doneren aan FOK!, deze kan wel dicht...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')