Nee, ze huurt een appartement buiten het township. Verstandige keus bij een onverstandige verliefdheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hij zegt zelf in het begin dat het hem gaat om een beter leven. Op zich niets mis mee, daar niet van.
Maar gaat ze nou egt in de township wonen? Slecht idee lijkt me.
Hij lijkt trouwens wat op Don Cheadle (ook een neger...)
Haha inderdaad..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:21 schreef Felixa het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat zij ooit ook nog wel naar Nederland zullen verhuizen.
Logisch want daar hebben zij natuurlijk veel meer kansen, zeker in de zorg.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:21 schreef Felixa het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat zij ooit ook nog wel naar Nederland zullen verhuizen.
Nou, met dat gegil van die moeder had ik even een oh mijn god momentjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:06 schreef detulp050 het volgende:
"Oh mijn god" zegt hij steeds, is dat in het Suid-Afrikaans een gewone uitdrukking?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Eensch, ze doet eigenlijk helemaal niets aan werk zoeken. Ook integreren wil ze voor al niet, wil geen contact maken met buren of anderen. Als ze nou eens Zulu ging leren, of vrijwilligerswerk ging doen, oid...
Ik zou zo iemand eigenlijk al helemaal niet meer aannemen als verpleegkundige.... heeft helemaal geen kennis meer en kent het land niet....
Echt een irritante allochtoon die te lui is om te werken..
Jawel hoor: best interessant ondanks de kritische opmerkingenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:13 schreef Terreros85 het volgende:
Het was weer briljant dus. Ik heb het gemist. En het is het eigenlijk ook niet waard om terug te kijken.
quote:Woensdag 14 oktober 2009: Roxane & Abhi
De stapelverliefde Indiase Abhi en de Nederlandse Roxane ontmoetten elkaar in de zomer van 2006 in de Verenigde Staten op een studentenfeestje. Abhi en Roxane besluiten samen een toekomst op te bouwen en Roxane verhuist naar Delhi in India, een stad waar ze nog nooit eerder geweest is. De eerste dagen zijn zwaar voor Roxane, want ze moet van alles regelen terwijl Abhi het druk heeft met zijn nieuwe baan.
haha ze sloeg hem nog net niet van der af.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef Fargo het volgende:
Lekker zo'n jengelend kind om je heen als je liefje na tien maanden weer eens aan komt zetten
ze komen over alsof ze elkaar ook echt leuk vinden en hij komt goed over idd..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Hij lijkt me een oprechte, aardige, daadkrachtige en zorgzame jongen.
Inderdaad, lijkt mij ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Ze heeft ook wel een lekkere gids gehad de eerste dag: "People get really dangerous when you don't give them money"quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:19 schreef Karina het volgende:
Ze is wel erg bang, ik weet niet hoe crimineel het daar is, maar ze doet alsof arme mensen je meteen aan gaan vallen.
Ah dat had ik gemist, maar dan nog, die verloofde heeft haar toch wel dingen verteld? En die opmerkingen net, dat is typisch Indiaas, vond ik wel een beetje denigrerend.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Hik het volgende:
[..]
Ze heeft ook wel een lekkere gids gehad de eerste dag: "People get really dangerous when you don't give them money"
Ja zit net ook te kijken. Dat ze ging piepen in de auto, omdat ze bang was van de straatventers!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:19 schreef Karina het volgende:
Ze is wel erg bang, ik weet niet hoe crimineel het daar is, maar ze doet alsof arme mensen je meteen aan gaan vallen.
Oh en ze vind ook alles een beetje vies en eng.
Ik zou bloednerveus worden de hele tijd van het 'don't worry,don't worry"quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Net als vorige week heb ik een vermoeden dat ook dit stel niet in dit land zal blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:23 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja zit net ook te kijken. Dat ze ging piepen in de auto, omdat ze bang was van de straatventers!
Wat voor leven gaat die daar leiden.
Hij doet teveel zijn best om alles te verklaren en uit te leggen. Hij moet begrijpen dat dat niet te doen is. Steun haar gewoon in haar gevoel en zeg maar dat je het begrijipt. Het verschil in context is te groot om te verklaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou bloednerveus worden de hele tijd van het 'don't worry,don't worry"
Hij is wel aardig, maar wel een beetje saai.
Dat was wel schattig inderdaad. En dat vuurwerk afsteken met die kinderen is ook leuk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:39 schreef Cee het volgende:
"Ik hou van jou...alleen van jou".
Deze zijn leuk.
Idd en het vuurwerk ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:39 schreef Cee het volgende:
"Ik hou van jou...alleen van jou".
Deze zijn leuk.
quote:Vanuit Nederland schrijf ik dit verslag, want ik ben in augustus weer teruggekomen. Tussen mij en Abhi gaat alles nog goed.
India
Het afgelopen jaar was een moeilijk jaar, maar ook heel fijn. Ik kon weer bij Abhi zijn en heb zijn familie en cultuur leren kennen wat ook heel belangrijk is voor onze relatie.
Ik ben voor onbepaalde tijd naar India gegaan. Op dat moment was ik net klaar met m’n studie, woonde thuis en had niet veel op te geven. Abhi had net een nieuwe baan en het was voor ons de beste keus om daar te gaan wonen.
Achteraf ben ik alsnog blij dat we die keus hebben gemaakt, ookal is het niet gelopen zoals we hadden gehoopt. We hebben weer veel meegemaakt samen en ik heb kunnen zien waar Abhi vandaan komt en India leren kennen. Dat had ik niet tijdens een korte vakantie kunnen meemaken. Het was niet alleen het land zien, maar ook echt in het land leven. Het was voor mij ook de eerste keer in India en heb me echt moeten aanpassen. Dat was al een ervaringen op zich die ik niet had willen missen.
Je zou je afvragen of ik Abhi nou van een andere kant heb leren kennen. Gelukkig is de Abhi in India gewoon de Abhi die ik in VS heb leren kennen.We gingen samen verder zoals wij in de VS ook met elkaar omgingen, alleen aan de andere kant van de wereld.
Terug in Nederland
Ik kreeg niet de juiste papieren om aan het werk te gaan. We zijn daar een jaar mee bezig geweest, maar dankzij de vreemde regels die het land kent werd het onmogelijke van ons gevraagd om mij daar te kunnen registreren, dus was het beste keus voor ons dat ik weer naar Nederland ging. Het zou een jarenlang proces worden en tot die tijd zou ik thuis zitten niets doen en dat was niet ons droomscenario. We hadden van te voren alles wel goed geregeld qua papierwerk, maar eenmaal bij de instanties liepen we tegen zoveel dingen aan wat we van tevoren niet hadden kunnen weten. Je moet niet denken aan de regels in Nederland om een MVV aan te vragen, maar ongeveer het tegenovergestelde. Er zijn geen vaste regels waar je je aan moet houden, je moet precies doen wat je wordt vertelt en hopen dat andere er zich niet mee gaan bemoeien, want dan komen er zo weer nieuwe regels bij.
Slechts een jaar weggeweest, maar wel veel meegemaakt. Ik denk nog vaak aan India en wat Abhi en ik hebben meegemaakt en het heeft een grote indruk op mij gemaakt. Ik waardeer nog meer de dingen die ik in Nederland ken en heb. India is nog een jong land, met een eeuwenoude geschiedenis, maar pas 60 jaar onafhankelijk, dus er moet nog veel gebeuren om het land voor iedereen leefbaar te maken. Ik ga graag terug naar India, maar dan gezellig op bezoek. Ik heb nu familie in India waar ik veel om geef en zie ze dan ook graag snel weer terug.
Louie (onze hond) is met mij meegekomen naar Nederland. Hij heeft het prima naar zijn zin. In het begin was hij erg schuw, hij had in India nog nooit een andere hond gezien en 9,5 op de 10 mensen waren bang voor Louie. Hij geniet volop van alle vrijheid die hij nu heeft.
Toekomstplannen
Abhi is aan het solliciteren voor een PdH in Europa, het liefst in Nederland of dichtbij. Europa is veel verder met Biotechnologie dan in India, dus al was ik nog in India, dan zou hij ook in Europa gaan solliciteren en kwamen wij samen naar Europa.
Ik ga weer in Nederland werken en de tijd zal bepalen wanneer we weer samen kunnen zijn.
Bedankt voor het kijken naar ons verhaal.
Liefs,
Abhi en Roxane
Valt toch wel mee?quote:
Ik bedoel dat je door een hoop vage regels en papierwerk wordt gescheiden. Je moet geld verdienen en dat lukt daar niet. Het is je eigen keuze als je daar heen gaat, maar niet je eigen keuze om je te laten afschepen met regels die niet vaststaan.quote:
Ik ben het helemaal met je eens, maar dat geldt voor Nederland nog een stuk meer dan voor India (helaas).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je door een hoop vage regels en papierwerk wordt gescheiden. Je moet geld verdienen en dat lukt daar niet. Het is je eigen keuze als je daar heen gaat, maar niet je eigen keuze om je te laten afschepen met regels die niet vaststaan.
Daar heb ik geen verstand van, ik ga alleen af op het verhaal dat zij zegt (iig suggereert) dat er met MVV vaste regels zijn en daar niet, dus don't shoot me.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:31 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar dat geldt voor Nederland nog een stuk meer dan voor India (helaas).
Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:42 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, ik ga alleen af op het verhaal dat zij zegt (iig suggereert) dat er met MVV vaste regels zijn en daar niet, dus don't shoot me.
Ik bedoel ook niet dat het makkelijker is maar idd dat je weet waar je aan toe bent en waar je aan moet voldoen. Dat scheelt al een hele hoop. Je koopt er niks voor, maartoch...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...
De regels voor een simpel touristenvisum zijn al frustrerend, ik wil niet eens aan de regels voor de MVV denken inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...
quote:Hoe gaat het met Eline en Fernando
Inmiddels woon ik al bijna 1,5 jaar in Guatemala en zijn we bijna 1 jaar getrouwd. Het is zo fijn om bij elkaar te zijn en om elkaar niet te hoeven missen! We wonen nog steeds in hetzelfde huisje maar zijn op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Het is wel erg fijn dat we zo centraal in de stad wonen omdat we op die manier echt midden in de Guatemalteekse samenleving wonen en dicht bij alles zitten.
Werk
Fernando heeft het nog altijd druk met zijn banen en studie. Ook ik werk nu als Engels en Nederlands docent en volg verschillende cursussen en workshops. Het werk is niet echt in mijn ideale richting maar het is best leuk om tijdelijk te doen en het geeft me het gevoel nuttig bezig te zijn. Om bij mijn werk te komen maak ik nu ook gebruik van de publieke bussen, iets wat veel buitenlanders in verband met berovingen proberen te vermijden hier. Ik wil dit echter toch doen omdat de Guatemalteken zich ook zo verplaatsen. Hopelijk kan in de toekomst ook betaald sociaal/cultureel werk vinden waartoe ik ben opgeleid.
Droogte
Helaas kampt Guatemala momenteel met enorme droogte en zijn oogsten mislukt. Met name voor boeren zijn het dan ook zware tijden... Veel kinderen hebben hieronder te lijden; velen zijn zelfs van de honger gestorven. Daarom ben ik ook actief binnen een groep mensen die Guatemala een warm hart toedraagt en waarmee we willen trachten een project op te zetten waarbij de bevolking in een bepaald gebied bij toekomstige droogtes toch voor hun eigen inkomsten kan zorgen. Dit uiteraard in samenwerking met de Guatemalteken zelf.
Kristianitos
Ook met de Kristianitos (die Christelijke groep waar wij bijzitten) gaat het goed. We hebben nu zelfs een radioshow! Fernando en de twee andere acteurs treden hierin op als zijnde de Kristianitos. Gedurende de uitzending zit ik achter de computer waar ik reacties van luisteraars ontvang en aan de heren doorgeef. Ook ben ik nu de fotograaf van de Kristianitos. Erg leuk allemaal! Het is zo fijn dat ik in zo´n bijzondere groep mensen terecht ben gekomen. Als ik het even moeilijk heb omdat ik bijvoorbeeld Nederland mis (en vooral mensen daar) dan weten zij me altijd weer op te beuren. Uiteraard mis ik Nederland soms best wel, maar ik hou ook enorm van Guatemala... Het land van de eeuwige lente!
Daarnaast zijn Fernando en ik erg gelukkig samen. We hebben het goed, doen regelmatige leuke dingen, we worden oom en tante (Fernando´s zusje is zwanger), en beseffen steeds opnieuw weer hoeveel geluk wij hebben dat we bij elkaar kunnen zijn. We wonen nu in hetzelfde land zijn nog altijd grenzeloos verliefd op elkaar!
Saludos, Eline (en uiteraard Fernando).
quote:Eva loopt in Nederland met haar ziel onder haar arm als ze terugkomt van een jaar Australië. Hier heeft ze namelijk haar grote liefde Phil moeten achterlaten. Na een maand hakt ze dan ook de knoop door: ze gaat terug, nu voorgoed. Phil woont samen met een vriend en Eva trekt bij ze in totdat ze een appartement voor hun tweeën hebben gevonden. Terwijl Phil een goede baan krijgt, blijkt dit voor Eva niet zo gemakkelijk te zijn.
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik 'm zag.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef DarkElf het volgende:
ik vroeg mij eerlijk gezegd af of het geen homo was?
Dat bedoelde ik dus met m'n 'zachtaardig' opmerkinge. Ik wist niet hoe ik het subtiel moest suggereren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef DarkElf het volgende:
ik vroeg mij eerlijk gezegd af of het geen homo was?
gewoon.. zeggenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:44 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus met m'n 'zachtaardige' opmerkinge. Ik wist niet hoe ik het subtiel moest suggereren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |