quote:Op woensdag 2 september 2009 20:29 schreef Edwinuss het volgende:
Waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken
Jij hebt niet goed opgelet bij Duits.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:30 schreef Lonaa het volgende:
Eens. Net als dat het Dr. Oetker is en niet Dr. Utker.
Urniequote:Op woensdag 2 september 2009 20:45 schreef UncleErnie het volgende:
Het is UncleErnie. Meneer voor jou.
Gastquote:Op woensdag 2 september 2009 20:38 schreef DuTank het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed opgelet bij Duits.
Het is eigenlijk Dr. Ötker. oe = ö. ----> Dr. Utker
Alleen een lange ö spreek je uit als eu. Een korte ö (zoals in Dr. Oetker) spreek je uit als ù.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:02 schreef Darz het volgende:
[..]
Gast![]()
ö spreek je uit als eu. Weet niet waar jij Duits hebt geleerd?
Dat je Dr. Utker uitspreekt als Dr. Oetker in het Duits klopt wel.
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:02 schreef Darz het volgende:
[..]
Gast![]()
ö spreek je uit als eu. Weet niet waar jij Duits hebt geleerd?
Dat je Dr. Utker uitspreekt als Dr. Oetker in het Duits klopt wel.
Verrek, ik val je niet meer lastigquote:Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen een lange ö spreek je uit als eu. Een korte ö (zoals in Dr. Oetker) spreek je uit als ù.
Mensen die sjowarma zeggen i.p.v. sjwarmaquote:Op woensdag 2 september 2009 20:34 schreef 9611Niels het volgende:
Mensen die oto zeggen![]()
Mensen die ijskast zeggen![]()
Mensen die sjewerma zeggen ipv sjowarma
FAIL.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:10 schreef krootje het volgende:
Bert noemt Ernie ook Urnie, ik denk dat het daardoor komt?
Banaanvraagquote:Op woensdag 2 september 2009 20:29 schreef Rekkie het volgende:
Urnie, je hebt een banaanvraag in je oor.
quote:Op woensdag 2 september 2009 20:30 schreef Lonaa het volgende:
Eens. Net als dat het Dr. Oetker is en niet Dr. Utker.
Lekker boeiend dat het Dr. Ötker is, dan moeten die pino's maar gewoon duidelijk op hun website zetten. Waarom? Omdat er toch echt Dr. Oetker staatquote:Op woensdag 2 september 2009 20:38 schreef DuTank het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed opgelet bij Duits.
Het is eigenlijk Dr. Ötker. oe = ö. ----> Dr. Utker
quote:Naam Dr. OetkerSinds enige tijd wordt Dr. Oetker anders uitgesproken. Waarom is dat?
Dr. Oetker is een merk met een bijzondere ontstaansgeschiedenis. In het jaar 1891 ontwikkelde de apotheker Dr. August Oetker in het Duitse plaatsje Bielefeld, een recept voor bakpoeder. Sindsdien is Dr. Oetker als familiebedrijf uitgegroeid tot een internationale onderneming en tegenwoordig worden onze producten over de hele wereld verkocht.
We zijn er trots op dat Dr. Oetker nog steeds een familiebedrijf is. Het kwaliteitsbesef en het ondernemerschap van onze oprichter is nog steeds aanwezig in ons bedrijf. Om dit te benadrukken hebben wij ervoor gekozen om de merknaam voortaan net zo uit te spreken als de familienaam.
Maarre zie jij ergens van die stomme puntjes boven hun naam staan op de website?? Ik niet, dus we blijven OETker zeggenquote:Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen een lange ö spreek je uit als eu. Een korte ö (zoals in Dr. Oetker) spreek je uit als ù.
een e na een o of een andere klinker betekent in principe hetzelfde als een Umlaut. Vooral in namen komt dit vaak voor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maarre zie jij ergens van die stomme puntjes boven hun naam staan op de website?? Ik niet, dus we blijven OETker zeggen![]()
![]()
Ohh ok.. Sorry dat wist ik niequote:Op vrijdag 4 september 2009 08:13 schreef Cortax het volgende:
[..]
een e na een o of een andere klinker betekent in principe hetzelfde als een Umlaut. Vooral in namen komt dit vaak voor.
Dus jij zegt ook Burt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is een Amerikaans karakter, dus spreek je het op zijn Amerikaans uit. Klaar.
Deze is echt te vetquote:
Zeg je ook Count von Count, Big Bird en Cookie Monster dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is een Amerikaans karakter, dus spreek je het op zijn Amerikaans uit. Klaar.
Ik heb het eigenlijk weinig (nooit) over de karakters van de serie, maar tegenwoordig ken ik ze meer van Amerikaanse en Engelse pop culture verwijzingen, dus ben meer bekend met die namen dan met hoe ze op de NL tv heten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:50 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Zeg je ook Count von Count, Big Bird en Cookie Monster dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |