abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72372338
quote:
PC-keten neemt wraak op supers

GRONINGEN – De Noordelijke keten van computerwinkels Norrod neemt wraak voor de verkoop van goedkope computers bij supermarkten. Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.

Dat is minder dan de helft van de prijs bij Albert Heijn. ‘Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dat is opvallend, aangezien het een product betreft waarbij een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of supermarkt’, zegt directeur Hooft van de computerketen in een toelichting.

Berichtgeving

Hij werd door de voortdurende berichtgeving over de prijzenoorlog gestimuleerd om de cola in de aanbieding te doen. Hooft: ‘In de computerbranche wordt al jaren gewerkt met een kleine marge. Een marge van 4 procent op een notebook is geen uitzondering; wat dat betreft is de computerbranche best jaloers op de marges van supermarkten.’

Snel uitverkocht
Vooralsnog betreft het een actie, waarvoor enkele duizenden flessen cola zijn ingeslagen. Het bedrijf weet nog niet of het cola ook definitief in het assortiment gaat opnemen. Norrod is een keten van computerwinkels met vestigingen in onder meer Groningen, Leeuwarden, Emmen en Zwolle. ‘We gaan er vanuit dat we snel uitverkocht zijn’, aldus Hooft.
bron

Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.

En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
pi_72372392
tvp
pi_72372425
Strakke actie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 2 september 2009 @ 17:13:09 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72372459
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Wel als het dezelfde laptop is die ik wil, maar meestal gaat het dan om een goedkoop B-merk.
In het geval van die cola blijft het gewoon Coca Cola dus heb ik er schijt aan waar het verkocht wordt, als het maar goedkoop is.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 2 september 2009 @ 17:16:42 #5
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_72372567
Mwah, ik stel een pc het liefst zelf samen, en weet waar naar te kijken. De goedkope pc's van niet-computerzaken hebben toch vaak een addertje achter de behulzing zitten, vaak de reden dat ze zo goedkoop zijn. Maar ik snap zeker de frustratie van de computerzaken.
You know, I've learned something today
  woensdag 2 september 2009 @ 17:17:40 #6
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372610
Ik heb het nooit normaal gevonden dat ze computers in super- en bouwmarkten mogen verkopen. En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72372690
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef H1F5 het volgende:
En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
pi_72372702
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 17:22:37 #9
137949 Disana
pi_72372761
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.

Wij kopen al jaren en jaren bij Norrod in Groningen. Prima service en nooit gedoe als er iets niet goed blijkt te werken.

Leuke actie.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:24:54 #10
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372826
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
Zou het echt? Ik kan het me echt niet voorstellen dat mensen dat doen, maar wie weet. Waarschijnlijk komen we er nooit achter ook.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:27:49 #11
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372899
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
Daar zit wat in. Na diverse aankopen in verschillende pc-zaken heb ik besloten om het voortaan via internet te bestellen en het zelf te bouwen. Dat werkt prima voor mij. De voorlichting in pc-zaken is vaak gebrekkig en bij een supermarkt hoef je niets over zo'n ding te vragen.
pi_72373099
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?

En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72373118
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72373218
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
pi_72373253
Wrs maakt de Aldi of een willekeurige andere supermarktketen meer winst op die pc's dan die computerzaak op die Cola..
Maw daar liggen die supermarkten echt niet wakker van denk ik zo
pi_72373347
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
Dixons Da's bijna meer dan Aldi

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72373398
Vindt het best wel een strakke actie. Van dit soort acties wordt de consument alleen maar beter.

4% marge is trouwens wel erg dun. Daarmee kun je ook geen personeel scholen dunkt mij. Daarnaast, als zo een verkoper een uur met je bezig is slinkt je marge ineens flink.
pi_72373399
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dixons Da's bijna meer dan Aldi

Precies
pi_72373689
Dell
  woensdag 2 september 2009 @ 18:02:31 #20
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72373699
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:39 schreef Loohcs het volgende:
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?

En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
pi_72373821
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?
pi_72373924
Norrod Wat een kutwinkel met incompetent personeel.
  woensdag 2 september 2009 @ 18:14:31 #23
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_72374017
Je sluit toch ook geen autoverzekering bij het kruidvat?
Lang leve mij! *O*
pi_72374225
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?

wel als ik hem daar gekocht had !
pi_72374993
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef H1F5 het volgende:

[..]

Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.

Als ze 't echt 'Aldi-style' aanpakken met die verkoop van goedkope cola, moeten ze niet meer dan 5 flessen in de winkel zetten en daarna zeggen: "Sorry van deze aanbieding hebben we er maar 5 binnengekregen."
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')