abonnement Unibet Coolblue
pi_72367305
Het vorige topic: Alles over (katoenen) luiers...

Handige links:

http://www.watkostenluiers.nl/

http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

Voor wasbare/katoenen luiers:

Kaatje Katoen

Twinkle Twinkle

Bambinomio

The Baby Orchard

Green me

[ Bericht 17% gewijzigd door oeke op 03-09-2009 17:18:59 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72367331
mijn laatste post:

Asynur, wat stoer dat je voor echt old school katoen gaat!

Ticootje, dat klinkt bemoedigend. En Jen ziet er lief uit op die foto! Leuk vind ik dat, dat die luiers er zo gezellig uitzien dat je geen broekje aan hoeft te doen.

Na wat gedoe, is mijn bestelling onderweg. Mijn broer komt aanstaande woensdag dus dan gaan we beginnen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72367400
Vannacht was Jen toch weer wat vochtig. Niet echt gelekt ofzo, maar echt heel veel geplast en dat terwijl ik er 2 inleggers in had.

'S nachts ben ik minder te spreken over de FB. Dus vannacht gewoon weer in de bamboozles.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:31:22 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_72367429
Ticootje, welke luiers heb je in Monaco gebruikt dan dat Jennifer er uitslag van kreeg? Want dat hoeft natuurlijk niet bij elk merk hetzelfde te zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72367461
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:31 schreef Troel het volgende:
Ticootje, welke luiers heb je in Monaco gebruikt dan dat Jennifer er uitslag van kreeg? Want dat hoeft natuurlijk niet bij elk merk hetzelfde te zijn.
Gewoon de pampers..

Bij pampers heeft ze er meestal het minste last van, de goedkope meuk van het kdv is een crime.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:38:19 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_72367635
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon de pampers..

Bij pampers heeft ze er meestal het minste last van, de goedkope meuk van het kdv is een crime.
Ah, hier gebruiken ze op het kdv ook Pampers en die gebruiken we thuis ook. Hoop dat nummer 2 die ook goed past, want als je ze op de juiste momenten scoort zijn ze goedkoper dan veel andere merken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72367636
Bedoel je met Katoenen luiers de Hydrofielen variant met een omhulsel er om heen?
  woensdag 2 september 2009 @ 12:47:33 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_72367867
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:38 schreef blackie007 het volgende:
Bedoel je met Katoenen luiers de Hydrofielen variant met een omhulsel er om heen?
Je hebt verschillende vormen katoenen luiers. Je kan het op de ouderwetse manier doen (oogjesluiers met spelden en tape vast en dergelijke ), maar je hebt tegenwoordig ook hele hippe katoenen luiers
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72368205




Even ter illustratie van een voorbeeld van katoenen luiers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72369333
wat leuk die katoenen kleurtjes! zo wil ik ook wel aan de katoenen luiers als het zover is...
mijn vader vertelde dat hij het zo deed met poep in luiers; als het dik was, gewoon uitschudden in de wc. als het dun was, dan hing hij de luier in de wc, en spoelde hij door met de luier dus onder water (z'n handen natuurlijk niet...), dan spoelde de losse poep eraf en kon het daarna gewoon in de wasmachine.
pi_72369360
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:46 schreef mijsje het volgende:
wat leuk die katoenen kleurtjes! zo wil ik ook wel aan de katoenen luiers als het zover is...
mijn vader vertelde dat hij het zo deed met poep in luiers; als het dik was, gewoon uitschudden in de wc. als het dun was, dan hing hij de luier in de wc, en spoelde hij door met de luier dus onder water (z'n handen natuurlijk niet...), dan spoelde de losse poep eraf en kon het daarna gewoon in de wasmachine.
Zo doe ik het ook hoor. Ff door de wc halen en gewoon de was in. Ik doe niet aan spoelen thuis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72369981
Ik vind katoenen luiers wel heel leuk maar ik ben bang dat ik er niet genoeg ruimte voor heb...
pi_72370085
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind katoenen luiers wel heel leuk maar ik ben bang dat ik er niet genoeg ruimte voor heb...
Om te drogen bedoel je?

Je kan toch rekjes over de deuren hangen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72370134
Ja puur om het drogen. Rekjes is in principe ook best lastig door hoe de deuren openen.
Hebben ze dus echt niet over nagedacht. En in de winter tocht het enorm als ik de ene deur open heb waar die in past.. En verder ook geen ruimte in de badkamer ofzo.
pi_72370321
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ja puur om het drogen. Rekjes is in principe ook best lastig door hoe de deuren openen.
Hebben ze dus echt niet over nagedacht. En in de winter tocht het enorm als ik de ene deur open heb waar die in past.. En verder ook geen ruimte in de badkamer ofzo.
Ik ben gezegend met een tuintje. Ik hang mn was veel liever op dan dat ik het in de droger gooi. Maar het weer is er nu niet naar. Ik heb dan een wasrekje op Jen haar kamertje staan, maar daar gaat echt niet alle was op sie ik heb.

Luiers doe ik eigenlijk liever helemaal niet in de droger. Het kan wel, maar ik blijf het gevoel houden dat ze daar niet helemaal voor gemaakt zijn. Alleen de bamboozles en inleggers wil ik wel een uitzondering voor maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72371238
Leuke foto's, Ticoo! Dan mag mijn dochter in wasbaar natuurlijk niet achterblijven

In een itti bitti snap in one


In een nature babies stuffables (pocketluier)


In een ecobubs wool (pocketluier):
pi_72373941
Die roze ruitjes is leuk!

Zonde om over die leuke luiers een broek te doen.
Daar gaan we weer
pi_72374020
Is het misschien leuk om hier wat webwinkels te noemen waar je katoenen luiers kan kopen?

Het blijft oud, dus dat vraagt om een lijstje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72377252
Dat had ik in de OP gezet, het webadres van Twinkle maar dan misschien ook nog andere adressen?
ga meteen even zoeken. Als iemand nog iets weet, graag.

Leuk die foto's van Jen en Avalon, zien wasbare luiers er meteen aantrekkelijker uit.
Ik zal er morgen ook een van Ko in zijn Bumgenius maken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 2 september 2009 @ 21:14:03 #20
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72380143
Geweldige foto's, wat een blije billetjes allemaal Wij hebben ondertussen definitief besloten dat we voor de bamboe-versie van de Tots Bots Easy Fit gaan. De vraag is alleen nog even of we ze kunnen bestellen via de familie van een vriendin van ons want dan kunnen we naar de goedkoopste engelse webshop, anders gaan we het gewoon proberen bij 1 van de twee webshops die ik via hiero heb gevonden Ik verheug me nu al op het uitpakken van het pakket
3!
pi_72380656
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:06 schreef owlet het volgende:
Leuke foto's, Ticoo! Dan mag mijn dochter in wasbaar natuurlijk niet achterblijven

In een itti bitti snap in one
[ afbeelding ]
Deze lijken me leuk. Zonder inlegvellen en doeken als ik het goed begrijp?
Ik vind het er anders zo dik uitzien...
pi_72380710
Alleen is het de moeite niet meer voor ons vrees ik. De jongste is al bijna acht maanden...
pi_72380844
Er zitten wel inleggers in. Maar geen doeken.
zo zien ze er van binnen uit.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72382033
Ow ja, maar in de itti bitti All in One dan niet blijkbaar.
pi_72382260
Hier in Gent krijg je trouwens tot 100 euro per kind de helft terug van je aankoop lees ik net.
pi_72382811
Bm, ik ben pas een maandje over. Maar ik doe het ook niet om het geld, maar het eeuwig gezeik met kapotte billen ben ik gewoon zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72383290
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:02 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow ja, maar in de itti bitti All in One dan niet blijkbaar.
Ehm, ik begrijp je niet. Dit is een All in One Itti Bitti.

Maar 100 euro is wel een prettige bijkomstigheid. Is dat een speciale regeling voor het millieu ofzo?
En hoe lang zal ze dan nog in de luiers zitten? Misschien wel de moeite waard hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72383322
Daar hebben we hier gelukkig geen last van.
Ik vind het wel leuk, maar vrees dat het de moeite niet meer is voor die 16 maanden of zo...
Pff, ik weet het niet.
pi_72383392
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:31 schreef oeke het volgende:

[..]

Ehm, ik begrijp je niet. Dit is een All in One Itti Bitti.

Maar 100 euro is wel een prettige bijkomstigheid. Is dat een speciale regeling voor het millieu ofzo?
En hoe lang zal ze dan nog in de luiers zitten? Misschien wel de moeite waard hoor.
Ow ja, sorry, ik zie het, ik dacht dat dat de 'snap' was.
Ja, de stad Gent geeft wel redelijk wat subsidie voor het milieu.
Ze is nu bijna acht maanden. Fons was zindelijk iets voor hij twee werd.
pi_72383519
Ik heb nu 15 luiers gekocht en ze zeggen voor een goede set heb je er 24 nodig ofzo.
Ik denk er later nog bij te kopen maar dit is goed om mee te beginnen en te kijken welke goed bevallen.
Dat kostte me nu 218 pond=249 Euro. Wel zonder verzendkosten vanuit Engeland, 23 pond.

Oh, daar krijg je natuurlijk alleen 100 euro subsidie op als het in Belgie gekocht is denk ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72383792
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons was zindelijk iets voor hij twee werd.
Dat wil ik ook! Alle kindjes om mij heen waren pas zindelijk vlak voor ze 4 werden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72383865
Ik heb nu 13 luiers en daar red ik het prima mee.
Een proefpakket van bamboozles à 80 ( overgenomen van iemand voor ik dacht 40) en fb pakket van ongeveer 100 euro. Al met al ben ik iets over de 200 kwijt aan alles. Dat zijn 20 pakken luiers. Met 1 pak doe ik ongeveer 2 weken. Dat is dus 40 weken wegwerp. Misschien haal ik het er net uit, misschien ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72383895
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:44 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat wil ik ook! Alle kindjes om mij heen waren pas zindelijk vlak voor ze 4 werden.
Ja, die discussie heb ik al eens gehad hier.
In België is het echt gewoon dat ze voor hun twee en een half zindelijk zijn overdag.
pi_72384205
Ticootje, fb dat is fuzzie bunz denk ik? En goed om te weten dat je het met 13 prima redt. Dan hoeven we misschien niets bij te kopen. Ik heb nu All in Ones, die ook meegroeien qua maat zodat we iig geen grotere maten meer hoeven te kopen.


BM, ik was volgend mij ook rond die tijd zindelijk. Ik weet niet waarom dat veranderd is. Ligt dus niet aan de wegwerpluier, wat iedereen zegt, want die gebruik jij ook.
Maar als je die discussie al eens gehad hebt zit je er natuurlijk niet op te wachten die weer te voeren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72384355
Fb is de fuzzi bunz ja. Die heb je ook in one size.

Thebabyorchard.nl is nog een leuke site.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72384457
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:54 schreef oeke het volgende:

Maar als je die discussie al eens gehad hebt zit je er natuurlijk niet op te wachten die weer te voeren.
Nee hoor. Ik snap het nog steeds niet. Hier zijn het echt de 'probleemgevallen' qua zindelijkheid die tegen dan nog niet zindelijk zijn. Geen idee waar het aan ligt trouwens. Bij Fons en alle oppaskindjes (buiten eentje) die hier intussen geweest zijn ging dat gewoon vanzelf.
pi_72384610
Gek hoor. Ik hoop dus met die wasbare luiers dat ik Ko een beetje kan helpen eerder zindelijk te zijn.

Ik heb hem erbij gezet Ticootje. Die bloemetjes fb ziet er zo leuk uit. Maar niet echt voor een jongetje, wel?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 2 september 2009 @ 23:05:58 #39
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72384675
Hmm, ik ben bij het bij elkaar bedenken van ons luierpakket uitgegaan van 24 a 25 luiers, maar jullie hebben er veel minder als ik het goed begrijp? Ik begin er meteen bij de geboorte mee, zou ik dan bijv. ook genoeg kunnen hebben aan een starterspakket van 20 stuks? (heb ergens gelezen dat pasgeborenen vaker verschoond moeten worden?)

Oeke, waar heb jij besteld? Heb jij er ook merken bij die eigenlijk niet in de export mogen? Leuk dat je nu hebt besteld trouwens
3!
pi_72384712
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:04 schreef oeke het volgende:
Gek hoor. Ik hoop dus met die wasbare luiers dat ik Ko een beetje kan helpen eerder zindelijk te zijn.

Ik heb hem erbij gezet Ticootje. Die bloemetjes fb ziet er zo leuk uit. Maar niet echt voor een jongetje, wel?
dat zal je later niet in dank worden afgenomen denk ik. Niet dat hij nu last van de bloemetjes heeft. ;p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72384957
Hihi, dat is waar en ik kan wel van genieten van de bloemetjes natuurlijk. Hm, toch maar niet doen. Ik heb nu alleen maar effen luiers besteld.

Icantrix, ik heb ze bij Twinkle Twinkle besteld en eigenlijk geen non-exporteerbare modellen puur omdat ik dus die luiers wilde die alle maten in een hadden. Die waren er wel van mother ease maar an had je weer een overbroekje los nodig en het leek dan zo duur te worden.
Ik had eerlijk gezegd ook geen geduld meer om het verder uit te zoeken. Maar mijn broertje woont dus in Londen dus ik kan altijd nog iets bestellen als ik nieuwsgierig word.

En ik ben nog steeds blij met mijn bestelling!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72390333
BM, een all in one luier is een luier waarbij de inlegger al ingenaaid is maar dat is meestal niet voldoende als kinderen wat groter worden dus dan doe je er een extra inlegger bij.
Bij ittibitti (die op de foto is een all in one met een extra inlegger) heb je dus een all in one waar je met drukkertjes een extra inlegger in doet.
En een snap in one wat alleen een dun broekje is waar je een of twee inleggers in doet.
Qua dikte is er weinig verschil. Itti bitti is een van de slankst gesneden wasbare luiers maar ze hebben daardoor in mijn ogen ook wel iets minder bescherming tegen spuitluiers. Er is gewoon minder ruimte in de luier.

Maar 99 van de 100 keer gaat het goed hier, ongeveer vergelijkbaar met een wegwerpluier want daar gaat het ook wel eens mis
pi_72392578
ik heb zo zitten snuffelen op die sites van de mooie luiers... maar wat ik niet helemaal krijg is een duidelijk beeld van hoe duur zulke luiers nou precies zijn. wat ben je kwijt als je een aantal luiers koopt (zoveel als er nodig zijn) en wat heb je dan precies?
pi_72395331
Owlet, heb jij een luiertip voor mij voor een extreme veelplasser? In frankrijk pastje Jen 's nachts niet zoveel, omdat ze ook nog behoorlijk zweette, maar nu!!!!! Oh mijn hemel! Zelfs mijn al in one van popolini houd m niet.

Nu twijfel ik een beetje over inleggers, welke? Hoe doet bamboo het? Zijn die dunner dan microvezel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72397113
Mijsje, het loopt nogal uiteen. Het verschilt per soort luier, per merk, per winkel, etc.
Ik denk dat je zou kunnen rekenen op een prijs ergens tussen de 10 en 20 euro per luier. 10 is erg goedkoop, 20 is "designer".

Ik denk dat je wel kan stellen dat hoe meer handelingen er bij komen kijken hoe goedkoper de luiers zijn. Vouwlappen en lappen met touwtjes om ze om je kind te binden zijn het goedkoopst maar ook het meest bewerkelijk. Voorgevormde luiers waar een los broekje over moet komen daarna en alles-in-een-luiers zijn het duurst maar ook weer het makkelijkst in gebruik.

Luiers zijn over het algemeen prima voor meerdere kinderen te gebruiken en ze zijn ook vaak behoorlijk goed door te verkopen. Misschien niet voor de nieuwprijs maar na verkoop zijn de totale kosten altijd nog minder geweest dan de kosten van wegwerpluiers.
ik denk dat je met een luier of 30 wel toe kan.

Je hebt ook kosten van het wassen.

Met minder luiers moet je meer wassen, met minder luiers minder. Ik heb er 40 en ik heb altijd luiers klaar liggen dus dat is aan de ruime kant.

Wat ik mensen die twijfelen over wasbaar altijd aan raad is om niet in een keer een hele berg te kopen maar eerst een tot vijf luiers van verschillende merken. Dan kan je een beetje kijken wat het is, bijvoorbeeld door ze alleen overdag te gebruiken. Vanzelf merk je dan of het wat voor je is en welke luiers wel bevallen en welke niet.

Tico, hoeveel inleggers gebruik je? Ik prop altijd de luiers gewoon zo vol mogelijk met inleggers, dan lekt ze nooit.
Ik heb geen ervaring met tweedelige systemen maar van alle merken pockets en AIO's die ik heb vind ik ecobubs, babybeehinds, bumgeniud en totsbots prettige luiers voor de nacht en de momenten dat ze veel plast. Die komen met goede inleggers en zijn ook nog eens prima aan te vullen.

Bamboe en Hennep absorberen voor zover ik weet beter dan microvezel. Ze bereiken hun maximale absorptie na zo'n tien keer wassen en ze hebben een lange droogtijd. Maar ze werken wel heel goed.

Wat ik een fijne combi vind is een microvezelinlegger met daaronder een natuurvezel inlegger. Microvezel neemt veel sneller op dan natuurvezel dus plas wordt eerst heel snel in de microvezel getrokken en kan dan rustig doorlekken in de bamboe of hennep.

* owlet wil luierconsulente worden
pi_72397638
Goed advies Owlet...

Ik doe nu de bamboo (zelfgemaakt) inlegger op de microvezel..

Ik ga even kijken naar de bumgenius, die wilde ik toch al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72397722
dank je Owlet, daar heb ik wel wat aan!
pi_72398377
http://www.green-me.co.uk
Nog voor het lijstje...

Ik heb nu wat in het mandje zitten... Ik wil wel klikken!!! Maar ik wacht nog heel even.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72403387
Waar kopen en verkopen jullie tweedehands luiers? 'Gewoon' op marktplaats?
pi_72407223
Ik bij dragen en voeden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72441578
Vriend is overstag We gaan wel eerst even beginnen met wegwerp, puur omdat ik al een shitload luiers heb liggen van babydozen en aanbiedingen. Maar dan mogen wij ook!
pi_72441878
Leuk!! Ik heb er 1,5 jaar over gedaan om m zover te krijgen. Maar ze zijn zo leuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72493949
Van Twinkle Twinkle: Please note under the terms of our distributors we cannot ship BumGenius, Motherease, Tots Bots, Nappy Buckets outside of UK
We wilden dus een stapel BumGenius one size gaan bestellen, maar het word niet makkelijk gemaakt zo. Niemand ambities om een goedkope luierwebshop te gaan beginnen met BG onder de ¤17,-?
pi_72494311
He, dat is balen WupWup, dat ze geen Bumgenius exporteren had ik niet zien staan op hun site. Heb ze wel besteld maar ze komen met mijn broertje mee (hoop ik )

Trouwens ik had er 1 besteld en die is gewoon bezorgd hoor! Anders bel je ze even, is best een leuk mens, wie weet.

Ehm, luier-experts, ik heb een vraagje. Ik heb dus 1 Bumgenius die ik nu gebruik, maar wat kun je nu het beste doen na gebruik om vlekken te vermijden? Ik heb helaas geen balkon of tuin voor zon.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72495071
hmm, dan ga ik denk ik maar gewoon doen alsof m'n neus bloedt en proberen.
pi_72496123
Heb ik ook gedaan hoor. Ik zie wel of het lukt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 6 september 2009 @ 20:02:42 #57
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72496239
Ik ken dit helemaal niet, waarom gebruiken jullie wasbare luiers (behalve de kosten)? Ik ben nieuwsgierig geworden....!
pi_72496743
Wij gaan voor de wasbare luiers vanwege 1) de kosten, 2) het uiterlijk, 3) de kleinere kans op luieruitslag en 4) gewoon het prettige idee van zachte stof om je billen hebben ipv plastic. Wij zijn niet direct heel milieubewust, dus dat afvalpraatje weegt bij ons niet mee in de keuze, maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen juist doorslaggevend is.
pi_72498761
Ik vind ze leuk! Het lijkt mij prettiger om de billen dan wegwerp en de luieruitslag. Daarom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72498993
Al het hierbovenstaande en ook wel het milieu.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72504024
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:10 schreef WupWup het volgende:
Van Twinkle Twinkle: Please note under the terms of our distributors we cannot ship BumGenius, Motherease, Tots Bots, Nappy Buckets outside of UK
We wilden dus een stapel BumGenius one size gaan bestellen, maar het word niet makkelijk gemaakt zo. Niemand ambities om een goedkope luierwebshop te gaan beginnen met BG onder de ¤17,-?
Ik heb gewoon besteld en zowel bumgenius als totsbots werden zonder problemen bezorgd. Voor zover ik weet zijn ze alleen streng als het gaat om motherease maar ook die glippen er soms wel doorheen.

Over die webwinkel heb ik serieus gedacht maar het is gewoon niet mogelijk. De reden dat luiers in engeland zo goedkoop zijn is omdat ze in het lage BTW tarief vallen. In Nederland zijn luiers een luxeproduct en dus moet er dikke BTW over betaald worden.
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Ik ken dit helemaal niet, waarom gebruiken jullie wasbare luiers (behalve de kosten)? Ik ben nieuwsgierig geworden....!
De hoofdreden is voor mij het feit dat mijn jongste dochter altijd luieruitslag (tot bloedens toe, soms in combinatie met een schimmelinfectie) krijgt van wegwerpluiers.

Ik wordt zelf al helemaal akelig als ik iets synthetisch aan heb, toen ik bedacht dat mijn kinderen gewoon dik twee jaar lang met in synthetisch materiaal gepakte billen lopen heb ik meteen de eerste luiers besteld
Daarnaast vindt ik het milieuaspect ook erg prettig maar dat was in eerste instantie niet doorslaggevend voor ons.
En ik vind ze gewoon erg leuk staan

De cushietushie's zijn binnen!
pi_72548894
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:48 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik heb gewoon besteld en zowel bumgenius als totsbots werden zonder problemen bezorgd. Voor zover ik weet zijn ze alleen streng als het gaat om motherease maar ook die glippen er soms wel doorheen.

Over die webwinkel heb ik serieus gedacht maar het is gewoon niet mogelijk. De reden dat luiers in engeland zo goedkoop zijn is omdat ze in het lage BTW tarief vallen. In Nederland zijn luiers een luxeproduct en dus moet er dikke BTW over betaald worden.
[..]


De cushietushie's zijn binnen!
[ afbeelding ]
Tuurlijk, een potje aan twee postbode-elastieken aan de beentjes werkt toch zeker ook gewoon
Wat een leuke prints op die cushietushie's Zijn dat pocketluiers?
pi_72549323
Die Cushie Tushies zijn leuk!

Vanavond komt mijn pakket luiers! En mijn broertje!
Ghe, ik zie echt uit naar een pakket luiers.


Toch nog even mijn vraagje herhalen ook al vind ik hem best dom.
Hoe blijven al die tweedehands luiers zo wit?

De bv poep is hier echt vaak oranje en laatst was de BG volgepoept. Toen heb ik hem eerst uitgespoeld in het toilet, daarna in de wasmachine, maar er blijven gele vlekken te zien. Moet ik hem echt goed uitspoelen voor ik hem in de was doe? Of in een emmer weken? of met ossengalzeep aanvallen?
Ik heb geen mogelijkheid ze in de zon te hangen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72557233
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef WupWup het volgende:

Wat een leuke prints op die cushietushie's Zijn dat pocketluiers?
Nee. Ze hebben zo te zien een beetje ingenaaide vulling en er komen twee inleggers bij. Een soort maandverbanden van dubbele hennep (of bamboe, dat weet ik niet meer)-jersey met een fleece drooghoudtlaagje.
Ik moet nog maar zien of ze daarmee voldoende absorberen, als het dametje wakker is gaat er voor het eerst een aan.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:39 schreef oeke het volgende:
Die Cushie Tushies zijn leuk!

Vanavond komt mijn pakket luiers! En mijn broertje!
Ghe, ik zie echt uit naar een pakket luiers.
quote:
Toch nog even mijn vraagje herhalen ook al vind ik hem best dom.
Hoe blijven al die tweedehands luiers zo wit?

De bv poep is hier echt vaak oranje en laatst was de BG volgepoept. Toen heb ik hem eerst uitgespoeld in het toilet, daarna in de wasmachine, maar er blijven gele vlekken te zien. Moet ik hem echt goed uitspoelen voor ik hem in de was doe? Of in een emmer weken? of met ossengalzeep aanvallen?
Ik heb geen mogelijkheid ze in de zon te hangen.
Ik heb ook een aantal luiers waar een verkleuring in zit en dat krijg ik er ook niet helemaal uit. Voor zover ik weet hebben weken en dingen als ossegal alleen maar een nadelige werking op de PUL, BV-vlekken zijn echt gewoon rot.
De zon is het enige wat helpt hier, kan je ze niet voor het raam leggen?
pi_72568131




Er zit al een BG om zijn billen en een blauwe Itti Bitti komt later, waren blijkbaar op.

Ik vind het nog best even zoeken wanneer je er een dubbele inlegger in doet en wanneer een een enkele volstaat.
Over die vlekken, we hebben vaak zon door het keukenraam maar dan hangen ze boven het fornuis. Nouja dat kan wel af en toe.

Dank je wel voor de tips weer Owlet! Je bent al luier/bv/draagdoek/allround baby consulente, vind ik.
Bevallen de cushies goed?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 9 september 2009 @ 07:55:15 #66
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72573209
Oh Owlet, die cushietushie's zijn echt té hip gewoon!! <3 Zijn dit ook van die luiers waar geen overbroekje meer bij hoeft en die op maat te stellen zijn?

En Oeke, wat een geweldig mooi pakket heb je! Als ik die foto's zo zie ga ik weer helemaal twijfelen of ik niet tóch van alles wat zou willen i.p.v. het hele pakket Easyfits aan te schaffen. Het ziet er zo blij uit allemaal! Ennuhm, ik zie dat jij toch ook Easyfits hebt, heb je die bij Twinkly besteld?
3!
pi_72573586
Wow Oeke, wat een leuk pakket! Die zwarte ittibitti's zijn zo stoer!

De cushies bevallen nog niet zo goed, maar dat komt omdat de bamboe pas een keer gewassen is en dus nog voor geen meter absorbeert.
De inleggers en de inleggers van de ittibitti's gaan dus eerst maar eens met een aantal wasladingen mee. Qua pasvorm zitten ze prima en ze staan ontzettend schattig

Incantrix, het is echt leuk om een aantal verschillende merken te proberen. Stel nou dat een type luiers echt echt echt niet goed zit bij je kind (het komt niet heel vaak voor, maar het zou wel kunnen), of dat je er achter komt dat je klittenband vreselijk vind en veel liever drukkers hebt.
Dan heb je maar een aantal luiers te verkopen/ruilen/weggooien inplaats van een heel pakket.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:45:59 #68
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72573661
Dát is wel weer waar Ik was alleen zo bang dat ik dan uiteindelijk constant baal wanneer mijn favo exemplaren in de was zitten ofzo Maar het kan natuurlijk ook andersom werken: niet echt favo's hebben, maar wel makkelijker van degenen die je minder fijn vind afkomen

Ga het er toch nog eens met mijn lief over hebben (die zal wel weer naar van me worden, nu ik éindelijk niet meer telkens het plan voor de babykamer kan veranderen kom ik hier weer mee )
3!
pi_72626639
Fee heeft opeens nogal luieruitslag en nu zit ik te dubben over katoenen luiers. En dan vooral voor 's nachts, want dan heeft ze langere tijd dezelfde luier aan. Welk merk/type kan een nacht aan? En ik denk dat ik een all in one wil (lekker makkelijk). De prijzen vind ik wel fors, maar ik geloof dat ze ook 2e hands te koop zijn?
pi_72628077
Mijn ervaring is dat 2 delig beter houdt voor de nacht dan een pocket of aio. Voor de nacht gebruik ik bamboozles.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72635683
Bij de buren staan er geregeld wat te koopen ik heb nog drie, misschien vijf, luiers te koop. Soms maar één of twee van een merk maar dat kan dan net wel weer handig zijn om wat te proberen.

Wil je hip en kleurrijk, wil je oerdegelijk waarbij het niet uit maakt hoe het er uit zien, wil je zo makkelijk (en "vadervriendelijk" ) mogelijk, wil je zo goedkoop mogelijk en toch wel kleurrijk, wil je zo goedkoop mogelijk en maakt het niet uit hoe het er uit ziet. Wil je absoluut geen synthetisch materiaal, etc. etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door owlet op 11-09-2009 10:03:24 ]
pi_72635861
Ik ben trouwens inmiddels echt heel erg tevreden met mijn ittibitti's nu ze vaak gewassen zijn.
Gisteravond sliep mevrouw ineens zo lekker door dat ze van negen tot negen haar ittibitti met dubbele inlegger in had. Ze heeft de hele nacht stevig gedronken en vanmorgen volgde dan ook een echte spuitluier.
Maar alles was binnen de randjes gebleven.

Wij hebben trouwens, ondanks dat we geen tweedelig systeem gebruiken, nooit lekkage 'snachts tenzij het een duidelijk aanwijsbare reden heeft zoals vergeten een inlegger in de luier te doen

Oeke, hoe bevalt het?
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:13:49 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_72636115
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:55 schreef owlet het volgende:
Bij de buren staan er geregeld wat te koopen ik heb nog drie, misschien vijf, luiers te koop. Soms maar één of twee van een merk maar dat kan dan net wel weer handig zijn om wat te proberen.

Wil je hip en kleurrijk, wil je oerdegelijk waarbij het niet uit maakt hoe het er uit zien, wil je zo makkelijk (en "vadervriendelijk" ) mogelijk, wil je zo goedkoop mogelijk en toch wel kleurrijk, wil je zo goedkoop mogelijk en maakt het niet uit hoe het er uit ziet. Wil je absoluut geen synthetisch materiaal, etc. etc.
Het moet vadervriendelijk en degelijk zijn, hip en kleurrijk is leuk, maar geen vereiste! Liever geen synthetisch materiaal.
pi_72636552
Nou ik vind de fb toch behoorlijk vadervriendelijk, ik vouw zelf alles voor en leg het dan in de la en nog doet ie het verkeerd. Had ie een fb aangedaan en daaroverheen nog een fleecebroek. Soms hè.......
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72636588
Cattie, je inbox is vol

Ik denk dat jij een pocketluier of een aio zou moeten hebben vanwege de vadervriendelijkheid.

De meeste hebben een fleece laagje aan de binnenkant waaronder je de inlegger schuift. Dat is een synthetisch materiaal, net zoals de watervaste buitenkant van eigenlijk alle luiers synthetisch is. Maar de gebruikte synthetische materialen zijn wel een stuk minder broeierig en naar dan wegwerpluiers.
Avalon heeft er in ieder geval nooit last van gehad en die reageert binnen een kwartier op wegwerpluiers.

Er zijn een aantal alles-in-een luiers waarbij je geen fleecelaagje tegen de billen hebt: ittibitti snap in one, imsevimse aio en de organic versie van bumgenius.
Misschien zijn er nog wel meer, maar daar kom ik zo even niet op.

Als je ook het synthetische buitenlaagje niet zou willen dan kom je uit op een tweedelig systeem (luier en overbroekje) waarbij je dan een wollen overbroekje zou moeten hebben.
pi_72636635
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef Ticootje het volgende:
Nou ik vind de fb toch behoorlijk vadervriendelijk, ik vouw zelf alles voor en leg het dan in de la en nog doet ie het verkeerd. Had ie een fb aangedaan en daaroverheen nog een fleecebroek. Soms hè.......
pi_72636789
Owlet, wat vind jij van de aio imse vimse? Ik heb er 2 overbroekjes van en ik heb daar wel eens lekkage mee. Nu valt het de laatste tijd wel mee omdat Jen ook wat zwaarder wordt en wat dikkere benen krijgt. Maar hoe zit dat met de aio van dit merk? Ik vind die print geweldig!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72636857
Ik heb ze met veel plezier gebruikt, de enige reden dat ze weg moeten is omdat ik een paar andere luiers wilde kopen om te proberen en er dus wel een paar uit moesten.
We hebben nooit lekkage gehad en voor een AIO drogen ze heel snel omdat de inleggers maar aan een kant vastgenaaid zitten.
pi_72639383
Leuk dat je het vraagt Owlet!
Ze bevallen heel goed! Ik heb alleen nog maar de BG en de Tots Bots gebruikt. De Itti Bitti inleggers zitten in de was. Wel een paar keer doorgelekt, we moeten een beetje zoeken hoe strak ze moeten zitten.

Mijn vriend vind de TB's een beetje te hysterisch, hij denkt erover een circus act te beginnen met Ko als levende kanonskogel in zijn oranje met witte sterren luier.

Dus als ik er meer koop worden het waarschijnlijk effen luiers. Ik ben zelf heel blij met de BG's.
Alleen die vlekken vind ik nog moeilijk te verkroppen. Het bleekt wel iets weg bij het drogen maar niet genoeg naar mijn zin.

En ik heb er echt veul meer nodig.

Oja, zo'n wasnet, waar kan je dat eigenlijk kopen?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72639863
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:18 schreef oeke het volgende:
Leuk dat je het vraagt Owlet!
Ze bevallen heel goed! Ik heb alleen nog maar de BG en de Tots Bots gebruikt. De Itti Bitti inleggers zitten in de was. Wel een paar keer doorgelekt, we moeten een beetje zoeken hoe strak ze moeten zitten.
Ah ja, dat vond ik ook even zoeken. Net als hoe veel inleggers je moet gebruiken. In het begin zat ik echt met al die witte lappen om me heen na de eerste verse luierwas zo van
quote:
Mijn vriend vind de TB's een beetje te hysterisch, hij denkt erover een circus act te beginnen met Ko als levende kanonskogel in zijn oranje met witte sterren luier.



Dus als ik er meer koop worden het waarschijnlijk effen luiers. Ik ben zelf heel blij met de BG's.
Alleen die vlekken vind ik nog moeilijk te verkroppen. Het bleekt wel iets weg bij het drogen maar niet genoeg naar mijn zin.
quote:
Oja, zo'n wasnet, waar kan je dat eigenlijk kopen?
Bij de meeste luierwinkels maar ook wel bij de hema, blokker, marskramer, etc. Wat ik ook prettig vind om te hebben is zo'n waterdichte zak die de meeste luierwinkels wel verkopen. Om vieze luiers in mee naar huis te nemen als je weg bent.
pi_72639960
Zo'n waterdichte zak is handig, ik zat me al af te vragen hoe ik ze moest vervoeren als ze vies zijn. Dank voor de tips weer.

Volgens mij begint het een goed lopend topic te worden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:42:36 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_72639976
Wasnet?
Zo, wat voel ik me een newbie hier!
Wolbroekje klinkt snoezig en warm, maar gezien vadervriendelijkheid en geen extreme gevoeligheid van Fee denk ik dat een synthetisch buitenlaagje geen probleem is.
pi_72641370
Ik heb altijd een rol pendaalemmerzakjes bij me voor de vieze luier onderweg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72641598
Dat heb ik ook wel eens gedaan en toen gooide ik thuis bijna uit automatisme een dure luier weg
pi_72761067
ff een vraagje over de gewone luiers..

Wie gebruikt er Aldi luiers?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72811948
Fee heeft afgelopen nacht een Fuzzie Buns omgehad, maar ze is vreselijk doorgelekt... Ik weet niet of ik het niet goed heb gedaan of dat ze zoveel plast. We blijven proberen!
  woensdag 16 september 2009 @ 19:09:58 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72814284
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:28 schreef oeke het volgende:
Asynur, wat stoer dat je voor echt old school katoen gaat!
Ik lees dit nu pas!
Maar ik vind het ook wel stoer
ben benieuwd hoe stoer ik het nog vind in maart
pi_72818414
Cattie, ik ben ook net begonnen met wasbare luiers en ook hier best wat doorlekprobleempjes. Ik doe ze nu wat strakker aan en meer inleggers erin 's nachts. Het scheelt al merkbaar.

De oranje vlekken, kun je de luiers ook later nog eens in de zon leggen om te bleken, of moet dat meteen de eerste wasbeurt?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72819875
In de zon leggen kan altijd nog.

Het zal wel een kwestie van wennen zijn... Ik probeer nu ook wat verschillende merken uit. Misschien maakt dat nog wat uit.
pi_72821037
volgens mij, als ik het zo een beetje lees, zijn fuzzibunz ook echt hate-it-or-love-it luiers. Net zoals Totsbots.
Je leest daar veel vaker lekkage-verhalen over dan over andere merken. Maar ook weer vaak heel enthousiaste verhalen, ik denk dat ze een wat specifiekere pasvorm hebben die het dus of heel goed doet of helemaal niet voor de lichaamsbouw van je kind.

Ik heb weer twee kinderen met kapotte billen, nu we door verbouwing geen wasmachine hebben en de jongste dus even in wegwerp zit en er zo veel rommel ligt dat ik de oudste ook niet in haar blote billen wil laten lopen waardoor die ook vaker een luier om heeft
pi_72821570
Dat is balen owlet. Hopelijk kunnen ze snel weer in wasbare luiers!
Hoe zijn de ervaringen met itti bitti's hier? Daar wil ik er ook nog wel eens 1 van proberen.
pi_72821883
He, dat is naar Owlet, hopelijk kunnen ze snel weer in het katoen.

Goed dat dat ook later nog kan. Neem ik ze gewoon op een zonnige dag mee naar mijn moeder om ze daar te wassen en op het gras te leggen.

Ik vind Itti Bitti's heel fijn!

Trouwens, ik vroeg me af of je ook vaker moet verschonen met wasbaar. Omdat Kobus wat last van uitslag leek te hebben na de eerste dag en ik me daarom afvroeg of we niet gewend waren aan wegwerp, die langer droog blijft en dus minder vaak gewisseld werd. Wat ik, nu ik weet hoeveel hij plast een vies idee vind trouwens.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72821891
Ik ben van een ittibittihater naar een ittibittilover gegaan.
Ze zijn slank gesneden, vallen laag en smal en daardoor had ik het idee dat ze nooit goed zouden kunnen werken. De inleggers zijn van bamboe dus die moeten echt een keer of tien gewassen zijn voor ze goed absorberen.

Maar als ze eenmaal zo vaak gewassen zijn en je stapt over de eerste twijfel over de maat heen... Ik gebruik ze inmiddels ook als nachtluier en het gaat eigenlijk altijd goed.
Ik denk dat je voor Fee wel gerust een large mag hebben. Geen idee wat de "officiele" richtlijn vanuit ittibitti is, maar Avalon zit in ieder geval al maanden prima in large
pi_72822074
Ik zag dat maat M tot 12 kg zou gaan en L vanaf 11. Fee is een stevige dame van een kilo of 9. Bedankt voor de tip, dan ga ik eens op zoek naar een maat L! Morgen krijg ik trouwens nog een paar luiers binnen. Ik ben benieuwd, ik vind dit toch wel erg grappig.
pi_72822957
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:37 schreef Vicky het volgende:
ff een vraagje over de gewone luiers..

Wie gebruikt er Aldi luiers?
Ik heb ze een paar maanden geleden gebruikt, niks op aan te merken eigenlijk. Zowel voor Emma als Ruben.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72832805
Gisteren bij het cb was ook een stel waarvan hun zoontje katoenen luiers aan had. Die moeder vertelde heel trost dat haar dochter door die luiers met 2,5 al zindelijk was. Van mijn: Oh maar mijn oudste was met 2,5 ook al zindelijk maar gewoon met wegwerpluiers!! was ze niet zo gecharmeerd
Maar het zag er wel heel gaaf uit. Hij had ook zo'n broekje aan met een printje erop.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72842334
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Gisteren bij het cb was ook een stel waarvan hun zoontje katoenen luiers aan had. Die moeder vertelde heel trost dat haar dochter door die luiers met 2,5 al zindelijk was. Van mijn: Oh maar mijn oudste was met 2,5 ook al zindelijk maar gewoon met wegwerpluiers!! was ze niet zo gecharmeerd
Maar het zag er wel heel gaaf uit. Hij had ook zo'n broekje aan met een printje erop.
volgens mij is het ook echt heel erg kindafhankelijk. In het grote plaatje geloof ik meteen dat de gemiddelde leeftijd van zindelijk worden omhoog is gegaan door wegwerpluiers.
Maar uitschieters beide kanten op zal je altijd houden, ik geloof niet dat mijn oudste vroeg zindelijk was geweest als die toen in wasbare luiers had gezeten
pi_72845914
ik ben even opzoek naar wat info voor schoonzus, die wilt eventueel ook graag de overstap maken naar katoenen luiers, haar zoontje is nu bijna 9 maand.
en ze vroeg zich beetje af wat dan de kosten zouden worden en met hoeveel ze gebaat zou zijn.

heb nu alle linkjes even doorgemaild, en wat info die mij wel informatief genoeg leek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72850211
Kaatje katoen heeft op de site een berekening staan.Zie hier.

Ook de tweede nacht is Fee doorgelekt. Aangezien ze nog 2 a 3 nachtvoedingen heeft (misschien dat ze daarom ook wel doorlekt) heb ik er geen behoefte aan dat ze door het doorlekken heel vroeg wakker wordt. Dus vannacht slaapt ze weer in wegwerp en morgen overdag ga ik weer wasbare luiers uitproberen.
pi_72852626
Is ze ook met de imsevimse doorgelekt, Cattie?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:12:13 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_72886103
Yup, ook door de Imse Vimse gaat het heen (in de nacht).
Resultaat van vandaag overdag:
Storm op Zolder: zeiknat, alles
Thirsties: licht doorgelekt
Fuzzi Bunz (deze heeft ze het langst aangehad, 4 uur): droog!

Ze slaapt nu weer in wegwerp, morgen ga ik weer verder "oefenen". Vooralsnog neig ik naar Pockets, zodat ik er een extra inlegger in kan doen. Fee drinkt en plast blijkbaar veel. Mijn zeikwijfje.
pi_72890686
Wel een heel lief zeikwijfje
Dan zijn extra hennep- of bamboeinleggers misschien wel een goed idee idd.
Ik vind de Baby Beehinds echt goede luiers voor zeikwijfjes. Dat zijn pockets met een ingenaaide microvezellaag en een losse bamboe inlegger en plenty ruimte voor nog een extra inlegger.
Ze zijn wel redelijk "bulky", ze geven een echte luierkont. Dat vind ik zelf wel lief staan
pi_72890717
Wat een geplas! Maar wat stoer dat je zoveel luiers probeert! Itti bitti's zijn fijn he?

Hihi, ik vind die ouderwetse luierkontjes ook zo schattig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:13:16 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_72890897
Ik merk bij Fee dat sommige broekjes wel erg strak worden!
Baby Beehinds klinkt goed, dank je voor de tip. Die komt bij mij op mijn verlanglijstje.
Oeke, ik kijk nu vooral waar ik tweedehands aan kan komen. Zodat ik goedkoop wat kan testen en dan later meer kan kopen als het goed bevalt. Itti Bitti's heb ik helaas nog niet.

Fee is een heel lief zeikwijfje! En ze wordt al zo groot.
pi_72890920
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:09 schreef oeke het volgende:
Hihi, ik vind die ouderwetse luierkontjes ook zo schattig.
Ze petsen ook zo lekker avalon schrok zich een ongeluk toen ik haar op haar kont trommelde en ik vergeten was dat ze een wegwerpluier aan had
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:14:17 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_72890931
pi_72891388
Stom van mij, ik haalde Fuzzie Bunz en Itti Bitti's door elkaar. Pfft, die namen.

Lekker petsen! Ik geniet ook van het ouderwetse plaatje, echt een baby zoals vroeger.

Laatst iets doms gedaan trouwens. We waren bij mijn schoonmoeder op bezoek en ik was gewoon schone luiers vergeten.
Maar er werd wel gepoept natuurlijk. Uiteindelijk de Bumgenius met wc-papier schoongepoetst en toen kreeg ik van oma een gastenhandoekje met een koala erop om erin te leggen.
Daar was meneer gelukkig wel tevreden mee.
En oma was blij dat ze van dat doekje af was.
Een goede oplossing dus.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72898743
mooie oplossing!
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:06:08 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_72900256
Kon Kobus mooi op de koala poepen!
pi_72901236
Oeke, hahahaha Kobus poept op een koala...
dat doet me heel erg aan dit boek denken....


die is zooooo grappig!
pi_72902413


Wel hier en gunter, sprak de kleine koala. Het was een Kobus!

En dat Oeke dan Kobus in de box vindt met een koalapoepje op zijn hoofd
pi_72902693


Dat zou ik nog eens een avontuur vinden!

Heel leuk boekje is dat inderdaad.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72925044
Mijn 2 bg's zijn binnen en meteen getest. Helemaal super! Niets lekken. Ook ml vindt de bg's makkelijker dan de fb's, omdat hij klitterband fijner vindt.
Oma heeft ook kennis gemaakt met de fb's, maar ze had ze niet goed dicht gedaan, gelukkig was ze zelf degene met een natte broek en moest ze er wel om lachen.
Daar gaan we weer
pi_72926373
Ik heb het gisteren met over katoenen luiers gehad en wij mogen ook Maar nu dus alles uitzoeken. Ik ben er al wel achter dat ik niet wil wassen Heb er een hekel aan en extra was zit ik dus niet op te wachten Nu zagen we bij de prenetal van die broekjes met papier erin. Dus daar ga ik even verder op kijken

Zoals ik nu lees kom ik niet onder het wassen uit. Hmm dat moet ik dus maar voor lief nemen

[ Bericht 10% gewijzigd door MeNicole2 op 20-09-2009 11:08:04 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72926940
De pampers zijn vernieuwd Ik heb sinds de nieuwe pampers doorlek problemen..
Overdag is dit geen probleem dan kan ik vaker verschonen. Snachts natuurlijk niet..

Nu poept ze in principe 1 keer 's avonds/ snachts en dan verschoon ik haar (DUHH ). dan moet ze daarna nog een uur of 9.. Dit ging prima. Maar nu dus niet meer. Andere 'normale' luiers zijn geen optie ivm billetjes of verkeerde pasvorm..

Nu vroeg ik me zijnkatoenen luiers (het liefst AIO) een goede oplossing..
Helemaal over gaan is geen optie ivm ruimte etc.
  zondag 20 september 2009 @ 12:06:48 #116
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72928083
Pff, nou, ik heb eens zitten zoeken en kijken en heb een basis-luierpakket voor onze koter samengesteld (die ik het liefst meteen nú zou willen bestellen, maar het duurt ws nog een salaris eer dat lukt) en ik heb nu bij babykind het volgende bij elkaar gesprokkeld:

2 Blueberry Onesize Bamboo DeLuxe (zitten 2 inleggers bij)
6 Fuzzi Bunz Nappy Perfect Size (zit 1 inlegger bij)
5 Tots Bots Easyfit Bamboo
1 Tots Bots Easyfit Fluffle
1 Tots Bots Bamboozle met drukkers
1 Tots Bots Bamboozle met klittenband
2 overbroekjes van Blueberry
1 rol van die doorspoelbare inleggers

Denken jullie dat dit een net pakket is om mee te beginnen, of ontbreken er luiers of zit er iets bij dat jullie niet zouden doen? En ik heb op twee engelse websites zitten kijken, maar ik kan nergens die Bum Genius-luiertjes vinden? Waar halen jullie die vandaan?
3!
pi_72935086
Bij twinkle hebben ze bg's. Tja en wat mis je?; een bg en een itti bitti zijn ook goede om eens te proberen.
Daar gaan we weer
  zondag 20 september 2009 @ 15:52:51 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72935593
Aaah, ok, thnx Ik was eerst begonnen bij Twinkly, maar kon daar de BG's niet vinden dus ben daarna op die andere site gaan kijken, omdat ze daar weer die Blueberry's hadden. Ik ga even opnieuw bij de Twinkly dan, ik ben idd wel benieuwd naar die BG's ook Dank je wel!
3!
pi_72935736
Daar gaan we weer
  zondag 20 september 2009 @ 16:25:31 #120
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72936994
Jah, daar had ik eerst inderdaad gekeken, maar het bleek dat ik de search alleen had gebruikt voor Bum Genius, maar omdat ik het niet aan elkaar schreef kwamen ze er niet uit

Heb je voor de Itti Bitti's en de BG's nog aparte inleggers nodig, of zitten die erbij?

Heb nu een alternatief lijstje met 3 BG's one size, 3 itti bitti's d'lish AIO's, 3 Fuzzi Bunz One size, 1 Tots Bots Fluffle, 5 Tots Bots Easyfit Bamboo en 2 Bamboozles met 2 overbroekjes van Bummis. Dit heb ik dan weer bij elkaar gesprokkeld bij Twinkle
3!
pi_72937100
Mij is het nog niet gelukt ML over te halen om wasbaar te gebruiken Maar ik ga gewoon itti bitti's op mijn verjaardag vragen en dan merkt hij vanzelf dat het minder gedoe is dan hij denkt dat het is Hoop ik

lol @ Kobus
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_72938325
Bij de bg's zitten inleggers bij. Maar net als bij de fb's vind ik het fijn om er een extra inlegger in te doen. De bamboo boosters van twinkle zijn prima.
Daar gaan we weer
  zondag 20 september 2009 @ 17:37:11 #123
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72939659
Twinkly, da's jammer zeg, ik hoop voor je dat het nog gaat lukken! En een paar aanschaffen kan je je geen buil vallen toch? Ben wel blij dat mijn lief er ook voor openstaat, scheelt een hoop..

Bikinistingding, nogmaals dank voor je advies daar bestel ik er dan meteen wat van mee inderdaad. Fijn! Wat zijn overigens de betaalmogelijkheden via Twinkle? Is dat alleen met creditcard, of kan bankoverschrijving oid ook?
3!
pi_72943296
Oe, dat weet ik niet. Ik deed mee met een paar anderen om de verzendkosten te drukken.
Daar gaan we weer
pi_72960239
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb het gisteren met over katoenen luiers gehad en wij mogen ook Maar nu dus alles uitzoeken. Ik ben er al wel achter dat ik niet wil wassen Heb er een hekel aan en extra was zit ik dus niet op te wachten Nu zagen we bij de prenetal van die broekjes met papier erin. Dus daar ga ik even verder op kijken

Zoals ik nu lees kom ik niet onder het wassen uit. Hmm dat moet ik dus maar voor lief nemen
ja, daar ga je niet onderuit komen Ik ben wel benieuwd wat de reden is van katoenen (eigenlijk zijn het wasbare luiers, er zijn bijna geen luiers meer met katoen) luiers als je niet wil wassen. Als je zoekt naar een milieu- en billenvriendelijker wegwerpluier dan zijn nature babycare luiers van de etos misschien een idee? Die gaven mij Avalon altijd het minste reactie.
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:23 schreef Pvoesss het volgende:
De pampers zijn vernieuwd Ik heb sinds de nieuwe pampers doorlek problemen..
Overdag is dit geen probleem dan kan ik vaker verschonen. Snachts natuurlijk niet..

Nu poept ze in principe 1 keer 's avonds/ snachts en dan verschoon ik haar (DUHH ). dan moet ze daarna nog een uur of 9.. Dit ging prima. Maar nu dus niet meer. Andere 'normale' luiers zijn geen optie ivm billetjes of verkeerde pasvorm..

Nu vroeg ik me zijnkatoenen luiers (het liefst AIO) een goede oplossing..
Helemaal over gaan is geen optie ivm ruimte etc.
Het gaat dus alleen om de nacht? In dat geval is misschien een tweedelig systeem een beter idee. Of een AIO/pocket met een aantal extra bamboe of hennep inleggers. Ik vind Baby beehinds wel prettig voor de nacht.
Ik zou in jouw geval in ieder geval geen one-size-fits-all kopen maar meteen een large luiers. Daar doe je langer mee denk ik
pi_72960364
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:42 schreef owlet het volgende:

[..]

ja, daar ga je niet onderuit komen Ik ben wel benieuwd wat de reden is van katoenen (eigenlijk zijn het wasbare luiers, er zijn bijna geen luiers meer met katoen) luiers als je niet wil wassen. Als je zoekt naar een milieu- en billenvriendelijker wegwerpluier dan zijn nature babycare luiers van de etos misschien een idee? Die gaven mij Avalon altijd het minste reactie.
[..]
Nee we gaan niet voor het milieu of billen probleem Maar simpel gewoon voor de kosten. Lenader gebruikt best veel luiers op een dag en we doen met een pak luiers van 10 euro iets meer dan 1,5 week. Doe dat eens een paar jaar. Heb gister al een beetje zitten kijken maar vin de maten zo moeilijk. Sommige zijn voor tot 5 kilo dan weer tot 7 kilo. Lenader is als we ermee willen beginnen denk ik een kilo of 6. Als ik dan de tot 7 kilo koop kan ie die helemaal niet zo lang aan. En we hebben nu ook niet het geld om over een tijdje weer nieuwe aan te schaffen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72960556
Gelijk heb je! Zeker als je begint nu leander nog klein is scheelt het echt wel in de kosten. Het is alleen even een investering.

In jouw geval zou ik kijken naar luiers die je met drukkertjes of door vouwen kleiner kan maken. Het nadeel van one-size-fits-all luiers kan zijn dat ze te groot zijn voor pasgeborene en te klein voor laat zindelijke peuters. Maar aangezien Leander al wat groter is als je begint denk ik dat verstelbare luiers voor jullie prima geschikt zijn.

En wil je perse een luier die zo gebruiksklaar mogelijk is of vind je het ook geen probleem om een luier (pampermodel) met daarover een los waterdicht broekje te doen? Die methode is namelijk nog goedkoper.
pi_72960894
We moeten er niet teveel werk aan hebben. Dus liefst gewoon een broekje met daarin iets wat je alleen hoefd te verschonen als ie iets gedaan heeft. Wil niet dingen nog weer extra gaan doen enzo!!

Zoiets wat Oeke een plaatje van heeft geplaatst, zoiets willen we graag.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72962016
Dan kom je uit bij AIO's of pocketluiers.
AIO's zijn luiers die je zo aan doen, wast en droogt en daarna weer aan doet.
Het absorberende gedeelte van de luier zit vastgenaaid. Soms klapt het open zodat je het sneller kan drogen.
Je hoeft er hooguit een extra inleggertje in te doen op de momenten dat je veel plast verwacht.

Een pocketluier werkt bijna hetzelfde maar daar zitten de inleggers los bij. Je hebt dus een extra handeling, namelijk het in de luier stoppen van de het absorberende gedeelte, maar het droogt weer sneller en je hebt iets meer vrijheid voor wat betreft de soort en hoeveelheid inleggers.

AIO's die je in maat kan verstellen zijn er niet zo veel. De eerste die bij me op komt is totsbots easyfits. Die zijn in Engeland en in Nederland te koop. In wit of gekleurd met stippen/sterren.

Er is een variant met een soort microvezel pluche aan de binnenkant en een variant met bamboe aan de binnenkant. Bamboe neemt veel meer op maar droogt iets langzamer. Doordat het absorberende gedeelte bij het drogen naar buiten klapt zijn ze echter wel heel snel droog. Ik zou zelf bij totsbots alleen nog maar voor bamboe kiezen vanwege de extra absorptie.

Qua pocketluiers zijn er veel meer merken. Als je alleen in Nederland wil kopen kom je denk ik automatisch uit bij bumgenius en dat zijn ook gewoon goede luiers. Je doet ze net zoals de totsbots als een wegwerpluier aan maar de twee inleggers die je er bij krijgt moet je er in stoppen na het wassen.

In engelse webwinkels zijn veel meer merken pocketluiers te krijgen, te veel om op te noemen.
pi_72992696
Cattie, hoe is het nu?

Ik zit zonder wasmachine. Althans, zonder afvoer in de keuken en dus zonder wasmachine. Net toen ik een hele luierwas had opgespaard
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:05:32 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_72996379
Hier gaat het prima. Overdag lukt het goed met de Fuzzi Bunz en de andere merken. Mijn man vindt het ook prima, als ik ze maar kant en klaar klaarleg. Alleen 's nachts is nog even uitzoeken, ik wil daar IB's met extra inlegger voor gaan proberen, of Baby Beehinds. Als de kinderbijslag binnen is doe ik daar een bestelling voor (tenzij het repareren van de pc teveel kost. )

Balen dat je even geen gebruik kan maken van je wasmachine!
pi_72998093
Owlet, nogmaals je bent welkom hoor!!

Alleen ben ik nu op mn werk, maar morgenmiddag ben ik thuis, kom lekker langs met de meiden en je was. Dat ene wasje extra op een dag maakt mij ook niet uit hoor!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:11:49 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_73314760
Ik heb nu 2 Itti bitti's! Die zijn leuk en zitten volgens mij goed, alleen, net als bij de Fuzzi Bunz, wordt het randje (zoompje) van Fee's romper nat. Wat doe ik fout?
pi_73316194
een grotere maat romper of een romperverlenger zal het wel verhelpen denk ik, Cattie
pi_73317181
Wat een goede tip! Ik heb het ook vaak bij de Itti Bitti's.

Ik ben zo blij met mijn luiers maar het zijn er wel te weinig... Ik wil nog wat BumGenius erbij en nog een hups Itti bitti's.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:50:28 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_73317860
* Cattie gaat op zoek naar romperverlengers. En misschien nog een leuk luiertje erbij, kinderbijslag is ten slotte gestort.
Die Itti Bitti's zijn wel erg leuk! En de buitenkant is zo lekker zacht (en was nog helemaal droog, het zit echt aan de randen). Iemand hier ervaring met een tweedelig systeem? Is dat echt veel meer gedoe? Blijft dat echt droger?
pi_73319730
Ik gebruik daarom geen rompers als Jen in katoen loopt. Daar heb ik gewoon ondergoed voor aangeschaft. Ik heb hemden met lange mouw nu voor de winter en onderbroekjes als ik toch een wegwerp aandoe. Ik heb nu ondergoed maat 86 met onderbroeken maat 74. Het was even zoeken dat wel.

Verder vind ik rompers van petit bateau lekker smal vallen dus kun je al snel een maat groter kopen zonder dat ze helemaal verdrinken. Maar met elke romper heb ik lekproblemen bij de benen.

Oh en ik gebruik 2 delig voor de nacht, zelden lekproblemen. Ik heb bamboozles met een popolini overbroek. Ik heb ook imse vise overbroeken, maar daar heb ik wel eens een lekkage mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73613181
Ik heb zojuist de eerste 6 luiers in de commode opgeborgen: 4 BumGenius en 2 Itti Bitti's
Zal dat natte romperrandje bij de Itti Bitti's niet gewoon veroorzaakt worden door die inlegger die je in 3en vouwt? Het viel me in ieder geval op dat die inlegger best veel ruimte in de luier neemt. Maar dan weet ik natuurlijk weer niet hoe dat valt als je er eenmaal een baby in hebt zitten
pi_73613272
natte romperrandjes zijn echt een bekent probleem bij bijna alle katoentjes...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73613399
daar gaat m'n theorie
pi_73613500
zoals je ziet zitten bij de randjes nog een stukje fleece van de binnenkant. Daar drukt je romper tegenaan als ie te strak is, dus via het fleece komt het vocht dus bij de randjes. Als je te lang wacht dan is dus je hele romper nat, want als het zover is dat je natte plekken tegen de buitenkant van de luier komen dan gaat ie daar ook lekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:03:24 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_73613560
Ook zonder de grote inlegger lekte de itti bitti's. Vandaag de eerste dag met romperverlengers. Vanochtend bij de IB's ging het nog mis (maar die zijn nog niet vaak genoeg gewassen denk ik), maar bij de FB's is ze droog gebleven!
pi_73620176
Hm, ik ga vanavond maar even van die verlengers bestellen, want het zit me dwars, dat natte randje. En ik vind het nu nog wel fijn, een ondergoedje uit een stuk dat niet opkruipt als hij op de grond ligt te rommelen enzo.

Ik ben heel blij met de Itti bittis en de BG, maar de Tots Bots ga ik verkopen. Die maken me niet gelukkig! Misschien 1 houden voor de circusact.
Ik kan alleen maar moeilijk tweedehands IB vinden. Dus als iemand nog een tip heeft graag!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73621046
Ik heb wel een swaddle bee voor je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:43:30 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_73621290
Af en toe zijn er tweedehands IB's bij "de buren" te koop. D&V dus

Ik heb trouwens een Happy Heiny met feetjes erop. Die is net gewassen en is zo schattig.
pi_73742066
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik heb hier hetzelfde probleem met natte randjes bij de Fuzzi Bunz. Grotere maat romper hielp niet. Waar kan ik die romperverlengers vinden/bestellen?
pi_73743598
nog fout ook, wacht effe
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73743744
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73763074
Oh,, dat ziet er echt handig uit!

Bedankt oeke!
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:44:46 #150
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73801630
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
Pff, nou, ik heb eens zitten zoeken en kijken en heb een basis-luierpakket voor onze koter samengesteld (die ik het liefst meteen nú zou willen bestellen, maar het duurt ws nog een salaris eer dat lukt) en ik heb nu bij babykind het volgende bij elkaar gesprokkeld:

2 Blueberry Onesize Bamboo DeLuxe (zitten 2 inleggers bij)
6 Fuzzi Bunz Nappy Perfect Size (zit 1 inlegger bij)
5 Tots Bots Easyfit Bamboo
1 Tots Bots Easyfit Fluffle
1 Tots Bots Bamboozle met drukkers
1 Tots Bots Bamboozle met klittenband
2 overbroekjes van Blueberry
1 rol van die doorspoelbare inleggers

Denken jullie dat dit een net pakket is om mee te beginnen, of ontbreken er luiers of zit er iets bij dat jullie niet zouden doen? En ik heb op twee engelse websites zitten kijken, maar ik kan nergens die Bum Genius-luiertjes vinden? Waar halen jullie die vandaan?
Ok, dit originele plan is dus weer geschrapt, ik wil graag bij één winkel bestellen en ik wil er graag Itty Bitty's en Bum Genius-en bij hebben, dus ik heb uiteindelijk een nieuwe complete bestelling bij elkaar geprut bij Green Me. Tots Bots laat ik even voor wat het is, wellicht kan ik de 4 luiers die Oeke weg wil gaan doen overnemen en anders bestellen we die op een later tijdstip nog wel bij. Mijn bestelling ziet er nu zo uit:

Luiers:
5 x Bum Genius Organic One-size AIO (of hier toch beter de gewone one-size BG's, die zijn pocket?)
5 x Baby Beehinds Magic Minkee AIO maatje Small
5 x Fuzzi Buns Pocket Nappy mt. Small (De one-size zijn alleen in roze op voorraad, zijn die aan te raden?)
5 x Itty Bitty Snap-in-one maatje Small

Accessoires:
4 x Bumgenius Microterry insert (op maat verstelbare inleggers die volgens de site in elke pocket passen)
1 x 100 Flushable Liners
2 x Mesh Bag (1 voor in de was, 1 voor in de emmer)
2 x Waterproof Bag (1 voor onszelf, 1 voor bij de kinderopvang)

Nu had ik graag wat meer op maat verstelbare luiertjes erbij gehad, maar ik begreep dat dat bij pasgeborenen juist weer niet heel erg handig is dus nu heb ik 15 luiertjes op maat en 5 one size luiers (ik twijfel nog heel erg over de FB's one-size t.o.v. de pockets met maten). Ik ben benieuwd of jullie op dit lijstje nog adviezen en goede raad voor me hebben, ik ben er op zich erg enthousiast over maar tegelijk twijfel ik me weer suf of ik het zo wel goed doe. Ik heb overigens wel bewust gekozen voor papa- en opvangvriendelijke luiers, dus luiers met overbroekjes e.d. leken me niet zo handig.

Ik ga overigens deze week nog bestellen with a little help from my brother Jullie adviezen zijn meer dan welkom (al begrijp ik het best als jullie een beetje moe van me worden met dat getwijfelkont)

[edit]Of is het een plan om van de FB's 2 om 3 te bestellen met op maat verstelbare en niet op maat verstelbare luiers en van de BG's 2 om 3 organic en gewone one-size luiertjes te doen? Pfff.. Ik weet het even niet [/edit]

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 18-10-2009 12:53:38 ]
3!
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:22:29 #151
108648 cattie
lieve moeder
pi_73804645
Incantrix, wat een lijst! Ik kan je niet helpen, ik ben zelf ook maar een beginneling.
Ik heb voor Fee een Happy Heiny met feetjes erop en die bevalt erg goed. Ze blijft droog! De romperverlengers werken volgens mij wel.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:32:15 #152
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73804993
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:22 schreef cattie het volgende:
Incantrix, wat een lijst! Ik kan je niet helpen, ik ben zelf ook maar een beginneling.
Ik heb voor Fee een Happy Heiny met feetjes erop en die bevalt erg goed. Ze blijft droog! De romperverlengers werken volgens mij wel.
Erg he? Ik wil alleen echt niet tekort komen en omdat wij dus metéén bij de geboorte al beginnen lijkt het me handig er zeker niet te weinig te bestellen. 20 stuks om mee te beginnen leek me aardig.. En die romperverlengers zijn volgens mij echt een supertip he? Happy Heiny ken ik eigenlijk niet, ga ik ook eens opzoeken! Zucht, ik vind dit echt wel moeilijk hoor Ga jij meer wasbaar aanschaffen Cattie?

(Nu ben ik overigens alweer aan het twijfelen geslagen m.b.t. de Fuzzi Bunz, iedereen hier is zo enthousiast over de Itty Bitti's en de Bum Genius-en )
3!
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:35:43 #153
108648 cattie
lieve moeder
pi_73805131
Ik doe half om half, dus meer dan 10 wasbare luiers heb ik niet nodig. Op het kdv en bij mijn man heeft Fee wegwerp aan en zolang ik nog geen luier vind die haar 's nachts droog houdt, heeft ze 's nachts ook nog wegwerp aan.
Ik zit er wel aan te denken om wat luiers die ik toch niet zo fijn vind te verkopen en dan nog 2 HH's erbij te kopen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:37:48 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73805219
Aahh, ok! Klinkt alsof het best goed werkt zo bij jou En ik vind het echt wel een groot voordeel dat je luiers die je niet bevallen zo weer kunt verkopen!
3!
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:34:47 #155
108648 cattie
lieve moeder
pi_73844028
Vannacht was ik even blij dat fee een wegwerpluier om had. Het was echt een hele gore poepluier.
Ik heb besloten nog een paar Happy Heinies erbij te kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 19-10-2009 22:28:47 ]
pi_73844099
cattie die imse vimse, is die met figuurtjes??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:39:14 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_73844192
Nee, wit. Prorap is ook wit en de andere twee zijn roze.
pi_73850145
je hebt pm
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:26:01 #159
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73873625
Heb gisteren definitief mijn luiertjes uitgezocht en mijn broertje heeft ze voor ons besteld, ik ben zo blij! We hebben:

Luiers:
5 x Bum Genius One-size Pocket
5 x Baby Beehinds Magic Minkee AIO maatje Small
5 x Fuzzi Buns Pocket Nappy maatje Small
5 x Itty Bitty Snap-in-one maatje Small

Accessoires:
4 x Bumgenius Microterry insert
2 x 100 Flushable Liners
2 x Mesh Bag
2 x Waterproof Bag

Ik zit me alleen heel erg af te vragen hoe dat gaat met de BG's, bij Twinkle staat in de voorwaarden dat die niet buiten de UK worden verzonden, maar ik heb bij Green Me besteld en die zeggen er verder niks over. We gaan het zien!

Maar strakkies als kleine dikkie er is kunnen we in elk geval meteen beginnen
3!
pi_73878522
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:26 schreef Incantrix het volgende:
Heb gisteren definitief mijn luiertjes uitgezocht en mijn broertje heeft ze voor ons besteld, ik ben zo blij! We hebben:

Luiers:
5 x Bum Genius One-size Pocket
5 x Baby Beehinds Magic Minkee AIO maatje Small
5 x Fuzzi Buns Pocket Nappy maatje Small
5 x Itty Bitty Snap-in-one maatje Small

Accessoires:
4 x Bumgenius Microterry insert
2 x 100 Flushable Liners
2 x Mesh Bag
2 x Waterproof Bag

Ik zit me alleen heel erg af te vragen hoe dat gaat met de BG's, bij Twinkle staat in de voorwaarden dat die niet buiten de UK worden verzonden, maar ik heb bij Green Me besteld en die zeggen er verder niks over. We gaan het zien!

Maar strakkies als kleine dikkie er is kunnen we in elk geval meteen beginnen
Leuk!! Lekker gevarieerd pakket, ben benieuwd naar je ervaringen straks! Ga je gelijk beginnen met die papieren inleggers of is dat voor 'later' bedoeld?
pi_73878811
BG's worden door twinkle gewoon naar nederland verstuurd hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73879403
Please note under the terms of our distributors we cannot ship BumGenius, Motherease, Tots Bots, Nappy Buckets outside of UK

De meeste bestellingen worden idd gewoon verzonden, maar ik meen dat een aantal mensen toch echt nul op rekest kregen...
pi_73879454
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef WupWup het volgende:
Please note under the terms of our distributors we cannot ship BumGenius, Motherease, Tots Bots, Nappy Buckets outside of UK

De meeste bestellingen worden idd gewoon verzonden, maar ik meen dat een aantal mensen toch echt nul op rekest kregen...
Over motherease doen ze wel moeilijk ja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:15:51 #164
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73904762
Wupwup, ik heb ze er maar gewoon bijgedaan in het kader van 'als ik dan toch de hele bende leegkoop' en dan zien we wel even hoe we het doen. Ik ga gewoon uitproberen wat het beste bevalt, het zal toch wel even aftasten zijn hoe en wat

Ticootje, zoiets had ik ook al begrepen, het staat bij Green Me ook helemaal nergens vermeld. Gisteren ontvingen we een mailtje dat de hele boel vandaag al op de post zou gaan ( ) en ook hierbij werd niets vermeld over de BG's, dus ik ga er gewoon vanuit dat we ze erbij krijgen. En anders.. Dan zien we nog wel, dan zoek ik wel weer een ander merk uit ofzo
3!
pi_73904784
Ga er maar gewoon vanuit dat ze ertussen zitten...

Echt de BG's vind ik zo fijn! De FB's ook wel, maar daar moet echt een bamboo inlegger bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:19:03 #166
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73904828
Jah, dat dacht ik inderdaad ook al, anders hadden ze het vast al wel gemeld En kijk, dat hoor ik graag, ik hoopte ook wel dat ze erbij zouden zitten want ze leken me prettig.. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan enzo, ik heb zelfs al helemaal uitgedacht in welke bakjes en op welke plekjes in de commode ik ze ga zetten
3!
pi_73910688
Gelijk heb je hoor, gewoon doen alsof je neus bloedt. Nee heb je en ja kun je krijgen immers
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:35:11 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73931523
Dat had ook al bedacht, als het niet goed is hoor ik het vanzelf wel En als het goed is het vandaag gepost en mij heeft nog geen bericht bereikt over dingen die niet goed waren, dus ik doe maar gewoon

Ben benieuwd wanneer de luiertjes binnenkomen, over het algemeen doet de Royal Mail er langer over als de TNT van een willekeurig Aziatisch land is mij al wel eens opgevallen Gelukkig hebben we nog wel eventjes..
3!
pi_74001589
Ik heb een vraagje, wie weet welke katoenen luiers niet doorlekken?
Heb op dit moment hier de Motherease all in one met plastic covers (ik woon in Engeland). Ik vond ze heel "bulky", misschien komt het omdat ik een kleine baby heb, maar ze zijn zo wijd....
Nu heb ik besloten ze te ruilen voor de Sandys sized nappies, die zouden niet zo "bulky" moeten zijn. Wel weer wat duurder, maar ik denk en hoop dat het het waard is.
pi_74013493
Van wat ik heb begrepen is het vooral een kwestie van uitproberen welke luier niet lekt voor jouw kind. Ieder kind is anders gebouwd: dunne benen, dikke benen, bolle buik of juist niet enz. Hiervoor werd al een paar keer romperverlengers genoemd om natte romperrandjes tegen te gaan, misschien is dat een oplossing? Of misschien heb je wel een 'grote plasser' en hebben jullie baat bij een extra inlegger. Of de luiers die je nu hebt hebben niet de goede pasvorm voor jouw kind. Kwestie van proberen. Succes!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:31:55 #171
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74156500
Kijk nou toch eens wat een fleurige bedoeling:



Is het niet prachtig?
3!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:38:09 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_74156698
Geweldig! Lekker vrolijk.
Ik heb vandaag ook een doosje luiers binnen gekregen (die had ik in ruil voor een draagdoek). Erg leuk.
pi_74163024
Super cute! Ik wist niet eens dat die katoenen luiers er zo uitzien joh... Ik had echt nog zo'n ouwerwetse lap in mijn hoofd. Maar mooi hoor, wees der trots op!
pi_74163079
Jaloers!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74163161
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Jaloers!!

Ik ook. Had ik me daar maar eerder in verdiept...
pi_74163589
Ja, heel fleurig en leuk

Die Bumgenius, is dat ook een pocketluier?
Ik wil graag nog iets anders naast de Fuzzi Bunz.
pi_74164758
Superleuk pakket!
Wat is de 2e rij van rechts eigenlijk?
pi_74165388
Ja de bg is ook een pocket, de v3 is ook one size.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74165443

Wat heerlijk om te zien!
En straks kun je ook van die klopjes op zo'n lekker ouderwets luierkontje geven.

Wij hebben ook weer wat besteld.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74165757
Haha, dat doe ik ook, dat kloppen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:25:04 #181
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74176853
Oh, leuk Cattie! Wat voor luiertjes heb jij erbij? Veel plezier ermee!

Lijnloos: haha, dat hebben veel mensen, als ik het vertel krijg ik meestal eerst ook nogal ongelovige reacties en dingen als 'maar dat wíl je toch niet??' te horen.. Maar mijn moeder en schoonzus hebben ze al gezien en die zijn al helemaal om, hoe kun je hier nu niet blij van worden?

Ticootje en Bass-Miss, thnx, denk ik

Sheotoa, is inderdaad een pocket en er zitten 2 inleggertjes bij, een kleintje en een langere die op meerdere maten te stellen is.

Wupwup, dat zijn Baby Beehinds

En Oeke, haha, ik vind die luierkontjes van de kleintjes van mijn vriendinnen ook altijd zo lief, klinkt misschien stom, maar ik kan daar echt naar uitkijken
3!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 05:29:32 #182
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74212667
Lieve kenners, nog even een kick met een vraagje: ik wil maandag beginnen met mijn babywasjes ( ) en nu vraag ik me af: Hoe vaak kan ik de luiertjes het beste 'door een sopje slaan'? Ik neem aan dat ze een paar keer moeten i.v.m. het behalen van de maximale vochtabsorbtie?
3!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:45:39 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_74213592
10x in de wasmachine als ik het goed heb!
Ik heb trouwens er nog een itti bitti bij, een roze, een Blueberry Minky side snap (bruin met roze), een fuzzi bunz roze en twee " chineesjes" (Fashion baby). En ik heb nog 2 Happy Heinys onderweg en dan ben ik wel even klaar.
pi_74216366
Wat vaak.
Ik heb ze 2 keer gewassen, en daarna meteen gebruikt.
Je kan misschien het beste alleen de inleggers vaker wassen, dan blijft de luier zelf langer mooi.

leuke nieuwe luiers erbij, Cattie. Mijn lief wil gewoon steeds dezelfde, anders wordt het hem te ingewikkeld. Dat begrijp ik wel, maar ook jammer. Dus er komen nog wat BG en tti Bitti's bij ons wonen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:49:01 #185
108648 cattie
lieve moeder
pi_74216430
Ik zou ze ook niet 10x wassen voor gebruik hoor, maar dan moet je er rekening mee houden dat je dan eerder verschoont.
Itti Bitti's zijn zo knuffelig zacht.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:52:58 #186
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74216581
Cattie, wat een leuk setje krijg je erbij Ben benieuwd wanneer je ze binnen hebt

En Oeke, ook leuk, toch? Kan me ook wel voorstellen dat je lief het misschien niet chill vind om zo veel verschillende te hebben.. Wij zijn op het eerste gezicht allebei ook meteen heel erg fan van de Itty bitty's, die zien er zo lief en mooi uit Wie weet zitten ze voor geen meter, maar ach Ben ook benieuwd naar de luiertjes die jij hebt bijbesteld

Owja, en 10 x wassen, daar schrik ik even van, maar idd, goed idee om alleen de inleggers wat vaker door de was te gooien Ga ik dat gewoon doen
3!
pi_74216604
@Cattie: Ja, dat is waar en nu hoef ik al minder snel te verschonen. Stom misschien, maar ik vind het altijd gek om iets te wassen wat niet vies is.

Ik vind Itti Biiti's zo fijn! Maar Fuzzie Bunz zijn ook zo zacht, toch? Dat denk ik tenminste door de plaatjes...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:01:31 #188
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74216907
Fuzzi Bunz hebben een meer kunststofferig buitenkantje (zijn van binnen trouwens wel heel zacht), de Baby Beehinds (2e rij van rechts op mijn foto) zijn ongeveer hetzelfde stofje als de Itty Bitty's. Maar op de één of andere manier zien de IB's er gewoon heel schattig uit, zo lief en klein en knuffelig
3!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:03:45 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_74216995
FB's zijn niet zo zacht. IB's zijn echt " fluffy", FB's zijn van pul, dat is wat gladder.
pi_74217067
Ik weet het!

We moeten eens een luier meet organiseren!

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:07:25 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_74217113
Hahaha, ja luiers vergelijken, dat klinkt echt heel raar!
pi_74217165
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:14:26 #193
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74217367
Haha, cool! En dan de hele dag kontjes petsen (En kindjes knuffelen natuurlijk )
3!
pi_74225830
Volgens mij is m'n enthousiasme aanstekelijk, want vriend is nu helemaal compleet en totaal om! Ik mag gaan bestellen En het wordt vooral een hele grote lading Itti Bitt's SIO in S en M en dan zijn we in principe klaar totdat mevrouw toe is aan L. Echt helemaal té leuk!
pi_74817469
Ik heb net een pakketje gekregen met daarin 18 luiers

Alleen 7 ervan zijn in de verkeerde maat Dus ik ben een mailtje aan het doen naar twinkle om een oplossing te verzinnen.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:04:38 #196
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74817610
Ow, hum, nou, toch maar een yay dan, want je hébt je pakket in elk geval al wel Hoop dat je er snel uitkomt met Twinkle en ik hoop op een fototje zo ergens een keertje! Zo leuk!
3!
pi_74850204
pi_74850642
Oeh, die met tijgerprint zijn echt heel leuk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74852023
Ik moet ook steeds even die kamer inlopen om ze te aaien, haha. Deze zijn allemaal small, daar moet nog 1 blauwe stippel bij (verkeerde maat geleverd). Ik heb inmiddels al contact over en weer gehad met Twinkle en ze zullen alle verzendkosten van de ruil vergoeden, dus ik ben helemaal opgelucht. Ik vind hun service echt helemaal top en zal zeker in de toekomst vaker bij ze bestellen!
pi_74859528
Mooi Wup Wup!

Ik was net gewoon in een winkel waar de Itti Bitti's op de plank lagen! En we hebben weer een pakket vol gekregen dat hier bij mijn broer was afgeleverd!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74859587
oooooooh die met die rode stippels!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 november 2009 @ 19:21:34 #202
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74860316
Wupwup, jaaahh Die zijn echt lief, die príntjes inderdaad!

En Oeke, dat lijkt me echt te gek, zo'n winkel En leuk dat jullie ook weer nieuwe luiertjes hebben
3!
  donderdag 19 november 2009 @ 19:57:42 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_74861443
Wat een leuke luiertjes!

Oooh Oeke, naar zo'n winkel wil ik ook!

Ik heb mijn Fuzzi Bunz verkocht en ga zodadelijk Happy Heinys bestellen van het geld.
pi_74861780
Ik heb een happy heinz, ik vind er niets aan. Ik ben meer van de fuzzi bunz.
Daar gaan we weer
  donderdag 19 november 2009 @ 20:10:55 #205
108648 cattie
lieve moeder
pi_74861901
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Ik zou willen zeggen: ruilen? Maar ik ben door de FB's heen.
pi_74861964
Wat heb je te ruil?
Daar gaan we weer
  donderdag 19 november 2009 @ 20:21:53 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_74862309
zullen we even pm doen?
pi_74876162
Wow, wat gaat dit topic hard ineens Leuk man!

Ik moet mijn luiers gaan strippen maar ik durf niet, straks schuimt de wasmachine weg
pi_74886530
Haha owlet, dat lijkt me ook wat ja. Doe je het uit voorzorg of stinken ze?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:01:26 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_74886641
Wat is strippen, waarom doe je het en hoe doe je het?
pi_74886818
Strippen is het verwijderen van zeepresten uit de luiers. Je kunt het preventief doen of omdat er een luchtje in de luiers blijft zitten (ammoniakluchtje heb ik begrepen). Je doet het door ze te wassen in de wasmachine met een beetje afwasmiddel. Op hoeveel graden en welk programma en hoeveel ml precies weet ik niet, maar dat kun je wel zo vinden bij de buren
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:08:56 #212
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74886854
Oooww, jeetje, weer wat geleerd Owlet, succes, gewoon niet teveel afwasmiddel erbij doen denk ik? Of misschien bio, die schuimt wat minder naar mijn idee?
3!
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:12:07 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_74886935
Oke, goed om te weten!
pi_75332941
Mijn man begon spontaan over katoenen luiers. Dat ziet hij wel zitten, maar hij vraagt zich af of je een poepluier zo in de wasmachine kunt mikken of dat je de luier eerst moet voorkuisen ofzo (de ergste prut verwijderen, en zo ja, hoe dan?). Ik had er geen antwoord op. Wie hier helpt ons uit de brand?
pi_75333930
CP, ik help je wel 'uit de shit' hoor... gewoon in de wc hangen, aan een punt goed vasthouden en dan doorspoelen... dan spoel je het ergste er alvast af...
pi_75336440
Vaste poep klop ik boven het toilet uit. De rest gaat eerst op spoelstand de wasmachine in, daarna de hoofdwas.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75336660
Bij ons gaan ze zo de machine in. Die bv poep is in het begin nog zo dun die krijg je er nauwelijks uitgespoeld. Dat za wel veranderen zodra hij vast voedsel gaat eten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75345159
'uit de shit"
Bedankt voor de uitleg dames. Dus het eerste half jaar gewoon meteen hoppa de machine in en daarna eerst even uitkloppen en/of afspoelen. De babyromantiek straalt er vanaf

Nu nog gaan bedenken wat voor luiers we dan willen hebben. Ik vind het zo moeilijk vooraf te bepalen. Elke baby is toch weer anders denk ik dan. Maar iets met van die inleggers lijkt me wel handiger dan luiers uit 1 stuk. Zeker voor als je op pad gaat en dan alleen dat inlegstuk hoeft te verschonen. Of stel ik het me nu te makkelijk voor?

Ik vind het echt vreselijk om over dit soort dingen na te denken. Gelukkig hebben we (nog) geen haast
pi_75345481
Tja, ik vind pockets erg makkelijk omdat die sneller drogen dan aio's. Ik maak alle luiers in 1x gebruiksklaar. Dus niets vouwen bij verschonen.

Ik vind de bumgenius erg fijn. Ik ben niet zo tevreden over swaddlebees en happy Heinz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75347782
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik vind pockets erg makkelijk omdat die sneller drogen dan aio's. Ik maak alle luiers in 1x gebruiksklaar. Dus niets vouwen bij verschonen.

Ik vind de bumgenius erg fijn. Ik ben niet zo tevreden over swaddlebees en happy Heinz.
Sneller drogen is inderdaad ook nog een zeer sterk argument

En ik durf bijna niet naar de voors en tegens van de verschillende soorten en merken te vragen, want ik weet dat ze in dit topic uitgebreid aan bod komen, maar ik vind het lastig om die informatie makkelijk uit de vele posts te halen
En eigenlijk weet ik ook niet goed waar op te letten En alle sites van de luiers zelf vertellen natuurlijk alleen hoe geweldig hun product is
  zondag 6 december 2009 @ 20:48:30 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_75348219
Bij pockets moet je de hele luier verschonen, niet alleen de inlegger. De inlegger zit namelijk in de luier, in een pocket. Alleen de inlegger verschonen kan wel bij de itti bitti snap in one, want daar klik je de inlegger op de luier. Zelf vind ik het niet zo fris om alleen de inlegger te verschonen.

Mijn favorieten zijn Happy Heinys en Itti Bitti's. De aio's lekten bij mij door.
pi_75348261
Microvezel neemt minder op dan bamboo, maar is sneller droog.
Maar als je een microvezelluier (zoals bumgenius) gebruik kun je er een bamboo inlegger bij proppen. Maar dat is pas nodig bij de grote plassen. Die kleine babyplassen houden ze makkelijk.

Zelf ben ik nog heel beniewd naar de ittibitties. Maar ik heb mezelf een koopstop toegezegt.

Verder heb je veel keuze. Wat je zelf zegt: alles in 1. Dat is gewoon een soort wasbare pamper. Ik vind ze wel wat dik ( maar ik heb maar 1 merk geprobeerd). Je hoeft niets te vouwen en is heel papavriendelijk.

Pockets lijken heel erg op all in ones, alleen shuif je zelf de inlegger erin. Voordeel is dat je er inleggers in propt die je afstemd op de absorbtiebehoefte.

En je hebt ook nog 2 delige systemen, zoals bamboozles. Die gebruik je met een overbroekje. Mijn ervaring is dat 2 delig meer aankan dan pockets. Ik gebruik ze graag voor de nacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75349131
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Ticootje het volgende:
En je hebt ook nog 2 delige systemen, zoals bamboozles. Die gebruik je met een overbroekje. Mijn ervaring is dat 2 delig meer aankan dan pockets. Ik gebruik ze graag voor de nacht.
Dus dan heb je de luier zelf en het overbroekje heeft ook absorptievermogen?

Ik ben nu als een gek aantekeningen aan het maken. Er is zoveel keuze

Zie nu ook dat je luiers in 1 maat hebt of luiers waarvan je de maat kunt aanpassen. Hebben jullie ervaring met de verschillen tussen deze twee?
pi_75349327
Bij het 2 delig systeem zit het vermogen in de luiers zelf. Bij bamboozles is de hele luier van bamboo, dus die neemt giga op. Het overbroekje houdt de nattigheid tegen. Dat absobeert dus niet.

Maten: ik ben er te laat mee begonnen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75349362
Oh en cp, het loont om de boel te importeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 6 december 2009 @ 22:31:39 #226
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75352867
Wij gebruiken inlegdoekjes waarbij je de poep doorgaans zo weg kunt gooien en de luier kunt wassen. Wanneer er wat poep naast is gelekt weken we de luier even voor in wat water en dan zo de was in, gaat perfect.

Bij ons zijn Bum Genius-luiers favoriet, daarna Itti Bitti's. De Bum Genius-luiers zijn in maat verstelbaar en tot nu toe is de pasvorm hier goed (wij hebben echter nog geen ervaring met spuitluiers zullen we maar zeggen ). Wij hebben op advies vand e kenners hier een aantal merken/soorten aangeschaft en we merken dat dat inderdaad fijn is, zo kun je testen welke luiers voor jou het beste werken.
3!
pi_75441570
Ik heb weer een slimme vraag. Kunnen die luiers in de wasdroger? Helemaal niet, of beter van niet (want slijtage?) of is het geen probleem? Verschilt dit nog per merk en/of type materiaal?
pi_75442194
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb weer een slimme vraag. Kunnen die luiers in de wasdroger? Helemaal niet, of beter van niet (want slijtage?) of is het geen probleem? Verschilt dit nog per merk en/of type materiaal?
Ze kunnen er in op een koude droogstand...

MAar ze zijn net zo snel op de verwarming droog, das ook beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75442902
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze kunnen er in op een koude droogstand...

MAar ze zijn net zo snel op de verwarming droog, das ook beter.
Het lastige is dat we niet heel groot wonen. We hebben geen plek om ze netjes uit het zicht te laten drogen, dus zeker als er een keer visite is is het wel fijn als ze dan gewoon de droger in kunnen gooien.
pi_75443080
ik doe het niet.. volgens mij slijt het pullaagje dan sneller af...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75443372
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:17 schreef Ticootje het volgende:
ik doe het niet.. volgens mij slijt het pullaagje dan sneller af...
Pullaagje?

En ik wil het ook zoveel mogelijk voorkomen, maar om nou m'n visite naar een wasrek met luiers te laten kijken
pi_75447918
Oh, ik ben er denk ik wat makkelijker in... Nu hangen ze uiteraard met de binnenkant over de verwarming.

Op de camping had ik ze ook goed in het zicht hangen.... Prachtig die gezichten!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75459490
Wij hebben itti bitti's en de inleggers gaan de droger in, de luiers zelf over het wasrek. Ik durf ze niet in de droger te gooien om wat Ticootje al zegt: slijtage
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:31:20 #234
283474 lennyfleer
rodepaperclip
pi_75650103
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 15-12-2009 14:46:28 ]
ruilen
pi_75919698
Eventjes voor de IB's!
Het einde van de stapel Pampers komt in zicht, dus ik trek Emma nu regelmatig een itti bitti aan. Hadden we van het weekend ineens spuitluiers. Met de Pamper zat het tot halverwege d'r rug en kon ze gelijk in bad, maar de volgende, minstens zo grote, hoeveelheid bleef toch maar mooi ín de IB Ik ben fan

Wel nog even een vraagje: als Emma plast, dan zijn beide inleggers doorweekt. Is dat gewoon een kwestie van de inleggers vaker wassen (nu ongeveer 2-4 keer) of gaan we een mini-booster nodig hebben? Hoeveel verschil maakt zo'n booster eigenlijk?
pi_75946075
Ik vind een booster een wereld van verschil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 januari 2010 @ 07:24:49 #237
284993 vanille79
ons eerste kleintje op komst!!
pi_76349222
Goedemorgen allemaal,

Allereerst een gezond en gelukkig 2010 gewenst.

ik ben nieuw hier. Volgens de telling ben ik vandaag precies 34 weken zwanger van ons eerste kindje. We hebben ons al een tijdje georiënteerd op wasbare luiers, en we hebben al wat itti bitti's in huis, zowel AIO's als SIO's. En er zijn er nog een paar in bestelling. Kan niet wachten om ze te gaan gebruiken, maar beter is als onze mini nog eventjes binnen blijft ...

We hebben de ititi's op de jonge gezinnenbeurs in het echt gezien en hiervoor gekozen omdat het geen pockets zijn, ze lekker zacht zijn en vanwege de drukknoopjes ipv klittenband. De leuke kleurtjes nemen we maar voor lief

Ik was op zoek naar wat praktische info en stuitte op dit topic. Zo te zien is dit een topic waarin veel mensen (die net zo enthousiast zijn als ik over wasbare luiers, maar er tig keer meer van weten) actief zijn .

Af en toe zal ik dus mijn neus om de hoek steken met wat vragen. Hoop dat jullie het niet erg vinden...

direct dus maar wat vragen:

welk waspoeder gebruiken jullie?
Ik heb nml voor de eerste lichting kleertjes etc Neutral gekocht, maar ben eigenlijk niet van plan dat eeuwig te gaan gebruiken. Wat zijn jullie tips?

Hoe vaak moet je de luiers voorwassen voor het eerste gebruik?

Er wordt gezegd dat de inleggers van IB SIO M en L niet onderling te verwisselen zijn.Schelen ze zoveel van formaat dan?? Wie verwisselt ze wel onderling?


Groetjes, An
  zondag 3 januari 2010 @ 11:41:48 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_76351982
Ik was gewoon met wat er in de aanbieding is. Maar ik was de luiers met een kwart van de aangegeven hoeveelheid. Anders blijft er teveel sop/wasmiddel in de luier achter en dat gaat vreselijk stinken.

Voorwassen iets van 1 of 2 keer voor gebruik. En eenmaal in gebruik was ik de luiers alleen voor als ze echt heel vies zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76356240
Ik was met een wasmiddel zonder enzymen omdat enzymen het elastiek zouden kunnen aantasten. Dat komt in de praktijk neer op fijnwasmiddel en al naar gelang ons budget is het merkloos of van ecover
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:32:07 #240
284993 vanille79
ons eerste kleintje op komst!!
pi_76428068
Had gisteren een dame van Neutral aan de telefoon. zij zei dat in ieder wasmiddel wel enzymen zitten.

bij neutral zit er er in de whitewas meer enzymen dan in de color.
Biotex schijnt een en al enzymen te zijn.
de dame vroeg zich af hoe de was dan schoon te krijgen is zonder enzymen in het wasmiddel.

En hoe zie je trouwens of er wel of geen enzymen in het wasmiddel zitten??
pi_76610926
Wat is jullie ervaring met de levertijd, leveringen en service bij Twinkle Twinkle? Ik las al iets over een aantal luiers die verkeerd waren bezorgd, maar dat de service wel netjes is?

Na lang nadenken wil ik namelijk een aantal Itty Bitty maat S aanschaffen en kijken of dat bevalt. Mocht dat zo zijn dan wil ik er meer aanschaffen, maar ze natuurlijk wel zo snel mogelijk in huis hebben
pi_76611163
Twinkle heeft wel vaak vage leveringen. Maar het komt volgens mij altijd goed.

Ik heb een fb besteld met stippen!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76611615
Die met stippels kon ik niet vinden op de site, maar wel deze

pi_76611672
Die heb ik in het blauw!

Bij the babyorchard zijn de fb's in de aanbieding. Ik dacht voor nog geen 16 euro.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76614753
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:32 schreef vanille79 het volgende:
Had gisteren een dame van Neutral aan de telefoon. zij zei dat in ieder wasmiddel wel enzymen zitten.

bij neutral zit er er in de whitewas meer enzymen dan in de color.
Biotex schijnt een en al enzymen te zijn.
de dame vroeg zich af hoe de was dan schoon te krijgen is zonder enzymen in het wasmiddel.

En hoe zie je trouwens of er wel of geen enzymen in het wasmiddel zitten??
Voor zover ik weet staat het op de ingredientenlijst
pi_76615635
Nog even controleren of ik goed begrepen heb hoe die Itti Bitti's werken. (Sorry, ik vind het nogal ingewikkeld allemaal voor iemand die nog nooit zo'n luier van dichtbij heeft gezien )

1. Ik koop een Itti Biiti Snap In One, zeg deze mooie rode:



Daar zit 1 uitneembare inlegger bij in als ik hem koop.

2. Ik koop er een of meerdere extra uitneembare inleggers bij, zodat ik niet steeds de buitenste laag hoef te wassen (mits deze schoon gebleven is uiteraard). Dat zijn deze dingen:



3. Als ik een erge natmaker mocht krijgen of de luier wat langer ommoet koop ik eventueel nog extra een of meerdere kleine boosters bij. Dat zijn deze:



Uiteraard koop ik uiteindelijk een aantal luiers (die bij punt 1), maar bovenstaande is even om te kijken of ik alles voor gebruik van 1 luier goed begrepen heb.
pi_76623812
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Nog even controleren of ik goed begrepen heb hoe die Itti Bitti's werken. (Sorry, ik vind het nogal ingewikkeld allemaal voor iemand die nog nooit zo'n luier van dichtbij heeft gezien )

1. Ik koop een Itti Biiti Snap In One, zeg deze mooie rode:

[ afbeelding ]

Daar zit 1 uitneembare inlegger bij in als ik hem koop.

2. Ik koop er een of meerdere extra uitneembare inleggers bij, zodat ik niet steeds de buitenste laag hoef te wassen (mits deze schoon gebleven is uiteraard). Dat zijn deze dingen:

[ afbeelding ]

3. Als ik een erge natmaker mocht krijgen of de luier wat langer ommoet koop ik eventueel nog extra een of meerdere kleine boosters bij. Dat zijn deze:

[ afbeelding ]

Uiteraard koop ik uiteindelijk een aantal luiers (die bij punt 1), maar bovenstaande is even om te kijken of ik alles voor gebruik van 1 luier goed begrepen heb.
Bij de SIO zitten standaard 2 inleggers: een driedubbele en een zandloper. Ik zou inderdaad extra inleggersets bijkopen, dat scheelt toch weer in luiers. Die boosters heb ik zelf nog niet geprobeerd, want ik zit nog steeds op een ruilpakketje te wachten van Twinkle sinds november...
pi_76624132
Ja precies, dan heb ik het goed begrepen. Dank je

Ik wil om te proberen 3 luiers bestellen en en 3 extra inleggersets. De boosters laat ik dan nog even.

Ik twijfel wel of ik bij Twinkle ga bestellen, want de verhalen over leveringen zijn niet heel positief he?
pi_76627713
Nou de eerste levering ging perfect. Ik had de boel binnen 2 wekeni n huis. Ze hadden alleen een fout gemaakt met de maten, dus ik moest ruilen. Ze zeggen dat ruilpakket in november te hebben verstuurd, maar tot op heden dus nog niks binnen. Ik vrees dat het probleem bij de Royal Mail ligt, daar schijnt nogal gedonder te zijn (geweest) met stakingen e.d.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:43:40 #250
284993 vanille79
ons eerste kleintje op komst!!
pi_76636626
@owlet, dank je wel, ik ga het toch maar eens beter bekijken...

--------------------------

Wij hebben een aantal itti bitti's via m*rktpl**ts gekocht. Nieuw, voor 14,50 per stuk!
Is incl verzenden net zo voordelig als uit Engeland.
Heb ook wat tweedehandse op de kop getikt.

Ons voorraadje is al aardig aan het groeien. We hebben nu AIO's in M en SIO's in M en S.

Zou alleen nog zo'n mooie azuurgroenblauwe willen hebben...die heb je in NL niet.

Hebben jullie trouwens ook gezien dat er in Duitsland ook een shop is die oa IB's verkoopt?
Is ook niet duur...
pi_76671197
linkje?
pi_76671347
Ik heb ze toch maar bij Twinkle besteld WupWup.
Wel balen als het aan Royal Mail ligt. Heeft Twinkle niet iets van een tracking number om te kijken waar het pakketje precies is blijven steken?
Het zijn er overigens 4 geworden. En vier extra inleggers en 1 zo'n mini booster om te proberen. Kreeg nog 10% korting ook
pi_77213714
Ik heb laatst die van *spam* gekocht, is een nederlands merk. Die inleggers hebben ook bamboe in zich, lekker zacht. mooie luier ook. mijn vriendin gaat ze nu ook kopen.

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 24-01-2010 18:21:48 ]
Femke
pi_77216102
Ik heb er toevallig van de week naar zitten kijken femke. De wasvoorschriften houden me tegen, ik hou van makkelijk en de droger Verder lijkt het me wel een fijn BumGenius alternatief.

CP helaas ze hebben het 'gewoon' verstuurd. Het ergste is nog dat ze niet op mn mails reageren, terwijl ze zo snel zijn als je geld moet spenderen. Fijn dat je korting kreeg, 10% is mooi meegenomen!
  zondag 24 januari 2010 @ 17:47:50 #255
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77216353
Vervelend dat je zo'n ervaring hebt met Twinkle Wup! Ik heb er tot nu toe nog niet besteld, maar wil vandeweek die boosters voor de itti bitti's en wat extra inleggers voor de fuzzi bunz bestellen en die hebben ze niet bij Green Me. Ik heb afgelopen week wel wat nieuwe luiertjes besteld: 2 ecobubs om te proberen en 2 itti bitti's in een grotere maat omdat de s-jes Stef te klein worden en zijn plasjes te groot.

Ik kan niet wachten tot ik ze heb (een paarse eneen zwarte IB )!
3!
  maandag 25 januari 2010 @ 18:18:12 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77257959
owlet (of iemand anders) heb je nog eens voor mij de vouwinstructiesvoor gewone oogjesluiers?
Ik heb ze ooit eens opgeslagen maar kan ze nu even niet terug vinden...

Mijn dank is groot!
  maandag 25 januari 2010 @ 19:21:08 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77260436
ja! heel erg bedankt!
pi_77669158
Onze bitti d'lish zijn binnen
Wat zijn ze klein. Kan me echt niet voorstellen dat daar straks ons kindje inzit

Wup, hoe is het met jouw bestelling?
pi_77669754
leuk he! Ik weet niet hoe groot jouw baby zal zijn, maar hier waren de smalls zelfs nog te groot in het begin (3020 gram)

Na wekelijkse mail van mijn kant, heb ik uiteindelijk antwoord gekregen. Pakket is 24-11 al verzonden, dus dat is gewoon hartstikke kwijt. Heb de TNT gebeld zonder resultaat, dus ik heb ze gevraagd om zeelf contact op te nemen met hun postbedrijf. Het is weer afwachten...

We zitten trouwens inmiddels in Medium. Ik was bijna in staat om de ib's te vervloeken, want iedere keer hadden we natte romperranden en broekjes. Bleek ze gewoon een medium te moeten hebben Maar nou heb ik het pakket van Twinkle wel dubbel zo hard nodig, want daar zitten 6 M'tjes in
pi_77670009
Wat vreselijk frustrerend zeg
Ik hoop echt dat het nu in een stroomversnelling terecht komt voor je. Ik kan zelf altijd vreselijk zenuwachtig worden van dit soort dingen

Bij hoeveel maanden was het tijd voor de medium?
Wij hebben nu 4 small om te proberen. En we kijken aan hoe het gaat en of we nog wat smalls bij gaan bestellen als het bevalt of dat we de eerste maanden wegwerp erbij doen en dan vanaf M nieuwe bestellen.
pi_77670923
Ze is nu ruim 10 weken, dus we hebben de smalls ongeveer 6 weken gebruikt (eerst 4 weken wegwerp)
pi_77671478
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:08 schreef WupWup het volgende:
Ze is nu ruim 10 weken, dus we hebben de smalls ongeveer 6 weken gebruikt (eerst 4 weken wegwerp)
Dat gaat snel
pi_77672059
Als er iemand Itti Bitti Smalls te koop heeft, gil even.
Ik heb alleen M'etjes aangeschaft, maar weet niet of die al gelijk zullen passen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77673629
Ik wil wel Webkim, maar vriend wil nog even wachten met verkopen (hij denkt dat Emma weer krimpt ofzo ) . Hoeveel wil je er hebben, in welke kleuren en op welke termijn?
pi_77853399
Mail van Twinkle: ze gaat opnieuw verzenden

het kost wat doorzettingsvermogen (lees: wekelijks stalken waar je pakket blijft), maar dan heb je ook wat

Heeft iemand hier de nieuwe BumGenius Flip al geprobeerd?
pi_77855509
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:14 schreef WupWup het volgende:
Ik wil wel Webkim, maar vriend wil nog even wachten met verkopen (hij denkt dat Emma weer krimpt ofzo ) . Hoeveel wil je er hebben, in welke kleuren en op welke termijn?
Als ze maar niet meisjesachtig zijn. Een stuk of 6, 7 misschien.
En ik ben 9 maart uitgerekend.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77857413
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef WupWup het volgende:

dat zijn de smalls die ik heb liggen. ik verwacht nog een blauwe met stippels en die is dan dus nooit gebruikt. zit er iets van je gading bij?
pi_77865504
Zeker wel. Ik pm je even.
Hardloper.
IG @webkim
pi_79538680
Nou Twinkle heeft nooit meer geleverd Ik heb het maar opgegeven na 4 maanden.

Ik heb een paar luiers te koop! 2 zwarte en 1 groene itti bitti, maat small. Foto ervan in één van de posts hierboven (op het wasrekje). Voor 13 euro per stuk excl. verzendkosten ben je de nieuwe eigenaar Verkocht!

[ Bericht 2% gewijzigd door WupWup op 24-03-2010 19:33:40 ]
pi_79539454
Ik herhaal mn vraag hier ook even, wie weet

Gezocht

3 wasbare luiers (liefst compleet dus met de hele rompslomp van inleggers enzo erbij.)
Ik ben op jacht naar van die met stippels maar ruitjes in roze of rood vind ik ook leuk.

Amélie weegt nu bijna 8 kilo, ik wil ze in de zomer gebruiken, over een maand of 3. Geen idee welke maat ik dan nodig heb.

Wupwup das ook suf zeg
en nu? geld weg?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79540272
Geld weg ja.

Wil je pockets of AIO's of tweedelig systeem?
pi_79540416
Ik wil wat S jes... Iemand die ze over heeft?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79540490
Huup jij hebt M nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79540560
Tico ik heb dus 3 itti bitti's S, zie een ong 5 posts terug
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:57:03 #276
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79540859
Ik moet hier binnenkort ook even naar gaan kijken!

En ja, dit is een hele slechte tvp.
A grand adventure has begun.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:16:31 #277
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79541461
Wupwup, súperirritant dat het uiteindelijk hierop uit is gekomen zeg Ik heb er een tijdje terug inleggertjes besteld en kreeg ze geleverd op één soort na, die zou met 2 weken volgen. Dat heeft uiteindelijk iets van 6 of 7 weken geduurd Ik ben niet kapot van Twinkle hoor, volgende keer weer lekker naar Green Me!

Overigens vraag ik me af of het nou aan Stef ligt of niet, maar hiero hebben we echt VAAK doorlekkers qua plas. Poepluiers lekken eigenlijk nooit door, hoe ontploft de binnenkant ook is, maar ik word af en toe wel een beetje debiel van die constante plaslekkages. Iemand tips? We proppen de luiertjes al zo vol inleggers dat zijn broeken vaak amper over zijn kont gaan. Itti Bitti's (maatje M) inclusief boosterpads gebruiken we maar niet eens meer, want daar lekt hij eigenlijk standaard doorheen. Iemand tips?

Huup, ik heb geen luiertjes met stippen, maar van die soort (Itti Bitti's) heb ik wel twee luiertjes maatje M, een paarse en een zwarte die wat mij betreft wegkunnen. Daar zitten dan standaard 2 inleggertjes in en heb ik zelf nog boosters (een aanvullend inleggertje) bijgekocht. Laat maar weten als je ze hebben wil Beide luiertjes zijn misschien 4x gebruikt ofzo, en er zitten geen vlekken in.
3!
pi_79542100
Cheeks and Cherries is ook een erg fijne winkel!
In het begin hadden wij ook veel doorlekken, maar nu eigenlijk niet meer. We gebruiken itti bitti's SIO en AIO (M), bumgenius V3 en bumgenius Flip en ik ben érg onder de indruk van Flip! Er ligt nog een fuzzi bunz en een mother's ease te wachten waar ze nog net niet in past.
Lekt Stef door omdat de inleggers niet genoeg opnemen of omdat de luiers niet goed aansluiten? In het eerste geval kan het soms helpen om ze te strippen. En absoluut geen wasverzachter gebruiken natuurlijk.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:36:50 #279
108648 cattie
lieve moeder
pi_79542328
Incantrix, wat hier hielp was veel verschonen en geen krappe rompers aan. Als de romper langs het randje gaat zitten, dan gaat het lekken. Hier zijn de Itti Bitti's juist favoriet vanwege niet door lekken. Maar elke kindje heeft natuurlijk zijn eigen ideale pasvorm.
pi_79542433
Oja, standaard een romperverlenger idd!
pi_79543360
Oh Incantrix daar heb ik misschien wel interesse in ja!

En Wup, ik wil wat het makkelijkst is ik denk dat AIO's voor mij dan het makkelijkst zijn?

Ticootje thanks. Tot hoeveel kilo gaat de maat M van Itti Bitti bijvoorbeeld? (te lui om te googelen)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79545146
Ik gok een kilo of 11/12?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79545868
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik gok een kilo of 11/12?
oh okay, dan kom ik de zomer wel door dus denk ik tot haar eerste verjaardag.

Kan natuurlijk nooit helemaal voorspellen hoeveel ze dan weegt maar goed.
Ik wilde even proberen hoe en wat met luiers enzo, en de zomer leek me eigenlijk een uitgelezen kans om haar lekker in alleen zo'n luier rond te laten scharrelen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79545995
Mijn dochter was een half jaar oud, woog acht kilo en zat prima in maat L van itti bitti. Tenzij je echt een klein en dun kindje hebt denk ik dat je beter voor L kan gaan, daar kan je wat langer mee doen.
pi_79546030
quote:
Medium nappies will fit approx 6kg to 12kg depending on your babies build. Slim babies may fit for longer, depending whether you are happy with the rise.
http://ittibitti.com.au/ Kijk die bitti brites dan eens
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:51:29 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_79546051
Fee zit ook al lang in L. Dan zit de luier wat hoger op het buikje.
pi_79546167
Idd, het is al zo'n smal en laag vallende luier...
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:57:16 #288
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79546301
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:50 schreef owlet het volgende:
Mijn dochter was een half jaar oud, woog acht kilo en zat prima in maat L van itti bitti. Tenzij je echt een klein en dun kindje hebt denk ik dat je beter voor L kan gaan, daar kan je wat langer mee doen.
Zou dat de reden zijn dat de Itti Bitti's Stef op het moment niet drooghouden misschien? Hmmm..

En ja, romperverlengers gebruiken we inderdaad (tenzij de romper érg ruim zit), maar hij lekt de ene keer door bij de beentjes, maar vaak ook aan de bovenkant van de luier, hetgeen volgens mij met pasvorm te maken zou moeten hebben.. Alleen is er geen luier waarbij hij dat niet heeft? We richten zijn zaakje wel altijd netjes naar beneden overigens. Heb ik gewoon een piskind geproduceerd wellicht?
3!
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:00:24 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_79546446
Stef is gewoon een zeikerd!
Aan de bovenkant lekken ken ik niet.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:10:19 #290
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79546907
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:00 schreef cattie het volgende:
Stef is gewoon een zeikerd!
Aan de bovenkant lekken ken ik niet.
Haha, nou, inderdaad! Dat vermoeden had ik al En gelukkig maar, een zeikerd hebben is nie handig nie
3!
pi_79547267
oh hmm nou twijfel ik weer over de maat dan
ze is wel een breedbilbaby maar echt zwaar is ze niet verder ofzo. Dus qua gewicht zou een M wel makkelijk kunnen nog maar volgens jullie zou een L waarschijnlijk beter zitten?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79547446
Ko lekt ook door bij de Itti's maar slechts bij vlagen. Het heeft vooral te maken met tijdig verschonen bij ons. En te strakke rompers inderdaad.
Hij draagt trouwens met zijn 8.5 kilo nog steeds M. Misschien eens een L aanschaffen om te kijken hoe dat zit.
We wisselen af tussen BumGenius en IttiBitti's en 's nachts doen we een Kruidvatluier.
Maar het is heel fijn. Zoals vriendlief gister tegen iemand zei, het is eigenlijk heel bevredigend om op zo'n manier met die luiers bezig te zijn. Ipv steeds zo'n dik volgeplast ding in de vuilnisbak te gooien, doe je er echt iets mee.Een deel van de verzorging. Dat vond ik zo leuk dat hij dat zei.
Omdat ik met die dingen aan kwam zetten...

Leuk voor de zomer Huup, lekker in een rood met witte stippen luier in het gras.

Die luiers zijn tof, WupWup!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79547998
huup als je wilt mag je van mij wel even een weekendje ofzo een M proberen tegen verzendkosten?
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:36:33 #294
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79548156
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:33 schreef WupWup het volgende:
huup als je wilt mag je van mij wel even een weekendje ofzo een M proberen tegen verzendkosten?
Wilde ook net zoiets voorstellen

(Mocht je zin hebben in dat bakkie thee kunnen we er ook meteen eentje omdoen en kijken of het goed gaat? Heb je het in elk geval gezien, mocht je voor een L willen gaan )
3!
pi_79548519
lief van je Wup
maar Incantrix woont hier in de buurt dus anders ga ik gewoon even langs om te kijken en in te schatten enzo.
Dus dat ga k maar doen denk ik. Kan ik mooi gelijk Stef knuffelen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:50:20 #296
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79548833
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:44 schreef huuphuup het volgende:
lief van je Wup
maar Incantrix woont hier in de buurt dus anders ga ik gewoon even langs om te kijken en in te schatten enzo.
Dus dat ga k maar doen denk ik. Kan ik mooi gelijk Stef knuffelen


En Oeke, dat is bij Stef ook wel, de ene dag lekt hij zowat elke luier door, andere dagen trekken we hem zijn eerste set kleding pas uit als zijn pyama aangaat.. Maar de IB's werken gewoon echt niet Maar 's-nachts een wegwerpje aan is misschien ook geen slecht idee zeg, ik ga het binnenkort eens even in de groep gooien.. En leuk dat je lief dat zei, ik vind het echt zó leuk als de papa's in kwestie het óók echt fijn vinden om actief te zijn met wasbare luiertjes!
3!
pi_79558958
De makers van IttiBitti geven zelf ook al aan dat het geen nachtluiers zijn.

Wij gebruiken nu net zoals Oeke ook voor de nacht een wegwerpluier. Ze slaapt dan toch net iets langer door en dat is ook wel zo prettig
pi_79559039
Ik ben vrij snel weer gestopt met katoen voor de nacht... Ik vond het vies ruiken en ik lig ernaast.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:28:47 #299
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79559104
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:23 schreef owlet het volgende:
De makers van IttiBitti geven zelf ook al aan dat het geen nachtluiers zijn.

Wij gebruiken nu net zoals Oeke ook voor de nacht een wegwerpluier. Ze slaapt dan toch net iets langer door en dat is ook wel zo prettig
Ik gebruik IB's sowieso nooit 's-nachts, maar overdag lekt hij er ook standaard doorheen Nouja, heb het er gisteravond ook even met lief over gehad en wij gaan ook een pak wegwerpluiers kopen om te proberen voor de nacht.. Die van kruidvat zijn wel ok begrijp ik? Of zal ik maar gewoon met pampers beginnen? Pfff, ik heb dus nog nooit wegwerp gekocht, geen idee waar ik op moet letten
3!
pi_79559224
Wij gebruiken die van de lidl, die hebben voor mijn dochter de beste pasvorm.
Ik wilde dochterS schrijven, maar sinds kort is de oudste helemaal luiervrij
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:34:56 #301
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79559270
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:33 schreef owlet het volgende:
Wij gebruiken die van de lidl, die hebben voor mijn dochter de beste pasvorm.
Ik wilde dochterS schrijven, maar sinds kort is de oudste helemaal luiervrij
Ah, dank je

En jeuj, dát is wel hip zeg! Hoe oud is ze?
3!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')