abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2009 @ 12:08:49 #1
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72366812
quote:
Agent kijkt toe terwijl automobilist onder water ligt HOOFDDORP -

De agent die betrokken was bij een aanrijding waarbij een 78-jarige Amstelvener om het leven kwam, heeft noodgedwongen toe moeten kijken hoe de auto in de sloot lag, zonder in te kunnen grijpen.

Op internet is een filmpje verschenen waarop te zien is hoe de auto van de man uit Amstelveen op zijn kop in het water ligt. De agent, die met zijn politieauto in botsing was gekomen met de bewuste auto, staat aan de kant van de sloot toe te kijken.

Een ooggetuige meldt op Webregio.nl dat de agent omwille van richtlijnen niks mocht doen totdat er versterking was. "Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand het water ingingen!"

Fysieke problemen

Evert Prinssen, plaatsvervangend districtschef Politie Haarlemmermeer, reageert dat de agent wegens fysieke en mentale problemen noodgedwongen niet kon ingrijpen. "In dit geval was de betrokken politieman door de enorme klap van de aanrijding zowel fysiek als mentaal kennelijk niet goed in staat om in te grijpen. Andere politiemensen waren dat wel en hebben het slachtoffer uit de auto weten te halen. Helaas is de man later in het ziekenhuis overleden. De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis."

"De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen", vertelt Prinsen aan Webregio .

Op het filmpje is te zien hoe het overigens ook een tijd duurt dat omstanders toekijken, voordat een paar van hen besluiten het water in te gaan. Pas als even later de hulpdiensten gearriveerd zijn, kan het slachtoffer uit de auto gehaald worden. Hij werd aan de wal gereanimeerd, maar is later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.
Filmpje

Die eikel die filmt doet trouwens ook niets... net als de rest van de omstanders... pas na een tijdje komen ze in actie...

http://www.telegraaf.nl/b(...)j_verdrinking__.html

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 03-09-2009 11:41:51 ]
* I intend to live forever, so far so good! *
  Forum Admin woensdag 2 september 2009 @ 12:14:05 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_72366956
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:08 schreef IkWilbert het volgende:

Die eikel die filmt doet trouwens ook niets... net als de rest van de omstanders... pas na een tijdje komen ze in actie...
Tja, je zou dan ook verwachten dat iemand op 78 jarige leeftijd wel kan zwemmen.
pi_72366963
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:08 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat dus er kijken genoeg mensen mee en die steken hun handen ook niet uit de mouwen
pi_72366969
wat is dit nou???

Je springt toch direct ernaast, zelfs als je geen actieve bevrijdende actiekan uitvoeren is het "laten weten dat de klem zittende niet alleen is" al heel belangrijk...

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:15:13 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72366987
quote:
Een ooggetuige meldt op Webregio.nl dat de agent omwille van richtlijnen niks mocht doen totdat er versterking was. "Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand het water ingingen!"
versterking? Je heb omstanders. Wat een idioot.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_72367273
Vind het onbegrijpelijker dat die omstanders helemaal niks doen dan die agent die net een ongeluk heeft gehad.
Erg jammer hoe de politie weer word zwart gemaakt op deze manier.
............................
  woensdag 2 september 2009 @ 12:26:12 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72367280
Van wie zou je eerder verwachten dat hij zou (moeten) ingrijpen:
- Iemand die net een aanrijding heeft gehad en nekletsel en kneuzingen heeft opgelopen
- Een willekeurige omstander

Beetje triest om dan maar meteen naar de agent te wijzen
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_72367473
Kan me meer ergeren aan de mensen die bij het zien van een ongeluk meteen naar hun camera grijpen. En ook ongegeneerd blijven filmen tot aan het reanimeren aan toe. Beetje waardigheid is ook niet meer te vinden onder de ramptoeristen
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_72367699
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:25 schreef sander89 het volgende:
Vind het onbegrijpelijker dat die omstanders helemaal niks doen dan die agent die net een ongeluk heeft gehad.
pi_72367722
By-stander effect...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 september 2009 @ 12:41:37 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72367725
Die politie agent zat zelf midden in het ongeval. Goed werk van de Nederlandse medeburgers dat ze wel kunnen filmen en zeiken maar te beroerd zijn om die oude man uit het water te helpen.

Ik was natuurlijk meteen in het water gesprongen, nadat ik mijn Iphone, armani schoenen en mijn horloge even op het droge had gelegd. Maar dat spreekt voor zich.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72367733
Dan maar ontslag wegens schending protocol maar ik ga in ieder geval als een held naar huis!
pi_72367784
quote:
datte idd
pi_72367850
quote:
Dat is Nederland, toekijken en niets doen.
Ik kan me nog een video voor de ogen halen waar een vent z'n vriendin meerdere malen neersteekt op straat en waar omstanders alleen maar roepen: Meneer, doe dat eens niet!"

Triest.
pi_72367904
Tsja, hoewel hij net een ongeluk heeft gehad lijkt het er ook wel een beetje op dat hij niet van de protocollen wil afwijken en wacht op versterking. Komt altijd onbegrijpelijk over.

Maar goed, er wordt weer te makkelijk naar de agent gewezen. Alsof de omstanders wel direct tot actie overgaan. En echt handig doen ze dat ook niet trouwens...

Weer een voorbeeld van het bystander effect inderdaad...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72367906
Ik kan me wel voorstellen dat de omstanders niet meteen er op af gaan, als ik de auto zo zie liggen. Ik zou ook niet weten hoe ik daar in vredesnaam bij zou kunnen komen, dat ding ligt zo dat de bestuurder toch niet zomaar te bereiken is? Da's wat anders dan bij een drenkeling die je 'gewoon' in z'n kraag kan vatten. Ik zou op z'n minst even staan te kijken voor ik er zomaar in zou springen... om te bedenken hoe 't aan te pakken en of de auto niet verder weg zou zakken in de blubber want niemand heeft er iets aan als er 1 of meerdere hulpverleners onder de auto in de modder komen te verzuipen als je er naast staat en in plaats van het portier te openen de auto op je trekt ofzo.

Wat de agent betreft, die heeft misschien wel betere inzicht op wat er gedaan kan worden (ik neem aan dat auto-in-de-sloot bij de opleiding ter sprake komt?), ook al mocht/kon hij er zelf niet in. Misschien had hij aanwijzingen kunnen roepen tegen de niet-gewonde omstanders ofzo (Ik heb trouwens alleen het eerste stukje van het filmpje kunnen zien, blijkbaar wat te druk op de server )
pi_72367919
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:46 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Dat is niet Nederland.... Dat noem je een bystander-effect, een algemeen psychologisch principe. Waarschijnlijk gebeurt dat jou ook als je in zo'n situatie terecht komt. Alsof jij wel meteen op zo'n vent duikt...

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 02-09-2009 12:55:04 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 2 september 2009 @ 12:50:29 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72367931
quote:

[..]

Ik kan me nog een video voor de ogen halen waar een vent z'n vriendin meerdere malen neersteekt op straat en waar omstanders alleen maar roepen: Meneer, doe dat eens niet!"

Triest.
Jamaar zo moet dat van Hirsch Ballin. 112 bellen, het uiterlijk van de dader onthouden. Eventueel mag je ook nog "boe!" roepen in de hoop dat de dader schrikt en wegrent.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 2 september 2009 @ 12:52:52 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72367984
quote:

[..]

Triest.
Hierbij heb ik jou alvast voorgedragen voor een lintje volgend jaar! Top gozer en held dat je bent.

De gemiddelde burger heeft nauwlijks tot helemaal geen ervaring met een crisis situatie in de openbare ruimte. Als de situatie erg duidelijk is - kind valt in het water en vraagt om hulp - dan zit er altijd nog wel iemand bij die redelijk adrem reageert. Maar in veel gevallen zoals ruzies, vechtpartijen of zware ongelukken weten burgers gewoon niet hoe ze de situatie het beste kunnen aanpakken. Als je thuis lekker achter de tv zit met een lekkere bak koffie erbij dan heb je opeens de rust, ruimte en overzicht om dat wel te bedenken, maar als het gebeurt dan heb je dat gewoon nog niet.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel meteen weten wat ze moeten doen. Zoals een filmpje maken of het brandende gebouw in rennen en de kinderen naar buiten halen - zoals vorig jaar iemand deed -. Die mensen verdienen het om afgezeken te worden of worden opgehemeld, van de gemiddelde burger kan je niet te veel verwachten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72368825
Ik ben geen politiefan , maar vlak na een hard ongeluk met een zandverstuiving kun je ook weinig actie verwachten van een agent. Zeker niet als die smurf een enorme klap in zijn nek heeft gekregen.
Die agent was gewoon shell-shocked.
(maar goed dat er geen extremistische zelfmoordenaars in de buurt waren)

Hoe is dat ongeluk eigenlijk ontstaan , reed die diender op hoge snelheid naar de donutzaak zonder zwaailicht ?
megalomaniac
pi_72369685
Kan mij goed voorstellen dat een agent die zelf in botsing is gekomen met zijn dienstauto niks mag doen. Allemaal vanwege de regels, moet allemaal afgehandeld worden door collega's van hem, maar in dit geval had die moeten doen wat je altijd moet doen in dat geval en dat is optreden.

Wel inderdaad met dat verstand dat de politieagent niet in shock moet zijn of gewond.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:17:45 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370113
Ik blijf het vreemd vinden. Je ziet duidelijk dat de omstanders naar de agent kijken voor aanwijzingen maar die staat een beetje met z'n portofoon oid te spelen. Op 1:30 in het filmpje begint het door te dringen dat er echt nog iemand in zit en beginnen mensen opeens te rennen.

Ik vind dat de agent VEEL te weinig initiatief/leiding neemt. Mensen vragen 'em op 0:15 ofzo al wat er gedaan moet worden. Volgens mij mag je van agenten verwachten dat ze zelfs na een "aanrijding" (zo zwaar gewond is 'ie duidelijk niet) nog leiding kunnen nemen in een situatie als deze.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 2 september 2009 @ 14:19:12 #24
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370142
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:00 schreef StephanL het volgende:
Kan mij goed voorstellen dat een agent die zelf in botsing is gekomen met zijn dienstauto niks mag doen. Allemaal vanwege de regels, moet allemaal afgehandeld worden door collega's van hem, maar in dit geval had die moeten doen wat je altijd moet doen in dat geval en dat is optreden.
Da tis het vooral. Mensen vragen op 0:15 al om aanwijzingen. Je verwacht ook gewoon niet dat als een agent zo naast het water staat dat er nog iemand inzit. Het duurde maar 90 seconden voordat mensen het water ingingen, maar als de agent leiding had genomen had dit veel eerder kunnen gebeuren.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Donald Duck held woensdag 2 september 2009 @ 14:19:43 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72370151
Die agent had veel meer kunnen doen. Nu vertrekt ie expres naar de achtergrond om zich afzijdig te kunnen houden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 2 september 2009 @ 14:22:00 #26
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72370204
Simpel zat : Iedereen die daar heeft toegekeken is schuldig en moet worden gestraft!
  woensdag 2 september 2009 @ 14:26:45 #27
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370312
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:22 schreef maickeltje het volgende:
Simpel zat : Iedereen die daar heeft toegekeken is schuldig en moet worden gestraft!
Nogmaals: mensen gaan binnen 90s het water in. Iedereen doet maar alsof er niks gedaan wordt, maar dat is gewoon complete onzin.
pi_72370524
Typisch Waarschijnlijk bestaat z'n werk voor >50% uit het naaien van mensen en het niet beschikbaar zijn tijdens een overval, en als ie dan een keer de kans heeft z'n karma een beetje op te krikken dan is het opeens een kwestie van "ja, maar in artikel 12 lid d staat dat ik in een noodsituatie altijd moet wachten op versterking" en laat ie ons maar gewoon verzuipen. Hij had op z'n minst de omstanders duidelijkheid kunnen geven.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 14:37:24 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72370587
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:26 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nogmaals: mensen gaan binnen 90s het water in. Iedereen doet maar alsof er niks gedaan wordt, maar dat is gewoon complete onzin.
Anderhalve minuut naar iemand staren die in een auto ondersteboven in een sloot ligt is beste een enorme tijd om niets te doen.
Carpe Libertatem
pi_72370589
quote:
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 450 | Sr, Boek 3, Titel 5
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Hmm..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 2 september 2009 @ 14:39:43 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72370639
quote:

[..]

ohhh 90 seconden je adem in houden dat is niks voor een man op die leeftijd.
nee je hebt helemaal gelijk 90 seconden maar...dat is toch niks!
  woensdag 2 september 2009 @ 14:40:31 #32
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370664
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Anderhalve minuut naar iemand staren die in een auto ondersteboven in een sloot ligt is beste een enorme tijd om niets te doen.
Ja, absoluut. En het was waarschijnlijk veel sneller gebeurd als het tot mensen doorgedrongen was als er iets aan de hand was. En de voornaamste reden dat dat niet doordrong was de agent. Ik denk dat er sneller actie was ondernomen als die agent weggereden was. Vandaar ook dat ik vind dat die agent zeker wel wat te verwijten valt. Als je zelf niet de sloot in mag (ik vind het argument dat te veel agenten zich in gevaar zouden brengen gewoon kul, je hebt het over mensenlevens redden, brandweermensen brengen zichzelf bijna dagelijks in gevaar) zorg dan tenminste dat je leiding neemt en mensen het water in stuurt.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:41:14 #33
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370687
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:39 schreef maickeltje het volgende:
ohhh 90 seconden je adem in houden dat is niks voor een man op die leeftijd.
nee je hebt helemaal gelijk 90 seconden maar...dat is toch niks!
Misschien moet je eens goed lezen wat ik al geschreven heb idioot. Mensen vroegen helemaal al aan het begin van het filmpje aan de agent wat er aan de hand was.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:47:49 #34
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72370844
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Misschien moet je eens goed lezen wat ik al geschreven heb idioot. Mensen vroegen helemaal al aan het begin van het filmpje aan de agent wat er aan de hand was.
Waarom gelijk schelden?
Die jongen in het filmpje weet volgens mij donders goed wat er gebeurd is.
pi_72370897
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, absoluut. En het was waarschijnlijk veel sneller gebeurd als het tot mensen doorgedrongen was als er iets aan de hand was. En de voornaamste reden dat dat niet doordrong was de agent. Ik denk dat er sneller actie was ondernomen als die agent weggereden was. Vandaar ook dat ik vind dat die agent zeker wel wat te verwijten valt. Als je zelf niet de sloot in mag (ik vind het argument dat te veel agenten zich in gevaar zouden brengen gewoon kul, je hebt het over mensenlevens redden, brandweermensen brengen zichzelf bijna dagelijks in gevaar) zorg dan tenminste dat je leiding neemt en mensen het water in stuurt.
Als die agent een lichte hersenschudding heeft opgelopen, dan is er een hele goede kans dat 'ie zelf ook flink dizzy was en dus ook niet zo helder en simpelweg (lichamelijk) niet in staat was om iets te doen.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:50:46 #36
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72370922
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:47 schreef maickeltje het volgende:
Waarom gelijk schelden?
Omdat je dom bent.
quote:
Die jongen in het filmpje weet volgens mij donders goed wat er gebeurd is.
Er is duidelijk verwarring. Op 0:15 vragen ze wat er aan de hand is. Pas later begint het door te dringen dat het ernstig is. Jouw ongenuanceerde kutuitspraken doe je maar lekker op KLB of PUB ofzo.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:51:48 #37
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72370954
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:50 schreef Catbert het volgende:

[..]

Omdat je dom bent.
[..]

Er is duidelijk verwarring. Op 0:15 vragen ze wat er aan de hand is. Pas later begint het door te dringen dat het ernstig is. Jouw ongenuanceerde kutuitspraken doe je maar lekker op KLB of PUB ofzo.
Ga toch ergens anders heen snel op de tenen getrapt aangebrand pubertje dat je bent, je kan nog geen discussie voeren of je begint te schelden en te tieren.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:54:19 #38
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72371023
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:49 schreef Wombcat het volgende:
Als die agent een lichte hersenschudding heeft opgelopen, dan is er een hele goede kans dat 'ie zelf ook flink dizzy was en dus ook niet zo helder en simpelweg (lichamelijk) niet in staat was om iets te doen.
Hij was helder genoeg om contact op te nemen met de centrale. En bij een hersenschudding die ernstig genoeg is om je verward te maken sta je niet rechtop in een berm, dan lig of zit je op de grond als je al niet 'out' bent.

Ik zeg niet dat het allemaal de schuld van de agent is, maar ik vind het wel heel makkelijk om de omstanders hier de schuld van te gaan geven. In een dergelijke situatie moet een 'leider' opstaan en mensen keren zich automatisch naar de persoon die het meeste gezag uitstraalt, en dat was in dit geval een incapabele (door de aanrijding of wat dan ook) agent.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:56:52 #39
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72371095
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij was helder genoeg om contact op te nemen met de centrale. En bij een hersenschudding die ernstig genoeg is om je verward te maken sta je niet rechtop in een berm, dan lig of zit je op de grond als je al niet 'out' bent.

Ik zeg niet dat het allemaal de schuld van de agent is, maar ik vind het wel heel makkelijk om de omstanders hier de schuld van te gaan geven. In een dergelijke situatie moet een 'leider' opstaan en mensen keren zich automatisch naar de persoon die het meeste gezag uitstraalt, en dat was in dit geval een incapabele (door de aanrijding of wat dan ook) agent.
Zou haast denken dat jij diegene was die het filmpje maakte of dat je er bij stond, zo zit je die mensen die niks aan het doen waren en maar aan het staren waren te verdedigen.
pi_72371119
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kan goed zijn dat dat op automatische piloot gebeurd is. Ik ben zelf wel eens in een wielerwedstrijd hard gevallen, raapte mijn fiets op, besloot dat ik geen zin had om door te fietsen, ben in het clubhuis gaan zitten, en vroeg me vervolgens af wat ik het afgelopen jaar allemaal ook al weer gedaan had. Dat was even allemaal weg. En ik had niet eens een hersenschudding (wel een gebroken sleutelbeen).
Dus je kunt ook out zijn terwijl je nog dingen doet.
pi_72371185
Zo Catbert, jij hebt meer lessen kort-door-de-bocht afzeiken gehad dan die filmende omstander in ramptoerisme?

Wat een onzin zeg. Natuurlijk trekken mensen naar iemand die de leiding neemt. Maar wie zou dat moeten doen? Iemand die assertief genoeg is om snel zijn camera te pakken of iemand die net zo hard gecrasht is dat een andere auto van de weg af is, nekletsel en een hersenschudding heeft?

Degene die dit heeft gefilmd mogen ze idd 3 maanden de cel ingooien van mij. Degene die het andere verkeersslachtoffer, de agent, uit staat te schelden voor kankermongool en nog wat andere termen die ik in dat filmpje hoorde ook, al is dat in panieksituaties nog verklaarbaar als hij niet wist dat de agent ook gecrasht was.

Maar dat hij omdat hij nog staat in staat is tot helpen .... Toen ik ooit een (lichte, want niet buiten bewustzijn) hersenschudding heb gehad kon ik ook nog net staan, misselijk en draaiend en wel, maar ik dacht dat ik elk moment om kon vallen en zou zeker niet zo'n helling heel afgekomen zijn. Nekletsel en de klap erbij; terecht dat de korpschef het voor hem opneemt. Die man heeft in een moeilijke situatie versterking opgeroepen, meer kun je echt niet vragen.
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
  woensdag 2 september 2009 @ 15:04:12 #42
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72371193
=
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:58 schreef Wombcat het volgende:
Kan goed zijn dat dat op automatische piloot gebeurd is. Ik ben zelf wel eens in een wielerwedstrijd hard gevallen, raapte mijn fiets op, besloot dat ik geen zin had om door te fietsen, ben in het clubhuis gaan zitten, en vroeg me vervolgens af wat ik het afgelopen jaar allemaal ook al weer gedaan had. Dat was even allemaal weg. En ik had niet eens een hersenschudding (wel een gebroken sleutelbeen).
Dus je kunt ook out zijn terwijl je nog dingen doet.
Tja, het kunnen ook de aliens zijn. Ik ga uit van wat ik in het fimpje zie en hoor. Hij reageert wel op vragen kennelijk, en je ziet 'em de hele tijd in beeld komen. Hij komt niet over alsof hij in shock is (en de politieauto heeft nauwelijks schade dus zo hard zal die aanrijding niet geweest zijn). Mijn punt is dat het wel erg makkelijk op de omstanders afgeschoven wordt, die dingen tenminste nog 't water in.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 03-09-2009 11:28:51 ]
  woensdag 2 september 2009 @ 15:07:20 #43
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_72371278
God bij dit soort beelden vraag ik me altijd weer af wat voor kneuzen er toch weer rondlopen in Nederland....

Wel tijd om een telefoon te pakken en leuk een filmpje te maken maar in het water springen en die man hulp bieden ho maar.
pi_72371281
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Laat het denken maar aan andere mensen over, is duidelijk niet je sterkste punt.
[..]

Tja, het kunnen ook de aliens zijn. Ik ga uit van wat ik in het fimpje zie en hoor. Hij reageert wel op vragen kennelijk, en je ziet 'em de hele tijd in beeld komen. Hij komt niet over alsof hij in shock is (en de politieauto heeft nauwelijks schade dus zo hard zal die aanrijding niet geweest zijn). Mijn punt is dat het wel erg makkelijk op de omstanders afgeschoven wordt, die dingen tenminste nog 't water in.
Ik reageerde toen ook op vragen. Ergens op reageren (of iets op de automatische piloot doen) is iets totaal anders dan actief handelen en een beknelde bestuurder uit een auto halen. Dan moet je opeens zelf denken, en dat gaat wat lastiger als je net een knal op je kop hebt gehad.

Als de aanrijding niet zo hard is geweest, hoe komt die agent dan aan zijn nekletsel, hersenschudding en kneuzingen?

Ik ga niet alleen uit wat ik in het filmpje zie, maar ook van een soortgelijke eigen ervaring.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:09:47 #45
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72371358
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:03 schreef Kjerring het volgende:
Wat een onzin zeg. Natuurlijk trekken mensen naar iemand die de leiding neemt. Maar wie zou dat moeten doen? Iemand die assertief genoeg is om snel zijn camera te pakken of iemand die net zo hard gecrasht is dat een andere auto van de weg af is, nekletsel en een hersenschudding heeft?
Die kerel die uiteindelijk het water ingaat neemt iniatief. Dat die knakker daar blijft staan filmen vind ik ook kansloos.
quote:
Degene die dit heeft gefilmd mogen ze idd 3 maanden de cel ingooien van mij. Degene die het andere verkeersslachtoffer, de agent, uit staat te schelden voor kankermongool en nog wat andere termen die ik in dat filmpje hoorde ook, al is dat in panieksituaties nog verklaarbaar als hij niet wist dat de agent ook gecrasht was.
Ik kan me best voorstellen dat die mensen zo reageerden. De ambulancebroeder ging WEL het water in. Als ik niet had geweten dat die agent totaal van de kaart was, had ik ook zo gereageerd. En ik geloof dat, gezien zijn gedrag, nog steeds niet.
quote:
Maar dat hij omdat hij nog staat in staat is tot helpen .... Toen ik ooit een (lichte, want niet buiten bewustzijn) hersenschudding heb gehad kon ik ook nog net staan, misselijk en draaiend en wel, maar ik dacht dat ik elk moment om kon vallen en zou zeker niet zo'n helling heel afgekomen zijn. Nekletsel en de klap erbij; terecht dat de korpschef het voor hem opneemt. Die man heeft in een moeilijke situatie versterking opgeroepen, meer kun je echt niet vragen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Door aan de kant van het water te gaan staan bellen wekte hij de indruk dat er niet veel aan de hand was. Als het zo erg was had hij beter op ed grond kunnen gaan liggen kermen dat er nog iemand in de auto zat, dan hadden mensen sneller de ernst van de situatie ingezien.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:10:36 #46
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_72371376
quote:

[..]

Bijster slim ben je ook niet echt, de eerste minuut is nou juist het belangrijkste.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Door aan de kant van het water te gaan staan bellen wekte hij de indruk dat er niet veel aan de hand was. Als het zo erg was had hij beter op ed grond kunnen gaan liggen kermen dat er nog iemand in de auto zat, dan hadden mensen sneller de ernst van de situatie ingezien.
Elke persoon die kan zien ziet toch die auto in het water liggen daar...
  woensdag 2 september 2009 @ 15:11:01 #47
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72371393
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:07 schreef S95Sedan het volgende:
God bij dit soort beelden vraag ik me altijd weer af wat voor kneuzen er toch weer rondlopen in Nederland....

Wel tijd om een telefoon te pakken en leuk een filmpje te maken maar in het water springen en die man hulp bieden ho maar.
Even voor de duidelijkheid: ik vind die vent die stond te filmen ook een rukker. Dat zou ook niet bepaald m'n prio zijn.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:10 schreef S95Sedan het volgende:
Bijster slim ben je ook niet echt, de eerste minuut is nou juist het belangrijkste.
No shit sherlock. Maar als die agent daar niet zo doelloos aan de kant gestaan had, was het veel eerder gebeurd. Misschien ff alle reacties lezen?
  woensdag 2 september 2009 @ 15:15:36 #48
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_72371492
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ik vind die vent die stond te filmen ook een rukker. Dat zou ook niet bepaald m'n prio zijn.
[..]

No shit sherlock. Maar als die agent daar niet zo doelloos aan de kant gestaan had, was het veel eerder gebeurd. Misschien ff alle reacties lezen?
Want? Omdat die agent niks doet kan een van die (minimaal 3-man) die erbij staat niet het water in?
  woensdag 2 september 2009 @ 15:20:30 #49
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72371543
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:15 schreef S95Sedan het volgende:
Want? Omdat die agent niks doet kan een van die (minimaal 3-man) die erbij staat niet het water in?
Nogmaals: lees ff wat ik voor de rest gepost hebt. In een crisissituatie vormt een groep zich in een leider en volgers. De 'leider' is de aangever die initiatief neemt en de meeste authoriteit uitstraalt. Dit is in dit geval de agent. Omdat de agent niks doet (al dan niet veroorzaakt door z'n verwondingen) ontstaat verwarring en moet iemand anders de leiding nemen. Da's uiteindelijk die kerel die het water in stapt.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:20:36 #50
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72371546
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

aah zoo dus als oom agent niks doet is het heeeeeeel logisch dat de omstanders ook niks doen.
Als je het over denken hebt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')