Ik heb 1 lichtje in huis die ik savonds aandoe om het een en ander beter te kunnen zien. Dat is mijn bureaulampje. Heb em al jaren en hij doet trouw dienst. Echter kan dat halogeen-lichtje, zo'n insteek geval met twee pinnetjes, kaduuk gaan. Niks aan te doen, dan moet je dus of een voorraadje in huis hebben liggen. Of je hebt pech en je kan pas de volgende dag een nieuw setje gaan halen (2 euro.- bij de blokker). Afijn door nalatigheid heb ik dus een dag of 6 zonder licht gezeten doen savonds. Als het dan donker werd werd het donker. Pech gehad.. Zo leer je wel daglicht te waarderen. En ook vroeger op te staan om het een en ander eerder te doen voordat de schemering valt.
Nu komt het.
Gisteren nacht zie ik vanachter mijn PC in mijn linker ooghoek in ene iets hel snel over mijn t-shirt kruipen naar boven. Het was nog best groot en ik voelde dat beestje ook net even onder mijn arm verdwijnen en weer terugkruipen naar mijn borst. Het beest zet zijn tocht snel door richting mijn gezicht! Onverschrokken als ik ben pak ik in een handomdraai een tissue en plet het beest. Goed! Effe naknijpen natuurlijk.. Wat een stank kwam daar trouwens vanaf zeg. Het was een vette spin ter groote van mijn duimtop. Soort is mij nogsteeds onbekend. Ik aanschouw een on-identificeerbaar groot hoopje met kromme pootjes op mijn tissue. Bah.. En het ruikt..
Niks aan de hand t is maar 1 spin dus ik ga door met fokken. Kijk ik naar mijn coca-cola glas met limonade erin en wat zie ik? Een vette Hooiwagen waar je U tegen zegt!! Zit dat beest roerloos als een spiderman geplakt op de zijkant van mijn glas. Dat beest blijft maar roerloos staan met zijn kop naar mij gekeerd. Geen nood ik had die tissue nog op tafel. Dus nu kan een tweede spin de vorige erop vergezellen toch? Wie is de grootste? Ik natuurlijk! Dus die spin heeft geen schijn van kans, maar hijs best wel eng door zijn vetgemestte lijf en lange lange poten. Bah. Snel vang ik de spin weg met mijn tissue en met een beetje afschuw knijp ik er hard in om te zorgen dat die dood gaat. Ik voel zijn lijfje (best groot) platgedrukt worden tegen de binnenkant van mijn ijzeren hand. Dit is een noodzakelijk kwaad natuurlijk. Of k laat em leven en ik krijg geen rust. Of hij gaat dood en de rust keert terug.
Ik dus weer door-fokken.. grijp ik naar mn muis nee he.. uit schrik-reactie stopt mijn hand halverwege, wat zie ik nu? Weer een spin! Deze schrikt ook van mij en backt off de andere kant op.. gatver die moet ook dood want dit is weer een vette. Dit keer een kruisspin en die voel je wel als ze bijten. Nu begin ik te vloeken "laat me met rust, Ik heb al geen leven, geen sex, geen liefde, geen eten, tief op!"

Afijn. Na twee seconden speurwerk plet ik ook dit beestje. 1 keer mis ik en hij kruipt vanonder mijn monitor zo over mijn hand heen en dat was wel effe een kribel-moment maar dat beest is dus ook zo goed als geplet. Nu heb ik 1 tissue met 3 dode spinnen erop waarvan 1 erg stinkt en ik niet weet wat soort het is.
*kriebels*
Ja er komt er nog eentje aan (de laatste). Gaat mijn telefoon want mijn beste vriend sjaak belt. Dus dat mijn telefoon licht op. En wat zie ik? 1 keer raden.. weer een spin. Dit maal ben ik een stuk harder en maak ik snel korte metten met dit ongedierte. Zonder veel natedenken heb ik in ene 4 dode spinnen op mijn tissue.
klacht: die vierde was de laatste maar ik heb daarna 5 minuten staand om mij heen zitten kijken
klacht: gesprek gemist en een vieze display.
klacht: ik ben nooit goed geweest in korte stukjes schrijven maar dat moet van here swarmahoer dus bij deze.
opmerkelijk: spinnen komen tevoorschijn naar een enkele lichtbron?
anti-klacht: ctrl-b werkt in dit edit-venster op fok als je een stuk tekst hebt geselecteerd.
het is nu 6:20 uur sogges en ik ga nu pas slapen. als je vind dat ik niet leesbaar kan typen dan heb je pegggg.. maak er maar een topic van. dan zal ik mijn fans na 8 uur slaap te woord staan in mijn enige echte eigen naam-topic

Mazzel