Die staat/stond niet bekend als ‘bank met hoge rente’quote:Op maandag 28 september 2009 23:58 schreef Sitethief het volgende:
Ik mis de Rabobank in jullie overzicht.
De rente van de Rabo is wel geheel in lijn met de topictitel, though.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Die staat/stond niet bekend als ‘bank met hoge rente’
Dat is waar, maar de bedoeling van dit topic is te laten zien welke banken de hoogste rente op dit moment bieden. En daarbij komt de Rabobank niet in de top 10 voor. Omdat de hoge rentes al enige tijd aan het dalen zijn is de topic-titel veranderd. Maar het blijven lijstjes die aangeven waar de hoogste rente te krijgen is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:44 schreef Omniej het volgende:
[..]
De rente van de Rabo is wel geheel in lijn met de topictitel, though.
Ik zie het ook net hier, oplichters daar. Heb het nu 3 maanden, maar zonder communicatie verlagen ze de rente..quote:Op maandag 28 september 2009 20:15 schreef Babbelzz het volgende:
pfff mijn rente is nu ook 3% bij ASN
Er zat een aardige scheut ironie over m'n post heen hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:48 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de bedoeling van dit topic is te laten zien welke banken de hoogste rente op dit moment bieden. En daarbij komt de Rabobank niet in de top 10 voor. Omdat de hoge rentes al enige tijd aan het dalen zijn is de topic-titel veranderd. Maar het blijven lijstjes die aangeven waar de hoogste rente te krijgen is.
Da's nog eens een bedrag!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef wibraman het volgende:
Bij PGGM krijg je 7,50 euro gratis bij het openen van een nieuwe rekening.
Als je al je spaargeld overmaakt naar mijn rekening ontvang je ¤25 (minimale inleg ¤25.000).quote:Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef wibraman het volgende:
Bij PGGM krijg je 7,50 euro gratis bij het openen van een nieuwe rekening.
Hé, ik ben maar een studentquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:18 schreef mvc het volgende:
[..]
Als je al je spaargeld overmaakt naar mijn rekening ontvang je ¤25 (minimale inleg ¤25.000).
quote:Gedupeerden willen DSB om zeep helpen
AMSTERDAM - Spaarders bij DSB Bank moeten hun geld zo snel mogelijk van hun rekening afhalen om de bank om zeep te helpen. Die oproep deed voorzitter van Stichting Hypotheekleed Pieter Lakeman donderdagochtend in het televisieprogramma Goedemorgen Nederland.
Het failliet van de bank is volgens hem de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te zien. Door een failliet is een bedrijf verplicht zoveel mogelijk schulden af te betalen.
Minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) noemde de hoge provisies die de bank zijn klanten in rekening heeft gebracht voor koopsompolissen woensdag nog 'idioot'. Hij liet in de Tweede Kamer weten dat de Autoriteit Financiële Markten onderzoek doet naar de DSB.
In een recente uitzending van Nova vertelden oud-medewerkers dat zij opdracht hadden om klanten bij leningen zoveel mogelijk dure koopsompolissen aan te smeren.
Misschien weten we het vanavondquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Zouden die ik-heb-de-hypotheek-die-ik-niet-kan-betalen-maar-wel-wou-hebben-huilies weten dat hun volledige hypotheekschuld direct opeisbaar is bij faillissement van DSB? En dat DSB ze dan in principe op straat kan zetten?
Stomme medewerkster.. Ze had beter een storing o.i.d. als reden kunnen noemen, nu gaan er alleen maar meer mensen hun geld daar weg halen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:46 schreef allsystemshalt het volgende:
Klanten DSB kunnen niet bij hun geld WOGNUM (AFN) - Klanten van DSB Bank kunnen donderdag rond het middaguur geen geld overboeken via de website omdat die overbelast is geraakt. Dat zei een medewerkster van de bank desgevraagd.
Wordt ook over een DDos-aanval gesproken. Dan zou het inderdaad een overbelasting zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:27 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Stomme medewerkster.. Ze had beter een storing o.i.d. als reden kunnen noemen, nu gaan er alleen maar meer mensen hun geld daar weg halen.
Gewoon even een paar weken wachten dan krijg je het automatisch uit het garantiefonds.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
Leuk zo'n topic. Door al dit DSB gedoe ben ik daar maar eens gaan neuzen, zie ik dat er 1% minder rente is op de internetspaarrekening als een paar maanden geleden. Bah.
Misschien toch maar wegverhuizen van DSB?
Nog voor de kerst weer, hopelijkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Gewoon even een paar weken wachten dan krijg je het automatisch uit het garantiefonds. ;-)
Als je ergens meer rente kan krijgen, waarom niet? Tegenwoordig is het allemaal in 2 klikken te regelenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:09 schreef Stereotomy het volgende:
Leuk zo'n topic. Door al dit DSB gedoe ben ik daar maar eens gaan neuzen, zie ik dat er 1% minder rente is op de internetspaarrekening als een paar maanden geleden. Bah.
Misschien toch maar wegverhuizen van DSB?
Dat is wel weer waar... overstappen is idd zo weer gebeurd. Maar ik vrees dan dat de rentepercentages dusdanig variabel zijn, dat wat nu op de eerste plaats staat, over 4 maanden opeens gezakt is naar de 10e plaats ofzo.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:19 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als je ergens meer rente kan krijgen, waarom niet? Tegenwoordig is het allemaal in 2 klikken te regelen
Mijn god...quote:
Ik dacht dat we de ergste daling zo onderhand wel gehad hadden, met die 1,6%... Het ergste vind ik eigenlijk nog dat de Rabo dit in alle stilte blijft doen. Een jaar geleden was de basisrente nog 3%; als ik het niet in de gaten zou houden, had ik niks van die rentehalvering geweten.quote:Basisrente
Over het gehele saldo 1,400%
Wacht, dan copy/paste ik het topic even voor je, hoef je het hele topic niet door te lezenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:42 schreef colorito het volgende:
Iemand die hier zijn geld nog bij Moneyou heeft? Ik had vorig jaar Icesave gebruikt en was toch zo'n gedoe allemaal om het terug te krijgen. Wil het niet weer meemaken. En nu heb ik internetsparen bij ING maar dat is nu ook maar iets van 1,6% ofzo. Wil dus liever ergens anders mijn geld dumpen, maar waar? En hoe betrouwbaar is het?
Ik zat ook op Icesave... Na die garantieregeling had ik 't een tijdje bij de Rabo staan en inmiddels zit ik een paar maanden bij Moneyou. Prima bank die op dit moment de volgens mij op één na hoogste rente biedt (van de vrij opneembare rekeningen in ieder geval). Alleen Aegon zit er nu nog een beetje boven.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:42 schreef colorito het volgende:
Iemand die hier zijn geld nog bij Moneyou heeft? Ik had vorig jaar Icesave gebruikt en was toch zo'n gedoe allemaal om het terug te krijgen. Wil het niet weer meemaken. En nu heb ik internetsparen bij ING maar dat is nu ook maar iets van 1,6% ofzo. Wil dus liever ergens anders mijn geld dumpen, maar waar? En hoe betrouwbaar is het?
Kijk zo'n reactie helpt mij nou. Ik had het topic nou al doorgelezen en het overgrote deel gaat gewoon over rentedalingen. Dat geeft mij toch niet antwoord op mijn vraag: betrouwbaar en goede rente. Ik hoef niet te hoogste rente, ik wil gewoon een betrouwbare site die een redelijk hoge (of hoger dan dat ik nu heb) rente heeft. Meningen van anderen over welke site ze dan wel of niet gebruiken vind ik dan veel handiger.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zat ook op Icesave... Na die garantieregeling had ik 't een tijdje bij de Rabo staan en inmiddels zit ik een paar maanden bij Moneyou. Prima bank die op dit moment de volgens mij op één na hoogste rente biedt (van de vrij opneembare rekeningen in ieder geval). Alleen Aegon zit er nu nog een beetje boven.
Mooie van Moneyou is natuurlijk dat ze onderdeel zijn van ABN Amro, maw het is in handen van de staat en dus erg betrouwbaar.
Zelf zat ik laatst overigens wel een overstap naar Aegon te overwegen, maar het verschil tussen Moneyou en Aegon is ondertussen al weer zo klein geworden dat ik het persoonlijk niet meer de moeite waard vind. Voor jou zou Aegon wellicht ook een optie kunnen zijn. Hun rente scheelt op zich niet zo gek veel met Moneyou, maar ligt toch net een tikkeltje hoger en als je bepaalde voorwaarden instelt (een minimum saldo, bepaald bedrag per maand sparen en/of opnamekosten betalen) kun je die rente zelf nog een beetje opkrikken.
Mjah, kwestie van opletten en de hoogte van je saldo.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar... overstappen is idd zo weer gebeurd. Maar ik vrees dan dat de rentepercentages dusdanig variabel zijn, dat wat nu op de eerste plaats staat, over 4 maanden opeens gezakt is naar de 10e plaats ofzo.
Lekker loyaal van de Rabobank...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef announcement het volgende:
Rabobank loyaalsparen is gezakt van 4,2% naar 2,6% (voor saldi vanaf 20K).
Thanks, ik zal m'n machtiging verlagenquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:33 schreef RJD het volgende:
[..]
ASN Ideaalsparen is overigens ook al verder gezakt van 3,0% naar 2,75%![]()
basisspaarrente is verlaagd naar 3.1%quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:39 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb mijn login nog niet voor aegon... Enig idee hoe lang dat duurt? En het versturen/ophalen van geld?
Enis het mogelijk om geld van de basisspaarpot over te maken naar een andere als zijnde saldoverhoging?
Dus 10.0000 euro in basisspaarpot. 3.5% rente of zo.
Dan elke maand 100 overstorten op andere spaarpot, 3.7% rente op andere spaarpot. Etc?
Dat dus. Als je nu een melding krijgt oid, maar nu moet je het zelf maar uitzoeken. En als ze iedere keer de rente omlaag doen werkt het ook niet als je iedere maand een hoger saldo op je rekening hebtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mijn god...
[..]
Ik dacht dat we de ergste daling zo onderhand wel gehad hadden, met die 1,6%... Het ergste vind ik eigenlijk nog dat de Rabo dit in alle stilte blijft doen. Een jaar geleden was de basisrente nog 3%; als ik het niet in de gaten zou houden, had ik niks van die rentehalvering geweten.
Best frustrerend inderdaad, bij Moneyou ook minder rente gekregen eind september, met méér saldo op m'n rekeningquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:59 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Als ze iedere keer de rente omlaag doen werkt het ook niet als je iedere maand een hoger saldo op je rekening hebt![]()
Bij mij duurde dat precies 5 werkdagen, vorige week dinsdag het wachtwoord ontvangen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:39 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb mijn login nog niet voor aegon... Enig idee hoe lang dat duurt?
Dat u DSB bank nog vertrouwd. Ik doe nooit zaken met ze en nu helemaal niet meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:36 schreef darktower het volgende:
Dat doet hij al: 4,25% voor 5-jaars deposito, hoogste rente nu. Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
Niet. Lenen wordt flink duurder de komende piriode en sparen wordt onaantrekkelijk gemaakt door de banken zelf. Die crisis zal toch betaald moeten worden en in dit geval zijn de spaarders de dupe en straks komen ook de consumenten aan de beurt. Betalen voor overboeken op internet, betalen voor opnemen van je geld en betalen als je geld stort. Dat soort taferelen ga je krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:36 schreef announcement het volgende:
Rabobank loyaalsparen is gezakt van 4,2% naar 2,6% (voor saldi vanaf 20K). Niet dat ze dat hun klanten even laten weten![]()
Wanneer gaat die hypotheekrente nu een keer omlaag??
Wat is je bron?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Niet. Lenen wordt flink duurder de komende piriode en sparen wordt onaantrekkelijk gemaakt door de banken zelf. Die crisis zal toch betaald moeten worden en in dit geval zijn de spaarders de dupe en straks komen ook de consumenten aan de beurt. Betalen voor overboeken op internet, betalen voor opnemen van je geld en betalen als je geld stort. Dat soort taferelen ga je krijgen.![]()
Voorbeeld, overboeken 1 euro per overboeking. Opname geld betaal je straks als voorbeeld 1% per opname bedrag tot een maximum van 100 euro. Geld storten kost je dan weer 2,50 per storting tot een maximaal bedrag van 2500 euro daarboven weer 0,5 procent. Administratie kosten noemen ze dat.
Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!quote:From: MoneYou Sparen [mailto:Sparen@moneyou.nl]
Sent: Thu 10/8/2009 1:05 PM
To: Tha_Duck
Subject: RE: MoneYou spaarrekening
Geachte heer Tha_Duck,
Hartelijk dank voor uw getoonde interesse in MoneYou Sparen.
Helaas is het niet mogelijk om nieuwe tegenrekening toe te voegen aan uw MoneYou Spaarrekening.
Uitbetaling is -in verband met veiligheidsoverwegingen- uitsluitend mogelijk door dit over te laten boeken op de bij die spaarrekening behorende tegenrekening.
Indien u de opgegeven tegenrekening wenst te wijzigen, adviseren wij u graag om uw lopende rekening op te zeggen en een nieuwe aanvraag in te dienen met de juiste tegenrekening.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Vele andere antwoorden kunt u vinden bij de veelgestelde vragen op de website van MoneYou:
http://www.moneyou.nl/Klantenservice/Veelgestelde+vragen/
Hebt u nog vragen naar aanleiding van dit bericht?
Neem dan contact op met MoneYou per mail sparen@moneyou.nl <mailto:sparen@moneyou.nl> of bel onze Klantenservice 0800 666 3993 (gratis).
Met vriendelijke groet,
Moneyou sparen
( 0800 666 3993
+ sparen@moneyou.nl
8 www.moneyou.nl/sparen <http://www.moneyou.nl/sparen>
Postadres: Science Business Park 404, 1098 XH te Amsterdam
Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Voorbeeld, overboeken 1 euro per overboeking. Opname geld betaal je straks als voorbeeld 1% per opname bedrag tot een maximum van 100 euro. Geld storten kost je dan weer 2,50 per storting tot een maximaal bedrag van 2500 euro daarboven weer 0,5 procent. Administratie kosten noemen ze dat.
Bij de meeste banken is het wel mogelijk een tegenrekening te wijzigen. Toevoegen is meestal idd niet mogelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Dit is ook mooi zeg, MoneYou kan mijn geld zien gaan als ik maandag terugkom van vakantie:
[..]
Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!
In het buitenland is dit vaak normaal. Nederlandse banken zijn behoorlijk goedkoop (bijv. jaarlijkse kosten voor een rekening).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.
Net als de posten boven mij ben ik erg nieuwsgierig naar je bron.
De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat staat haaks op de reclames dat PIN-transacties worden gepromoot er zo weinig mogelijk contant geld in omloop moet zijn.
Net als de posten boven mij ben ik erg nieuwsgierig naar je bron.
Oooohwwww, een voorstel. Dan wacht ik nog wel even af.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.
We zitten niet in het buitenland maar in NL.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Bij de meeste banken is het wel mogelijk een tegenrekening te wijzigen. Toevoegen is meestal idd niet mogelijk.
[..]
In het buitenland is dit vaak normaal. Nederlandse banken zijn behoorlijk goedkoop (bijv. jaarlijkse kosten voor een rekening).
Zoals het nu eruit ziet gaan de kosten stijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:53 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Het gaat hier om de SEPA (Single Euro Payments Area).
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5iszwtoxv
'Het onderscheid tussen nationale en internationale betalingen gaat geleidelijk verdwijnen..... De vraag is nog wel of de kosten voor de consument zullen stijgen of dalen'
Zie ook: http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhk5jem7p3v7
Wat een rare logica? Je krijgt een mail over het geld overboeken naar een tegenrekening van MoneYou, en daarna begin je over fluiten naar je geld bij DSB? De staat staat gewoon garant tot 100.000 EUR bij zowel MoneYou als DSB, dus zolang je daar onder zit is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Dit is ook mooi zeg, MoneYou kan mijn geld zien gaan als ik maandag terugkom van vakantie:
[..]
Kortweg, als de DSB nu onderuit gaat dan kan ik fluiten naar mijn spaargeld, wat een dwaze praktijken!
Alle bedrijven zouden graag de tarieven gelijktrekken, dat noemen we kartelvorming, en dat is gelukkig gewoon verboden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:46 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
De bronnen die ik heb is dat er op Europees overleg tussen de banken met die regels is geopperd. [b]Zij willen alle transactie kosten gelijk trekken[/b] zodat voor de klanten een duidelijk tarief bekend is. In sommige Europeese landen betaald men die transacties en bij ons niet. Dat willen ze nu gelijk gaan trekken. Is ook om de kosten weer te dekken in hun termen. De banken berenderen ook dat internet bankieren ook geld kost en de bank toch jaarlijks een bedrag aan bijleg. (Denk maar aan beveiliging en derg.) Dat willen ze dus nu doorvoeren als de kostprijs naar de klanten toe. Maar ik zeg nogmaals die plannen zijn er wel alleen de uitvoering wacht men nog mee en wanneer dat gaat gebeuren weet echter nog niemend.
Klopt alleen hebben ze nu iets op gevonden alleen wordt er getoets of het niet in de strijd met de wet is. Rente bijvoorbeeld wordt administratie kosten. Dan mogen ze wel weer boven die 16% zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alle bedrijven zouden graag de tarieven gelijktrekken, dat noemen we kartelvorming, en dat is gelukkig gewoon verboden.
TSD kan dus nu niet bij het geld van DSB. Wegens de curatele die nu geldt. Enige reden om een andere tegenrekening te krijgen bij Money You is blijkbaar om de rekening helemaal te stoppen en een nieuwe aan te vragen. Wel een beetje vreemd, toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef darktower het volgende:
[..]
Wat een rare logica? Je krijgt een mail over het geld overboeken naar een tegenrekening van MoneYou, en daarna begin je over fluiten naar je geld bij DSB? De staat staat gewoon garant tot 100.000 EUR bij zowel MoneYou als DSB, dus zolang je daar onder zit is er niks aan de hand.
LOL. da's ook een manier om je geld vrij te krijgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:21 schreef the_undertaker het volgende:
Iemand nog tips voor een leuke deposito?
Komen binnenkort onverwacht 2 deposito's (10jr) vrij (DSB)
De DSB kan naar het topic 'banken zonder rente'quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
TS kan dus nu niet bij het geld van DSB. Wegens de curatele die nu geldt. Enige reden om een andere tegenrekening te krijgen bij Money You is blijkbaar om de rekening helemaal te stoppen en een nieuwe aan te vragen. Wel een beetje vreemd, toch?
Dat wordt dus bellen naar MoneYou met de vraag hoe je in dit uitzonderingsgeval je rekeningnummer toch kan wijzigen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo,de DSB is gereduceerd naar 0%.. Fijn
Dat kan dus niet.. Top he..quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat wordt dus bellen naar MoneYou met de vraag hoe je in dit uitzonderingsgeval je rekeningnummer toch kan wijzigen.
Goede timingquote:Op 13 oktober heeft DNB het depositogarantiestelsel in werking laten treden.
Ja dat weet ik nog.... toch was ik net op tijd met een groot bedrag er weg te halen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:15 schreef DJKoster het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Icesave
[..]
Goede timing
En ik was toen net een paar uur te laat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ja dat weet ik nog.... toch was ik net op tijd met een groot bedrag er weg te halen...
Wel erg mooi dat ze nu weer een jaar later min of meer hetzelfde uit zullen komen.
Iets meer dan 5k in depositos.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier veel mensen met geld bij de DSB bank?
-Als je weer bij het geld komt, gelijk overzetten op een andere spaarrekening.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.. Top he..
Procedure bij MoneYou (misschien interessant voor anderen ook):
- Vraag een nieuwe rekening aan bij MoneYou met de nieuwe tegenrekening
- Stuur een mail naar sparen@moneyou.nl met daarin oude en nieuwe hoofd rekening nummer en verzoek geld met spoed over te zetten
- Bel met MoneYou om er haast achter te zetten
Er staan al 2 rekeningen klaar bij de Rabo. Dus dat gaat idd vanzelfquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
-Als je weer bij het geld komt, gelijk overzetten op een andere spaarrekening.
Vooral voor degenen met hypotheek. Voor sparen was het eigenlijk niet zo heel kut. Natuurlijk krijg je wel morele bezwaren als je weet wat ze allemaal flikken met die koopsompolissen e.d.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:26 schreef TeleluvR het volgende:
DSB was sowieso al een kutbank, dat was toch al maanden duidelijk...
Dat komt allemaal goed, de DNB heeft zijn zaakjes wel goed voor elkaarquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef testje318 het volgende:
Ik heb dus 1,5 week terug mn spaargeld bij DSB weggehaald (gelukkig). Ik heb echter nog wel wat rente opgebouwd. Krijg ik die opbouw van die rente dan ook vergoed? Het is maar een paar honderd euro hoor, maarja als ik het niet krijg is mn hele rendement naar de klote
Edit:
Oke opbouw is blijkbaar ook vergoed:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=30&t=530
Nu nog even afwachten over hoe en wat... Ben iig zo slim geweest om 1,5 week terug een screenshotje te nemen van mn saldo (voor het geval de boeking om 1 of andere vage reden niet doorging) en de opgebouwde rente.
Ik las de post en dacht, das niet slim, en nu zul je toch zeker wel balen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:36 schreef darktower het volgende:
Dat doet hij al: 4,25% voor 5-jaars deposito, hoogste rente nu. Heb gister rekening geopend bij DSB en ga onder die voorwaarden nu geld vastzetten. Is toch gedekt door garantiestelsel. Simpel.
oke tijd om de spaargelden bij SNS weg te halen dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:26 schreef Tha_Duck het volgende:
mafkees01: handige post. Ik hoop voor je dat je baas niet meeleest hier. Dan kan je je stage wel vergeten.
Conclusie: SNS gaat ook neer?
Dat móet je zeggen. Anders krijg je een stormloop op je tegoeden. Oh wacht...quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Idd.. Vorige week was er volgens bos ook verder niets aan de hand bij DSB. En zie nu eens......
* ManAtWork checkt even of het gehele saldo bij de SNS onder het garantiestelsel valt,...quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
oke tijd om de spaargelden bij SNS weg te halen dus.
Iemand die op een forum zo pocht over dat alles intern goed gaat..... Dat vertrouw ik niet.
Tja, als ze weg waren gebleven ontstond er op hun bank straks ook nog een run.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:00 schreef ManAtWork het volgende:
Zeker omdat ze ook aanwezig waren bij de onderhandelingen van DSB. Dat doe je toch niet als je zelf op het randje balanceert.
Dit heeft niets met de kredietcrisis te maken...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Oke dat is nummer een. DSB wie volgt?????? Het kaartenhuis staat op instorten.![]()
Jawel want toen is de ellende begonnen en de banken wisten het al ruim van te voren maar deden niks en nu zitten wij met de brokken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de kredietcrisis te maken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |