abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72394260
deerniswekkend.
pi_72398889
Heeft iemand al een sheetje gemaakt waarin je de optimale "afspraken" kan bepalen per beschikbaar inleg bedrag bij Aegon? Komt deze week weer wat geld beschikbaar namelijk....
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_72399077
Nieuw topic om te volgen
censuur :O
pi_72399959
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:28 schreef Keffo het volgende:
Heeft iemand al een sheetje gemaakt waarin je de optimale "afspraken" kan bepalen per beschikbaar inleg bedrag bij Aegon? Komt deze week weer wat geld beschikbaar namelijk....
http://www.sendspace.com/file/ps8is6

Hier kan je wel een beetje mee spelen. Thnx to the VINCEMEISTER, een master op elk vlak.
Facts don't care about your feelings
pi_72410843
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:48 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Maar het verschil tussen rente & inflatie is nog immer prima.
Inflatie 0.3% dus, gemiddeld uiteraard, afhangend van je eigen bestedingsmandje
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72428500
Mijn Aegonpassword is ook binnen.
Zag dat Moneyou in mijn vakantie naar de 3,25 is gegaan, dus maar snel overboeken naar mijn nieuwe rekening.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:20:10 #37
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_72428609
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:15 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Mijn Aegonpassword is ook binnen.
Zag dat Moneyou in mijn vakantie naar de 3,25 is gegaan, dus maar snel overboeken naar mijn nieuwe rekening.
Voor die 0,25% doe ik geen moeite...
pi_72430119
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:20 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Voor die 0,25% doe ik geen moeite...
Nogmaals, je kan meer krijgen met een aantal voorwaarden. 3,80% is bijv. helemaal niet lastig om te halen en dat is toch alweer 0,55% meer.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:17:23 #39
98135 TeleluvR
pi_72430191
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nogmaals, je kan meer krijgen met een aantal voorwaarden. 3,80% is bijv. helemaal niet lastig om te halen en dat is toch alweer 0,55% meer.
Ik doe niet aan voorwaarden... Ik wil te allen tijde bij mijn geld kunnen, indien nodig.
pi_72430286
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:17 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik doe niet aan voorwaarden... Ik wil te allen tijde bij mijn geld kunnen, indien nodig.
Dat kan ook, maar dan krijg je dat extra rente percentage die maand gewoon niet. Heb je überhaupt wel gelezen hoe het daar werkt? Als je totaal bedrag al boven de 10.000 is, dan krijg je al 0,12% (ofzo) erbij. Je kan alsnog gewoon altijd bij je geld (zonder extra kosten).
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:22:28 #41
98135 TeleluvR
pi_72430341
Ik moet mij nog even goed inlezen, met name wat er gebeurt als ik onder dat vastgestelde bedrag voor die extra rente kom!
pi_72431084
Het is eigenlijk heel simpel en ook erg overzichtelijk op de Aegon website (als je eenmaal een rekening hebt). Je krijgt standaard de basisrente van 3,5%, daarnaast kan je een beetje gaan kloten met die voorwaarden van minimale storting en minimale inleg (opnamekosten zou ik niet aan beginnen). Als je deze maand aan deze voorwaarden hebt voldaan krijg je het extra percentage er bovenop. Als je er niet aan hebt voldaan krijg je gewoon de basisrente van 3,5%.

vrijdag 4 september 2009 @ 14:27:04 #43
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_72432178
MoneYou was ook weer gezakt hč. Binnen een maand nog wel.
Nouja, 't is (veel) beter dan de postbank ING, met zijn 1%
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:07:25 #44
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72438572
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je er niet aan hebt voldaan krijg je gewoon de basisrente van 3,5%.
3,5 maar? Pas geleden was het nog 4%, en voordat je overgestapt bent zal het wel 3% zijn, kan ik net zo goed bij Rabo blijven.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72439534
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:07 schreef Rosbief het volgende:

[..]

3,5 maar? Pas geleden was het nog 4%, en voordat je overgestapt bent zal het wel 3% zijn, kan ik net zo goed bij Rabo blijven.
Ja, want Rabo daalt nooit met z'n rentes
pi_72510624
Ohra is 0.5% in één stap omlaag gegaan van 3.2% naar 2.7%

Misschien toch maar weer eens verder om me heen kijken.
Aegon heb ik even geen trek in, wat zijn de verwachtingen voor de toekomst van Moneyou?
(dalen, dalen, dalen... maar hoeveel dalen ten opzichte van wat andere banken doen?)
pi_72512151
ING
Alle rekeningen 0,25% omlaag.

Profijtrekening - 2,75%
Toprekening - 2,25%
Internetspaarrekening - 1,50%
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 7 september 2009 @ 10:14:15 #48
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72512471
Per 1 november veranderen alle voorwaarden van de bank. Dat heeft gevolgen dit kunt u navragen aan uw bank.

Ook de rente tarieven staat onder druk en het kon weleens zijn dat spaarrente gaat dalen naar 2% of zelfs naar 0,5%. 0% zie ik niet zitten omdat dit het systeem uitholt. Lenen wordt wel duurder dus men wil eigenlijk naar het systeem dat men wel spaart maar net op het nivo van de inflatie en dat lenen in feite onmogelijk wordt gemaakt voor gezinnen beneden modaal tot Jan modaal. Die schuldenberg moet hoe dan ook naar beneden en daar betalen we nu allemaal aan mee. Dus 0=0 en geen -1000 meer zoals nu.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_72512803
Terug naar af. Banken maken woekerwinsten, maar weigeren een fatsoenlijke rentevergoeding te geven. Te walgelijk voor woorden.
  maandag 7 september 2009 @ 11:19:15 #50
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72513769
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Terug naar af. Banken maken woekerwinsten, maar weigeren een fatsoenlijke rentevergoeding te geven. Te walgelijk voor woorden.
Inderdaad en dat zie je niet alleen bij de banken maar aan alles. De gewone man wordt weer net als in het verre verleden beperkt in zijn mogelijkheden. Inderdaad te zot voor woorden en de politiek denk maar aan een ding en dat is bezuinigen en afbraak van sociale voorzieningen en ze praten wel over de banken maar tot op heden hebben de banken nog steeds vrijspel en kunnen ze doen en laten wat ze willen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_72555766
Vanaf 09-09-09 3,1% NIBC-spaarrekening.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_72574722
Rente staat onder druk, nog even en we zitten onder de 2%. Dit is de laatste ontwikkeling. Dan onstaat wel een probleem want dat zou betekenen dat de rente onder de inflatie zit dus in feite wordt het geld met de dag minder waard en verlies je ook je spaarkapitaal. Dus van het geld wat je spaart en rente houd men minder over uiteindelijk omdat men met dat geld minder kan besteden. Geld ontwaarding loop harder op dan dat men rente erbij krijg dus altijd verlies hoe je went of keert.

10.000 2% rente=10.200 inflatie 3%=10.200-300 staat gelijk aan 9.900 besteed inkomen als men berekend naar dat startpunt. Dus verlies aan koopkracht van 100 Euro ondanks die 200 euro rente.
pi_72590458
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:49 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Rente staat onder druk, nog even en we zitten onder de 2%. Dit is de laatste ontwikkeling. Dan onstaat wel een probleem want dat zou betekenen dat de rente onder de inflatie zit dus in feite wordt het geld met de dag minder waard en verlies je ook je spaarkapitaal. Dus van het geld wat je spaart en rente houd men minder over uiteindelijk omdat men met dat geld minder kan besteden. Geld ontwaarding loop harder op dan dat men rente erbij krijg dus altijd verlies hoe je went of keert.

10.000 2% rente=10.200 inflatie 3%=10.200-300 staat gelijk aan 9.900 besteed inkomen als men berekend naar dat startpunt. Dus verlies aan koopkracht van 100 Euro ondanks die 200 euro rente.

Nederlandse inflatie 0,3% in augustus - CBS
De Nederlandse inflatie volgens de Europees geharmoniseerde methode (HICP) was net als in juli -0,1%.

http://www.fd.nl/artikel/(...)tie-0-3-augustus-cbs
pi_72590609
Rente staat niet onder druk, de rente is in verhouding tot de inflatie hoger dan de laatste jaren. Dus het zal nog wel erger gaan dalen.
pi_72590816
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:49 schreef Hoofdrubbel het volgende:

Wat een hoop BS.

Enige wat op korte termijn te verwachten is, is dat de (CAO) loonstijgingen lager uitvallen dan de inflatie en je er in koopkracht op achteruit gaat. Maar zelfs dit is afhankelijk van CAO looptijd, sector, je eien individuele ontwikkeling etc. etc.

Voorlopig is het verschil tussen rente en inflatie vrij groot, is ook nog wel een daling van de rente te verwachten, maar is het flauwekul om te stellen dat je geld waarde verliest door het op een goed rente gevende spaarrekening te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DIGGER op 09-09-2009 19:07:50 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 9 september 2009 @ 18:50:12 #56
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72590872
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef DIGGER het volgende:

[..]
Enige wat op korte termijn te verwachten is, is dat de (CAO) loonsteigingen lager uitvallen
Wat zijn dat?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72606503
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Wat een hoop BS.

Enige wat op korte termijn te verwachten is, is dat de (CAO) loonstijgingen lager uitvallen dan de inflatie en je er in koopkracht op achteruit gaat. Maar zelfs dit is afhankelijk van CAO looptijd, sector, je eien individuele ontwikkeling etc. etc.

Voorlopig is het verschil tussen rente en inflatie vrij groot, is ook nog wel een daling van de rente te verwachten, maar is het flauwekul om te stellen dat je geld waarde verliest door het op een goed rente gevende spaarrekening te zetten.
Dan zal u toch even dieper in een wiskundig model moeten duiken. Maar een ding staat vast, geldontwaarding kon weleens sneller gaan dan we dachten.
pi_72606666
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Dan zal u toch even dieper in een wiskundig model moeten duiken. Maar een ding staat vast, geldontwaarding kon weleens sneller gaan dan we dachten.
Dat komt pas zodra de inflatie weer gaat stijgen (met dank aan de enorme geldcreatie, eerst door banken, en nu door overheden).
censuur :O
pi_72608545
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Ja, ALS de inflatie (zoals in jouw berekening) op zo'n 2% zit, en ALS de rente daaronder zou zitten. Dat IS alleen niet zo. De uitkomst van een wiskundig model is natuurlijk alleen betrouwbaar als de invoergegevens kloppen.

Garbage in=garbage out.
pi_72618197
Ik ben ook omgeschakeld van Moneyou naar Aegon.. wat hebben overstappers gedaan? Moneyou opgezegd, of opengelaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')