quote:Op woensdag 9 september 2009 09:49 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Rente staat onder druk, nog even en we zitten onder de 2%. Dit is de laatste ontwikkeling. Dan onstaat wel een probleem want dat zou betekenen dat de rente onder de inflatie zit dus in feite wordt het geld met de dag minder waard en verlies je ook je spaarkapitaal. Dus van het geld wat je spaart en rente houd men minder over uiteindelijk omdat men met dat geld minder kan besteden. Geld ontwaarding loop harder op dan dat men rente erbij krijg dus altijd verlies hoe je went of keert.
10.000 2% rente=10.200 inflatie 3%=10.200-300 staat gelijk aan 9.900 besteed inkomen als men berekend naar dat startpunt. Dus verlies aan koopkracht van 100 Euro ondanks die 200 euro rente.
Wat een hoop BS.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:49 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Rente staat onder druk, nog even en we zitten onder de 2%. Dit is de laatste ontwikkeling. Dan onstaat wel een probleem want dat zou betekenen dat de rente onder de inflatie zit dus in feite wordt het geld met de dag minder waard en verlies je ook je spaarkapitaal. Dus van het geld wat je spaart en rente houd men minder over uiteindelijk omdat men met dat geld minder kan besteden. Geld ontwaarding loop harder op dan dat men rente erbij krijg dus altijd verlies hoe je went of keert.
10.000 2% rente=10.200 inflatie 3%=10.200-300 staat gelijk aan 9.900 besteed inkomen als men berekend naar dat startpunt. Dus verlies aan koopkracht van 100 Euro ondanks die 200 euro rente.
Wat zijn dat?quote:Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Enige wat op korte termijn te verwachten is, is dat de (CAO) loonsteigingen lager uitvallen
Dan zal u toch even dieper in een wiskundig model moeten duiken. Maar een ding staat vast, geldontwaarding kon weleens sneller gaan dan we dachten.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat een hoop BS.
Enige wat op korte termijn te verwachten is, is dat de (CAO) loonstijgingen lager uitvallen dan de inflatie en je er in koopkracht op achteruit gaat. Maar zelfs dit is afhankelijk van CAO looptijd, sector, je eien individuele ontwikkeling etc. etc.
Voorlopig is het verschil tussen rente en inflatie vrij groot, is ook nog wel een daling van de rente te verwachten, maar is het flauwekul om te stellen dat je geld waarde verliest door het op een goed rente gevende spaarrekening te zetten.
Dat komt pas zodra de inflatie weer gaat stijgen (met dank aan de enorme geldcreatie, eerst door banken, en nu door overheden).quote:Op donderdag 10 september 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Dan zal u toch even dieper in een wiskundig model moeten duiken. Maar een ding staat vast, geldontwaarding kon weleens sneller gaan dan we dachten.
Ja, ALS de inflatie (zoals in jouw berekening) op zo'n 2% zit, en ALS de rente daaronder zou zitten. Dat IS alleen niet zo. De uitkomst van een wiskundig model is natuurlijk alleen betrouwbaar als de invoergegevens kloppen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Dan zal u toch even dieper in een wiskundig model moeten duiken. Maar een ding staat vast, geldontwaarding kon weleens sneller gaan dan we dachten.
Morgen staat het geld op je rekening. Je krijgt ook t/m vandaag nog rente bij CB. Ik heb dinsdagavond geld overgeboekt, stond vanmorgen 10:00 uur op mijn rekening bij de rabobank.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Gaat lekker met Centraal Beheer... Nu de rente van 5.27 naar 3% is gegaan, wou ik m'n saldo daar verlagen... Gisteren overboeking gedaan... Het zou binnen 24 uur op m'n tegenrekening staan... En is nu nog niet eens afgeschreven. Het heeft "boekdatum vandaag" en "valutadatum morgen" gekregen van Centraal Beheer. Jammer dat ze niet doen wat ze beloven, blijkbaar willen ze m'n geld langer dan 9-9-9 houden.
Open gelatenquote:Op donderdag 10 september 2009 17:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik ben ook omgeschakeld van Moneyou naar Aegon.. wat hebben overstappers gedaan? Moneyou opgezegd, of opengelaten?
Zoaals TweakersOnly ook sl zegt is het tm 9-9-2009. Je zet in feite een betaling klaar voor zodra het 'los' komt. Heb hetzelfde gedaan en staat netjes op mn rekening. Daarna rekeningnummer gewijzigd zodat ik toekomstige bedragen naar mn andere rekening over kan maken.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Gaat lekker met Centraal Beheer... Nu de rente van 5.27 naar 3% is gegaan, wou ik m'n saldo daar verlagen... Gisteren overboeking gedaan... Het zou binnen 24 uur op m'n tegenrekening staan... En is nu nog niet eens afgeschreven. Het heeft "boekdatum vandaag" en "valutadatum morgen" gekregen van Centraal Beheer. Jammer dat ze niet doen wat ze beloven, blijkbaar willen ze m'n geld langer dan 9-9-9 houden.
quote:Geachte rekeninghouder/ Dear accountholder,
The Economy Bank N.V. past met ingang van16 september, 2009 haar rentetarief voor de TEB SterSpaarrekening als volgt aan:
The Economy Bank N.V. will change its TebSter savings account interest rate as per the 16th of September, 2009.
Teb Ster Spaarrekening 2,90 % (was 3,20 %)
Teb Ster Deposito (onveranderd/unchanged)
6 maanden/months 3,00 %
1 jaar/year 3,00 %
2 jaar/years 3,30 %
3 jaar/years 3,75 %
4 jaar/years 4,20 %
5 jaar/years 4,30 %
Hoogachtend/yours faithfully,
The Economy Bank NV
Website www.tebnv.nl
E-mail & nbsp sparen@tebnv.nl
Telefoon/phone 0800 55 55 055
Die kan ik er ook nog wel even bij nemenquote:Op vrijdag 11 september 2009 07:41 schreef Essebes het volgende:
Heb gisterenavond toch maar een Triodos maandspaarrekening geopend. Geeft 3,5% en is sparen d.m.v. automatische incasso.
4% is sinds de invoering vrijwel continu onhaalbaar geweest...quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:54 schreef komrad het volgende:
Ik vind dat bos de VRH moet aanpassen nu die 4% echt onhaalbaar is geworden
En dan ben je ook nog eens goed voor mens en milieuquote:Op vrijdag 11 september 2009 07:41 schreef Essebes het volgende:
Heb gisterenavond toch maar een Triodos maandspaarrekening geopend. Geeft 3,5% en is sparen d.m.v. automatische incasso. Zo krijg ik er steeds meer rekeningen bij....ik zie nu al bijna door de bomen het bos niet meer![]()
En maandag komt mijn 5,1% deposito bij de ATB bank vrij, dat moet daar ook heeeeel snel weggehaald worden, ATB geeft nog maar 2%![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |