abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72768026
Die halve procent lijkt me ook niet de moeite waard. Die zullen ook wel gaan dalen.
Binnenkort kan ik het net zo goed weer bij de Amro neerzetten....
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:43:33 #102
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72768280
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:35 schreef Repeat het volgende:
Die halve procent lijkt me ook niet de moeite waard. Die zullen ook wel gaan dalen.
Binnenkort kan ik het net zo goed weer bij de Amro neerzetten....
Ja en ik bij Fortis. Wat een crap dat het zo snel daalt.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:13:05 #103
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_72769325
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Echt niet idioot.
Echt wel mafkees.
pi_72770905
MoneYou al 1,5% lager in een jaar. Je wordt er toch gek van.

Maar om nou te blijven slepen met het geld. Is ook niet handig. Het schijnt dat ze morgen een nieuw deposito aankondigen van 6 maanden. Maar er is nergens daar te vinden sowieso hoeveel procent een deposito oplevert
pi_72771057
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:58 schreef Tha_Duck het volgende:
MoneYou al 1,5% lager in een jaar. Je wordt er toch gek van.

Maar om nou te blijven slepen met het geld. Is ook niet handig. Het schijnt dat ze morgen een nieuw deposito aankondigen van 6 maanden. Maar er is nergens daar te vinden sowieso hoeveel procent een deposito oplevert
Gemiddeld nu 2,7 tot 2,8%

http://www.spaarinformati(...)posito_op_looptijd#6
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_72771187
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:44 schreef tomic het volgende:

[..]

Rabo InternetBonusSparen
Rentepercentage
Over het kernsaldo t/m ¤ 1.000.000 2,20%

au!
Ja, dus:
quote:
Basisrente
Over het gehele saldo 1,600%

Bonusrente over het gehele kernsaldo
kernsaldo tot 1.000.000 0,600%
Die 2,2% die jij noemt haal je nooit, behalve als je totaal niet aan je geld komt. (er niets afhaalt én er niets bij stort dus)

Overigens was de basisrente onlangs nog 1,7%, maar volgens m'n Mededelingen-schermpje is de basisrente sinds 10 september dus omlaag gegaan naar 1,6... Wederom in alle stilte natuurlijk.
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:06:35 #107
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72771246
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:43 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Ja en ik bij Fortis. Wat een crap dat het zo snel daalt.
Ondertussen gedaan. Scheelt 0,9 procent maar kan dan wel direct overboeken naar mijn gewone rekening.
pi_72771644
Net alles weggehaald bij Moneyou krijg nu 3,9 % bij aegon, toch best netjes
pi_72771865
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:17 schreef Hugo__Boss het volgende:
Met beperkende voorwaarden?
pi_72776862
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:01 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Gemiddeld nu 2,7 tot 2,8%

http://www.spaarinformati(...)posito_op_looptijd#6
Dat horen ze toch op de eigen site te hebben..
pi_72776918
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat horen ze toch op de eigen site te hebben..
Morgen, stond in de mail.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72778489
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Met beperkende voorwaarden?
deels, 3,50% zonder voorwaarden en 0,4 extra dus 3,9% totaal als ik ervoor zorg dat ik minimaal 25K erop heb staan en elke maand 200 euro spaar..
pi_72788513
Pff ja dat is de moeite niet echt meer waard dan, onder de 25K... Ik blijf nog wel ff bij Moneyou
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_72790123
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:40 schreef wormtrein het volgende:
Pff ja dat is de moeite niet echt meer waard dan, onder de 25K... Ik blijf nog wel ff bij Moneyou
Je kan de voorwaarden zelf instellen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 september 2009 @ 01:38:09 #115
39237 crew  H_T
2733
pi_72791245
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:33 schreef wibraman het volgende:

[..]

Je kan de voorwaarden zelf instellen.
Het kan zelfs per maand en als je niet aan de extra voorwaarden voldoet krijg je nog steeds het basistarief van 3,5%. Enige waar ik van af zou blijven is de voorwaarde van de opnamekosten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_72791891
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:17 schreef Hugo__Boss het volgende:
ook ik sluit me aan bij de meute die nu richting Aegon overstapt. Gisteren rekening aangevraagd
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72792645
MoneYou, hou eens op!
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 16 september 2009 @ 11:14:09 #118
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_72796214
Zit nu nog bij de ATbank, maar dat is ook geen vetpot meer . Ga toch eens rondkijken naar een andere spaarrekening, maar ik vraag me af of ik deze moet opheffen. Als ik dat doe, krijg ik dan meteen alle rente die ik nog tegoed heb van ze? Anders kan ik 'm net zo goed open laten.
pi_72798004
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:14 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

deels, 3,50% zonder voorwaarden en 0,4 extra dus 3,9% totaal als ik ervoor zorg dat ik minimaal 25K erop heb staan en elke maand 200 euro spaar..
Interessant tvp
pi_72799616
Ik ga moneyou toch maar eens leeghalen, scheelt toch weer 0,5% bij de Aegon
pi_72800206
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

Morgen, stond in de mail.
Ja, maar ze hebben al tijden deposito's van een jaar. En daar vind je ook geen rente info over
pi_72801590
Ook maar Aegon aangevraagd
  woensdag 16 september 2009 @ 14:05:51 #123
98135 TeleluvR
pi_72801862
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef DJKoster het volgende:
Ook maar Aegon aangevraagd
Als Moneyou onder 3 gaat verdwijnen, dan gaat het zover wel komen!
pi_72802065
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Als Moneyou onder 3 gaat verdwijnen, dan gaat het zover wel komen!
Ik heb het idee dat Moneyou en Aegon steeds samen zakken...

Laatst stond Aegon op 3,75% en Moneyou op 3,25% en overwoog ik over te stappen, maar toen zakte Aegon naar 3,5% en vond ik het niet meer de moeite waard. Nu is Moneyou naar 3% gezakt dus is het verschil voor mij al weer groot genoeg, maar ik ben bang dat Aegon straks ook weer naar 3,25 gaat zakken.

Nou ja, dan nog zou ik bij Aegon misschien beter uit zijn, aangezien ze toch altijd wel boven Moneyou zitten.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:15:30 #125
98135 TeleluvR
pi_72802175
Is het overschrijf-systeem van Aegon een beetje prettig? Ik moet zeggen dat ik Moneyou erg prettig vind met z'n simpele, sobere uiterlijk!
pi_72814486
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef Lente_ninja het volgende:
Zit nu nog bij de ATbank, maar dat is ook geen vetpot meer . Ga toch eens rondkijken naar een andere spaarrekening, maar ik vraag me af of ik deze moet opheffen. Als ik dat doe, krijg ik dan meteen alle rente die ik nog tegoed heb van ze? Anders kan ik 'm net zo goed open laten.
Waarom zou je een rekening die je niks kost willen opheffen?

Laat er lekker een Euro geparkeerd staan en aanhouden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72814755
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef TeleluvR het volgende:
Is het overschrijf-systeem van Aegon een beetje prettig? Ik moet zeggen dat ik Moneyou erg prettig vind met z'n simpele, sobere uiterlijk!
Loop je dagelijks over te boeken vanuit Moneyou dan? Lijkt me niet. Aegon is ook gewoon simpel hoor, zoveel fratsen zijn er niet nodig voor een overboeking die alleen maar naar een gekoppelde rekening kan.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 september 2009 @ 19:44:41 #128
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_72815695
hmm misschien Aegon maar eens een kans geven dan. Die rente is nu toch wel aantrekkelijk.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_72819282
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Moneyou en Aegon alle banken steeds samen zakken...
Ik heb ondertussen ook maar de aanvraag bij Aegon gedaan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de rekening is geopend en ik de inloggegevens krijg.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 september 2009 @ 00:13:28 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_72827172
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:14 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Waarom zou je een rekening die je niks kost willen opheffen?

Laat er lekker een Euro geparkeerd staan en aanhouden.
Omdat je bij opheffing in de meeste gevallen ook direct je opgebouwde rente krijgt, hoef je daar niet meer op te wachten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_72827300
Wat is wijsheid als je nu spaargeld hebt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 17 september 2009 @ 08:06:15 #132
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_72829457
in deposito vastzetten. Rentes dalen namelijk keihard.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_72829584
Of in aandelen met een solide dividendbeleid, zoals Shell die elk jaar dividend blijft uitkeren. Dit jaar was het rond de 6,5%.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72841963
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef darktower het volgende:
Deposito´s ook helaas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72842011
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:17 schreef MoneyTalks het volgende:
Of in aandelen met een solide dividendbeleid, zoals Shell die elk jaar dividend blijft uitkeren. Dit jaar was het rond de 6,5%.
Wat voor een andere bedrijven zou je aan raden?
pi_72851357
quote:
Op woensdag 16 september 2009 01:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het kan zelfs per maand en als je niet aan de extra voorwaarden voldoet krijg je nog steeds het basistarief van 3,5%. Enige waar ik van af zou blijven is de voorwaarde van de opnamekosten
Inderdaad, daar heb je pas voordeel bij als je je geld er minimaal ongeveer 2 jaar op laat staan en in deze tijden ga je die 2 jaar toch niet volmaken, er is dan weer een veel beter alternatief

geweldig trouwens hoe iedereen hier aan het overstappen is! openen van rekening van begin t/m deblokkeer-moment van je rekening is ongeveer een week.. tot nu toe prima ervaringen na ruim een week, werkt heel simpel.. even goed verdiepen in die spaarafspraken en even goed over denken / rekenen, maar dan heb je relatief echt een toprente!
ik kreeg wel zo'n vage gebruikersnaam om in te loggen.. ik denk, die wijzig ik even.. wordt je account geblokkeerd en moet je een nieuw wachtwoord over de post krijgen had toch wel iets makkelijker mogen zijn vind ik
pi_72851415
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef darktower het volgende:
Niet al te lang vastzetten dan, rentes zullen echt wel weer gaan stijgen en daar zit je dan met je lage rente deposito.. deposito afsluiten is in mijn ogen nu te laat.. had ruim een half jaar geleden gemoeten
pi_72851479
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Moneyou en Aegon steeds samen zakken...

Laatst stond Aegon op 3,75% en Moneyou op 3,25% en overwoog ik over te stappen, maar toen zakte Aegon naar 3,5% en vond ik het niet meer de moeite waard. Nu is Moneyou naar 3% gezakt dus is het verschil voor mij al weer groot genoeg, maar ik ben bang dat Aegon straks ook weer naar 3,25 gaat zakken.

Nou ja, dan nog zou ik bij Aegon misschien beter uit zijn, aangezien ze toch altijd wel boven Moneyou zitten.
Tuurlijk, sowieso al 0,5% en 0,25% extra moet er echt wel uit te slepen zijn als je je geld een beetje handig verdeeld over twee spaarpotjes en elke maand een bedragje van 150-200 overboekt vanuit de ene naar de ander
pi_72858272
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Tuurlijk, sowieso al 0,5% en 0,25% extra moet er echt wel uit te slepen zijn als je je geld een beetje handig verdeeld over twee spaarpotjes en elke maand een bedragje van 150-200 overboekt vanuit de ene naar de ander
Ja, over dat creatief sparen met die spaarpotjes moet ik me nog even wat beter inlezen... Heb het eerder in deze reeks ook al een paar keer voorbij zien komen, maar het lijkt me toch niet dat Aegon erin trapt als je elke maand een paarhonderd euro van spaarpot A naar spaarpot B overboekt... Moet er geen sprake zijn van een saldotoename over alle potjes tezamen?

Ik ga dit weekend nog even de voorwaarden van Aegon uitpluizen in ieder geval, en denk dat ik dan ook gewoon overstap.
pi_72858439
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Heb je niks beter te doen dan elke maand geld verplaatsen voor een kwart procent?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 september 2009 @ 22:39:29 #141
39237 crew  H_T
2733
pi_72858443
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, over dat creatief sparen met die spaarpotjes moet ik me nog even wat beter inlezen... Heb het eerder in deze reeks ook al een paar keer voorbij zien komen, maar het lijkt me toch niet dat Aegon erin trapt als je elke maand een paarhonderd euro van spaarpot A naar spaarpot B overboekt... Moet er geen sprake zijn van een saldotoename over alle potjes tezamen?

Ik ga dit weekend nog even de voorwaarden van Aegon uitpluizen in ieder geval, en denk dat ik dan ook gewoon overstap.
Je maakt de afspraken per spaarpot. Als je een vaste hoeveelheid spaargeld hebt kan je dat dus verdelen over beide potten en per maand van pot A zonder afspraak over maken naar pot B met afspraak
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 17 september 2009 @ 22:45:22 #142
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72858818
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Heb je niks beter te doen dan elke maand geld verplaatsen voor een kwart procent?
Ik weet niet hoeveel centen Baas Hugo heeft, maar uitgegaan van 100K is een 0,5% 500 euro extra per jaar, is toch mooi meegenomen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72859036
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je maakt de afspraken per spaarpot. Als je een vaste hoeveelheid spaargeld hebt kan je dat dus verdelen over beide potten en per maand van pot A zonder afspraak over maken naar pot B met afspraak
Hm, ik blijf het vreemd vinden, aangezien Aegon er natuurlijk geen cent rijker van wordt als ik geld van pot A naar B boek, maar als het zo werkt is het alleen maar mooi meegenomen natuurlijk.

Thanks.
pi_72860123
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als je even door de beschrijvingen heenbladert rekenen ze het je zelf al voor dat het gunstiger is om 1 spaarpot te hebben met minimaal 100k er in dan 2 met minimaal 50k. Wat ook logisch is natuurlijk, want met 2 potjes van 50K ontvang je per saldo minder rente dan wanneer je die in 1 pot van 100K stopt.

Hetzelfde geldt voor spaargeldtoenames. Stel in pot 1 GEEN toename in, in pot 2 wel. Je schuift nu maandelijks geld van A naar B. Maar ondertussen krijg je over dat geld in A een lagere rente. In ieder geval omdat die in een potje zit zonder de 'toename-bonus', en misschien zelfs omdat je andere potje anders over een saldo-limiet zo gaan.

Het zal Aegon dus aan hun ballen jeuken hoe jij je instellingen instelt, of hoe jij schuift met geld tussen potjes. Het is gewoon altijd het gunstigste om alles in 1 pot te stoppen, met een zo hoog mogelijke kapitaal-instroom per maand vanaf een andere bank/rekening.

En het liefste natuurlijk de belofte dat je het geld bij hun laat staan (opnamekosten). Die blijft voor jou als klant het minst gunstige om in te stellen, want dat verdien je pas na 2 jaar terug.
quote:
Er valt weinig aan uit te pluizen. Vergeet de potjes, het is gewoon een rekening met wat extra bonusrente voor een minimum saldo, minimum storting en/of opnamekosten. Het verschil met andere banken is dat die er allemaal leuke namen aan geven (top-sparen, plus-sparen, lang-sparen), en combinaties vaak uitgesloten zijn. Aegon geeft je de mogelijkheid om uit die 3 voorwaarden (met elk weer een paar mogelijke waarden) gewoon ZELF een pakketje samen te stellen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72860407
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel centen Baas Hugo heeft, maar uitgegaan van 100K is een 0,5% 500 euro extra per jaar, is toch mooi meegenomen.
Iemand die zo'n bedrag op z'n rekening neemt gaat die moeite al helemaal niet nemen
pi_72861309
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Iemand die zo'n bedrag op z'n rekening neemt gaat die moeite al helemaal niet nemen
Want? Alleen dat verschilletje is toch al mooi 2/3 van de belasting die je over die 100K mag afdragen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72881333
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Elke maand geld verplaatsen gaat volautomatisch hoor gewoon periodieke opdracht invoeren dat elke 1e van de maand 200 wordt overgeboekt vanuit de basisspaarpot naar je andere spaarpot met spaarafspraken.. eenmalig instellen dus, dus heb er echt geen omkijken meer naar hoor serieus 30 seconden werk
pi_72881409
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

0,4% extra heb ik, en inderdaad dat is zeker mooi meegenomen voor alleen een formuliertje ondertekenen en opsturen voor het openen van de rekening
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:53:54 #149
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72894359
Ohra stond zo hoog, nu uit de top tien met een schamele 2,7%

Snel alles naar Aegon schuiven.
  zaterdag 19 september 2009 @ 08:46:23 #150
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72898657
Goed opletten en niet alles vast laten zetten want dat kan in je nadeel werken als blijk dat die andere aanbieder je meer rente geef.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_72899210
Wow wat een geweldig advies
  zaterdag 19 september 2009 @ 10:02:50 #152
98135 TeleluvR
pi_72899243
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Wow wat een geweldig advies
Ja, dat we daar zelf niet eerder aan gedacht hadden!

Wordt de rente bij Aegon jaarlijks of per kwartaal uitgekeerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door TeleluvR op 19-09-2009 12:00:41 ]
  zondag 20 september 2009 @ 15:48:59 #153
98135 TeleluvR
pi_72935465
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:02 schreef TeleluvR het volgende:
Wordt de rente bij Aegon jaarlijks of per kwartaal uitgekeerd?
Ik kan het zo gauw op de website ook niet vinden, wie verlost mij?
pi_72936256
De rente wordt jaarlijks uitgekeerd in januari en per 1 januari bijgeschreven in de spaarpot waarover de rente is uitgekeerd.
  zondag 20 september 2009 @ 16:19:47 #155
98135 TeleluvR
pi_72936759
Thanks! Wel jammer, ik vond die 3-maandelijkse rente bij Moneyou wel grappig!
  zondag 20 september 2009 @ 21:52:42 #156
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_72949634
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dus wel. Sterker nog, als je weigert om die gratis 500 euro op te rapen zal je nooit 100k op je rekening zien met een dergelijke mentaliteit. Competitive spirit please.

Heb zelf een kleine pot (15k) met 1% opnamekosten en 150 euro storting per maand en een grote pot met hoog minimaal saldo en redelijk hoge storting per maand. Best aardig dat Aegon.
Overal verstand van.
pi_72961601
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef macondo het volgende:

[..]

Dus wel. Sterker nog, als je weigert om die gratis 500 euro op te rapen zal je nooit 100k op je rekening zien met een dergelijke mentaliteit. Competitive spirit please.
Het zijn t.o.v. de moeite die het kost simpelweg hele aardige bedragen. En naarmate je meer geld hebt, levert dezelfde hoeveelheid moeite dus steeds meer geld op.
quote:
Heb zelf een kleine pot (15k) met 1% opnamekosten en 150 euro storting per maand en een grote pot met hoog minimaal saldo en redelijk hoge storting per maand. Best aardig dat Aegon.
Opnamekosten is m.i. de enige reden die een opsplitsing in potjes zinvol maakt.
Meh.
pi_72974885
Leuk van Aegon om opnamekosten in rekening te brengen voor een hoger %. Zijn er mensen die hier voor kiezen?

Ik zie het al voor me: Nu lekker 0,5% extra rente (4% totaal dus) en binnen een paar maanden zakt de basisrente naar laten we zeggen 1,5%. Daar zit je dan met al je geld in een potje waar je 2% vangt wat je eigenlijk niet weg wilt halen omdat je dan 1% opnamekosten moet dokken. En denk maar niet dat ze de rente van Eigen Stijl Sparen weer gaan verhogen wanneer andere banken dat ook doen.. dan verzinnen ze gewoon weer een nieuwe spaarvorm!
pi_72975313
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat voor een andere bedrijven zou je aan raden?
KPN keert ook jaarlijks trouw rond de 6% dividend uit.
Voor meer dividend-uitkerende-aandelen: http://www.dividendpagina.nl/
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 21 september 2009 @ 19:31:03 #160
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72976781
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:53 schreef viccie het volgende:

[..]

KPN keert ook jaarlijks trouw rond de 6% dividend uit.
Voor meer dividend-uitkerende-aandelen: http://www.dividendpagina.nl/
en welke reden heeft deze hele discussie in een banken/spaar-topic?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72976805
edit:doe normaal

[ Bericht 88% gewijzigd door Five_Horizons op 21-09-2009 22:24:04 ]
pi_72976965
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef Jopen het volgende:
Leuk van Aegon om opnamekosten in rekening te brengen voor een hoger %. Zijn er mensen die hier voor kiezen?

Ik zie het al voor me: Nu lekker 0,5% extra rente (4% totaal dus) en binnen een paar maanden zakt de basisrente naar laten we zeggen 1,5%. Daar zit je dan met al je geld in een potje waar je 2% vangt wat je eigenlijk niet weg wilt halen omdat je dan 1% opnamekosten moet dokken. En denk maar niet dat ze de rente van Eigen Stijl Sparen weer gaan verhogen wanneer andere banken dat ook doen.. dan verzinnen ze gewoon weer een nieuwe spaarvorm!
Dat is inderdaad een risico, en voor mij de reden dat ik bij een variabele rente dan ook niet kies voor opnamekosten. BIj een vaste rente kun je de gok nog eens wagen, als de extra kosten opwegen tegen de extra rente over de tijd. Je hebt dan hooguit de pech dat je niet profiteert van verhogingen, maar je weet in ieder geval vanaf het begin wat je er aan over gaat houden.
Meh.
pi_72983545
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:
edit
Waarom zo gefrustreerd? Take a chill pill.

[ Bericht 12% gewijzigd door Five_Horizons op 21-09-2009 22:24:22 ]
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:57:16 #164
57047 macondo
pi_72992578
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef Jopen het volgende:

Lees eens een beetje terug dan. Een paar posts boven je.
Overal verstand van.
pi_73006180
AEGON ESS per 28 September

Eigen stijl sparen daalt naar 3,10% (basis) De met de individuele afspraken te behalen rente blijft ongewijzigd (maximaal 1% extra bovenop de 3,10%)
Aegon verklaart de nieuwe daling met de uitleg dat ze op de kapitaalmarkt niet meer voldoende rendement (rente) op de ingelegde gelden kan maken om de huidige tarieven aan spaarders te vergoeden.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_73008548
Kut!
pi_73008930
Kut.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:48:10 #168
98135 TeleluvR
pi_73011112
Ja, das zeer zonde, maar voorspelbaar.. benieuwd hoe lang het duurt voordat we allemaal weer kunnen overstappen naar iets nieuws
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:28:21 #170
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73011666
Whehe net de papieren van ze binnen gehad, es kijken of ik die nog ga ondertekenen
pi_73011874
Ach, je hebt nog steeds de hoogste rente.. gewoon doen
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:49:58 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_73025658
Aegon aangevraagd
  woensdag 23 september 2009 @ 02:12:04 #173
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73027999
Geen goed nieuws. De huizenprijzen dalen en hebben de banken maar besloten om te overwegen de rente maar weer opnieuw te verlagen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73028344
quote:
Op woensdag 23 september 2009 02:12 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Geen goed nieuws. De huizenprijzen dalen en hebben de banken maar besloten om te overwegen de rente maar weer opnieuw te verlagen.
En het frustrerende is dat alleen de spaarrente daalt, maar de hypotheekrente niet. De hypotheekrente hangt nog steeds rond de 5% (afhankelijk van looptijd enz.)
  woensdag 23 september 2009 @ 08:58:21 #175
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73029326
quote:
Op woensdag 23 september 2009 07:08 schreef RJD het volgende:

[..]

En het frustrerende is dat alleen de spaarrente daalt, maar de hypotheekrente niet. De hypotheekrente hangt nog steeds rond de 5% (afhankelijk van looptijd enz.)
De bonussen moeten toch ergens van betaald worden. Gelukkig is daar de burger, die toch niet genoeg middelen heeft om iets tegen zo'n vorm van diefstal te kunnen doen.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:11:57 #176
57047 macondo
pi_73030957
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:58 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

De bonussen moeten toch ergens van betaald worden. Gelukkig is daar de burger, die toch niet genoeg middelen heeft om iets tegen zo'n vorm van diefstal te kunnen doen.
Heb je misschien énig idee wat de huidige euribor rente doet? En hoe hoog de inflatie is in Nederland momenteel?
Overal verstand van.
pi_73033055
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:19 schreef the_undertaker het volgende:
AEGON ESS per 28 September

Eigen stijl sparen daalt naar 3,10% (basis) De met de individuele afspraken te behalen rente blijft ongewijzigd (maximaal 1% extra bovenop de 3,10%)
Aegon verklaart de nieuwe daling met de uitleg dat ze op de kapitaalmarkt niet meer voldoende rendement (rente) op de ingelegde gelden kan maken om de huidige tarieven aan spaarders te vergoeden.
Meh, net een rekening aangemaakt daar hehe. Maar ach, alsnog ruim 1.2% (met mijn maandelijkse inleg en minimum saldo) meer dan bij de 'Top'rekening van de ING.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:22:53 #178
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73035977
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:11 schreef macondo het volgende:

[..]

Heb je misschien énig idee wat de huidige euribor rente doet? En hoe hoog de inflatie is in Nederland momenteel?
Ja. Dus is de hypotheekrente kunstmatig hoog.
pi_73053519
Loop stage bij SNS REAAL, 2 weken geleden presentatie bijgewoond over de halfjaar cijfers. De man wist de vertellen dat de rente t/m januari ongeveer laag blijven. Daarna gaat het weer aantrekken, dus vanaf januari/februari verwachten ze weer een verhoging van de gigantisch lage rente
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 23 september 2009 @ 22:15:45 #180
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73053596
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:13 schreef mafkees01 het volgende:
Loop stage bij SNS REAAL, 2 weken geleden presentatie bijgewoond over de halfjaar cijfers. De man wist de vertellen dat de rente t/m januari ongeveer laag blijven. Daarna gaat het weer aantrekken, dus vanaf januari/februari verwachten ze weer een verhoging van de gigantisch lage rente
Wat 'vervelend' dat mijn depo van 5% 20 januari vrij komt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 23 september 2009 @ 22:28:47 #181
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_73054173
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:15 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat 'vervelend' dat mijn depo van 5% 20 januari vrij komt
En mijn depotje al op 30 december tegen 6%. "Had ik nou maar.... "
Het leven is wat je ervan maakt!
  woensdag 23 september 2009 @ 22:34:07 #182
98135 TeleluvR
pi_73054409
quote:
Puur giswerk...
pi_73054500
Dat hij aan zal trekken betekent niet dat het meteen weer 5%+ word hoor. Denk eerder aan 4%.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 24 september 2009 @ 10:44:04 #184
57047 macondo
pi_73062924
quote:
Het is een verwachting van iemand. De rente voorspellen is hetzelfde als de beurs voorspellen. Niet echt iets om serieus te nemen.
Overal verstand van.
pi_73076314
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:36 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat hij aan zal trekken betekent niet dat het meteen weer 5%+ word hoor. Denk eerder aan 4%.
Nou, das mooi toch! zo'n percentage
  donderdag 24 september 2009 @ 19:19:14 #186
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73078739
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:00 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Nou, das mooi toch! zo'n percentage
Niet als de inflatie 6% wordt...
censuur :O
pi_73086774
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:44 schreef macondo het volgende:

[..]

Het is een verwachting van iemand. De rente voorspellen is hetzelfde als de beurs voorspellen. Niet echt iets om serieus te nemen.
Ik zei toch ook "verwachten ze"

Door de crisis was men gewoon megabang dat iedereen zijn spaargelden ging opnemen. Hierdoor waren de rentes torenhoog. Nu dat grotendeels gestabiliseerd is, en dus voldoende liquide worden, zal het niet heel lang meer duren voordat de rentes weer stijgen. Met deze rentepercentages halen ze de kosten die ze vorig jaar hebben moeten maken er iig flink uit!
Hoe dan ook, ze verwachten (dan maar zo) dat het in januari/februari weer aan gaat trekken... Ik wacht rustig af
pi_73097751
rukkers...

Op 28 september 2009 verlaagt AEGON de spaarrentes van de E-Rekening, SpaarComfort en AEGON Eigen stijl Sparen. Na deze rentewijziging krijgt u op AEGON Eigen stijl Sparen nog steeds één van de hoogste spaarrentes van Nederland. Vanaf 28 september zijn de nieuwe percentages:

- AEGON Eigen stijl Sparen: 3,10% basisrente oplopend tot 4,10%
- SpaarComfort: 2,60%
- E-Rekening: 1,75%
pi_73098584
Dat wisten we al een week geleden hoor Was ook wel te verwachten, maar nog steeds is het percentage beter dan de rest.
pi_73103117
-edit-

ow kut, ik moet mijn mailtjes vaker lezen..
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:29:50 #191
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_73124924
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:05 schreef trekker25 het volgende:
rukkers...

Op 28 september 2009 verlaagt AEGON de spaarrentes van de E-Rekening, SpaarComfort en AEGON Eigen stijl Sparen. Na deze rentewijziging krijgt u op AEGON Eigen stijl Sparen nog steeds één van de hoogste spaarrentes van Nederland. Vanaf 28 september zijn de nieuwe percentages:

- AEGON Eigen stijl Sparen: 3,10% basisrente oplopend tot 4,10%
- SpaarComfort: 2,60%
- E-Rekening: 1,75%
En ik heb me net ingeschreven

Ik overweeg steeds sterker om dit topic te verlaten en me bij het beleggersdraadje te voegen.
pi_73129139
Bah.
pi_73132099
Iemand hier misschien ervaring met de Advanzia Bank ?

Zij bieden:

De Advanzia-rekening biedt 4,00%* effectieve jaar rente, maandelijks uitbetaald over uw volledige saldo. U kan op gelijk welk moment geld opnemen tot uw volledig saldo, dit zonder enige kosten.

De speciale rente van 4,00% p.j. effectief geldt voor tegoeden op de Advanziarekening voor elke klant, die tussen 01.09.2009 en 30.09.2009 online een rekening opent. Deze rente geldt ook voor de klanten die tot en met 31.08.2009 nog geen betaling op hun Advanziarekening hebben gedaan. Vanaf 01.10.2009 krijgen deze klanten dan de standaardrente van vooralsnog 2,05% p.j. effectief. Aan alle andere Advanziarekeningen geven wij vooralsnog 2.05% rente p.j. effectief. Overigens zijn onze algemene voorwaarden van kracht.

De spaargelden bij Advanziabank worden volgens de regels van de AGDL beschermd.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 26 september 2009 @ 20:04:47 #194
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73132696
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:44 schreef mvc het volgende:
Iemand hier misschien ervaring met de Advanzia Bank ?

Zij bieden:

De Advanzia-rekening biedt 4,00%* effectieve jaar rente, maandelijks uitbetaald over uw volledige saldo. U kan op gelijk welk moment geld opnemen tot uw volledig saldo, dit zonder enige kosten.

De speciale rente van 4,00% p.j. effectief geldt voor tegoeden op de Advanziarekening voor elke klant, die tussen 01.09.2009 en 30.09.2009 online een rekening opent. Deze rente geldt ook voor de klanten die tot en met 31.08.2009 nog geen betaling op hun Advanziarekening hebben gedaan. Vanaf 01.10.2009 krijgen deze klanten dan de standaardrente van vooralsnog 2,05% p.j. effectief. Aan alle andere Advanziarekeningen geven wij vooralsnog 2.05% rente p.j. effectief. Overigens zijn onze algemene voorwaarden van kracht.

De spaargelden bij Advanziabank worden volgens de regels van de AGDL beschermd.
wat ik lees:
quote:
Beperkingen bij de rentebetaling?

De minimale inleg bij het openen van de rekening bedraagt 5.000 euro. Voor elke ingelegde euro betalen wij effectief 4,00%* rente p.j. Wanneer het inlegbedrag onder 5.000 euro blijft, betalen wij geen rente. Zodra u weer ten minste 5.000 euro of meer op uw rekening hebt, bedraagt de rente heel normaal effectief 4,00%* p.j. De rente wordt maandelijks bijgeschreven. De rente wordt bij hogere inleggen niet gereduceerd. Het totale tegoed is vrij van kosten dagelijks opvraagbaar.
En ik zie nergens een melding dat ze worden gedekt door de bankgarantie. Het is een Luxemburgse bank voor wat ik kan zien.
pi_73134923
Idd het is uit Luxemburg. Daarnaast hebben zij wellicht een eigen regeling? Ik zou het iig niet gokken omdat je straks weer een icesave tafereel krijgt. Ik zet het alleen nog bij een bank dat valt onder het deposito garantiestelsel van de DNB:)
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:47:02 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73135272
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:29 schreef mafkees01 het volgende:
Idd het is uit Luxemburg. Daarnaast hebben zij wellicht een eigen regeling? Ik zou het iig niet gokken omdat je straks weer een icesave tafereel krijgt. Ik zet het alleen nog bij een bank dat valt onder het deposito garantiestelsel van de DNB:)
Dergelijke banken zijn al vaker langsgekomen in eerdere topics. Luxemburg is niet te vergelijken met IJsland: Lux hoort bij de EU, heeft een lange geschiedenis als "bankenland" en heeft de helft meer inwoners.
pi_73137487
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dergelijke banken zijn al vaker langsgekomen in eerdere topics. Luxemburg is niet te vergelijken met IJsland: Lux hoort bij de EU, heeft een lange geschiedenis als "bankenland" en heeft de helft meer inwoners.
Wat zegt het aantal inwoners van een land over de betrouwbaarheid van de banken aldaar?

Bij voorbaat dank
  zondag 27 september 2009 @ 14:11:52 #198
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_73147266
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:28 schreef Bestolene het volgende:

[..]

Wat zegt het aantal inwoners van een land over de betrouwbaarheid van de banken aldaar?

Bij voorbaat dank
Zegt niets over de betrouwbaarheid. Maar als het mis gaat met een bank moeten uiteindelijk de inwoners hier financieel voor opdraaien om de garantieregeling te kunnen betalen, hoe meer inwoners hoe realistischer het is dat ze dit kunnen dekken.
  zondag 27 september 2009 @ 14:16:50 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73147452
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:11 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Zegt niets over de betrouwbaarheid. Maar als het mis gaat met een bank moeten uiteindelijk de inwoners hier financieel voor opdraaien om de garantieregeling te kunnen betalen, hoe meer inwoners hoe realistischer het is dat ze dit kunnen dekken.
Precies. IJsland heeft nu alleen al aan Nederland een schuld van 5000 euro per inwoner... En de inwoners janken daar nu over hoe "oneerlijk" is het, maar vergeten even dat ze dankzij die schulden de afgelopen jaren zo rijk hebben kunnen leven.
  maandag 28 september 2009 @ 00:06:32 #200
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73169055
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies. IJsland heeft nu alleen al aan Nederland een schuld van 5000 euro per inwoner... En de inwoners janken daar nu over hoe "oneerlijk" is het, maar vergeten even dat ze dankzij die schulden de afgelopen jaren zo rijk hebben kunnen leven.
Hadden ze die schulden aan Nederland ook al voordat ze met de rente gingen stunten?
(Nu ja, stunten, zo gek veel was het ook weer niet...kan je nagaan hoe laag het nu eigenlijk staat...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')