abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72814486
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:14 schreef Lente_ninja het volgende:
Zit nu nog bij de ATbank, maar dat is ook geen vetpot meer . Ga toch eens rondkijken naar een andere spaarrekening, maar ik vraag me af of ik deze moet opheffen. Als ik dat doe, krijg ik dan meteen alle rente die ik nog tegoed heb van ze? Anders kan ik 'm net zo goed open laten.
Waarom zou je een rekening die je niks kost willen opheffen?

Laat er lekker een Euro geparkeerd staan en aanhouden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72814755
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef TeleluvR het volgende:
Is het overschrijf-systeem van Aegon een beetje prettig? Ik moet zeggen dat ik Moneyou erg prettig vind met z'n simpele, sobere uiterlijk!
Loop je dagelijks over te boeken vanuit Moneyou dan? Lijkt me niet. Aegon is ook gewoon simpel hoor, zoveel fratsen zijn er niet nodig voor een overboeking die alleen maar naar een gekoppelde rekening kan.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 september 2009 @ 19:44:41 #128
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_72815695
hmm misschien Aegon maar eens een kans geven dan. Die rente is nu toch wel aantrekkelijk.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_72819282
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Moneyou en Aegon alle banken steeds samen zakken...
Ik heb ondertussen ook maar de aanvraag bij Aegon gedaan. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de rekening is geopend en ik de inloggegevens krijg.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 september 2009 @ 00:13:28 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_72827172
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:14 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Waarom zou je een rekening die je niks kost willen opheffen?

Laat er lekker een Euro geparkeerd staan en aanhouden.
Omdat je bij opheffing in de meeste gevallen ook direct je opgebouwde rente krijgt, hoef je daar niet meer op te wachten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_72827300
Wat is wijsheid als je nu spaargeld hebt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 17 september 2009 @ 08:06:15 #132
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_72829457
in deposito vastzetten. Rentes dalen namelijk keihard.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_72829584
Of in aandelen met een solide dividendbeleid, zoals Shell die elk jaar dividend blijft uitkeren. Dit jaar was het rond de 6,5%.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72841963
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef darktower het volgende:
Deposito´s ook helaas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72842011
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:17 schreef MoneyTalks het volgende:
Of in aandelen met een solide dividendbeleid, zoals Shell die elk jaar dividend blijft uitkeren. Dit jaar was het rond de 6,5%.
Wat voor een andere bedrijven zou je aan raden?
pi_72851357
quote:
Op woensdag 16 september 2009 01:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het kan zelfs per maand en als je niet aan de extra voorwaarden voldoet krijg je nog steeds het basistarief van 3,5%. Enige waar ik van af zou blijven is de voorwaarde van de opnamekosten
Inderdaad, daar heb je pas voordeel bij als je je geld er minimaal ongeveer 2 jaar op laat staan en in deze tijden ga je die 2 jaar toch niet volmaken, er is dan weer een veel beter alternatief

geweldig trouwens hoe iedereen hier aan het overstappen is! openen van rekening van begin t/m deblokkeer-moment van je rekening is ongeveer een week.. tot nu toe prima ervaringen na ruim een week, werkt heel simpel.. even goed verdiepen in die spaarafspraken en even goed over denken / rekenen, maar dan heb je relatief echt een toprente!
ik kreeg wel zo'n vage gebruikersnaam om in te loggen.. ik denk, die wijzig ik even.. wordt je account geblokkeerd en moet je een nieuw wachtwoord over de post krijgen had toch wel iets makkelijker mogen zijn vind ik
pi_72851415
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:06 schreef darktower het volgende:
Niet al te lang vastzetten dan, rentes zullen echt wel weer gaan stijgen en daar zit je dan met je lage rente deposito.. deposito afsluiten is in mijn ogen nu te laat.. had ruim een half jaar geleden gemoeten
pi_72851479
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Moneyou en Aegon steeds samen zakken...

Laatst stond Aegon op 3,75% en Moneyou op 3,25% en overwoog ik over te stappen, maar toen zakte Aegon naar 3,5% en vond ik het niet meer de moeite waard. Nu is Moneyou naar 3% gezakt dus is het verschil voor mij al weer groot genoeg, maar ik ben bang dat Aegon straks ook weer naar 3,25 gaat zakken.

Nou ja, dan nog zou ik bij Aegon misschien beter uit zijn, aangezien ze toch altijd wel boven Moneyou zitten.
Tuurlijk, sowieso al 0,5% en 0,25% extra moet er echt wel uit te slepen zijn als je je geld een beetje handig verdeeld over twee spaarpotjes en elke maand een bedragje van 150-200 overboekt vanuit de ene naar de ander
pi_72858272
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Tuurlijk, sowieso al 0,5% en 0,25% extra moet er echt wel uit te slepen zijn als je je geld een beetje handig verdeeld over twee spaarpotjes en elke maand een bedragje van 150-200 overboekt vanuit de ene naar de ander
Ja, over dat creatief sparen met die spaarpotjes moet ik me nog even wat beter inlezen... Heb het eerder in deze reeks ook al een paar keer voorbij zien komen, maar het lijkt me toch niet dat Aegon erin trapt als je elke maand een paarhonderd euro van spaarpot A naar spaarpot B overboekt... Moet er geen sprake zijn van een saldotoename over alle potjes tezamen?

Ik ga dit weekend nog even de voorwaarden van Aegon uitpluizen in ieder geval, en denk dat ik dan ook gewoon overstap.
pi_72858439
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:09 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Heb je niks beter te doen dan elke maand geld verplaatsen voor een kwart procent?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 september 2009 @ 22:39:29 #141
39237 crew  H_T
2733
pi_72858443
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, over dat creatief sparen met die spaarpotjes moet ik me nog even wat beter inlezen... Heb het eerder in deze reeks ook al een paar keer voorbij zien komen, maar het lijkt me toch niet dat Aegon erin trapt als je elke maand een paarhonderd euro van spaarpot A naar spaarpot B overboekt... Moet er geen sprake zijn van een saldotoename over alle potjes tezamen?

Ik ga dit weekend nog even de voorwaarden van Aegon uitpluizen in ieder geval, en denk dat ik dan ook gewoon overstap.
Je maakt de afspraken per spaarpot. Als je een vaste hoeveelheid spaargeld hebt kan je dat dus verdelen over beide potten en per maand van pot A zonder afspraak over maken naar pot B met afspraak
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:45:22 #142
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72858818
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Heb je niks beter te doen dan elke maand geld verplaatsen voor een kwart procent?
Ik weet niet hoeveel centen Baas Hugo heeft, maar uitgegaan van 100K is een 0,5% 500 euro extra per jaar, is toch mooi meegenomen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72859036
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je maakt de afspraken per spaarpot. Als je een vaste hoeveelheid spaargeld hebt kan je dat dus verdelen over beide potten en per maand van pot A zonder afspraak over maken naar pot B met afspraak
Hm, ik blijf het vreemd vinden, aangezien Aegon er natuurlijk geen cent rijker van wordt als ik geld van pot A naar B boek, maar als het zo werkt is het alleen maar mooi meegenomen natuurlijk.

Thanks.
pi_72860123
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:36 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als je even door de beschrijvingen heenbladert rekenen ze het je zelf al voor dat het gunstiger is om 1 spaarpot te hebben met minimaal 100k er in dan 2 met minimaal 50k. Wat ook logisch is natuurlijk, want met 2 potjes van 50K ontvang je per saldo minder rente dan wanneer je die in 1 pot van 100K stopt.

Hetzelfde geldt voor spaargeldtoenames. Stel in pot 1 GEEN toename in, in pot 2 wel. Je schuift nu maandelijks geld van A naar B. Maar ondertussen krijg je over dat geld in A een lagere rente. In ieder geval omdat die in een potje zit zonder de 'toename-bonus', en misschien zelfs omdat je andere potje anders over een saldo-limiet zo gaan.

Het zal Aegon dus aan hun ballen jeuken hoe jij je instellingen instelt, of hoe jij schuift met geld tussen potjes. Het is gewoon altijd het gunstigste om alles in 1 pot te stoppen, met een zo hoog mogelijke kapitaal-instroom per maand vanaf een andere bank/rekening.

En het liefste natuurlijk de belofte dat je het geld bij hun laat staan (opnamekosten). Die blijft voor jou als klant het minst gunstige om in te stellen, want dat verdien je pas na 2 jaar terug.
quote:
Er valt weinig aan uit te pluizen. Vergeet de potjes, het is gewoon een rekening met wat extra bonusrente voor een minimum saldo, minimum storting en/of opnamekosten. Het verschil met andere banken is dat die er allemaal leuke namen aan geven (top-sparen, plus-sparen, lang-sparen), en combinaties vaak uitgesloten zijn. Aegon geeft je de mogelijkheid om uit die 3 voorwaarden (met elk weer een paar mogelijke waarden) gewoon ZELF een pakketje samen te stellen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72860407
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel centen Baas Hugo heeft, maar uitgegaan van 100K is een 0,5% 500 euro extra per jaar, is toch mooi meegenomen.
Iemand die zo'n bedrag op z'n rekening neemt gaat die moeite al helemaal niet nemen
pi_72861309
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Iemand die zo'n bedrag op z'n rekening neemt gaat die moeite al helemaal niet nemen
Want? Alleen dat verschilletje is toch al mooi 2/3 van de belasting die je over die 100K mag afdragen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72881333
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

Elke maand geld verplaatsen gaat volautomatisch hoor gewoon periodieke opdracht invoeren dat elke 1e van de maand 200 wordt overgeboekt vanuit de basisspaarpot naar je andere spaarpot met spaarafspraken.. eenmalig instellen dus, dus heb er echt geen omkijken meer naar hoor serieus 30 seconden werk
pi_72881409
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:45 schreef Rosbief het volgende:

[..]

0,4% extra heb ik, en inderdaad dat is zeker mooi meegenomen voor alleen een formuliertje ondertekenen en opsturen voor het openen van de rekening
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:53:54 #149
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72894359
Ohra stond zo hoog, nu uit de top tien met een schamele 2,7%

Snel alles naar Aegon schuiven.
  zaterdag 19 september 2009 @ 08:46:23 #150
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72898657
Goed opletten en niet alles vast laten zetten want dat kan in je nadeel werken als blijk dat die andere aanbieder je meer rente geef.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')